ANUNCI La Comissió de govern, en sessió de 14 de desembre de 2017, ha aprovat la següent resolució: APROVAR les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a projectes d’ acció comunitària i associacionisme de la ciutat de Barcelona amb durada pluriennal; SOTMETRE a informació pública les esmentades Bases per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya; TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública; PUBLICAR-LES al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al web municipal, al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona i a la Gaseta Municipal. Les Bases es poden examinar de dilluns a divendres de 9 a 14.30 hores per formular-hi les al·legacions que es considerin adequades al Departament de Serveis Jurídics de la Gerència de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència (c/Avinyó, 32 planta 1a). BASES REGULADORES PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PLURIENNALS EN EL MARC DE L’ACCIÓ COMUNITÀRIA I L’ASSOCIACIONISME A LA CIUTAT DE BARCELONA 1. OBJECTE L’objecte d’aquestes bases és la regulació de les convocatòries de concessió de subvencions pluriennals en règim de concurrència pública competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, per a persones jurídiques sense ànim de lucre, que desenvolupin projectes en el Marc de l’Acció Comunitària i l’Associacionisme a la ciutat de Barcelona. 2. FINALITAT Els projectes que seran objecte de la subvenció han de tenir com a marc l’Acció Comunitària i l’Associacionisme, tenint en compte les especificitats que els són pròpies i hauran de fomentar activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat, d’acord amb els següents objectius i finalitats de la Direcció de Serveis d’Acció Comunitària:  Projectes que per la qualitat estratègica desenvolupin, enforteixin i consolidin accions comunitàries als barris.  Projectes d’entitats sense ànim de lucre que impulsin la transparència econòmica i del funcionament al sí de l’entitat.  Que plantegin augmentar el coneixement de l’entitat entre la ciutadania, donar a conèixer els valors de l’associacionisme i del voluntariat i potenciar el teixit social i associatiu com a element de promoció social i comunitària.  Que promoguin la col·laboració entre entitats per fomentar l’aprofitament de recursos, el treball en xarxa i impulsar propostes innovadores d’acció comunitària i treball conjunt. 3. RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre:  La convocatòria específica que s’aprovi.  Aquestes Bases.  La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011.  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.  Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats com a normativa bàsica.  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 1-9 https://bop.diba.cat A  Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes.  Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Sense perjudici del que s’estableix als art. 47 i 48 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja iniciada de l’activitat i té caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues que van ser considerades per a l’atorgament. 4. CONVOCATÒRIA 1. El procediment per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d’acord amb allò que disposa l’art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. A aquests efectes i amb caràcter pluriennal, s’aprovarà la convocatòria corresponent per a l’atorgament de les subvencions, que s’ajustaran a allò que disposen aquestes Bases, les quals podran adequar-se en els punts següents:  Termini de presentació de sol·licituds  Límit màxim de la quantia de la subvenció per a cada modalitat, dins les corresponents partides d’aplicació  Designació de l’òrgan instructor del procediment, d’acord amb el que preveu l’art. 4.2 de la NGRS  Compatibilitats  Durada dels projectes  Àmbit territorial i sectorial prioritari dels projectes  Models de documentació per presentar la sol·licitud  Models de justificació  Requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n’acrediti el compliment  Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius 5. SOL·LICITANTS Poden sol·licitar les subvencions a què fan referència aquestes bases les persones jurídiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament d’acord amb els requisits que s’estableixin a la convocatòria. Els requisits exigibles a les persones jurídiques beneficiàries, i que s’han d’acreditar degudament, són els següents: • Ser entitats sense finalitat de lucre, constituïdes i actives. En cap cas s’admetran gremis, universitats o col·legis professionals (siguin o no sense ànim de lucre) • Tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona; en cas contrari s’ha d’especificar a la convocatòria. • Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. • Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria de la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. 6. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 2-9 https://bop.diba.cat A La documentació mínima necessària per a sol·licitar la subvenció serà la següent, sense perjudici d’altra documentació que es pugui especificar a la convocatòria: Document bàsic 1: instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa relacionada a aquesta declaració responsable en el moment de la sol·licitud. Document bàsic 2: és el formulari descriptiu de projecte, amb la planificació detallada del temps de durada del projecte subvencionat i els annexos econòmics. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació addicional en el moment i la forma que s’hi determini. Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per aquestes bases s’han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. Es poden presentar tant en català com en castellà, i s’emplenaran preferentment per mitjans informàtics. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. En cas de resultar beneficiari/ària es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l’Ajuntament i les seves entitats municipals. Forma i termini de presentació de la sol·licitud La sol·licitud s'haurà de presentar de la/les forma/es que determini la convocatòria Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. Per la presentació electrònica de les sol·licituds, els formularis s’hauran d’emplenar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament a l’adreça http://www.bcn.cat/tramits seguint les instruccions indicades al portal de tràmits. En cas de presentació presencial, la sol·licitud es podrà presentar a qualsevol de les oficines del registre general que es relacionin a la convocatòria. La documentació presentada en el termini establert per esmenar els documents bàsics 1 i 2 també s’haurà de lliurar segons s’indiqui a la convocatòria. 7. REQUISITS DELS PROJECTES Els projectes susceptibles d’obtenir subvenció han de contemplar els següents requisits:  Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents amb el que s’estableix a la convocatòria corresponent.  Que les activitats que es desenvolupin complementin la competència municipal.  Que el projecte i les activitats que se’n deriven es facin en el terme municipal de Barcelona.  Que les activitats que es facin siguin sense afany de lucre; en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades.  Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista.  Que les activitats programades s’iniciïn segons la temporalitat especificada en cada convocatòria. 8. VALORACIÓ DELS PROJECTES Per a la valoració tècnica del document bàsic 2 es tindrà en compte l’adequació del projecte a uns criteris de valoració generals, que mai podran superar els 4 punts, i a uns criteris de valoració específics. La valoració final que s’atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris, i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l’informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s’especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 3-9 https://bop.diba.cat A Criteris generals - Capacitat de l’Entitat fins a un màxim d’1 punt - Fonaments i valors, fins a un màxim de 0.5 punts - Impacte social i comunitari, fins a un màxim d’1 punt - Solidesa i finançament, fins a un màxim d’1 punt - Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte, fins a un màxim de 0.5 punts La convocatòria podrà establir una puntuació diferent dels criteris esmentats; no obstant això, els criteris generals de valoració no podran superar el màxim de 4 punts. Criteris específics A la convocatòria es descriuran les diferents modalitats i es detallaran els requisits i criteris que han de complir els projectes. 9. COMPATIBILITATS AMB ALTRES SUBVENCIONS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix l’import d’aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s’obtinguin i els recursos propis que es destinaran a l’activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. Seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres programes, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. No es pot presentar el mateix projecte a la convocatòria ordinària de subvencions i a la pluriennal de la Direcció de Serveis d’Acció Comunitària. Les sol·licituds que incompleixin les incompatibilitats fixades per a aquest programa quedaran excloses de la convocatòria. 10. EL CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre’n d’altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases. 11. LA QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. Es cap cas sobrepassarà l’import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats) Per norma general, la quantia de la subvenció atorgada no ultrapassarà el 50% de la despesa total del projecte, especificada al document bàsic 2 de descripció del projecte, d’acord a l’art. 2.5. de la Normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada per Acord del Plenari del Consell Municipal de data 17-12-2010. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats). Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei, sempre que la convocatòria no indiqui el contrari: • Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica • Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles. • Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 4-9 https://bop.diba.cat A • Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. • Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina. • Assegurances. • Material tècnic o de producció fungible necessari per al desenvolupament de l'activitat. • Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció). • Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). • Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. • Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: - Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. - Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. - Que el cost es refereixi al període subvencionable. • Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria.  Tres pressupostos que el beneficiari haurà de sol·licitar, quan la despesa subvencionable superi les quantitats establertes a la normativa vigent de contractes del Sector Públic, per als contractes menors, pressupostos de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació dels servei o lliurament del bé, a excepció que per les especials característiques de les despeses subvencionades no existeixi en el mercat prou nombre d’entitat que el subministrin o prestin, o a excepció que la despesa s’hagués fet amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. S’ haurà de argumentar el motiu d’ adjudicació en cas de no ser la proposta més avantatjosa econòmicament. El beneficiari/ària, i segons l’article 29.2 de la LGS, no podrà subcontractar més del 50 per 100% de l’ import de l’activitat subvencionada, sumant els preus de tots els subcontractes. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. • Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria. 12. EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic i al web municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’indiqui a la convocatòria. Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: Admissió de sol•licitud Un cop presentada la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte de l’entitat sol·licitant i l’àmbit del projecte presentat. En el cas que la sol·licitant no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se'l requerirà mitjançant la forma indicada a la convocatòria per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l’art. 71 de la Llei 39/2015, de 2 d’ octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. Valoració del projecte o activitat presentada 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 5-9 https://bop.diba.cat A Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que l’òrgan col·legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini a la convocatòria. Resolució provisional La competència per a la resolució d’atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l’òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, les interessades que tinguin documentació acreditativa pendent de presentar, d’acord amb el que s’indicarà en la publicació d’atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l’endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no es procedirà a l’atorgament de la subvenció. Tràmit d’al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació per presentar al·legacions. El fet que les sol·licitants interessades no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional. La reformulació de les sol•licituds Quan l’import de la subvenció proposada sigui inferior al que s’ha sol·licitat, i aquest fet comporti canvis en el pressupost la sol·licitant haurà de presentar, durant el termini d’al·legacions, la reformulació del seu projecte. Aquesta reformulació haurà de respectar, en tot cas, els motius de la seva concessió. Si, transcorregut el termini indicat, la interessada no ha indicat res al respecte s’entendrà que el projecte que correspon a la subvenció és el projecte presentat amb la sol·licitud. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica beneficiària proposada davant l’Administració. Durant el procediment d’atorgament de la subvenció, l’òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l’activitat proposada per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar de l’acceptació. Aquesta acceptació s’entendrà atorgada si en la proposta del beneficiari/ària modificació s’exposen de forma clara les modificacions i la beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils que començaran a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, les interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a l’òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l’òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. Quant al diferents instituts, aquestes competències les exerciran els òrgans competents d’acord amb els seus estatuts. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. Notificació La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els art. 59.6 i 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans indicada i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d’edictes electrònic. Sense perjudici del que s’ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves dels que han aportat les interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. Termini del procediment El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima les 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 6-9 https://bop.diba.cat A interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 13. LES OBLIGACIONS DE LA BENEFICIÀRIA Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions caldrà que compleixin amb les següents obligacions: • Acceptar la subvenció amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la. • L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. • Fer l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. • Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. • Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social. • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. • Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l’atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). • Justificar l’activitat realitzada i l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. • Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que li siguin requerides. • Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control. • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. • Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i les seves entitats municipals o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. • Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase: Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Direcció de Serveis d’Acció Comunitària (o el departament que escaigui segons l’organització municipal en el moment de la convocatòria) d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona. • Utilitzar preferentment la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció. • Declarar quin règim d’IVA li és aplicable. • Donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en què li sigui aplicable. • Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i moment que es determini, d’acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. • Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. Les persones jurídiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. L’Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques beneficiàries de les subvencions atorgades. L’entitat beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 14. PAGAMENT La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades per cadascuna de les seves corresponents modalitats, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica que indiqui la sol·licitant i sota la seva responsabilitat i en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 7-9 https://bop.diba.cat A El pagament s’efectuarà segons el que estableixin les normes municipals vigents i s’especifiqui a la convocatòria. 