AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA ANUNCI De conformitat amb la Resolució de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 14 de juliol de 2021, s’aprova la Convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinemes, de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2021, de conformitat a les Bases generals reguladores per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona aprovades per Resolució de president de l’Institut de Cultura de Barcelona en data 29 de maig de 2017 (BOPB 26.06.2017) i s’inicia el termini de presentació de sol·licituds, des del dia hàbil següent a la publicació d’aquesta convocatòria fins al dia 6 de setembre de 2021. Convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinema, de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2021. 1. Indicació de l’aprovació de les Bases Reguladores de les subvencions: El President de l’Institut de Cultura de Barcelona, per decret de data 29 de maig de 2017, va aprovar les Bases generals reguladores per atorgar per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 1-28 https://bop.diba.cat A Aquestes Bases Reguladores van ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de data 26 de juny de 2017. 2. Objecte L’objecte de la present convocatòria és la regulació de la concessió de subvencions que atorgui l’Institut de Cultura de Barcelona destinades a finançar projectes que tinguin com a objectiu “la rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic d’espais privats de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, llibreries i cinemes, que duguin a terme la seva activitat a la ciutat de Barcelona”. 3. Règim jurídic L’aportació econòmica prevista en aquestes bases es regeix per les condicions contingudes en els seus articles, i en allò no previst serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei, i la Normativa General Reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel plenari del Consell Municipal del 17 de desembre de 2010. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més, estan subjectes al compliment de la finalitat d’interès general a què es condicioni l’atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en l’acte de concessió. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la convocatòria de concurs públic. 4. Dotació econòmica i la consignació pressupostària total de la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 2-28 https://bop.diba.cat A L’import total que es destina a aquesta convocatòria és de 220.000 euros, a càrrec de la posició pressupostària D/78000/33011 i codi d’actuació S.006.00614.470 de l’estat de previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per a l’any 2021. Aquest import màxim de 220.000 euros es distribuirà de la següent manera: - Modalitat A – 100.000 € - Modalitat B – 30.000 € - Modalitat C – 90.000 € 4.1. En cas que el crèdit destinat a una de les tres modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres modalitats. 4.2.En cas que l’import total de la subvenció superi l’import màxim d’aquesta convocatòria, la quantitat a atorgar es disminuirà proporcionalment a tots els/les sol·licitants, fins esgotar el crèdit disponible. 4.3.Aquesta quantitat podrà ser incrementada, si es considera oportú, restant condicionada a l’existència del crèdit addicional abans de la seva concessió. 5. Modalitats i persones destinatàries Aquesta convocatòria s’estructura en tres modalitats, d’acord amb les següents tipologies d’espais: 5.a. Modalitat A - Espais independents de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, de titularitat privada, entesos com aquells espais que donen suport a la producció, la investigació i l’exhibició artística i cultural, que en la seva aposta per la prova, l’assaig i l’experimentació, ofereixen recursos, eines i serveis per a creadors/es. Poden incloure residències artístiques i es caracteritzen per la transdisciplinarietat dels llenguatges artístics. 5.b. Modalitat B - Llibreries, enteses com a establiments oberts al públic en què la venda de llibres sigui l’activitat principal, i que comptin amb la corresponent llicència d’activitat econòmica o que així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. 5.c. Modalitat C – Sales de cinemes amb 7 sales d’exhibició o menys, enteses com a establiments oberts al públic amb la corresponent llicència d’activitat d’exhibició B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 3-28 https://bop.diba.cat A audiovisual o que així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. 6. Conceptes subvencionables i imports màxims subvencionables. Tindran prioritat, les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, així com els estudis d’impacte acústic i la instal·lació de limitadors-enregistradors de nivells sonors que compleixin amb els requeriments de l’Annex II.14 de l’Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona (OMA), i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. Si el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions que signifiquin altres obres de millora. En cas que encara quedés crèdit disponible es podran subvencionar les inversions relatives a la compra d’equipament tècnic. 6.1. MODALITAT A: L’import màxim per sol·licitud de la modalitat A és de 30.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa: a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 4-28 https://bop.diba.cat A a) Totes aquelles obres que no es contemplin a l’apartat anterior i no relacionades amb normativa, però directament relacionades amb la millora de les instal·lacions. