Secretaria General COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS Sessió de 19 d'octubre de 2021 ACTA A la Sala Lluis Companys de la Casa de la Ciutat, el 19 d'octubre de 2021, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Ima. Sra. Regidora Laura Pérez Castaño. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Joan Ramon Riera Alemany, Lucía Martín González, Gemma Tarafa Orpinell, Francesc Xavier Marcé Carol, David Escudé Rodríguez, Montserrat Benedí i Altés, Eva Baró i Ramos, Gemma Sendra i Planas, Neus Munté i Fernández, Ferran Mascarell i Canalda, Francisco Sierra López, Óscar Ramírez Lara, Óscar Benítez Bernal i María Magdalena Barceló Verea, assistits per l'assessora jurídica, la Sra. Teresa Ordóñez Rivero, que actua per delegació del secretari general i que certifica. També hi són presents les Sres. i els Srs.: Jordi Martí Grau i Pau González Val, regidors de Barcelona en Comú, Marina Gassol i Ventura i Max Zañartu i Plaza, regidors d'ERC i Francina Vila i Valls, regidora de Junts per Catalunya. Excusa la seva absència la Ima. Sra. Elisenda Alamany i Gutiérrez. S'obre la sessió a les 09.35 h. I) Aprovació de l’acta de la sessió anterior Es dona per llegida l’acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 14 de setembre de 2021, l’esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S’APROVA. II) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment de l’article 63.1 del Reglament Orgànic Municipal, es comuniquen les resolucions següents: 1. – (210400037) De la gerent del districte de Les Corts, de 27 de juliol de 2021, que adjudica a ABD Asoc. Bienestar y Desarrollo el contracte relatiu als serveis per a la realització d'actuacions per a la implementació de la mesura de govern "Mesures preventives de les addiccions en adolescents i joves 21-22", per als exercicis 2021- 2022, i per un import de 14.750,00 euros. CCM 9/21 DSocials 1/23 2. – (20219202) Del gerent del districte de l'Eixample, de 28 de juliol de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 20.865,12 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu a la gestió i dinamització de l'Aula ambiental, amb càrrec als exercicis 2021-2023. 3. – (20219203) Del gerent del districte de l'Eixample, de 28 de juliol de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 9.477,29 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu a la dinamització i organització del projecte Eix Jove del districte de l'Eixample adjudicat a Relleu Cultural, SL, amb càrrec als exercicis 2021-2023. 4. – (190400079) De la gerent del districte de Les Corts, de 28 de juliol de 2021, que cancel·la i/o retorna a la Fundació Pere Tarrés la garantia definitiva d'import 915,91 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu al desenvolupament del programa de promoció de les persones grans del districte de Les Corts, per a l'exercici 2021. 5. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 29 de juliol de 2021, que adjudica al Sr. Arnau Boix Pla el contracte relatiu a la coordinació i dinamització del procés participatiu de la Ciutadania Adolescent de Barcelona en dos districtes de la Ciutat: Ciutat Vella i Eixample, lot 3, "processos adreçats a infants i a joves", per als exercicis 2021-2022, i per un import de 43.698,46 euros (IVA inclòs). 6. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 29 de juliol de 2021, que adjudica al Sr. Arnau Boix Pla el contracte relatiu a la coordinació i dinamització del procés participatiu de la Ciutadania Adolescent de Barcelona en quatre districtes de la Ciutat: Sants-Montjuïc, Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia, lot 3, "processos adreçats a infants i a joves", per als exercicis 2021-2022, i per un import de 35.516,47 euros (IVA inclòs). 7. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 29 de juliol de 2021, que adjudica al Sr. Arnau Boix Pla el contracte relatiu a la coordinació i dinamització del procés participatiu de la Ciutadania Adolescent de Barcelona en quatre districtes de la Ciutat: Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí, lot 3, "processos adreçats a infants i a joves", per als exercicis 2021-2022, i per un import de 35.516,47 euros (IVA inclòs). 8. – (047/2019) Del gerent del districte d'Horta-Guinardó, de 29 de juliol de 2021, que autoritza la despesa d'import 457,78 euros en concepte d'indemnització parcial a favor de l'Associació Esport-3 per la suspensió del contracte relatiu al servei de dinamització per al projecte adreçat a Gent Gran Vulnerable del districte d'Horta- Guinardó, pel període comprès entre el dia 14.03.2020 i el dia 30.06.2020. 9. – (2018/53) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 29 de juliol de 2021, que cancel·la i/o retorna a Icg Intern de Coop. y Gestión, SL la garantia definitiva d'import 6.810,00 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a l'assessorament i assistència tècnica necessària per a la revisió CCM 9/21 DSocials 2/23 de la memòria tècnica i econòmica i documents justificatius de projectes de convocatòries de subvencions i de subvencions extraordinàries a les entitats dedicades a l'ambit de la justícia global i la cooperació internacional, amb càrrec a l'exercici 2021. 10. – (20210083) De la gerent municipal, de 30 de juliol de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu al servei de secretaria tècnica de suport a l'estratègia municipal contra la soledat, per als exercicis 2021-2023, i per un pressupost base de licitació de 112.536,67 euros (IVA inclòs). 11. – (s/n) Del gerent del districte de Nou Barris, de 30 de juliol de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 36.216,94 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu al servei "Nou Barris Conviu" dels barris de les Roquetes, Trinitat Nova i Verdun adjudicat a Civic Iniciativas Sociales y Empleo Centro Iniciativas, amb càrrec als exercicis 2021-2022. 12. – (s/n) Del gerent del districte de Nou Barris, de 30 de juliol de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 38.300,42 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu a la gestió i dinamització del casal de barri Trinitat Nova, amb càrrec als exercicis 2021-2023. 13. – (200400026) De la gerent del districte de Les Corts, de 30 de juliol de 2021, que cancel·la i/o retorna a Progess, Projectes i Gestió de Serveis Socials, SL la garantia definitiva per import de 4.309,39 euros per respondre del compliment del contracte relatiu a la gestió i dinamització del casal de joves, el punt d'informació juvenil i l'espai d'adolescents Jovecardi, amb càrrec a l'exercici 2021. 14. – (2065/2021) De la gerent municipal, de 30 de juliol de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu al desenvolupament del projecte d'acció comunitària Bon Pastor Transforma't, al barri del Bon Pastor del districte de Sant Andreu, per als exercicis 2022-2023, i per un pressupost base de licitació de 131.720,67 euros (IVA inclòs). 