Carta de Serveis de la Guàrdia Urbana de Barcelona Data d’actualització: 25/10/2021 Data d’aprovació: 22/02/2019 ÍNDEX Missió ....................................................................................................................................................... - 2 - Dades de contacte ................................................................................................................................... - 2 - Compromisos de qualitat ....................................................................................................................... - 2 - Canals de participació, queixes, reclamacions i suggeriments ............................................................ - 3 - Serveis ..................................................................................................................................................... - 3 - Policia de Seguretat............................................................................................................................. - 4 - Policia Administrativa .......................................................................................................................... - 5 - Policia de Circulació ............................................................................................................................. - 7 - Policia de Proximitat ........................................................................................................................... - 9 - Atenció a la ciutadania (Guàrdia Urbana) ......................................................................................... - 12 - Annexos .................................................................................................................................................. - 17 - Centres prestadors ............................................................................................................................. - 17 - Seguiment d'indicadors i objectius de gestió .................................................................................. - 27 - - 1 - La Carta de Serveis de la Guàrdia Urbana està adreçada als ciutadans, entitats, professionals, empreses i organitzacions interessats en conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat referent a l'oferta de serveis a la ciutadania. La Carta de Serveis ajuda a que el ciutadà conegui els serveis que ofereix i realitza Guàrdia Urbana alhora que apropa l'Administració Pública als ciutadans que en són usuaris:  Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions.  Els ciutadans coneixen mitjançant la Carta què poden exigir i a què estan obligats.  Integra la veu del ciutadà a l'organització. Un dels punts fonamentals de la Carta és que estableix canals de comunicació i de participació del ciutadà, i de recollida i resposta a les queixes i suggeriments.  La Carta dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment. MISSIÓ Exercir l’autoritat que li confereix l’ordenament jurídic i el propi alcalde per a prestar un servei públic que garanteixi la pacífica convivència, la seguretat dels ciutadans i el lliure exercici dels seus drets i llibertats i la seva qualitat de vida. DADES DE CONTACTE ADREÇA TELÈFON C/ Guàrdia Urbana, 3-5, 08004 Barcelona 112 Veure ubicació aquí WEB www.bcn.cat/guardiaurbana ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció es realitza a les Unitats Territorials i a la UIPA (Zona Franca). COM ARRIBAR-HI  Autobús: 46, 55, 65, 79, 91, 109, 121, 165, H12, H16, D20  Metro: L3-Poble Sec, L1, L3, L8-Pl. Espanya  FGC: FGC-Pl. Espanya COMPROMISOS DE QUALITAT  Atenció personal a la via pública.  Atenció personal a les dependències.  Resposta als requeriments dels serveis d’emergència.  Vehicles abandonats a la via pública. - 2 -  Atenció de queixes i suggeriments per escrit.  Atenció telefònica. INDICADORS I OBJECTIUS GENERALS  Nombre d’Incidents relacionats amb la seguretat ciutadana.  Nombre d’Incidents relacionats amb comportaments regulats per ordenances municipals de Barcelona.  Nombre d’accidents amb víctimes.  Nombre d’incidents d’ordenació i regulació del trànsit  Nombre d’incidents de naturalesa assistencial  Nombre de contactes amb la comunitat.  Nombre de sessions divulgatives. CANALS DE PARTICIPACIÓ, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Procediment: 1. Presentació de la queixa/suggeriment. 2. Recepció de la queixa/suggeriment a l'òrgan responsable de la seva resolució 3. Resolució de la queixa/suggeriment per part de l'òrgan responsable 4. Resposta en el cas de que s'hagi demanat. Canals:  Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac  Telemàtic: Als apartats de Guàrdia Urbana de la bústia de queixes i suggeriments de l'Ajuntament de Barcelona  Telefònic: 010 / Telèfon del civisme 900 226 226 TEMPS DE RESPOSTA 15 dies naturals (30 dies en el mes d’agost). SERVEIS Els Serveis de la Guàrdia Urbana actuals se centren en: garantir la seguretat en el territori de la ciutat de Barcelona conjuntament amb els altres cossos competents; vetllar per l’acompliment de les ordenances municipals; ordenació i regulació del trànsit, coadjuvar en la seguretat de la circulació i la prevenció de l’accidentalitat, atendre a les víctimes en accidents de trànsit, restaurar la normalitat en la circulació després de qualsevol incident, i la investigació dels accidents; garantir la presència als barris i reforçar