ANUNCI de l’aprovació definitiva de la modificació dels estatuts de la Fundació Barcelona Mobile World Capital El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en sessió de data 23 de juny de 2021, ha acordat: “RATIFICAR l'acord adoptat pel Patronat de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, en la sessió de 10 de desembre de 2020, relatiu a la modificació de l'article 3 dels estatuts de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, canvi de domicili, segons consta a l'expedient.” A continuació es publica el text refós dels estatuts de la Fundació Barcelona Mobile World Capital amb la darrera modificació integrada: TÍTOL I INSTITUCIÓ DE LA FUNDACIÓ ARTICLE 1.- DENOMINACIÓ, RÈGIM JURÍDIC I ÀMBIT TERRITORIAL La Fundació es denominarà "Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation" i es regirà per les declaracions contingudes a la carta fundacional, per les disposicions legals que li són d'aplicació i pels presents Estatuts. La Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation (en endavant, la "Fundació") exerceix les seves funcions majoritàriament a la Comunitat Autònoma de Catalunya. No obstant, la Fundació podrà actuar a la resta d'Espanya, així com a escala internacional. ARTICLE 2.- NATURALESA I PERSONALITAT JURÍDICA La Fundació és una entitat sense ànim de lucre constituïda mitjançant l'afectació de béns i drets de contingut econòmic i la destinació dels seus rendiments i dels seus recursos obtinguts per altres mitjans al compliment dels seus fins fundacionals. Amb la inscripció de la carta fundacional en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya, la Fundació adquireix personalitat jurídica i gaudeix de plena capacitat jurídica i d'obrar. La Fundació resta adscrita a l'Administració de l'Ajuntament de Barcelona i forma part del seu sector públic. ARTICLE 3.- DOMICILI El domicili de la Fundació queda fixat a la Plaça Pau Vila, 1, sector 2-C, Edifici Palau de Mar, 08039, Barcelona, i podrà ser modificat a qualsevol altre emplaçament situat a Catalunya per acord de Patronat, segons el previst per la Llei aplicable. No obstant això, per acord del Patronat, es poden establir delegacions, oficines, dependències, corresponsalia o representants. ARTICLE 4.- DURADA La Fundació es constitueix amb caràcter permanent i per temps indefinit, iniciant les seves activitats un cop s'hagi inscrit en el Registre de Fundacions i subsistirà mentre pugui complir els seus fins fundacionals. ARTICLE 5 .- OBJECTE I FINALITAT B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 1-22 https://bop.diba.cat A La Fundació es crea amb l'objectiu de promocionar i fomentar l'ús de les tecnologies i solucions mòbils en diferents sectors d'activitat, convertint a la ciutat de Barcelona en la capital mundial de referència, ajudant així a millorar la qualitat de vida dels ciutadans a nivell global. La Fundació també té com a finalitats principals la implementació del projecte de la Barcelona Mobile World Capital que es desenvoluparà a la ciutat de Barcelona i totes les seves activitats, que són, entre d'altres, el Congress, Centre, Festival i Llegat, i la de convertir-se en el lloc de referència de trobada global entre la tecnologia mòbil i els diferents sectors estratègics que utilitzaran aquesta tecnologia de forma intensiva per desenvolupar el sector. Per assolir aquests fins, entre els objectius de la Fundació es troben principalment els següents: a) Fomentar i promoure l'ús de les tecnologies i solucions mòbils a nivell institucional, empresarial i de ciutadania. b) Donar a conèixer la ciutat de Barcelona com una capital mundial de referència pel que fa a l'ús de les tecnologies i solucions mòbils, aconseguint així que altres ciutats del món segueixin el seu exemple. c) Erigir-se com una entitat sense ànim de lucre líder en l'atracció i desenvolupament de talent digital per tal d'impulsar la competitivitat de l'economia. d) Donar suport i promoure, de conformitat amb els seus fins fundacionals i en la mesura de les seves possibilitats, el desenvolupament del MOBILE WORLD CONGRESS, amb l'objectiu de fomentar entre els ciutadans l'ús de la tecnologia mòbil, així com vetllar, si escau, per l'organització del MOBILE WORLD CENTRE i del MOBILE WORLD FESTIVAL. e) Desenvolupar i participar en la innovació tecnològica per tal de promocionar l'ús de les tecnologies i solucions mòbils, però sempre des del respecte als valors de la sostenibilitat i la solidaritat. f) Donar suport al desenvolupament de projectes de recerca en l'àmbit de l'ús de les tecnologies i solucions mòbils, promovent la transferència d'aquesta investigació en solucions de mercat que acabin impulsant la digitalització de la nostra economia i societat. g) Promocionar i fomentar, en la mesura de les seves possibilitats, la generació de llocs de treball qualificats en el sector de la transformació digital. Amb aquests fins, la Fundació podrà rebre donatius de persones i entitats (públiques o privades), rebre ajudes, finançament, assistència o col·laboració de qualsevol tipus d'institucions públiques, supranacionals, organitzacions no governamentals o entitats de cooperació internacional, entre d'altres, podent destinar els recursos captats a projectes dins o fora de Catalunya, així com a la resta d'Espanya. ARTICLE 6.- ACTIVITATS Per a la consecució dels fins fundacionals esmentats a l'article anterior, la Fundació podrà dur a terme, entre altres, les següents activitats: a) La creació de projectes de mobilitat i d'accions integrades relacionades amb els fins fundacionals a través de la innovació, certificació, finançament i internacionalització. b) La investigació i elaboració d'estudis, projectes estratègics, propostes i plans d'acció sobre tots els aspectes relacionats amb els fins fundacionals. c) Col·laboració i promoció d'activitats compartides amb organismes, empreses privades i autoritats públiques en tots els aspectes relacionats amb els fins fundacionals. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 2-22 https://bop.diba.cat A d) L'organització de cursos, conferències, congressos, fòrums de debat, sessions d'estudi i investogació i altres actes similars sobre temes relacionats amb els fins fundacionals. e) El finançament, preparació, edició i divulgació de publicacions i estudis relacionats amb els fins fundacionals. f) Establir xarxes d'entitats que comparteixin objectius comuns en el desenvolupament i dinamització de les matèries objecte de la Fundació. g) La concessió de beques i qualsevol altra ajuda econòmica similar per a la promoció d'estudis relacionats amb els fins fundacionals. h) La concessió de premis a les persones, organitzacions i institucions que hagin destacat en el món cultural, social, professional i empresarial en aspectes relacionats amb els fins fundacionals. i) La realització de donacions, així com la concessió de bestretes i patrocinis, i l'atribució d'ajuts, en els termes previstos en aquests estatuts, per a la realització d'activitats relacionades amb els fins fundacionals. j) L'organització de qualsevol tipus de fòrum, jornada, festival, espectacle, exhibició o esdeveniment relacionat amb els seus fins fundacionals i en què es promogui l'ús de les tecnologies i solucions mòbils, per mitjà de contraprestació, o no, dels seus assistents. k) Impuls i desenvolupament d'iniciatives destinades a facilitar i millorar el sistema de relacions i resolució de controvèrsies a nivell internacional entre empreses i operadors tecnològics mitjançant la pràctica arbitral i la mediació. l) Qualssevol de les altres activitats anàlogues que permetin a la Fundació el millor compliment dels seus fins, tenint en compte que el Patronat, segons les circumstàncies de cada època, temps i lloc, podrà desenvolupar, amb plena llibertat d'elecció dins dels fins i l'interès de la Fundació, les activitats esmentades o aquelles altres que, directament o indirectament, es relacionen amb els principis i l'esperit que inspiren la Fundació. La relació d'activitats continguda a l’apartat anterior no comporta l'obligació de realitzar totes i cadascuna d'elles, ni se les atorga ordre de prelació. En conseqüència, la Fundació, en funció de les circumstàncies de cada moment, tindrà plena llibertat per projectar la seva actuació cap a qualsevol de les activitats esmentades en l'apartat anterior, segons els objectius concrets que, segons l'opinió de l'Patronat, resultin prioritaris en cada moment per al compliment dels fins fundacionals. Per al desenvolupament de les seves activitats, la Fundació podrà actuar, entre d'altres formes possibles, utilitzant els mitjans propis o contractant la prestació de serveis a través de tercers per a l’execució dels seus programes o participant en el desenvolupament d'activitats d' altres entitats que coincideixin amb els fins de la Fundació. En el cas que el desenvolupament de les activitats de la Fundació es dugui a terme mitjançant la contractació de serveis a tercers, s'haurà de donar compliment a les previsions en matèria de contractació del sector públic que sigui d'aplicació. Les activitats relacionades amb els fins fundacionals de la Fundació seran realitzades per professionals amb la titulació corresponent i segons les normes que específicament les regulin, mitjançant l'obtenció, si es requereix , dels permisos pertinents. ARTICLE 7.