La directora del Consorci del Mercat de les Flors, en data 5 de novembre de 2021, ha adoptat el següent acord: “APROVAR, d’acord amb les bases generals reguladores de la concessió d’ajuts i beques (premis) del Consorci del Mercat de les flors, la “Convocatòria d’ajuts a la creació d’El Graner, Fàbrica de Creació, 2022”. AUTORITZAR LA DESPESA derivada dels ajuts atorgats en virtut de la convocatòria per un import total de 33.800 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s’indiquen al quadre adjunt. CONDICIONAR la despesa de caràcter plurianual a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. PUBLICAR aquesta resolució i el text complet de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al web del Mercat de les Flors (www.mercatflors.cat).” Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la seva publicació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la seva notificació. Es transcriu a continuació el text íntegre de la convocatòria: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 1-24 https://bop.diba.cat A Convocatòria d’ajuts a la creació 2022 d’El Graner, Fàbrica de Creació 1. Preàmbul El Graner és un centre de creació i investigació sobre el llenguatge del cos i el moviment que s’inclou dintre del programa Fàbriques de Creació de l’Ajuntament de Barcelona i que està gestionat pel Mercat de les Flors, amb la col·laboració de l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APDC) i l’Associació de Companyies Professionals de la Dansa de Catalunya (ACPDC). El Graner és un espai divers i interconnectat que posa al centre la investigació i l’experimentació artística al voltant de la dansa i les seves manifestacions contemporànies i es relaciona amb la comunitat professional, l’educativa i la ciutadania. Per fer-ho possible acull artistes en residència, desenvolupa projectes de cooperació artística amb altres agents culturals, projectes educatius i promou la integració de l’espai al barri, entre d’altres accions El Graner com a equipament de servei públic té un compromís cap a la ciutadania i ha d'intervenir en el dia a dia de les diferents comunitats que l'envolten, aportant noves possibilitats per mirar un món complex a partir de la interlocució amb els artistes que activen respostes, interpretacions i posicionaments des del llenguatge del cos. El Graner vol situar-se com un centre d’experimentació, risc, innovació i recerca que inclou l’assaig i l’error dins el seu programa mitjançant els processos creatius d’aquests artistes. Dins l’escena actual, El Graner vol col·locar en primera instància la investigació, la creació i la pràctica per arribar al pensament i la reflexió, incloent l’heterogeneïtat d’escriptures i recerques coreografies contemporànies al voltant del cos i el moviment. Una de les seves accions prioritàries es l’acompanyament artístic dins d’un programa de residències amb diferents modalitats, que està interrelacionat i vinculat amb la resta de programes i accions de l’equipament. Amb cada artista o col·lectiu en residència s'estableix un diàleg obert per intentar donar respostes a les necessitats de cada projecte i proposar noves possibilitats d'expansió i creixement professional, sempre atenent els moments en què es trobin els artistes residents i els projectes en desenvolupament. El programa de residències s’interrelaciona amb els 5 eixos principals de treball del Graner: Recerca, Creació, Transmissió, Pensament i Educació i Acció Territorial. A la fi de construir aquest programa, El Graner obre una nova convocatòria de suport per a projectes en residència des de febrer a desembre del 2022. Aquesta convocatòria va dirigida a artistes, col·lectius, i altres professionals, locals i internacionals, que treballin en les àrees de la dansa i les arts vives, i que desenvolupin propostes de creació o d’investigació en diferents tipus de modalitats. 