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) Dotació d’equipament tècnic que permeti la millora de les condicions d’exhibició o creació que tinguin lloc en l’espai. 6.2. MODALITAT B: L’import màxim per sol·licitud de la modalitat B és de 15.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa. a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. a) Totes aquelles obres que no es contemplin a l’apartat anterior i no relacionades amb normativa, però directament relacionades amb l’activitat comercial o amb la millora de les instal·lacions. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) La dotació de tecnologies digitals destinades a la venda i promoció del llibre, i els canals digitals: - Ordinadors. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 5-28 https://bop.diba.cat A - Pantalles. - Projectors. - Aparells i programaris per a la venda en línia. - Instal·lació de Wifi. - Altres canals de comunicació amb el lector. b) L’adquisició de productes, mobiliari o instal·lacions directament relacionats amb l’activitat comercial o la millora de les instal·lacions. 6.3. MODALITAT C: L’import màxim per sol·licitud de la modalitat C és de 50.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa. a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) Inversions relatives a la millora de l’eficiència i sostenibilitat energètica. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 30% de l’import de la despesa. a) Informatització i digitalització de taquilles i venda d’entrades. b) Equips d’imatge i so relacionats amb l’exhibició audiovisual. 6.4. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 6-28 https://bop.diba.cat A - Els honoraris per a estudis i informes aliens al projecte de rehabilitació o millora presentats. - Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin obres certificades o compres de béns inventariables considerades comptablement com a inversions. - En cap cas, es subvencionaran despeses relatives a reparacions o material fungibles (consumibles). - Les inversions en noves tecnologies que tinguin una finalitat estrictament administrativa o de gestió (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la comptabilitat dels equipaments culturals). - Material tècnic que no estigui directament relacionat amb l’espai subvencionat. - Leasings, rentings. - Instruments musicals. 7. Requisits específics dels beneficiaris/es Podran optar a aquestes subvencions les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb el títol habilitant corresponent (llicència d’activitat o comunicació d’obertura), si s’escau. Cada sol·licitant podrà presentar únicament una sol·licitud de subvenció per a cada espai del qual n’és titular. Supòsits exclosos d’aquesta convocatòria: En el cas d’obres i mesures pel compliment de la normativa i altres obres de millora, quedaran excloses aquelles sol·licituds de persones jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal, Institucions culturals de titularitat pública; equipaments culturals en règim de consorci públic. Per a poder optar a les subvencions els/les sol·licitants hauran d’acomplir i acreditar el requisits següents: 7.1. Modalitat A (Espais de creació, experimentació, exhibició i difusió artística i cultural): a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2021 o bé iniciar-les en l’any 2022, i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2022. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 7-28 https://bop.diba.cat A c) Funcionament de l’espai com a espai de creació, d’acord amb la definició que se n’ha fet en la base 5.a. 7.2. Modalitat B (Llibreries): a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2021 o bé iniciar-les en el 2022, i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2022. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. c) Pertànyer al Gremi de Llibreters o al Gremi de Llibreters de Vell, o bé, quan el/la sol·licitant no en sigui membre, acreditar-ne l’activitat, mitjançant el lliurament de el corresponent títol habilitant (llicència d’activitats o comunicació d’obertura), d’acord amb la base 5.b. 7.3. Modalitat C (Cinemes) a) Haver realitzat les inversions referides a la base 2 durant l’any 2021 o bé iniciar-les en el 2022, i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2022. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. c) Pertànyer al Gremi d’empresaris de Cinema de Catalunya, o bé, quan el/la sol·licitant no en sigui membre, acreditar-ne l’activitat, mitjançant el lliurament de el corresponent títol habilitant (llicència d’activitats o comunicació d’obertura), d’acord amb la base 5.c. d) Disposar de 7 sales d’exhibició o menys, d’acord amb la base 5.c. 7.4. No haver obtingut una altra subvenció de l’Institut de Cultura per al mateix projecte. 8. Procediment de concessió: El procediment de concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria serà el de concurrència competitiva. 8.1. Admissió de sol·licitud: La no presentació de la següent documentació comportarà la inadmissió de la sol·licitud: a) Instància de sol·licitud. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 8-28 https://bop.diba.cat A Un cop presentada la sol·licitud es comprovarà que s’ajusta als requisits. En el cas que es detectin errors materials en els documents presentats dins del termini de lliurament de sol·licituds, es requerirà, mitjançant el correu electrònic indicat a la sol·licitud, l’esmena de documentació d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, pel qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats, l’objecte d’esmena ha de ser el sol·licitat al requeriment. 