- BENEFICIARIS La Fundació actuarà amb imparcialitat i objectivitat en la determinació dels beneficiaris. Amb aquesta finalitat, la Fundació donarà informació pública suficient dels seus objectius i activitats, de manera que puguin ser coneguts pels possibles beneficiaris i la resta d'interessats. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 3-22 https://bop.diba.cat A Podran ser beneficiaris dels objectius i activitats de la Fundació aquelles persones, físiques o jurídiques, que estiguin dins del seu objecte i finalitat o qualsevol altra que el Patronat pugui determinar. L'elecció dels beneficiaris serà efectuada pel Patronat amb criteris de concurrència pública, d'imparcialitat i no discriminació entre les persones es que es trobin en les circumstàncies següents: formar part del sector de la població atès per la Fundació, demanar la prestación o servei que la Fundació pugui oferir i complir amb els requisits específics que, complementàriament, pugui acordar el Patronat. El Patronat podrà sol·licitar, si ho considera convenient, la col·laboració o assessorament, permanent o esporàdic, de personalitats destacades del món acadèmic, cultural, científic, artístic, polític, econòmic o social perquè col·laborin amb la Fundació en l'elecció de les activitats a desenvolupar i en la selecció dels beneficiaris de les prestacions. TÍTOL II.- DOTACIÓ FUNDACIONAL, PATRIMONI, RÈGIM ECONÒMIC I PARTICIPACIÓ EN SOCIETATS ARTICLE 8.- DOTACIÓ FUNDACIONAL La dotació fundacional estarà integrada per tots els béns i drets que constitueixen la dotació inicial de la Fundació i per aquells altres que d'ara en endavant s'aportin a la mateixa amb aquest caràcter. ARTICLE 9.- PATRIMONI El patrimoni de la Fundació pot estar constituït per tota classe de béns i drets, i obligacions susceptibles de valoració econòmica, situats en qualsevol lloc de món. ARTICLE 10.- NORMES DE REGULACIÓ DEL PATRIMONI 10.1.- Patrimoni fundacional. Els béns, drets i rendes de la Fundació s'entendran afectes i adscrits, d'una manera directa i immediata, sense la interposició de cap persona o autoritat, a la realització dels fins fundacionals. L’assignació del patrimoni fundacional a la consecució dels fins de la Fundació té caràcter comú i indivisible, és a dir, sense assignació de parts o quotes, iguals o desiguals, de la dotació i rendes de la Fundació a cada un d'ells. En conseqüència, la Fundació no podrà estar obligada a dividir o distribuir el seu capital o rendes entre els diferents objectius que persegueixi, ni aplicar-los a un o diversos en concret, excepte per acord del Patronat d'acord a la legislació vigent. 10.2.- Disposició i gravamen. Els béns que integren la dotació i els destinats directament a l'acompliment de les finalitats fundacionals només poden ser alineats o gravats a títol onerós i respectant les condicions dels fundadors o els aportants, en els termes i amb els requisits establerts en aquests Estatuts i la llei, i en particular en l'art. 333-1 del Codi Civil de Catalunya. El Patronat pot fer, sempre que sigui necessari i de conformitat amb el que aconselli la conjuntura econòmica i la legislació vigent, les modificacions convenients en les inversions del patrimoni fundacional, sempre que es respecti la voluntat dels fundadors i si convé a l'interès de la Fundació. Per a la realització d'actes de disposició sobre els béns i drets que constitueixin el patrimoni fundacional i per a l'acceptació d'herències, llegats o altres béns i drets susceptibles d'integrar el capital fundacional, s'exigeix, a més del compliment dels requisits legalment previstos, el vot favorable, com a mínim, del VUITANTA PER CENT (80%) dels membres del Patronat, B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 4-22 https://bop.diba.cat A arrodonint sempre a l'alça per aconseguir tal percentatge i sempre amb el vot favorable dels nou (9) patrons corresponents a les tres administracions públiques. 10.3.- Control del patrimoni. Per assegurar la conservació dels béns que constitueixen la dotació de la Fundació s'han d'observar les regles següents: a. Els béns immobles i els drets reals s'inscriuran a nom de la Fundació en els corresponents Registres de la Propietat. b. Els valors, diners en efectiu i la resta de béns mobles, els títols de propietat, els resguards de dipòsits i qualsevol altre document acreditatiu del domini, possessió, ús , gaudi o qualsevol altre dret titularitat de la Fundació, seran custodiats en la forma que acordi el Patronat. c. Tots els béns de la Fundació seran objecte d'inventari en un llibre de registre del Patrimoni. d. Cada any es practicarà una auditoria de comptes sobre els Estats Financers de la Fundació. 10.4.- Destinació de les rendes i altres ingressos. La Fundació ha de destinar a l'acompliment dels fins fundacionals a l'almenys el setanta per cent (70%) de les rendes i altres ingressos nets anuals obtinguts. La resta l'ha de destinar o bé a l'acompliment diferit de les finalitats fundacionals o bé a l'increment dels seus fons propis. El Patronat ha d'aprovar les formes d'aplicació d'aquest romanent. Si la Fundació rep béns i drets sense que s'especifiqui la destinació, el Patronat ha de decidir si s’han d'integrar a la dotació o han d'aplicar-se directament a la consecució dels fins fundacionals. L'aplicació d’almenys el setanta per cent (70%) dels ingressos a l'acompliment de les finalitats fundacionals s'ha de fer efectiva en el termini de quatre exercicis a comptar a partir de l'inici de l'exercici següent al de l'acreditació comptable. En tot cas, per a la destinació de les rendes i ingressos hauran de respectar-se, sempre i en tot moment, els límits legals que preveu la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques. ARTICLE 11.- RÈGIM ECONÒMIC 11.1.- Recursos de la Fundació. Constituiran, entre d'altres, recursos de la Fundació: a) Les rendes que produeixi la dotació fundacional. b) Les subvencions que siguin concedides a la Fundació per a ser destinades directament a la realització dels fins fundacionals. c) Altres liberalitats que siguin concedides a la Fundació per a ser destinades directament a la realització dels fins fundacionals. d) Els ingressos procedents de serveis prestats per la Fundació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 5-22 https://bop.diba.cat A e) Les quantitats que com a aportacions ordinàries o extraordinàries satisfacin tercers per poder participar en programes i activitats desenvolupades per la Fundació. f) Altres contribucions periòdiques o eventuals, incloses les prestacions personals, que el Patronat accepti sense comprometre la llibertat d'acció de la Fundació. g) Els rendiments de tota mena derivats de la cessió de béns i drets titularitat de la Fundació o altres que puguin obtenir-se mitjançant qualsevol tipus d'inversió en valors que realitzi l'entitat. 11.2.- Exercici Social. L'exercici social coincidirà amb l'any natural. Excepcionalment, el primer exercici començarà a partir de la data de constitució de la Fundació i finalitzarà el 31 de desembre del mateix any. 11.3.