15. – (17010197) Del gerent del districte de Nou Barris, de 6 d'agost de 2021, que cancel·la i/o retorna a Asoc. Esport-3 la garantia definitiva d'import 32.726,38 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu als serveis del programa de gent gran del districte de Nou Barris, amb càrrec a l'exercici 2021. 16. – (17010092) Del gerent del districte de Nou Barris, de 6 d'agost de 2021, que cancel·la i/o retorna a Club Lleuresport de Barcelona la garantia definitiva d'import 23.077,47 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a l'organització i dinamització dels serveis de promoció cultural, sociocultural i de lleure al centre cívic Masia de Can Verdaguer, amb càrrec a l'exercici 2021. 17. – (17010090) Del gerent del districte de Nou Barris, de 6 d'agost de 2021, que cancel·la i/o retorna a Transit Projectes, SL la garantia definitiva d'import 25.470,52 euros CCM 9/21 DSocials 3/23 constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a l'organització i dinamització dels serveis de promoció cultural,de lleure i de suport a programes orientats a la inserció laboral a l'Espai Jove Les Basses, amb càrrec a l'exercici 2021. 18. – (17010091) Del gerent del districte de Nou Barris, de 6 d'agost de 2021, que cancel·la i o retorna a Transit Projectes, SL la garantia definitiva d'import 30.253,34 euros constituïda per respodre del compliment del contracte relatiu a la gestió del centre cívic Zona Nord, casal de barri de Torre Baró i casal de barri de Vallbona amb la dinamització, gestió i organització de serveis de promoció cultural i de lleure, amb càrrec a l'exercici 2021. 19. – (2062/2018) De la regidora del districte de Sant Andreu, de 7 d'agost de 2021, que reconeix l'import d'indemnització parcial a favor de Iniciatives i Programes, SL per import de 5.818,33 euros del contracte relatiu al servei de gestió del Centre Cívic de la Trinitat Vella, lot 3, pel període comprès entre el dia 1-5-2020 i el 14-6-2020, amb càrrec a l'exercici 2021. 20. – (2032/2021) De la gerent municipal, de 12 d'agost de 2021, que adjudica a 7 d'Aventura, SL el contracte relatiu al servei de gestió de l'ús de les pistes esportives de l'Escola Pegaso i l'Institut Príncep de Viana i la pista descoberta i vestuaris de l'Escola Ignasi Iglesias, en horari extraescolar, de l'Ajuntament de Barcelona, districte de Sant Andreu, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 49.399,17 euros (IVA inclòs). 21. – (2053/2020) De la gerent del districte de Sant Andreu, de 22 d'agost de 2021, que amplia l'autorització i disposició de la despesa per un import de 24.603,33 euros (IVA inclòs), amb càrrec a l'exercici 2022, i amplia l'autorització i disposició de la despesa per un import de 45.297,10 euros (IVA inclòs) amb càrrec a l'exercici 2023, el contracte relatiu al servei de gestió socioesportiva a diferents espais del barri de Baró de Viver i gestió de les instal·lacions esportives del camp de futbol de Baró de Viver adjudicat a Esport3 Serveis Alternatius, SL 22. – (301/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, d'1 de setembre de 2021, que adjudica a Recerca i Desenvolupament Empresarial el contracte relatiu als serveis postals, lot 2, (productes postals bàsics) per a la gerència Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, com a contractació basada en l'acord marc per als serveis postals de l'Ajuntament de Barcelona, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 400,00 euros (IVA inclòs). 23. – (s/n) Del gerent del districte de Nou Barris, de 2 de setembre de 2021, que adjudica a Aprise-Catalunya Empresa d'Inserció el contracte relatiu a la gestió de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova, per a l'exercici 2021, i per un import de 74.572,84 euros (IVA inclòs), i allibera la quantitat de 7.518,67 euros (IVA inclòs) en concepte de baixa en la licitació. 24. – (0268/18) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 9 de setembre de 2021, que autoritza, disposa i reconeix l'obligació d'indemnitzar per un import de 2.501,40 euros (IVA exempt) a Integración Social de Minusválidos, amb càrrec a l'exercici 2021. CCM 9/21 DSocials 4/23 25. – (0553/19) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 9 de setembre de 2021, que autoritza i disposa la despesa per un import de 23.210,78 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu als serveis de vigilància i seguretat de les dependències del Servei d'Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) atès que s'està tramitant la licitació, mitjançant procediment obert simplificat abreujat del nou contracte adjudicat a IB2 Seguretat Catalunya, SL, amb càrrec a l'exercici 2021. 26. – (20182001) De la gerent del districte de Gràcia, de 16 de setembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a Calaix de Cultura, SL la garantia definitiva d'import 26.815,22 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a la gestió i dinamització del centre cívic El Coll-La Bruguera, amb càrrec a l'exercici 2021. 27. – (2039/2021) De la gerent del districte de Sant Andreu, de 17 de setembre de 2021, que adjudica a l'Espectacleria, SL el contracte relatiu als serveis de disseny i execució de l'activitats de la Fabrica dels Reis d'Orient 2021 al districte de Sant Andreu, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 129.954,00 euros (IVA inclòs). 28. – (2112/2018) De la gerent del districte de Sant Andreu, de 17 de setembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a la Compañía de Formación VGCC SL la garantia definitiva d'import 3.428,65 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu al servei de gestió i dinamització del Centre d'Interpretació dels Tres Tombs de Sant Andreu-Can Fontanet, amb càrrec a l'exercici 2021. 29. – (2021-0125) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 19 de setembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu a la realització d'un diagnòstic de situació i l'elaboració d'una proposta de model estratègic del document de referència Casal de Barri-Equipament comunitari, basat en el lot 1: producció de coneixement: estudis i diagnòstics de l'Acord Marc per a la contractació de serveis de suport a processos comunitaris, per als exercicis 2021-2022, i per un pressupost base de licitació de 7.199,50 euros (IVA inclòs). 30. – (2041/2021) De la gerent municipal, de 21 de setembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu al servei de gestió i dinamització del servei d'Interculturalitat del districte de Sant Andreu, per als exercicis 2021-2023, i per un pressupost base de licitació de 213.220,22 euros (IVA inclòs). 