2. Objecte i finalitat L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament d'ajuts de suport a la creació i investigació artística mitjançant un programa de residències per l’any 2022. La finalitat d'aquests ajuts és: ● ACOMPANYAR diferents trajectòries professionals establint un vincle directe i proper amb els artistes residents per treballar estratègicament en la difusió de les seves propostes i construir diferents models de professionalització al voltant de la dansa i les arts vives. ● ARTICULAR el sector artístic facilitant la interconnexió, la visibilitat, la professionalització i el coneixement del diferents projectes de creació. ● IMPULSAR els processos creatius dels artistes emergents així com de la diversitat de recerques i metodologies al voltant del cos i el moviment. ● ACTIVAR nous espais de pràctica, debat, reflexió i de generació de discurs al voltant de la creació contemporània. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 2-24 https://bop.diba.cat A ● ENRIQUIR els models de creació i producció de les obres artístiques mitjançant compartir, intercanviar, experimentar, aprendre i posar en dubte l’escena actual, buscant noves vies de desenvolupament i diferents formats escènics. ● SITUAR el cos com a element primigeni de la creació escènica i com a element articulador dels diferents llenguatges artístics. ● GENERAR sinergies entre els artistes que conviuen al voltant del centre de creació i els seus projectes. 3. Règim de concessió La concessió d'aquests ajuts s'efectua mitjançant el règim de concurrència pública i competitiva. 4. Beneficiaris: concepte i condicions exigibles Podran optar a la concessió d’un dels ajuts previstos a la present convocatòria: ● Les persones físiques. ● Les persones jurídiques. ● Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades. ● Les comunitats de béns. ● Qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, sense tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme projectes, activitats o es trobin en la situació que motiva la concessió de l’ajut. Quan es tracta d’agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat, caldrà nomenar un representant de l’agrupació per al compliment que, com a beneficiari, correspongui a l’agrupació. En qualsevol dels casos hauran d’acreditar estar en compliment dels requisits següents: ● Que es troben al corrent en el compliment de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, resta d’Administracions i amb la Seguretat social; així com de les obligacions per reintegrament dels ajuts atorgats si és el cas. ● En cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica, que els seus estatuts tinguin objectius i finalitats coincidents amb els programes establerts a la convocatòria particular. 5. Criteris de valoració generals: La comissió de preselecció i el jurat estan formats per professionals del sector en els camps de la creació, la investigació, la gestió, la producció i la formació relacionades amb la dansa, les arts vives i els nous formats escènics. Es valorarà positivament que els projectes siguin propis i singulars, així com la seva adequació als serveis i recursos oferts per Graner. Els criteris a valorar seran: ● Rigor i coherència en el desenvolupament de la proposta artística. ● Grau d’interès, investigació, innovació i diàleg dins el context actual de la dansa i les arts vives. ● Viabilitat global de la proposta en relació amb les línies estratègiques del Graner. ● Grau d’experimentació i de relació amb altres disciplines, àrees artístiques i de àmbits de pensament. ● Sinèrgies amb altres creadors i/o comunitats en el desenvolupament de la proposta ● Trajectòria de l’artista/ col·lectiu/ companyia B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 3-24 https://bop.diba.cat A 6. Recursos per part del Graner • Possibilitat d’utilitzar diferents espais de treball que es pactaran amb cadascun dels artistes en base a la proposta artística, el calendari del conjunt l’activitat i la disponibilitat dels espais. • Ajuda econòmica anual variable en funció de la modalitat • Possibilitat de fer residència tècnica segons la modalitat i la naturalesa del projecte artístic. • Estudi i taula compartida amb accés a ordinador, impressora i escàner. • Espais de descans segons la disponibilitat i accés a espais comuns i cuina compartida. • Acompanyament en el desenvolupament de la proposta a partir de les necessitats del projecte artístic i en diàleg amb l’artista. • Possibilitat de participació en els diferents programes de Graner (workshops, tallers, seminaris, projectes educatius i comunitaris, entre d'altres). • Vinculació de la proposta amb altres diàlegs que Graner té oberts amb la seva xarxa de col·laboracions. • Possibilitat de cobrir despeses de viatges, si s’escau fins a un màxim de crèdit anual de 800 € • Possibilitat de cobrir despeses de mentoria o acompanyament artístic, si s’escau fins a un màxim de crèdit anual de 1.000 € • Suport en la difusió i comunicació dels projectes. Espai de difusió al web i les xarxes socials del Graner i creació d'un material específic de comunicació del projecte, en diàleg amb l'equip de comunicació del centre. 