Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN Sessió de 4 de novembre de 2021 A la nova Sala de Govern de la Casa de la Ciutat, el 4 de novembre de 2021, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE GOVERN, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Ima. Sra. Regidora Janet Sanz Cid , en substitució de l’Excma. Sra. Alcaldessa Ada Colau Ballano. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jordi Martí Grau, Lucía Martín González, Eloi Badia Casas, Jordi Rabassa Massons, Marc Serra Solé, Gemma Tarafa Orpinell, Pau Gonzàlez Val, Montserrat Ballarín Espuña, David Escudé Rodríguez, Francesc Xavier Marcé Carol, Maria Rosa Alarcón Montañés i Joan Ramon Riera Alemany, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jaume Collboni Cuadrado, Laia Bonet Rull, Laura Pèrez Castaño i Albert Batlle Bastardas. També hi és present la Gerent Municipal, Sra. Sara Berbel Sánchez. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 10.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 28 d'octubre de 2021, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 15 de juny de 2019, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 1. – (602.2021.075) El Conseller delegat de BIMSA, el 22 de octubre de 2021, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació de les “Obres de millores de climatització i estalvi energètic a la Biblioteca i Centre Cívic de la Sagrada Família, situat al carrer Provença 480-488, al barri de la Sagrada Família, al Districte de l’Eixample de Barcelona amb mesures de contractació pública sostenible”, amb un pressupost de licitació de 802.369,01 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 970.866,50 euros i un valor estimat de 962.842,81 euros, IVA exclòs i una durada de 5 mesos. CG 37/21 1/21 2. – (611.2021.041L04) El Conseller delegat de BIMSA, el 14 de octubre de 2021, ha resolt ADJUDICAR el contracte de les “Obres corresponents als projectes executius de les instal·lacions fotovoltaiques de 6 pèrgoles en la ciutat de Barcelona, Lot 4 Abelló i Nus Ronda Litoral, amb mesures de contractació pública sostenible”, a la mercantil Elecnoc, SA, per un import de 134.616,47 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 162.885,93 euros i una durada de 16 setmanes. Districte de Sants-Montjuïc 3. – (611.2021.041L01) El Conseller delegat de BIMSA, el 14 de octubre de 2021, ha resolt ADJUDICAR el contracte de les “Obres corresponents als projectes executius de les instal·lacions fotovoltaiques de 6 pèrgoles en la ciutat de Barcelona, Lot 1 Rambla Badal, amb mesures de contractació pública sostenible”, a la mercantil Synergia Sicons, SL, per un import de 111.427,69 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 134.827,50 euros i una durada d'11 setmanes. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 4. – (611.2021.041L03) El Conseller delegat de BIMSA, el 14 de octubre de 2021, ha resolt ADJUDICAR el contracte de les “Obres corresponents als projectes executius de les instal·lacions fotovoltaiques de 6 pèrgoles en la ciutat de Barcelona, Lot 3 Alfons Comín i Pista de modelisme, amb mesures de contractació pública sostenible”, a la mercantil Aeronaval de Construcciones e Instalaciones, SA, per un import de 157.969,84 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 191.143,51 euros i una durada de 14 setmanes. Districte d'Horta-Guinardó 5. – (611.2021.041L02) El Conseller delegat de BIMSA, el 14 de octubre de 2021, ha resolt ADJUDICAR el contracte de les “Obres corresponents als projectes executius de les instal·lacions fotovoltaiques de 6 pèrgoles en la ciutat de Barcelona, Lot 2 Túnel de Rovira, amb mesures de contractació pública sostenible”, a la mercantil Etra Bonal, SA, per un import de 109.731,88 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 132.775,57 euros i una durada de 16 setmanes. Districte de Sant Martí 6. – (610.2021.085) El Conseller delegat de BIMSA, el 22 de octubre de 2021, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació de les “Obres de millora i adequació de la Masia de Can Miralletes, per a serveis auxiliars al parc, al Districte de Sant Martí, a Barcelona amb mesures de contractació pública sostenible”, amb un pressupost de licitació de 649.316,41 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 785.672,86 euros i un valor estimat de 779.179,69 euros, IVA exclòs i una durada de 6 mesos. CG 37/21 2/21 b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 1. – (290/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Cristian Martínez Piñol (mat. 79102) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per acumulació de tasques amb la categoria professional d’Auxiliar Administratiu, amb destinació a la Regidoria d'Habitatge i Rehabilitació, on ocupa el lloc de treball d’Auxiliar Administratiu (14FC2BIBA01), i l’activitat privada per compte propi de serveis i consultoria de marqueting digital. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2. – (353/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Guillermo Arce De Vera (mat. 78259) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Tècnic Superior d'Enginyeria, amb destinació al Departament de Coordinació de Projectes Tecnològics i Dades de la Direcció Executiva del projecte de Sistema d’Informació de la Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior d'Enginyeria (22FA1BIBA09), i l’activitat privada per compte propi com a administrador de la Societat Instalaciones Arce, SA. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. CG 37/21 3/21 3. – (356/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Ana Cristina Gilaberte Ferrús (mat. 79137) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per substitució amb la categoria professional de Tècnica Superior en Informació, amb destinació al Departament de Comunicació de la Gerència d'Àrea d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Tècnica Superior en Informació (22FA1BIBA12), i l’activitat privada per compte propi de redacció, correcció i traducció de notícies. