Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI ANUNCI La Comissió de govern, en sessió de data 18 de novembre de 2021, ha aprovat la següent resolució: "APROVAR les bases específiques de la convocatòria pluriennal 2022-2023 per a la concessió de subvencions per diferents actuacions adreçades a millorar l'accés als drets socials i laborals de les persones treballadores sexuals de la ciutat de Barcelona i d'acord amb les Bases generals aprovades per la Comissió de Govern, en sessió de 22 de juliol de 2021 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 30 de juliol de 2021 CONVOCAR en règim de concurrència competitiva l'atorgament de subvencions per a la convocatòria pluriennal 2022-2023 d'acord amb les bases generals i específiques. AUTORITZAR un total de despesa de 1.076.000,00 euros, sent 538.000 amb càrrec a la partida 0200- 48901-23172 del pressupost de l'exercici 2022 i 538.000 euros amb càrrec a la partida 0200-48901-23172 del pressupost de l'exercici 2023 condicionat a l'existència de crèdit suficient dels esmentats anys. FIXAR el termini per presentar les sol·licituds a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i fins al cap de 20 dies hàbils. CONSTITUIR les Comissions de valoració previstes a les bases generals així com a la clàusula 17 de la convocatòria. DETERMINAR com a òrgan instructor el detallat a la clàusula 16 de la convocatòria. FACULTAR la Gerència de Drets socials, Justícia Global i Feminismes i LGTBI per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions com a òrgan competent d'acord amb les bases generals i la clàusula 16 de la convocatòria. FACULTAR la Tinença d'Alcaldia de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, per a l'estimació i desestimació d'al·legacions, l'acceptació i desestimació de reformulacions, modificacions de condicions així com per a l'atorgament i denegació definitius com a òrgan competent d'acord amb les bases generals i la clàusula 16 de la convocatòria. PUBLICAR-LES al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al web municipal, al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona i a la Gaseta Municipal." CONVOCATÒRIA PLURIENNAL (2022-2023) PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER DIFERENTS ACTUACIONS ADREÇADES A MILLORAR L’ACCÉS ALS DRETS SOCIALS I LABORALS DE LES PERSONES TREBALLADORES SEXUALS DE LA CIUTAT DE BARCELONA D’ACORD AMB LES BASES REGULADORES PER ATORGAR SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ DE PROJECTES PER MILLORAR L’ACCÉS ALS DRETS SOCIALS I LABORALS DE LES PERSONES TREBALLADORES SEXUALS DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1. OBJECTE Suport a projectes que tinguin com a objectiu l’empoderament i la millora de l’accés de les persones que exerceixen el treball sexual als seus drets socials i laborals. La convocatòria se centra en tres àmbits: A. L’accés a la formació i a l’ocupació en altres sectors econòmics diferents al treball sexual: millora del nivell d’ocupabilitat de les persones que exerceixen treball sexual. B. L’accés a la informació, atenció social, laboral, jurídica i sanitària de les persones que exerceixen a espais tancats: atenció i assessorament a persones que exerceixen treball sexual en espais tancats. C. L’accés als drets socials i econòmics bàsics a persones que exerceixen el treball sexual, davant de situacions d’urgència i alta vulnerabilitat. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 2. FINALITAT I RÈGIM JURÍDIC Els projectes que se subvencionaran hauran de tenir per finalitat:  Promoure, defensar i garantir la igualtat per raó de gènere, orientació sexual i identitat de gènere.  Contribuir a l’empoderament personal, polític i social de les persones que exerceixen o han exercit el treball sexual perquè puguin avançar en el control de les seves vides amb autonomia.  Contribuir a l’exercici efectiu dels seus drets fonamentals.  Contribuir a millorar la xarxa i fomentar sinergies entre entitats del mateix àmbit d’actuació.  Ampliar les oportunitats laborals i millorar el nivell d’ocupabilitat de les persones participants.  Prestar atenció integral a les treballadores sexuals que exerceixen en espais tancats (en l’àmbit sanitari, social, jurídic i psicològic).  Prestar recursos d’urgència a persones treballadores sexuals en situació d’extrema vulnerabilitat. El règim jurídic es determina a la base tercera de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria. 3. SOL·LICITANTS Entitats sense ànim de lucre amb seu a la ciutat de Barcelona. Els requisits exigibles a les persones jurídiques sol·licitants, i que s’han d’acreditar degudament, són els següents:  Estar constituïdes i actives.  Tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona; en cas contrari s’ha d’especificar a la convocatòria.  Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció atorgada anteriorment per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals.  Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, així com amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau.  No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons la Llei 17/2015 d’igualtat efectiva de dones i homes. 4. DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR Per participar en aquesta convocatòria, els i les sol·licitants hauran de presentar obligatòriament, durant el termini i forma establert en el punt 8 d’aquesta convocatòria, els següents documents degudament emplenats i signats, que es podran descarregar del web ajuntament.barcelona.cat:  Document bàsic 1: instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Document bàsic 2: formulari descriptiu del projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document 1. 5. CONDICIONS GENERALS I QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Una mateixa entitat es pot presentar a més d’un àmbit i dins d’aquests a més d’un epígraf si compleix els requisits necessaris. La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte en cap cas sobrepassarà l’import sol·licitat. Condicionat pel fet que la reserva de crèdit pressupostari compromet dos anys, l’import atorgat pel segon any del projecte en cap cas serà superior a l’atorgat pel primer any, independentment que l’import sol·licitat sigui superior. Degut a l’especificitat del col·lectiu al qual s’adrecen i el seu elevat nivell de vulnerabilitat, aquesta convocatòria pretén finançar projectes que tindran un elevat interès públic i social a la ciutat, és per això que els projectes presentats a aquesta convocatòria es poden finançar fins al 90% del seu cost total. No obstant això, la comissió corresponent haurà de justificar motivadament a l’expedient que les subvencions superin el 50% del pressupost del projecte. L’entitat, en el moment de presentar el document bàsic 2, haurà de motivar la sol·licitud en cas que l’import demanat superi el 50% del projecte del cost total de projecte. 6. ÀMBITS ÀMBIT A: Millora del nivell d’ocupabilitat de les persones que exerceixen treball sexual. ÀMBIT B: Atenció i assessorament a persones que exerceixen treball sexual en espais tancats. ÀMBIT C: L’accés als drets socials i econòmics bàsics de persones que exerceixen el treball sexual, davant situacions d’urgència i alta vulnerabilitat. 7. CONCEPTES SUBVENCIONABLES Seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d’execució del projecte:  Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica.  Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles.  Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles.  Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria.  Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina.  Assegurances.  Material tècnic o de producció fungible necessari per al desenvolupament de l’activitat.  Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció).  Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció).  Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica beneficiària.  Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: - Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. - Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. - Que el cost es refereixi al període subvencionable.  Incentius per a la participació en els projectes de l’Àmbit A. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI  Ajudes per a les persones en situació d’urgència i alta vulnerabilitat de l’Àmbit C. Les despeses següents no es consideraran subvencionables en cap cas:  Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.  Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.  Les despeses realitzades amb data anterior a l’inici del projecte i les despeses efectivament pagades en data posterior a la finalització del període de justificació. 8. TERMINIS I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD El termini per presentar les sol·licituds s’obrirà a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà al cap de 20 dies hàbils. Segons l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, és obligatori presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. El procediment de concessió de la subvenció es realitzarà segons es determina a la base 12 de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria. 9. TERMINIS DEL PROJECTE Els projectes finançats s’hauran d’iniciar el 2022 i han de finalitzar com a màxim el 31 de desembre de 2023. El projecte té un cronograma que es desenvolupa i finalitza dins d’aquest període. Les obligacions del beneficiari o beneficiària i el pagament estan exposats, respectivament, als apartats 14 i 15 de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria. 10. CRITERIS GENERALS PER ALS TRES ÀMBITS (6 punts) Entitat (persona jurídica): fins a un màxim d’1 punt 1. Base social o trajectòria. 2. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior en l’àmbit dels drets de les treballadores sexuals. 3. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior en col·laboració amb altres entitats. 