la prevenció tot enfortint les relacions amb la comunitat, el teixit associatiu i les escoles; informació, orientació i gestió administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública. Veure: http://ajuntament.barcelona.cat/guardiaurbana/ca/quefem_serveis.html  Policia de Seguretat - 3 -  Policia Administrativa  Policia de Circulació  Policia de Proximitat  Atenció a la ciutadania POLICIA DE SEGURETAT DESCRIPCIÓ Garantir la seguretat en el territori de la ciutat de Barcelona conjuntament amb els altres cossos competents. UTILITAT Coadjuvar en la seguretat del ciutadà. GARANTIA DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  LLEI 4/2003 d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic en qualitat de:  Perjudicat  Víctima  Denunciat / investigat / Detingut  Testimoni PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Primera assistència: a. Auxili i atenció a la víctima b. Protecció de persones i bens 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets. 4. Informació dels tràmits posteriors Ofereix Atenció. Intervenció. Seguretat a la ciutat. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella - 4 -  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí  Oficina conjunta de recepció de denúncies GUB-PGCME Canals de Petició  Presencial: - Oficina conjunta de recepció de denúncies GUB-PGCME, Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana - Reunions amb comerciants i reunions amb entitats - Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte  Telemàtic: A la web de la Guàrdia Urbana  Telefònic: al número 112 Canals de Gestió  Presencial: Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana  Telefònic: al número 112, i al telèfon del sol·licitant Canals de Recepció  Presencial: - Servei a la via pública - Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana. POLICIA ADMINISTRATIVA DESCRIPCIÓ Vetllar per l’acompliment de les ordenances municipals. UTILITAT Garanteix al ciutadà el compliment de les ordenances que regulen les competències municipals. GARANTIA  DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  Ordenances municipals NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals - 5 -  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic en qualitat de:  Perjudicat/da  Víctima  Denunciat  Testimoni PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Primera assistència, atenció al perjudicat 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets 4. Informació dels tràmits posteriors Ofereix Atenció. Intervenció. Garantia d’acompliment de les ordenances. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: - Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana i a les OACs mitjançant registre - Reunions amb comerciants i reunions amb entitats - Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte  Telemàtic: A la web de la Guàrdia Urbana  Telefònic: al número 112 Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana)  Telefònic: al número 112, i al telèfon del sol·licitant Canals de Recepció  Presencial: Servei a la via pública i als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana) OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 20 minuts de mitjana. - 6 - POLICIA DE C IRCULACIÓ DESCRIPCIÓ Ordenació i regulació del trànsit, coadjuvar en la seguretat de la circulació i la prevenció de l’accidentalitat, atendre a les víctimes en accidents de trànsit, restaurar la normalitat en la circulació després de qualsevol incident, i la investigació dels accidents. UTILITAT Millora la seguretat en la circulació de vehicles i vianants i la prevenció dels accidents. GARANTIA  DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  Ordenances municipals NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI  Ley 2/1986 de 13 de marzo, de Fuerzas y Cuerpos de Seguridad  Ley 16/1991, de 10 de julio, de las Policias Locales  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Real Decreto Legislativo 6/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial (BOE núm. 261, de 31 de octubre de 2015).  Real Decreto 1428/2003, de 21 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento General de Circulación (consolidado a 01 10 2015)  Real Decreto 320/1994, de 25 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento de procedimiento sancionador en materia de Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial. (BOE núm. 95, de 21 de abril)  Real Decreto 2822/1998, de 23 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento General de Vehículos. (BOE nº 22, de 26 de enero de 1999; corrección de errores en BOE nº 38, de 13 de febrero de 1999)  Real Decreto 818/2009, de 8 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento General de Conductores (consolidado a 31 12 2015)  Ordenança de circulació de vianants i de vehicles (OCVV) DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic en qualitat de:  Perjudicat/da  Víctima  Denunciat / detingut  Testimoni PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Primera assistència, atenció al perjudicat 2. Recepció/formulació de la denúncia 3. Informació dels drets. - 7 - 4. Informació dels tràmits posteriors. Ofereix Intervenció. Fluïdesa del trànsit. Document. Permís d’autorització de transports especials per les vies de la ciutat. Cost i forma de Pagament Taxes per prestacions de la Guàrdia urbana i circulacions especials. Ordenança fiscal núm. 3.8 http://ajuntament.barcelona.cat/hisenda/sites/default/files/ORDENAN%C3%87A%203.8.pdf Demanda de permís de transport especial; La taxa s'ha de liquidar per mitjà de l'òrgan gestor, i s'ha de satisfer en els terminis reglamentaris. Tanmateix, en sol·licitar-se la prestació del servei es pot exigir el dipòsit previ d'una quantitat estimada per garantir el pagament de la taxa. https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.html?