02/03/2020 ANUNCI La Comissió de Govern, actuant per delegació de l’Alcaldessa, en sessió celebrada el 15 de juliol de 2021, ha adoptat el següent acord: (282/2021) CONVOCAR 9 places de professor/a superior d'orquestra i banda de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant concurs oposició lliure, corresponent al grup A, subgrup A1, de tasques de caràcter tècnic i règim laboral fix. APROVAR les bases que han de regir aquesta convocatòria. PUBLICAR el present acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Butlletí Oficial de l’Estat, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. El termini de presentació de sol·licituds s’obrirà a partir del dia següent al de l’anunci d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Contra aquesta Resolució, d’acord amb el que estableix Llei 39/2015, d´1 d’octubre, de Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques, en concordança amb el Decret d’Alcaldia del 10 de juliol de 2019 de delegació de competències en la Primera Tinència d’Alcaldia, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la Primera Tinència d’Alcaldia, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu davant els Jutjats del Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la publicació de la Resolució al DOGC. Igualment, les persones interessades podran interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Les bases de la convocatòria són les que s’adjunten a continuació. Barcelona, 16 de juliol de 2021 EL SECRETARI GENERAL, Jordi Cases i Pallarès 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 1-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA DE 9 PLACES DE PROFESSOR/A SUPERIOR D’ORQUESTRA I BANDA MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE 1. Objecte de la convocatòria L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció pel procediment de concurs oposició lliure, de 9 places de Professor/a Superior d'Orquestra i Banda d'aquest Ajuntament, incloses en les ofertes públiques d’ocupació pendents d’execució. Les característiques de la convocatòria són les següents: Núm. de places convocades: 9 Classe de personal: Personal laboral fix Tasques: de caràcter tècnic Grup de titulació: Grup A, subgrup A1 Nivell: 22 Les places convocades, que s’indiquen a l’annex I d’aquesta convocatòria es corresponen a les següents modalitats: Modalitats Places Clarinet 2 Flauta travessera 1 Oboè 1 Fagot 2 Tuba 1 Timbales 1 Percussió 1 La convocatòria es regirà per les presents bases, i en tot allò no previst, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, per les bases marc aprovades pel Consell Plenari de data 26 d’abril de 1991, i altra normativa aplicable. Així mateix, i pel que fa a la perspectiva de gènere, aquestes bases contemplen allò que disposa l’Ajuntament de Barcelona en el Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes vigent quant a la promoció d’una presència equilibrada de dones i homes en els diferents col·lectius professionals municipals. Mitjançant aquesta convocatòria es constituirà la borsa de conformitat amb el que s'assenyala en la base 14 d'aquesta convocatòria. 2. Sistema de selecció i torn de la convocatòria El sistema de selecció és de concurs oposició i s’articula en torn lliure. 3. Requisits de participació de les persones aspirants 3.1. Per prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits següents: a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores. Igualment, hi poden participar, sigui quina sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge d'espanyol/a o de nacional d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat/ada de dret, i els/les seus/seves descendents i els/les descendents del/de la cònjuge, sempre que no estiguin separats/ades de dret, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents, d'acord amb el que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 2-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 Així mateix podran prendre part en aquesta convocatòria les persones estrangeres amb residència legal a Espanya. En tots els casos, quan finalitzi el procés, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar documentalment la seva nacionalitat, o si s’escau, el vincle de parentiu amb el/la nacional en virtut del qual es presenten i, en el cas de descendents majors de 21 anys, el fet de viure al seu càrrec. Igualment, aquestes persones aspirants hauran de presentar declaració jurada o promesa feta pel/per la nacional, en la qual aquest/a manifesti fefaentment que no està separat/da de dret del seu/de la seva cònjuge. b) Posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques. c) Haver complert els 16 anys d’edat i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa. d) Estar en possessió del Títol Superior de Música, o equivalent, en l’especialitat d’interpretació o pedagogia, en la modalitat corresponent a l’instrument al qual s’opta: - Clarinet - Flauta travessera - Oboè - Fagot - Tuba - Percussió (per a les modalitats de percussió i timbales) Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. e) No ser funcionari/ària de carrera o contractat/ada laboral de l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa categoria a la qual aspiren ingressar. f) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública. g) Haver satisfet la taxa d’inscripció per a la categoria corresponent, d’acord amb els imports i les exempcions que es detallen a la base 4.4 de la convocatòria. 3.2. Tots els requisits s’han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la contractació 4. Sol·licitud de participació 4.1. Presentació de sol·licituds De conformitat amb el Decret d’alcaldia de 22 de desembre de 2009 (Butlletí Oficial de la Província Núm. 312 de 30 de desembre), la formalització, obtenció i presentació de sol·licituds s'ha de fer telemàticament, tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. Les persones aspirants hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud de participació, la relació de mèrits que proposin per ser avaluats pel Tribunal Qualificador i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats, d’acord amb la relació de mèrits puntuables recollits al punt 4.7, 9 i annex IV d’aquestes bases. Aquesta relació de mèrits i documentació acreditativa s’haurà de presentar tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. Excepcionalment, es podrà fer en suport paper per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas i a 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 3-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 efectes d’admissió, les persones aspirants hauran de declarar expressament que compleixen tots els requisits de participació de la convocatòria, consignar a la seva sol·licitud les dades requerides per poder participar i presentar la documentació necessària. Les persones aspirants excloses podran esmenar telemàticament tal com s’indica a l’annex II d’aquests bases. En cas de no haver utilitzat mitjans telemàtics per fer la sol·licitud de participació, hauran d’esmenar presentant còpia de la documentació en qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A l’annex VI d’aquesta convocatòria s’especifica l’enllaç que vincula a les diferents estacions wifi de l’Ajuntament de Barcelona en les que podrà connectar telemàticament per efectuar el tràmit. 4.2. Termini de presentació de sol·licituds Per presentar la sol·licitud, les persones aspirants disposaran del termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. 4.3. Dades consignades a la sol·licitud 4.3.1. Per tal d’emplenar la sol·licitud de participació, les persones aspirants hauran de procedir tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. Únicament es pot presentar més d'una sol·licitud de participació quan el personal aspirant opti a més d'una modalitat. No obstant això, la presentació de més d'una sol·licitud no implica que el personal aspirant pugui assistir a la realització de la prova de tots els tribunals on hagi estat assignat. 4.3.2. Les persones aspirants hauran d’indicar de formar expressa en la sol·licitud el compliment dels requisits que s’indiquen a la base 3. 