Secretaria General COMISSIÓ DE GOVERN SESSIÓ ORDINÀRIA DE 7 D'OCTUBRE DE 2021 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 30 de setembre de 2021 Part Decisòria Propostes d’acord ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 3. – (105/2021 ICUB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Rafel Torrella Reñé (mat. 6037208), entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Art i Història, amb destinació a l’Arxiu Fotogràfic de l’Institut de Cultura de Barcelona, desenvolupant les funcions pròpies d’un lloc de treball de Tècnic Superior en Art i Història (22FA1BIBA05), i l’activitat pública com a professor col·laborador a l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya, adscrita a la Universitat de Barcelona (UB), impartint l’assignatura de Conservació preventiva dels materials fotogràfics, des del 31 de gener de 2022 fins al 18 de febrer de 2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4. – (21000358L02) ADJUDICAR el contracte núm. 21000358L02 que té per objecte "Càtering, amb criteris ambientals i socials, per a serveis puntuals d’esmorzar o copa, amb acompanyament dolç o salat, com atenció protocol·lària, amb contractació reservada per a la inserció de col·lectius amb discapacitat i/o en exclusió social" a Fundació Privada Cassia Just, amb NIF G60566460 de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha resultat ser l'única presentada, per un import màxim de 58.850,00 euros IVA inclòs i d'acord amb els preus unitaris ofertats, dels quals 52.900,00 euros corresponen al preu net i 5.950,00 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 19.624,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22601/91222 0705; un import (IVA inclòs) de 29.425,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a CG 33/21 1/13 l'aplicació pressupostària D/22601/91222 0705; un import (IVA inclòs) de 9.801,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22601/91222 0705. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte al Sr. Joaquim Romañach i Planella. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 5. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 7 d'octubre de 2021. 6. – (21XF0490) AUTORITZAR la despesa de 24.000,00 euros amb càrrec a la partida 0700- 48901-43141 del pressupost 2021; APROVAR la modificació de la Convocatòria de subvencions per a l'atorgament de subvencions per a l'enllumenat de Nadal de les vies públiques i a l'interior dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat de Barcelona de l'any 2021 transformació digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, 2021, aprovada per Comissió de Govern del dia 1 de juliol del 2021, que té per objectiu donar suport aquestes iniciatives del comerç de Barcelona, com és a l'enllumenat nadalenc tant als carrers de la ciutat i, com a l'interior dels aparadors del establiments comercials, dins del context de crisi provocada per la COVID-19, per tal d'ampliar la dotació pressupostària en 24.000,00 euros, quedant així el pressupost final global de la convocatòria fixat en 884.000 d'euros; PUBLICAR la modificació de la convocatòria al BOPB i a la Gaseta Municipal. 7. – (0024/2021) APROVAR inicialment les bases i la convocatòria de les subvencions en règim de concurrència no competitiva que atorga l’Ajuntament de Barcelona a per les persones físiques o jurídiques titulars de parades en el mercat de majorista especialitzat en productes ecològics de Mercabarna, BIOMARKET, que hagin fet importants inversions per adequar i condicionar les seves parades a l’activitat a realitzar, incorporades a l’expedient. DECLARAR d’interès públic la tramitació d’aquest expedient, d’acord amb l’article 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, reduint a la meitat els terminis no suspesos, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. ORDENAR la publicació de les esmentades bases i convocatòria al Butlletí Oficial de la Província, i en el tauler d’edictes electrònics de l’Ajuntament i al web de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE les bases a informació pública per un termini, de 10 dies hàbils a partir de la seva publicació del Butlletí Oficial de la Província, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 i 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR CG 33/21 2/13 definitivament les bases i convocatòria, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació. OBRIR el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de l’aprovació definitiva de les bases reguladores, per la presentació de sol·licituds, en les condicions previstes a la convocatòria. DESIGNAR a Mercados de Abastecimientos de Barcelona, SA, entitat col·laboradora, d’acord amb el previst en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei que actuarà en nom i per compte de l’Ajuntament de Barcelona a tots els efectes relacionats amb la subvenció, lliurarà i distribuirà els fons públics als beneficiaris, col·laborarà en la gestió de la subvenció i farà les anotacions pertinents d’entrada com a ingrés i sortida com a despesa en el seu compte d’explotació. DELEGAR la competència per a l’atorgament de les subvencions a la Regidora de Comerç, Mercats, Consum, règim interior i Hisenda. 