&stpid=19970000472&style= empresa&language=ca Centres Prestadors  Guàrdia Urbana de Barcelona  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí  Unitat Central de Trànsit Informació complementària  https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.html?&stpid=19970000472&sty le=empresa&language=ca  http://ajuntament.barcelona.cat/hisenda/sites/default/files/ORDENAN%C3%87A%203.8.pdf Canals de Petició  Telemàtic: - Als apartats de Guàrdia Urbana de la bústia de queixes i suggeriments de l'Ajuntament de Barcelona - en cas de demanda d’acompanyament de transport especial al correu GU_Transports@bcn.cat  Telefònic: al número 112 Canals de Gestió  Telefònic: al número 112 Canals de Recepció  Presencial: Servei a la via pública OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI  Reduir un 15% (18) de víctimes mortals per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022).  Reduir un 12,1% (175) els ferits greus per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022). - 8 -  El temps d’arribada d’emergència. 10 minuts. (Font: Quadre de Comandament GUB Nivell 1) POLICIA DE PROXIMITAT DESCRIPCIÓ Garantir la presència als barris i reforçar la prevenció tot enfortint les relacions amb la comunitat, el teixit associatiu i les escoles. UTILITAT Ajuda a la detecció precoç del conflicte i a la intervenció immediata per a la solució. GARANTIA Pla Director de la Guàrdia Urbana NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Els que estableixen les lleis i els reglaments de l’ordenament jurídic PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Demanda/acord del servei adient. 2. Prestació del servei al lloc sol·licitat. OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana.  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats amb un marge d’error del 5%.  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat. (Font: memòria GUescola 2020-2021) MODALITAT 1: INFORMACIÓ, ASSISTÈNCIA I AJUDA A LA CIUTADANIA Descripció Assistir el ciutadà en situacions d’emergència relacionada amb riscos de naturalesa social o mèdica. Ofereix Atenció. Intervenció. El servei assistencial. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella - 9 -  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana)  Telefònic: al número 112 Canals de Gestió  Telefònic: al número 112 Canals de Recepció  Presencial: Servei a la via pública Objectiu de gestió  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana. MODALITAT 2: COL·LABORACIÓ AMB EL VEÏNATGE I ENTITATS DEL TERRITORI Descripció Mantenir relacions amb la comunitat i el teixit associatiu, mitjançant el contacte directe del servei de proximitat, i patrullatge en els eixos comercials. Ofereix Atenció. Intervenció. Atenció i escolta activa. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: - als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana) - 10 - - Reunions amb comerciants i reunions amb entitats - Audiència pública i sessió del plenari del consell de districte Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors (Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana) Canals de Recepció  Presencial: - Servei a la via pública - a les seus veïnals i de les entitats Objectiu de gestió  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats.  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% els contactes a entitats i centres religiosos de la ciutat amb un total de 50 visites. MODALITAT 3: DIVULGACIÓ PER A LA CONVIVÈNCIA I LA SEGURETAT Descripció Sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat a les escoles. Ofereix Activitat. Coneixement. Formació. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició  Presencial: - Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana - Reunions concertades amb les escoles Canals de Recepció  Presencial: a les escoles Objectiu de gestió  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat. - 11 - ATENCIÓ A LA CIUTADAN IA (GUÀRDIA URBANA) DESCRIPCIÓ Informació, orientació i gestió administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública. UTILITAT Tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana per a la concessió de permisos o per l’accés a informes necessaris per a tramitacions posteriors. GARANTIA Autoritat competent. NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI  Veure: Portal de Tràmits  Ordenances Fiscals 2018  LLEI ORGÀNICA 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. («BOE» 63, de 14-3-1986.)  