4.3.3. La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació que les notificacions que s’hagin d’efectuar a les persones aspirants es facin mitjançant correu electrònic a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud, així com l’acceptació de què les notificacions que s'hagin d'efectuar a aquestes, es facin telemàticament pel sistema habilitat per a la pràctica de les notificacions electròniques. Als efectes d’admissió de les persones aspirants, es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud. Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideraran com les úniques vàlides a efectes de notificacions i serà responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació a l’Ajuntament de Barcelona de qualsevol canvi d’aquestes. Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o el Tribunal Qualificador pugui requerir-los l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants. 4.3.4. Les persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat, seran admeses al torn lliure per a la realització dels exercicis sense necessitat d’acreditar la seva aptitud abans del seu començament, sens perjudici que superat el procés selectiu hagin d’acreditar, si s’escau, la seva capacitat per exercir les funcions per a l’exercici professional de la categoria corresponent (certificat d’adequació al lloc de treball emès per l’EVO laboral). A aquests efectes, les persones candidates amb discapacitat hauran de presentar el corresponent dictamen dels equips multiprofessionals a què es refereix l’article 4.3. del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. 4.3.5. Les persones amb discapacitat podran assenyalar en la sol·licitud l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria. En l’acceptació de les 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 4-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 dites adaptacions o adequacions cal atenir-se al que disposa l’article 6 del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional i presentar el corresponent dictamen actualitzat dels equips multiprofessionals a què es refereix l’article 4.3. del mateix Decret. 4.3.6. La presentació de l’esmentat dictamen dels equips multiprofessionals per a les persones amb discapacitat s’haurà de dur a terme durant el termini de presentació de sol·licituds o durant el termini d’esmena a la llista provisional de persones admeses i excloses, tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. Excepcionalment, podrà presentar-se per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A l’annex VII d’aquesta convocatòria s’especifica l’enllaç que vincula als diferents centres on hi haurà d’ adreçar-se per obtenir el dictamen esmentat. 4.3.7. És necessari indicar i acreditar, quan sigui el cas, estar exempt/a de la realització de la prova de nivell de català, en els termes previstos a la base 4.5 de la convocatòria del procés de selecció. 4.3.8. Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d’acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l’expressió oral com en l’escrita, en el grau adequat a l’exercici de les funcions pròpies de la categoria. Quan sigui el cas, les persones aspirants que ho manifestin i acreditin podran estar exemptes de realitzar la prova de castellà en els termes previstos a la base 4.6 de la convocatòria. 4.3.9. Consulta de dades en poder d’altres administracions. En el cas de les persones aspirants que hagin sol·licitat l’exempció o bonificació de la taxa d’inscripció que s’exigeixi com a requisit de participació, l’Ajuntament consultarà a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada. En el cas que l’aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta i així ho faci constar a la sol·licitud telemàtica de participació, haurà d’aportar els documents justificatius indicats en la base 4.4.4. d’ aquestes bases tal com s’indica a l’annex II. 4.3.10. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que les vostres dades personals seran tractades per l'Ajuntament de Barcelona amb la finalitat de gestionar la vostra participació en el present procés (tractament 0319 – selecció de Personal) i seran conservades exclusivament per a la vostra disposició en cas de participació en propers processos. Posteriorment, si com a persona aspirant resulteu seleccionada les dades també s'utilitzaran, si és el cas, per a la gestió de la borsa de treball i formalització de l'eventual nomenament / contractació (tractament 0571 - gestió ordinària de personal). Tret d'obligació legal les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar, suprimir i exercir els altres drets sobre les vostres dades. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a https://www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades 4.4. Abonament de la taxa de participació en el procés selectiu 4.4.1. D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i, a l’efecte del compliment del requisit que preveu la base 3.1.g) de la convocatòria, per inscriure’s a la convocatòria, les persones aspirants hauran d’abonar en concepte de taxa d’inscripció l’import de 26,08 € si ho fan de forma telemàtica, o bé de 52,16 € si ho fan de forma no telemàtica. En l’annex V de la present convocatòria s’estableixen els mitjans que es poden utilitzar per efectuar el pagament de la taxa d’inscripció, així com la descripció del procediment a seguir segons la modalitat de pagament escollida per efectuar-lo. En cap cas, el pagament a l’entitat bancària substituirà el tràmit de presentació de la sol·licitud davant de l’Ajuntament de Barcelona en el termini i en la forma prevista en aquesta convocatòria. 4.4.2. Exempció del pagament de la taxa d’inscripció 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 5-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i amb la indicació prèvia de la seva situació, estaran exemptes del pagament d’aquesta taxa les persones aspirants que es trobin en situació d’alta com a demandants d’ocupació i que no percebin cap mena de prestació econòmica, les que tinguin la condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de membre de família monoparental de categoria especial, i les que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%. En el cas de residir a Catalunya, d’acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, l’Ajuntament de Barcelona consultarà a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada. En el cas que l’aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta haurà de procedir tal com s’indica a la base 4.4.4. 4.4.3. Exempció del 50% en l’abonament de la taxa d’inscripció D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i amb la indicació prèvia de la seva situació, estaran exemptes de l’abonament del 50% d’aquesta taxa les persones que tinguin la condició de membre de família nombrosa de categoria general o de membre de família monoparental de categoria general. 4.4.4. Documentació necessària per restar exempt de forma total o parcial del pagament de la taxa d’inscripció per aquelles persones que no han donat el consentiment o no resideixen a Catalunya. Les persones que es trobin exemptes del pagament d’aquesta taxa, de conformitat amb el que s’ha ind icat en els apartats anteriors, i que s’han oposat expressament a què l’Ajuntament consulti a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada, hauran d’acreditar la seva situació presentant la següent documentació: a) En cas de trobar-se en situació d’alta com a demandant d’ocupació i no percebre cap mena de prestació econòmica, haurà de presentar una certificació acreditativa d’aquestes situacions, expedida per la corresponent Oficina de Treball del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) o equivalent en altres comunitats autònomes, pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE). b) En cas de tenir la condició de membre de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, haurà de presentar una còpia del corresponent títol de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, que ho acrediti. c) En cas de tenir la condició legal de discapacitat igual o superior al 33%, haurà de presentar una còpia de la targeta o certificat de discapacitat emès pel Departament de Treball, Afers, Socials i Famílies o per l’Administració corresponent. La documentació esmentada s’haurà de presentar dins el termini improrrogable de presentació de sol·licituds, tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. Excepcionalment podrà presentar-se per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La documentació aportada ha d’estar actualitzada dins el termini de presentació de sol·licituds. 