ANUNCI La Comissió de govern, en sessió de 22 de juliol de 2021, ha aprovat la següent resolució: APROVAR INICIALMENT la modificació de les Bases Generals per a l’atorgament de subvencions per a la realització de projectes per a millorar l’accés als drets socials i laborals de les persones treballadores sexuals de la ciutat de Barcelona, SOTMETRE A INFORMACIO PUBLICA les esmentades Bases per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals; 30.2 i 83 de la Llei 39/15 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques i 52 de la llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya, TENIR PER APROVADES DEFINITIVAMENT aquestes bases generals sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública, PUBLICAR-LES al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i inserir una referència d’aquest anunci a la Gaseta municipal. Barcelona, 23 de juliol de 2021 Mª Victoria Moreno Ortiz Cap del Departament de Serveis Jurídics i Secretaria Delegada Gerència Àrea Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 1-10 https://bop.diba.cat A BASES PER A ATORGAR SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ DE PROJECTES PER A MILLORAR L’ ACCÉS ALS DRETS SOCIALS I LABORALS DE LES PERSONES TREBALLADORES SEXUALS DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1. L'OBJECTE L’objecte d’aquestes bases és la regulació de les convocatòries de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a aquelles persones jurídiques que duguin a terme projectes que tinguin com a objectiu l’apoderament i la millora de l’accés de les persones que exerceixen el treball sexual als seus drets socials i laborals a la ciutat de Barcelona 2. LA FINALITAT Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar àmbits que tenen a veure amb l’accés a drets socials i laborals de les treballadores sexuals de la ciutat de Barcelona. La convocatòria determinarà els àmbits d’actuació previstos on s’hauran d’emmarcar els projectes presentats. Els projectes s’hauran de dur a terme a la ciutat de Barcelona. 3. EL RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre: • Aquestes Bases. • La convocatòria específica que s’aprovi. • La Normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament reglamentari aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. • Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva de dones i homes. • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l’activitat. 4. SOL·LICITANTS Poden ser sol·licitants de les subvencions a què fan referència aquestes bases: • Les persones jurídiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament d’acord amb els requisits que s’estableixin a la convocatòria. 5. LA DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR La documentació mínima necessària per a poder ser sol·licitant serà la següent, sense perjudici d’altra documentació que es pugui especificar a la convocatòria: • Document bàsic 1: és la instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 2-10 https://bop.diba.cat A • Document bàsic 2: és el formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. • La convocatòria podrà establir la presentació de documentació addicional obligatòria en el moment i la forma que s’hi determini. Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per aquestes bases s’han de formular mitjançant els impresos establerts i han d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. Es poden presentar tant en català com en castellà, i s’emplenaran per mitjans informàtics. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. En cas de resultar beneficiari/a es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l’Ajuntament i les seves entitats municipals. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol·licituds, i serà efectiu a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. Forma de presentació de la sol·licitud La presentació de la sol·licitud s’haurà de realitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament a l’adreça http://www.bcn.cat/tramits seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Import màxim a sol·licitar, nombre màxim de projectes i incompatibilitats A la convocatòria s’establirà, si escau, un import màxim per sol·licitar per àmbit temàtic i/o àmbit territorial. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat l’establert a la convocatòria. Es podrà establir a la convocatòria un nombre màxim de projectes per presentar per cada persona jurídica i un nombre màxim de projectes per presentar per àmbit temàtic. Cada convocatòria podrà establir incompatibilitats en la presentació de projectes. 6. LA MODALITAT DEL PROJECTE La modalitat dels projectes quedarà determinada per l’àmbit temàtic i el programa específic, que s’especificaran a la convocatòria. Cada àmbit temàtic podrà contenir un o més programes específics. 7. TERMINIS DEL PROJECTE Les activitats programades s’iniciaran dins de l’any objecte de la convocatòria o del curs escolar, segons s’especifiqui a cada convocatòria de la subvenció. Els projectes finançats hauran de tenir una durada de més de 12 mesos i com a màxim 24 mesos. El projecte ha de contenir un cronograma d’accions que es desenvolupa i finalitza dins del període de la plurianualitat. 8. LA VALORACIÓ DEL PROJECTE Per a la valoració tècnica del document bàsic 2 es tindrà en compte l’adequació del projecte a uns criteris de valoració generals, que mai podran superar els 6 punts, i a uns criteris de valoració específics. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 3-10 https://bop.diba.cat A La valoració final que s’atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris, i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l’informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s’especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. Criteris generals A la convocatòria es detallaran els criteris generals i la puntuació específica per a cadascun d’ells. L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa Els criteris generals de valoració no podran superar el màxim de 6 punts. Criteris específics A la convocatòria es detallaran els requisits i criteris que han de complir els projectes per a cada àmbit temàtic, atenent a les especificitats de cada programa. La valoració final que s'atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris, i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s'especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 9. LES COMPATIBILITATS AMB ALTRES SUBVENCIONS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions, conjuntament amb els ingressos que s’obtindran i els recursos propis que es destinaran a l’activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvoluparà. En cas contrari, la convocatòria podrà determinar la devolució de l’excés en la part proporcional o la realització d’una ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. També seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. L’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases. 10. EL CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre’n d’altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases, i que això consti en la proposta de les comissions respectives. 11. LA QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas sobrepassarà l’import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats). 