ANUNCI En compliment de l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de l’article 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, de les Bases Generals per a l’atorgament de les subvencions per l’enllumenat de Nadal, aprovades per Comissió de Govern en data de 4 de febrer de 2021, i aprovades definitivament per no haver-se presentat al·legacions a les mateixes tal i com es certifica en el mateix expedient i de la Convocatòria per a l’atorgament de Subvencions per a l’enllumenat de Nadal a les vies públiques i a l’interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona, any 2021, ES FA PÚBLIC el contingut del text íntegre de l'Acord de la Comissió de Govern celebrada en sessió de 1 de juliol de 2021: APROVAR la convocatòria ordinària per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal de les vies públiques i a l’interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona, any 2021. ORDENAR la publicació de l’esmentada Convocatòria Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’edictes electrònics de l’Ajuntament i al web de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci a la Gaseta Municipal. ESTABLIR un termini de presentació de sol·licituds de subvenció fins el dia 15 de setembre de 2021, que s’iniciarà des de l’endemà de la publicació al BOPB de la Convocatòria per a l’atorgament de Subvencions per a l’enllumenat de Nadal de les vies públiques i a l’interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona, any 2021; AUTORITZAR la despesa per un import d’un milió d’euros (860.000,00 euros) per aquesta convocatòria de l’enllumenat de Nadal de les vies públiques i a l’interior dels aparadors de la ciutat de Barcelona, amb càrrec a la partida pressupostària 0704 48901 43141 del Pressupost municipal de l’exercici 2021; DELEGAR la competència per a l’atorgament de les subvencions en la Regidora de Comerç, Mercats, Règim Intern i Hisenda; DELEGAR en el Gerent de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica la competència per a la disposició i obligació de les corresponents despeses derivades de l’atorgament de les subvencions de referència, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A L’ENLLUMENAT DE NADAL DE LES VIES PÚBLIQUES I A L’INTERIOR DELS APARADORS DELS ESTABLIMENTS COMERCIALS DE LA CIUTAT DE BARCELONA, ANY 2021 1. Objecte L’objecte de la present convocatòria, d’acord a l’establert a les Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal, aprovades en data de 4 de febrer de 2021, i publicades al BOPB en data de 9 de febrer de 2021, es la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva i dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a les associacions de comerciants territorials que contracten la instal·lació, manteniment, muntatge i/o desmuntatge dels conjunts ornamentals per a l’enllumenat nadalenc de les vies públiques i a l’interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona l’any 2021, complint amb les condicions i requisits recollides a l’apartat núm. 8 d’aquesta convocatòria. 2. Principis De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, i l’establert a la Base núm. 2 de les esmentades Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal, l’activitat de l’Ajuntament per a la gestió de subvencions s’exerceix d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència, i amb adequació a la legalitat pressupostària. 3. Finalitat La finalitat d’aquesta convocatòria és donar suport a la iniciativa de l’enllumenat de Nadal que fan les associacions de comerciants territorials de la ciutat de Barcelona, contribuint així a la promoció del comerç urbà i de proximitat en aquesta època de l’any, creant un ambient festiu i millorant la imatge de la ciutat. Barcelona s’ha consolidat com una ciutat atractiva pel comerç i a través d’un model que busca l’equilibri entre tots els formats comercials existents L’Ajuntament fa una aposta clara i decidida pel comerç urbà de proximitat, essent el teixit comercial un element clau en la vertebració urbana, en la cohesió social i territorial, i en la competitivitat econòmica de la nostra ciutat que s’ha de preservar. Les associacions comercials representatives del sector i l’Ajuntament de Barcelona col·laboren 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 1-11 https://bop.diba.cat A estretament per a la promoció del comerç urbà i de proximitat a través d’un conjunt d’iniciatives al voltant de les festes de Nadal amb la finalitat de crear l’ambient i promocionar les activitats culturals, lúdiques i comercials tradicionals d’aquesta època de l’any, i crear així un ambient festiu que permet millorar la imatge dels carrers de la ciutat en aquestes dates festives. Aquesta col·laboració encara es fa més necessària tenint en compte el context de la crisi sanitària i econòmica generada per la Covid-19 i l’afectació que està tenint sobre tot el sector del comerç i la restauració a la ciutat de Barcelona. L’enllumenat de Nadal es vol fer extensiu tant a les vies públiques com a l’interior dels aparadors dels establiments comercials. La instal·lació, manteniment, muntatge i desmuntatge de l’ornamentació nadalenca a les vies públiques es fa, en gran mesura, per iniciativa de les associacions comercials les quals contracten un instal·lador pel muntatge dels conjunts ornamentals. En el cas de l’enllumenat a l’interior dels aparadors dels establiments, les associacions de comerciants podran promoure la decoració dels comerços de la zona o bé contractar suport professional per la decoració de l’enllumenat de l’interior dels aparadors. Amb l’objectiu de donar suport a aquestes iniciatives del comerç de Barcelona, l’Ajuntament impulsa dues línies d’ajut a la campanya d’enllumenat nadalenc als carrers de la ciutat i a l’interior dels aparadors del establiments comercials. 