4.4.5. Devolució de la taxa No serà procedent en cap cas la devolució de la taxa en els supòsits d’exclusió de la convocatòria per causa imputable a la persona interessada. 4.4.6. Exclusió de la persona aspirant La manca de pagament, el pagament incomplet o la no acreditació documental a efectes de l’exempció o la bonificació de la taxa, comportaran l’exclusió de la persona aspirant del procés selectiu. 4.5. Exempció de la prova de coneixements de llengua catalana que preveu la base 8.1 de la convocatòria. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 6-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 Les persones aspirants han d'estar en possessió dels coneixements de nivell intermedi de català B2 (antic B) o superior, de conformitat amb el que estableixen el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. Als efectes d'aquesta exempció les persones aspirants hauran de presentar un dels documents següents: - Certificat de nivell intermedi de català B2 (antic B) o superior de la Direcció General de Política lingüística o de qualsevol dels títols, diplomes o certificats que estableix l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística. Per a més informació, es pot consultar l’apartat sobre legislació de Funció Pública de la pàgina web: https://llengua.gencat.cat - Documentació que acrediti que la persona aspirant ha participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció o provisió de personal per accedir a l’Administració local o a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagi superat la prova esmentada en altres processos de selecció de la mateixa Oferta Pública d’Ocupació. Les persones aspirants podran efectuar aquesta acreditació documental: - Durant el termini de presentació de sol·licituds o d’esmenes, ja sigui annexant-la directament en el moment de tramitar la inscripció telemàtica tal com s’indica a l’annex II, o bé, un cop tramitada la sol·licitud, accedint de nou al tràmit i adjuntant-la en el mateix apartat. - Presentant-la per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova. - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua catalana (abans que aquesta comenci), aportant la corresponent fotocòpia. 4.6. Exempció de la prova de coneixements de llengua castellana que preveu la base 8.2 de la convocatòria per a totes aquelles persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola Quedaran exemptes d’aquesta prova les persones aspirants que, tot i no tenir la nacionalitat espanyola, puguin acreditar documentalment davant el Tribunal Qualificador estar en possessió d’un dels documents que s’indiquen a continuació: - Certificat conforme han cursat la primària i secundària a l’Estat Espanyol o els cursos equivalents a qualsevol altre Estat en què la llengua castellana sigui oficial. - Diploma d’espanyol nivell B2 (marc europeu comú de referència) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a la seva obtenció. - Certificat de nivell avançat d’espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes. - Títol de llicenciat/da en filologia hispànica o romànica, o equivalent. Així mateix tampoc estaran obligades a realitzar la prova aquelles persones que acreditin haver superat la prova de coneixement de castellà en convocatòries anteriors de la mateixa Administració. Les persones aspirants podran efectuar aquesta acreditació documental: - Dins el termini de presentació de sol·licituds o d’esmenes, ja sigui annexant-la directament en el moment de tramitar la inscripció telemàtica tal com s’indica a l’annex II, o bé, un cop tramitada la sol·licitud, accedint de nou al tràmit i adjuntant-la en el mateix apartat. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 7-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 - Presentant-la per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova. - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua castellana (abans que aquesta comenci), aportant la corresponent fotocòpia. 4.7. Presentació dels mèrits per ser valorats en la fase de concurs Les persones aspirants hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud de participació, la relació de mèrits que proposin per ser avaluats pel Tribunal Qualificador i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats, d’acord amb la relació de mèrits puntuables recollits a la base 9 i a l’annex IV d’aquestes bases. La relació de mèrits hauran de presentar-la amb el model “Plantilla relació de mèrits” que es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona https://ajuntament.barcelona.cat. Juntament amb la documentació acreditativa dels mèrits al·legats que indica el primer paràgraf d’aquest apartat, hauran d’adjuntar la titulació que acredita el requisit de titulació establert a la base 3.1.d. La relació de mèrits i documentació que s’indiquen als apartats anteriors s’hauran de presentar dins del període de presentació de sol·licituds de participació previst a la base 4.2 i tal com s’especifica a l’annex II d’aquestes bases. Excepcionalment, en cas de presentar la sol·licitud en paper caldrà presentar la documentació indicada en els paràgrafs anteriors per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 5. Llistes de persones aspirants admeses i excloses (provisional i definitiva) Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu de l’Ajuntament de Barcelona farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses. Les persones aspirants podran formular les al·legacions que considerin convenients en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses. Les persones aspirants excloses podran esmenar telemàticament tal com s’indica a l’annex II. En cas de no haver utilitzat mitjans telemàtics per fer la sol·licitud de participació, hauran d’esmenar presentant còpia de la documentació per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015 d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que una persona aspirant no aparegui ni en la llista provisional de persones admeses ni en la d’excloses, haurà de presentar una instància en suport paper en trametre-la per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, a l’hora de formular la reclamació corresponent, l’haurà d’acompanyar d’una fotocòpia de la sol·licitud presentada. Finalitzat el termini de reclamacions i resoltes les possibles incidències, es farà pública la llista definitiva de persones admeses i excloses en la qual s’indicarà també quines persones aspirants hauran de realitzar les proves de llengua catalana i/o castellana. La llista de persones aspirants admeses i excloses, així com els successius anuncis de la convocatòria, es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat L’admissió no implica el reconeixement dels requisits exigits i s’estarà al que estableix la base 10.3 6. Convocatòria de proves El dia, hora i lloc de realització de cadascuna de les proves, així com els resultats de les mateixes es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 8-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 7. Procés selectiu El procés selectiu constarà de les tres fases següents: 1. Fase d'oposició, 2. Fase de concurs 3. Període de prova. El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin al llarg de tot el procés selectiu i per prendre els acords que calguin per garantir el funcionament correcte d’aquest. 