7. Altres aportacions Can Gassol. Centre d'Arts Escèniques de l’Ajuntament de Mataró aportarà la quantitat de 1.700 € per tal de dotar econòmicament els ajuts corresponents a la Modalitat E - Artistes emergents. També oferirà la cessió d’espais d’assaig a artistes d’altres modalitats que puguin generar creuaments amb els programes públics i educatius de Can Gassol, així com per aquells artistes que enriqueixin el panorama cultural de Mataró i permetin obrir diàlegs amb les comunitats artístiques d’ambdues ciutats. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 4-24 https://bop.diba.cat A 8. Modalitats Residències 2022 La convocatòria de residències 2022 s’articula en 6 modalitats diferents: ● Modalitat A: Artista Associat/da ● Modalitat B: Creació ● Modalitat C : Investigació ● Modalitat D: Investigació en espai escènic ● Modalitat E: Artistes emergents ● Modalitat F: Metodologies pràctiques o F1: Comunitat professional o F2: Comunitat no professional Un mateix artista pot aplicar a un màxim de dues modalitats, però en cas de ser acceptat, només podrà obtenir un dels ajuts. MODALITAT TÍTOL NOMBRE DE PROJECTES AJUDA ECONÒMICA INVERSIÓ TOTAL MODALITAT A ARTISTA ASSOCIADO/A 1 4.000 € 4.000 € MODALITAT B CREACIÓ 3 2.800 € 8.400 € MODALITAT C INVESTIGACIÓ 2 1.700 € 3.400 € MODALITAT D INVESTIGACIÓ ESPAI ESCÈNIC 2 1.500 € 3.000 € MODALITAT E ARTISTES EMERGENTS 4 1.500 € 6.000 € MODALITAT F METODOLOGIES PRÀCTIQUES 2 1.000 € 2.000 € F.1. Comunitat professional F.2. Comunitat no professional 14 26.800 € (El total no inclou l’ajuda econòmica de 4000€ per a l’artista associat/ada corresponent al 2023) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 5-24 https://bop.diba.cat A Modalitat A: Artista Associat/da Aquesta modalitat està dirigida a artistes i col·lectius amb base a Catalunya o que mantenen un vincle fort amb el territori, per desenvolupar projectes de creació que es trobin en el moment de la convocatòria en fase d’investigació, creació o producció i que es vulguin vincular amb el projecte de gestió del Graner des dels seus diferents programes, accions i contextos de trobada durant 2 anys. L’artista associat haurà d’establir un diàleg (en relació a la seva pràctica i procés creatiu) amb els 5 eixos principals de treball del Graner: Recerca, Creació, Transmissió, Pensament i Educació i Acció Territorial. Import de l'ajut L’ajut a la creació de la modalitat ARTISTA ASSOCIAT/DA compta amb una dotació econòmica de: - 4.000,00 € corresponents al pressupost i anualitat 2022. - 4.000,00 € corresponents al pressupost i anualitat 20231 Número de places en la modalitat ARTISTA ASSOCIAT/DA: 1 plaça per dos anys (2022 – 2023) Temporalitat Vinculació amb Graner durant 2 anys i residència de creació pel projecte seleccionat durant un mínim d’un mes i fins un màxim de dos mesos. Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, i la projecció en el temps més enllà de la residència. ● CV o biografia narrativa de l’artista, col·lectiu o companyia, així com dels seus col·laboradors. ● Una proposta inicial del calendari de treball previst pel Graner. La durada de la residència dependrà de les necessitats i naturalesa de cada projecte. Les etapes de treball es podran dividir durant el 2022 en estades (consecutives o no) de mínim dues setmanes i fins a un màxim de 2 mesos. No sempre es podrà disposar de la sala en exclusivitat. ● Vídeo en un enllaç url de màxim 4 minuts on s’expliqui la motivació per ser artista associat/da al Graner. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Enllaços url a un màxim de tres treballs anteriors. ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. Criteris de valoració específics: L’artista associat/da es seleccionarà en base al rigor del projecte presentat i la seva viabilitat, la coherència en el desenvolupament de la seva pràctica artística, el seu grau d’experimentació, trajectòria, així com la motivació i la 1 L’import corresponent a 2023 queda sotmès a l’existència de crèdit adequat i suficient al pressupost de l’exercici. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 6-24 https://bop.diba.cat A potencialitat per relacionar-se amb les diferents eixos de treball del Graner, i la capacitat per a involucrar-se en la governança d’un centre de creació. La comissió es reserva el dret d’ampliar la informació mitjançant una entrevista personal. Obligacions específiques: - Formar part de la comissió artística del Graner, que es reunirà dos cops l’any per treballar els continguts del projecte artístic de l’equipament. - Formar part d’una de les dues comissions de seguiment anual, sobre el projecte de gestió del Graner. - Assistir a assajos oberts i sessions de feedback vinculades als processos creatius d’altres residents del Graner. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 7-24 https://bop.diba.cat A Modalitat B: Creació Aquesta modalitat està dirigida a artistes i col·lectius d’àmbit local, nacional i internacional, que treballin en las àrees de la dansa i les arts vives, que es trobin desenvolupant projectes en fase de producció. Import de l'ajut L’ajut a la creació de la modalitat CREACIÓ compta amb una dotació econòmica de 2.800 € per projecte Número de places en la modalitat RESIDÈNCIES DE CREACIÓ: 3 places Temporalitat El Graner acollirà cada projecte seleccionat durant un període d’un mes i fins a un màxim de 2 mesos. Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, i la projecció en el temps més enllà de la residència. ● CV o biografia narrativa de l’artista, col·lectiu o companyia, així com dels seus col·laboradors. ● Una proposta inicial del calendari de treball previst pel Graner. La durada de la residència dependrà de les necessitats i naturalesa de cada projecte. Les etapes de treball es podran dividir durant el 2022 en estades (consecutives o no) de mínim dues setmanes i fins a un màxim de 2 mesos. No sempre es podrà disposar de la sala en exclusivitat. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Enllaços url a un màxim de tres treballs anteriors. ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 8-24 https://bop.diba.cat A Modalitat C: Investigació Aquesta modalitat està dirigida a investigadors/es, artistes i col·lectius d’àmbit local, nacional i internacional, que treballin en les àrees de la dansa i les arts vives, i que es trobin durant el 2022 desenvolupant un projecte d’investigació que tinguin el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la recerca. La modalitat vol donar suport a l’exploració, la investigació i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa iniciàtica. Es poden presentar projectes d’escriptura, de recerca pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguin en la seva finalitat l'exhibició immediata d’una obra o resultat final. Import de l'ajut L’ajut a la creació en la modalitat INVESTIGACIÓ compta amb una dotació econòmica de 1.700 € per projecte Número de places en la modalitat INVESTIGACIÓ: 2 places Temporalitat El Graner acollirà cada projecte seleccionat durant un període mínim d’un mes i fins a un màxim de 6 setmanes. Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, i la projecció en el temps més enllà de la residència. ● CV o biografia narrativa de l’artista, col·lectiu o companyia, així com dels seus col·laboradors. ● Una proposta inicial del calendari de treball previst pel Graner. La durada de la residència dependrà de les necessitats i naturalesa de cada projecte. Les etapes de treball es podran dividir durant el 2022 en estades (consecutives o no) de mínim dues setmanes i fins a un màxim de 6 setmanes. No sempre es podrà disposar de la sala en exclusivitat. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 9-24 https://bop.diba.cat A Modalitat D: Investigació en espai escènic: il·luminació i so Aquesta modalitat està dirigida a artistes, creadors/es i col·lectius d’àmbit local, nacional i internacional que investiguen en il·luminació, so i/o escenografia en relació al cos, el moviment i el pensament coreogràfic en l’escena. La investigació pot centrar-se en un d’aquests tres llenguatges o en una combinació de tots ells. Aquesta modalitat acollirà propostes de recerca artística vinculades a la tècnica en la seva fase d’investigació. La il·luminació, el so i l’espai escènic han d’estar en l’origen de la investigació juntament amb la proposta coreogràfica. → Per a projectes en fase de producció que necessiten una residència tècnica, cal aplicar a la modalitat B. Import de l'ajut L’ajut a la creació en la modalitat INVESTIGACIÓ EN ESPAI ESCÈNIC compta amb una dotació econòmica de 1.500 € per projecte. Número de places en la modalitat INVESTIGACIÓ EN ESPAI ESCÈNIC: 2 places Temporalitat: El Graner acollirà cada projecte seleccionat durant un període d’un mes. Altres aportacions per part del Graner ● Estudi amb tècnica reduïda durant la primera fase de la residència amb ús parcial del material del Graner (màxim 2 setmanes en funció de la disponibilitat d’espais del centre). ● Estudi amb tècnica i material exclusiu durant dues setmanes com a màxim. ● Acompanyament tècnic durant 6 sessions de treball de 4 hores cadascuna. ● Possibilitat de fer una aportació extra en lloguer de material específic, a pactar amb l’equip de Graner segons la necessitat del projecte i fins un màxim de crèdit anual de 600 €. ● Possibilitat de fer un assessorament tècnic específic amb un expert, a pactar amb l’equip de Graner segons la necessitat del projecte i fins un màxim de crèdit anual de 600 €. → Previ a l’inici de la residència es faran reunions amb la Coordinadora Tècnica del Graner per conèixer i assessorar el projecte d’investigació. Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, la seva viabilitat tècnica, i la projecció en el temps més enllà de la residència. ● Un dossier gràfic amb els principals referents utilitzats, en format PDF ● CV o biografia narrativa de l’artista o col·lectiu ● Una proposta inicial del calendari de treball previst pel Graner. Les etapes de treball es podran dividir durant el 2022 en estades (consecutives o no) de mínim dues setmanes i fins a un màxim de 4 setmanes. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Enllaços url a un màxim de tres treballs anteriors ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 10-24 https://bop.diba.cat A Criteris específics: ● Adequació de la proposta als recursos disponibles en termes de material tècnic, humà i temps de treball a l’estudi (veure plànols i llistat de material al ANNEX). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 11-24 https://bop.diba.cat A Modalitat E: Artistes emergents Dirigida a artistes i col·lectius amb base a Catalunya en una etapa inicial de la seva activitat professional, amb un màxim de dues peces llargues estrenades i que estiguin desenvolupant projectes de creació o d'investigació vinculats a la dansa i les arts vives. L’objectiu és facilitar a l’artista o col·lectiu seleccionat, suport i acompanyament especialitzat, atenent les necessitats específiques del procés de creació proposat. A més a més els artistes seleccionats dins aquesta modalitats formaran part d’un programa específic d’acompanyament col·lectiu tant pràctic com teòric durant tot l’any. Import de l'ajut L’ajut a la creació de la modalitat ARTISTES EMERGENTS compta amb una dotació econòmica de 1.500,00 € per projecte. Número de places en la modalitat ARTISTES EMERGENTS: 4 places Temporalitat El Graner acollirà cada projecte seleccionat durant un mes. El programa d’acompanyament col·lectiu als artistes emergents implica espais de trobada en diferents moments de l’any, a pactar entre els 4 artistes seleccionats i Graner. Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, i la projecció en el temps més enllà de la residència. ● Una carta de motivació que expliqui els motius fer formar part d’aquesta modalitat. ● CV o biografia narrativa de l’artista, col·lectiu o companyia, així com dels seus col·laboradors. ● Una proposta inicial del calendari de treball previst pel Graner. La durada de la residència dependrà de les necessitats i naturalesa de cada projecte. Les etapes de treball es podran dividir durant el 2022 en estades (consecutives o no) de mínim dues setmanes i fins a un màxim de 4 setmanes. No sempre es podrà disposar de la sala en exclusivitat. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Enllaços url fins a un màxim de 2 treballs anteriors. ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 12-24 https://bop.diba.cat A Modalitat F: Metodologies pràctiques Aquesta modalitat està dirigida a artistes i/o col·lectius d’àmbit local, nacional i internacional que investiguen sobre metodologies singulars i pròpies vinculades al cos, on l’intercanvi i transmissió amb diferents tipus de comunitats sigui necessari pel desenvolupament de les eines de treball. L’objectiu és facilitar espais de transmissió i transferència de pràctiques corporals, que podran estar adreçats a col·lectius professionals i no professionals. La residència ofereix un temps de treball individual dins l’estudi, que s’obrirà posteriorment a les comunitats com un espai d’intercanvi i diàleg amb l’artista. Obrim dues línies: ● F.1. Metodologies pràctiques per la comunitat professional de la dansa ● F.2. Metodologies pràctiques per a comunitats no professionals Import de l'ajut L’ajut a la creació de la modalitat METODOLOGIES PRÀCTIQUES compta amb una dotació econòmica de 1.000 € per projecte. Número de places en la modalitat: METODOLOGIES PRÀCTIQUES: 2 places (una per cada línia) Temporalitat El Graner acollirà cada projecte seleccionat durant un màxim de tres setmanes Documentació que cal presentar Formulari de sol·licitud emplenat i signat segons model adjunt a aquestes bases en el qual caldrà annexar els documents següents. ● Un text de màxim 5 pàgines en format PDF, a mode de declaració artística, que expliqui: el marc de treball, les línies d’investigació en relació al cos i el moviment, els eixos temàtics de del projecte, la metodologia del procés de creació, i la projecció en el temps més enllà de la residència. Cal especificar la comunitat a la qual va adreçada, i els motius pels que es vol treballar amb aquesta comunitat. ● Una carta de motivació que expliqui els motius fer formar part d’aquesta modalitat. ● CV o biografia narrativa de l’artista, col·lectiu o companyia. ● Una proposta de calendari de treball inicial, tenint en compte que la residència té assignada un màxim de 2 setmanes al Graner i la fase de trobada amb la comunitat de treball que es pactarà amb el Graner i l’artista i serà de com a màxim 7 dies o d’una setmana consecutiva. ● Vídeo en un enllaç url amb el material del procés de creació (assajos dins l’estudi, obertures de procés, etc), si es disposa d’aquest material. ● Enllaços url a treballs anteriors de creació. ● Llista d’estructures de suport (si n’hi ha), tant a nivell de coproducció com d’espais de residència. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 13-24 https://bop.diba.cat A 9. Termini, forma i lloc de presentació de les sol·licituds Les sol·licituds es podran presentar des del moment de la publicació de la present convocatòria fins el dia 19 de novembre del 2021 (14:00h hora local Barcelona) ● La sol·licitud es presentarà de forma telemàtica a través del formulari que es troba a l’adreça següent: http://mercatflors.cat/mdlfrrhh/beca/formulari-convocatoria-ajudes-a-la-creacio-graner-2022/ • L’acceptació de candidatures es tancarà a les 14h hores del dia 19 de novembre del 2021 (14:00h hora local Barcelona) ● No s’acceptaran candidatures que es presentin més tard del dia i hores indicades en cada una de les opcions de presentació. Es recomana no enviar la sol·licitud a l’últim moment per evitar problemes de saturació del servidor. 10. Documentació a presentar amb la sol·licitud Cada una de les modalitats d’ajuts a la creació descrits en els apartats anteriors detalla la documentació que cal aportar específicament per a la valoració de les candidatures per part del jurat. Els vincles a vídeos es faran mitjançant adreces URL als apartats establerts al formulari de cada modalitat d’ajut mentre que es podran carregar a la plataforma els documents elaborats exclusivament en PDF. 11. Crèdit pressupostari Els ajuts atorgats tindran la consideració de despeses públiques i aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària següent: Exercici pressupostari 2022 2023 Codi orgànic: 610 610 610 610 610 Programa: 33321 33321 33321 33321 33321 Codi econòmic: 48001 22720 22799 20300 48001 Import maxim: 26.800 € 800 € 1.600 € 600 € 4.000 € B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 14-24 https://bop.diba.cat A Repartiment d’ajuts segons la modalitat: Capítol 2 Capítol 4 Modalitat A – Artista Associat/da (1) Ex. 4.000,00 € 2022 Modalitat A – Artista Associat/da (1) Ex. 4.000,00 € 2023 Modalitat