4. Règim jurídic Constitueix el règim jurídic aplicable totes les lleis, normes i reglaments vigents que siguin d’aplicació en aquesta matèria en el moment de la tramitació i concessió de les subvencions sol·licitades. Aquest cos jurídic i normatiu està compost per:  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.  Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011).  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i del Règim Local a Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva entre dones i homes.  Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. Sense perjudici del que s'estableix la normativa vigent de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. 5. Despesa subvencionable Serà subvencionable aquella despesa que respongui de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i que es realitzi dins del termini d’execució que hi consta al punt 12, següent. En cap cas seran subvencionable els impostos indirectes (IVA) quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’entitat. Modalitats de la present convocatòria, són les següents: - Modalitat 1: enllumenat nadalenc de les vies públiques de la ciutat de Barcelona - Modalitat 2: enllumenat a l’interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona. Tanmateix, les dos modalitats no són excloents entre sí. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 2-11 https://bop.diba.cat A 6. Compatibilitats Les subvencions seran compatibles d’acord l’establert a la Base núm. 6 de les Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per l’Enllumenat de Nadal, amb les corresponents limitacions pel que fa a la suma dels imports, amb qualsevol altra concedida per altres ens públics, nacionals i internacionals, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals. 7. Persones sol·licitants i/o beneficiàries Les entitats sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions són les associacions de comerciants territorials de la ciutat de Barcelona. 8. Condicions i requisits 8.1. S'estableix com a condició necessària que, les associacions de comerciants territorials a les quals van dirigides aquestes subvencions han de ser de la ciutat de Barcelona, que siguin entitats sense afany de lucre, que el projecte ho han de portar a terme a la ciutat de Barcelona i, que el projecte s'ha de presentar d'acord amb la convocatòria, especialment pel que fa a l'objecte i finalitat d'aquesta. 8.2. Les condicions i requisits exigibles a les entitats sol·licitants i/o beneficiàries, el compliment de les quals es manifestarà d’acord amb el que estableix l’apartat núm. 11.1 de la present convocatòria, són els següents: Podran obtenir la condició de beneficiàries les entitats que compleixin les condicions següents: 1) L’entitat haurà d’estar legalment constituïda, registrada i activa. 2) Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona. 3) Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com amb la Seguretat Social. 4) No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixin adquirir la condició de beneficiari/beneficiària prevista a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE número 276, de 18.11.2003). 5) No haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. 6) Complir amb la normativa comunitària relativa de les ajudes de “minimis” (Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013 relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea), que estableix que l’import total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantia de 200.000,00 euros en un període de tres exercicis fiscals. Aquest límit s’aplicarà a tots els ajuts de “minimis” percebuts per la persona beneficiària, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l’objecte dels mateixos. 7) Desenvolupar, a criteri de l’Ajuntament de Barcelona, una activitat lícita que no suposi discriminació, atempti contra la dignitat i la igualtat de les persones, fomenti la violència o vagi contra els drets humans, no portar a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes. 8) Complir amb el requisit que l’import de la subvenció ha de ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts públics o privats, nacionals o internacionals, no superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar el/la beneficiari/a. 9) Que la persona que subscriu la sol·licitud disposa de facultats de representació de l’entitat beneficiària. 9. Obligacions de les entitats beneficiàries 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 3-11 https://bop.diba.cat A Les obligacions de les entitats beneficiàries perceptores de les subvencions, una vegada atorgades i atès el previst amb la Base núm. 9 de les Bases Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal la ciutat de Barcelona que regulen la convocatòria, són les següents: 1) La subvenció ha de ser acceptada per l’entitat beneficiària amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. 2) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. 3) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social. 4) Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. 5) Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat) o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. 6) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. 7) Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i d’altres administracions o ens públics o privats en els darrers dotze mesos, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. 8) Fer constar a través d'algun mitjà de comunicació i en tots els elements publicitaris i/o de difusió en tots els suports (físics, audiovisuals, xarxes socials, internet i altres) la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona– Direcció de Comerç, Restauració i Consum-, d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. 9) Utilització preferentment de la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic (cartells, anuncis, comunicacions, etcètera) quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l’article 16 del Reglament d’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la normativa gràfica al web de l’Ajuntament: https://ajuntament.barcelona.cat/normativagrafica/ 10) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari o beneficiària. Les entitats beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 10. Quantia de la subvenció La quantia de la subvenció atorgada no excedirà del 75% del cost del projecte especificat als documents de sol·licitud de subvenció sempre que sigui d'associacions de comerciants territorials en què no hi hagi trams de carrers que el mateix Ajuntament de Barcelona presti els serveis de decoració lumínica, o es tracti de la subvenció corresponent a la modalitat corresponent l’enllumenat a l’interior dels aparadors dels establiments comercials. La quantia de la subvenció atorgada no excedirà del 50% del cost del projecte especificat als documents de sol·licitud de subvenció en els casos que siguin projectes d'associacions de comerciants territorials amb trams de carrers que il·lumini directament el propi Ajuntament de Barcelona. El pressupost de la sol·licitud de subvenció serà només el corresponent al tram de carrer a càrrec de l’entitat. Així doncs, les sol·licituds no hauran d’incloure trams de carrer que siguin il·luminats per l’Ajuntament de Barcelona. En cas que s’incloguin en les sol·licituds trams de carrers ja il·luminats per l’Ajuntament se’ls requerirà que aportin nou pressupost amb l’exclusió d’aquests trams no subvencionables. Quedarà a càrrec del peticionari l'aportació de la resta del cost, o bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats). L'import de la subvenció atorgada no podrà ser d'una quantia que, 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 4-11 https://bop.diba.cat A aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del projecte que ha de desenvolupar la persona beneficiària. Tal com s'indica a l'apartat 5, no seran subvencionable els impostos indirectes (IVA) quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l'entitat. 11. Procediment de concessió 11.1. Presentació de sol·licituds de subvenció Documents que haurà de lliurar el sol·licitant en el procés de sol·licitud són els següents: a) Doc. Bàsic Instància de sol·licitud de subvenció que inclou també formulari descriptiu del projecte, on es defineixen les accions que es duran a terme. Aquest document d’instància conté una declaració responsable. La presentació de la declaració responsable faculta l’Ajuntament de Barcelona per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació d’aquesta, si es coneixen amb posterioritat a la concessió. Aquelles entitats que presentin projectes per ambdues modalitats, ho hauran de sol·licitar per separat, és a dir, dues sol·licituds diferenciades, amb dos formularis descriptius dels diferents projectes. b) Doc. Pressupost. Pressupost del tercer que presta el servei que indiqui, en tot cas, NIF i dades socials de l’empresa (adreça completa, telèfons, correu electrònic) i nom de l’associació que fa l’encàrrec. En cas de despeses de prestació de serveis per import superior a 15.000 euros, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixin en el mercat suficient nombre d’entitats que ho subministren. L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. Requisits particulars de cada modalitat: Addicionalment, s’estableixen els requisits particulars següents per cada una de les modalitats. Modalitat 1 Enllumenat a les vies públiques 1) El pressupost ha de ser emès per una empresa instal·ladora homologada contemplada a la relació d’instal·ladors emesa per la Direcció de Serveis d’Autosuficiència Energètica i Coordinació de Serveis d’Enllumenat de l’Ajuntament de Barcelona i disponible a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona juntament amb la resta de documentació de la convocatòria. 