8. – (21S07234) APROVAR de conformitat amb els articles 22,2.c) i 28.1 de la Llei General de Subvencions i 6.2 de la normativa general reguladora de las subvencions, la concessió, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional a l'Associació Barcelona Restaurants Sostenibles, amb NIF G-64289283, d'una subvenció de 59.800,00 euros per a la realització del "Projecte Impuls a la Restauració Sostenible en el marc de l'any de la Capitalitat Mundial de l'Alimentació Sostenible", dirigit a executar diferents accions encaminades a donar suport i impuls al sector de la restauració de la Ciutat, amb un cost total d'execució de 119.600,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'informe que consta a l'expedient. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació de la despesa per import de 59.800,00 euros, dels quals, 30.000,00 euros a càrrec de la partida 0700 48892 43143 i 29.800 euros, a càrrec de la partida 0700 48902 43143, ambdues, del pressupost de la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l'any 2021, equivalent a un 50% de l'import total del Projecte de 119.600,00 euros. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos des de la data finalització del projecte, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts (data màxima 31/03/2022). 9. – (21S07242) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i NEXT BUSINESS EXHIBITIONS, SL per la realització del Projecte ADVANCED FACTORIES dirigit a posicionar Barcelona com a ciutat innovadora, capdavantera tecnològicament i sostenible, tot recolzant a les PIME'S i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 40.000,00 euros, que correspon al 9.94% del cost total del Projecte per import de 402.384,51 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 20.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48666/43336 i 20.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48903/43011 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el CG 33/21 3/13 previst al conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, Il·lm. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado per a la signatura del conveni. 10. – (21S07344) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Xarxa d'Economia Solidària (XES), amb NIF G63881031 per la realització del Projecte Reforç i Resiliència de l'Economia Solidària a Barcelona 2021 dirigit a impulsar i articular l'Economia Social i Solidària a Catalunya en el context de crisi desencadenat per la COVID19 i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 87.500,00 euros, que correspon al 36,61% del cost total del Projecte per import de 239.025,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 87.500,00 euros, dels quals, 80.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48539/43351 i 7.500,00 euros amb càrrec a la partida 0609/48903/92412, ambdues del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Comissionat d'Economia Social i Desenvolupament Local i Consum, Álvaro Porro González, per a la signatura del conveni. 11. – (21S07448) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el GREMI D'HOTELS DE BARCELONA per la realització del Projecte CAMPANYES DE DINAMITZACIÓ I DIFUSIÓ DELS ESPAIS I LES ACTIVITATS DELS HOTELS DE BARCELONA dirigit a generar opcions de dinamització dels espais comuns i serveis dels hotels de la ciutat que, a dia d'avui, estan oberts, amb la voluntat de propiciar el consum local i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 150.000,00 euros, que correspon al 80% del cost total del Projecte per import de 187.500,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 150.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43215 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Regidor de Turisme i Indústries Creatives, Il·lm. Sr. Francesc Xavier Marcé Carol, per a la signatura del conveni i qualsevol altre document que se'n derivi. 12. – (21S07460) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Sociedad Española de Radiodifusión SLU per la realització del Projecte Premis Ondas 2021 dirigit a potenciar l'activitat i l'oferta cultural de la ciutat de Barcelona, amb el propòsit de reactivar, incentivar i promoure la producció dels sectors radiofònics, musical i televisiu i de possibilitar una progressiva recuperació de l'activitat dels promotors musicals, fomentant la creació i la difusió del sector musical i que CG 33/21 4/13 instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 150.000,00 euros, que correspon al 47,05% del cost total del Projecte per import de 318.800,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 150.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/43335/47930 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR l'Im. Sr. Xavier Marcè Carol, Regidor de Turisme i Industries Creatives, per a la signatura del conveni. 13. – (21S07466) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Privada Bayt al Thaqafa per la realització del Projecte Servei especialitzat d'inserció laboral per a joves migrants extracomunitaris dirigit al desenvolupament d'un servei especialitzat i personalitzat destinat a aquest col·lectiu i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 50.000,00 euros, que correspon al 56,82% del cost total del Projecte per import de 88.003,39 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 50.