- Rendició de comptes al Protectorat. La Fundació ha de portar un llibre diari, un llibre d'inventari i de comptes anuals. El Patronat de la Fundació ha de realitzar l'inventari i ha de formular els comptes anuals de manera simultània i amb data del dia de tancament de l'exercici econòmic, d'acord amb els principis de comptabilitat generalment acceptats i amb les disposicions que en cada cas siguin aplicables. Els comptes anuals formen una unitat i estan integrats per: a. El balanç de situació. b. El compte de resultats. c. El compte d'estat de situació de canvis en el patrimoni net. d. El compte d'estat de situació de fluxos en efectiu i; e. La memòria, en la qual s'ha de completar, ampliar i comentar la informació continguda en el balanç i en el compte de resultats, i s'han de detallar les actuacions realitzades en compliment de les finalitats fundacionals i concretar el nombre de beneficiaris i els serveis que aquests han rebut, com també els recursos procedents d'altres exercicis pendents de destinació, si hi ha, i les societats participades majoritàriament, amb indicació del percentatge de participació. El Patronat ha d'aprovar dintre dels sis mesos següents a la data de tancament de l'exercici els comptes anuals, sense perjudici d'adaptar-se el calendari de l'administració pública de la qual depengui, les quals han de ser presentades en la forma legalment prevista al Protectorat de la Generalitat de Catalunya per al seu dipòsit en el termini de 30 dies a comptar a partir de la seva aprovació. El Patronat ha d’aprovar i presentar, en relació a les inversions financeres temporals que realitzi en el mercat de valors, un informe anual sobre el grau de compliment del codi de conducta que han de complir les entitats sense ànim de lucre, d’acord amb la normativa vigent o amb la que disposi l'autoritat reguladora. Sense perjudici del que estableix l'article 10.3 d'aquests Estatuts, els comptes anuals se sotmetran a auditoria externa sota les directrius de l’administració pública de la qual es depengui. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 6-22 https://bop.diba.cat A 11.4.- Despeses de funcionament. Les despeses derivades del funcionament del Patronat i dels seus òrgans delegats, exceptuant per aquest fi el cost de les funcions de direcció o gerència, no poden ser superiors al 15% dels ingressos nets obtinguts durant l'exercici. ARTICLE 12.- PARTICIPACIÓ EN SOCIETATS I GESTIÓ DIRECTA D'EXPLOTACIONS ECONÒMIQUES. La Fundació pot constituir societats, l'objecte de les quals estigui relacionat amb el fins fundacionals, i participar sense necessitat d'autorització prèvia, llevat que la societat de nova creació o la participada per la Fundació hagi de generar endeutament amb tercers diferents de la Fundació, cas en el qual serà necessària l'autorització prèvia per part de l'ens públic de què es consideri que la Fundació és entitat dependent, en el sentit de la normativa sobre estabilitat pressupostària d'aplicació. Les societats que es constitueixin per la Fundació o aquelles respecte de les quals s'aconsegueixi una participació majoritària s'han de sotmetre a la mateixa auditoria externa que la Fundació. Els acords de constitució de societats o de participació majoritària en societats o persones jurídiques ja existents requeriran del vot favorable, com a mínim, del VUITANTA PER CENT (80%) dels membres del Patronat, arrodonint sempre a l'alça per aconseguir tal percentatge i sempre amb el vot favorable dels nou (9) patrons corresponents a les tres administracions públiques. La Fundació demanarà autorització prèvia del Protectorat quan constitueixi o participi en societats i això comporti l'assumpció de responsabilitat personal pels deutes socials. La Fundació ha de comunicar al Protectorat en el termini de 30 dies l'adquisició i tinença d'accions o participacions socials que li confereixin, directament o indirectament, el control de societats que limitin la responsabilitat dels socis. En tot cas, l'exercici per part de la Fundació de tasques d'administració de societats ha de ser compatible amb el compliment dels fins fundacionals. La Fundació podrà desenvolupar activitats econòmiques, l'objecte de les quals estigui relacionat amb els fins fundacionals o sigui complementari o accessori de les mateixes, amb plena submissió a les normes reguladores de la defensa de la competència i altra legislació aplicable. La Fundació podrà percebre, per raó del servei que presti, una remuneració per llurs activitats que no desvirtuï l'interès general de les seves finalitats. TÍTOL III .- ÒRGANS DE LA FUNDACIÓ ARTICLE 13.- EL PATRONAT 13.1.- El Patronat i apoderament El Patronat és l'òrgan superior de govern i representació de la Fundació. Correspon al Patronat complir els fins fundacionals i administrar amb diligència els béns i drets que integren el patrimoni de la Fundació, mantenint el rendiment i utilitat dels mateixos. La representació, administració, govern i disposició dels béns fundacionals es confia exclusivament al Patronat, sense perjudici de les delegacions que ell mateix B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 7-22 https://bop.diba.cat A pugui establir d'acord amb els presents Estatuts, dins els límits previstos a la legislació aplicable al cas. Amb independència de les facultats que les lleis estableixen en l'exercici de les funcions del Protectorat, es prohibeix expressa i formalment que qualsevol persona o organisme, sigui quin sigui el títol que s'invoqui, s'atribueixi, assumeixi o intervingui en les funcions de la Fundació o dels seus òrgans i, en tot cas, els seus actes es tindran com a nuls i seran ineficaços. En la seva actuació, el Patronat haurà d'ajustar-se al que preveu la legislació vigent i a la voluntat dels fundadors manifestada en aquests Estatuts . 13.2.- Composició del Patronat i requisits per ser membre. El Patronat és un òrgan col·legiat integrat per persones físiques i jurídiques que es composa d'un mínim de DEU (10) membres fins a un màxim de VINT-I-CINC (25). Són patrons fundadors les persones jurídiques següents, els representants institucionals de les quals formaran part amb caràcter permanent:  L'Administració General de l'Estat a través de l'entitat pública empresarial Red.es.  La Generalitat de Catalunya.  L'Ajuntament de Barcelona.  Fira Internacional de Barcelona.  GSMA Ltd A més, cada un dels cinc (5) patrons fundadors designarà dues persones físiques o jurídiques que formaran part del Patronat de la Fundació. El primer Patronat es nomenarà en l'escriptura fundacional. Les successives renovacions dels citats deu (10) patrons designats per l'Administració General de l'Estat, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, Fira Internacional de Barcelona i GSMA Ltd, així com la provisió dels seus càrrecs en cas de renúncia, incapacitat o decés, recauran en cada moment i segons correspongui en els esmentats ens. A més d'aquests quinze (15) patrons, és a dir, els corresponents als cinc fundadors i els deu designats per aquests, podran incorporar-se al Patronat de la Fundació, fins a un màxim de deu (10) patrons més que siguin persones jurídiques del sector o relacionades amb els fins de la Fundació. La seva incorporació al Patronat, així com les successives renovacions i la provisio dels seus càrrecs en cas de renúncia, incapacitat o decés, haurà d'estar acordada segons el que estableixen els presents Estatuts. Podrà ser membre del Patronat qualsevol persona física amb plena capacitat d'obrar, que no es trobi inhabilitada o incapacitada per exercir funcions o càrrecs públics o per a administrar béns i que no hagi estat condemnada per delictes contra el patrimoni o contra l'ordre socioeconòmic o per delictes de falsedat. Les persones jurídiques han d'estar representades en el Patronat, d'una manera estable, per la persona en qui recaigui aquesta funció d'acord amb les normes que les regulen o per la persona que designi a aquest efecte el corresponent òrgan competent. 13.3.- Remuneració dels càrrecs B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 8-22 https://bop.diba.cat A El càrrec de patró és rigorosament gratuït. Els membres del Patronat tindran exclusivament dret a ser reemborsats per les despeses de desplaçament degudament justificades en què hagin incorregut per assistir a les reunions i d'aquelles altres despeses ocasionades com a conseqüència de desenvolupar una missió confiada en nom i interès de la Fundació. 13.4.- Durada del càrrec del Patró. Excepte els patrons fundadors, la durada del càrrec dels quals serà indefinida, els patrons seran designats per un termini de QUATRE (4) anys, podent ser reelegits per períodes iguals i successius de forma indefinida. En cas de defunció , renúncia o incapacitació d'algun dels membres del Patronat, la seva vacant serà coberta pel temps que li faltés al cessant. Es procedirà de la mateixa manera en cas de destitució d'un membre de Patronat, per les causes legalment establertes o per decisió judicial d'acord amb la legislació vigent. 