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4. – (357/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Clara Latorre Gasull (mat. 76802) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera amb la categoria professional de Tècnica Mitjana de l'SPEIS, desenvolupant el lloc de treball de Tècnica de l'SPEIS-Cap de guàrdia (codi de lloc: 24FAXCCPE01), i adscrit a la Unitat Operativa de Desenvolupament de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professora formadora a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l’any 2021, establertes en l’article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5. – (360/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Albert De Llanza Cullell (mat. 27842) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Caporal SPEIS (codi lloc: 18FC1CICD04), i adscrit al Parc de Bombers de Sant Andreu de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor formador a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya CG 37/21 4/21 de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l’any 2021, establertes en l’article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6. – (361/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Alfredo Calahorra Albacete (mat. 25161) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Sergent de la Guàrdia Urbana (codi lloc: 20FC1CICD01), i adscrit a la UREP dia de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor formador a l’Escola de Policia de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l’any 2021, establertes en l’article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 7. – (2/2021 IMHAB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Maria Mercè March Clarasó (mat. 11100045) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per vacant amb la categoria professional de Tècnica Superior en Dret, amb destinació a la Direcció de Serveis Jurídics, Contractació i Patrimoni de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, on desenvolupa el lloc de treball CG 37/21 5/21 de Tècnica Superior en Dret (codi 22FA1BIBA15), i l’activitat privada per compte propi com a advocada. No podrà ostentar, per sí mateix o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en els que l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 8. – (8/2021 IMHAB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Gerard Guerra López (mat. 11100220) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant amb la categoria professional de Tècnic Superior en Arquitectura, amb destinació al Departament de Projectes i Obres de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior en Arquitectura (22FA1BIBA03), i l’activitat privada per compte propi com a arquitecte. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’arquitecte, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 9. – (20000204-004) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 20000204-004 que té per objecte les obres de reforma de la planta tercera de la Casa Gran de l’Ajuntament de Barcelona, fase 3, vigent fins el 30 de novembre de 2021, adjudicat a l'empresa Eurocatalana Obres i Serveis, SL, amb NIF B62554035, per un import màxim de 26.080,61 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 26.080,61 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 21.554,22 euros i import IVA de 4.526,39 euros amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/63862/93314 0705. FIXAR en 1.077,71 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR CG 37/21 6/21 l'adjudicatari per tal que comparegui per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 10. – (21XC0245) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i la Universitat de Barcelona per a desenvolupar accions de formació en el marc de la III Edició del Màster en contractació pública avançada de la Facultat de Dret. FACULTAR la Sra. Montserrat Ballarín Espuña, Regidoria de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, per a la signatura d’aquest conveni i dels actes que se’n derivin.DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 11. – ( 21XC0304) APROVAR la permanència de l’Ajuntament de Barcelona al Sistema Central d’adquisicions de béns i serveis de la Generalitat de Catalunya, que implica l’acceptació del contingut actualitzat del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i la Comissió Central de Subministraments de la Generalitat de Catalunya, amb tots els drets i compromisos que se’n deriven. Facultar el Gerent de Recursos per a la signatura de l’esmentat conveni i de la resta d’actes que se’n derivin. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 12. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 4 de novembre de 2021. 13. – (0029/2021) APROVAR inicialment les Bases del Premi Barcelona “INNOFOOD”, programa de suport a la creació d’empreses innovadores dins l’àmbit del producte alimentari. PUBLICAR-LES al BOPB i en el Tauler d’Edictes, així com una referència de l’anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE a informació pública les bases del premi, per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l'esmentada publicació al BOPB. Les bases es donaran per aprovades definitivament, sempre i quan no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ENCARREGAR a Barcelona Activa SAU SPM com a ens executor de les polítiques d’emprenedoria, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, la gestió del procediment i el pagament del Premi, excepte l’aprovació de les Bases i la convocatòria i la resolució. Barcelona Activa SAU SPM tindrà la consideració d’entitat col·laboradora prevista en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. 14. – (0030/2021) APROVAR inicialmente les Bases del Premi Barcelona “FUTURISME”, programa de suport a la creació d'empreses innovadores i responsables dins l'àmbit del turisme. PUBLICAR-LES al BOPB i en el Tauler d’Edictes, així com una referència de l’anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE a informació pública les bases del premi, per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l'esmentada publicació al BOPB. Les bases es donaran per aprovades definitivament, sempre i quan no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la CG 37/21 7/21 seva modificació. ENCARREGAR a BARCELONA ACTIVA SAU SPM com a ens executor de les polítiques d’emprenedoria, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, la gestió del procediment i el pagament del Premi, excepte l’aprovació de les Bases i la convocatòria i la resolució. BARCELONA ACTIVA SAU SPM tindrà la consideració d’entitat col·laboradora prevista en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. 