4. Nivell d’autonomia financera i equilibri entre fonts de finançament. 5. Nombre de persones voluntàries. Fonaments: fins a un màxim d’1 punt 1. Col·laboració o complementarietat amb l’acció de l’Administració local considerant els valors que conté, projecta i promou. 2. Ajustament a la diversitat social i cultural i a les necessitats singulars del col·lectiu al qual s’adreça. 3. Que el projecte abordi nous fenòmens socials a la ciutat i plantegi nous enfocaments de caràcter innovador. 4. Que el projecte respecti i promogui la capacitat de decisió i elecció de les persones que exerceixen el treball sexual. Qualitat: fins a un màxim d’1 punt 1. Nivell de concreció, coherència interna i viabilitat del projecte (qualitativa, econòmica i permanència temporal). 2. Grau de participació del col·lectiu beneficiari en el disseny del projecte. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 3. Nivell de concreció dels indicadors de seguiment del projecte i grau d’adequació amb les activitats proposades. Impacte: fins a un màxim d’1 punt 1. Rellevància del projecte (impacte esperat entre el col·lectiu destinatari). 2. Millora d’indicadors clau d’ocupabilitat, oportunitats socials i laborals i garantia de drets fonamentals. 3. Millorar la sensibilització de la població en general respecte a l’objecte del projecte. 4. Grau de millora de l’accés a la informació del projecte (es valorarà l’ús de noves tecnologies). Solidesa i finançament: fins a un màxim d’1 punt 1. Capacitat i recursos per gestionar, executar i avaluar el projecte. 2. Pla de finançament del projecte (aportació pròpia, percentatge demanat, previsió i capacitat per aconseguir altres fonts de finançament i recursos). Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte: fins a un màxim d’1 punt 1. L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa. 2. La igualtat de gènere s’incorpora en el projecte presentat a partir de la seva metodologia (implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (atenent els objectius, activitats, població destinatària, valors que promou). 11. REQUISITS I CRITERIS ESPECÍFICS PER CADA ÀMBIT ÀMBIT A. Millora del nivell d’ocupabilitat de les persones que exerceixen treball sexual CONDICIONS PER A L’ÀMBIT A Les entitats que es presentin a la present convocatòria formaran part del Pla Laboral ABITS per a la millora de l’ocupabilitat de la ciutat de Barcelona adreçats al col·lectiu diana del projecte que estarà coordinat per la Direcció de Feminismes i LGTBI i per Barcelona Activa. A través del Pla Laboral ABITS es coordinaran els diferents projectes finançats de forma que se cerquin les sinergies entre ells i es garanteixi una coherència i l’existència d’un circuit que doti les treballadores sexuals de més possibilitats de capacitació competencial, formació i d’ocupabilitat dins del seu projecte personal de vida. Barcelona Activa, a través de l’Oficina de coordinació i direcció tècnica del Pla Laboral ABITS, s’encarregarà de la direcció i coordinació tècnica, articularà i planificarà tot l’engranatge de dispositius i agents intervinents en el projecte, per tal d’oferir, a persones que exerceixen o han exercit el treball sexual, itineraris sociolaborals personalitzats basats en el seus perfils i les seves necessitats, que siguin flexibles, amplis i integrats en el marc de l’oferta de Barcelona Activa i de ciutat, amb l’objectiu d’augmentar la seva ocupabilitat i permetre el seu accés al mercat laboral formal. Aquestes coordinacions i intercanvis d’informació es faran sempre segons el que preveu la LOPD. Les persones que participen en els circuits d’ocupabilitat es troben en una situació de vulnerabilitat econòmica ja que els ingressos que obtenen per l’exercici del treball sexual són escassos i intermitents. Aquesta circumstància, juntament amb la inexistència d’un marc laboral i les exigències dels horaris de treball, fan que el fet de participar en accions en el marc d’un programa d’inserció sociolaboral els suposi una pèrdua d’ingressos amb la consegüent desmotivació i impossibilitat de sostenir processos d’aquests tipus. Per tot això, els projectes d’aquest Àmbit poden incloure incentius tal com apareix a la base 6 d’aquesta convocatòria que hauran de tenir en compte els criteris següents: 1. Per obtenir l’incentiu, les participants cal que hagin participat en accions de caire tecnicoprofessional i/o que tinguin com a objectiu la millora de les competències sociolaborals o la millora de les competències bàsiques en la recerca de feina, emmarcades dins dels programes específics de les entitats i de Barcelona Activa. 2. L’import de l’incentiu serà de 10 € per dia de participació en una acció de les descrites a l’apartat anterior sempre que tingui una durada mínima de 3 hores diàries. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Requisits - Acreditar un mínim de 3 anys d’experiència en la gestió de projectes d’inserció sociolaboral i millora de l’ocupabilitat adreçats a persones que exerceixen el treball sexual. Que l’entitat tingui incorporada en la seva gestió i com a objectiu dels projectes la perspectiva de gènere i l’empoderament de les dones. - Que l’entitat acrediti el treball en xarxa amb altres entitats o institucions per tal de garantir l’existència d’un circuit integral de formació adaptat a la situació de cada persona. - Que les actuacions proposades prevegin l’adaptació a les disponibilitats i diferents situacions de les dones que exerceixen la prostitució i incloguin mesures per facilitar la conciliació dels diferents temps (cura, familiar, laboral, personal i social). - Que el projecte inclogui plans individuals d’inserció i seguiment i suport per al manteniment del lloc de treball. - Que el projecte tingui en compte diverses actuacions: - Capacitació en competències bàsiques socials i personals. - Competències bàsiques laborals. - Accions de coneixement de l’entorn i cultura. - Accions d’empoderament. - Alfabetització digital. - Acompanyament per a la regularització administrativa. - Orientació professional. - Tècniques de recerca de feina. - Espai de recerca de feina. - Capacitació en competències transversals. - Formació en mercat de treball i drets laborals. - Formació i capacitació tecnicoprofessional. - Prospecció i intermediació al mercat de treball. - Seguiment personalitzat de la contractació. - Suport al manteniment del lloc de treball. - El projecte haurà de contenir en tots els casos una entrevista d’acollida i diagnòstic inicial i l’elaboració d’un pla de treball personalitzat, així com un seguiment individualitzat per cada persona participant durant tot el projecte. Criteris específics (4 punts):  Concreció d’un model d’inserció sociolaboral que plantegi actuacions adequades i coherents per aconseguir tant la millora de les competències bàsiques i transversals de cada participant, com la millora de la seva ocupabilitat: fins a un màxim d’1 punt.  Concreció d’una proposta d’empoderament de les treballadores sexuals, la promoció de l’accés a drets i la prevenció de les possibles vulneracions: fins a un màxim de 0,5 punt.  Que estiguin previstes actuacions en xarxa amb altres entitats i serveis a nivell públic i/o privat: fins a un màxim de 0,5 punts.  Que tingui prevista la figura d’una persona tècnica/tutora referent de cada persona durant l’execució del projecte: fins a un màxim de 0,5 punts.  Que les actuacions previstes tinguin en compte la singularitat de les persones transsexuals: fins a un màxim de 0,5 punts.  Garantir que les persones treballadores sexuals s’integrin en accions de treball de competències bàsiques socials i laborals no específiques per a elles sinó generalistes o dirigides a la població en general: fins a un màxim de 0,5 punts. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI  Que es realitzi un treball de prospecció i/o d’intermediació amb les empreses: fins a un màxim de 0,5 punts. ÀMBIT B. Atenció i assessorament a persones que exerceixen treball sexual en espais tancats. Requisits - Acreditar disposar d’un mínim de 3 anys d’experiència fent assessorament i atenció integral continuada a persones que exerceixen el treball sexual en diferents espais tancats de la ciutat. Criteris específics B (4 punts):  Que es consideri la intervenció des del punt de vista d’informar les persones dels seus drets socials, econòmics i polítics: fins a un màxim d’1 punt.  Incloure actuacions concretes adreçades a aquest objectiu: fins a un màxim d’1 punt.  Garantir l’acostament a les diferents situacions de les dones i un assessorament que respongui a les seves necessitats respectant les seves decisions: fins a un màxim d’1 punt.  Contribuir a l’empoderament de les dones: fins a un màxim d’1 punt. ÀMBIT C. Drets socials i econòmics bàsics a persones que exerceixen el treball sexual, davant de situacions d’urgència i alta vulnerabilitat. Requisits - Acreditar disposar d’un mínim de 3 anys d’experiència fent atenció i acompanyament a persones que exerceixen el treball sexual i facilitant recursos bàsics que els permetin mantenir els drets. Criteris específics C (4 punts):  Que garanteixi recursos d’urgència d’habitatge, sanitaris, socials i econòmics a treballadores sexuals: fins a un màxim d’1 punt.  Concreció d’actuacions de treball en xarxa amb entitats d’àmbit privat i públic, procurant la vinculació de les persones treballadores sexuals als serveis generalistes per garantir l’accés ple a drets: fins a un màxim d’1 punt.  Concreció de la proposta en la contribució a l’empoderament de les treballadores sexuals, la promoció de l’accés a drets i la prevenció i detecció de possibles violències masclistes: fins a un màxim d’1 punt.  Concretar el model d’intervenció metodològica: fins a un màxim de 0,5.  Que les actuacions previstes tinguin en compte la singularitat de les persones transsexuals treballadores sexuals: fins a un màxim de 0,5. 