Secretaria General PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL SESSIÓ ORDINÀRIA DE 29 D’OCTUBRE DE 2021 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 29 de setembre de 2021 Aprovació de l’acta de la sessió de 29 de setembre de 2021 C) Part decisòria / executiva b) Propostes d’acord COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 1. – (20210323-IMHAB) APROVAR l’addenda del Conveni marc de col·laboració, de 27 de novembre de 2020, subscrit per l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) amb les entitats associatives representatives dels sectors de cooperatives i de fundacions d’habitatge i dels gestors de polítiques socials d’habitatge de Catalunya, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’Habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu), així com l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), per a la cessió de sòl i finques per a la construcció de nou habitatge i la rehabilitació d’edificis públics d’habitatges a la ciutat de Barcelona per al seu destí a protecció oficial i a polítiques socials, en règim de lloguer social i dret d’ús (cohabitatge), que l’integrarà com a document annex, a fi i efecte d’afegir en l’objecte del conveni sòls i finques de caràcter demanial i també per regular, de manera diferenciada, el procediment d’atorgament i les condicions de la concessió corresponent. APROVAR les propostes de modificació de les clàusules del Conveni marc que es concreten en l’informe jurídic que consta a l’expedient que incideixen en la simplificació, claredat i transparència del procediment d’assignació i atorgament dels drets de superfície i concessions demanials sobre els solars i finques incloses en el Conveni, així com en el suport econòmic municipal; i APROVAR, en conseqüència, el text refós del Conveni marc que les incorpora i que s’adjunta al present acord. ESTABLIR que la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Municipal ratificarà, si s’escau, una vegada complert el pertinent tràmit d’informació pública, els actes d’assignació i atorgament dels drets de superfície i concessions demanials sobre els solars i les finques que adopti la regidora d’Habitatge i Rehabilitació i presidenta de l’IMHAB en execució del conveni, ja es tractin de béns patrimonials com de béns demanials i que la incorporació en els fins del conveni i retirada d’aquest de nous sòls i finques, ja siguin demanials o patrimonials, serà duta a terme pel mateix Plenari del Consell Municipal. CONFERIR expressament a l’IMHAB, de conformitat amb l’article 3.1.g) dels seus estatuts, la realització, en nom i representació de l’Ajuntament de CP 10/21 1/11 Barcelona, dels actes d’atorgament de les escriptures públiques de constitució dels drets de superfície, així com del conjunt de gestions i altres actes de domini, disposició i administració previstos en el mateix conveni per al compliment dels seus fins, també respecte dels sòls i finques de caràcter demanial que ja estiguin incorporats al conveni i els que s’hi puguin incorporar amb posterioritat; i ATORGAR a l’IMHAB l’apoderament necessari per procedir a aquest efecte, havent de donar compte a l’Ajuntament de la constitució, transmissió, modificació i extinció dels drets reals de superfície, així com dels actes de gravamen, sobre aquests béns de naturalesa demanial, i liquidar i si escau ingressar anualment els resultats obtinguts. FACULTAR àmpliament la regidora d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Barcelona, en representació de l’Ajuntament de Barcelona i també com a presidenta de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, per a la signatura de l’addenda prevista en el punt primer i del text refós referit en el punt segon, i amb relació als béns demanials, per a l’adopció i formalització dels actes resolutoris específics d’assignació i atorgament de la concessió demanial sobre els solars i les finques incorporades en el mateix conveni i que siguin aptes per a les seves finalitats, així com l’adopció i formalització d’altres actes o acords específics per a l’execució del conveni que se’n derivin. PROCEDIR a la inscripció de l’addenda i del text refós del conveni en el Registre de Convenis de conformitat amb l’article 14 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern i el Decret de l’Alcaldia de 28 de desembre de 2015. COMISSIÓ D’ECONOMIA I HISENDA 2. – (01 OOFF2022) APROVAR provisionalment la modificació per a l’exercici del 2022 i successius de les ordenances fiscals següents: Ordenança fiscal general; núm. 1.1. Impost sobre béns immobles; núm. 1.2. Impost sobre vehicles de tracció mecànica; núm. 1.3. Impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; núm. 1.4. Impost sobre activitats econòmiques; núm. 2.1. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres; núm. 2.2. Recàrrec a l’impost sobre estades en establiments turístics; núm. 3.1. Taxes per serveis generals; núm. 3.2. Taxes per serveis de prevenció, extinció d’incendis i salvament; núm. 3.3. Taxes per serveis urbanístics; núm. 3.4. Taxes per serveis relatius a sacs i contenidors de runa i altres serveis mediambientals; núm. 3.5. Taxes de clavegueram; núm. 3.6. Taxes de mercats; núm. 3.7. Taxes pels serveis de registre, prevenció i intervenció sanitària relatius a animals de companyia; núm. 3.8. Taxes per prestacions de la Guàrdia Urbana i circulacions especials; núm. 3.9 Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic local i la prestació d’altres serveis a favor d’explotadors de serveis de telecomunicacions per estendre xarxes de comunicacions electròniques; núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d’altres serveis; núm. 3.11. Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministraments d’interès general; núm. 3.12. Taxes per l’estacionament regulat de vehicles a la via pública; núm. 3.13. Taxes per serveis culturals; núm. 3.14. Taxes per serveis especials d’enllumenat públic; núm. 3.15. Taxes per la utilització privada del funcionament de les fonts ornamentals; núm. 3.16. Taxes per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal, a favor d’empreses explotadores de serveis de telefonia mòbil; núm. 3.17. Taxes per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local de les instal·lacions de transport d’energia elèctrica, gas, aigua, i hidrocarburs; núm. 3.18. Taxa pel servei CP 10/21 2/11 de recollida de residus municipals generats en els domicilis particulars; núm. 4. Contribucions especials; categories fiscals de les vies públiques de la ciutat; IMPOSAR les taxes incorporades a l’Ordenança fiscal núm. 3.9 d’acord amb la documentació obrant a l’expedient; SOTMETRE les ordenances fiscals esmentades a informació pública per un termini de trenta dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, dins els quals els interessats podran examinar l’expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes, i TENIR PER APROVADA DEFINITIVAMENT la modificació de les ordenances fiscals en el supòsit que no es presentin reclamacions. 3. – (EM 2021-09/24) APROVAR definitivament la modificació del Pressupost de l’exercici 2021 de l’Institut Municipal d’Informàtica, de l’Institut Municipal de Serveis Socials, de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i Qualitat de Vida, Institut Barcelona Esports, Institut Municipal de Mercats en concepte de crèdit extraordinari, per donar cobertura a les despeses del capítol 3 implementades per les entitats financeres i no previstes al pressupost. 4. – (DP-2021-28226) MODIFICAR la condició resolutòria establerta per acord del Plenari del Consell Municipal de 22 de desembre de 2017 i en l’acta de cessió gratuïta a favor de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), formalitzada l’1 de juny de 2018, condició que grava la finca, objecte de cessió de propietat, del carrer General Vives, núm. 4-6 (finca registral 34.340 del Registre de la Propietat núm. 8 de Barcelona), en el sentit d’establir que el termini de cinc anys atorgat per dur a terme la construcció, instal·lació i posada en funcionament de la promoció d’habitatges començarà a comptar amb efectes des del 5 de juliol de 2021, data de formalització per part de l’IMHAB de l’escriptura de constitució del dret de superfície a favor de la cooperativa Torrent Viu, SCCL, amb aquesta finalitat; i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 5. – (DP-2021-28235) INCORPORAR, VINCULAR i DESTINAR el solar situat al carrer Doctor Letamendi, núm. 99-101 (finca registral 19.443 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona), els immobles situats al carrer Doctor Letamendi, núm. 103 (finca registral 6.789 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona), al carrer Mont-ral, núm. 37 (finca registral 6.914 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona) i al carrer Mont-ral, núm. 39-41 (finca registral 7.282 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona), tots aquests de propietat municipal, al Conveni marc formalitzat el 27 de novembre de 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’Habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu) i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), i aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió del 27 de novembre de 2020; i RETIRAR de la vinculació a l’esmentat