Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat ANUNCI 21XF0999 La COMISSIÓ DE GOVERN, en sessió de 30 de setembre de 2021, ha aprovat la següent proposta d’acord: APROVAR inicialment les Bases reguladores de les convocatòries per a l'atorgament de subvencions en el marc de l'acció comunitària a la ciutat de Barcelona. SOTMETRE a informació pública les esmentades Bases reguladores per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en el Tauler d'Edictes de l’Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb els articles: 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s’hagin formulat al·legacions substancials que comportin modificació de les mateixes, durant el període d’informació pública. DEIXAR SENSE EFECTE les Bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a la planificació, gestió i seguiment de plans i processos de desenvolupament comunitari a la ciutat de Barcelona amb durada plurianual aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 16 de novembre de 2017 i publicades en el BOPB el 27 de novembre de 2017 i les Bases reguladores per a l’atorgament de subvencions pluriennals en el marc de l’acció comunitària i l’associacionisme a la ciutat de Barcelona aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 14 de desembre de 2017 i publicades en el BOPB el 4 de gener de 2018. PUBLICAR el present acord al BOPB, la Gaseta Municipal, al Tauler d'Edictes i al web municipal de l'Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 1-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat BASES REGULADORES DE LES CONVOCATÒRIES PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS EN EL MARC DE L’ACCIÓ COMUNITÀRIA A LA CIUTAT DE BARCELONA 1.- OBJECTE I FINALITAT L’objecte d’aquestes bases és la regulació de les convocatòries de concessió de subvencions en règim de concurrència pública competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, per al desenvolupament de projectes en el marc de l’acció comunitària a la ciutat de Barcelona. Aquestes subvencions podran ser, si així ho diu la convocatòria, pluriennals. Els projectes que seran objecte de la subvenció han de tenir com a finalitat la cohesió i la inclusió social, i es realitzaran mitjançant accions comunitàries de foment de les relacions socials, de pertinença i de cooperació entre membres d’un determinat espai de convivència, que potenciïn el teixit social i associatiu com a element de promoció social i comunitària i donin a conèixer els valors de l’associacionisme i el voluntariat. Els projectes a subvencionar hauran de fomentar activitats d’interès públic o social que tinguin la intencionalitat transformadora de: • L’enfortiment (apoderament) de la comunitat. • La millora de les condicions de vida (donant resposta a necessitats). • La inclusió/cohesió social. L’enfortiment comunitari té sempre una dimensió política: promoció de noves formes d’organització i decisió col·lectives que permeten afrontar nous reptes socials, participació del màxim possible d’actors del territori en la construcció dels projectes per a la transformació del mateix i de la comunitat, mobilització, reivindicació de demandes, articulació de projectes i capacitats de negociació d’aquests amb qui correspongui, generació d’experiències i d’aprenentatges. La millora de les condicions de vida pot fer referència a multitud d’aspectes: salut, educació, treball, habitatge... també a aspectes relacionals. La comunitat, la població, ha de jugar un paper de primer ordre en la definició/construcció/expressió d’aquestes necessitats i en la recerca de solucions per a la millora. Els projectes han d’explicitar estratègies de polítiques actives d’incorporació de la perspectiva de gènere, l’atenció i apoderament de col·lectius vulnerables, de població amb diversitat funcional i d’orígens diversos. 2.- RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre: • La convocatòria específica que s’aprovi. • Aquestes Bases. • La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. • Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 2-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local De Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva de dones i homes. • Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques • Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic Sense perjudici del que s’estableix als art. 47 i 48 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització iniciada o futura de l’activitat i té caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues que van ser considerades per a l’atorgament. 3.- SOL·LICITANTS QUE PODEN OPTAR A LES SUBVENCIONS Poden sol·licitar i ésser beneficiàries de les subvencions a què fan referència aquestes bases les persones jurídiques sense finalitat de lucre, constituïdes i actives, que tenen la seva seu social o delegació a la ciutat de Barcelona o a un altre territori que es concreti a la convocatòria i que hagin de realitzar l’activitat prevista per al seu atorgament d’acord amb els requisits que s’estableixin en la convocatòria i sempre i quan duguin a terme projectes en els programes i àmbits territorials especificats, i que faran constar en el document bàsic 1. Els requisits exigibles a les persones beneficiàries, i que s’han d’acreditar degudament, són els següents: • Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. • Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria de la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes • Que, d’acord amb els seus estatuts, tinguin objectius i finalitats coincidents amb les d’aquestes subvencions. • Els sol·licitants hauran d’adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 3-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat 4.- TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR La sol·licitud de la subvenció es composa de la documentació següent: Document bàsic 1: instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa relacionada en aquesta declaració responsable en el moment de la sol·licitud. Document bàsic 2: formulari descriptiu de projecte. Document bàsic 3: pla viabilitat Una sol·licitud que no aporti algun dels documents bàsics (1,2 i 3) no serà admesa. Cada convocatòria podrà establir la presentació de documentació addicional en el moment i la forma que s’hi determini. Els documents bàsics per concórrer a cadascuna de les convocatòries regulades per aquestes bases s’han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvencions, deixen sense efecte aquest tràmit, i, en conseqüència, comporten la no admissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió. A cada convocatòria es determinarà la forma i el termini per presentar les sol·licituds, i serà efectiu a partir del dia següent al de la publicació de cada convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. 5.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent. També es determinarà a cada convocatòria la possibilitat d’ampliació de la partida durant el procés d’atorgament d’acord amb l’art. 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei General de Subvencions amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o com a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. 6.- MODALITAT i REQUISITS DEL PROJECTE La modalitat dels projectes per a la planificació, gestió i seguiment de plans i processos de desenvolupament comunitari a la ciutat de Barcelona, i per a projectes en el marc de l’acció comunitària i l’associacionisme a la ciutat de Barcelona es concretarà a cada convocatòria. Cada modalitat podrà contenir un o més programes específics. Si durant el moment de la valoració del projecte s'apreciés un error en la modalitat escollida per part de B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 4-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat la persona sol·licitant, la sol·licitud es podrà incloure a l'àmbit al qual s'adeqüi millor. Els requisits dels projectes es concretaran a cada convocatòria. Tot i això, els projectes han de contemplar els següents requisits: • Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents amb el que s’estableix a les convocatòries corresponents. • Que les activitats que es desenvolupin complementin la competència municipal en aquestes matèries. • Que el projecte i les activitats que se’n deriven, es realitzin a la ciutat de Barcelona, o des de la dimensió territorial que s’indiqui a la convocatòria • Que les activitats que duguin a terme siguin sense afany de lucre; en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades. • Que les activitats programades s’iniciïn segons la temporalitat especificada en cada convocatòria. • Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista. 7.- QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. Es cap cas sobrepassarà l’import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats) L’import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per el/la beneficiari/a. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. Els criteris que s'han de tenir en compte, preferentment, per determinar l'import de les subvencions són la puntuació obtinguda pels criteris de valoració, el cost del projecte, els altres ajuts rebuts i les disponibilitats pressupostàries, sens perjudici que les bases específiques de la convocatòria estableixin criteris addicionals. Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses que s’indiquin a cada convocatòria en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte establert a la convocatòria. En aquest sentit, llevat disposició expressa contrària en la convocatòria, es considera despesa realitzada la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació determinat per la normativa reguladora de la subvenció. Quan l'import de la despesa subvencionable superi els llindars establerts a la normativa de contractes públics per a la contractació menor, s'han de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'execució de l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat suficient nombre d'entitats que les realitzin, prestin o subministrin. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 5-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat 8.- COMPATIBILITAT AMB D’ALTRES SUBVENCIONS, AJUTS i RECURSOS La incompatibilitat amb altres subvencions es determinarà a cada convocatòria. 9.- ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT L’òrgan competent per a la instrucció i les resolucions del procediment es determinarà a cada convocatòria. 10.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ La comissió de valoració es determinarà a cada convocatòria. 11.- CRITERIS DE VALORACIÓ DELS PROJECTES Els criteris de valoració dels projectes i la seva puntuació s’establiran en cada convocatòria. Tanmateix a cada convocatòria es valorarà com a mínim els criteris següents: • Viabilitat del Projecte. • Qualitat de l’activitat • Incorporació de la perspectiva intercultural i de gènere en el projecte • Vinculació amb el territori Els projectes hauran d’obtenir la puntuació mínima que s’especificarà a cada convocatòria Serà motiu de denegació de la subvenció el no assolir aquesta puntuació mínima. La puntuació final màxima que s’atorgarà al projecte serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l’informe tècnic de valoració.. 12.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions, la instrucció de la qual correspon a l’òrgan que es designi a cada convocatòria, es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’indiqui a la convocatòria. Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 6-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat 12.1 Admissió de sol•licitud La presentació de la sol·licitud de subvenció faculta a l’òrgan competent per a la instrucció del procediment per comprovar la conformitat de les dades que s'hi contenen o es declaren. Un cop presentada la sol·licitud de subvenció pel mitjà i la forma que s’indiqui a la convocatòria, es comprovarà que aquesta conté els documents bàsics relacionats a la base 4 d’aquestes bases. Si no s’han incorporat aquests tres documents la sol·licitud serà inadmesa. De les sol·licituds finalment presentades es comprovarà que la documentació que aporten s’ajusta als requisits requerits respecte de les persones beneficiàries i dels projectes presentats, d’acord amb l’establert a la Convocatòria corresponent, i en el cas que la documentació hagi de ser esmenada se’ls requerirà per tal que l’esmenin d’ acord amb el que preveu l’art.68 de Llei 39/2015, de 1 de octubre, per la qual s’ aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest requeriment es farà mitjançant el correu electrònic a l’adreça que s’hagi indicat en la sol·licitud de subvenció i es farà constar que en el cas de que no es presentés l’esmena a la sol·licitud dins del termini aquesta última es tindrà per desistida. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. Les sol·licituds no esmenades dins del termini no seran examinades. 12.2 Valoració dels projectes Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que l’òrgan col·legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini. L’òrgan instructor elevarà la proposta de resolució provisional a l’òrgan competent per a la resolució d’atorgament provisional d’aquesta convocatòria de subvencions. 12.3 Resolució provisional A la vista de l’informe de la comissió de valoració i a proposta de l’òrgan instructor, l’òrgan competent formularà la resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les interessades mitjançant la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i a les pàgines web de l’Ajuntament de Barcelona. L’endemà de la publicació de la resolució provisional al BOPB s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació requerida en el mateix anunci. En cas que no es presenti la documentació requerida en el termini establert, es denegarà la subvenció. La resolució provisional ha de contenir la llista de persones sol·licitants proposades per ser beneficiàries de les subvencions i les entitats que formen part de la llista de reserva, si n'hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda i sempre que hagin assolit la puntuació mínima exigida. En el supòsit que alguna de les persones proposades per ser beneficiàries de la subvenció no l'accepti o desisteixi de la sol·licitud, es pot atorgar la subvenció a la persona o persones sol·licitants de la llista de reserva per ordre de puntuació, prèvia aportació de la documentació requerida a la convocatòria i de l'acceptació de la subvenció, si escau. 12.4 Tràmit d’al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació per presentar al·legacions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 7-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat El fet que les sol·licitants interessades no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional. 12.5 La reformulació de les sol•licituds Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l’execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol·licitar l’acceptació de modificacions En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import en un termini de 2 mesos des de la resolució provisional de la convocatòria. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l’import informat a la instància de la sol·licitud a l’hora de valorar la justificació del projecte. Les sol·licituds de reformulació seran resoltes per l’òrgan competent. La reformulació del projecte ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció així com els criteris de valoració establerts en relació amb el projecte, i no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració efectuada d'aquest. Tot i això, si es donen circumstàncies que originin modificacions substancials, aquestes s’hauran de comunicar mitjançant la presentació d’un informe, telemàticament, adreçat a l’òrgan gestor competent. Les sol·licituds de modificacions substancials han d’estar motivades, s’han de comunicar immediatament quan apareguin les circumstàncies que les originen, i s’hi ha d’especificar les repercussions pressupostàries i del cronograma que impliquen. No s’acceptaran modificacions substancials dels projecte fora de casos objectius de força major. Es consideren modificacions substancials: - Canvis en els objectius generals i/o específics i en els resultats esperats. - Modificacions superiors al 15% en les partides pressupostàries aprovades - Decremet de l’aportació de recursos propis de la persona jurídica al projecte. - Desviacions que afectin l’execució del cronograma en més de sis mesos. L’òrgan competent, si ho considera oportú, requerirà a la sol·licitant informació addicional per a la seva valoració i determinarà si accepta o denega la modificació. Només en el cas d’acceptació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. No s’acceptaran sol·licituds de modificació un cop finalitzat el termini d’execució del projecte inicialment previst. Durant el procediment d’atorgament de la subvenció, l’òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l’activitat plantejada per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar-ne l’acceptació. Aquesta acceptació s’entendrà atorgada si en la proposta de modificació s’exposen de forma clara, les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des de la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 8-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat 12.6 Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, les interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a l’òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l’òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica beneficiària proposada davant l'Administració. 12.7 Publicació i mitjà de notificacions La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 12.8 Finalització del procediment El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima les interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions 12.9 Pagament La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades per cadascuna de les seves corresponents modalitats, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. El lliurament dels fons públics corresponent a la subvenció es podrà realitzar amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. El pagament s’efectuarà mitjançant transferència al compte bancari que indiqui la sol·licitant i sota la seva responsabilitat. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. El pagament s’efectuarà segons el que estableixin les normes municipals vigents i s’especifiqui a la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 9-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat En cas que la convocatòria sigui pluriennal, les anualitats posteriors a la primera només s’abonaran quan s’hagi justificat la subvenció de l’any anterior i s’hagin justificat, en temps i forma, la resta de subvencions atorgades a l’entitat per part de l’Ajuntament i els seus ens dependents. 13.- OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions caldrà que compleixin amb les següents obligacions: • Acceptar la subvenció amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la. La convocatòria pot preveure també que la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament en el supòsit que la persona proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins el termini de 10 dies hàbils esmentat. • L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. • Fer l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. • Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. • Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament i demés entitats municipals, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social. • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. • Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l’atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). • Justificar l’activitat realitzada i l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. • Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que li siguin requerides. • Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control. • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. • Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i les seves entitats municipals o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. • Fer constar en els materials de difusió i publicitat, la frase: Amb el suport de l’Ajuntament de d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona, i altres que s’especifiqui a la convocatòria. • Utilitzar preferentment la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció. • Declarar quin règim d’IVA li és aplicable. • Donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en què li sigui aplicable. • Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i moment que es determini, d’acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. • Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. • L’Ajuntament de Barcelona impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l’entitat es compromet a aplicar, en la mesura de les B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 10-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Les persones jurídiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. L’Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques beneficiàries de les subvencions atorgades. L’entitat beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides 14.- SUBCONTRACTACIÓ Les persones beneficiàries sols podran subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de subvenció si les respectives convocatòries ho preveuen de manera expressa i amb el límit del percentatge màxim de l'import de l'activitat subvencionada que determinin les citades convocatòries. Si aquestes no preveuen aquest límit no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l’autorització prèvia de l’òrgan que va atorgar la subvenció quan l’activitat subcontractada excedeixi en més d’un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l’objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l’apartat anterior. 15.- TERMINIS I FORMA DE JUSTIFICACIÓ D’EXECUCIÓ DE L’ACTIVITAT D'acord amb el que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, les entitats o organitzacions subvencionades estan obligades a justificar el compliment de les condicions imposades i la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció. En el moment de la justificació s’hauran d’aportar les factures originals de les subvencions atorgades, com a mínim, per la totalitat de l’import subvencionat, i aquestes han de referir-se a despeses efectuades durant la durada del projecte subvencionat. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. La beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables La beneficiària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de la forma que s'estableixi a la convocatòria en un termini no superior a dos mesos, que començaran a comptar des de la data de finalització de l'activitat. Tanmateix, l'òrgan concedent podrà atorgar una ampliació del termini establert, que no excedeixi la meitat d'aquest, sempre que no es perjudiquin drets de tercers. En cas que no es faci ús d’aquests models, és del tot imprescindible presentar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells, mitjançant qualsevol altre document. La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu segons l'import total del projecte, d'acord amb els models establerts i de la manera següent, no obstant els imports de referència dels paràgrafs següents podran ser modificats a la convocatòria: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 11-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat Per a projectes presentats d’import inferior a 60.000 euros anuals, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de: • Memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. • Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import i la procedència. • Les factures originals relacionades a la memòria econòmica del projecte. En el moment de la justificació s’hauran d’aportar les factures originals de les despeses realitzades pels projectes de les subvencions atorgades i, com a mínim, per la totalitat de l’import subvencionat. • Una declaració jurada del representant de l’entitat que certifiqui