31. – (2021-0107) De la gerent municipal, de 21 de setembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte mixt relatiu al subministrament i serveis per a la producció, distribució, instal·lació, seguiment i retirada dels elements publicitaris i producció d'altres elements de comunicació de l'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, per als exercicis 2022-2023, i per un import de 201.951,64 euros (IVA inclòs). CCM 9/21 DSocials 5/23 32. – (20209211) De la gerent del districte de Sants-Montjuïc, de 23 de setembre de 2021, que prorroga per un període comprès des del 01.01.2022 fins al 31.12.2022, el contracte relatiu a la gestió i dinamització del Punt Info.Jove (PIJ) del districte de Sants-Montjuïc adjudicat a Iniciatives i Programes, SL, per a l'exercici 2022, i per un import de 76.227,12 euros (IVA inclòs). 33. – (20200596) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 27 de setembre de 2021, que adjudica a Avoris Retail Division, SL el contracte relatiu al servei de gestió de l'allotjament temporal i manutenció de persones i famílies en hostals, pensions i pisos d'estada temporal a Barcelona i part de la seva àrea metropolitana pels efectes COVID-19, per a l'exercici 2021, i per un import de 185.718,38 euros (IVA inclòs). Acords de la Comissió de Govern de 16 de setembre de 2021 34. – (20210060) ADJUDICAR el contracte núm. 21001013, que té per objecte la gestió del Servei d’Atenció a Homes per a la promoció de relacions no violentes (SAH), a l’entitat FUNDACIÓ INSTITUT DE REINSERSIÓ SOCIAL amb NIF G64147184 de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu d'1.248.073,50 euros IVA inclòs, dels quals 1.134.612,27 euros corresponen al preu net i 113.461,23 euros a l'IVA al tipus de 10%. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 499.229,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 499.229,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 249.614,70 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 61.842,88 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte a la senyora Glòria Matas Montmany, Cap del Departament d’Atenció i Acollida per Violència Masclista. ALLIBERAR la quantitat de 112.469,79 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 80.229,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 16.120,39 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 16.120,39 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. CCM 9/21 DSocials 6/23 35. – (20210208) INICIAR l'expedient per a la contractació de l'Acord marc per a l’homologació/designació d’entitats i de fixació de les condicions dels successius contractes de serveis d’acolliment d’urgència llarga estada i fase d’autonomia per a persones víctimes de violència masclista i víctimes de tràfic d’éssers humans i llurs fills i filles, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 21001915, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 6.215.531,91 euros (IVA 10% inclòs), determinat en funció de preus unitaris i un valor estimat d'11.308.645,96 euros, distribuït en els següents lots: - LOT núm. 01: Acolliment d’urgència i llarga estada de continuïtat per a persones en situacions de violència masclista, per un import de 3.089.820,80 euros IVA inclòs; - LOT núm. 02: Acolliment solament de llarga estada per a persones en situacions de violència masclista, per un import d'1.128.124,26 euros IVA inclòs; - LOT núm. 03: Acolliment de mitja i alta autonomia per a persones en situacions de violència masclista, per un import de 923.961,50 euros IVA inclòs; - LOT núm. 04: Acolliment de mitja autonomia per a persones amb trastorns mentals en situacions de violència masclista, per un import de 232.186,24 euros IVA inclòs; - LOT núm. 05: Acolliment d’urgències per a dones i unitats familiars en situacions de tràfic d’éssers humans (TEH), per un import de 353.339,25 euros IVA inclòs; - LOT núm. 06: Acolliment de llarga estada per a dones i unitats familiars en situacions de tràfic d’éssers humans (TEH), per un import de 238.441,28 euros IVA inclòs; - LOT núm. 07: Acolliment d’urgències i llarga estada per a homes i unitats familiars en situacions de tràfic d’éssers humans (TEH), per un import de 249.658,58 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 36. – (20221001) RECTIFICAR l’error material detectat en el plec de clàusules administratives particulars del contracte número 21002013, que té per objecte la contractació de la gestió i dinamització dels equipaments infantils del districte de Sant Martí amb mesures de contractació pública sostenible, en el sentit d’eliminar els criteris d’avaluació automàtica tercer i quart de la clàusula desena, consistents en l’increment de l’oferta horària en servei ordinari, així com en l’increment de l’oferta horària en els serveis en període de vacances escolars. ATORGAR un nou termini de 15 dies, a comptar des de la publicació en el perfil del contractant, per tal de presentar les proposicions. HABILITAR als licitadors a retirar les proposicions que s’haguessin pogut presentar abans de la publicació del nou termini i presentar-ne, en el seu cas, de noves. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 37. – (20200287) ADJUDICAR el contracte núm. 20002857, que té per objecte la gestió del servei d'atenció socioeducativa de l'Agència ABITS (SAS- ABITS) a A.B.D. Asoc. Bienestar y Desarrollo amb NIF G59435180 de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu d'1.167.019,48 euros IVA exempt. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA exempt) de 380.157,29 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un CCM 9/21 DSocials 7/23 import (IVA exempt) de 583.509,74 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA exempt) de 203.352,45 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l’import de la garantia definitiva en 58.350,97 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte Bàrbara Roig. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Acords de la Comissió de Govern de 30 de setembre de 2021 38. – (20180282) APROVAR la pròrroga del Conveni Marc signat el 14 de setembre de 2018, entre l’Ajuntament de Barcelona i el Consell de la Joventut de Barcelona, amb NIF núm. V08825804, en matèria de Joventut, per un termini de quatre anys a comptar des de l’1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2025. FACULTAR l'Im. Sr. Joan Ramon Riera Alemany, Regidor d'Infància, Joventut i Persones Grans de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, per a la signatura de l’esmentat conveni, així com la de tots els documents que se’n derivin. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 39. – (20219205) INICIAR l'expedient per a la contractació de "Serveis de dinamització de l’equipament i la prestació de serveis socioculturals al Centre Cultural Albareda amb objectius d’eficiència social", amb núm. de contracte 21002189, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 638.995,40 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.055.468,32 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 528.095,37 euros i import de l'IVA de 110.900,03 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 61.189,70 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0603, un import (IVA inclòs) de 319.060,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0603, un import (IVA inclòs) de 258.745,07 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0603; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització; DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 40. – (19000863-002) PRORROGAR per un període comprès des de l'1.10.2021 fins el 30.09.2023, el contracte 19000863-002 que té per objecte "Gestió i dinamització CCM 9/21 DSocials 8/23 centre cívic i ludoteca Casa Groga", adjudicat a l'empresa QSL Serveis Culturals SLU, amb NIF B60641925, per un import total de 872.547,16 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 436.273,58 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 360.556,68 euros i import IVA de 75.716,90 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0607, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 109.068,41 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 90.139,18 euros i import IVA de 18.929,23 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0607. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 327.205,17 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 270.417,50 euros i import IVA de 56.787,67 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0607, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 41. – (20XC0058) APROVAR la pròrroga des del dia 1 d'octubre de 2021 al 30 de setembre de 2024 del conveni de gestió del Casal de la Font d'en Fargues del Districte d'Horta- Guinardó, entre l'Ajuntament de Barcelona i el CASAL FONT D'EN FARGUES, amb NIF G64884489, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i retribucions aprovada per decret d'Alcaldia el 27 d'abril de 2011, per un import de 538.812,45 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en els informes que consten en l'expedient. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import de 538.812,45 euros, dels quals 44.901,04 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48558/92416 del pressupost de l'any 2021, 179.604,15 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48558/92416 del pressupost de l'any 2022, 179.604,15 euros amb càrrec a l'aplicació D/48558/92416 pressupostària D/48558/92416 del pressupost de l'any 2023, i 134.703,11 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48558/92416 del pressupost de l'any 2024, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual i, REQUERIR a l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a partir de la finalització del conveni (segons s'estableix a la clàusula 5a), presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament d'aquesta i justificació dels fons rebuts. FACULTAR la Ima. Sra. M. Rosa Alarcón Montañés, Regidora del Districte d'Horta-Guinardó per a la signatura de la pròrroga de l'esmentat conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 42. – (2100007 2034/2021) ADJUDICAR el contracte de concessió de serveis núm. 21C00007 que té per objecte la Gestió de servei, en la modalitat de concessió, de la gestió i organització dels serveis culturals i comunitaris, de programació i participació i de funcionament relacionats amb el Sant Andreu Teatre (SAT), a favor de la N54 CCM 9/21 DSocials 9/23 PRODUCCIONS, SL, amb NIF B64693294, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, per un import màxim de 700.000,00 euros. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import de 58.333,33 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 175.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 175.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 175.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 116.666,67 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. NOTIFICAR la present resolució als licitadors i PUBLICAR-LA en el perfil del contractant. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 25.150,00 euros. REQUERIR l'empresa adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, formalitzi el contracte. DESIGNAR com a responsable del contracte el Sr. Lucas M. Martínez Chito, director del Servei a les Persones i al Territori del Districte de Sant Andreu. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 43. – (21C00007 (Exp 2034/2021)) ALLIBERAR la quantitat de 95.657,56 euros, en concepte de baixa en la licitació, i retornar -lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import de 7.971,47 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 23.914,39 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 23.914,39 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 23.914,39 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609; un import de 15.942,92 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/48999/33411 0609. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Acords de la Comissió de Govern de 7 d'octubre de 2021 44. – (20210068) ADJUDICAR el contracte núm. 21000774, que té per objecte el Servei de gestió dels tallers, grups de suport comunitari i acompanyament a dones i noies de la ciutat de Barcelona amb mesures de contractació pública sostenible a l’entitat Fundació Surt, Fundació de Dones, Fundació Privada, amb NIF G64404213, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 394.659,65 euros IVA inclòs, dels quals 326.165,00 euros corresponen al preu net i 68.494,65 euros a l'IVA; i per la part corresponent a les despeses dels serveis presenta els següents preus unitaris: Servei de tallers genèrics (preu/hora): 108,10 euros/hora. Servei de tastets de tallers (preu/hora): 91,89 euros/hora. Servei derivat de diades commemoratives (preu/hora): 108,10 euros/hora. Servei de traducció en llenguatge de signes (preu/hora): 77,83 euros/hora. Servei d’acompanyament a persones amb CCM 9/21 DSocials 10/23 discapacitat (preu/hora): 19,46 euros/hora. Servei de mainaderes (preu/hora): 19,46 euros/hora. DISPOSAR a favor de l'entitat adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 295.994,74 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 98.664,91 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 16.308,25 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte a la senyora Bàrbara Melenchon Serrano, cap del departament d’Informació i Atenció a Dones. ALLIBERAR la quantitat de 25.191,04 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 14.640,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200; un import (IVA inclòs) de 10.550,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23171 0200. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 45. – (20212039) APROVAR les bases particulars de gestió cívica del casal de barri de Sant Cristòfol per procediment de pública concurrència. CONVOCAR la pública concurrència per a la presentació de projectes de gestió cívica, per a la seva adjudicació, mitjançant la publicació d’anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. AUTORITZAR la despesa de 35.300,00 euros, amb càrrec a la posició pressupostària número 489.03 924.16 06.03 dels pressupostos de l’exercici 2022 condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. DONAR-NE compte a la Comissió de de Drets Socials, Cultura i Esports. 