15. – (0031/2021) APROVAR inicialment les Bases del Premi Barcelona “PREACCELERACIÓ”, programa de suport a projectes emprenedors, en fases inicials, que portin a terme una activitat de desenvolupament intensiu en tecnologia. PUBLICAR-LES al BOPB i en el Tauler d’Edictes, així com una referència de l’anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE a informació pública les bases del premi, per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l'esmentada publicació al BOPB. Les bases es donaran per aprovades definitivament, sempre i quan no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ENCARREGAR a Barcelona Activa SAU SPM com a ens executor de les polítiques d’emprenedoria, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, la gestió del procediment i el pagament del Premi, excepte l’aprovació de les Bases i la convocatòria i la resolució. Barcelona Activa SAU SPM tindrà la consideració d’entitat col·laboradora prevista en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. 16. – (0032/2021) APROVAR inicialment les Bases dels premis dels programes "Camí de la Solidesa" i "Construïm en femení", destinats a promoure i enfortir projectes i organitzacions liderades per dones, incorporant la perspectiva de gènere també a l’empresa, en el marc de Lidera. Escola per a dones professionals, directives i emprenedores, per enfortir el lideratge femení en la creació o consolidació d’empreses i entitats de l’ESS. PUBLICAR-LES al BOPB i en el Tauler d’Edictes, així com una referència de l’anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE a informació pública les bases del premi, per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l'esmentada publicació al BOPB. Les bases es donaran per aprovades definitivament, sempre i quan no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ENCARREGAR a Barcelona Activa SAU SPM com a ens executor de les polítiques d’emprenedoria, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, la gestió del procediment i el pagament dels Premis, excepte l’aprovació de les Bases i la convocatòria i la resolució. Barcelona Activa SAU SPM tindrà la consideració d’entitat col·laboradora prevista en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. 17. – (21S08918) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Privada Pare Manel, amb CIF G63519417, per l'execució del projecte anomenat "L'Obrador digital jove FPM", espai de reactivació ocupacional de joves i de descoberta professional per donar a conèixer nous perfils laborals i sectors econòmics estratègics allunyats de col·lectius jove en situació de risc com és el sector digital i que CG 37/21 8/21 instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 50.000,00 euros, que correspon al 44,29% del cost total del Projecte per import de 112.890,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 50.000,00 euros, a favor de la Fundació Privada Pare Manel, amb CIF G63519417, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/43011/48903 del Pressupost de l'any 2021. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al pacte cinquè del conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, I'lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni i qualsevol altre document que se'n derivi. 18. – (21S08968) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació B LAB Spain per la realització del Projecte "Barcelona +B", dirigit a projectar Barcelona com una ciutat referent en la construcció d'un moviment global que impulsi la transformació i el canvi empresarial per a contribuir al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 120.000,00 euros, que correspon al 32,48% del cost total del Projecte per import de 369.412,00 euros; DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient; AUTORITZAR i DISPOSAR, a favor de la Fundació B LAB Spain, amb CIF G-67136853, la despesa per un import de 120.000,00 euros, dels quals, 24.000,00 euros amb càrrec a la partida 0700/48903/43011 del pressupost de 2021, 48.000,00 euros amb càrrec a la partida 0700/48903/43011 del pressupost de 2022 i 48.000,00 euros amb càrrec a la partida 0700/48903/43011 del pressupost de 2023, condicionades aquestes dues darreres quantitats a l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient; REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni; FACULTAR l'Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, Primer Tinent d'Alcaldia, per a la signatura del conveni; DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. 19. – (21S09419) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Cercle Tecnològic de Catalunya per la realització dels Projectes Diàlegs - networking, Baròmetre del Sector Tecnològic a Catalunya i Laboratori de comerç de nova generació, dirigits a fomentar el sector estratègic i l'economia digital alineats amb la Nova Agenda Econòmica Barcelona Green Deal i la Mesura de Govern de Talent i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de CG 37/21 9/21 95.000,00 euros, que correspon al 48,97% del cost total del Projecte per import de 191.950,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 95.000,00 euros, amb càrrec, pel que fa a 18.000,00 euros, a l'aplicació pressupostària 0700/43336/48899 i pel que fa a 76.000,00 euros, a l'aplicació pressupostària 0700/43011/48903, ambdues del Pressupost de l'any 2021, a favor de la Fundació Cercle Tecnològic de Catalunya, amb CIF G-64928245. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, I'lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni i de qualsevol altre document que se'n derivi. 20. – (21S09428) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i L'Associació Catalana d'Integració i Desenvolupament Humà, ACIDH, per la realització del Projecte "PREPARA'T" dirigit a complementar i donar continuïtat a les accions que es desenvolupen per aquesta associació per a la millora de l'ocupabilitat dels joves, formant i acompanyant 30 joves per a l'accés al mercat laboral i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 50.000,00 euros, que correspon al 38,66% del cost total del Projecte per import de 129.324,74 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 50.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/43011/48903 del Pressupost de l'any 2021 a favor de L'Associació Catalana d'Integració i Desenvolupament Humà, ACIDH, amb CIF G-60531100. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR l'lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, Primer Tinent d'Alcaldia, per a la signatura del conveni i qualsevol altre document que se'n derivi. 