LLEI 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals  LLEI 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona  LLEI 4/2003 d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: Accés, rectificació, cancel·lació i oposició a les bases on consten les seves dades http://administraciojusticia.gencat.cat/web/.content/documents/arxius/lo15_1999lopdcp.pdf Deures: Pagament de les taxes corresponents PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI Targeta d'armes: 1. Sol·licitud permís o renovació del permís 2. Pagament taxa 3. Obtenció del permís o de la renovació del permís Accidents -Dades accident de trànsit (Dades bàsiques): 1. Sol·licitud de les dades bàsiques 2. Obtenció de les dades bàsiques Accidents -Comunicat d’accident (Informe tècnic): 1. Sol·licitud del comunicat 2. Obtenció del comunicat 3. Pagament de la taxa corresponent Informes intervenció patrulla: 1. Sol·licitud de l’informe 2. Obtenció de l’informe Denúncies (trànsit i Ordenança municipal de convivència): 1. Sol·licitud de la denúncia 2. Recollida de la denúncia Cessió de vehicles: - 12 - 1. Sol·licitud 2. Obtenció confirmació cessió del vehicle Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (Vehicles a disposició judicial i Precintes): 1. Recepció de l’ordre de retorn del vehicle 2. Recollida del vehicle Ocupació espai públic (Filmacions, mudances, grues, bastides i reserves): 1. Sol·licitud del permís 2. Aportació de la documentació requerida 3. Pagament de taxes 4. Obtenció del permís Objectes decomissats: 1. Pagament de taxes 2. Recollida de l’objecte decomissat OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts. MODALITAT 1: INFORMACIÓ I TRÀMITS DE GUÀRDIA URBANA Descripció Informació, orientació i gestió de la part administrativa dels serveis i dels tràmits específics relacionats amb la intervenció de la Guàrdia Urbana de Barcelona i amb els permisos temporals d’ocupació de la via pública. Ofereix Document. Segons el tràmit a realitzar:  Permís i renovació del permís per transportar i utilitzar les armes de tipus A i B de la 4a categoria (armes accionades per aire o un altre gas comprimit)  Informe bàsic de la intervenció de patrulla de GUB en un accident amb ferits  Informe intern de GUB elaborat per la patrulla que ha intervingut a l’accident, on consta tota la informació de les parts implicades i la possible causa de l’accident.  Informes relatius a les actuacions de patrulles de GUB en casos de caigudes, contaminació acústica, molèsties veïnals, accidents sense ferits ...  Denúncies de circulació imposades a la ciutat de Barcelona, tant d’estacionament com de moviment  Denúncies de l’Ordenança de mesures per a fomentar la convivència ciutadana a l’espai públic de Barcelona  Acta de renúncia al vehicle (cotxe, moto, ciclomotor, camió) a favor de l’Ajuntament per al seu posterior desballestament  Ordre de recuperació, arran l’ordre judicial, del vehicle ingressats als dipòsits municipals per intervenció de les patrulles de GUB i Mossos d’Esquadra i posats a disposició judicial fins al seu lliurament final (titular o d’altres)  Ordre de recuperació, arran de l’ordre de des precinte per part de l’entitat que va ordenar el precinte, del vehicle ingressat al dipòsit municipal  Permís per la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal per rodar pel·lícules, espots publicitaris o realitzar sessions fotogràfiques  Permís per la instal·lació a la via pública de vehicles de mudances, grues, muntatge i - 13 - desmuntatge de bastides, en part o totalitat de la calçada o vorera  Ordre de recuperació dels objectes intervinguts a la via pública per les patrulles de la GUB degut a l’incompliment de les Ordenances Municipals Cost i forma de Pagament  Targeta armes: 24,89 € (permís o renovació). Veure tràmit.  Accidents. Veure tràmit. - Dades accident de trànsit (Dades bàsiques):0 euros - Comunicat d’accident (Informe tècnic): 88,71 € (sol·licitud presencial de la persona) o bé 76,03 € (sol·licitud de l’empresa asseguradora a través de la web) + 3,12 € x foto sol·licitada  Informes intervenció patrulla: 0 euros. Veure tràmit.  Denúncies (trànsit i ordenança municipal de convivència): 0 euros  Cessió de vehicles: 0 euros. Veure tràmit.  Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (precintes i vehicles a disposició judicial): 0 euros. Veure tràmit.  Ocupació espai públic. Veure tràmit: - Filmacions: 86,31 €/sol·licitud (Tràmit). Aquesta taxa està actualment en procés per a reduir- la a 38,36€ + 593,78 €/localització (ocupació via pública en el cas de rodatge) o 332,72 €/localització (ocupació via pública en el cas de sessions fotogràfiques) - Mudances, grues, bastides i reserves: 86,31 € /sol·licitud (Tràmit). Aquesta taxa està actualment en procés per a reduir-la a 38,36€ + 3 €/m2 /jornada (ocupació via pública) - Podes: 0 euros  Objectes decomissats: 194,52 €/comís (recollida de l’objecte). Veure tràmit. Pagament: Totes les taxes, s'ingressen en compte bancari segons full de liquidació o d'autoliquidació. Centres Prestadors Tots els tràmits es poden realitzar a l'Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana En els tràmits de vehicles ingressats en dipòsits municipals, també presta el servei l'empresa municipal Barcelona Serveis Municipals (B:SM), mitjançant els dipòsits municipals de vehicles detallats. I el tràmit de cessió de vehicles també el presten les Unitats Territorials de la GUB.  Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Dipòsit municipal Badajoz  Dipòsit municipal Sant Genís-Vall d’Hebron  Dipòsit municipal Joan Miró  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sants-Montjuïc  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Les Corts  Unitat Territorial Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Gràcia  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte d'Horta-Guinardó  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Nou Barris  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí Canals de Petició Targeta armes. Veure tràmit.