46. – (264/2018) MODIFICAR, a l’empara de l’article 205 de la LCSP, el contracte 18005015 que té per objecte els serveis de gestió, dinamització i coordinació del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban, Centre Cívic l’Elèctric i Casal de Barri Can Rectoret, adjudicat a l’empresa Calaix de Cultura, SL amb NIF: B63033740, sense cost econòmic, en el sentit de traslladar les activitats del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban al Mercat Cultural de Vallvidrera com a conseqüència de les obres a realitzar al Centre Cívic, d’acord amb l’informe i documentació que consta en l’expedient. SUSPENDRE el servei de bar cafeteria del Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalban, mentre durin les obres i fins al retorn de l’activitat al Centre Cívic, renunciant l’adjudicatari a qualsevol indemnització per danys i perjudicis. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 47. – (21002701) INICIAR l'expedient per a la contractació de la "Gestió i dinamització del Casal de Barri de Verdun, amb mesures de contractació pública sostenible", amb núm. de contracte 21002701, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del CCM 9/21 DSocials 11/23 procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 338.976,66 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 560.292,00 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars, annexes i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 280.146,00 euros i import de l'IVA de 58.830,66 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 118.515,11 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608, un import (IVA inclòs) de 169.488,33 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608, un import (IVA inclòs) de 50.973,22 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Acords de la Comissió de Govern de 14 d'octubre de 2021 48. – (20211014) INICIAR l'expedient per a la contractació que té per objecte la concessió del servei públic consistent en la gestió i explotació de la Pista Poliesportiva municipal La Nau del Clot del Districte de Sant Martí, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de concessió 21C00009, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment restringit, de conformitat amb l'article 117 de la LCSP. APROVAR l’estudi de viabilitat econòmic-financer, el Plec de condicions tècniques i el Plec de clàusules administratives particulars i annexos que han de regir el contracte, d'acord amb els articles 122 i 124 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP). CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 49. – (20211017) INICIAR l'expedient per a la contractació que té per objecte la concessió del servei públic consistent en la gestió i explotació del camp de futbol municipal Menorca del Districte de Sant Martí, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de concessió 21C00010, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment restringit, de conformitat amb l'article 117 de la LCSP. APROVAR l’estudi de viabilitat econòmic-financer, el Plec de condicions tècniques i el Plec de clàusules administratives particulars i annexos que han de regir el contracte, d'acord amb els articles 122 i 124 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP). CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 50. – (20211018) INICIAR l'expedient per a la contractació que té per objecte la concessió del servei públic consistent en la gestió i explotació del centre esportiu municipal Bogatell del Districte de Sant Martí, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de concessió 21C00011, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment restringit, de conformitat amb l'article 117 de la LCSP. APROVAR l’estudi de viabilitat econòmic-financer, el Plec de condicions tècniques i el Plec de clàusules administratives particulars i annexos que han de regir el contracte, d'acord CCM 9/21 DSocials 12/23 amb els articles 122 i 124 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP). CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 51. – (17C00007) ACORDAR la continuïtat del contracte número 17C00007 que té per objecte la gestió i explotació del complex esportiu municipal Bogatell, adjudicat al Col·lectiu d'Esport Per a Tothom 10 Club, amb CIF número G66077515, per un valor estimat de 993.525,60 euros, a partir del 20 d’octubre de 2021 i fins a la data màxima del 31 de març de 2022, de conformitat amb el previst per l’article 235 a) del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), d’acord amb l’informe jurídic de 4 d’octubre de 2021; NOTIFICAR el present acord al concessionari, al qual li serà comunicada de forma fefaent la data de finalització del contracte amb una antelació de 10 dies. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 52. – (20210359) INICIAR l'expedient per a la contractació dels "Serveis de Suport als Serveis d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats de la Direcció de Serveis d’Immigració i Refugi", amb núm. de contracte 21003247, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 2.795.167,65 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 6.077.896,05 euros, distribuït en els següents lots: - LOT núm. 1, Serveis de recepció, informació, orientació, gestió, per un import de 2.548.434,66 euros IVA inclòs; - LOT núm. 2, Servei de coordinació, gestió, avaluació i seguiment, per un import de 246.732,99 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 2.541.061,50 euros i import de l'IVA de 254.106,15 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) d'1.274.217,33 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23161 0200, un import (IVA inclòs) de 123.366,49 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23164 0200, un import (IVA inclòs) de 123.366,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23164 0200, un import (IVA inclòs) d'1.274.217,33 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23161 0200; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus d'acord amb l'article 103 LCSP. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. b) Mesures de govern 1. – Pla d'Infància 2021-2030. Intervenen les Sres. i els Srs.: Riera, Gassol, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez i Barceló. CCM 9/21 DSocials 13/23 ES DÓNA PER TRACTADA c) Informes 2. – Inici del curs escolar 2021-2022. Intervenen les Sres. i els Srs.: González, Sendra, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez i Barceló. ES DÓNA PER TRACTAT d) Compareixences Govern municipal Del Grup Municipal Partit Popular: 3. – (M1923/2633) Que comparegui el responsable del govern municipal per tal de donar compte de les condicions laborals, la coordinació i la gestió del contracte vigent del Servei d’atenció domiciliària ( SAD). Intervenen les Sres. i els Srs.: Tarafa, Ramírez, Benedí, Munté, Sierra, Benítez i Barceló. ES DÓNA PER TRACTADA III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord 4. – (20210323-IMHAB) APROVAR l’addenda del Conveni marc de col·laboració, de 27 de novembre de 2020, subscrit per l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) amb les entitats associatives representatives dels sectors de cooperatives i de fundacions d’habitatge i dels gestors de polítiques socials d’habitatge de Catalunya, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu), així com l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), per a la cessió de sòl i finques per a la construcció de nou habitatge i rehabilitació d’edificis públics d’habitatges a la ciutat de Barcelona per al seu destí a protecció oficial i a polítiques socials, en règim de lloguer social i dret d’ús (cohabitatge), que l’integrarà com a document annex, a fi i efecte d’afegir en l’objecte del conveni sòls i finques de caràcter demanial i també per regular, de forma diferenciada, el procediment d’atorgament i les condicions de la concessió corresponent. APROVAR les propostes de modificació de les clàusules del Conveni marc que es concreten en l’informe jurídic que consta a l’expedient que incideixen en la simplificació, claredat i transparència del procediment d’assignació i atorgament dels drets de superfície i concessions demanials sobre els solars i finques incloses en el CCM 9/21 DSocials 14/23 Conveni, així com en el suport econòmic municipal; i APROVAR, en conseqüència, el text refós del Conveni marc que les incorpora i que s’adjunta al present acord. ESTABLIR que la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Municipal ratificarà, si s’escau, una vegada complimentat el pertinent tràmit d’informació pública, els actes d’assignació i atorgament dels drets de superfície i concessions demanials sobre els solars i finques que adopti la Regidora d’Habitatge i Rehabilitació i Presidenta de l’IMHAB en execució del Conveni, ja es tractin de béns patrimonials com de béns demanials i que la incorporació en el fins del Conveni i retirada d’aquest de nous sòls i finques, ja siguin demanials o patrimonials, es durà a terme pel propi Plenari del Consell Municipal. CONFERIR expressament a l’IMHAB, de conformitat amb l’article 3.1.g) dels seus Estatuts la realització, en nom i representació de l’Ajuntament de Barcelona, dels actes d’atorgament de les escriptures públiques de constitució dels drets de superfície així com del conjunt de gestions i altres actes de domini, disposició i administració previstos en el propi Conveni per al compliment dels seus fins, també respecte dels sòls i finques de caràcter demanial que ja estiguin incorporats al Conveni i els que s’hi puguin incorporar amb posterioritat; i ATORGAR a l’IMHAB l’apoderament necessari per procedir a tal efecte, havent de donar compte a l’Ajuntament de la constitució, transmissió, modificació i extinció dels drets reals de superfície, així com dels actes de gravamen, sobre aquests béns de naturalesa demanial, i liquidar i si s’escau ingressar anualment els resultats obtinguts. FACULTAR àmpliament a la Regidora d'Habitatge i Rehabilitació de l'Ajuntament de Barcelona, en representació de l’Ajuntament de Barcelona i també com a Presidenta de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, per a la signatura de l’addenda prevista en el punt primer i del text refós referit en el punt segon, i en relació als béns demanials, per a l’adopció i formalització dels actes resolutoris específics d’assignació i atorgament de la concessió demanial sobre els solars i les finques incorporades en el propi Conveni i que siguin aptes per a les seves finalitats, així com l’adopció i formalització d’altres actes o acords específics per a l’execució del Conveni que se’n derivin. PROCEDIR a la inscripció de l’addenda i del text refós del Conveni en el Registre de Convenis de conformitat amb l'article 14 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern i el Decret de l'Alcaldia de 28 de desembre de 2015. Intervenen la Sra. i els Srs.: Martín, Sierra i Ramírez. El sisè Tinent d’Alcaldia, Im. Sr. Jordi Martí Grau, en aquest punt està absent de la sessió, i per tant, no participa en la deliberació i votació, per concórrer una possible causa d’abstenció. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Ciutadans i la reserva d'Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. CCM 9/21 DSocials 15/23 IV) Part decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord Districte d'Horta-Guinardó 5. – (08C00009) RESTABLIR l’equilibri econòmic de la concessió 08C00009, que té per objecte la gestió i explotació del Camp municipal de futbol de la Vall d’Hebron i els camps municipals de futbol i rugbi de la Teixonera, a favor de la concessionària Fundació Marcet, amb NIF G-61176202, en la quantia de 35.846,88 euros, a l’empara de l’article 258.4 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic, atès el desequilibri econòmic- financer de la concessió causat per l’aplicació de la Tarifa Zero. AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR la despesa en l’esmentada quantia a favor de Fundació Marcet, amb NIF G-61176202, amb càrrec de la partida D/48999/34211 de l’exercici 2021. NOTIFICAR el present acord al contractista. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció de Ciutadans. APROVADA c) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 6. – (M1923/2597) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta l’Ajuntament de Barcelona, a través del CEB i del IMEB, a la instal·lació de plaques solars a tots els centres educatius de la ciutat de Barcelona a fi i efecte de fer dels centres educatius espais actius de transició ecològica, centres d’ensenyament comunitari i ciència ciutadana i vectors de la lluita contra la vulnerabilitat social. Es presenta el text transaccionat següent: (M1923/2597) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta l’Ajuntament de Barcelona, a traves del CEB i del IMEB, a la instal·lació progressiva de plaques solars a tots els centres educatius de la ciutat de Barcelona en els quals sigui tècnicament viable, així com seguir treballant per millorar la sostenibilitat i l’estalvi energètic a fi i efecte de fer dels centres educatius espais actius transició ecològica, centres d’ensenyament comunitari i ciència ciutadana i vectors de lluita contra la vulnerabilitat social. Intervenen les Sres. i els Srs: Sendra, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez, Barceló i CCM 9/21 DSocials 16/23 González. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA AMB TEXT TRANSACCIONAT Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 7. – (M1923/2620) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda : Que el govern municipal, en un termini màxim de 6 mesos, presenti en el marc de la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports un informi on es detalli: 1- L’estat de tots els equipaments esportius impulsats durant els Jocs Olímpics i Paralímpics del 1992. 