Conveni i les seves finalitats el solar situat a la Via Augusta, núm. 425, per manca d’idoneïtat a les finalitats previstes. CP 10/21 3/11 6. – (DP-2021-28244) DEIXAR SENSE EFECTE, a sol·licitud de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), la cessió gratuïta de propietat respecte de la finca situada al passeig Torras i Bages, núm. 126-128, realitzada a favor de l’institut esmentat per acords del Plenari del Consell Municipal en sessions del 29 de març i el 25 d’octubre de 2019 i formalitzada en acta del 7 de juliol de 2020; FORMALITZAR la reversió de la propietat de la finca a favor de la corporació municipal; INCORPORAR aquest bé a l’epígraf de béns immobles de l’Inventari Municipal com a bé afectat al Patrimoni Municipal d’Urbanisme; INSCRIURE la finca esmentada al Registre de la Propietat; INCORPORAR, VINCULAR i DESTINAR la finca esmentada al Conveni marc formalitzat el 27 de novembre de 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’Habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu) i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), i aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió del 27 de novembre de 2020. 7. – (DP-2021-28260) DEIXAR SENSE EFECTE, a sol·licitud de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), la cessió gratuïta de propietat respecte de la finca situada al carrer Bolívia, núm. 25-29 (anteriorment carrer Bolívia, núm. 23-27) realitzada a favor de l’esmentat Institut per acord del Plenari del 22 de desembre de 2017 i formalitzada en acta administrativa de l’1 de juny de 2018; FORMALITZAR la reversió de la propietat de la finca a favor de la Corporació municipal; INCORPORAR aquest bé a l’epígraf de béns immobles de l’Inventari Municipal com a bé afectat al Patrimoni Municipal d’Urbanisme; INSCRIURE l’esmentada finca al Registre de la Propietat; INCORPORAR, VINCULAR i DESTINAR l’esmentada finca al Conveni marc formalitzat el 27 de novembre de 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’Habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu) i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió del 27 de novembre de 2020. 8. – (DP-2021-28236) ADSCRIURE i CONSTITUIR un dret real d’aprofitament a favor de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, respecte de la finca de domini públic situada a l’avinguda Carrilet, núm. 22-24, destinada a la construcció i gestió d’una promoció d’habitatges de protecció oficial per a allotjament dotacional de titularitat pública, mitjançant cessió d’ús temporal o, si escau, de manera excepcional, arrendament; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per aprovada l’esmentada adscripció i constitució del dret real d’aprofitament; FORMALITZAR-LOS d’acord amb les condicions del document annex, que s’aproven, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. CP 10/21 4/11 9. – (DP-2021-28264) APROVAR el Conveni de col·laboració interadministrativa entre l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (REGESA) i l’Ajuntament de Barcelona per a la resolució i liquidació de determinats convenis subscrits amb REGESA, que s’incorporen a l’expedient i, en la seva aplicació: APROVAR, d’acord amb l’article 230 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, l’acord transaccional de resolució dels convenis següents: Conveni de 16 de gener de 2009, signat entre l’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU) i REGESA per a la redacció de la modificació del Pla general metropolità a la Guineueta Vella (Canyelles) per a la implantació d’habitatges dotacionals i protegits i nou camp de futbol; conveni de 16 de març de 2006, signat entre l’IMU i REGESA, mitjançant el qual s’encarrega a REGESA la gestió per obtenir la finca núm. 271-289 del pg. Valldaura per expropiació (casetes Renfe); conveni de 9 de juliol de 2004, signat entre l’IMU i REGESA, sobre l’execució de la MPGM Primer Cinturó, tram Guinardó; conveni de 9 de juliol de 2004, signat entre l’IMU i REGESA, sobre l’execució de la MPGM Primer Cinturó, tram Garcilaso; ESTABLIR un saldo resultant de l’execució dels convenis d’1.693.405,78 d’euros a favor de REGESA i de 2.274.679,58 d’euros a favor de l’Ajuntament de Barcelona; TENIR per liquidats definitivament els convenis esmentats; ESTABLIR un saldo total a favor de l’Ajuntament de Barcelona de 581.273,80 euros, i REQUERIR a REGESA, com a resultat final de les liquidacions dels convenis esmentats, l’abonament, mitjançant transferència bancària, a l’Institut Municipal d’Urbanisme, amb NIF P5801910J, com a màxim fins el dia 31 de desembre de 2021, d’un import de 581.273,80 euros. APROVAR, d’acord amb l’article 230 