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Accidents. - 14 -  Presencial: - Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - en oficines OAC  Telemàtic: al Portal de Tràmits, obligat per a les empreses d’assegurances. Telemàticament. Informes intervenció patrulla  Presencial: - Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - en oficines OAC  Telemàtic: Veure tràmit Denúncies (Trànsit o Ordenança municipal de convivència).  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Cessió de vehicles. Veure tràmit.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals (Vehicles a disposició judicial i Precintes). Veure tràmit.  Presencial: - Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - als Centres Prestadors tipus dipòsit municipal de vehicles Ocupació espai públic - Filmacions.  Telemàtic: Veure tràmit. Actualment només empreses Ocupació espai públic - Mudances, grues, bastides i reserves  Telemàtic: Veure tràmit Objectes decomissats. Veure tràmit  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Canals de Gestió  Presencial: - a l'Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - als punts de registre de l'Ajuntament de Barcelona a través d’instància Canals de Recepció Targeta armes.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Accidents. Informes intervenció patrulla.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana  Telemàtic: al compte de correu electrònic del sol·licitant  Correu postal: correu ordinari a l'adreça del sol·licitant Denúncies.  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Cessió de vehicles.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Gestió de vehicles ingressats en dipòsits municipals.  Presencial: a tots els Centres Prestadors Ocupació espai públic:  Telemàtic: al compte de correu electrònic del sol·licitant Objectes decomissats  Presencial: Oficina d’Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana Objectiu de gestió  Gestionar el 100% de les sol·licituds de tràmits en els terminis que estableix la normativa. - 15 - MODALITAT 2: OFICINA DE RECEPCIÓ DE DENÚNCIES Descripció Atenció a les denúncies dels ciutadans en els cassos recollits en el Conveni marc de coordinació i col·laboració en matèria de Seguretat pública i policia entre el Departament d’Interior de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Atendre les denúncies dels ciutadans de les següents tipologies:  Pèrdues de documentació / objectes  Furts, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo  Danys, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo  Robatoris amb força/furts en interior de vehicles, sempre que no hi hagi autor conegut o possibilitat d’identificar-lo. Ofereix Atenció. Atenció a la denúncia. Cost i forma de Pagament Gratuït. Centres Prestadors  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Ciutat Vella  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de l'Eixample  Unitat Territorial Guàrdia Urbana del Districte de Sarrià-Sant Gervasi  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Andreu  Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del Districte de Sant Martí  Oficina conjunta de recollida de denúncies GUB-PGME Canals de Petició  Presencial: als Centres Prestadors Canals de Gestió  Presencial: als Centres Prestadors Canals de Recepció  Presencial: als Centres Prestadors Objectiu de gestió  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts. - 16 - ANNEXOS CENTRES PRESTADORS Data actualització: 10/12/2018 UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE CIUTAT VELLA ADREÇA TELÈFON La Rambla, 43, baixos, 08002 Barcelona 112 / 032 562 477 Veure ubicació aquí 932 562 478 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut01@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 59, V13  Metro: L3-Liceu MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE L'EIXAMPLE ADREÇA TELÈFON c. Nàpols, 42-62, 08018 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 562 330 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut02@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h. - 17 -  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 54, H16, V19, V21  Metro: L1-Arc de Triomf MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANTS-MONTJUÏC ADREÇA TELÈFON C Guàrdia Urbana, 2, 08004 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 915 008 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut03@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 46, 55, 65, 79, 91, 109, 121, 165, H12, H16, D20  Metro: L3-Poble Sec, L1, L3, L8-Pl. Espanya  FGC: FGC-Pl. Espanya MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana - 18 - UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE LES CORTS ADREÇA TELÈFON C Les Corts, 25, 08028 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 914 980 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut04@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 5, 6, 7, 33, 34, 59, 63, 66, 67, 70, 75, 78, V3  Metro: L3-Maria Cristina/Les Corts  Tramvia: T1, T2, T3-Maria Cristina MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SARRIÀ-SANT GERVASI ADREÇA TELÈFON Av. J Vicens Foix, 55, 08034 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 914 353 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut05@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 