que: o Són factures electròniques originals o, en cas que siguin escanejades, concorden amb els documents originals que estan en possessió de l’entitat beneficiària d’aquesta subvenció. o Corresponen a despeses vinculades a l’execució del projecte indicat i subvencionat per l’Ajuntament de Barcelona en el marc d’aquesta convocatòria. o S’han imputat totalment o parcial a aquesta subvenció i, en conseqüència, aquest import total o parcial no es pot tornar a imputar en la justificació d’ aquest o altres projectes en cap altre procediment d’atorgament de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona o d’una altra Administració. • Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses que superin els llindars establerts a la normativa vigent de contractes públics per a la contractació menor, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. • Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. Les beneficiàries hauran d'acreditar la despesa mitjançant les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa d'acord amb els requisits que s'estableixin a la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 12-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat Aquests documents s’inclouran en una declaració responsable on es farà constar la veracitat dels mateixos, el compliment del que disposa l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com el compromís de conservació dels documents originals. El contingut detallat de la declaració responsable sobre aquests documents s’establirà en la convocatòria En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o física que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents RNT (relació nominal de treballadors amb les seves bases de cotització a la Seguretat Social) i RLC (rebut de liquidació de cotitzacions que abona l’empresa a la Seguretat Social), presentats a la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l'IRPF (mod. 111 o mod. 190), tots correctament autentificats. Si, voluntàriament, la persona jurídica beneficiària volgués aportar un informe dels estats comptables del projecte emès per un auditor de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007, igualment se li podrien requerir els justificants. Per a projectes presentats d’import igual o superior a 60.000 euros anuals, amb un compte justificatiu dels estats comptables del projecte emès per un/a auditor/a de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007, que constarà de la informació següent: • Memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts (segons els models que es detallaran a la convocatòria). • Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà: o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada, indicant l'import i procedència (segons els models que es detallaran a la convocatòria). • Juntament amb la documentació justificativa expressada, s’haurà d’aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...) i una declaració del beneficiari acreditativa de l’acompliment de les obligacions següents: o Fer difusió, dintre de les seves possibilitats, de les actuacions que porta a terme l’Ajuntament de Barcelona en la matèria objecte de la subvenció que puguin ser d’especial interès per a les persones membres i/o usuàries de l’entitat. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 13-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat • Comunicació de reintegrament en el supòsit de fons provinents de la subvenció i no aplicats al projecte. En el supòsit que la persona jurídica beneficiària de la subvenció estigués obligada a auditar els seus comptes anuals, la revisió del compte justificatiu la realitzarà el mateix auditor/a. L'informe d'auditoria, com que verifica el compliment de tots els requisits exigits en el compte justificatiu, es tindrà en compte en el procés de revisió per acreditar el compliment de les finalitats i l'extinció del projecte. La despesa dels serveis externs d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a l'import màxim que s'especifiqui a la convocatòria. Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir a la beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquesta base La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part de la beneficiària, d'acord amb el que s'estableix a la base següent. 16.- CAUSES DE NUL·LITAT, ANUL·LABILITAT I REINTEGRAMENT La resolució de concessió de la subvenció esdevindrà nul·la de ple dret en els supòsits següents: • Quan es produeixi algun dels supòsits de nul·litat previstos a l’article 47 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. • Quan l’acte d’atorgament s’hagi adoptat sense la cobertura pressupostària corresponent, de conformitat amb el que disposa la Llei General Pressupostària. Són causes d’anul·labilitat de la resolució de concessió la resta d’infraccions de l’ordenament jurídic i, en especial, les contingudes a la Llei 38/2003, general de subvencions, de conformitat amb el que disposa l’article 48 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En ambdós casos, l’òrgan concedent procedirà a la revisió d’ofici o en el seu cas, a la declaració de lesivitat i ulterior impugnació, de conformitat amb el procediment establert en els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents: • De l'obligació de justificació. • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. • De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció. • De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 14-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. També constituirà motiu de reintegrament: • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu. Així mateix, seran causa de reintegrament la resta de casos previstos a l’article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions. Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment. 17.- MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ L’alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, pot donar lloc a la modificació de la resolució d’atorgament. La possibilitat de modificació del projecte subvencionat, a instància de la persona beneficiària de la subvenció, ha d’estar prevista a la convocatòria i s’ajustarà al que estableix l’article 64 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual, s’aprovà el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En tot cas, s’haurà de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció així com els criteris de valoració establerts en relació amb el projecte, i no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració efectuada d’aquest. La possibilitat d’ampliació del termini d’execució i/o justificació, a instància de la persona beneficiària de la subvenció, igualment que la resta de possibles modificacions del projecte subvencionat, ha d’estar prevista a la convocatòria. 18.- RENÚNCIA La persona beneficiària pot renunciar a la subvenció que li ha estat concedida, restant alliberada del compliment de la càrrega o de l'afectació a què es trobi sotmesa aquella, amb la pèrdua del dret a exigir-la. La renúncia ha de ser prèvia a l'inici de l'activitat subvencionada o al cobrament de la subvenció, altrament la beneficiària ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes amb els interessos de demora que corresponguin. La renúncia es formalitzarà per qualsevol mitjà que permeti la seva constància, i haurà d’incorporar les signatures que corresponguin, d’acord amb el que disposa l’article 94 de la llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 19.- RÈGIM DE RESPONSABILITATS I SANCIONADOR Les beneficiàries de les subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària, així com l’específica d’obres menors. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 15-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades 20.- PUBLICITAT I TRANSPARÈNCIA De conformitat amb l’art 15c de la Llei 19/2014 de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, es faran públiques, en aplicació del principi de transparència, les subvencions i els ajuts públics atorgats per l’Ajuntament de Barcelona, amb indicació de l’import, l’objecte i beneficiaris de les mateixes, a través del Registre de subvencions i ajuts de Catalunya, d’acord amb el que disposa l’art. 96 bis del Decret Legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. No obstant, mentre el Registre de subvencions i ajuts de Catalunya no estigui actiu per als municipis, es procedirà de conformitat amb el que disposen els articles 18 i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, l’Ajuntament haurà de remetre la informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió de subvencions a la Base de dades nacional de subvencions. A més, es publicarà aquesta informació al Portal de Transparència de l’Ajuntament de Barcelona. 21.- PROTECCIÓ DE DADES En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, les persones beneficiàries i entitats col·laboradores han de complir amb la normativa corresponent tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu de protecció de dades (UE), 2016/679 de 27 de abril de 2016. 22.- APLICACIÓ I VIGÈNCIA D’AQUESTES BASES El procediment per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d’acord amb allò que disposa l’art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. A aquests efectes s’aprovaran les convocatòries públiques corresponents per a l’atorgament de les subvencions, que s’ajustaran a allò que disposen aquestes Bases, les quals podran adequar-se, entre d’altres, en els punts següents: • Modalitats dels projectes • Temporalitat • Termini de presentació de sol·licituds • Crèdit màxim de la quantia de la subvenció per a cada modalitat, dins les corresponents partides d’aplicació • Import màxim per sol·licitud, del cost del projecte • Nombre màxim de projectes a presentar per cada persona jurídica • Designació de l’òrgan instructor del procediment, d’acord amb el que preveu l’art. 4.2 de la NGRS • Compatibilitats: La convocatòria respectiva podrà establir incompatibilitats en la presentació de projectes. • Durada dels projectes B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 16-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat • Àmbit territorial i sectorial prioritari dels projectes • Models de documentació per presentar la sol·licitud • Models de justificació • Requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n’acrediti el compliment • Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatiu Les presents Bases es sotmetran a informació pública, durant un termini de 20 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, aquestes bases també es publicaran al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona i s’inserirà una referència de les mateixes a la Gaseta Municipal. Transcorregut el termini d’informació pública sense que s’hagin presentat al·legacions substancials que comportin la modificació de les mateixes, s'entendran definitivament aprovades. I tot, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya i l’article 5.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. Les presents Bases entraran en vigor a partir del dia següent al de la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de la Província i continuaran vigents fins que es modifiquin o deroguin expressament. 23.- BASE DEROGATÒRIA Aquestes bases deixen sense efecte: • les Bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a la planificació, gestió i seguiment de plans i processos de desenvolupament comunitari a la ciutat de Barcelona amb durada plurianual aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 16 de novembre de 2017 i publicades en el BOPB el 27 de novembre de 2017 i • les Bases reguladores per a l’atorgament de subvencions pluriennals en el marc de l’acció comunitària i l’associacionisme a la ciutat de Barcelona aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 14 de desembre de 2017 i publicades en el BOPB el 04 de gener de 2018. Barcelona, 5 d’octubre de 2021 La Secretària Delegada Natàlia Amorós Bosch (P.D. 16/01/2020) Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-10-2021 CVE 202110122606 Pàg. 17-17 https://bop.diba.cat A