8. Fase d’oposició (fins a 10 punts) Aquesta fase estarà formada per les tres proves assenyalades a les bases 8.1, 8.2, i 8.3 de la convocatòria (prova de coneixements de llengua catalana, prova de coneixements de llengua castellana, prova d’interpretació). Totes les proves seran obligatòries i eliminatòries. La qualificació de la fase d’oposició es determinarà pel sumatori de les puntuacions obtingudes en la tercera prova. El Tribunal Qualificador podrà determinar la realització d’una o més proves o exercicis en una sola sessió o en sessions diferents, i la seva execució en l’ordre que consideri més adient. En aquest cas la correcció de la prova o de l'exercici posterior quedarà condicionada a la superació de tots els anteriors quan aquests siguin eliminatoris. L’ordre d’actuació de les persones aspirants per a aquells exercicis que no puguin fer-se conjuntament s’iniciarà per la primera persona aspirant el primer cognom de la qual comenci per la lletra establerta de conformitat amb el darrer sorteig públic que a tal efecte s’hagi realitzat. La lletra escollida es mantindrà durant tot el procés. En aquelles proves que ho requereixin, es realitzarà una única crida. Les persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora assenyalats seran definitivament excloses del procés selectiu. En el cas que el dia i hora de realització d’alguna de les proves alguna de les dones aspirants estigui hospitalitzada per embaràs de risc, causa de part o pels dies immediatament posteriors a aquest, el Tribunal Qualificador articularà els mecanismes necessaris per a possibilitar-li la realització de la/les prova/es en el recinte hospitalari on es trobi (dins del límit territorial de la província de Barcelona), sempre i quan sigui factible que aquesta execució es dugui a terme el mateix dia i hora en què ho facin la resta de persones aspirants convocades. Per tal que el Tribunal Qualificador habiliti aquest dispositiu, les dones aspirants que prevegin trobar-se el/s dia/dies de realització de les proves en la situació esmentada a l’anterior paràgraf, hauran d’informar del seu estat al Tribunal Qualificador mitjançant correu electrònic enviat a l’adreça planificacio@bcn.cat tot indicant en l’assumpte: “9 places de Professor/a Superior d’Orquestra i Banda: Aspirant en previsió de part”. En aquest correu hauran d’especificar les seves dades personals (nom i cognoms, DNI i telèfon de contacte), així com la data i l’hospital previst pel part. El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de cinc dies hàbils a comptar a partir de l’endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. Igualment, en el cas que alguna de les dones aspirants sigui mare lactant i consideri que durant la realització d’alguna de les proves li coincidirà amb la lactància del seu nadó, haurà de notificar-ho a l’adreça electrònica planificacio@bcn.cat tot indicant en l’assumpte: “9 places de Professor/a Superior d’Orquestra i Banda: Aspirant amb nadó lactant”. En aquest correu hauran d’especificar les seves dades personals (nom i cognoms, DNI i telèfon de contacte). El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de cinc dies hàbils a comptar a partir de l’endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. 8.1. Primera prova. Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria) Les persones participants han de posseir els coneixements de nivell intermedi de català B2 (antic B) o superior, de conformitat amb el que estableix el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixement de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. Quedaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment en el termini i forma correcte, acomplir alguna de les condicions establertes en la base 4.5. d'aquesta convocatòria. La prova consta de dues parts: 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 9-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 - Primera part: S'avaluarà el domini de l'expressió escrita mitjançant realització d'exercicis de coneixements sintàctics i de comprensió de la llengua catalana relacionats en grau adequat amb les places objecte de la convocatòria. - Segona part: S'avaluarà l'expressió oral per mitjà d'una exposició oral i una conversa sobre temes generals d'actualitat. La durada màxima d'aquest exercici serà de 90 minuts per la primera part, i de 10 minuts per la segona part. Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, quedant aquestes últimes excloses del procés selectiu. 8.2. Segona prova. Prova de coneixements de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria) La realització d’aquesta prova és de caràcter obligatori per a les persones que no disposin de la nacionalitat espanyola i no n’estiguin exemptes. Restaran exemptes de la realització d’aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correcte, acomplir alguna de les condicions establertes en el base 4.6 de la convocatòria. La prova es dividirà en dues parts que consistiran en la realització d’una redacció de 200 paraules com a mínim (primera part), i en el manteniment d’una conversa amb els assessors i/o assessores especialistes que designi el Tribunal Qualificador (segona part). El temps per a la realització d’aquesta prova no serà superior a 45 minuts per a la primera part i de 15 minuts per a la segona. Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, quedant aquestes últimes excloses del procés selectiu. 8.3. Tercera prova. Prova d’interpretació (obligatòria i eliminatòria) Fins a un màxim de 10 punts. Les persones aspirants hauran d’interpretar les obres indicades als apartats de l’annex III de la present convocatòria. Les persones aspirants tocaran amb l’instrument que usarien si s’incorporessin a la Banda. La Banda posarà a disposició de la persona aspirant en el moment de la prova un pianista acompanyant. També podran portar el seu propi pianista acompanyant si ho desitgen. L’afinació de la Banda és de 442 Hz. Amb caràcter general, i en relació amb les proves objecte d’aquesta convocatòria, el president del Tribunal orientarà al Tribunal en relació amb els criteris sobre el nivell mínim que han d’assolir els candidats, d’acord amb les necessitats i objectius de la Banda, fent esment especial de valorar l’experiència d’haver tocat en Banda professional del candidat. El Tribunal Qualificador podrà donar per acabada la prova de cada candidat quan ho consideri oportú. a) Primer exercici: prova d’interpretació obra bloc A (obligatori i eliminatori) Consistirà en interpretar l’obra o obres estipulades per aquest exercici, d’acord amb l’apartat A de l’annex III de la present convocatòria. La valoració d’aquest exercici serà d’APTE o NO APTE. b) Segon exercici: prova d’interpretació obra bloc B (obligatori i eliminatori) Consistirà en interpretar els passatges d’obres per a banda o orquestra que s’indiquen en l’apartat B corresponent de l’annex III a la present convocatòria. La puntuació màxima assolible en aquest exercici serà de 10 punts, essent necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-lo. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 10-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 9. Fase de Concurs (fins a 5 punts) 9.1. El concurs no tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la valoració dels mèrits relacionats i acreditats per les persones que hagin superat l’oposició, d’acord amb el barem que figura en l’annex IV d’aquesta convocatòria. Les referències d’aquest barem a organismes de l’Estat espanyol s’entendran fetes als organismes equivalents de la resta d’estats membres de la Unió Europea, si escau. Per a la seva presentació hauran d’atenir-se al que es disposa a la base 4.7. En el cas que abans de la publicació dels resultats definitius de la fase d'oposició, s’aprovés una modificació normativa que permeti l'increment de la ponderació de la fase de concurs en els processos selectius, la puntuació dels mèrits que figura en l'annex IV passarà proporcionalment del terç del total actual de la valoració final del procés selectiu, al percentatge màxim que la norma estableixi. 9.2.En cap cas la puntuació obtinguda en el concurs de mèrits podrà ser aplicada per superar l’oposició. 9.3. El Tribunal Qualificador farà pública la llista provisional de puntuacions que resultin de l’aplicació del barem de mèrits a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat Les persones aspirants podran formular les al·legacions que considerin convenients en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de mèrits. Aquestes al·legacions s’hauran de presentar tal com s’indica a l’annex II d’aquestes bases. 