8.2. Valoració del projecte o activitat presentada: un cop admesa la sol·licitud, una comissió tècnica revisarà la documentació presentada i valorarà el projecte d’acord amb els requisits tècnics i amb els criteris establerts, i elevarà una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per la Comissió Tècnica, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent. Per a la correcta valoració del projecte serà necessari haver presentat els documents detallats a les bases 10.1 i 10.2, d’aquesta convocatòria. Si manca algun d’aquests documents, es requerirà mitjançant el correu electrònic indicat a la instància de la sol·licitud, l’esmena de documentació, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, pel qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. La no presentació de la documentació requerida a la base 10.1 dins de termini, comportarà la denegació per no complir els requisits tècnics de la convocatòria. 8.3. Resolució provisional: l’òrgan instructor elevarà la proposta de resolució provisional a la presidència de cada un dels òrgans col·legiats detallats a l’apartat 14 d’aquest document. La notificació de la resolució provisional s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà a la web de l’Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 9-28 https://bop.diba.cat A A l’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En el cas que no es presenti aquesta documentació acreditativa requerida dins del termini establert, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva. En aquest moment és molt important que les persones sol·licitants de la subvenció hagin presentat la documentació administrativa necessària per a l’atorgament descrita en el punt 10.2. d’aquesta convocatòria. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si s’escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar, que als/a les seus/seves sol·licitants no se’ls hagi requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar, per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, es podrà presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de la inversió proposada per el/la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 10-28 https://bop.diba.cat A manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 8.4. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon als Presidents/es de les Comissions a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar un recurs d’alçada davant l’ Alcaldia, en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà a la web de l’Ajuntament de Barcelona. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. Qualsevol modificació de la inversió subvencionada haurà de ser comunicada i autoritzada amb anterioritat a la seva realització. En cap cas s’acceptaran modificacions que alterin la finalitat per la qual ha estat concedida la subvenció. 9. Subcontractació La persona beneficiària podrà subcontractar, total o parcialment, l’activitat subvencionada fins al màxim del cost total del projecte, d’acord amb el procediment que es regula a l’article 29 de la Llei General de Subvencions. 10. Documentació a aportar. 10.1. Documentació bàsica i obligatòria: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 11-28 https://bop.diba.cat A a) Instància de sol·licitud segons model normalitzat. b) Formulari de descripció del projecte segons model normalitzat. c) Detall de la inversió realitzada o a realitzar mitjançant presentació del model normalitzat a tal efecte. d) En el cas de la Modalitat C, caldrà presentar una Declaració responsable amb el nombre de sales d’exhibició. e) La llicència d’activitats. Possibles situacions: 1. El local disposa de llicència d’activitats o títol habilitant i la inversió no afecta la validesa de la mateixa. En aquest cas, només cal indicar el número identificador de la llicència d’activitat o comunicació d’obertura existent. En el cas de les modalitats B i C Galeries d’art, llibreries i Sales de cinema, poden certificar l’estat de la llicència d’activitat a través de l’acreditació de pertinença a l’associació professional corresponent. 2. El local objecte de la inversió no disposa de la llicència d’activitat o la llicència de què disposa quedaria modificada pel projecte que es pretén dur a terme amb la inversió. En aquest cas, cal haver iniciat els tràmits per a l’obtenció de la llicència d’activitats, que s’ha d’acreditar amb la presentació de:  El projecte d’activitats complet, degudament signat pel tècnic competent.  El contracte, signat pel/per la titular que sol·licita la subvenció, amb una entitat ambiental de control (EAC)per la gestió de la llicència d’activitats, és a dir per la revisió del projecte d’activitats i la posterior certificació un cop realitzades les obres. *L’Ajuntament podrà consultar d’ofici l’estat de la llicència d’activitat dels/ de les sol·licitants. f) Documentació acreditativa de la disponibilitat de l’espai. Caldrà aportar, segons s’escaigui: - En el cas de ser-ne propietari/ària, còpia de l’escriptura de propietat inscrita en el Registre de la propietat. - En el cas de ser-ne arrendatari/ària, còpia del contracte d’arrendament i autorització de la propietat per dur a terme la intervenció projectada. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 12-28 https://bop.diba.cat A del/de la propietari/ària de l’espai que garanteixi l’ús esmentat per la resta del període. - En la resta de supòsits, el títol jurídic que acrediti i garanteixi la disponibilitat de la gestió de l’espai i l’autorització per a realitzar les obres e) Documentació segons el cas: En el cas de realització d’obres: 2 supòsits: 1. OBRES JA REALITZADES. En aquest cas caldrà presentar:  El projecte bàsic complet, signat pel tècnic competent que ha d’incloure, com a mínim: -Memòria del projecte. -Pressupostos i/o factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en el capítol II del Reglament RD 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 1.12.2012), pel qual es regulen les obligacions de facturació. - Documentació gràfica (plànols), de la totalitat de les obres realitzades. a)En el cas d’obres de petita entitat arquitectònica corresponents al règim d’assabentat (sense intervenció en façana, estructura ni distribució interior en edificis no catalogats) caldrà aportar descripció dels treballs i factures dels industrials o rebut de presentació d’assabentat. b) Caldrà aportar Llicència d’obres atorgada per l’Ajuntament, ja sigui com a Obra Major, o Admissió de comunicat per part de l’Ajuntament, en el cas d’obres en règim de Comunicació. 2. OBRES NO REALITZADES. En aquest cas caldrà presentar:  El projecte bàsic complet, signat pel tècnic competent i visat, si s’escau, que ha d’incloure, com a mínim: -Memòria del projecte. -Pressupostos de la totalitat de les obres a realitzar. - Documentació gràfica (plànols), de la totalitat de les obres realitzades. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 13-28 https://bop.diba.cat A  Si encara no es disposa de la llicència d’Obres majors, Comunicat o Assabentat, cal presentar el resultat de la consulta prèvia de tramitació de llicències d’obres, tràmit que es pot realitzar per internet a: www.barcelona.cat -Oficina virtual de tràmits – Consulta prèvia per a la tramitació d’expedients d’obres o d’instal·lacions de radiocomunicació. En cas de no haver iniciat les obres dins del termini de presentació de sol·licituds, s’haurà de presentar la Llicència d’obres atorgada per l’Ajuntament, ja sigui com a Obra Major, Admissió per l’Ajuntament, en el cas d’obres en règim de Comunicació, O rebut de presentació d’Assabentat , en el moment de la justificació. En el cas d’inversions en dotació d’equipament, caldrà presentar: - Pressupostos i/o factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en el capítol II del Reglament RD 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 1.12.2012), pel qual es regulen les obligacions de facturació. - Llistat dels equips i amidaments amb les característiques tècniques específiques de cadascun. 10.2. Documentació sobre la persona física/jurídica sol·licitant i el/la seu/va representant: a) Document nacional d’identitat de la persona nomenada com a representant. b) Documentació acreditativa de la representació amb què actua, degudament inscrita al registre corresponent, si s’escau. c) Documentació que acrediti la personalitat jurídica de l’entitat, inscrita al registre corresponent (NIF i estatuts o escriptures). d) Si la subvenció és superior als 10.000,00 €, declaració de transparència segons model normalitzat. e) Certificats d’estar al corrent de pagament amb l’Agència Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Seguretat Social. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d’ofici aquest compliment sempre i quan el/la sol·licitant no li denegui l’autorització per a fer-ho de manera expressa en el formulari de sol·licitud normalitzat B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 14-28 https://bop.diba.cat A f) En cas que l’entitat sol·licitant no s’ha deduït o no es deduirà l’IVA suportat ho haurà d’acreditar aportant la documentació administrativa i fiscal que ho certifiqui: documentació acreditativa d’entitat sense ànim de lucre, certificat d’exempció i/o model 390 d’IVA. 10.3. Declaracions responsables que constaran al model d’instància:  La persona que presenta la sol·licitud, en cas de persona jurídica, ostenta el càrrec de President/a o en cas de no ser el President/a, la persona que signa disposa de poders o autorització atorgats al seu favor que el/la faculta per a la presentació d’aquesta sol·licitud.  El sotasignant es compromet, en qualsevol dels casos, a aportar la documentació acreditativa d’aquests extrems en la forma i termini en què sigui requerida a tal efecte per l’òrgan gestor.  Que totes les dades que consten en aquesta sol·licitud, i als documents que l'acompanyen, són certes.  Que el/la sol·licitant compleix i accepta la normativa general vigent reguladora de les subvencions que atorga l'Ajuntament i tots els requisits exigits a les bases i la convocatòria per sol·licitar i atorgar aquestes subvencions.  Que el/la sol·licitant no es troba incurs en cap dels supòsits de prohibició d'obtenir subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.  Que el/la sol·licitant es troba al corrent de la justificació de totes les subvencions rebudes de l'Ajuntament de Barcelona i altres ens municipals i que no es troba en cap dels supòsits de reintegrament que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.  Que la quantia de les subvencions municipals, conjuntament amb altres fonts de finançament específiques d'aquest projecte no supera el cost total del projecte.  Que si s’han sol·licitat o obtingut subvencions per al mateix projecte, indicar l’any, la quantitat i l’ens o administració.  