PREGUNTES D’AUTOREFLEXIÓ Famílies BLOC «RELACIONS»: • Com juguen els infants a l’escola? Els nens i les nenes juguen per separat a jocs diferents? Hi ha algun nen que jugui en el grup de nenes i alguna nena que jugui en el grup de nens? La majoria dels grups, són de nens i nenes barrejats? Els nens i les nenes, juguen plegats? Els infants amb alguna discapacitat, solen jugar amb els altres infants? • Al pati, hi observem desigualtats? Els nens i les nenes, juguen a jocs diferents? S’ha proposat algun «dia sense pilota» per evitar que es produeixin desigualtats? L’espai de la pista, sempre l’utilitzen els mateixos nens i nenes? Les famílies, hem proposat que es facin canvis de millora al pati per combatre les desigualtats de gènere o per altres motius? Quines propostes faríem? • Com es té cura del pati? Hi ha una comissió específica (d’infants, de professorat o de famílies) que vetlla per la gestió, la cura i la millora del pati? Ningú no té cura del pati i no s’ha definit clarament la responsabilitat de les famílies? Els infants, recullen puntualment el material del pati? Els infants, participen en el manteniment del pati? BLOC «USOS»: • Què hi fan els infants, al pati? Juguen a futbol? A futbol i a altres jocs en diferents espais al voltant de la pista? A jocs d’equilibri? A les cuinetes? Hi dibuixen? • Creiem que el més important és que el pati sigui… Un espai per esmorzar? Un espai per jugar i relacionar-se amb els amics i amigues? Un espai per passar-s’ho bé? Un espai d’aprenentatge com qualsevol altre espai de l’escola? • Les famílies podem utilitzem el pati... Per fer-hi activitats extraescolars? Sempre que demanem permís a la direcció de l’escola? Normalment no l’utilitzem? • Pel que fa al pati de l’escola, les famílies... No hi participem ni ens en sentim responsables? No hi tenim cap responsabilitat, però podem dir- hi la nostra? Podem formular propostes de millora (com ara fer-hi un hort, pintar les parets, comprar material, etc.) a través de l’AFA? L’escola, explica a les famílies què hi passa, al pati? L’escola, fa consultes a les famílies? BLOC «CARACTERÍSTIQUES»: • Pensem que el nostre pati és gris o de colors? Més aviat gris? De molts colors diferents, perquè hi ha arbres repartits per tot el pati i plantes i flors? De diversos colors, perquè aprofitant que la superfície és de ciment hi hem pintat jocs? • Quantes estructures fixes de joc (tobogans, sorrals, rocòdroms, castells, casetes…) hi ha al pati? Cap? Una, dues o tres? Més de quatre? • Pensem que el nostre pati és un espai confortable? A l’estiu hi ha espais ombrívols i a l’hivern ESPAI PER ANOTAR LES VOSTRES RESPOSTES espais assolellats? Hi ha fonts, bancs, papereres i magatzem de materials de joc?