9.4. Finalitzat el termini esmentat a la base anterior i resoltes les reclamacions, es farà pública la llista definitiva de puntuacions finals de la fase de concurs a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona https://ajuntament.barcelona.cat 10. Qualificacions de les persones aspirants i proposta de contractació 10.1. Juntament amb la llista definitiva de puntuacions finals del concurs, el Tribunal Qualificador farà públiques les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició més la fase de concurs. Les persones aspirants seran ordenades de major a menor puntuació. El Tribunal Qualificador elevarà a l’òrgan competent la proposta de contractació com a personal laboral dels aspirants millor classificats, segons instrument. 10.2. En cas d’empat de puntuació en la darrera posició, l’ordre de classificació s’establirà d’acord amb la puntuació obtinguda en la tercera prova de la fase d’oposició. En el cas que l’esmentat criteri no fos suficient i tenint en compte allò que disposa el Pla d’Igualtat d’oportunitats entre dones i homes de l’Ajuntament de Barcelona vigent, el desempat es resoldrà a favor de la persona aspirant el gènere de la qual sigui menys representat en el col·lectiu professional objecte d’aquesta oposició, atenent a les circumstàncies particulars que concorren en les persones candidates empatades apreciades pel Tribunal Qualificador. Finalment, si l’anterior criteri no resol la situació d’empat, el desempat es dirimirà a favor de la persona de més edat. 10.3. Les persones aspirants proposades hauran d’aportar en el moment que es publiqui l’anunci corresponent, els documents acreditatius originals dels requisits exigits a la base 3 i dels mèrits objecte de valoració a la fase de concurs, en el lloc que s’indiqui en l’anunci corresponent. Si dins del termini esmentat les persones aspirants proposades no presenten la documentació, o no reuneixen els requisits exigits no seran contractades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat. En aquest cas, se citarà per presentar la documentació pertinent a les següents persones aspirants per ordre de puntuació fins a completar les 9 persones aspirants. 11. Formalització dels contractes i signatura de les persones aspirants L’òrgan competent disposarà l’autorització de la contractació que serà publicada a la Gaseta Municipal i que tindrà la consideració d’autorització per formalitzar el contracte Aquests/es aspirants, de conformitat amb l’article 93 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, disposaran del termini d’un mes des de l’endemà de la publicació de la resolució a la Gaseta Municipal per signar el contracte laboral fix. La manca de formalització del contracte, excepte en els casos de força major, que seran degudament comprovats i 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 11-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 estimats per l’administració, comportarà que les persones aspirants proposades no siguin contractades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions. En aquest cas, se citarà per presentar la documentació pertinent a les següents persones aspirants per ordre de puntuació fins a completar les 9 persones aspirants. 12. Període de prova 12.1. Les persones contractades hauran de superar un període de prova de 6 mesos. Durant el període de prova el treballador tindrà els mateixos drets i obligacions corresponents al lloc de treball que ocupi com si fos de plantilla, excepte els derivats de la resolució de la relació laboral. En l’esmentat període es farà un seguiment i avaluació de les esmentades persones aspirants. Abans d’iniciar aquesta fase el Tribunal establirà els criteris per efectuar el seguiment i l’avaluació. 12.2. Aquest període es veu temporalment interromput en els següents casos: baixes per incapacitat temporal la durada acumulada de les quals sigui superior a set dies, permisos de maternitat/paternitat, períodes de vacances superiors a set dies naturals. El període mínim s'ha de completar abans que el tribunal emeti la seva qualificació. En cas de gaudir d'una reducció de jornada no es produirà la finalització del període de prova fins a haver acomplert la totalitat d'hores de treball efectiu previstes en la jornada de la categoria convocada. 12.3. Quan les persones aspirants seleccionades ja hagin prestat favorablement amb caràcter temporal serveis a l'Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l’acord de condicions i conveni col·lectiu vigent en la mateixa categoria professional i instrument que l’adjudicat derivat de la convocatòria, i per un període igual o superior al del període de prova prenent com a referència la data límit de presentació de sol·licituds, restaran exemptes de la realització d’aquest. 12.4. Finalitzat aquest període de prova, les persones aspirants seran declarades pel Tribunal Qualificador “aptes” o “no aptes”. La qualificació de “no apte” suposarà la finalització del contracte per no haver superat el període de prova i l’exclusió del procés selectiu. 12.5. Superat el període de prova, el Tribunal Qualificador elevarà a la Presidència de la Corporació, dita superació que tindrà caràcter vinculant llevat que no s’hagin complert els requisits formals de la convocatòria. Aquestes contractacions no podran superar el nombre de places convocades. 13. Tribunal Qualificador 13.1 El Tribunal Qualificador de la convocatòria estarà format per un/a president/a, dos vocals i un/una secretari/ària amb veu però sense vot, designats per la Corporació. De conformitat amb els criteris de l’article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d´octubre, pel qual s´aprova el Text refós de la Llei de l´estatut bàsic de l´empleat públic es preservarà la paritat entre dones i homes en la seva composició. Igualment per a cadascun dels membres titulars li serà designat un membre suplent. Es nomenaran tants tribunals diferents com especialitats instrumentals convocades. La composició nominal del Tribunal Qualificador serà oportunament publicada al DOGC amb caràcter previ a l’inici de la fase d’oposició. 13.1. A més dels membres que formen part del Tribunal Qualificador, a les sessions que s’estab leixin hi podran assistir, amb veu però sense vot, un/a observador/a titular i un/a de suplent, designats/ades conjuntament per la Junta de personal i el Comitè d’empresa. Aquests/es observadors/es tindran accés, si ho volen, als expedients de qualificació de les persones aspirants, i podran sol·licitar que les seves observacions constin en les actes de les sessions corresponents. La designació dels/de les observadors/es s’efectuarà amb caràcter previ a la realització de les proves. 13.2. Els membres del Tribunal Qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i notificar-ho a la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu, quan concorrin circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, en allò que sigui d’aplicació, així com la causa establerta a l’art. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 12-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 113.2 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel que s’aprova el Reglament General d’Ingrés del Personal al servei de l’Administració general de l’Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l’Administració general de l’Estat. Igualment, les persones participants podran recusar els membres del Tribunal Qualificador quan concorrin les circumstàncies previstes per l’article 24 de la mateixa llei. 13.3. El Tribunal Qualificador podrà disposar, si així ho creu convenient, de la incorporació d’assessors/es especialistes per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot en les sessions del Tribunal Qualificador. 13.4. El Tribunal Qualificador està facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del concurs oposició. Podrà excloure del procés selectiu qualsevol persona participant que realitzi alguna conducta contrària a la bona fe o orientada a desvirtuar els principis d’equitat i igualtat o altres comportaments que alterin el normal desenvolupament de qualsevol de les fases establertes en la convocatòria. 