12. VALORACIÓ FINAL La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris (generals i específics), definits en els dos punts anteriors, sent la puntuació màxima global 10 punts. Els projectes, en tot cas, hauran d’assolir una puntuació mínima de 5 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 13. CRÈDIT PRESSUPOSTARI Any 2022 Any 2023 Partida econòmica 538.000 € 538.000 € 0200 48901 23172 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Compromet pressupost de dos anys naturals, independentment de la seva durada; per tant, els projectes subvencionats tindran més d’un pagament. 14. REFORMULACIÓ DE LES SOL·LICITUDS Quan l’import de la subvenció atorgada sigui inferior al que s’ha sol·licitat, i aquest fet comporti canvis en el total del pressupost del projecte i/o en la seva execució. L’entitat sol·licitant haurà de presentar, en un termini de 20 dies hàbils a partir de la publicació de la resolució provisional de la convocatòria, la reformulació del seu projecte. Aquesta reformulació haurà de respectar, en tot cas, els motius de la seva concessió. Si, transcorregut el termini indicat, l’entitat no ha indicat res al respecte, s’entendrà que el projecte que correspon a la subvenció és el projecte presentat amb la sol·licitud. Si la reformulació implica un canvi a l’alça del percentatge i a conseqüència d’aquesta l’import atorgat superés el 50% respecte al cost total del projecte i sent que a l’aprovació de la resolució provisional no se superava, caldrà llavors la motivació del o la sol·licitant i l’acceptació o rebuig de la reformulació per part de l’òrgan instructor. 15. JUSTIFICACIÓ I CONTROL L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El beneficiari o beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). L’entitat beneficiària de la subvenció haurà d’aportar anualment la justificació dels fons rebuts mitjançant un compte justificatiu, signat pel representant legal o per la persona signant de la sol·licitud de subvenció, segons model que es troba al web ajuntament.barcelona.cat. La presentació es realitzarà a través del Portal de tràmits. L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades.  L’informe de seguiment del primer any s’haurà de lliurar com a màxim el 31 de gener (inclòs) de 2023 i haurà de justificar el 100% del primer any.  La conformitat d’aquest informe de seguiment de la primera anualitat per part dels serveis tècnics municipals constitueix un requisit previ i imprescindible per al segon pagament de la subvenció.  L’informe final s’haurà de lliurar com a màxim tres mesos després de la finalització del projecte i justificarà la totalitat del projecte. El compte justificatiu, tant en l’informe de seguiment com en l’informe final, inclourà: 1. Una memòria tècnica 2. Una memòria econòmica que només inclourà factures o informe d’auditor, en cas de tractar-se de l’informe final, no en el de seguiment. Inclourà:  Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització del projecte subvencionat (del primer any, en el cas del primer informe i de la totalitat del projecte subvencionat, en el cas del compte justificatiu final), agrupats per concepte de la despesa i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes.  Relació classificada de despeses (del primer any, en el cas del primer informe i de la totalitat del projecte subvencionat, en el cas del compte justificatiu final), amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, si escau, la data 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes.  Només en l’informe final: En cas de subvencions d’un import total inferior a 40.000 euros, caldrà presentar les factures originals relacionades a la memòria econòmica i una declaració jurada del representant de l’entitat que certifiqui que:  Són factures electròniques originals o, en cas que siguin escanejades, concorden amb els documents originals que estan en possessió de l’entitat beneficiària d’aquesta subvenció.  Corresponen a despeses vinculades a l’execució del projecte indicat i subvencionat per l’Ajuntament de Barcelona en el marc d’aquesta convocatòria.  S’han imputat totalment o parcialment a aquesta subvenció i, en conseqüència, aquest import total o parcial no es pot tornar a imputar en la justificació d’aquest o altres projectes en cap altre procediment d’atorgament de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona o d’una altra Administració.   Només en l’informe final: Per a subvencions d’un import total igual o superior a 40.000 euros, caldrà presentar un informe d’un auditor/a de comptes inscrit al ROAC, Registre Oficial d’Auditors de Comptes, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda de l’Estat, d’acord amb la norma EHA 1434/2007. L’informe d’auditor/a ha de fer referència al compte justificatiu del projecte pel qual s’ha atorgat la subvenció, no als comptes de l’entitat beneficiària de la subvenció. El cost d’aquest informe es considera una despesa subvencionable.  