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, la indemnització a favor de REGESA per un import de 609.868,00 euros (IVA inclòs) en concepte de liquidació definitiva de les despeses derivades de l’execució de l’obra d’urbanització del passatge Llívia; AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR la despesa de 609.868,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 0500/22611/15011, a favor de REGESA, amb NIF A- 08905580. APROVAR, també en aplicació del conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i REGESA que s’aprova, els acords següents, per terminació convencional, de conformitat amb l’article 86 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques: APROVAR la resolució anticipada de mutu acord del Conveni subscrit amb la Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (REGESA) el 4 de setembre de 2009, en desenvolupament de l’Acord marc de col·laboració subscrit pel Consell Comarcal del Barcelonès i l’Ajuntament de Barcelona el 12 de gener de 2009, relatiu a l’encàrrec de gestió directa per a la construcció i explotació de l’aparcament subterrani per a vehicles situat a la plaça dels Eucaliptus de Torre Baró, amb la reversió a l’Ajuntament de la totalitat de les obres i instal·lacions; REVOCAR l’adscripció i la constitució de dret real d’aprofitament atorgats a REGESA per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió del 24 de febrer de 2012, rectificat per acord del mateix òrgan el 27 d’abril de 2012, respecte a la finca municipal situada a l’avinguda Escolapi Càncer, núm. 2 (plaça dels Eucaliptus); APROVAR la indemnització a favor de REGESA per import de 2.022.508,72 d’euros, com a conseqüència de la resolució del conveni i dels drets d’adscripció d’ús i dret real d’aprofitament; AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR la despesa amb càrrec a la partida pressupostària 0500/22611/15011 a favor de REGESA, amb NIF A-08905580; ENCARREGAR a l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) la gestió de l’aparcament esmentat. RESOLDRE i LIQUIDAR el Conveni subscrit amb REGESA, de 20 de desembre de 2013, de proveïment de lloguer assequible al barri de CP 10/21 5/11 Torre Baró; APROVAR la despesa de 2.450.788,41 d’euros en concepte de dèficit d’explotació a favor de REGESA amb NIF A-08905580, desglossada en 776.788,41 euros en concepte de dèficit d’explotació fins a l’1 de setembre de 2019 i en 1.674.000,00 d’euros corresponent al període des de l’1 de setembre de 2019 fins a la data de transmissió a l’IMHAB dels habitatges, aparcaments i locals de Torre Baró; AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR la despesa de 2.450.788,41 d’euros, amb càrrec a la partida pressupostària 0202-44320- 15211, de l’exercici 2021, a favor de l’IMHAB per destinar-lo a les despeses de dèficit d’explotació del conveni de lloguer assequible al barri de Torre Baró. AUTORITZAR l’IMHAB i FACULTAR expressament la seva presidenta perquè adquireixi els habitatges, locals i aparcaments situats als edificis B,C, D i G de Torre Baró, identificats a l’annex 2 del present conveni, i derivats del conveni subscrit amb REGESA, de 20 de desembre de 2013, de proveïment de lloguer assequible al barri de Torre Baró, i en aquest sentit: AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR, en concepte de transferència de capital, la despesa de 8.164.448,98 d’euros, amb càrrec a la partida pressupostària 0202-74322-15211 de l’exercici 2021, a favor de l’IMHAB per destinar-lo a les despeses d’adquisició a REGESA dels habitatges, locals i aparcaments situats als edificis B, C, D i G de Torre Baró, identificats a l’annex 2 del present conveni, i derivats del conveni subscrit amb REGESA, de 20 de desembre de 2013, de proveïment de lloguer assequible al barri de Torre Baró. AUTORITZAR l’IMHAB per subrogar 4 préstecs hipotecaris sobre 4 edificis d’habitatges al barri de Torre Baró de REGESA, d’acord amb les condicions i els imports que es descriuen a l’expedient núm. F-2104 tramitat per la Direcció de Finançament de la Gerència de Pressupostos i Hisenda. FACULTAR per a la signatura del conveni l’Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. 