13.5. A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal Qualificador tindrà la seva seu al Departament de Selecció i Promoció de Recursos Humans de la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu de l’Ajuntament de Barcelona (C/ de l’Escar 1, 2a planta, 08039 de Barcelona). 14. Constitució de la borsa en la categoria de Professor Superior d’Orquestra i Banda. 14.1. De conformitat amb l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona a partir d’aquesta convocatòria constituirà una nova Borsa de Treball en la categoria Tècnic Superior d'Orquestra i Banda de les especialitats instrumentals que es convoquen amb l’objectiu de realitzar possibles contractacions temporals. La constitució d’aquesta borsa es farà atenent a les següents condicions: a) Estarà integrada per aquells aspirants que, tot i no haver estat proposats per al nomenament, hagin superat tots els exercicis. b) Els/les aspirants que la integrin se situaran en una llista segons codi d’instrument al qual hagin optat i d’acord amb l’ordre de classificació final del procés selectiu (suma de les puntuacions de la fase d’oposició més concurs) assolit en el seu instrument. c) Aquesta constitució de borsa de treball, deixarà sense efectes les borses existents de les especialitats instrumentals convocades, perdent els seus membres el dret a constar en borsa. 14.2 Acreditació dels requisits. Les persones aspirants que d’acord amb els criteris establerts acabin formant part d’aquesta Borsa hauran d’acreditar documentalment, abans de ser contractades, els requisits assenyalats a la base 3 de la convocatòria, mitjançant la presentació dels documents i certificacions originals. La formalització del contracte restarà condicionat a l’acompliment de la totalitat dels requisits formals de la convocatòria. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada. 15. Recursos Contra aquestes bases i contra la llista de persones admeses i excloses es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la Primera Tinència d’Alcaldia en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació o bé recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seva publicació davant la jurisdicció contenciosa administrativa. Els actes i resolucions del Tribunal Qualificador poden ser impugnats per les persones interessades mitjançant un recurs d’alçada davant la Primera Tinència d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació. ANNEX I Relació de Places convocades Nota: Entre parèntesis s’indica si la plaça està composta per més d’un instrument. O si es precisa portar quelcom específic respecte l’instrument en el que s’opta. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 13-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 2 Clarinets en sib i la (dos instruments). 1 Flauta 1 oboé 2 Fagot 1 Tuba 1 Timbales (els aspirants solament hauran de portar les seves baquetes) 1 Percussió (els aspirants solament hauran de portar les seves baquetes) ANNEX II 1. PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA DE PARTICIPACIÓ I DE MÈRITS: ACCÉS A LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA: - Les persones aspirants que no disposin d’accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, hauran de presentar la seva sol·licitud telemàtica de participació a través de la pàgina https://ajuntament.barcelona.cat > “Oferta Pública”> “Oferta Pública”, triar la convocatòria corresponent i clicar a “Sol·licitud telemàtica”. - Les persones aspirants que tenen accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, hauran de presentar la seva sol·licitud telemàtica de participació accedint a l’apartat “Selecció i Provisió” > “Oferta pública” i dins de la columna “Accés a tràmit” clicar a “Sol·licitud telemàtica” de la convocatòria corresponent. Mentre la sol·licitud de participació estigui oberta, les persones aspirants podran entrar al formulari tantes vegades com ho necessitin per afegir o canviar alguna dada INSTRUCCIONS D’EMPLENAMENT DE LA SOL·LICITUD: En el “Pas 1” del formulari s’haurà de triar “Sol·licitar inscripció en una convocatòria”. En el “Pas 2.1.” del formulari s’haurà de triar la convocatòria corresponent a la modalitat escollida, i que s’anomenarà: - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Clarinet - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Flauta travessera - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Oboè - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Fagot - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Tuba - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Timbales - Professor/a superior orquestra i banda 2020: Percussió En el “Pas 2.2.” del formulari s’hauran d’emplenar les dades següents: Bonificacions i exempcions de la taxa per drets d'examen: S’haurà de marcar una de les opcions que s’indiquen en el formulari d’inscripció:  Si es vol fer el pagament de la taxa d’inscripció, s’haurà de seleccionar l’opció “Sense bonificació”.  En cas de trobar-se en situació d’alta com a demandant d’ocupació i no percebre cap mena de prestació econòmica, s’haurà de seleccionar l’opció “Situació de desocupació (reducció del 100% de l’import de la taxa)”.  En cas de tenir la condició de membre de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, s’haurà de seleccionar l’opció corresponent.  En cas de tenir la condició legal de discapacitat igual o superior al 33%, s’haurà de seleccionar l’opció “Persona amb discapacitat (reducció del 100% de l’import de la taxa)”. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 14-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 En el cas de residir a Catalunya i haver sol·licitat l’exempció o bonificació de la taxa d’inscripció que exigida com a requisit de participació, l’Ajuntament consultarà a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada. En el cas de no residir a Catalunya s’haurà d’acreditar documentalment annexant els documents justificatius indicats en la base 4.4.4. En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta i així ho faci constar on diu “M’oposo al fet que l’Ajuntament consulti a altres administracions les meves dades, als efectes d’exempció o bonificació de la taxa i em comprometo a aportar els documents justificatius tal com s’indica a les bases de la convocatòria”, haurà d’annexar els documents justificatius indicats a la base 4.4.4. Dades de la persona sol·licitant: S’haurà de comprovar que s’han emplenat correctament les dades i especialment el correu electrònic indicat a efectes de comunicacions, atès que quan acabi el procés d’inscripció rebran en aquest un document PDF amb el registre de la seva sol·licitud de participació, així com el full d’autoliquidació de la taxa. Altres dades de la sol·licitud:  S’haurà de marcar la casella on diu “Declara que compleix amb les bases i requisits de la convocatòria” de la seva sol·licitud telemàtica.  S’haurà de seleccionar la titulació que acredita com a requisit d’accés.  S’haurà d’indicar el certificat de nivell de català del qual disposen.  En el cas que tingui alguna discapacitat podrà indicar “Sí” en el camp “Té alguna discapacitat?”. Adaptació o adequació de temps i mitjans: El “Pas 2.2.” només es mostrarà per a aquelles persones que hagin marcat “Sí” en el camp “Té alguna discapacitat?”. Podrà assenyalar a la sol·licitud l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria. El dictamen favorable (EVO) confirmarà quines adaptacions seran necessàries per fer les proves. Adjuntar documentació: En el “Pas 2.3” del formulari d’inscripció, hi haurà habilitats uns apartats per adjuntar documentació: - L’apartat “Certificat nivell català”, on s’haurà d’annexar el certificat de català. - L’apartat “Certificat nivell castellà”, on es podrà annexar el certificat de castellà. Només per a aquelles persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola. - L’apartat “Dictamen EVO”, on es podrà annexar el corresponent dictamen a què fa referència la base 4.3.6. Aquest camp només estarà habilitat per a aquelles persones aspirants que han indicat “Sí” en el camp “Té alguna discapacitat?”