130, V3, 68, 75, H4  FGC: Reina Elisenda MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals - 19 -  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE GRÀCIA ADREÇA TELÈFON Av. Vallcarca, 205, 08023 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 933 264 000 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut06@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 119, 123, 124, 129, 27  Metro: L3-Penitents MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE D'HORTA-GUINARDÓ ADREÇA TELÈFON Av Cardenal Vidal Barraquer, 47*51, 08035 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 562 400 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut07@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h - 20 - COM ARRIBAR-HI  Autobús: 102, V21, V23, V25  Metro: L3-Montbau, L5-Horta, L3-Mundet MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE NOU BARRIS ADREÇA TELÈFON c. Marie Curie, 20, 08042 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 914 848 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut08@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 47, 122, V29, D40, D50  Metro: L4-Llucmajor MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANT ANDREU ADREÇA TELÈFON c. Gran de la Sagrera, 179, 08027 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 563 070 - 21 - WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut09@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 00:00h-24:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 34, 126, H8, V31  Metro: L9N-L10- Onze de Setembre MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana UNITAT TERRITORIAL DE LA GUÀRDIA URBANA DEL DISTRICTE DE SANT MARTÍ ADREÇA TELÈFON c. Espronceda, 148-150, 08018 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 932 562 850 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_ut010@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC  Urgències: Tots els dies. De 06:00h-22:00h.  Tràmits administratius: de dilluns a divendres. De 08:00h-14:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 7, V27, H14  Metro: L4-Selva de Mar, L4-Poblenou  Tramvia: T4-Fluvià MODALITATS DE SERVEI  Millora de la seguretat ciutadana  Compliment de les ordenances municipals  Prevenció de la seguretat viària  Ordenació i regulació del trànsit  Informació i assistència i ajuda a la ciutadania  Col·laboració amb el veïnatge i entitats del territori  Divulgació per a la convivència i la seguretat.  Oficina de recepció de denúncies  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana - 22 - UNITAT D’INVESTIGACIÓ I PREVENCIÓ DE L’ACCIDENTALITAT (UIPA) ADREÇA TELÈFON C. A, 97 (Zona Franca), 08040 Barcelona 112 Veure ubicació aquí 93 256 31 44 WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_uipa@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC De dilluns a divendres (a la Oficina d’informació i tràmits)  De 09:00h a 14:00h (a la Oficina d’informació i tràmits) COM ARRIBAR-HI  Autobús: V3, N1  Metro: L10S Zona Franca DESCRIPCIÓ Reforçar el coneixement en la investigació i instrucció d’atestats per accidents i delictes contra la seguretat viària. MODALITATS DE SERVEI  Prevenció de la seguretat viària UNITAT CENTRAL DE TRÀNSIT (UCT) ADREÇA TELÈFON C. A, 97 ( Zona Franca), 08040 Barcelona 93 256 31 79 Veure ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_transports@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC Tràmits administratius: dies laborables de dilluns a divendres.  De 08:00h a 14.00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 21, 23, H16, V3 MODALITATS DE SERVEI  Ordenació i Regulació del trànsit DIPÒSIT MUNICIPAL BADAJOZ ADREÇA TELÈFON - 23 - C/ Badajoz, 168 (entre Bolívia i Av. Diagonal), 08018 Barcelona 93 328 49 50 Veure ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC http://www.gruabcn.cat badajoz@bsmsa.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC Tot l'any.  De 00:00h a 24:00h. COM ARRIBAR-HI  Autobús: 7, 92, 192, N7  Metro: L1 Glòries  Tramvia: T4 Ca l’Aranyó MODALITATS DE SERVEI  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana DIPÒSIT MUNICIPAL SANT GENÍS-VALL D’HEBRON ADREÇA TELÈFON Pg. de la Vall d'Hebron 138-160, 08035 Barcelona 93 428 06 98 Veure ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC http://www.gruabcn.cat sgenis@bsmsa.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC Tot l'any.  De 00:00h a 24:00h. COM ARRIBAR-HI  Autobús: 27, 60, 73, 76, 119, 185, B19, V15, V21, N4  Metro: L-3 i L-5 (parada: Vall d'Hebron) MODALITATS DE SERVEI  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana DIPÒSIT MUNICIPAL JOAN MIRÓ ADREÇA TELÈFON C/Tarragona (entre Consell de Cent i Diputació), 08015 Barcelona 93 423 05 70 Veure ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC http://www.gruabcn.cat miro@bsmsa.cat - 24 - ATENCIÓ AL PÚBLIC Tot l'any.  De 00:00h a 24:00h. COM ARRIBAR-HI  Autobús: 27, 46, 109, 115, 150, V7, CJ, N0, N1, N2, N13, N14, N15, N16, N17  Metro: L-1 (Espanya), L-3 (Tarragona), L-8 (Espanya)  FGC: (Estació Espanya) línies R5-R6-L8-S4-S7-S8- S33 MODALITATS DE SERVEI  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana OFICINA D’INFORMACIÓ I TRÀMITS DE LA GUÀRDIA URBANA ADREÇA C/ Guàrdia Urbana, 3, 08004 Barcelona Veure ubicació aquí WEB http://www.bcn.cat/cgi-bin/ctveure_eq.pl?id=1264093702&SIPAC=19970000458&v=TRAM ATENCIÓ AL PÚBLIC De dilluns a divendres.  