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48904/43336 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR l'Il·lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, Primer Tinent d'Alcaldia, per a la signatura del conveni. 14. – (21S07621) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i LA CORPORACIÓ CATALANA DE MITJANS AUDIOVISUALS SA per la realització del Programa REVOLUCIÓ OBERTA (Tercera temporada Revolució 4.0) dirigit a visibilitzar l'ecosistema emprenedor de Barcelona, a través dels principals agents públics i privats, especialment els recursos públics de promoció econòmica de l'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 45.000 euros, que correspon al 19,9% del cost total del Projecte per import de 225.006,60 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 45.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/45390/43336 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el CG 33/21 5/13 previst al conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, Il·lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni. 15. – (21S707700) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Club de Polo Barcelona per la realització del Projecte CSIO POLO, que constitueix una plataforma de difusió, promoció turística i projecció internacional de la ciutat i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 50.000,00 euros, que correspon al 45.45% del cost total del Projecte per import de 110.000 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 50.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43215 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Regidor de Turisme i Indústries Creatives, Il·lm. Sr. Francesc Xavier Marcé Carol, per a la signatura del conveni i qualsevol altre document que se'n derivi. 16. – (DP-2021-28096) DECLARAR DESERT el lot 2 (de locals de més de 1.500m2), del concurs per a l’adquisició de locals comercials a la ciutat de Barcelona per tal d’incrementar el número de locals de l’Ajuntament, mitjançant procediment de pública concurrència de caràcter obert, tramitat de forma ordinària, en no haver-se presentat cap oferta a la licitació, i ANUL·LAR l’autorització de la despesa de 2.000.000,00 euros, amb càrrec a l’exercici 2021 i a l’aplicació pressupostària 0701 62216 93311. 17. – (DP-2021-28247) DESADSCRIURE de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona les dependències que ocupava en planta baixa, altell i dues plantes altes a l’edifici ubicat al carrer de Tarragona núm. 173 (159-173), per haver estat traslladats els serveis d’aquest Institut a unes noves dependències. 18. – (3-116-2021) APROVAR l’expedient núm. 3-116/2021 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2021, d’import 2.242.579,24 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 21092791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 19. – (21XC0189) APROVAR l’Addenda a “l’Acord marc regulador de les relacions entre la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, SA i l’Ajuntament de Barcelona per a l’encàrrec de l’Ajuntament a aquesta societat de les actuacions en matèria urbanística, així com per a l’encàrrec de les actuacions d’execució de les obres d’urbanització i les obres ordinàries d’infraestructures corresponents a les actuacions derivades de l’Acord de col·laboració celebrat el 12 de juny de 2002 entre el Ministeri de Foment, la CG 33/21 6/13 Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona” aprovat per acord de la 30 de juny de 2016, que té per objecte la preparació de la documentació tècnica i jurídica per a la convocatòria del concurs de concessió del servei de distribució de districte de calor i fred a l’àmbit de la Sagrera, al Districte de Sant Andreu. FACULTAR la Segona Tinenta d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, la Il·lma. Sra. Janet Sanz Cid, per a la signatura de la present addenda conveni i dels actes que se'n derivin. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 186.945,00 euros, dels quals 37.389,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/42391/17211 del pressupost de l'any 2023, i 37.389,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/42391/17211 del pressupost de l'any 2022, i 112.167,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/42391/17211 del pressupost de l'any 2021, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 20. – (21XC0204) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per al desenvolupament d'un projecte de recerca en el marc de la Convocatòria del Pla de Doctorats Industrials 2021, en la modalitat de cofinançament (Resolució EMC/430/2021, de 15 de febrer, per la qual s'obre la convocatòria de doctorats industrials (DI) 2021 (ref. BDNS 549412)). FACULTAR la Gerent d'Ecologia Urbana, Sra. Sònia Frias i Rollon, per a la signatura del present Conveni així com, dels actes que es derivin del desenvolupament i execució del mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 21. – (BC 2021/136) AUTORITZAR, d’acord amb el previst a l’article 2 dels seus estatuts, Barcelona d’infraestructures Municipals, SA a l'extensió del seu àmbit d'actuació territorial fora