2) El pressupost ha d’incloure la descripció tècnica de l’ornamentació: tipus d’ornamentació (figures, arcs, etc.), tipologia tecnològica de llums (led, etc.) i imatges gràfiques del disseny, trams de carrer/s a guarnir i l’import desglossant l’impost sobre el valor afegit. Modalitat 2 Enllumenat a l’interior dels aparadors dels establiments comercials 1) El document bàsic 2 (descripció del projecte) haurà d’incloure una descripció del projecte d’enllumenat dels aparadors en el que consti la delimitació de la zona comercial on estiguin ubicats els aparadors, la descripció del disseny dels elements decoratius, la utilització de làmpades de baix consum energètic, tipus d’ornamentacions o elements decoratius complementaris renovables, acompanyat d’imatges gràfiques. Els documents bàsics 1 i 2 es podran descarregar de l'apartat de documentació de la seu electrònica de l’Ajuntament: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions i aquests documents, juntament amb el pressupost, s’hauran de presentar exclusivament de forma telemàtica a 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 5-11 https://bop.diba.cat A través d’aquest portal. La identificació de la persona sol·licitant es farà a través dels sistemes de signatura electrònica admesos per l’Ajuntament de Barcelona. Qualsevol altre tràmit associat al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació s'han de realitzar obligatòriament per via telemàtica utilitzant la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Els formularis es poden presentar tant en català com en castellà. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. El termini de presentació de les sol·licituds de subvenció s’iniciarà l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i finalitzarà el dia 15 de setembre de 2021, dia inclòs. 11.2. Admissió de les sol·licituds i revisió tècnica Un cop presentats les sol·licituds amb els seus documents es comprovarà que s’ajusten als requisits indicats. En el cas que l’entitat beneficiària no hagi presentat els documents com s’indica en aquesta convocatòria, se’l requerirà mitjançant correu electrònic per tal que els esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini de 10 dies hàbils. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. Serà motiu de no admissió a tràmit d’una sol·licitud, la no presentació de la instància de sol·licitud de subvenció pels mitjans que aquí hi consten, presentar-la fora de termini, o sense les dades suficients per identificar el sol·licitant. També s’atorgarà un termini de 10 dies per a aquelles sol·licituds que proposin la il·luminació d’algun tram de carrer o espai de la via pública que l’Ajuntament hagi decidit il·luminar, en ordre que l’entitat sol·licitant pugui modificar la seva proposta. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Els formularis es poden presentar tant en català com en castellà, i es complimentaran preferentment per mitjans informàtics o mecanogràfics. 11.3. Avaluació del projecte i criteris de valoració Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. L’òrgan instructor del procediment serà la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum de la Gerència de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. Criteris de valoració per modalitat: Modalitat 1 Enllumenat a les vies públiques El pressupost de l’empresa homologada haurà d’incloure una descripció detallada de l’ornamentació a instal·lar. Si en aquesta descripció hi figuren els següents conceptes obtindrà una puntuació màxima de 10 punts: - descripció dels elements ornamentals i quantitat dels mateixos 3 punts - tram/s de carrer/s a guarnir 3 punts - tipologia tecnològica de les llums 2 punts - imatges gràfiques el disseny dels elements a instal·lar 2 punts Els projectes hauran d’assolir una puntuació mínima de 5 punts i, per tant, no podran rebre subvenció aquells que hagin obtingut una puntuació inferior. En el supòsit que el pressupost del projecte es trobin carrers que el propi Ajuntament de Barcelona presti els serveis de decoració lumínica, s’haurà d’indicar explícitament ja que la quantia de la subvenció atorgada no excedirà el 50% de la despesa incorreguda del projecte presentat per l’entitat. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 6-11 https://bop.diba.cat A Modalitat 2 Enllumenat a l’interior dels aparadors dels establiments comercials El document bàsic 2 (descripció del projecte) haurà d’incloure una descripció del projecte d’enllumenat dels aparadors. Si en aquesta descripció hi figuren els següents conceptes obtindrà una puntuació màxima de 10 punts: - delimitació de la zona comercial on estiguin ubicats els aparadors 2 punts - descripció del disseny dels elements decoratius 2 punts - utilització de làmpades de baix consum energètic 2 punts - tipus d’ornamentacions o elements decoratius complementaris renovables * 2 punts - imatges gràfiques del disseny dels elements decoratius 2 punts * (D’acord amb el Decret d’alcaldia de 24 d’abril de 2017 sobre la contractació pública sostenible publicat en la Gaseta municipal del dia 28 d’abril) Els projectes hauran d’assolir una puntuació mínima de 5 punts i, per tant, no podran rebre subvenció aquells que hagin obtingut una puntuació inferior. 11.4. Resolució d’atorgament: a) Resolució provisional Prèvia a la resolució d’atorgament i denegació definitiva, tindrà lloc una resolució d’atorgament o de denegació provisional. La Comissió que ha d’elaborar l’informe preceptiu de no admissió, d’atorgament o de denegació provisional de les subvencions, estarà integrada per: - Regidora de Comerç, Mercats, Règim Interior i Hisenda (que la presideix) - Gerent de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica - Director de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Tècnic/a de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Lletrat/da de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Secretari/a Delegat/da de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum (actuarà com a Secretari/a de la Comissió amb veu i sense vot) L’òrgan competent per a la inadmissió de sol·licituds i l’atorgament o la denegació provisional de les subvencions és la Regidora de Comerç, Mercats, Règim Interior i Hisenda. L’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar, si escau, la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci. La documentació que es pot requerir, entre altre, és la següent: - Estatuts de l’entitat - Inscripció de l’entitat al registre corresponent - NIF de l’entitat - DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud i/o del/la representant de l’entitat - Acreditació d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i/o amb la Seguretat Social. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter definitiu sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. L'atorgament d'aquestes subvencions està supeditat a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva de concessió, a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera així com de 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 7-11 https://bop.diba.cat A l’alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, pot donar lloc a la modificació de la resolució de l'atorgament. b) Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament o denegació definitiu, correspon a la Regidora de Comerç, Mercats, Règim Interior i Hisenda, a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona. Termini del procediment: El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 11.5. Competències L’òrgan competent per a la inadmissió de sol·licituds i l’atorgament provisional de les subvencions és el/la Regidor/a de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda. L’òrgan competent per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon al/la Regidor/a de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, a proposta de l’òrgan instructor. La competència per a l’autorització de la despesa correspondrà a la Comissió de Govern, i per la disposició i l’obligació de les despeses al/la Gerent/a de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica, per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. 11.6. Publicació Les resolucions d’atorgament provisional i definitiu seran notificades als sol·licitants mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 11.7. Pagament El pagament de les sol·licituds subvencions aprovades a la resolució d’atorgament provisional i que no estiguin pendents de cap tipus d’esmena o requeriment, es realitzarà a partir de la publicació al BOPB de l’esmentada resolució, i s'efectuarà mitjançant transferència bancària al compte de la persona beneficiària indicat pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. Per la resta de sol·licituds de subvencions aprovades s’efectuarà a partir de la publicació al BOPB de la resolució de l’atorgament definitiu, mitjançant transferència bancària al compte de la persona beneficiària indicat pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. 11.8. Reformulacions 1. De conformitat amb l’art. 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s’entén per reformulació l’adequació del projecte presentat a convocatòria a la proposta de subvenció per a la seva l’execució, amb les seves circumstàncies i condicions concretes. 2. La reformulació s’ha de comunicar per escrit, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació al BOPB de la resolució d’atorgament provisional. Ha de contenir la data d’inici i finalització del projecte i la seva reformulació amb les activitats, pressupost actualitzats. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 8-11 https://bop.diba.cat A 3. L’òrgan competent per autoritzar o desestimar les reformulacions serà el director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament. 4. Si l’entitat interessada no comunica la reformulació, s’entendrà que el projecte inicial presentat a la convocatòria no ha sofert variacions. I se’l prendrà com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. 12. Termini d’execució El període d’execució de l’acció objecte de subvenció està comprès entre l’1 de juliol de 2021 i el 31 de gener de 2022. 13. Justificació i el control Les persones beneficiàries de la subvenció haurà de justificar l’aplicació dels fons rebuts en un termini màxim de dos mesos a partir de la finalització del termini d’execució de l’activitat recollit a l’apartat 12, anterior, i en qualsevol cas com a màxim el dia 31 de març de 2022, mitjançant la presentació d’un compte justificatiu signat pel titular de l’activitat o la persona de disposa de poders o autorització de signatura que es conforma dels següents documents: - Instància justificativa de subvenció (*) on s’indicaran les dades generals del sol·licitant i del projecte. - Memòria d’actuació (*) on s’indicarà la/es modalitat/s realitzada/es, s’adjuntarà una breu explicació del projecte i dels resultats obtinguts, així com de les desviacions produïdes entre el pressupost i la despesa total incorreguda, entre altres consideracions que el/la beneficiari/a consideri oportunes. - Memòria econòmica simplificada (*) que inclogui: · Relació classificada de totes les despeses relacionades amb el desenvolupament de l’acció subvencionada, amb identificació del creditor, el document, el concepte de despesa, l’import, data d’emissió i, en cas d’haver-se efectuat, la data de pagament. · Relació detallada d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència. - Les factures originals justificatives dels fons rebuts s’invalidaran per la part que justifiqui la subvenció. Així mateix, la data de les factures ha d’estar compresa entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2021. Les factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals, constant com a deutors les associacions territorials beneficiaries de la subvenció, i acreditant que han estat satisfetes. Aquests documents es diligenciaran fent constar en el mateix document el següent literal: “Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l’Ajuntament de Barcelona”; si l’entitat sol·licita la devolució d’aquests documents originals invalidats se substituiran per fotocòpies compulsades. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. Per aquelles despeses de prestació de serveis d’un import superior a 15.000 euros, serà necessària la presentació de tres ofertes de diferents proveïdors sol·licitades amb caràcter previ a la contractació del compromís, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixin en el mercat suficient nombre d’entitats que ho subministren o prestin o quan la despesa s’hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. - Declaració responsable (*) de la persona beneficiària i/o representant legal d’aquesta conforme les factures aportades són les úniques originals i no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres administracions públiques. Aquesta declaració ha d’identificar cada una de les factures que es presenten a la justificació. Addicionalment, en cas de subvencions d’import superior a 60.000 euros, s’haurà de presentar un informe d’auditoria, amb els requisits de l’article 74.1 del RD 887/2006. - Documentació acreditativa del pagament de les factures presentades a efectes de justificació de la subvenció realitzat mitjançant transferència bancaria o rebut domiciliat, sempre que a la data de 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 9-11 https://bop.diba.cat A presentació de la justificació s’hagués efectuat. - Carta de reintegrament (*) en el supòsit de romanents no aplicats. (*) Models normalitzats que estaran disponibles al web de l’Ajuntament de Barcelona (https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions). Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan requerirà el/la beneficiari/a perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquesta base. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts, però és esmenable, l'òrgan instructor ho notificarà a l'interessat/da i li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè ho esmeni lliurant la documentació al registre corresponent. 14. Renúncia i reintegrament Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment que comportin la invalidesa de la resolució d’atorgament, atès el previst a l’article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Les entitats beneficiàries podran renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions. Aquesta renúncia ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el/la beneficiari/a ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat amb l’article 12.3 de la NGRSM. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. La no realització de l’activitat subvencionada en els termes previstos, la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament dels fons rebuts en les condicions previstes. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). 15. Crèdit pressupostari La quantitat que es destina a la convocatòria serà de vuit-cents seixanta mil euros (860.00,00.-€) i anirà a càrrec de la partida pressupostària 0700 48901 43141 del Pressupost municipal vigent per l’any 2021. No obstant això, aquesta partida podrà ser ampliada per la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum durant el procés d’atorgament i d’acord amb l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. En el cas que l’import total de les sol·licituds que mereixin ser resoltes com a atorgament provisional superi la quantia prevista a la partida pressupostària i no s’ampliï la quantitat total de la convocatòria, l’import de cada sol·licitud es reduirà de forma proporcional. 16. Patrocinis En el supòsit que l’Ajuntament de Barcelona concerti operacions de Patrocini amb tercers directament relacionats amb la campanya d’enllumenat nadalenc, l’aportació obtinguda pels mateixos serà concedida a les persones que hagin estat considerats beneficiaris de subvenció d’acord amb la resolució definitiva. La concessió es farà d’acord amb els criteris de valoració establerts en aquestes bases i criteris acordats amb el patrocinador en el contracte de patrocini subscrit a l’efecte. En cap cas l’import concedit per part de l’Ajuntament en concepte de subvenció es superarà el límit del 50% del projecte. 17. Contacte i punts de registre presencial 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 10-11 https://bop.diba.cat A La documentació de sol·licitud es presentarà a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Caldrà disposar del corresponent certificat digital. Només aquells ens o persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar els tràmits presencialment davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona. L’adreça electrònica de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum: direcciocomerc@bcn.cat . Barcelona, a 2 de juliol de 2021 M. Eugènia Riera Paino, Secretària delegada 11 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-7-2021 CVE 202110092345 Pàg. 11-11 https://bop.diba.cat A