Que la persona beneficiària es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries, amb l'Agencia Estatal d’Administració Tributària, amb la Seguretat Social i amb l’Hisenda Municipal en el sentit que es troba al corrent de pagament o que no està obligada a declarar. L’ ajuntament de Barcelona podrà comprovar d’ofici les dades en cas que no s’hagi marcat la casella de denegació del consentiment. En aquest supòsit, els/les beneficiaris/àries hauran de presentar els certificats corresponents durant el període de 10 dies hàbils des de la notificació de la resolució provisional de la concessió de la subvenció.  Que la persona beneficiària no té cap deute pendent amb l’Ajuntament de Barcelona ni amb cap dels seus ens adscrits o vinculats. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 15-28 https://bop.diba.cat A  Que en cas que la documentació requerida en la Base 9a de les Bases Reguladores de la present convocatòria de subvencions, no consti en poder de l'Institut de Cultura, el/la sol·licitant de la subvenció haurà de presentar-la juntament amb la instància de sol·licitud:  Estatuts de l’entitat o la persona jurídica.  Inscripció de l’entitat o de la persona jurídica al registre corresponent.  NIF de l’entitat o la persona jurídica.  Fotocòpia compulsada del DNI/NIF de la persona signant representant de l’entitat.  Que el document original de certificat de dades bancàries ja ha estat presentat a l'Institut de Cultura de Barcelona, i en cas de no ser així o se n'hagin modificat les dades, s'adjuntarà a la sol·licitud.  Que la persona beneficiària es compromet a realitzar les obres i/o les inversions subvencionades abans del 30 de setembre de 2022, i en cas contrari, a reintegrar la part de la subvenció que correspongui.  Que respecte al règim d’IVA a efectes de la despesa subvencionable i la justificació, l’entitat marcarà si s’ha deduït o es deduirà l’IVA suportat o bé si l’entitat no s’ha deduït o no es deduirà l’IVA suportat. En aquest últim supòsit, ho demostra aportant la documentació administrativa i fiscal que ho certifiqui (documentació acreditativa d’entitat sense ànim de lucre, certificat d’exempció i/o model 390 d’IVA).  Que, en cas que no es presenti al·legació a la resolució provisional d'atorgament i denegació, la persona beneficiària accepta la subvenció atorgada.  Que l’entitat dona compliment a l’obligació que preveu l’article 42.1 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text refós de la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social o el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva mínima del 2% en favor dels/de les treballadors/es amb discapacitat, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.  Que els documents presentats en format digital són còpia idèntica dels originals..  Indicar si el local està en règim de propietat, lloguer o cessió d’ús. □ És propietat de l’entitat sol·licitant. □Està en règim de lloguer o de cessió d’ús per un termini mínim de 5 anys i es destinarà a l’activitat durant un termini mínim de 5 anys. Segons el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la inexactitud o falsedat d'aquesta declaració responsable és motiu d'exclusió de la persona que realitza la sol·licitud de subvenció, com també motiu de revocació i/o reintegrament de la subvenció en el casi que li sigui atorgada, sens perjudici de la possibilitat d'imposar les sancions que corresponguin i d'exigir les responsabilitats de qualsevol tipus en què s'hagi pogut incórrer com a conseqüència de la inexactitud o la B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 16-28 https://bop.diba.cat A falsedat en la declaració. La inexactitud, falsedat o omissió de dades essencials en aquesta declaració responsable, o l'incompliment dels requisits exigibles d'acord amb la legislació vigent per a l'obtenció de la subvenció, determinarà el reintegrament de la subvenció, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que li puguin ser exigides. 10.4. No caldrà aportar els documents indicats en les lletres a, b i c de la base 10.2 quan ja constin en poder de l’Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. El sol·licitant haurà d’indicar el procediment amb el que es van adjuntar aquest documents. En el cas de la presentació telemàtica, caldrà adjuntar una declaració responsable del/de la beneficiari/ària i/o el/la representant legal de l’entitat conforme la documentació aportada és còpia fidel de la documentació original. En cas de presentació presencial, aquesta documentació haurà de ser original o fotocòpia compulsada. 10.5. L’Institut de Cultura, en el procés de valoració del projecte, podrà sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. 10.6. La presentació del model d’instància és obligatòria per poder admetre la sol·licitud. En cas que no s'hagi aportat qualsevol altre dels documents exigits a l’apartats 10.1 d'aquestes bases dins el termini de lliurament de sol·licituds, l'Institut de Cultura de Barcelona requerirà al/a la sol·licitant, mitjançant el correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè ho presenti en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. 11. Sol·licituds Només s’acceptarà una sol·licitud per establiment. En cas de més d’una sol·licitud es valorarà la que tingui la darrera data de registre dins del període de sol·licitud. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 17-28 https://bop.diba.cat A No es tindrà en compte cap documentació que no s'acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. L’únic format de sol·licitud vàlid serà el formulari normalitzat facilitat per l’Institut de Cultura de Barcelona, que es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions. 12. Termini i forma de lliurament de les sol·licituds El termini de presentació de sol·licituds serà des de l’endemà de la publicació fins el dia 6 de setembre de 2021. Qualsevol sol·licitud presentada fora d'aquest termini no serà admesa a tràmit. Forma: La sol·licitud de subvenció es pot descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. Per a les persones jurídiques, d’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20180001294, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Podran presentar la sol·licitud les persones físiques, d’acord amb l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre, Presencialment al registre de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) , demanant cita prèvia a la pàgina web ajuntament.barcelona.cat/cita trucant al 010 o, a través del mòbil https://ajuntament.barcelona.cat/apps/ca/barcelona-la-butxaca , així com a l'Oficina Ciutadana de la Cultura (OCCU), demanant cita prèvia a l’adreça web https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001447 Telemàticament a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona 12.1. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 18-28 https://bop.diba.cat A 12.2. La documentació necessària per sol·licitar les subvencions és la que s’indica a l’apartat 10 d’aquesta convocatòria. Els interessats l’han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s’hi indica. 12.3. Els sol·licitants han de respectar estrictament el formulari de sol·licitud, i si s’escau, els altres impresos que s’indiquen a l’apartat 10 d’aquesta convocatòria. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. 12.4. Sempre que els sol·licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’ICUB pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol·licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. 12.5. La documentació bàsica obligatòria a presentar és la indicada en el punt 10 d’aquesta convocatòria. Serà motiu d’inadmissió la no presentació de la instància de sol·licitud dins del termini de presentació establert. 12.6. Serà documentació administrativa addicional aquella descrita a l’apartat 10.2 d’aquesta convocatòria. 12.7. L’ICUB no tindrà en compte cap documentació presentada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar-la a un procediment ja iniciat. En aquest darrer cas, cal identificar el procediment al qual s’ha d’annexar. Tanmateix, serà motiu d’inadmissió la no presentació de la instància de sol·licitud. 12.8. En cas que la documentació bàsica obligatòria que acompanya la sol·licitud i la documentació addicional sigui incomplerta o defectuosa, l’ICUB ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Finalitzat aquest termini no admetrà cap document i exclourà la sol·licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. El/s requeriment/s es faran mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, per tal que el sol·licitant els esmeni dins el termini de deu dies hàbils, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 12.9. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. Tots els requeriments B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 19-28 https://bop.diba.cat A que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòries faran a través del correu electrònic indicat en la sol·licitud. 12.10. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. 13. Criteris de valoració Les sol·licituds seran valorades d’acord amb els següents criteris. 13.1. Aquests criteris sumaran un total de 10 punts: Modalitat A: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques. Millora en les condicions de treball dels col·lectius que tenen seu en l’espai. (3 punts) b) El projecte presentat significarà una millora en l’atenció a les arts emergents, des del risc i l’experimentació, així com una millora de les condicions d’exhibició. (2 punts) c) El projecte presentat afavorirà o reforçarà la multidisciplinarietat de l’espai. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de l’espai. (3 punts) Modalitat B B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 20-28 https://bop.diba.cat A a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques. (3 punts) b) El projecte presentat permetrà afavorir i reforçar les activitats de foment i promoció de la lectura. (2 punts) c) Millora en les condicions d’accessibilitat del públic a la llibreria. (3 punts) d) Viabilitat de la inversió proposada, pla de finançament i grau de finançament aconseguit i/o previst al marge d’aquesta convocatòria de subvencions. (2 punts) Modalitat C: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l’eliminació de barreres arquitectòniques i d’accessibilitat del públic a la sala. (3 punts) b) Millora en els plans de sostenibilitat i eficiència energètica. (2 punts) c) La inversió permetrà una millora en la programació i l’oferta de cinema i audiovisual de la ciutat. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de la sala. (3 punts) 13.2. El projecte haurà d’obtenir un mínim de 4 punts, tenint en compte que es prioritzaran les inversions especificades a la base 6 de la convocatòria. 13.3. En el cas que tots els/les sol·licitants compleixin suficientment els criteris de valoració, i l’import total superi la quantia màxima destinada a la convocatòria, es prorratejarà entre totes les persones sol·licitants l’import màxim a subvencionar en funció de cada tipus de despesa, els percentatges que s’hi associen i les prioritats que es relacionin a la base 6, fins a l’esgotament del crèdit disponible. 