15. JUSTIFICACIÓ I CONTROL L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. La beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). En la convocatòria s’especificarà la forma, els terminis de control i justificació i la documentació que caldrà aportar per a cada anualitat. La justificació dels fons rebuts mitjançant un compte justificatiu, signat pel representant legal o per la persona signant de la sol·licitud de subvenció. Per a subvencions d’import inferior a 60.000 euros, constarà: 1. Informe de periodicitat anual de seguiment, segons model establert a la convocatòria, juntament amb una justificació econòmica parcial del pressupost executat i que es determinarà en la convocatòria. La conformitat d’aquests informes de seguiment anuals per part dels serveis tècnics municipals constitueix un requisit previ i imprescindible per al segon i posteriors pagaments de la subvenció. 2. La beneficiària de la subvenció haurà d’aportar, en un termini no superior als tres mesos des de la finalització del projecte, i com a màxim la data que s’estableixi en la convocatòria, el compte justificatiu final que inclourà (segons model que es publicarà en cada convocatòria): - Una memòria descriptiva d’actuació. - Una memòria econòmica, que constarà de la informació següent: Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de la totalitat del projecte subvencionat agrupats per concepte de la despesa i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. Relació classificada de despeses de la totalitat del projecte subvencionat, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes. Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte subvencionat indicant-ne l’import i la procedència. En el cas d’elecció obligatòria entre tres ofertes (establerta a la base onzena d’aquestes bases) s’han d’acreditar aquestes, així com la memòria de la justificació de l’elecció, en el cas que l’escollida no sigui la proposició econòmicament més avantatjosa. Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. Posteriorment, un cop presentat el compte justificatiu simplificat, l’Ajuntament requerirà a l’entitat justificants de tota la despesa del projecte que hauran de ser factures o documents originals de valor probatori equivalent, d’acord amb el que s’estableixi a la convocatòria. L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. La no-realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció. Per a subvencions d’import igual o superior a 60.000 euros, cal adjuntar com part del compte justificatiu un informe d’un auditor de comptes inscrit al ROAC, Registre Oficial d’Auditors de Comptes, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda de l’Estat, d’acord amb la norma EHA 1434/2007. El cost d’aquest informe es considera una despesa subvencionable. 16. MODIFICACIONS AL PROJECTE SUBVENCIONAT 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 8-9 https://bop.diba.cat A Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l’execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol·licitar l’acceptació de modificacions. Totes les modificacions s’hauran de comunicar mitjançant la presentació d’un informe escrit, (presencial o telemàticament segons estableixi la convocatòria), adreçat a l’òrgan gestor competent. Les sol·licituds de modificacions substancials han d’estar motivades, s’han de comunicar immediatament quan apareguin les circumstàncies que les originen, i s’hi ha d’especificar les repercussions pressupostàries i del cronograma que impliquen. No s’acceptaran modificacions substancials dels projecte fora de casos objectius de forca major. Es consideren modificacions substancials:  Canvis en els objectius generals i/o específics i en els resultats esperats.  Modificacions superiors al 15% de les partides pressupostàries aprovades.  Desviacions que afectin a l’execució del cronograma en més de 6 mesos. L’òrgan competent si ho considera oportú, requerirà a la sol·licitant informació addicional per a la seva valoració i determinarà si accepta o denega la modificació. Només en el cas d’acceptació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. No s’acceptaran sol·licituds de modificació un cop hagi finalitzat el termini d’execució del projecte inicialment previst. 17. ANUL·LACIÓ I REINTEGRAMENT Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment següents: - Per la manca de justificació o la justificació incompleta dels fons. - Per l’incompliment de la finalitat de la subvenció i/o de les altres condicions establertes en les presents bases reguladores. - Els altres casos contemplats per l’article 13 de la normativa general de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. 18. RÈGIM DE RESPONSABILITATS I SANCIONADOR Les beneficiàries de les subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària, així com l’específica d’obres menors. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 19. APLICACIÓ I VIGÈNCIA D’AQUESTES BASES Aquestes Bases es sotmetran a informació pública, de conformitat amb els articles 124.2 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), aprovat per decret 179/1995, de 13 de juny i l'article 83.2 de la Llei 39/2015,durant un termini de 20 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, transcorregut el qual sense haver-se presentat cap al·legació, s'entendran definitivament aprovades. Les presents bases entraran en vigor a partir del dia següent al de la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de la Província i continuaran vigents fins que es modifiquin o deroguin expressament. Barcelona, 19 de desembre de 2017 M. Isabel Fernández Galera Secretària delegada 9 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-1-2018 CVE 2017048116 Pàg. 9-9 https://bop.diba.cat A