dels límits municipals als efectes de la gestió de l’actuació relativa a la “Rehabilitació de la Masia Can Puig”, situada al camí de l’Ermita de Sant Medir s/n al terme municipal de Sant Cugat del Vallés, d’iniciativa municipal, d’acord amb els informes que figuren a l’expedient administratiu i que als efectes de fonamentació es donen per reproduïts i atès que l’actuació s’ajusta al seu l’objecte social; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 22. – (21SD0250PU) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 16.b de la Carta Municipal de Barcelona, el “Projecte d’urbanització parcial del carrer Alcoi, davant el número 21” de Barcelona que ocupa una superfície de 443 m2 qualificada de Sistema Viari Bàsic (Clau 5) del Pla General Metropolità, trobant-se inclosa dins l’àmbit del Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana en l’àmbit delimitats pels carrers Vilana, Marquesa de Vilallonga, Planella i Horaci, del sector “Torre Vilana” que fou definitivament aprovat per acord de Plenari del Consell municipal en sessió de 29 de juny de 2012 (publicat als efectes de la seva executivitat al BOPB de 10/08/2012) promogut per Altafuture SL, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de 19 de maig de 2021 que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, amb un pressupost de 222.743,81 euros, el 21% CG 33/21 7/13 de l’impost del valor Afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que estableixen els articles 89.6 i 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme. PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un dels diaris de més circulació de la província. NOTIFICAR el present acord a les parts implicades i COMUNICAR-LO a les dependències municipals interessades. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. Districte de Gràcia 23. – (6BD 2021/131) APROVAR el Projecte Modificat del projecte executiu de la reurbanització de la plaça del Poble Romaní, al Districte de Gràcia de Barcelona, d’iniciativa municipal, a l'empara de l'article 42 i 43 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS) i d'acord amb l'Informe Tècnic de la Direcció d’Obra, Informe Tècnic de la Direcció Tècnica d’Infraestructures de BIMSA i l’Informe Jurídic de BIMSA, que figuren a l'expedient administratiu i que aquests efectes es donen per reproduïts, per un import, que en el cas de ser executat pel mateix contractista ascendeix a 588.496,29 euros, el 21% d'IVA inclòs, import resultant de sumar el preu del contracte que ja incorpora la baixa ofertada per l'adjudicatari (491.019,32 euros IVA inclòs) i l'import de les modificacions proposades (97.476,97 euros IVA inclòs) consistents a grans trets en: la modificació de la ventilació de l’aparcament subterrani, el sanejament de terres contaminades, el redisseny de les pistes de petanca i la redefinició de la xarxa d’enllumenat que representen el 19,85% d’increment sobre el contracte signat per l’adjudicatari i del 17,34% d’increment sobre l’import màxim de modificació sobre el Pressupost d’Execució per Contracte (PEC) del projecte aprovat (562.175,03 euros IVA inclòs) contingut dins el Pressupost per al Coneixement de l’Administració (PCA) aprovat definitivament per la Comissió de Govern en sessió del 14 de gener de 2021 (569.128,50 euros IVA inclòs); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. Districte de Sant Andreu 24. – (21SD0315PU) APROVAR inicialment el Projecte constructiu de la impermeabilització de la llosa de coberta de la nova Estació de Sant Andreu Comtal i dels corredors ferroviaris executats entre els carrers Sao Paulo i Sant Adrià i la urbanització tàctica de l’entorn de l’Estació que permetrà la connexió entre l’estació i el carrer Sao Paulo, inclosa dins l’àmbit de la Modificació del Pla General Metropolità per a l’ordenació de la Sagrera i el seu entorn, aprovat per acord de la Subcomissió d'Urbanisme del Municipi de Barcelona, en la sessió de 19 de maig de 2004 (publicat als efectes de la seva executivitat al DOGC de 25 de juny de 2004) al Districte de Sant Andreu, d’iniciativa municipal, a instància de Barcelona Sagrera Alta Velocitat, SA, d’acord amb les condicions que consten en l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de 21 de juny de 2021 i amb l’informe d’Auditoria del Projecte de 20 de setembre de 2021, que figuren a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es donen per reproduïts, amb un pressupost per al coneixement de l’administració de 4.332.438,23 CG 33/21 8/13 euros, el 21% de l’impost del valor Afegit (IVA) inclòs, d'acord amb el que preveu l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya i amb l’article 98.1 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme. SOTMETRE'L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació mitjançant la inserció de l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i al Tauler d’edictes municipal termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions. COMUNICAR aquests acord a les direccions implicades en el present procediment. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 25. – (12g57) RECTIFICAR, d'acord amb l’article 109.2 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l’errada material de l’acord de la Comissió de Govern, de 25 de febrer de 2021, en virtut del qual es va aprovar definitivament, a l’empara de l’article 119 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme, el Compte de Liquidació Definitiva del Projecte de Reparcel·lació de la Unitat d’Actuació per a la reordenació del carrer Indústria en el tram comprés entre els carrers de Felip II i l’Avinguda Meridiana, en el sentit que segons el Compte de Liquidació Definitiva de l'esmentat Projecte de Reparcel·lació incorporat en l’expedient, el total de quotes requerides i cobrades en execució del Projecte de Reparcel·lació és de 419.728,63 euros, en lloc de 419.758,63 euros. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província i en un dels diaris de major circulació de la província; NOTIFICAR-LO personalment als interessats, i DONAR- NE compte a la Comissió d´Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. Districte de Sant Martí 26. – (21g212) DECLARAR improcedent d’acord amb l’establert a l’apartat 4t de l’article 114è del Text Refós de la llei d’urbanisme de Catalunya, l’advertiment del propòsit d’iniciar expedient d’expropiació per ministeri de la llei, formulat el 12 de maig de 2021, pel Sr. Frederic Lloveras Homs en nom i representació de la mercantil Via Kubic, SL, en relació a la finca situada a la planta baixa, local 1, del número 655-659 del carrer València, de la seva propietat en el moment de formular el requeriment, qualificada com a sistema de parc urbà (clau 17/6,) i, Zona en densificació urbana intensiva (clau 13a), per la Modificació Puntual del Pla General Metropolità aprovat definitivament en data 14 de juliol de 1976, pels motius que consten a l’informe de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme de 22 de setembre de 2021, que a efectes de motivació, s’acompanya al present i es té per íntegrament reproduït; NOTIFICAR-HO a l’interessat pel seu coneixement i als efectes escaients. ÀREA DE DRETS SOCIALS, JUSTÍCIA GLOBAL, FEMINISMES I LGTBI 28. – (20210068) ADJUDICAR el contracte núm. 21000774, que té per objecte el Servei de gestió dels tallers, grups de suport comunitari i acompanyament a dones i noies de la ciutat de Barcelona amb mesures de contractació pública sostenible a l’entitat Fundació Surt, Fundació de Dones, Fundació Privada, amb NIF G64404213, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició CG 33/21 9/13 que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 394.659,65 euros IVA inclòs, dels quals 326.165,00 euros corresponen al preu net i 68.494,65 euros a l'IVA; i per la part corresponent a les despeses dels serveis presenta els següents preus unitaris: Servei de tallers genèrics (preu/hora): 108,10 euros/hora. Servei de tastets de tallers (preu/hora): 91,89 euros/hora. Servei derivat de diades commemoratives (preu/hora): 108,10 euros/hora. Servei de traducció en llenguatge de signes (preu/hora): 77,83 euros/hora. Servei d’acompanyament a persones amb discapacitat (preu/hora): 19,46 euros/hora. Servei de mainaderes (preu/hora): 19,46 euros/hora. DISPOSAR a favor de l'entitat adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 295.994,74 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 98.664,91 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 16.308,25 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte a la senyora Bàrbara Melenchon Serrano, cap del departament d’Informació i Atenció a Dones. ALLIBERAR la quantitat de 25.191,04 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 14.640,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 10.550,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 29. – (20210129) APROVAR, el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i l’entitat Coordinadora d’entitats del Poble Sec, amb NIF núm. G59055525, per a l’execució del projecte Pla d’acollida Poble Sec per a tothom, amb la finalitat d’afavorir la convivència al barri i treballar per la inclusió social, realitzant un treball comunitari per potenciar la participació ciutadana i el treball en xarxa, que instrumenta l’atorgament de la subvenció de concessió directa de caràcter nominatiu, de conformitat amb els articles 22.2.a) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.1.a) i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions, aprovada pel Consell Plenari el 17 de desembre de 2010, per un import de 54.050,00 euros, equivalent al 56,27% del cost total del projecte que ascendeix a la quantitat total de 96.050,00 euros i amb una durada fins al 31/12/2021. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic i social justificades en l’informe que consta en l’expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR, a favor de l’entitat Coordinadora d’entitats del Poble Sec, amb NIF núm. G59055525, la despesa total de 54.050,00 euros, equivalent al 56,27% del cost total del projecte (96.050,00 euros) a càrrec de la partida 0200 48628 23261 del pressupost de l’any 2021 de la Direcció d’Immigració i refugi. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a 3 mesos, a comptar des del CG 33/21 10/13 31/12/2021, data de finalització del projecte subvencionat, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb la clàusula setena del conveni. 