14. Tramitació 14.1. L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el/la seu/va President/a. 14.2. Una Comissió Tècnica examinarà la documentació tècnica presentada sobre el projecte i comprovarà el compliment dels requisits tècnics de participació, i B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 21-28 https://bop.diba.cat A després d’haver estudiat els projectes rebuts, elevarà una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per la Comissió Tècnica, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent. 14.3. La Comissió de Valoració estarà formada per: - President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona, o persona en qui delegui. - Assessor/a delegat/ada de Drets Culturals, que podrà presidir les reunions en absència del President/a. - El/La Gerent de l’Institut de Cultura, o persona en qui delegui. - 3 persones representants de l’Institut de Cultura de Barcelona, designades pel/per la President/a de l’Institut de Cultura de Barcelona. - 3 persones representants de l’Ajuntament de Barcelona. - 2 persones representants de reconeguda vàlua del sector cultural, designades pel Consell de la Cultura de Barcelona. - Secretari/ària-delegat/ada de l’Institut de Cultura de Barcelona. 15. Resolució 15.1 L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el/la seu/seva President/a. La resolució no posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar recurs d’alçada davant d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar des de la publicació de la mateixa. 15.2 El termini per a la resolució d’aquesta convocatòria és de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 16. Notificació i publicitat L’Institut de Cultura de Barcelona publicarà les subvencions concedides en el Butlletí Oficial de la Província així com en altres mitjans que es considerin oportuns. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 22-28 https://bop.diba.cat A 17. Pagament El pagament de les subvencions concedides es faran efectives de forma directa i per avançat, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte anomenat “Dades de domiciliació bancària”. 18. Obligacions de la persona beneficiària a) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. b) Dur a terme les obres o l’adquisició d’equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d’acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. c) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de Subvencions, aprovada per l’Ajuntament de Barcelona que sigui vigent en cada moment, i la restant normativa d’aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei. d) Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. e) Presentar el projecte bàsic d’obres o d’adquisició d’equipament tècnic i els corresponents pressupostos, així com comunicar a l’Institut de Cultura de Barcelona qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. f) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l’Institut de Cultura de Barcelona. g) Donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables), que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la, per tal de garantir-ne les facultats d’inspecció i control. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 23-28 https://bop.diba.cat A h) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase “Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Institut de Cultura”, d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona. i) En el cas de realització d’obres, en funció de l’aforament de l’espai i d’acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, caldrà haver obtingut la llicència d’obres, i la llicència municipal d’activitat del Reglament d’Espectacles aprovada pel Districte, prèvia a la realització de les obres i a l’aprovació definitiva un cop superada la inspecció tècnica, o, en el seu cas, presentar la comunicació prèvia lliurada a l’òrgan administratiu competent. j) En cas d’obres de rehabilitació, instal·lació de limitadors i dotació d’equipament tècnic, segons el cas: a. Destinar la dotació d’equipament tècnic adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. b. Mantenir la programació de música en viu requerida a la base 8 durant un període mínim de cinc anys. c. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l’espai que garanteixi l’ús esmentat per la resta del període. d. En el cas de realització d’obres, sol·licitar i obtenir la corresponent llicència/comunicat d’obres. k) Les persones beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la Llei general pressupostària. l) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas per part de la persona beneficiària. m) Les subvencions a les que es refereixen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat (nacional, de la Unió Europa o de qualsevol altre organisme internacional) i amb altres subvencions municipals atorgades per altres projectes o activitats. Però en cap cas l’import total de les subvencions rebudes (independentment dels organismes atorgants) podrà superar el cost de la inversió realitzada. n) Complir amb la normativa vigent de Contractes del Sector Públic. Quan l’import de la despesa subvencionable iguali o superi els 40.000,00 euros sense incloure l’IVA, en cas d’obres, o els 15.000,00 euros sense incloure l’IVA, en cas de subministrament o prestació de serveis, s’han de sol·licitar com a mínim tres B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 24-28 https://bop.diba.cat A ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l’execució de l’obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la concessió de l’ajut. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i economia i s’ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. o) Disposar de la documentació comptable i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. p) Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona o d’altres administracions o ens públics en el darrer any. q) En el cas d’adquisició de material tècnic, destinar aquest equipament adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. r) En el cas de la realització d’obres, mantenir l’ús actual de l’espai durant un període mínim de cinc anys. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l’equipament que garanteixi l’ús esmentat per la resta del període. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. 19. Justificació i control: 19.1 El termini màxim per a la justificació de les subvencions concedides serà el 30 de novembre de 2022. 19.2 La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part de les persones beneficiaries, de: a) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 25-28 https://bop.diba.cat A b) Una relació de factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en el capítol II del Reglament RD 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 1.12.2012), pel qual es regulen les obligacions de facturació. c) Totes les persones beneficiàries de la subvenció, juntament amb la relació de les factures i documents probatoris, hauran de presentar la declaració responsable conforme aquestes factures han servit per justificar aquesta subvenció, especificant en el mateix document la relació de factures i el percentatge imputat de cadascuna. A la mateixa declaració s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres convocatòries de l’Ajuntament de Barcelona i/o altres administracions públiques) i que es responsabilitza de la veracitat dels documents. Així mateix, el beneficiari es comprometrà a conservar els documents originals durant un període de 4 anys per poder presentar-los a l'Ajuntament de Barcelona si fos necessari. d) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l’operació ha d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació objecte de l’ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s’ha de poder verificar el preu unitari de l’operació. e) Els documents acreditatius del pagament han d’indicar, a més de tot allò que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació: 1. La identificació del beneficiari i l’ordenant del pagament. L’ordenant ha de ser el beneficiari de l’ajut i ha de fer-hi constar el seu NIF i denominació social. 2. El concepte en què s’ordena el pagament i la remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d’anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 26-28 https://bop.diba.cat A En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d’aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec. No s’admeten els comprovants de pagament en efectiu quan s’incompleixin les limitacions d’aquest tipus de pagament que estableix l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau. Els pagaments en efectiu s’han de justificar mitjançant rebuts signats i segellats pel proveïdor amb indicació de la factura a què correspon el pagament i la seva data. El segell del proveïdor ha de contenir com a mínim el nom i el NIF f) La memòria descriptiva del desenvolupament de les inversions seguint el model normalitzat. g) Llicència d’activitat en cas que en el moment de presentació de la sol·licitud s’hagués presentat únicament la sol·licitud d’inici de tràmit de llicència. 19.3. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 19.4. El/la perceptor/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables) i aportar la justificació dels fons rebuts, així com el balanç econòmic i la memòria descriptiva del projecte executat. 20 Anul·lació i reintegrament: 20.1 Serà motiu de reintegrament l’incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l’activitat. 20.2 Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d’incompliment següents: - Incompliment de l’obligació de la justificació. - Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - Incompliment de les condicions imposades a les persones beneficiaries amb motiu de la concessió de la subvenció. - Incompliment de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 27-28 https://bop.diba.cat A - Incompliment de la normativa reguladora. 20.3 Podrà constituir motiu d’anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. 20.4 La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l’anul·lació total o parcial de l’aportació i el reintegrament de la mateixa, d’acord amb l’article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. 20.5 En cas d’obres, serà motiu de reintegrament la no presentació de la llicència d’obres o comunicat corresponent en la justificació de la subvenció, en cas de no haver-la aportat amb anterioritat. 20.6 Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 21 Règim de responsabilitats i sancionador 21.1 L’Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats: civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena, derivades de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 21.2 Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Títol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades. Barcelona, 16 de juliol de 2021 La secretària delegada P.D. 28.06.2021 Àngela Mena Also Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-7-2021 CVE 202110098129 Pàg. 28-28 https://bop.diba.cat A