10. – (AS 2021-09/22) APROVAR l’adhesió de l’Ajuntament de Barcelona a la Asociación de Usuarios de SAP ESPAÑA (AUSAPE) com a membre de ple dret. ACCEPTAR els estatuts que regeixen l’Asociación de Usuarios de SAP ESPAÑA (AUSAPE) i que consten a l’expedient. SOL·LICITAR a la Junta Directiva de l’Asociación de Usuarios de SAP ESPAÑA (AUSAPE) l’admissió com a soci. DESIGNAR la Sra. Marta Continente Gonzalo representant de la corporació municipal a l’Assemblea General de l’Associació. FACULTAR el tinent d’alcaldia Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado per efectuar totes les actuacions encaminades a la plena efectivitat d’aquest acord. NOTIFICAR aquest acord a l’Asociación de Usuarios de SAP ESPAÑA (AUSAPE). COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 11. – (s/n) DESIGNAR la Il·lma. Sra. María Magdalena Barceló Verea i l’Il·lm. Sr. Óscar Benítez Bernal representants de l’Ajuntament de Barcelona al Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona en substitució, respectivament, del Sr. Manuel Valls Galfetti i de la Il·lma. Sra. Eva Parera Escrichs. 12. – (s/n) RATIFICAR el Decret d’alcaldia, de 21 d’octubre de 2021, de nomenament de la Sra. Natàlia Ferré Giró com a adjunta de la Sindicatura de Greuges de Barcelona. CP 10/21 6/11 13. – (337/2021) MODIFICAR l’annex 2 de l’Acord del Consell Plenari de 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la relació inicial de llocs de treball, tal com es detalla a l’annex, que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i el seu annex a la Gaseta Municipal i al web municipal. 14. – (21XF0813) APROVAR l’expedient 21XF0813 de reconeixement de crèdit per un import de 964,31 euros, atesa la necessitat de regularitzar la despesa feta durant l’exercici 2019, derivada del contracte 18004885 i la presentació de la factura amb número de registre 2021-131002, i no reconeguda durant l’exercici corresponent, a favor de CANON ESPAÑA, SAU, amb NIF A28122125. AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONÈIXER l’obligació de la despesa per un import de 964,31 euros, amb càrrec al pressupost general de l’exercici 2021 i aplicació pressupostària 0705/22000/92011, a favor de CANON ESPAÑA, SAU. COMISSIÓ D’ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 15. – (20080060C) DESESTIMAR la sol·licitud d’abonament d’una compensació econòmica sol·licitada per CESPA, Compañía Española de Servicios Públicos Auxiliares, SA, pel contracte dels serveis de neteja de l’espai públic i recollida de residus municipals a la ciutat de Barcelona, zona oest, atesos els motius que figuren a l’informe del 17 d’agost de 2021 de la Secretària delegada, que consta a l’expedient i que, resumidament, són els següents: a) No s’ha produït una impossibilitat total o parcial de l’execució del contracte, segons el que disposa l’article 34 de l’RD 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la COVID-19. b) No s’ha produït cap acte que pugui comportar una variació de les condicions del contracte per part de l’Administració contractant (ius variandi). c) Les disposicions per pal·liar les conseqüències de la covid-19 han estat generals i, per tant, han afectat el conjunt de la població i tots els sectors econòmics, sense que es pugui predicar cap afectació específica del present contracte, que, es recorda, ha continuat vigent. d) Les causes que s’inclouen en el concepte de força major no inclouen la pandèmia i, en tot cas, aquestes causes no han suposat cap ruptura substancial de l’economia del contracte, en la mesura que el contractista ha pogut seguir exercint l’activitat en les condicions establertes als plecs reguladors del contracte. e) Les pèrdues que eventualment s’hagin produït, si és que n’hi ha hagut, s’haurien d’encabir dins el concepte de risc i ventura de la concessió. NOTIFICAR el present acord a les parts interessades. 16. – (20080060F) DESESTIMAR la sol·licitud d’abonament d’una compensació econòmica sol·licitada per FCC Medio Ambiente pel contracte dels serveis de neteja de l’espai públic i recollida de residus municipals a la ciutat de Barcelona, zona centre, atesos els motius que s’indiquen a l’informe del 17 d’agost de 2021 de la Secretària delegada que consta a l’expedient i que, resumidament, són els següents: a) No s’ha produït una impossibilitat total o parcial de l’execució del contracte, segons el que disposa l’article 34 de l’RD 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la COVID-19. b) No s’ha produït cap acte que pugui comportar una variació de les condicions del contracte per part de l’Administració contractant (ius variandi). c) Les disposicions per pal·liar les conseqüències de la covid-19 han estat generals i, per tant, han afectat el conjunt de la CP 10/21 7/11 població i tots els sectors econòmics, sense que es pugui predicar cap afectació específica del present contracte, que, es recorda, ha continuat vigent. d) Les causes que s’inclouen en el concepte de força major no inclouen la pandèmia i, en tot cas, aquestes causes no han suposat cap ruptura substancial de l’economia del contracte, en la mesura que el contractista ha pogut seguir exercint l’activitat en les condicions establertes als plecs reguladors del contracte. e) Les pèrdues que eventualment s’hagin produït, si és que n’hi ha hagut, s’haurien d’encabir dins el concepte de risc i ventura de la concessió. NOTIFICAR el present acord a les parts interessades. 