De 09:00h a 14:00h. COM ARRIBAR-HI  Autobús: 55, 121, 13, 150  Metro: L3-Poble Sec, L1,L3,L8-Pl. Espanya  FGC: FGC-Pl. Espanya MODALITATS DE SERVEI  Informació i Tràmits de Guàrdia Urbana OFICINA CONJUNTA DE RECOLLIDA DE DENÚNCIES GUB-PGME ADREÇA TELÈFON C/ Joan de Borbó, 32, 08003 Barcelona 932 565 480 Veure ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC www.bcn.cat/guardiaurbana gu_platges@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC Tots els dies.  Horari d'hivern (1 d’octubre a 31 de maig): De 09:00h a 21:00h - 25 -  Horari d'estiu (1 de juny a 30 de setembre): De 00:00h a 24:00h COM ARRIBAR-HI  Autobús: 47, 59, V15, V19, D20  Metro: L4-Barceloneta DESCRIPCIÓ En aquest espai, els agents atenen peticions, consultes i denúncies adreçades als Mossos d'Esquadra o a la Guàrdia Urbana indistintament. INSTAL·LACIONS L'espai, de 684 metres quadrats, acull un servei de recepció de denúncies i la Unitat de Platges de la Guàrdia Urbana. MODALITATS DE SERVEI  Oficina de recepció de denúncies - 26 - SEGUIMENT D' INDICADORS I OBJECTI US DE GESTIÓ Data actualització: 25/10/2021 Cal tenir en compte que arran de la declaració d’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19 (Reial Decret 463/2020, de 14 de març), molts dels serveis i modalitats ofertats a la ciutadania durant l’any 2020 s’han vist greument afectats, en alguns casos perquè no s’han pogut portar a terme, i en d’altres, perquè han vist molt reduïda la seva activitat. És per això que els indicadors han vist disminuïts els seus valors i alguns dels objectius de gestió no s’han pogut complir i/o avaluar. SERVEI: POLICIA DE SEGURETAT INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Incidents relacionats amb la seguretat ciutadana (Font: Mycellium) 97.871 - - - Incidents relacionats amb la seguretat ciutadana. Incidents de 6.001 5.852 5.894 - prioritat alta i que Guàrdia Urbana en té la titularitat de la competència (Font: Mycellium) Incidents relacionats amb la seguretat ciutadana. Incidents de - - - 13.064 prioritat alta i gestionats per Guàrdia Urbana (Font: Mycellium) OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana 2018 2019 2020 Temps 8’02” 6’19” 6’38’’ Grau acompliment 124% 158% 151% Proposta pel 2021:  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana. SERVEI: POLICIA ADMINISTRATIVA INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Incidents relacionats amb comportaments regulats per les 105.474 - - - ordenances municipals (Font: Mycellium) Incidents relacionats amb comportaments regulats per les 905 699 - - ordenances municipals. Incidents de prioritat alta i que Guàrdia Urbana en té la titularitat de la competència (Font: Mycellium) Incidents relacionats amb comportaments regulats per les ordenances - - 712 - municipals, de prioritat alta i titularitat competència de Guàrdia Urbana (Font: Mycellium). El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 20 minuts de mitjana. Incidents relacionats amb comportaments regulats per les ordenances - - - 694 - 27 - municipals, de prioritat alta i gestionats per Guàrdia Urbana (Font: Mycellium). OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 25 minuts de mitjana 2018 Temps 19’02” Grau acompliment 131% 2. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 20 minuts de mitjana 2019 2020 Temps 10’13” 20’38’’ Grau acompliment 196% 97% Proposta pel 2021:  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 20 minuts de mitjana. SERVEI: POLICIA DE CIRCULACIÓ INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Nombre d’accidents de trànsit amb víctimes (Font: aplicació d’accidents) 9.430 9.180 - 5.715 Número de ferits greus per accident de trànsit (Font: aplicació d’accidents) 241 238 202 141 Nombre de víctimes mortals en accidents de trànsit (Font: Aplicació d’accidents) 12 21 22 14 Nombre d’incidents d’ordenació i regulació del trànsit (Font: Mycelium) 20.594 - - - Temps mig d’arribada d’emergència. En 10 minuts (Font: Quadre de 8’36” 8’52” 8’47” 7’54’’ Comandament GUB Nivell 1) OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Reduir el 30% de morts per accidents de trànsit respecte al 2012 (Pla local de seguretat viària 2013-2018) 2018 % assolit 30% Grau acompliment 100% 2. Reduir % de víctimes mortals per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022) 2019 2020 Reduir 20% (17) 9,5% (19) % assolit 89% 100% Grau acompliment 89% 100% 3. Reduir un 20% els ferits greus per accidents de trànsit respecte al 2012 (Pla local de seguretat viària 2013-2018) 2018 % assolit 10% Grau acompliment 50% 4. Reduir % els ferits greus per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022) - 28 - 2019 2020 Reduir 16% (167) 8% (183) % assolit 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 5. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 10 minuts de mitjana 2018 2019 Temps 8´52” 8’47” Grau acompliment 117% 114% 6. Temps mig d’arribada d’emergència. 10 minuts (Font: Quadre de Comandament GUB Nivell 1) 2020 Temps 7’54’’ Grau acompliment 127% Proposta pel 2021:  Reduir un 15% (18) de víctimes mortals per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022)  Reduir un 12,1% (175) els ferits greus per accidents de trànsit respecte l’any 2018. (Pla local de seguretat viària 2019-2022)  Temps mig d’arribada d’emergència. 