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 4-10 https://bop.diba.cat A Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei, sempre que la convocatòria no indiqui el contrari: • Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica. • Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles. • Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. • Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. • Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina. • Assegurances. • Material tècnic o de producció fungible necessari per el desenvolupament de l'activitat. • Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció). • Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). • Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica beneficiària. • Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: - Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. - Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. - Que el cost es refereixi al període subvencionable. • Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria. En cas de subcontractació, el/la beneficiari/a haurà de sol·licitar tres pressupostos, quan la despesa subvencionable superi les quantitats establertes a la normativa vigent de contractes del Sector Públic, per als contractes menors, pressupostos de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació dels servei o lliurament del bé, a excepció que per les especials característiques de les despeses subvencionades no existeixi en el mercat prou nombre d’entitat que el subministrin o prestin, o a excepció que la despesa s’hagués fet amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció El/la beneficiari/a, i segons l’article 29.2 de la LGS, no podrà subcontractar més del 50 per 100% de l’ import de l’activitat subvencionada, sumant els preus de tots els subcontractes. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i les despeses efectivament pagades en data posterior a la finalització del període de justificació • Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria. 12. EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic i al web municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’estableixi a la convocatòria. Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: Admissió de sol·licitud 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 5-10 https://bop.diba.cat A Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte de l’entitat sol·licitant i l’àmbit del projecte presentat. En el cas que la interessada no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se'l requerirà mitjançant la forma indicada a la convocatòria per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, de 2 d’ octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. Valoració del projecte o activitat presentada Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que la comissió corresponent, com a òrgan col·legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini a la convocatòria. Resolució provisional La competència per a la resolució d’atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l’òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, els/les interessats/des que tinguin documentació acreditativa pendent de presentar, d’acord amb el que s’indicarà en la publicació d’atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l’endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no es procedirà a l’atorgament de la subvenció. Tràmit d’al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació per presentar al·legacions. El fet que els/les sol·licitants interessats/des no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional. La reformulació dels projectes Quan l’import de la subvenció atorgada sigui inferior al que s’ha sol·licitat, i aquest fet comporti canvis en el total del pressupost del projecte i /o en la seva execució. La persona sol·licitant haurà de presentar la reformulació del seu projecte. Aquesta reformulació haurà de respectar, en tot cas, els motius de la seva concessió. El termini per a presentar la reformulació es determinarà a la convocatòria i si, transcorregut el termini indicat, la interessada no ha indicat res al respecte s’entendrà que el projecte que correspon a la subvenció és el projecte presentat amb la sol·licitud. Si la reformulació implica un canvi a l’alça del percentatge i a conseqüència de la mateixa l’import atorgat superés el 50% respecte al cost total del projecte i sent que a l’aprovació de la resolució provisional no se superava, caldrà llavors la motivació del/de la sol·licitant i l’acceptació o rebuig de la reformulació per part de l’òrgan instructor. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica beneficiària proposada davant l’Administració. Durant el procediment d’atorgament de la subvenció, l’òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l’activitat proposada pel/per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l’acceptació del/de la beneficiari/a. Aquesta acceptació s’entendrà atorgada si en la proposta de modificació s’exposen de forma clara les modificacions i el/la beneficiari/a signa i lliura a l’administració mitjançant el portal de tràmits, l’acceptació dins del termini de quinze dies hàbils que començaran a comptar des la notificació de la proposta. Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, els/les interessats/des, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, l’acceptació i desestimació de reformulacions, modificacions de condicions així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a l’òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l’òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els/les interessats/des podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. Notificació 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 6-10 https://bop.diba.cat A La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els articles 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d’edictes electrònic. Sense perjudici del que s’ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves dels que han aportat els/les interessats/des. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. Termini del procediment El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima els/les interessats/des per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 13. LES COMISSIONS DE VALORACIÓ Com a òrgans col·legiats, les comissions elevaran l’informe per a la proposta de resolució provisional. La composició de les comissions serà definida en cada una de les convocatòries. 14. LES OBLIGACIONS DEL/DE LA BENEFICIARI/A • Cal que la persona jurídica beneficiària accepti la subvenció amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la. • L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. • Fer l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. • Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. • Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social. • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. • Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l’atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). • Justificar l’activitat realitzada i l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. • Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’òrgan gestor. • Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control. • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. • Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i les seves entitats municipals o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. • Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase: Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Direcció de Feminismes i LGTBI (o el departament que escaigui segons l’organització municipal en el moment de la