17. – (20080060U) DESESTIMAR la sol·licitud d’abonament d’una compensació econòmica sol·licitada per URBASER, SA, pel contracte de serveis de neteja de l’espai públic i recollida de residus municipals a la ciutat de Barcelona, zona est, atesos els motius que figuren a l’informe jurídic del 19 d’agost de 2021, que consta a l’expedient i que, resumidament, són els següents: a) No s’ha produït la impossibilitat total de l’execució del contracte durant el període objecte de la reclamació segons el que disposa l’article 34 de l’RD 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la COVID-19, que tampoc seria aplicable, donada la seva limitació temporal. b) No s’ha demostrat una variació de les condicions del contracte per part de l’Ajuntament (ius variandi), sinó que les restriccions que s’esmenten en la reclamació que van afectar URBASER també van tenir conseqüències per a tots els sectors econòmics, per la qual cosa no hi ha una situació específica que afectés únicament URBASER. c) La crisi sanitària no és una causa de força major, per la qual cosa no es demostra una ruptura substancial de l’economia del contracte que hagi pogut afectar la continuïtat de la prestació segons les condicions establertes al contracte. d) La disminució del benefici econòmic durant el període concret objecte de la reclamació s’hauria d’incloure en el concepte de risc i ventura de la concessió, atès que les condicions establertes en els seus plecs continuen vigents, tot i la pròrroga forçosa en execució. e) En el temps que dura aquesta pròrroga forçosa, la recurrent ha estat degudament compensada pels seus serveis, donat que se li han abonat les quanties meritades, segons el que disposen els plecs d’aplicació a la present concessió. f) Les modificacions introduïdes en la pròrroga forçosa no afectaven l’objecte del contracte, sinó que només incidien en aquelles qüestions del servei que podrien perjudicar la recurrent, merament pel transcurs del temps des de l’inici del contracte. La modificació del preu del contracte que suposaria el restabliment del reequilibri econòmic que demana URBASER seria una modificació substancial del contracte, prohibida per la legislació contractual. NOTIFICAR el present acord a les parts interessades. 18. – (20XC0188-001) APROVAR la primera addenda al conveni de col·laboració subscrit el 23 de desembre de 2020 entre l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i l’Ajuntament de Barcelona, per al manteniment, la conservació i la millora de les rondes de Barcelona i del tram municipal de la Gran Via nord, d’acord amb la normativa reguladora dels expedients d’autorització de l’atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada pel Decret d’alcaldia del 27 d’abril de 2011; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 5.975.872,05 d’euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària D/46409/15162 del pressupost de la Gerència de Mobilitat i Infraestructures de l’any 2021, a favor de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb NIF P0800258F, per fer front a les despeses derivades d’aquesta CP 10/21 8/11 addenda; i FACULTAR la segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona per a la seva signatura i la formalització de tots els actes que siguin necessaris per executar la present addenda. 19. – (21XF1037) APROVAR el reconeixement de crèdit per un import total de 1.815,00 euros, atesa la necessitat d’efectuar el pagament de la factura número 32, presentada per CUALICONTROL ACI, SAU, amb NIF A28604858, amb número de registre 2021- 367126, corresponent al servei d’auditoria externa de certificació segons la norma UNE-EN-ISO 14001:2015 de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’any 2019. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l’obligació de la despesa per un import de 1.815,00 euros, amb càrrec a l’aplicació pressupostària D/22610/15014 del pressupost 2021, a favor de Cualicontrol ACI, SAU, amb NIF A28604858, en concepte de pagament de la factura relacionada. Districte d’Horta-Guinardó 20. – (20PL16773) DONAR conformitat al text refós de la modificació del Pla general metropolità en l’àmbit delimitat pels carrers Sinaí, Natzaret i Samaria, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’informe de les direccions de Serveis de Planejament i de Serveis d’Actuació Urbanística que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord; TRAMETRE aquest acord, juntament amb l’expedient, a la Subcomissió d’Urbanisme del municipi de Barcelona. Districte de Sant Andreu 21. – (19PL16741) SUSPENDRE l’aprovació definitiva, de conformitat amb l’article 92.1.b del text refós de la Llei d’urbanisme (Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost), del Pla especial integral per a la regulació de l’equipament situat a l’avinguda Meridiana, 339- 347, al districte de Sant Andreu, promogut per IRE-RE Meridiana JV, SLU, atesa l’existència de motius determinants d’acord amb l’informe de la Direcció de Serveis d’Actuació Urbanística que consta a l’expedient i es dona per reproduït a l’efecte de motivació: i NOTIFICAR el present acord als promotors del pla. Districte de Sant Martí 22. – (21PL16846) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 68 de la Carta municipal de Barcelona, el PEIiMU per a la concreció dels sòls d’equipament i zona verda del recinte industrial Palo Alto i per a la regulació de l’equipament situat a la Nau E del Recinte, d’iniciativa municipal, amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, informe que consta a l’expedient i, a l’efecte de motivació, s’incorpora a aquest acord. CP 10/21 9/11 c) Proposicions D) Part d’impuls i control a) Proposicions / declaracions de grup Es fa constar que les proposicions / declaracions de grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 1. – (M1923/2731) El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona insta el Govern municipal a: 1. Elaborar un informe que serà presentat als grups municipals abans del Plenari del Consell Municipal de novembre del 2021, que incorpori els elements següents: - L’impacte del preu de l’energia sobre l’economia de les famílies de Barcelona en l’actual context de crisi. - L’impacte del preu de l’energia sobre l’activitat econòmica d’autònoms i pimes de la nostra ciutat i els seus efectes sobre la seva competitivitat. - L’estudi de possibles mecanismes per dotar de beneficis fiscals a famílies i pimes a través de les ordenances fiscals del 2022, establint d’acord amb quins criteris se’n podran beneficiar. - L’estudi de possibles línies de subvenció per compensar part de la factura elèctrica a famílies i pimes a través del pressupost del 2022, establint d’acord amb quins criteris se’n podran beneficiar. - Una avaluació conjunta amb el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, de les possibilitats d’aprofitament energètic de la biomassa per la ciutat i pels altres municipis amb territori al parc. - Una relació de mesures a emprendre de manera urgent des de Barcelona Energia per tal que els seus clients vegin esmorteïda aquesta constant pujada de preus. - Altres mesures materials, normatives o pressupostàries que es puguin explorar des de l’Ajuntament de Barcelona per fer front a les necessitats d’aquest hivern. 2. Instar el govern de l’Estat espanyol a: Modificar el Reial decret 897/2017, de 6 d’octubre, pel qual es regula la figura del consumidor vulnerable, el bo social i altres mesures de protecció per als consumidors domèstics d’energia elèctrica, per tal de revisar els requisits que estableixen qui forma part del col·lectiu vulnerable i del col·lectiu vulnerable sever, adequant-lo a la nova realitat econòmica, amb visió de gènere i ajustant-lo a la realitat territorial. F) Declaracions institucionals 1. - El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona: Primer. Expressa el seu suport i solidaritat amb els veïns i veïnes de l’illa de La Palma, especialment amb aquells que s’han vist obligats a abandonar casa seva o que han perdut els bens, les finques o les explotacions a conseqüència de l’erupció del volcà. Segon. Trasllada un missatge de suport a les persones evacuades de casa seva i, molt especialment, el nostre afecte a qui ha perdut el seu habitatge, els seus cultius o qualsevol altre bé sota la lava. Tercer. Es posa a disposició dels municipis de La Palma afectats per l’erupció volcànica per col·laborar i prestar ajut en tot allò que l’Ajuntament de Barcelona pugui oferir. Quart. Reconeix i agraeix el treball incansable que estan desenvolupant els equips d’emergència, cossos i forces de seguretat de l’Estat, organitzacions no governamentals, exèrcit, policies locals, professionals del sector sanitari, mitjans de CP 10/21 10/11 comunicació i tants col·lectius que amb la seva tasca sobre el terreny contribueixen a reduir les conseqüències d’aquest fenomen de la natura. EL SECRETARI GENERAL Signat electrònicament per: Jordi Cases Pallarès - (SIG) Data: 2021.11.02 16:36:18 CET Raó: comunicació Lloc: Barcelona CP 10/21 11/11