13.5.- Càrrecs dins el Patronat El Patronat tindrà un President, dos Vicepresidents i un Secretari. La Presidència del Patronat correspondrà a l'Alcalde de Barcelona i les dues Vicepresidències correspondran a la Generalitat de Catalunya i al titular de l'òrgan superior de l'Administració General de l'Estat a què estigui adscrita l'entitat Red.es i ostenti la Presidència de l'entitat. Ostentarà el càrrec de secretari el patró designat per l'Ajuntament de Barcelona. Els patrons que no ocupen cap d'aquests càrrecs tenen la condició de vocals 13.6.- Exercici del càrrec de Patró. Els membres del Patronat entren en funcions després d'haver acceptat expressament el càrrec mitjançant alguna de les formes establertes en la legislació aplicable. El càrrec de patró ha d’exercitar-se personalment. No obstant l’anterior, els patrons poden delegar per escrit el vot, respecte a actes concrets, a un altre patró. Si la condició de patró és atribuïda per raons d'un càrrec, pot actuar en nom del titular d'aquest càrrec la persona que pugui substituir-lo d'acord amb les regles d'organització de la institució de què es tracti. Els patrons que siguin persones jurídiques acceptaran formar part del Patronat per acord de l'òrgan competent a aquest efecte o, si aquesta competència no és atribuïda, de l' òrgan de govern. 13.7.- Exercici del càrrec de Patró . Els patrons hauran d'exercir el càrrec amb la diligència d'un bon administrador i servir amb lleialtat a la Fundació, actuant sempre en interès d’aquesta. Els patrons tenen el dret i deure d'assistir a les reunions, informar-se sobre el dia a dia de la Fundació i de participar en les deliberacions i adopció d'acords, així com complir amb els deures comptables exigits per la Llei, custodiar els llibres, tenir-los actualitzats i guardar secret de les informacions confidencials relatives a la Fundació, fins i tot després d'haver cessat en el càrrec. ARTICLE 14.- CESSAMENT DELS PATRONS El cessament dels patrons de la Fundació es produirà per les següents causes : B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 9-22 https://bop.diba.cat A a. Mort o declaració d'absència, en el cas de les persones físiques, o extinció, en el cas de les persones jurídiques. b. Renúncia comunicada amb les degudes formalitats. c. Per incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat, d'acord amb la Llei. d. Cessament de la persona en el càrrec per raó del qual formava part del Patronat. e. Per sentència judicial ferma que estimi l'acció de responsabilitat per danys a la Fundació o que decreti la remoció del càrrec. f. Pel transcurs del període del seu mandat g. Per les altres causes previstes en la legislació vigent aplicable. La renúncia al càrrec de patró ha de constar de qualsevol de les formes establertes per a l'acceptació del càrrec, però només produeix efectes davant de tercers quan s'inscriu en el Registre de Fundacions. ARTICLE 15.- ELS CÀRRECS DEL PATRONAT 15.1.- El/la President/a i el/la Vicepresident/a. El President del Patronat establirà la convocatòria de les reunions, fixarà l'ordre del dia i dirigirà les reunions de la mateixa i executarà els acords sempre que no hagi estat delegada aquesta execució en una altra persona. Té la representació de la Fundació. En cas d'urgència o necessitat, i sempre respectant el que disposa la Llei vigent aplicable en cada moment, el President podrà adoptar les resolucions necessàries i executar-les per si mateix , informant al Patronat en la primera reunió que celebri en cas d’absència o impossibilitat del President, serà substituït per un dels dos Vicepresidents amb idèntiques funcions i facultats. 15.2.- El/la secretari/ària. Correspon al Secretari del Patronat, amb el vist-i-plau del President, l'autorització de les actes de les reunions del Patronat i l'expedició de tot tipus de certificacions dels acords adoptats i del contingut dels llibres i documents de la Fundació. Així mateix, correspon al Secretari la gestió i custòdia del Llibre d'Actes de la Fundació en el qual seran transcrites totes elles correlativament per ordre de dates, signades pel President i el Secretari. En cas d'absència o impossibilitat, el Secretari serà substituït amb idèntiques funcions i facultats pel patró més jove. 15.3.- Els vocals. Els altres membres del Patronat seran els vocals. Cadascun d'ells podrà ostentar les facultats solidàries o mancomunades que, en cada cas, el Patronat li atorgui. ARTICLE 16.- LES REUNIONS DEL PATRONAT 16.1.- Convocatòria. Les reunions de Patronat seran convocades pel Secretari, a instàncies del President, i, en qualsevol cas, sempre que ho sol·licitin una cinquena part (1/5) dels seus membres. La convocatòria s'efectuarà per qualsevol mitjà escrit, inclòs correu electrònic, a l'adreça B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 10-22 https://bop.diba.cat A comunicada pel patró a la Fundació a aquests efectes i, al menys, amb CINC (5) dies d'antelació. La convocatòria de la reunió en primera convocatòria haurà d'expressar amb claredat els assumptes a tractar i el lloc, dia i hora de la seva celebració, així com les mateixes dades per a la reunió en segona convocatòria, si escau, la qual es podrà celebrar mitja hora després de l'hora prevista per a la primera convocatòria. Les reunions se celebraran, amb caràcter general, a l'Ajuntament de Barcelona. Excepcionalment, es podran celebrar en qualsevol altre lloc dins de la Comunitat Autònoma de Catalunya o bé, sempre amb l'aprovació prèvia de tots els membres del Patronat, en qualsevol lloc de la resta d'Espanya o de l'estranger. Es podran celebrar reunions sense convocatòria prèvia o convocades irregularment si hi són presents o representats tots els integrants del Patronat i accepten per unanimitat la celebració i l'ordre del dia. 16.2 .- Quòrum d’assistència. El Patronat queda vàlidament constituït en primera convocatòria quan assisteixen a la reunió, en persona o representats en la forma legalment permesa, la meitat més un dels patrons. En segona convocatòria és necessària l'assistència d'una quarta part dels seus membres. 16.3.- Votacions. Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots dels assistents, presents i representats a la reunió, excepte per a les matèries que estableixin altres majories qualificades en aquests Estatuts. En cas d'empat decidirà el vot del President. En tot cas, es requerirà el vot favorable, com a mínim, del VUITANTA PER CENT (80%) dels patrons presents o representats en el moment de la votació, i sempre amb el vot favorable dels nou (9) patrons corresponents a les tres administracions públiques, pels següents acords: a) Modificació d'estatuts. b) Fusió, escissió, dissolució o cessió de tots o part dels actius i passius de la Fundació. c) Incorporació de nous membres del Patronat, diferents dels quinze (15) referits patrons, és a dir, diferents dels patrons fundadors i dels patrons designats per aquests. d) Nomenament i destitució del Director General. e) Atribucions de funcions a la Comissió Executiva. Excepcionalment, els acords es podran adoptar mitjançant l'emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets d'informació i de vot, que quedi constància de la recepció del vot i que es garanteixi l'autenticitat. En aquests casos, s'entendrà que l'acord s'ha adoptat en el domicili de la Fundació i en la data de recepció de l'últim dels vots vàlidament emesos. 16.4.- Reunions Ordinàries. El Patronat es reunirà en sessió ordinària anualment com a mínim dues vegades l'any. La primera, que, obligatòriament, se celebrarà durant el primer semestre del l'any natural, amb la finalitat d'aprovar els comptes anuals de l'exercici anterior, i la segona durant el segon semestre per l'aprovació del pressupost anual. 16.5.- Reunions Extraordinàries. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 11-22 https://bop.diba.cat A Seran reunions extraordinàries totes les reunions no compreses en l' article 16.4 anterior. 16.6.