21. – (DP-2021-28270) APROVAR l’Addenda al Conveni formalitzat entre l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona el 6 de febrer de 2017 pel qual es regulen les condicions de l’autorització a favor de la Corporació municipal per a la ubicació d’uns mòduls prefabricats provisionals per a diferents serveis de les instal.lacions esportives de la zona est del Recinte Mundet, situat al passeig de la Vall d’Hebron núm. 171, que modifica el pacte cinquè del Conveni en el sentit de permetre la continuïtat dels referits mòduls fins a la construcció de l’edifici que hagi d’ubicar de forma definitiva tots els serveis a que es destinen els referits mòduls, com a màxim fins el 31 de desembre de 2023. FACULTAR l’Ima. Sra. Regidora del Districte d’Horta-Guinardó, la seva formalització. 22. – (DP-2021-28288) PRORROGAR amb efectes 23 de maig de 2021, per un termini de dos anys, la cessió d’ús, mitjançant subarrendament, del local en planta baixa porta primera de l’immoble de la Gran Via de les Corts Catalanes núm. 1154, atorgada a CG 37/21 10/21 favor de l’Associació de Veïns Paraguai-Perú per acord de la Comissió de Govern en sessió de 2 de maig de 2019 i formalitzada el 23 de maig de 2019, amb la finalitat de destinar-lo a la recepció i repartiment dels aliments provinents del Banc d’Aliments entre els veïns que ho necessitin derivats dels Serveis Socials municipals, mantenint inalterables la resta de condicions aprovades per l’esmentat acord. 23. – (DP-2021-28295) ADQUIRIR a títol de compravenda, en l’estat d’ocupació actual, als senyores i senyors Enrique Esteva Carbonell, María Josefa Esteva Carbonell, María- Dolores Esteva Carbonell, Carlos Heras Esteva i Francisco Heras Esteva, titulars del dret de propietat en quant a un 50% els tres primers per parts iguals, i el restant 50% els dos últims també per parts iguals, l’immoble situat al carrer de la Diputació núm. 48 (finca registral 31.957 de la secció 2a-A del Registre de la Propietat núm. 16 de Barcelona), en exercici del dret de tempteig que ostenta l’Ajuntament de Barcelona, en virtut dels articles 1 i 2 de les normes urbanístiques de la MPGM per a la declaració de l’àrea de tanteig i retracte a la ciutat de Barcelona aprovada definitivament el 5 de desembre de 2018 per la Subcomissió d’Urbanisme del Municipi de Barcelona; APROVAR com a preu total i conjunt de la compravenda l’import de 9.953.519,00 euros; AUTORITZAR, DISPOSAR i ABONAR, el preu de la compravenda, amb càrrec a la partida pressupostària 0701 62230 15211, a favor de cadascun dels copropietaris, d’acord amb el seu percentatge en la propietat i segons el següent desglossament: al Sr. Enrique Esteva Carbonell (16,66%) 1.658.919,83 euros, a la Sra. María Josefa Esteva Carbonell (16,66%) 1.658.919,83 euros i a la Sra. María-Dolores Esteva Carbonell (16,66%) 1.658.919,84 euros; al Sr. Carlos Heras Esteva (25%) 2.488.379,75 euros i al Sr. Francisco Heras Esteva (25%) 2.488.379,75 euros; ENCARREGAR a l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona la gestió i administració del immoble esmentat per tal de destinar-lo a habitatge de lloguer social i assequible i, en el seu cas, prèvia tramitació i acord de l’òrgan competent i l’addenda corresponent, pugui vincular i destinar aquest immoble a les finalitats previstes al Conveni Marc formalitzat el 27 de novembre de 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona i diverses entitats del sector de l’habitatge, aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de 27 de novembre de 2020; FORMALITZAR la compravenda prèvia cancel·lació, si s’escau, d’aquells gravàmens el manteniment dels quals suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat; i ANOTAR aquest bé a l’epígraf de béns immobles de l’Inventari Municipal amb la qualificació jurídica de Patrimoni Municipal d’Urbanisme. 24. – (03-127-2021) APROVAR l’expedient núm. 3-127/2021 de modificacions de crèdit, consistent en transferència de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2021, d’import 10.000.000,00 euros, per a l’ampliació del Programa 100x1000 relatiu al finançament de 31 promocions d’habitatges per a lloguer social que promou l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), per atendre les despeses derivades de l’actuació inversora P.11.7021.01 “Programa 100 x 1000. Habitatges”, de l’executor IMHAB, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 21101991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. CG 37/21 11/21 25. – (03-129-2021) APROVAR l’expedient núm. 3-129/2021 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2021, d’import 141.094,25 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 21102191; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 26. – (20160278PA2021) PRORROGAR per un període comprès des del 15.12.2021 fins el 14.12.2022, el contracte 16001721-004 que té per objecte "Assistència Tècnica i Control de Qualitat del Contracte de Conservació de l'Enllumenat Públic de Barcelona (2016-19)", adjudicat a l'empresa INGENIEROS EMETRES S.L.P., amb NIF B60626397, per un import total de 258.491,29 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. MODIFICAR, a l'empara dels articles 219, 105 i 106 del TRLCSP, l'esmentat contracte per un import màxim de 21.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 273.668,56 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 226.172,36 euros i import IVA de 47.496,20 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/16511 0502, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 5.822,73 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 4.812,17 euros i import IVA de 1.010,56 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/16511 0502. FIXAR en 867,77 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències d'Administració d'Ecologia Urbana per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 27. – (20180594P) PRORROGAR per un període comprès des del 6.12.2021 fins el 5.12.2023, el contracte 18004380-002 que té per objecte "Serveis de distribució i retirada de tanques per a actes públics a la ciutat de Barcelona (2019-2021), amb mesures de contractació pública sostenible.", adjudicat a l'empresa Proseñal, SL, amb NIF B59720987, per un import total d'1.100.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 15.