convocatòria) d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona. • Utilitzar preferentment la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció. • Declarar quin règim d’IVA li és aplicable. • Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i moment que es determini, d’acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. • Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. Les persones jurídiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 7-10 https://bop.diba.cat A L’Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques beneficiàries de les subvencions atorgades. L’entitat beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 15. EL PAGAMENT La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades per cadascuna de les seves corresponents comissions, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica que indiqui el/la sol·licitant i sota la seva responsabilitat. L’import concedit serà un percentatge del cost total de l’activitat o projecte objecte de la subvenció. La quantia de la subvenció podrà superar el 50% del cost total del projecte, si està degudament justificat i arribar fins el 100%. El pagament s’efectuarà segons el que estableixin les normes municipals vigents. Es farà un primer pagament corresponent al 100% de l’import de la subvenció atorgada pel primer any d’execució com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. El pagament de l’import corresponent a la segona anualitat s’abonarà un cop validat per part dels serveis tècnics municipals, el compte justificatiu de la primera anualitat. 16. LA JUSTIFICACIÓ I EL CONTROL L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El beneficiari de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). L’entitat beneficiària haurà de presentar cada any un compte justificatiu referit a l’any anterior, segons model que es troba al web ajuntament.barcelona.cat. El termini màxim per a la justificació de les anualitats s’establirà a la convocatòria. El compte justificatiu inclourà: • Una memòria tècnica descriptiva • Una memòria econòmica o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de la totalitat del projecte subvencionat agrupats, per concepte de la despesa i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. o Relació classificada de despeses de la totalitat del projecte subvencionat , amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes. o En la convocatòria s’especificarà a partir de quin import cal adjuntar com part del compte justificatiu, o bé un informe d’un/a auditor/a de comptes o bé factures originals o documents de valor probatori equivalent. o L’auditor/a haurà d’estar inscrit al ROAC, Registre Oficial d’Auditors de Comptes, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda de l’Estat, d’acord amb la norma EHA 1434/2007. El cost d’aquest informe es considera una despesa subvencionable. L’informe d’auditor/a ha de fer referència al compte justificatiu del projecte pel que s’ha atorgat la subvenció, no als comptes de l’entitat beneficiària de la subvenció. o Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte subvencionat indicant-ne l’import i la procedència. o En el cas d’elecció obligatòria entre tres ofertes (establerta al paràgraf 4 de la base onzena) s’han d’acreditar aquestes, així com la memòria de la justificació de l’elecció, en el cas que l’escollida no sigui la proposició econòmicament mes avantatjosa. o Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. o Altres conceptes que es determinin en la convocatòria 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 8-10 https://bop.diba.cat A L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. La no-realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció d’acord amb el que s’estableix a la base següent. 17. MODIFICACIONS AL PROJECTE SUBVENCIONAT Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l’execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol·licitar l’acceptació de modificacions. Totes les modificacions s’hauran de comunicar mitjançant tràmit telemàtic a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Les sol·licituds de modificacions substancials han d’estar motivades, s’han de comunicar immediatament que apareguin les circumstancies que les originen, i s’hi ha d’especificar les repercussions pressupostaries i del cronograma que impliquen. No s’acceptaran modificacions substancials dels projecte fora de casos objectius de forca major. Es consideren modificacions substancials: • Canvis en els objectius generals i/o específics i en els resultats esperats. • Modificacions superiors al 15% de les partides pressupostaries aprovades. • Desviacions que afectin a l’execució del cronograma en mes 6 mesos L’òrgan competent si ho considera oportú, requerirà al/ a la sol·licitant informació addicional per a la seva valoració i determinarà si accepta o denega la modificació. Només en el cas d’acceptació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors No s’acceptaran sol·licituds de modificació un cop hagi finalitzat el termini d’execució del projecte inicialment previst. La manca de notificació, transcorregut 1 mes, legitima els/les interessats/des per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de modificació de projecte. 18. EL REINTEGRAMENT Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l’Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents: • De l’obligació de justificació. • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. • De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d’altres de considerades per a l’atorgament de la subvenció. • De les condicions imposades a les persones jurídiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. • De les condicions imposades a les persones jurídiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. Però també constituirà motiu de reintegrament: • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció o qualsevol òrgan municipal de control i/o fiscalització. • La superació del percentatge atorgat respecte al cost total del projecte determinat en el moment de l’aprovació de la resolució definitiva. Per a fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció que cal reintegrar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan l’interessat /da no hagi efectuat el reintegrament de manera voluntària. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 9-10 https://bop.diba.cat A 19. L’APLICACIÓ D’AQUESTES BASES Aquesta normativa serà d’aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar els punts següents: • Definició de l’objecte concret de la subvenció, dins de la finalitat establerta a la base 2. • Concreció de programes prioritaris en la concessió de les subvencions. • Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n’acrediti el compliment. • Criteris de valoració dels projectes o activitats. • Termini de presentació de les sol·licituds. • Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius. • El crèdit i les posicions pressupostaries destinades a la convocatòria • Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar. • Models de justificacions. La convocatòria es publicarà de la manera reglamentària corresponent i es podrà anunciar en un diari de gran difusió i altres mitjans. 20. VIGÈNCIA Aquestes bases entraran en vigor a partir del dia següent al de la publicació del seu text íntegre al Butlletí oficial de la Província i continuaran vigents fins que es modifiquin o deroguin expressament. 10 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-7-2021 CVE 202110100599 Pàg. 10-10 https://bop.diba.cat A