- Reunions virtuals. El Patronat es podrà reunir per mitjà de videoconferència, multiconferència o mitjançant qualsevol altre sistema que no impliqui la presència física dels seus membres. En aquests casos serà necessari garantir la identificació dels assistents a la reunió, la continuïtat en la comunicació, la possibilitat d'intervenir en les deliberacions i l'emissió del vot. La reunió s'entendrà celebrada al lloc on es trobi el president de Patronat. En les reunions virtuals es consideraran membres assistents aquells que haguessin participat en la multiconferència o videoconferència. 16.7.- De les Actes. De cada reunió, el Secretari haurà d'aixecar l'acta corresponent, que haurà d'incloure la data, el lloc, l'ordre del dia, les persones assistents, un resum dels assumptes tractats, les intervencions de les quals s’hagi sol·licitat que quedi constància i els acords adoptats, amb indicació del resultat de les votacions i de les majories. Les actes han de ser redactades i signades pel Secretari amb el vist-i-plau del President i poden ser aprovades pel Patronat tot just haver-se celebrat la sessió corrresponent o bé en la següent reunió. No obstant això, els acords són executius des de la seva adopció, excepte si es preveu expressament a l'hora d'adoptar l'acord que no són executius fins a l'aprovació de l'acta. Si són d'inscripció obligatòria, són executius des del moment de la inscripció. La Fundació ha de portar un llibre d'actes en el qual constin totes les que hagin estat aprovades pel Patronat. ARTICLE 17.- FACULTATS DEL PATRONAT Correspon al Patronat, sense perjudici de sol·licitar les preceptives autoritzacions al Protectorat, amb caràcter purament enunciatiu i no limitatiu: a) Exercir l’alta direcció, vigilància i control de la Fundació, determinant els seus plans estratègics d'actuació i les directrius generals per a la seva execució. b) Aprovar el Pla Estratègic i Pla d'Activitats anual, i les seves modificacions significatives, així com l'elaboració i aprovació de l'pressupost i els documents que integren els comptes anuals. c) Aprovar la normativa bàsica d'organització i funcionament, les directrius de gestió i les bases del sistema retributiu de la Fundació. d) Ostentar la representació de la Fundació en tota classe de relacions, actes i contractes amb l'Estat, Comunitats Autònomes, Província, Municipi, Autoritats, Centres i dependències de l'Administració en tots els seus graus, Tribunals, Jutjats, Magistratures, Corporacions, Organismes, Bancs, i altres persones jurídiques i particulars, públiques i privades, exercint tots els seus drets, accions i excepcions i seguint tots els seus tràmits, instàncies , recursos i tots els procediments, expedients, reclamacions i judicis interessin activa i passivament a la Fundació, de conformitat amb les disposicions de la legislació vigent. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 12-22 https://bop.diba.cat A e) De conformitat amb la Llei vigent aplicable, comprar, vendre, desenvolupar, donar i rebre en garantia i, en qualssevol forma, disposar de tota classe de béns i drets, valors mobiliaris i béns mobles, immobles i de qualssevol naturalesa, constituir, modificar i cancel·lar drets reals i personals, complint en cada cas els requisits que fossin pertinents; prendre i donar en arrendament o opció de compra béns o drets de qualssevol naturalesa; donar o lliurar diners en qualitat de mutu amb o sense interessos; i, en general, celebrar i executar tota mena d'actes o contractes, que tinguin relació amb l'objecte fundacional, de la manera més amplia. Sense perjudici de l'anterior, els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, no tinguin un valor superior a una vintena part de l'actiu de la Fundació, respectant en tot cas el que disposa l'article 332-1 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques sobre disposició de títols valor amb cotització oficial, seran competència de la Comissió Executiva. f) Obrir, seguir i cancel·lar comptes corrents i d'estalvi o crèdit, dins o fora del Regne d'Espanya, i amb qualssevol moneda, rebre talonaris, ingressar i retirar quantitats, determinar saldos i efectuar totes les altres operacions pertinents al Banc d' Espanya, Bancs Oficials i amb la resta de Bancs, Caixes d'Estalvi i entitats de crèdit nacionals i estrangeres, amb subjecció al que disposa la legislació vigent, i concertar crèdits i pr estem amb garantia personal, pignoratícia o hipoteca, i celebrar tota classe d'operacions amb títols valor complint amb els requisits legals. La concertació de crèdits i avals requerirà l'autorització prèvia de l'administració pública de la qual es consideri que la Fundació és ens dependent. g) Constituir i cancel·lar dipòsits de tota mena, fins i tot en caixes de seguretat, ingressar i retirar béns de tota mena. h) Acceptar herències, llegats, donacions i subvencions. i) La constitució o la dotació d'una altra persona jurídica i la dissolució de societats o altres persones jurídiques, així com la participació majoritària en altres societats o persones jurídiques. j) Exercir mitjançant els representants que designi, tots els drets de caràcter polític i econòmic que corresponguin a la Fundació com a titular d'accions, participacions socials, obligacions i altres valors mobiliaris i per tant o assistir, deliberar i votar en les Juntes Generals, Assemblees, Sindicats, Associacions i altres organismes. k) Cobrar i percebre rendes, fruits, dividends, interessos i qualssevol altres productes, beneficis i quantitats que per qualssevol concepte acredités o corresponguessin a la Fundació. l) Subscriure convenis o acords de col·laboració amb les persones o entitats que hagin de percebre ajudes de la Fundació en la realització de les finalitats de la mateixa o que vulguin donar ajudes per contribuir a el desenvolupament de les finalitats fundacionals. m) La creació, així com la seva supressió, de comissions, comitès o consells per assessorar la Fundació, així com per ajudar-la per a una millor realització i major assoliment de les finalitats fundacionals de l'entitat. n) Participar en concursos públics o privats, prestar serveis professionals, tècnics o de qualssevol tipus i rebre els corresponents salaris, comissions o honoraris per aquests serveis. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 13-22 https://bop.diba.cat A o) Nomenar i ratificar, excepte quan aquesta competència estigui atribuïda expressament a un altre òrgan dins de l'articulat estatutari, el nomenament o cessament dels membres de les diferents comissions, comitès i consells que poguessin crear-se dins de la Fundació. p) Atorgar i revocar delegacions i poders per al compliment de les finalitats fundacionals. q) La modificació dels estatuts. La modificació dels estatuts haurà de ser ratificada o autoritzada prèviament pels òrgans competents de les administracions públiques que formen part del Patronat, en cas de ser necessari d'acord amb la normativa pròpia que les reguli. r) La fusió, escissió, dissolució o la cessió de tots o part dels actius i passius de la Fundació. La fusió, escissió, dissolució o la cessió de tots o part dels actius i passius de la Fundació haurà de ser ratificada, un cop aprovat el corresponent acord pel Patronat, pels òrgans competents de les administracions públiques que formen part del Patronat, si es requereix d'acord amb la normativa pròpia que les reguli. s) Prendre coneixement del nomenament i destitució dels empleats de la Fundació. t) Nomenar i cessar el Director General de la Fundació, a proposta del President. u) Fixar els supòsits, límits i condicions de les actuacions de gestió ordinària del Director General que hagin de ser prèviament autoritzades pel Patronat. v) En general, realitzar tots els actes, intervenir en negocis jurídics i atorgar i signar qualsevol contrat o i escriptura pública que fos convenient per a una millor administració i disposició de les seves rendes i béns ; i exercir els drets i accions que fossin procedents per a la més adequada realització i compliment de les finalitats fundacionals, que els fundadors encomanen al Patronat, sempre i en tot cas d'acord amb l’estabert a les disposicions vigents en tot allò que els fos aplicables a aquesta classe de fundacions. w) La resta de facultats que li atribueixin la llei o els presents estatuts. En tot cas, són indelegables i corresponen al Patronat amb caràcter exclusiu les facultats següents: a) La modificació dels estatuts; b) La fusió, l'escissió o la dissolució de la Fundació; c) L'elaboració i l'aprovació de l'pressupost i dels documents que integren els comptes anuals; d) Els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, tinguin un valor superior a una vintena part de l'actiu de la Fundació, llevat que es tracti de la venda de títols valor amb cotització oficial per un preu que sigui almenys el de cotització. Tot i així, es podran fer apoderaments per a l'atorgament de l'acte corresponent en les condiciones aprovades pel Patronat; e) La constitució, participació o dotació d'una altra persona jurídica; f) La fusió, l'escissió i la cessió de tots o d'una part dels actius i els passius; g) La dissolució de societats o altres persones jurídiques; h) Els que requereixen l'autorització o l'aprovació de Protectorat o l'adopció i formalització d'una declaració responsable; i) L'adopció i formalització d'una declaració responsable. ARTICLE 18.