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 12.396,69 euros i import IVA de 2.603,31 euros amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/15321 0504. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 535.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 442.148,76 euros i import IVA de 92.851,24 euros amb tipus impositiu 21% a CG 37/21 12/21 l'aplicació pressupostària D/22719/15321 0504, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 550.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 454.545,45 euros i import IVA de 95.454,55 euros amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/15321 0504, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 28. – (20140500M) MODIFICAR, a l'empara dels articles 219, 105 i 106 de la TRLCSP, el contracte 14003093-009 que té per objecte el "Manteniment del clavegueram de Barcelona 2015-2022", adjudicat a l'empresa FCC Medio Ambiente, SA, amb NIF A28541639, per un import màxim de 300.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 300.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 272.727,27 euros i import IVA de 27.272,73 euros amb tipus impositiu 10,00% a l'aplicació pressupostària D/22714/16011 0502. FIXAR en 13.636,36 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de d'Administració d'Ecologia Urbana per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 29. – (20210376) CONCÓRRER a la convocatòria de subvencions per a projectes de foment de la recollida selectiva de residus municipals (ref. BNDS 577048), aprovada per Resolució ACC/2408/2021, de 26 de juliol de 2021, de l’Agència de Residus de Catalunya, publicada al Diari Oficial de la Generalitat amb número 8469 el 30 de juliol de 2021, amb un projecte per la implementació d’un sistema de recollida individualitzada Porta a Porta, tant a nivell domiciliari com comercial, al barri de Sant Andreu del Palomar, per un import de 907.300,00 euros. ASSUMIR el compromís, en cas de resultar beneficiari de la subvenció, de complir la normativa legal vigent per aquest tipus d’ajut i totes les condicions previstes en les bases de la convocatòria i en la resolució d’atorgament de la subvenció, així com de finançar la part del pressupost del projecte que no cobreixi la subvenció atorgada. AUTORITZAR a l’Agència de Residus de Catalunya per tal que pugui realitzar electrònicament les consultes de dades que acreditin el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Generalitat i, si s’escau, les obligacions amb la Seguretat Social, d’acord amb l’article 24 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, de mesures fiscals i financeres. FACULTAR el Gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans, per actuar en representació de l’Ajuntament de Barcelona en tots aquells actes necessaris per la tramitació de la subvenció, incloent la formalització de la sol·licitud, l’acceptació i la justificació de la subvenció, si s’escau, i l’aprovació dels documents comptables que se’n puguin derivar. FACULTAR el Sr. Enric Cremades i Pastor, Cap de Departament de Projectes Europeus i Llei de Barris, per actuar com a representant tècnic de l’Ajuntament de Barcelona en la sol·licitud, tràmit i gestió d’aquesta subvenció. CG 37/21 13/21 Districte de Ciutat Vella 30. – (01-2020LL43290) CONCEDIR la llicència d'obres majors a BANCO DE ESPAÑA, representat pel Sr. JERONIMO SANTOS CLAVIJO, per a l’execució d’obres majors a l’emplaçament situat a PL. CATALUNYA 18 per a la rehabilitació de l’edifici de Pl Catalunya nº18 cantonada Av Portal de l’àngel, seu del Banc d’Espanya, format per dues plantes soterrani, semisoterrani, baixa, principal i 8 plantes pis. Amb les següents condicions particulars de la llicència: -Aquesta llicència no autoritza a desenvolupar cap tipus d’activitat per la qual cosa caldrà sol·licitar la corresponent autorització d’acord al procediment establert a l’OMAIIA. -Aquesta llicència no autoritza col·locar cap tipus d’il·luminació sobre la façana. -Caldrà donar compliment a les especificacions assenyalades a l’informe de l’Agència d’Energia de Barcelona data 16/7/2. -Caldrà donar compliment a les especificacions assenyalades a l’informe de Patrimoni Arquitectònic data 15/6/21. Altres: - Aquesta llicència d’obres no inclou la legalització d’activitats i d’instal·lacions, ni les bastides d’obra, ni tanques de precaució o altres elements auxiliars, ni l’ocupació de la via pública, ni guals, les quals s’hauran de sol·licitar a Districte i tramitar d’acord amb la normativa vigent. - Les assenyalades al full adjunt. Termini d'inici de les obres : 12 mesos. Termini d'execució de les obres: 36 mesos. Districte de Sants-Montjuïc 31. – (03-2020LL28869) CONCEDIR la llicència d’obres majors a Azdin Investments, SL, representada per Sander Laudy per a l’execució d’obres majors a l’emplaçament situat al carrer Plom, 29 per a la construcció de conjunt edificatori de 33.712,32 m2 construïts, sobre les parcel·les C1, C2, C3 i C4, format per un edifici plurifamiliar d’habitatges lliures (parcel·les C1 i C3) i d’habitatges de protecció oficial (parcel·les C2 i C4), a carrer Plom 29 / carrer Cobalt 1, compost de 2PS/ PB+4PP/6PP/8PP, locals comercials en planta baixa i dues plantes soterrani destinades a aparcament, a l’Illa C del Sector 3 de la Marina del Prat Vermell. En resulten 210 habitatges totals (64 habitatges de protecció), 8 locals comercials, una CT i 229 places de bicicletes a la planta baixa i un aparcament sota rasant mancomunat amb 345 places d'aparcament de cotxes i 120 places motos totals (85 cotxes + 60 motos amb protecció) i 78 trasters totals (34 trasters amb protecció). Amb les següents condicions particulars de la llicència:Abans de l’inici d’obres: - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de BCASA, sobre afectacions al subsòl, de 13-11-2020. - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de lAEB de 15-02-2021: Aportar aportar documentació tècnica d'Ecoenergies justificativa del COP emprat en el balanç. - Cal aportar document d'acceptació signat per gestor de residus autoritzat, garantint la correcta destinació dels residus d'obra separats per tipus, i fent constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, segons allò establert a la disposició final primera del Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril. - Cal donar compliment els requeriments i seguir les prescripcions de l'informe de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC) de 