. - L’apartat “Altra documentació”, on, en el cas d’oposar-se al fet que l’Ajuntament consulti d’ofici als organismes competents els extrems que donen dret a l’exempció de la taxa en els termes previstos a la base 4.4.4, o no residir a Catalunya, s’haurà d’annexar el document necessari per estar exempt de forma total o parcial del pagament de la taxa d’inscripció. - L’apartat “Plantilla CV”, on s’haurà d’annexar en PDF el model “Plantilla relació de mèrits” indicant la relació de mèrits que proposin per se avaluats pel Tribunal. Si es vol relacionar o eliminar algun mèrit caldrà tornar a adjuntar novament la plantilla de mèrits. Només es tindrà en compte l’última plantilla de mèrits annexada dins del termini establert. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 15-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 - L’apartat “Documentació acreditativa CV”, on s’haurà d’annexar en un únic arxiu PDF la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i que constin a la “Plantilla relació de mèrits”, així com la titulació que acredita el requisit de titulació establert a la base 3.1.d). Si es vol incorporar o eliminar algun document caldrà tornar a adjuntar l’arxiu complet. Només es tindrà en compte l’últim arxiu annexat dins del termini establert. Tota la documentació annexada a la sol·licitud telemàtica referida als apartats anteriors s’haurà d’annexar amb les característiques de l’arxiu que s’estableix en el formulari i podrà consultar-se des del Portal de tràmits, accedint a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/APPS/portaltramits/portal/consultaEstatTramit/default.html?style=ciu dadano. Modificació de la sol·licitud i pagament de la taxa: En el “Pas 3” del formulari d’inscripció podrà modificar les seves dades o enviar la seva sol·licitud de participació. En cas de voler fer el pagament de la taxa de drets d’examen, es podrà fer en finalitzar la inscripció o més endavant seguint les instruccions rebudes a l’adreça electrònica que la persona aspirant hagi indicat en la seva sol·licitud. 2. PRESENTACIÓ D’ESMENES A LA LLISTA PROVISIONAL DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES Les persones aspirants excloses a la llista provisional d’admesos/eses i exclosos/oses, podran esmenar telemàticament accedint de nou a la seva sol·licitud telemàtica, de la mateixa manera que s’indica a l’apartat anterior d’aquest annex II. Una vegada dins del formulari hauran de triar l’opció “Convocatòria en període d’esmena” i modificar el camp corresponent. Mentre la sol·licitud de participació estigui oberta, les persones aspirants podran entrar al formulari tantes vegades com ho necessitin per afegir o canviar alguna dada. 3. PRESENTACIÓ D’AL·LEGACIONS A LA LLISTA PROVISIONAL DE MÈRITS Les persones aspirants que vulguin presentar al·legacions a la publicació de la llista provisional de mèrits, podran formular les seves al·legacions accedint de nou a la seva sol·licitud telemàtica, de la mateixa manera que s’indica en aquest annex II. Una vegada dins del formulari hauran de triar l’opció “Esmenar documentació complementària”, i adjuntar un document en format PDF amb les seves al·legacions a l’apartat d’annexar documentació que consti a la sol·licitud. Igualment, s’habilitarà un o més camps addicionals per tal que, en cas que ho considerin necessari, les persones aspirants puguin annexar la documentació acreditativa corresponent. Mentre la sol·licitud de participació estigui oberta, podran entrar al formulari tantes vegades com ho necessitin. Si es vol incorporar o eliminar algun document caldrà tornar a adjuntar l’arxiu complet. Només es tindrà en compte l’últim arxiu annexat dins del termini establert. 4. PRESENTACIÓ DE RECURSOS Tant les instàncies genèriques com els recursos s’han de presentar a través del registre electrònic https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre-electronic des de l’enllaç de CIUTADANS: Instància genèrica (inici tràmit online) Excepcionalment, es podrà fer en suport paper per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. ANNEX III : TEMARI SEGONS INSTRUMENT CLARINET Bloc A WEBER: Concert per a clarinet núm. 2 (primer moviment) Bloc B Amb clarinet Sib APPERMONT, BERT: A Brussels Requiem. 2n moviment: In cold blood. (Del compàs 19 al 179). 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 16-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 HUSA, KAREL: Music for Prague. 4rt moviment: Toccata and Chorale. (De la lletra A d’assaig al compàs 5 de la lletra B). SUÑER, JOSÉ: Phobos. (Del compàs 17 al 26 i del compàs 37 al 53). WILBY, PHILIP: Paganini Variations. Variation XI Bolero (De la lletra J d’assaig a la lletra K). Amb clarinet La KODÁLY: Danses de Galanta (pàgina 9) RESPIGHI: Pins de Roma (pàgina 19) RIMSKY-KÓRSAKOV: Scheherazade (pàgines 19 i 20) XOSTAKÓVITX: Simfonia núm. 9. 3r. moviment (pàgina 22) Repertori extret del llibre “Orchester Probespiel” de clarinet (Edition Peters) FLAUTA TRAVESSERA Bloc A MOZART: Concert núm. 2 per a flauta en Re major (primer moviment amb cadència) Bloc B BIZET: L'Arlésienne Suite 2. Minuetto (pàgina 3) DEBUSSY: Prélude à l'après midi d'un faune (pàgina 8) HINDEMITH: Symphonic Metamorphosis (pàgines 10 i 11) MENDELSSOHN: Somni d’una nit d’estiu. Scherzo (pàgina 13) RAVEL: Daphnis et Chloé. Suite núm. 2 (pàgines 18 i 19) RAVEL : Bolero (pàgina 19) ROSSINI: Obertura Guillem Tell (pàgina 21) STRAUSS, RICHARD: Salomé. Dansa dels set vels (pàgines 28 i 29) Repertori extret del llibre “Orchester Probespiel” de flauta (Edition Peters) OBOÈ Bloc A MOZART: Concert per a oboè en Do Major, K.314 (primer moviment amb cadència) Bloc B BARTÓK: Concert per a orquestra. II. Giuoco delle coppie (pàgina 2)* BEETHOVEN: Simfonia núm. 3 en mi bemoll major ‘Heroica’, 2n moviment. Marxa fúnebre (pàgina 3)* BRAHMS: Concert per a violí en re major, 2n moviment (pàgines 10 i 11)* BRAHMS: Variacions sobre un tema de J. Haydn, Op. 56a. Thema Chorale St. Antoni (pàgina 9)* DVORÁK: Concert per a violoncel en si menor, Op. 104, 2n moviment (pàgina 11)* RAVEL: Le Tombeau de Couperin. Prélude (pàgines 18 i 19)* ROSSINI: La scala di seta (pàgina 20)* SCHOENBERG: Theme and Variations. Variació III *Repertori extret del llibre “Orchester Probespiel” d’oboè (Edition Peters) FAGOT Bloc A MOZART: Concert per a fagot en Sib Major (primer moviment amb cadència) Bloc B 17 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 17-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 BERLIOZ: Simfonia Fantàstica. 4rt i 5è moviments (pàgina 8)* BIZET: Carmen. Entreacte ‘Les dragons d’Alcala’ (pàgina 9)* MONTSALVATGE, XAVIER: Música per un diumenge. 2n moviment (des d’un compàs abans del núm. 8 fins a dos abans del 9 d’assaig). MOZART: Les noces de Fígaro. Obertura (pàgina 16)* RAVEL: Bolero (pàgina 21)* RIMSKI-KORSAKOV: Scheherazade, Op. 35. Fragments del 2n moviment (pàgines 23 i 24)* TXAIKOVSKI: Simfonia núm. 4. Solo 2n moviment (pàgina 34)* VALENCIA, VICTORIANO: 200. Suite. 1r moviment (del compàs 79 al 94) *Repertori extret del llibre “Orchester Probespiel” de fagot (Edition Peters) TUBA Bloc A HINDEMITH: Sonata per a tuba i piano: 1r moviment i cadència del 3r moviment Bloc B BARNES, JAMES: Third Symphony "The Tragic". Primer moviment Lento. (Del compàs 4 al 34). BROSSÉ, DIRK: Oscar for Amnesty. (De l’anacrusa de la lletra K fins la lletra L). DE MEIJ, JOHAN: Empire of Light. (Del compàs 21 al 67 i del 75 al 85). GÓMEZ DEVAL, JUAN-GONZALO: Dragón Elliot. (Del compàs 2 al 27) NAVARRO, OSCAR: Libertadores. (Del compàs 167 al 194). TXAIKOVSKI: Obertura 1812, arr. J. M. Izquierdo. (De l’1 d’assaig al primer compàs de l’Andante). VALERO, ANDRÉS: Simfonia núm. 2 ‘Teogònica’. 