- CONFLICTE D'INTERESSOS Els patrons i les persones indicades en l'article 312-9.3 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, només poden realitzar operacions amb la Fundació prèvia adopció pel Patronat d'una declaració responsable i en els terminis i condicions i amb els requisits establerts per la Llei. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 14-22 https://bop.diba.cat A Els patrons i les persones indicades a l'article 312-9.3 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, hauran d’abstenir-se de participar en qualsevol tipus de negoci i activitat financera que pugui comprometre l'objectivitat en la gestió de la Fundació. Per principi, i sense perjudici de les excepcions justificades que poguessin acordar-se, cap patró haurà d'ocupar un càrrec remunerat en qualsevol societat mercantil creada o participada majoritàriament per la Fundació. Cap patró ha d'utilitzar amb fins privats informació no pública de la Fundació. ARTICLE 19.- LA COMISSIÓ EXECUTIVA I ALTRES COMISSIONS DELEGADES. LES COMISSIONS D’AUDITORIA I DE CONFLICTE D’INTERESSOS 19.1.- Comissió Executiva El Patronat designarà una Comissió Executiva, a la qual correspondran totes les facultats i competències del Patronat que aquest acordi. Entre les competències de la Comissió Executiva estarà, entre d'altres: a) Assegurar que la visió de capitalitat que suposa el desenvolupament de les tecnologies i solucions mòbils a la ciutat de Barcelona estigui alineat amb la resta de plans organitzatius previstos per a la Mobile World Capital. b) Vetllar pel bon funcionament i coordinació del Mobile World Capital Strategic Board. c) Fomentar relacions entre entitats públiques i privades amb les principals empreses del sector de la tecnologia mòbil i clústers tecnològics per al desenvolupament de projectes que contribueixin a la capitalitat. d) Portar el seguiment i liderar el desenvolupament de projectes per al foment dels elements clau de la capitalitat, entesa com el conjunt de programes, activitats, projectes i coneixements relacionats amb el sector de la telefonia mòbil i la seva mobilitat. e) Així mateix, tindrà com a funció proposar al Patronat tot tipus de marques, logos o signes distintius de la Fundació o de les seves activitats, essent l'aprovació definitiva competència del Patronat. f) Acordar els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, no tinguin un valor superior a una vintena part de l'actiu de la Fundació, d'acord amb l'article 17.e) g) Qualsevol altra que li sigui delegada pel Patronat, sense perjudici de les facultats indelegables previstes a l'article 17. La Comissió Executiva tindrà un mínim de CINC (5) membres i un màxim de SET (7) membres i formaran en tot cas part de la mateixa els següents:  1 persona física designada per Fira Internacional de Barcelona  1 persona física designada per GSMA Ltd.  1 persona física designada per l'Administració General de l'Estat  1 persona física designada per la Generalitat de Catalunya.  1 persona física designada per l'Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 15-22 https://bop.diba.cat A El Director General de la Fundació assistirà a les reunions i tindrà veu però no vot. El President de la Comissió Executiva serà designat pel Patronat. Així mateix, seran designats pel Patronat dos Co-Vicepresidents executius d'entre els membres de la Comissió Executiva. La pròpia Comissió Executiva podrà decidir excepcionalment i per al cas de determinats supòsits on el punt de l'ordre del dia a debatre requereixi de coneixements específics, la incorporació a l'esmentat òrgan de les següents persones:  La persona que sigui responsable en aquell moment del Mobile World Congress.  La persona que sigui responsable en aquell moment del Mobile World Festival.  La persona que sigui responsable en aquell moment del Mobile World Centre.  La persona que sigui responsable en aquell moment del Mobile World Legacy, en el marc de la Mobile World Capital. Aquestes persones incorporades excepcionalment a la Comissió Executiva pels seus coneixements específics assistiran a les reunions amb veu però sense vot. Per acord del Patronat podran incorporar-se fins a dos membres més a aquesta Comissió d'entre els deu (10) possibles patrons d'entitats privades del sector. Els membres de la Comissió Executiva exerciran el seu càrrec personalment. No obstant això, els membres poden delegar per escrit el vot, respecte d'actes concrets, en un altre membre de la Comissió Executiva. Si la condició de membre la tenen atribuïda per raó d'un càrrec, pot actuar en nom de la titular d'aquest càrrec la persona que el pugui substituir d'acord amb les regles de l'organització de la institució de què es tracti. La Comissió Executiva serà presidida pel seu President i, en cas d'absència o impossibilitat d'aquest, el substituiran els Co-vicepresidents, rotatòriament. Així mateix, els membres de la Comissió Executiva designaran el Secretari de la Comissió, podent ser aquest últim membre o no de la Comissió Executiva. En cas que el Secretari no sigui membre de la Comissió, tindrà veu però no vot. Les reunions de la Comissió Executiva, en defecte d’allò previst en aquests Estatuts i a falta d'acords del Patronat sobre la matèria, tindran un termini de convocatòria de setanta-dues (72) hores, i perquè siguin vàlides les seves reunions i els acords que en elles s'adoptin, hauran de trobar-se presents a l'almenys la meitat més un dels membres. Les reunions de la Comissió Executiva podran ser presencials o virtuals, essent aplicable en aquest últim cas els requisits i garanties previstes pel Patronat en l'article 16.6 d'aquests Estatuts. També es poden adoptar acords sense reunió, mitjançant l'emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, observant en tot cas els mateixos requisits i garanties previstes pel Patronat en l'article 16.3 d'aquests estatuts. Cada membre de la Comissió Executiva té un vot i els acords s'adopten per majoria simple dels vots dels assistents a la reunió. En cas d'empat, decidirà el vot del President. En cas que un dels membres designats pels patrons fundacionals, és a dir, l'Administració General de l'Estat, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, Fira Internacional de Barcelona i GSMA Ltd, consideri i comuniqui a la Comissió Executiva que l’acord corresponent a adoptar pot generar un conflicte amb les competències del Patronat, pot tenir impacte en el pla estratègic o pot vulnerar els interessos de l'entitat, l'adopció d'aquest acord es suspendrà temporalment fins decisió del Patronat, que decidirà motivadament si hi ha motiu per vetar l'adopció de l'esmentat acord. 19.2 Altres comissions delegades. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 16-22 https://bop.diba.cat A Per acord del Patronat es poden crear altres comissions delegades encarregades de desenvolupar i gestionar projectes específics de la Fundació, i que tindran les competències i facultats que el Patronat decideixi en l'acord de creació. Entre les competències d'aquestes comissions delegades estaran, entre d'altres, totes les necessàries per al desenvolupament i gestió del projecte específic de què es tracti, llevat de les que siguin indelegables segons la Llei i aquests Estatuts. Les comissions delegades estaran formades per un mínim de TRES (3) membres i un màxim de SET (7) membres. Formaran en tot cas part de la Comissió Delegada de la qual es tracti, una persona física designada per cadascuna de les institucions o empreses que formin part del Patronat i hagin aportat fons o recursos per al projecte específic objecte de la Comissió. El director general de la Fundació, assistirà a les reunions i tindrà veu però no vot. Els membres de la Comissió Delegada de la qual es tracti han d'exercir el seu càrrec personalment. No obstant això, els membres podran delegar per escrit el vot, respecte d'actes concrets, en un altre membre de la Comissió Delegada. Si la condició de membre la tenen atribuïda per raó d'un càrrec, pot actuar en nom de la titular d'aquest càrrec la persona que el pugui substituir d'acord amb les regles de l'organització de la institució de la qual es tracti. El president de la Comissió Delegada de la qual es tracti serà designat pel Patronat. Així mateix, els membres de la Comissió Delegada designaran al secretari de la Comissió, podent ser aquest últim membre o no de la Comissió Delegada. En cas que el Secretari no sigui membre de la Comissió, tindrà veu però no vot. Les reunions de la Comissió Delegada de la qual es tracti, en defecte d’allò previst en aquests Estatuts i a falta d'acords del Patronat sobre la matèria, es regeixen per les regles següents: 1) les reunions tindran un termini de convocatòria de setanta-dues (72) hores; 2) per a què siguin vàlides les seves reunions i els acords que s'adoptin, hauran de trobar-se presents o representats almenys la meitat més un dels membres; 3) cada membre de la Comissió Delegada té un vot i els acords s'adopten per majoria simple dels vots dels membres presents o representats en la reunió; i 4) en cas d'empat, decidirà el vot del President. Les reunions de les comissions delegades podran ser presencials o virtuals, essent aplicable en aquest últim cas els requisits i garanties previstes per al Patronat en l'art . 16.6 d'aquests Estatuts. També es poden adoptar acords sense reunió, mitjançant l'emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemática o qualsevol altre mitjà, observant en tot cas els mateixos requisits i garanties previstes per al Patronat en l’art. 16.3 d'aquests estatuts. 19.3 Comissió d'Auditoria. El Patronat podrà designar als membres de la Comissió d'Auditoria composada per un mínim de TRES (3) membres i un màxim de SET (7) membres i preferiblement els seus membres no seran patrons. El Patronat designarà el President d'aquesta Comissió. Els membres de la Comissió d'Auditoria designaran al Secretari de la Comissió, que haurà de ser membre de la Comissió d'Auditoria. La Comissió d'Auditoria tindrà com a missió assessorar i donar suport al Patronat en tot allò que tingui relació amb l'auditoria externa, els sistemes de control intern i la preparació de la informació financera. Les reunions de la Comissió d'Auditoria, en defecte del que preveuen aquests Estatuts i a falta d'acord del Patronat sobre la matèria, tindran un termini de convocatòria de quaranta-vuit (48) hores, i per a què siguin vàlides les seves reunions i els acords que s'adoptin, hauran de trobar- se presents almenys la meitat més un dels membres. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 17-22 https://bop.diba.cat A Cada membre de la Comissió d'Auditoria té un vot i els acords s'adopten per majoria simple de vots dels assistents a la reunió. En cas d'empat decidirà el vot del President. 19.4 Comissió de Conflictes d'Interès. El Patronat podrà designar als membres de la Comissió de Conflictes d'Interès, composada per un mínim de TRES (3) membres i un màxim de SET (7) membres i preferiblement els seus membres no seran patrons. El Patronat designarà el President d'aquesta Comissió. Els membres de la Comissió de Conflictes d'Interès designaran el Secretari de la Comissió, que haurà de ser membre de la Comissió de Conflictes d'Interès. La Comissió de Conflictes d'Interès tindrà com a missió elaborar i supervisar el compliment de les normes internes de conducta, així com la de redactar l'informe sobre les situacions de conflictes d'interès. Les reunions de la Comissió de Conflictes d'Interès, en defecte d’allò previst en aquests Estatuts i a falta d'acords del Patronat sobre la matèria, tindran un termini de convocatòria de quaranta-vuit (48) hores, i perquè siguin vàlides les seves reunions i els acords que s'adoptin, hauran de trobar-se presents almenys la meitat més un dels membres. Cada membre de la Comissió de Conflictes d'Interès té un vot i els acords s'adopten per majoria simple de vots dels assistents a la reunió. En cas d'empat decidirà el vot del President. ARTICLE 20.- EL/LA DIRECTOR/A GENERAL 20.1.- Caràcter i existència. El Patronat podrà designar un Director General per a la gestió ordinària o administrativa de les activitats de la Fundació, així com de suport a Patronat i, si es requereix, als seus òrgans delegats, comissions, comitès i consells. La regulació exposada a continuació sobre el Director General no suposa en tot cas la seva existència, ni restringeix les facultats del Patronat per a establir en qualsevol moment les funcions que se li concedeixin. En tot cas, per a la designació del Director General s’estarà a allò previst a la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, especialment en el que es preveu als articles 332 -2 i 332-10. 20.2 Funcions del Director General. En cas d'existir i, només per al cas que el Patronat no estableixi el contrari, són funcions de Director General: a) Dirigir i coordinar els serveis econòmic-administratius i les activitats de la Fundació. b) Nomenar i destituïr, posant-ho en coneixement del Patronat, als empleats de la Fundació c) Dirigir la comptabilitat i, en general, preparar tots els documents que fossin necessaris o convenients per a l'adequat funcionament de la Fundació. El Director General podrà ajudar al Patronat en l'elaboració del pressupost anual i dels Comptes Anuals de la Fundació. d) Executar els acords del Patronat i, si es requereix , de la Comissió Executiva. e) En cas d’urgent necessitat, atorgar qualsevol acte d'administració, conservació i disposició necessari o convenient per a l'interès de la Fundació, mesures de les quals haurà B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 18-22 https://bop.diba.cat A d'informar a President o, si es requereix , al Vicepresident, i sotmetre a consideració a la primera sessió del Patronat o de la Comissió Executiva que tingui lloc. Aquesta funció no podrà entrar en cap cas en contradicció amb la potestat concedida al President del Patronat prevista en el segon paràgraf de l'article 15.1 d'aquests Estatuts, tenint prevalença en tot cas aquesta última . En tot cas, aquesta funció s'entén dins dels límits legalment establerts. f) Custodiar els fons de la Fundació i realitzar els cobraments i pagaments acordats pel Patronat que li siguin encomanats. g) Proposar al Patronat l'organigrama intern de la Fundació, i, en conseqüència, proposar els mitjans humans i materials necessaris en cada moment per al correcte desenvolupament de les activitats fundacionals. h) Assistir, amb veu i sense vot, a les sessions del Patronat, llevat que sigui exonerat per aquest òrgan. i) Les que el Patronat li encomani expressament. 20.3.- Nomenament i cessament. D'existir, el Director General serà nomenat i, si s’escau , cessat del seu càrrec, pel Patronat. En l'acte del seu nomenament, el Patronat li atorgarà els poders generals que consideri oportú. 20.4 Durada del càrrec de Director General. Si s’escau, el Director General de la Fundació serà designat pel període que el Patronat acordi. El Patronat podrà acordar el cessament del Director General en qualsevol moment. 20.5 Retribució i organigrama. En cas d'existència del càrrec de Director General, aquest serà retribuït, i per al desenvolupament de les seves funcions podrà comptar amb un grup de col·laboradors, els càrrecs dels quals també seran retribuïts. La contractació i, si s’escau , el cessament d'aquests col·laboradors, es realitzarà pel Director General, donant coneixement al Patronat. Tot acte en aquest sentit es durà a terme amb ple respecte a la legislació vigent aplicable en cada moment. ARTICLE 21 .- EL PRESIDENT DE LA MOBILE WORLD CAPITAL El Patronat podrà designar i atribuir la condició de "President de la Mobile World Capital" de la Fundació a una persona física de reconegut prestigi personal i professional, la qual tindrà com a principals funcions les que es detallen a continuació: 1º.