2- La previsió de reforma o rehabilitació, si s’escau, d’aquests equipaments. 3 - Un pla per dignificar tots els espais de la ciutat ja siguin equipaments esportius o espais públics de la nostra ciutat que commemoren la celebració dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona del 1992, com per exemple, la Plaça dels Campions. Es presenta el text transaccionat següent: (M1923/2620) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: Que el govern municipal, en un termini màxim de 6 mesos, presenti en el marc de la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports un informe on es detalli: 1- L’estat de de les grans insta·lacions esportives impulsades durant els Jocs Olímpics i Paralímpics del 1992, com són el Velòdrom d’Horta, el camp municipal de Beisbol Carlos Pérez de Rozas, el CEM Pau Negre, Vall d’Hebron, Palau Sant Jordi, entre altres, així com aquells espais emblemàtics relacionats amb aquest esdeveniment tant important per la ciutat. 2- La previsió de reforma o rehabilitació, si s’escau, d’aquests equipaments. 3- Treballar amb la resta d'àrees implicades de l'Ajuntament, un pla esportiu per dignificar tots els espais de la ciutat ja siguin equipaments esportius o espais públics de la nostra ciutat que commemoren la celebració dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona del 1992, com és el cas de la Plaça dels Campions. Intervenen les Sres. i els Srs: Vila, Gassol, Sierra, Ramírez, Benítez, Barceló i Escudé. Votació favorable d'Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya. APROVADA AMB TEXT TRANSACCIONAT Del Grup Municipal Ciutadans: 8. – (M1923/2610) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el Govern Municipal a: 1) Augmentar els recursos econòmics, humans i tècnics per oferir el major nombre possible de places als joves que ni estudien ni treballen a l'Escola de Segona Oportunitat. 2) Activar els recursos econòmics, humans i tècnics necessaris per crear una Escola de Segona Oportunitat Itinerant, que es desplaci pels barris de CCM 9/21 DSocials 17/23 Barcelona amb l'objectiu de donar suport als joves que ni estudien ni treballen i que hagin quedat fora de les places convocades anualment a l'Escola de Segona Oportunitat, per fomentar entre aquest col·lectiu la volta als estudis abandonats i que es capacitin professionalment de cara al futur. Es presenta el text transaccionat següent: (M1923/2610) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el Govern Municipal a: 1) Augmentar els recursos econòmics, humans i tècnics per oferir el major nombre possible de places als joves que ni estudien ni treballen a l'Escola de Segona Oportunitat. 2) Activar els recursos econòmics, humans i tècnics necessaris per apropar l’escola de Segones Oportunitats als barris, articulant una campanya de difusió a través dels serveis municipals i del Consorci d’Educació de Barcelona per donar-la a conèixer, així com aprofitar equipaments juvenils com espais on oferir el servei socioeducatiu de l’Escola de Segona Oportunitat, amb l'objectiu de donar suport als joves que ni estudien ni treballen i que hagin quedat fora de les places convocades anualment a l'Escola de Segona Oportunitat, per fomentar entre aquest col·lectiu la volta als estudis abandonats i que es capacitin professionalment de cara al futur. 3) Treballar, conjuntament amb el Departament d’Educació, per millorar el cofinançament de l’Escola de Segones Oportunitats amb l’objectiu d’arribar cada cop a més joves. Intervenen les Sres. i els Srs.: Sierra, Sendra, Munté, Ramírez, Benítez, Barceló i González. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA AMB TEXT TRANSACCIONAT Del Grup Municipal Partit Popular: 9. – (M1923/2635) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda instar al Govern de la Generalitat a mantenir els concerts educatius de l’escola diferenciada. Intervenen els Srs. i les Sres.: Ramírez, Benítez, Sendra, Munté, Sierra, Barceló i González. Votació favorable de Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana i Junts per Catalunya. REBUTJADA Del Grup Municipal Barcelona pel Canvi: 10. – (M1923/2615) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el Govern Municipal, que forma part del Consorci d’educació, a instar al Departament CCM 9/21 DSocials 18/23 d’Educació a mantenir el concert a les escoles concertades, inclosos els concerts dels centres diferenciats, per tal de garantir la llibertat d’elecció dels pares del projecte educatiu pels seus fills. Intervenen els Srs. i les Sres.: Ramírez, Benítez, Sendra, Munté, Sierra, Barceló i González. Votació favorable de Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana i Junts per Catalunya. REBUTJADA b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 11. – (M1923/2604) Que el Govern municipal presenti a la propera sessió ordinària de la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports un informe complet sobre l’emancipació juvenil complementari a l’enquesta a la joventut 2020. Intervenen els Srs.: Zañartu i Riera. NO ACCEPTAT 12. – (M1923/2603) Que l'Ajuntament de Barcelona presenti en un termini breu de temps els resultats de la Diagnosi d'Accessibilitat de Barcelona. Intervenen la Sra. i el Sr.: Benedí i Riera. ACCEPTAT Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 13. – (M1923/2618) Que el govern garanteixi, abans de finalitzar el mes d’octubre, el pagament de la subvenció extraordinària als esplais i agrupaments que es va comprometre amb el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i que expliqui en aquesta comissió els motius del retràs reiterat en el pagament de la mateixa. Es presenta la modificació de redactat següent: (M1923/2618) Que el govern garanteixi, abans de finalitzar el mes d’octubre, el pagament de la subvenció extraordinària als esplais i agrupaments que tinguin presentada de forma correcta la documentació requerida en les convocatòries de les subvencions municipals, tal i com es va comprometre amb el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i que expliqui en aquesta comissió els motius del retràs reiterat en el pagament de la mateixa. CCM 9/21 DSocials 19/23 Intervenen la Sra. i el Sr.: Munté i Riera. ACCEPTAT AMB MODIFICACIONS 14. – (M1923/2621) Que el Govern Municipal informi en aquesta mateixa Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, així com de forma escrita, de la raó per la qual l’acord anomenat de bicapitaltat no s’ha materialitzat 18 mesos després del seu anunci per l’alcaldessa i el president del govern central en res tangible, de l’estat del Pacte de co- capitalitat 2020, incloent la relació de beneficiaris de la ciutat tant del sector cultural com del científic i com se n’ha determinat el repartiment, així com dels avenços realitzats amb el ministeri de cultura per tal que Barcelona s’erigeixi com a co-capìtal de la cultura i la ciència en els horitzons 2023 i 2030. Intervenen els Srs.: Mascarell i Martí. ACCEPTAT