30. – (20210241) APROVAR, el Conveni de col·laboració subscrit entre l’Ajuntament de Barcelona i l’entitat Fundació Oxfam Intermón amb NIF G58236803 per a l’execució del projecte Resposta Emergència Índia Segona Ona Covid 19 (Protect Secure Preserve 2.0 Covid 19 Response), amb la finalitat de de garantir la supervivència immediata i major resiliència de les persones més vulnerables i desafavorides per a afrontar l’impacte recurrent de la COVID-19 mitjançant la millora de l’accés a materials, serveis e informació i l’adopció de pràctiques adequades en el context COVID-19, que instrumenta l’atorgament de la subvenció de concessió directa de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 de la normativa general reguladora de les subvencions, aprovada pel Consell Plenari el 17 de desembre de 2010, per un import de 100.000,00 euros, equivalent al 80% del cost total del projecte que ascendeix a la quantitat total de 125.000,00 euros i amb una durada fins al 31/12/2021. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic i social justificades en l’informe que consta en l’expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR, a favor de l’entitat Fundació Oxfam Intermón amb NIF G58236803, la despesa total de 100.000,00 euros, equivalent al 80% del cost total del projecte (125.000,00 euros) a càrrec de la partida 0200 48903/ 23291 del pressupost de l’any 2021 de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional. REQUERIR a l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a 3 mesos, a comptar des del 31/12/2021, data de finalització dels projecte subvencionat, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb la clàusula setena del conveni. Districte de les Corts 31. – (21XC0209) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l'Associació Taller Ocupacional Ariadna (TO Ariadna) pel manteniment dels parterres situats al carrer Benavent, al barri de Maternitat i Sant Ramon del districte de les Corts, amb vigència d’un any a comptar des de la data de la seva signatura. FACULTAR la Sra. Sara Jaurrieta Guarner, Gerent del Districte de les Corts, per a la signatura de l’esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT Districte de Sants-Montjuïc 32. – (20212039) APROVAR les bases particulars de gestió cívica del casal de barri de Sant Cristòfol per procediment de pública concurrència. CONVOCAR la pública concurrència per a la presentació de projectes de gestió cívica, per a la seva adjudicació, mitjançant la publicació d’anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. AUTORITZAR la despesa de 35.300,00 euros, amb càrrec a la posició pressupostària número 489.03 924.16 06.03 dels pressupostos de l’exercici 2022 condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. DONAR-NE compte a la Comissió de de Drets Socials, Cultura i Esports. CG 33/21 11/13 Districte de les Corts 33. – (201100004) ALLIBERAR la quantitat de 6.099,00 euros de l’import de l’autorització de la despesa aprovada per la Comissió de Govern de 19 de novembre de 2020, per un import de 12.000,00 euros, relativa al Concurs d’Entitats i Associacions sense ànim de lucre per exposar projectes a l’espai Expositiu Les Corts durant l’any 2021 amb codi subvenció 20S07947, amb càrrec al pressupost municipal 2021 i a la partida indicada en aquest mateix document, donat que l’import total de les subvencions atorgades ha estat de 5.901,00 euros, inferior al inicialment previst. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 34. – (264/2018) MODIFICAR, a l’empara de l’article 205 de la LCSP, el contracte 18005015 que té per objecte els serveis de gestió, dinamització i coordinació del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban, Centre Cívic l’Elèctric i Casal de Barri Can Rectoret, adjudicat a l’empresa Calaix de Cultura, SL amb NIF: B63033740, sense cost econòmic, en el sentit de traslladar les activitats del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban al Mercat Cultural de Vallvidrera com a conseqüència de les obres a realitzar al Centre Cívic, d’acord amb l’informe i documentació que consta en l’expedient. SUSPENDRE el servei de bar cafeteria del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban, mentre durin les obres i fins al retorn de l’activitat al Centre Cívic, renunciant l’adjudicatari a qualsevol indemnització per danys i perjudicis. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Nou Barris 35. – (21002701) INICIAR l'expedient per a la contractació de la "Gestió i dinamització del Casal de Barri de Verdun, amb mesures de contractació pública sostenible", amb núm. de contracte 21002701, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 338.976,66 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 560.292,00 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars, annexes i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 280.146,00 euros i import de l'IVA de 58.830,66 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 118.515,11 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608, un import (IVA inclòs) de 169.488,33 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608, un import (IVA inclòs) de 50.973,22 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. EL SECRETARI GENERAL CG 33/21 12/13 CG 33/21 13/13