15-09-2020. - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de Projectes i Obres, de 15-06-2021: Convocar a la Direcció de de Serveis de Projectes i Obres a l'inici de les obres, per a la CG 37/21 14/21 comprovació del compliment de les condicions esmentades en aquest informe i per a la confirmació dels punts de connexió a les diferents xarxes presents o previstes en el domini públic. El Pla Especial d'infraestructures del barri de la Marina de la zona Franca 1B i 2A incorpora una nova xarxa d'aigües regenerades/freàtiques, per a ús domèstic. Cal incorporar a l'edifici una xarxa de distribució d'aigües no potables per poder assolir aquest aprofitament. - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de Parcs i Jardins de 23-10-2019: L'empresa que executi l'obra, es posarà en contacte amb Parcs i Jardins de Barcelona, a l'objecte de supervisar els treballs. L'Institut es reserva el dret de fer les inspeccions corresponents en els moments que consideri oportú. En el decurs de les obres: - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de Projectes i Obres, de 15-06-2021: La connexió de les aigües pluvials de les cobertes de l'edifici als sistemes previstos s'haurà de realitzar seguint els criteris establerts en el projecte d'urbanització de l'àmbit del Pla Especial d'infraestructures del barri de la Marina de la zona Franca 1B i 2A i recollits en el PEI. - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe SPEIS, de 7-10-2020: La reacció al foc dels materials de façana ha de ser Bs3d0 o millor, d'acord a l'article 3.1 de l'annex 1 d'ORCPI-08. En els retrobaments entre coberta i façana i en els punts de coberta on sigui possible la propagació de l'incendi, caldrà tenir en compte l'aplicació de l'article 2 de DB SI 2. D'acord a DB SUA 1, cada tram de les escales d'evacuació ha de tenir tres esglaons com a mínim (plànols PCI-1 i PCI-2). - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe de Parcs i Jardins de 23-10-2019: Cal tenir en compte que l'excavació no podrà apropar-se als troncs dels arbres per tal de no afectar als indicats a l'informe esmentat. En cas que no s'acompleixi el projecte presentat, es farà una nova valoració Norma Granada. Cal complir l'Ordenança del medi ambient de Barcelona (títol 7, capítol 4, Protecció de l'Arbrat) així com l'Ordenança de les Obres i Instal·lacions de Serveis en el domini públic municipal. En el cas que sigui necessari gual provisional o gual permanent cal sol·licitar-lo al Districte, que el remetrà a l'Institut. Mentre durin les obres a realitzar en aquesta adreça, és indispensable que els diferents contractistes segueixen les instruccions del Manual de Qualitat de les Obres, especialment en el que fa referència a la protecció del tronc dels arbres públics i privats amb taulons. - Cal seguir les prescripcions del document "Criteris tècnics orientadors per les instal·lacions interiors per aigua no apta per al consum humà (aigua regenerada)" de març 2021 annex a l'informe de Barcelona Cicle de l'Aigua, SA (BCASA) de 6-08-2021, el qual recull les característiques tècniques per a la xarxa d'aigües regenerades acordades amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). - Cal seguir les prescripcions de l'informe de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC) de 15- 09-2020. - Els conductes per a l'evacuació de fums, gasos, bafs i olors, s'ajustaran al que es disposa al Títol 2 de l'Ordenança del Medi Ambient de Barcelona. - Caldrà posar-se en contacte amb el Cicle de l'Aigua, SA (BCASA) per tal d'executar el clavegueró, així com seguir-ne el protocol establert quant a eventuals esgotaments del freàtic per obres. - Les places de bicicletes hauran de disposar d'ancoratges necessaris per tal ús. - D'acord a la disposició transitòria primera de l'Ordenança del medi ambient de Barcelona, cal donar compliment als requeriments establerts al seu article 45-1.4 relatiu a la comprovació de l'aïllament acústic real. - Caldrà donar compliment a les condicions de l'informe de l'Agencia Estatal de Seguridad Aérea (AESA) de 22-09- 2020 i informes posteriors demanats en relació a servituds aeronàutiques. En el tràmit de primera ocupació i/o comunicació prèvia: - Caldrà justificar el compliment CG 37/21 15/21 de totes les condicions de la llicència. - Caldrà haver reposat els possibles elements urbanístics afectats. - Caldrà presentar la Qualificació Definitiva d'Habitatges de Protecció Oficial. - Caldrà donar compliment a les especificacions de l'informe de l'AEB de 15-02-2021: Presentar davant de l'Ajuntament de Barcelona l'Acta d'Inici d'explotació per part d'Ecoenergies i Certificat deficiència energètica. - Caldrà donar compliment a les especificacions de l'informe de Parcs i Jardins de 23-10-2019: L'empresa que executi l'obra, es posarà en contacte amb Parcs i Jardins de Barcelona, per notificar a l'Institut la finalització de les obres per emetre informe de tancament d'expedient corresponent. - Caldrà haver constituït mancomunitat i inscrit al Registre les plantes sota rasant amb les finques C1, C2, C3 i C4. - Caldrà haver constituït i inscrit al Registre una servitud de pas entre els interiors d'illa de les parcel·les C1-C2-C3-C4 per a tots els usuaris. - Caldrà haver vinculat els trasters als habitatges segons la Circular municipal. - Caldrà haver vinculat com annexos les places d'aparcament de cotxes i motos i trasters de protecció als habitatges de protecció segons art. 41 del Decret 75/2014. - Caldrà donar compliment a les especificacions de l'informe SPEIS, de 7-10-2020: Aportar la documentació requerida en l'article 6 de lORPCI/08, i si correspon, el Pla d'Autoprotecció. - Caldrà obtenir l'informe final de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC). - Per obtenir les adreces definitives caldrà adreçar-se a l'Institut Municipal d'Informàtica (IMI). - Pel desenvolupament de l'activitat, caldrà proveir-se prèviament de la corresponent Autorització pel procediment de Comunicació amb Certificació Tècnica (Annex III.2). - Aquesta llicència d'obres no inclou la legalització d'activitats i d'instal·lacions, ni les bastides d'obra, ni l'ocupació de la via publica, ni guals, les quals s'hauran de sol·licitar al Districte i tramitar d'acord amb la normativa vigent. - Pel desenvolupament de l'activitat, caldrà dur a terme la seva legalització, d'acord amb la instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIA a partir de l'entrada en vigor de la Llei 20/2009 (BOP 12- 01-11). Altres: - Aquesta llicència d’obres no inclou la legalització d’activitats i d’instal·lacions, ni les bastides d’obra, ni tanques de precaució o altres elements auxiliars, ni l’ocupació de la via pública, ni guals, les quals s’hauran de sol·licitar al Districte i tramitar d’acord amb la normativa vigent. - Les assenyalades al full adjunt. Termini d'inici de les obres: 12 mesos. Termini d'execució de les obres: 36 mesos. Districte de Gràcia 32. – (21g346) DECLARAR improcedent, d’acord amb l’establert a l’apartat 4art lletra d) de l’article 114 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, l’advertiment del propòsit d’iniciar expedient d’expropiació per ministeri de la llei formulat pel Sr. Francisco Valverde García, en representació de les Sres. i Srs.: Juan, María Antonia, Martin, María Isabel, Maria Ángeles i Javier Capellas Serra el 15 de setembre de 2021 davant el registre de l’Institut Municipal d’Urbanisme, en relació a la finca número 42 del Passeig Turull – número 95 de l’avinguda Coll del Portell qualificada de Parcs i jardins actuals de caràcter local (clau 6a) per la Modificació del Pla General Metropolità en l'àmbit dels Tres Turons, aprovada definitivament el 15 de novembre de 2010 i publicada al DOGC 23 de febrer de 2011 i Xarxa Viària pel Pla General Metropolità, aprovat definitivament el 14 de juliol de 1976 i publicat al DOGC el 19 de juliol de 1976, pels motius que figuren a l’informe del Departament CG 37/21 16/21 d’Expropiacions de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme de 18 d’octubre de 2021, que a efectes de motivació s’acompanya al present i es té per íntegrament reproduït. Districte d'Horta-Guinardó 33. – (19g317) DECLARAR procedent, d'acord amb l'establert a l'article 114 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, l'advertiment del propòsit d'iniciar expedient d'expropiació per ministeri de la llei, formulat el 10 de juliol de 2019 per la Sra. María Mercedes Cuyás Palazón, en representació de la Sra. Francisca Grau Moreno, en relació a la finca núm. 28 del carrer Tenerife, de la seva propietat, qualificada de parcs i jardins actuals (clau 6a) i vial (clau 5), per la Modificació del Pla General Metropolità en l’àmbit dels Tres Turons, aprovada definitivament el 15 de novembre de 2003, pels motius que figuren a l'informe de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d'Urbanisme de 19 d’octubre de 2021, que a efectes de motivació s'acompanya al present i es té per íntegrament reproduït; NOTIFICAR aquesta resolució a la interessada. Districte de Sant Andreu 34. – (21obo328) APROVAR inicialment el Projecte d’urbanització del carrer Torné, al Districte de Sant Andreu, a Barcelona, d’iniciativa pública, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte de 3 d’agost de 2021, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, amb un import de 422.814,34 euros, inclòs el 21% de l’impost del valor afegit (IVA); d’acord amb allò que preveu l’art. 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei d’urbanisme; i SOTMETRE a informació pública dit projecte, durant un termini d’un mes, a partir del dia següent de la publicació de l’anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOP), i en un diari dels de més circulació de la província, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi al·legacions pertinents. Districte de Sant Martí 35. – (21SD0344PU) APROVAR inicialment, de conformitat amb l’article 16.b de la Carta Municipal de Barcelona, el “Projecte de reurbanització del Subsector 5 del PMU del sector Llull-Pujades-Ponent”, al Districte de Sant Martí de Barcelona, inclòs dins l’àmbit de la Modificació Puntual de la Modificació del Pla General Metropolità per a la renovació de les àrees industrials de Poble Nou–Districte d’Activitats 22@bcn, aprovada definitivament per la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona l'1 de març de 2006 (publicat als efectes de la seva executivitat al DOGC núm. 4654 de 14 de juny de 2006), promogut per la Junta de Compensació del Polígon d’Actuació Urbanística del Pla de Millora Urbana del Subsector 5 del Pla de Millora Urbana de l’àmbit Llull- Pujades-Ponent, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de 10 de desembre de 2020 que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, amb un pressupost de 12.277,71 euros, el 21% de l’impost del valor Afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que estableixen els articles 89.6 i 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei CG 37/21 17/21 d’Urbanisme. SOTMETRE’L al tràmit d'informació pública durant el termini d’un mes durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents, mitjançant la inserció de l‘acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de la província. TENIR-LO per aprovat definitivament, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions en el termini d’informació pública. NOTIFICAR el present acord a les parts implicades i COMUNICAR-LO a les dependències municipals interessades. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. ÀREA DE DRETS SOCIALS, JUSTÍCIA GLOBAL, FEMINISMES I LGTBI 36. – (20200095) EXCLOURE de la licitació del contracte núm. 20004386, que té per objecte l’execució de les Obres de construcció del Centre d’Atenció Nocturna i Diürna d’Emergències, situat al carrer Ramon Turró, 161-167 de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible a l’empresa ABC Arquitectura Modular, SL, per haver incorporat informacions o dades relacionades amb els criteris avaluables automàticament al sobre B; ADJUDICAR l’esmentat contracte a l’empresa Algeco Construcciones Modulares SLU, amb NIF B28871192, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 2.619.474,16 euros IVA inclòs, dels quals 2.164.854,68 euros corresponen al preu net i 454.619,48 euros a l'IVA; DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 178.464,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; un import (IVA inclòs) de 2.441.009,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 108.242,73 euros; REQUERIR l'empresa adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, comparegui per formalitzar el contracte a les dependències de la Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI; DESIGNAR com a responsable del contracte el Sr. Oscar Marin Fraile; ALLIBERAR la quantitat de 471.715,55 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 32.163,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; un import (IVA inclòs) de 439.552,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. S'HA RETIRAT la proposta precedent. 