Els tiquets de caixa no podran superar el 10% de l’import atorgat, ni en cap cas el màxim de 300 euros.  La justificació dels incentius per a la participació, per als projectes de l’àmbit A, es farà mitjançant la presentació del rebut de lliurament firmat per la beneficiària i un document “Faig Constar”, amb la llista de les persones que hi han assistit, el nom de l’activitat, el nombre d’hores per sessió i el corresponent import de l’incentiu.  La justificació de les ajudes per als projectes de l’Àmbit C es farà amb les factures de les despeses per les quals s’ha atorgat l’ajuda, el rebut de lliurament firmat per la beneficiària i un document “Faig Constar” amb la llista de les persones amb els conceptes i els imports signats per l’entitat.  Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte subvencionat indicant-ne l’import i la procedència.  En el cas d’elecció obligatòria entre tres ofertes (establerta a la base onzena), s’han d’acreditar aquestes, així com la memòria de la justificació de l’elecció, en el cas que l’escollida no sigui la proposició econòmicament mes avantatjosa.  Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte.  La no realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció d’acord amb el que s’estableix a la base 18 de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria. 16. EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic i al web municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà al cap de 20 dies hàbils. Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’estableixi a la convocatòria. Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i els terminis següents: Admissió de sol·licitud Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte de l’entitat sol·licitant i l’àmbit del projecte presentat. En el cas que la interessada no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se’l requerirà mitjançant la forma indicada a la convocatòria per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l’article 68 de la Llei 39/2015, de 2 d’octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. Valoració del projecte o activitat presentada Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que la comissió corresponent, com a òrgan col·legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de la Gerència de Drets Socials. Justícia Global, Feminismes i LGTBI. Resolució provisional La competència per a la resolució d’atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a la Gerència de Drets Socials. Justícia Global, Feminismes i LGTBI En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, els interessats i interessades que tinguin documentació acreditativa pendent de presentar, d’acord amb el que s’indicarà en la publicació d’atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l’endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no es procedirà a l’atorgament de la subvenció. Tràmit d’al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació per presentar al·legacions. El fet que els o les sol·licitants no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional. La reformulació de les sol·licituds Quan l’import de la subvenció atorgada sigui inferior al que s’ha sol·licitat, i aquest fet comporti canvis en el total del pressupost del projecte i/o en la seva execució, la persona sol·licitant haurà de presentar, en un termini de 20 dies hàbils a partir de la publicació de la resolució provisional de la convocatòria, la reformulació del seu projecte. Aquesta reformulació haurà de respectar, en tot cas, els motius de la seva 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI concessió. Si, transcorregut el termini indicat, la interessada no ha indicat res al respecte s’entendrà que el projecte que correspon a la subvenció és el projecte presentat amb la sol·licitud. Si la reformulació implica un canvi a l’alça del percentatge i a conseqüència d’aquesta l’import atorgat superés el 50% respecte al cost total del projecte i sent que a l’aprovació de la resolució provisional no se superava, caldrà llavors la motivació del o la sol·licitant i l’acceptació o denegació de la reformulació per part de l’òrgan instructor. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica beneficiària proposada davant l’Administració. Durant el procediment d’atorgament de la subvenció, l’òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l’activitat proposada pel o la sol·licitant; en aquest cas n’haurà de sol·licitar del beneficiari o beneficiària l’acceptació. Aquesta acceptació s’entendrà atorgada si en la proposta de modificació s’exposen de forma clara les modificacions i el beneficiari o beneficiària signa i presenta pel portal de tràmits l’acceptació dins del termini de quinze dies hàbils que començaran a comptar des la notificació de la proposta. Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, els interessats i interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, l’acceptació i desestimació de reformulacions, modificacions de condicions així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, a proposta de l’òrgan instructor integrat per: - Quarta tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Justícia Global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció Operativa de programes transversals de Barcelona Activa, o persona en qui delegui - Secretaria delegada (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot) La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. Notificació La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal com estableixen els articles 43 i 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, un cop es tingui constància que s’ha publicat al diari oficial, també en el tauler d’edictes electrònic. Sense perjudici del que s’ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves dels que han aportat els interessats i interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. Termini del procediment El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de sis mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima els interessats i interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 17. COMISSIÓ DE VALORACIÓ ÀMBIT A: - Quarta Tinència d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Recursos, o persona en qui delegui - Direcció operativa de programes transversals de Barcelona Activa, o persona en qui delegui - Secretaria delegada (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot) ÀMBIT B: - Quarta Tinència d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Recursos, o persona en qui delegui - Secretaria delegada (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot) ÀMBIT C: - Quarta Tinència d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia global i Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - Direcció de Recursos, o persona en qui delegui - Secretaria delegada (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot). 18. ANUL·LACIÓ I REINTEGRAMENT Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment següents:  Per la manca de justificació o la justificació incompleta dels fons.  Per l’incompliment de la finalitat de la subvenció i/o de les altres condicions establertes en les presents bases reguladores.  Els altres casos previstos per l’article 13 de la Normativa general reguladora de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. El beneficiari o beneficiària podrà renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa general reguladora de subvencions. Aquesta renúncia ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament; altrament, el beneficiari o beneficiària ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat amb l’article 12.3 de la Normativa general reguladora de subvencions municipals. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 19. PROTECCIÓ DE DADES De conformitat amb la normativa vigent es detalla la informació bàsica sobre el tractament de les dades personals. També es pot trobar tota la informació del tractament 0334 al següent enllaç https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades?tractament=0334 Responsable del tractament: Ajuntament de Barcelona. Pl. Sant Jaume, 1. 08002 Barcelona Delegat de protecció de dades: Es pot contactar al següent enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/contacteu-amb-delegat- proteccio-dades Av. Diagonal, 220, 4a planta. 08018 Barcelona Finalitat del tractament: Gestió de les subvencions demanades a l’Ajuntament de Barcelona Legitimació: Llei 38/2003, general de subvencions Drets de les persones: Es poden exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació sobre les dades , mitjançant el següent enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/quins-drets-tinc-sobre- meves-dades Si no s’ha obtingut plena satisfacció en l’exercici dels drets, es pot presentar una reclamació davant de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, c/ Rosselló, 214, 08008 Barcelona. Es pot trobar tota la informació de la política de privacitat i protecció de dades a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades L’entitat encarregada del tractament de la informació tindrà les obligacions que consten a l’Annex 1. 20. CODI ÈTIC Els i les sol·licitants hauran d’adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d’incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta, serà d’aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l’article 84 pel que fa a beneficiaris i beneficiàries d’ajuts, sense perjudici d’aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. Barcelona, 19 de novembre de 2021 Mª Victoria Moreno Ortiz Cap del Departament de Serveis Jurídics i Secretaria Delegada Gerència Àrea Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 13 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 22-11-2021 CVE 202110140836 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A