10 minuts (Font: Quadre de Comandament GUB Nivell 1) SERVEI: POLICIA DE PROXIMITAT INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Curs 2016/17 2017/18 2018/19 2019/20 Incidents de naturalesa assistencial (Font: Mycellium) 34.301 - - - Incidents de naturalesa assistencial. Incidents de prioritat alta i que 7.830 10.976 7.258 - Guàrdia Urbana en té la titularitat de competència (Font: Mycellium) Incidents de naturalesa assistencial i d’emergència social o mèdica - - - 8.314 de prioritat alta i gestionats per Guàrdia Urbana (Font: Mycellium). Nombre de contactes fets amb la comunitat (Font: NIP-SIP) 7.042 7.143 5.892 4.019 Nombre de sessions formatives sobre convivència, civisme i 2.339 2.328 2.300 - seguretat efectuades a les escoles (Font: memòria GUescola) Sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat - - - 1.421 (Font: memòria GUescola) OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana 2018 2019 Temps 10’41” 10’49” Grau acompliment 140% 139% 2. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta de naturalesa assistencial i d’emergència social o mèdica ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana. 2020 Temps 10’05’’ Grau acompliment 149% 3. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta de naturalesa assistencial ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana. - 29 - 2020 Temps 10’31’’ Grau acompliment 143% 4. Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats amb un marge d’error del 5% 2018 2019 2020 % assolit 100% 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 100% 5. Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat Font: memòria GUescola 2017/18 2018/19 2019/20 % assolit 68,9% 67,8% 55,2% Grau acompliment 106% 104% 85% Proposta pel 2021:  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats amb un marge d’error del 5%  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat MODALITAT 1: INFORMACIÓ, ASSISTÈNCIA I AJUDA A LA CIUTADANIA INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Incidents de naturalesa assistencial (Font: Mycellium) 34.301 - - - Incidents de naturalesa assistencial. Incidents de prioritat alta i que 7.830 7.343 7.103 - Guàrdia Urbana en té la titularitat de competència (Font: Mycellium) Incidents de naturalesa assistencial. Incidents de prioritat alta i - - - 5.635 gestionats per Guàrdia Urbana (Font: Mycellium) OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana 2018 2019 2020 Temps 9’34” 10’33” 10’31’’ Grau acompliment 157% 142% 143% Proposta pel 2021:  El temps d’arribada de la patrulla als serveis de prioritat alta ha de ser inferior a 15 minuts de mitjana MODALITAT 2: COL·LABORACIÓ AMB EL VEÏNATGE I ENTITATS DEL TERRITORI INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Nombre de contactes fets amb la comunitat (Font: NIP-SIP) 7.042 7.143 5.982 4.109 Contactes a entitats i centres religiosos de la ciutat amb un total - - 89 96 de 50 visites OBJECTIUS DE GESTIÓ - 30 - 1. Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats 2018 2019 2020 % assolit 100% 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 100% 2. Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% els contactes a entitats i centres religiosos de la ciutat amb un total de 50 visites 2019 2020 % assolit 100% 100% Grau acompliment 100% 100% Proposta pel 2021:  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% de contactes efectuats  Introduir en la aplicació NIP-SIP el 100% els contactes a entitats i centres religiosos de la ciutat amb un total de 50 visites MODALITAT 3: DIVULGACIÓ PER A LA CONVIVÈNCIA I LA SEGURETAT INDICADORS DE GESTIÓ Curs 2016/17 2017/18 2018/19 2019/20 Nombre de sessions formatives sobre convivència, 2.339 2.328 2.300 1.421 civisme i seguretat a escoles (Font: memòria GUescola) OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat 2018 2019 2020 % assolit 68,9% 67,8% 55,2% Grau acompliment 106% 104% 85% Proposta pel 2021:  Efectuar sessions formatives sobre convivència, civisme i seguretat en el 65% de les escoles de la ciutat SERVEI: ATENCIÓ A LA CIUTADANIA (GUÀRDIA URBANA) INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Nombre de procediments instruïts per Guàrdia Urbana. (Font: NIP-SIP) 35.897 42.689 26.620 28.480 Número de tràmits gestionats per la OIT - - 97.367 49.533 OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts 2018 2019 2020 % assolit 100% 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 100% - 31 - Proposta pel 2021:  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts MODALITAT 1: INFORMACIÓ I TRÀMITS DE GUÀRDIA URBANA INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Número de tràmits gestionats 66.796 46.567 - - Número de tràmits gestionats per la OIT - - 97.367 49.533 OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Gestionar el 100% de les sol·licituds de tràmits en els terminis que estableix la normativa 2018 2019 2020 % assolit 100% 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 100% Proposta pel 2021:  Gestionar el 100% de les sol·licituds de tràmits en els terminis que estableix la normativa MODALITAT 2: OFICINA DE RECEPCIÓ DE DENÚNCIES INDICADORS DE GESTIÓ 2017 2018 2019 2020 Nombre de procediments instruïts per Guàrdia Urbana (Font: NIP-SIP) 35.897 42.689 26.620 28.480 OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts 2018 2019 2020 % assolit 100% 100% 100% Grau acompliment 100% 100% 100% Proposta pel 2021:  Introduir al sistema d’informació policial el 100% dels procediments coneguts - 32 -