37. – (20180209) PRORROGAR, de mutu acord, el termini de vigència del contracte núm. 18004583-003 que té per objecte “La gestió del sistema integral municipal d’informació, orientació, dinamització i assessorament als joves per a l’acompanyament en el seu desenvolupament (SIMIODA), amb mesures de contractació pública sostenible", per un període comprès des de l'1.12.2021 fins el CG 37/21 18/21 31.08.2022, adjudicat a l'empresa QSL Serveis Culturals, SL, amb NIF B60641925, per un import total d'1.040.342,66 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 115.593,63 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 105.085,12 euros i import IVA de 10.508,51 euros amb tipus impositiu 10% a l'aplicació pressupostària D/22731/23222 0200. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 924.749,03 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 840.680,94 euros i import IVA de 84.068,09 euros amb tipus impositiu 10% a l'aplicació pressupostària D/22731/23222 0200, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 38. – (20210364) APROVAR el Memoràndum d’entesa entre l‘Ajuntament de Barcelona i l’Alcaldia de Medellín -Colòmbia-, per portar a terme el projecte “Promoure, desenvolupar i enfortir la cooperació mútua entre l’ajuntament de Barcelona i l’Alcaldia de Medellín -Colòmbia- amb la finalitat d’intercanviar experiències i coneixements en relació als programes de desenvolupament i models de cadascuna de les seves ciutats orientades a millorar el benestar dels seus ciutadans” vigent des del dia següent a la seva formalització fins el 31 de desembre de 2025. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT Districte de Sants-Montjuïc 39. – (20202038) PRORROGAR, de mutu acord i segons estableix la seva pròpia clàusula cinquena, el termini de vigència del conveni núm. 20S05632 expedient núm. 20202038, aprovat per la Comissió de Govern el 2 de juliol de 2020, que té per objecte el desenvolupament de gestió cívica dels equipaments municipals “Centre Cívic Cotxeres de Sants” i “Centre Cívic Casinet d'Hostafrancs”, del Districte de Sants- Montjuïc, durant el termini comprès entre el dia 1 de gener de 2022 fins al 31 de maig de 2022. AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import de 192.187,50 euros, amb càrrec a la partida/es D/48713/33711 del pressupost municipal de l’exercici 2022, a favor de l’entitat Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, amb NIF G58186180, supeditat a l’existència de crèdit adequat i suficient als corresponent exercici pressupostari. REQUERIR l’entitat gestora per tal que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura i formalització de la pròrroga del conveni per a la referida gestió cívica. REQUERIR l’entitat gestora per tal que, en el termini màxim de 3 mesos de la data de finalització de l’activitat, presenti justificació amb un compte justificatiu que haurà d’incloure la memòria d’actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR l'Im. Sr. Marc Serra Solé, Regidor del Districte de Sants-Montjuïc, per a la seva signatura. CG 37/21 19/21 Districte de Sarrià-Sant Gervasi 40. – (50001/2017) RESTABLIR l'equilibri econòmic-financer del contracte de gestió de serveis, en règim de concessió, que té per objecte la gestió i explotació del Centre Cívic Vil·la Florida, en el sentit d'atorgar una subvenció per un import de 713,90 euros, com a conseqüència de les despeses sobrevingudes per la utilització dels equipaments municipals per part dels centres educatius, per tal de complir amb les mesures sanitàries per la pandèmia COVID19, durant els mesos de gener, febrer i març de l'exercici 2021. AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR la quantitat de 713,90 euros a favor de QSL Serveis Culturals SLU, amb NIF B60641925 amb càrrec a la partida i al pressupost que s'indiquen en aquest mateix document. Districte de Sant Andreu 41. – (21002853 Exp. 2079/2021) INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de dinamització i suport del Centre cívic Sant Andreu, del Districte de Sant Andreu, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 21002853, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 488.540,82 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 807.505,48 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 403.752,74 euros i import de l'IVA de 84.788,08 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 81.423,47 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609, un import (IVA inclòs) de 244.270,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609, un import (IVA inclòs) de 162.846,94 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 42. – (09-CONV-610.1/2021) APROVAR l’addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre la secció de Diplomàcia Pública de l’Ambaixada dels Estats Units d’Amèrica a Espanya i Andorra, l’Ajuntament de Barcelona – districte de Sant Andreu i el Consorci de Biblioteques de Barcelona pel projecte "American Space", fins el 31 de desembre de 2023; FACULTAR la regidora del Districte de Sant Andreu per a la signatura de l’esmentada addenda al conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin; DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Sant Martí 43. – (20221000) ADJUDICAR el contracte núm. 21001515, que té per objecte la "Gestió i programa de dinamització sociocultural del centre cívic Sant Martí, amb mesures de contractació pública sostenible" a Transit Projectes, SL, amb NIF B59489351, de CG 37/21 20/21 conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 384.325,46 euros IVA inclòs, dels quals 317.624,35 euros corresponen al preu net i 66.701,11 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 384.325,46 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 15.881,22 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte el Sr. Carles Pinar, cap de projectes de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del districte de Sant Martí. ALLIBERAR la quantitat d'11.742,38 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) d'11.742,38 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11.30 h. CG 37/21 21/21