- Representar honoríficament a la Fundació, en virtut d'acord adoptat en aquest sentit pel Patronat, en esdeveniments nacionals i internacionals d'alt nivell relacionats amb l'ús de les tecnologies i solucions mòbils. 2º.- Fomentar relacions i la col·laboració d'entitats del sector de la telefònica mòbil amb la Fundació. 3º.- Ostentar la màxima representació honorífica de la Fundació, quan així ho sol·liciti el President de la Fundació, al congrés de la Mobile World Capital, en el Mobile World Festival i en el Mobile World Centre. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 19-22 https://bop.diba.cat A El President de la Mobile World Capital podrà assistir a les reunions del Patronat o de la Comissió Executiva per invitació del seu President o de qualsevol patró o membre, respectivament, tenint dret a veu però no dret a vot en les reunions a les quals assisteixi. ARTICLE 22.- EL CONSELL ASSESSOR El Patronat podrà acordar en qualsevol moment la formació d'un Consell Assessor al qual s'incorporaran personalitats de reconegut prestigi personal i/o professional, especialment del sector de les tecnologies i solucions mòbils, amb la finalitat que emeti les seves opinions en relació amb les activitats de la Fundació. El Consell Assessor tindrà un mínim de TRES (3) membres i un màxim de CINC (5) membres, corresponent la seva designació i destitució a la Comissió Executiva. Sense perjudici d'un règim de funcionament més ampli mitjançant acord de la Comissió Executiva, el termini de convocatòria del Consell Assessor serà de quaranta-vuit (48) hores i aquest òrgan quedarà vàlidament constituït quan assisteixin a la reunió la meitat més un dels seus membres. Cada membre del Consell Assessor té un vot i els acords s'adopten per majoria simple de vots dels assistents a la reunió. La principal funció del Consell Assessor serà assessorar al Patronat i a la Comissió Executiva perquè aquestes puguin desenvolupar més eficientment les seves funcions, així com sotmetre a la consideració del Patronat projectes no vinculants que tinguin com a finalitat la promoció i el foment de l'ús de les noves tecnologies i solucions mòbils, aconseguint així la capitalitat de Barcelona com a ciutat de referència en el sector de la tecnologia mòbil.. TÍTOL IV.- RÈGIM D’ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ ARTICLE 23.- RÈGIM D’ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ 23.1.- Pla d'Activitats. El Patronat haura de fixar amb caràcter anual o plurianual un Pla d'Activitats de la Fundació on es mostrin els recursos a obtenir per part d'ella, les despeses de la propia Fundació i les assignacions de recursos a l'objectiu i finalitat fundacional. 23.2.- Reconeixement d'ajuts. Per a l'atribució d'ajuts econòmics de la Fundació a tercers s'han de tenir en compte els principis de publicitat, concurrència i objectivitat, i s'han d'observar les regles següents: a) Els beneficiaris, ja siguin persones físiques o jurídiques, hauran de complir segons el parer del Patronat la suficient solvència professional, tècnica o científica per realitzar l'encàrrec encomanant per la Fundació a l'assignar-los la seva ajuda o bé acreditar degudament la ne cessitat de desenvolupar qualssevol de les activitats assenyalades en l'anterior article 6 quan es tracti de persones físiques o jurídiques a les quals la Fundació se li assigna una ajuda per al seu propi benefici. b) Tota ajuda lliurada per la Fundació estarà condicionada a la realització efectiva de l'objectiu assenyalat, als efectes de què la persona o entitat que gaudeixi de l'esmentada ajuda justifiqui amb detall quina ha estat l'aplicació de l'ajuda o ajudes. Tnamateix, la Fundació podrà condicionar la concessió d'aquestes prestacions econòmiques al compliment de determinats requisits. L'incompliment no justificat de les condicions establertes facultarà la Fundació per reduir, suspendre o cancel·lar la prestació o fins i tot obligar a la devolució de l'ajuda percebuda. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 20-22 https://bop.diba.cat A c) Les prestacions de la Fundació podran ser gratuïtes, i també es podran concedir en forma de préstec sense interès quan aquesta modalitat sigui suficient, segons el Patronat, en vista de la condició del beneficiari. Així mateix, les ajudes podran ser parcials, si el propi beneficiari pot cobrir la resta o procurar-se’l per altres medis. La Fundació també podrà concedir préstecs amb interessos en qualsevol moneda, a una taxa que reconegui o compensi el cost del deute i la fluctuació del valor dels diners. 23.3.- Activitats econòmiques. La Fundació podrà desenvolupar activitats econòmiques, l'objecte de les quals estigui relacionat amb els seus fins fundacionals o siguin complementaris o accessoris de les mateixes. ARTICLE 24.- AUTONOMIA DE LA FUNDACIÓ Només el Patronat de la Fundació està facultat per jutjar sobre la idoneïtat de persones o entitats en relació al gaudi dels beneficis que pugui concedir, sense que ningú, en forma individual o col·lectiva, pugui al·legar, davant de la Fundació o als seus òrgans, el dret a gaudir d'aquests beneficis o col·laboració, ni imposar la seva atribució a persones determinades. TÍTOL V. MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS ARTICLE 25.- MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS Els presents Estatuts no podran ser alterats ni modificats, un cop hagi estat legalment reconeguda la Fundació, sinò en els termes i amb els límits assenyalats en el paràgraf següent, i sempre que convingui l'interès de la Fundació i es tingui en compte la voluntat dels fundadors. Sempre que sobrevinguessin circumstàncies que ho fessin aconsellable per a la vida i activitat de la Fundació, podrà el Patronat, amb la majoria prevista a l'article 16.3 d'aquests Estatuts, acordar la modificació d'Estatuts, comunicant-ho al Protectorat de la Fundació, perquè, previ el corresponent expedient, s'atorgui la preceptiva aprovació. Aquesta modificació s'haurà de dur a terme quan les circumstàncies hagin variat de manera que la Fundació no pugui actuar satisfactòriament conforme els seus Estatuts en vigor. TÍTOL VI.- FUSIÓ DE LA FUNDACIÓ ARTICLE 26.- FUSIÓ DE LA FUNDACIÓ A l'igual que en l'article anterior, sempre que sobrevinguessin circumstàncies que ho fessin aconsellable per a la vida i activitat de la Fundació, podrà el Patronat, amb la majoria prevista a l'article 16.3 d'aquests Estatuts, acordar la seva fusió amb una o altres fundacions, comunicant- ho al Protectorat de la Fundació, perquè, previ el corresponent expedient, s'atorgui la preceptiva aprovació. TÍTOL VII.- EXTINCIÓ DE LA FUNDACIÓ ARTICLE 27.- EXTINCIÓ DE LA FUNDACIÓ La Fundació és per la seva naturalesa perpètua i només s'extingirà per les causes i en la forma establerta en la legislació vigent. L'extinció de la Fundació requereix l'acord motivat del Patronat adoptat amb la majoria prevista a l'article 16.3 d'aquests Estatuts, i l'ha d'aprovar el Protectorat. En cas de la pèrdua total dels seus béns o la completa impossibilitat de realitzar els fins fundacionals, el Patronat formalitzarà l'expedient administratiu que preveu la legislació vigent i designarà les persones que hagin d’actuar com a liquidadors, tot això conforme al que es disposa en la normativa aplicable. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 21-22 https://bop.diba.cat A ARTICLE 28.- LIQUIDACIÓ I ADJUDICACIÓ L'extinció de la Fundació determinarà l'obertura del procediment de liquidació que es realizarà pel Patronat sota el control del Protectorat. Els béns i drets resultants de la liquidació es destinaran a fundacions o a les entitats no lucratives privades que persegueixin finalitats d'interès general anàlogues a les de la Fundació, o a entitats públiques de naturalesa no fundacional que persegueixin finalitats d'interès general anàlogues a les de la Fundació, que tinguin afectats els seus béns, fins i tot per al supòsit de la seva dissolució, a la consecució d'aquelles, considerades com a entitats beneficiàries del mecenatge als efectes previstos en els articles 16 a 25, tots dos inclusivament, de la Llei 49/2002, de 23 de desembre. Correspon al Patronat designar les entitats perceptores d'aquests béns, d'acord amb el previst en la legislació vigent. Barcelona, 15 de juliol de 2021 EL SECRETARI GENERAL Jordi Cases i Pallarès Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-7-2021 CVE 202110097445 Pàg. 22-22 https://bop.diba.cat A