Del Grup Municipal Ciutadans: 15. – (M1923/2609) Que es realitzin les gestions necessàries des de l'Ajuntament perquè Barcelona torni a ser punt de sortida i / o arribada d'alguna de les etapes en el recorregut de la volta ciclista a Espanya. Intervenen els Srs.: Sierra i Escudé. NO ACCEPTAT Del Grup Municipal Partit Popular: 16. – (M1923/2632) Instar al govern municipal a elaborar en el termini de 4 mesos un Informe sobre les eventuals responsabilitats de l’Ajuntament de Barcelona respecte les reclamacions judicials dels promotors de l’Hermitage. Intervenen els Srs.: Ramírez i Martí. NO ACCEPTAT Del Grup Municipal Barcelona pel Canvi: 17. – (M1923/2614) Instem al Govern municipal que, amb coordinació amb el Consorci d’Educació, presenti en el termini màxim de tres mesos un calendari amb la data de finalització dels mòduls prefabricats (“barracons”) a la ciutat de Barcelona. Intervenen els Srs.: Benítez i González. CCM 9/21 DSocials 20/23 NO ACCEPTAT De Regidora no adscrita: 18. – (M1923/2605) Instem al Govern Municipal a realitzar campanyes de sensibilització (acompanyada dels recursos necessaris) tant aviat com sigui possible, per tal d’oferir el suport necessari a les dones embarassades que afronten soles un embaràs i durant la posterior maternitat Intervenen les Sres.: Barceló i Pérez. NO ACCEPTAT d) Preguntes Del Grup Municipal Ciutadans: 19. – (M1923/2608) Ha rebut el Govern Municipal a les associacions de veïns signants del Pacte per l'Habitatge Públic a Glòries per escoltar les seves peticions i propostes? I en aquest cas, quines solucions se'ls ofereix? Intervenen el Sr. i la Sra.: Sierra i Martín. ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Partit Popular: 20. – (M1923/2634) Quin és el procés i el criteri de selecció per a la ubicació i instal·lació de monuments i obres a la ciutat, i quin és l’òrgan que pren aquestes decisions Intervenen els Srs.: Ramírez i Martí. ES DÓNA PER TRACTADA e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 21. – (M1923/2601) Que s’informi de l’estat d’execució del Prec amb número de registre (M1923/2104) acceptat pel Govern municipal en la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports del 18 de maig de 2021 amb el següent contingut: (M1923/2104) Que l’Ajuntament lideri, juntament amb la Generalitat, el disseny, constitució i consolidació d’un consorci que aplegui totes les competències, experiència i recursos públics i privats del conjunt dels actors culturals de la ciutat, tant del camp de la formació com del de la producció, amb l’objectiu de presentar una candidatura capaç de competir amb les màximes possibilitats perquè Barcelona obtingui la nova comunitat de coneixement i innovació dedicada als sectors culturals de l’European CCM 9/21 DSocials 21/23 Institut of Innovation & Technology, i es refermi i desenvolupi així com a referent europeu i global en matèria de creativitat cultural. Intervenen la Sra. i el Sr.: Sendra i Martí. ES DÓNA PER TRACTAT Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 22. – (M1923/2619) Que el govern municipal informi sobre l’estat d’execució de la següent proposició: (M1923/1825) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda que el govern municipal estableixi, un pla de rescat i suport al CEM Mundet i que permeti seguir desenvolupant a la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual (ACELL) de forma preferent i unificada el seu programa esportiu: - Que la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual (ACELL) pugui desenvolupar el seu projecte esportiu, pedagògic i inclusiu en condicions òptimes. - Que el CEM Mundet esdevingui un centre esportiu de referència a nivell de ciutat i metropolità per a la pràctica esportiva per a persones amb discapacitat. - Que s’impulsi, amb els recursos necessaris, el vessant inclusiu del centre. - Que aquest pla de rescat i suport estigui liderat per l’IBE i l’IMPD i sempre acompanyat de la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual (ACELL). Intervenen la Sra. i el Sr.: Vila i Escudé. ES DÓNA PER TRACTAT Del Grup Municipal Ciutadans: 23. – (M1923/2607) Que el Govern Municipal informe de l'estat d'execució de la proposició aprovada per aquesta comissió el passat mes de juliol, amb el següent contingut: La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport de l'Ajuntament de Barcelona insta el Consorci d'Educació de Barcelona a: Presentar, abans de la fi de 2021, un informe sobre la prevenció de l'assetjament escolar a la ciutat, que reculli els protocols i recursos existents per a la prevenció, detecció, assessorament, acompanyament i mediació en els casos d'assetjament escolar, així com la formació per els professionals i l'alumnat dels centres educatius, incloent una anàlisi sobre els resultats i efectivitat d'aquests protocols i recursos i la detecció d'oportunitats i propostes de millora, tenint en compte els criteris següents: a) Fomentar els espais de formació, creant trobades entre els professionals per millorar els processos, protocolitzant les accions pertinents sempre que es tingui en compte l'assessorament i les aportacions de les diverses entitats referents en aquesta matèria, així com promovent la cooperació entre els ens educatius de la ciutat. b) Posar a disposició dels centres educatius un conjunt de mesures de vigilància per a la immediata detecció i eradicació dels possibles casos d'assetjament escolar físic o psíquic, així com un programa de formació i sensibilització entre els joves d'aquests centres, per evitar els casos d'assetjament escolar. c) Revisar els protocols existents com el "Protocol de CCM 9/21 DSocials 22/23 prevenció, detecció i intervenció davant l'assetjament entre iguals" i que s'implementin Programes de Mediació Escolar per actuar i prevenir davant l'assetjament escolar en els diferents centres educatius de la ciutat. d) Posar en marxa el circuit de professionals i agents implicats (AMPA, alumnes, etc.) per garantir l'efectivitat de les derivacions i les actuacions que es realitzin. e) Organitzar durant el curs activitats de divulgació adreçades a professors, famílies i alumnes, per facilitar la detecció de l'assetjament escolar i com afrontar-lo, formant en la resolució pacífica de conflictes, en la tolerància, i privilegiant la mediació escolar com a forma de resoldre'ls. Intervenen els Srs.: Sierra i González. ES DÓNA PER TRACTAT VI) Mocions VII) Declaracions Institucionals 1. – La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: Reconèixer la tasca de les professionals i els professionals i de les entitats que treballen per la Salut Mental, en tots els àmbits. Expressar el ferm compromís de l’Ajuntament de Barcelona per treballar activament contra l’estigma en salut mental, mitjançant la taula de salut mental de Barcelona. Comunicar la present Declaració a la Taula de Salut Mental de la ciutat de Barcelona. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 13,36h. CCM 9/21 DSocials 23/23