2n moviment. (Del compàs 6 al 20). WAGNER: Die Walküre (Pàgina 53 del llibre “Orchester Probespiel” de tuba, Edition Peters) TIMBALES Bloc A GRAHAM WHETTAM: Suite for Timbales: Scherzetto ELLIOT CARTER: Eight pieces for four Timbales: VII Canàries Bloc B BROSSÉ, DIRK: Oscar for Amnesty (de la lletra I a la L) SÚÑER, JOSÉ: Soulful Stones. Segon moviment (del compàs 128 al 146) BROTONS, SALVADOR: Simfonia núm. 6 Concisa. Tercer moviment (del compàs 380 al 386) i Cinquè moviment (del compàs 501 al 512) SURIÑACH, CARLOS: Sinfonietta flamenca. Primer moviment (del compàs 1 al 16 i des de dos compassos abans del núm. 14 fins a dos després del núm. 18) HINDEMITH: Sinfonische metamorphosen. Segon moviment (de la lletra S a la T i de la lletra V al final). STRAUSS: Burleske (Del compàs 1 al 30) STRAVINSKI: Le sacre du printemps. Danse sacrale (del compàs 189 al final) TXAIKOVSKI: Simfonia núm. 4. Primer moviment (del compàs 313 al 352) PERCUSSIÓ Bloc A BACH: Sonata per violí en sol menor Adagio (vibràfon) i Presto (xilòfon) Bloc B Xilòfon 18 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 18-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 APPERMONT, BERT: A Brussels Requiem. (del compàs 99 al 112) SMITH, CLAUDE T.: Festival Variations (del compàs 93 al 110 I del compàs 345 al 371) SHOSTAKOVICH: Jazz Suite núm. 2. Dance 1 (de la lletra F a la H) (Arr. Johan de Meij) PROKOFIEV: Lieutenant Kije. Troika. (Del núm. 47 d’assaig al 48) (Arr. José Schyns) Glockenspiel SHOSTAKOVICH: Jazz Suite núm. 2. Waltz núm. 2 (de la lletra G a la H) (Arr. Johan de Meij) MOZART: La flauta màgica. Final 1r acte (del compàs 29 al final). RESPIGHI. Pins de Roma, 1r moviment (des de l’inici fins al núm. 3 d’assaig i del núm. 8 fins al final). Caixa MOWER, MIKE: Flute Concerto. (de l’inici a la lletra C) SUPPÉ: Pique Dame. Obertura (Pàgina 74 del llibre “Orchester Probespiel” de percussió, Edition Peters). PROKOFIEV: Lieutenant Kije. 1r moviment (del núm. 1 al 2 d’assaig) Bateria ALCALDE, ANTÓN: The Pawnshop op. 9 (del compàs 414 al 445) Pandereta SHOSTAKOVICH: Jazz Suite n.2. Dance 1. (de l’inici a la lletra C) BIZET: Carmen. Segona suite. Dansa Bohèmia (del compàs 8 de la lletra C al compàs 3 de la E). BIZET: Carmen. Primera suite. Aragonesa (del compàs 1 al 18 i d’1 abans de la A al 17 de la B). Bombo/plats TXAIKOVSKI: Simfonia núm.4, 4rt moviment. (Pàgina 75 del llibre “Orchester Probespiel” de percussió, Edition Peters). ANNEX IV Barem de mèrits ( Màxim punts) Experiència professional (màxim 5,00 punts) Experiència professional en banda de música professional mitjançant contracte laboral o nomenament. Per cada mes de serveis prestats: 0,14 punts . Als efectes del present barem, s’entén per banda de música professional la que té una plantilla estable amb una retribució anual dels seus membres. Els serveis prestats en qualitat de personal eventual no es valoraran. Tampoc seran objecte de valoració les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs. Només s’hauran de presentar els documents acreditatius dels mèrits assolits fora de l’àmbit de l'Ajuntament de Barcelona. Serà realitzada d’ofici la comprovació dels serveis prestats en l’àmbit de l’Ajuntament de Barcelona i els següents ens: Institut Municipal d’Hisenda, Institut Municipal d’Informàtica, Institut Municipal de Mercats, Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, Institut Municipal de Serveis Socials, Institut Municipal d’Educació, Institut Municipal Barcelona Esports, Institut Municipal d’Urbanisme, Institut Municipal Paisatge Urbà i Qualitat de Vida, Institut de Cultura de Barcelona i Consorci Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Pel que fa a l’acreditació dels serveis prestats a l’administració pública, aquesta s’haurà d’efectuar mitjançant certificació emesa pels òrgans, autoritats o els càrrecs que duen a terme la gestió dels recursos humans. També serà necessari aportar l’informe de vida laboral. Només podran ser valorats aquells mèrits assolits per les persones aspirants fins al moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 4.2. 19 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 19-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 El Tribunal es reserva el dret de sol·licitar documentació complementària que clarifiqui la naturalesa o la durada de l’activitat desenvolupada per la persona aspirant. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada. En cap cas es valorarà com a mèrit allò que s’hagi valorat com a requisit. ANNEX V TAXA PER DRETS D’EXAMEN L’abonament de la Taxa de participació en processos selectius: Què és, Com es pot abonar i On es pot abonar. Títol Taxa per drets d’examen en convocatòries d’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament de Barcelona. El formulari de sol·licitud de participació telemàtica us indicarà automàticament l'import de la taxa. Definició El pagament de la taxa per drets d’examen és un requisit previ per poder participar en els processos de selecció de personal de l’Ajuntament de Barcelona, quan les bases de la convocatòria així ho especifiquin. Atenció Estan exempts de pagar la taxa les persones que es trobin en algun dels casos següents: - Membres de famílies nombroses o de família monoparental, de categoria especial. - Persones que es trobin en situació de desocupació, la qual no sigui per millora d’ocupació i que no percebin cap prestació econòmica. - Persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% Estan exempts de l’abonament del 50% de la taxa les persones que es trobin en el cas següent: - Membres de família nombrosa o monoparental, de categoria general. Igualment, caldrà justificar, si és el cas, trobar-se en aquesta circumstància, en els termes que s’estableix en el tràmit per a la presentació telemàtica de la sol·licitud, de conformitat amb allò que disposa la base 4.4 de la convocatòria. Com es pot tramitar i fer l’abonament - Sol·licitud presentada per mitjans telemàtics Com es fa? Des del portal de tràmits del web de l’Ajuntament de Barcelona a l’hora d’emplenar les dades per tramitar la sol·licitud de participació en la convocatòria haureu de seleccionar una de les següents opcions: a) “A l’instant per internet”. b) “Més endavant de forma presencial en una entitat col·laboradora”. Segons l’opció seleccionada, podreu fer el pagament de la taxa en el mateix moment “on line” o optar pel pagament posterior i presencial, imprimint l’autoliquidació per fer el pagament en una entitat bancària col·laboradora. La mateixa aplicació us anirà indicant els passos que heu de seguir en funció de l’opció de pagament escollida. - Sol·licitud presentada per mitjans NO telemàtics (“en suport paper”) Com es fa? La persona aspirant haurà de desplaçar-se a l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona on se li generarà l’autoliquidació de la taxa d’exàmens per tal que faci el pagament en una entitat bancària i, posteriorment, haurà de fer la sol·licitud en suport paper aportant el comprovant del pagament. Aquesta inscripció s’ha de fer per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 20-21 https://bop.diba.cat A 02/03/2020 Dates La taxa s'ha de pagar en el termini que estableix les bases de la convocatòria per tramitar la sol·licitud d'inscripció a les proves de selecció i no s'admetrà el pagament fora d'aquest termini. La manca de pagament de la taxa dins del termini comportarà la no admissió de la persona aspirant a les proves selectives. Preu Preus vigents: - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups A1 i A2 amb presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 26,08 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups B, C1, C2 i altres amb presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 16,12 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups A1 i A2 sense presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 52,16 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups B, C1, C2 i altres sense presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 32,24 euros. Marc Legal Ordenança fiscal 3.1 Bases de les convocatòries ENTITATS BANCÀRIES COL·LABORADORES Banc de Sabadell - Banco Santander - La Caixa (Caixa Bank) Bankia - BBVA - Banco Popular Español Catalunya Caixa (Catalunya Banca) ANNEX VI PUNTS WIFI DE LA CIUTAT DE BARCELONA https://ajuntament.barcelona.cat/barcelonawifi/ca/ ANNEX VII DIRECTORI D’ESTABLIMENTS D’ATENCIÓ A PERSONES AMB DISCAPACITAT DEL DEPARTAMENT DE TREBALL, AFERS SOCIALS I FAMÍLIES DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/persones_amb_discapacitat/entitats_i_establiments_atencio _discapacitat/directori_destabliments_datencio_a_persones_amb_discapacitat 21 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-7-2021 CVE 202110097897 Pàg. 21-21 https://bop.diba.cat A