B – Creació (3) 8.400,00 € Modalitat C – Investigació (2) 3.400,00 € Modalitat D – Investigació en espai escènic (2) 1.200,00 € 3.000,00 € Modalitat E – Artistes emergents (4) 6.000,00 € Modalitat F – Metodologies pràctiques (2) 2.000,00 € Despesa associada 1.800,00 € TOTAL 3.000 € 30.800 € De forma excepcional, i atenent a causes justificades, la partida destinada a aquests ajuts poden ser ampliats sempre que hi hagi crèdit disponible a la mateixa aplicació pressupostària. A l’import total de l’ajut concedit se li aplicarà la retenció que legalment li correspongui relativa a l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 15-24 https://bop.diba.cat A 12. Òrgans competents per a la valoració, la instrucció i la resolució de les sol·licituds L’òrgan competent per a la valoració de les sol·licituds serà una comissió de preselecció i un jurat que s’encarregarà de la valoració final La comissió de preselecció estarà formada per 4 membres • La Comissió de preselecció estarà formada per 4 membres, excepte en el cas de de la modalitat D, que s’ampliarà a 5 amb la incorporació d’un expert en la matèria. • A la comissió hi participarà amb veu però sense vot un representant del Graner El jurat que farà la valoració final estarà format per 6 membres: ● Un membre designat per l’APDC. ● Un membre designat per l’ACPDC ● Un/a representant tècnic/a d’arts escèniques de l’Ajuntament de Mataró o un membre designat en representació seva. ● Un/a artista/ expert vinculat a dansa i les arts vives ● La directora del Mercat de les Flors o un membre designat pel Consorci. ● La Coordinadora de Graner. La resolució de la Direcció del Consorci Mercat de les Flors de nomenament del jurat es farà pública durant el període comprès entre la publicació d’aquesta convocatòria i la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de participació. Actuarà com a secretari del jurat un representant del Consorci Mercat de les Flors amb veu però sense vot. La instrucció del procediment correspondrà a la coordinadora del Graner. La resolució de la convocatòria correspondrà a la Directora del Consorci Mercat de les Flors a partir de la proposta que elevi l’òrgan instructor. 13. Instrucció del procediment, valoració i resolució Un cop conclòs el termini per a la presentació de sol·licituds, l’òrgan instructor efectuarà la comprovació d’aquestes en el sentit de verificar que totes s’han presentat en el termini i forma exigits. Així mateix, es comprovarà que a les sol·licituds s’hi han adjuntat tots els documents necessaris per a la seva valoració. En cas que l’òrgan instructor detectés algun defecte o mancança en relació amb l’anterior, atorgarà al/s interessat/s un termini de 5 dies hàbils per tal d’esmenar-lo. En cas que no realitzar-se l’esmena dins el termini indicat, la sol·licitud quedarà exclosa del procediment. La comissió de preselecció valorarà les propostes presentades i admeses conforme els criteris establerts a la convocatòria per a cadascuna de les modalitats. Es preseleccionaran un màxim de 60 sol·licituds entre les presentades a les diverses modalitats. Posteriorment el jurat valorarà les candidatures preseleccionades conforme als criteris establerts a la convocatòria i reflectirà la seva deliberació i conclusions finals al corresponent informe. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe del jurat, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats, concedint-los un termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions i, en el cas dels beneficiaris provisionals, presentar els certificats conforme es troben al corrent en el compliment de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, resta d’Administracions i amb la Seguretat social. En cas que el beneficiari proposat sigui una persona jurídica, caldrà que B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 16-24 https://bop.diba.cat A aporti justificant conforme aquesta ha estat creada amb uns objectius i finalitats coincidents amb l’ajut que es proposa concedir-li. Una vegada vençut el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions presentades, l’òrgan instructor elevarà a la Direcció del Consorci la proposta de resolució definitiva. La resolució definitiva haurà d’identificar clarament el guanyador/a i la modalitat per la qual ha resultat seleccionat. El jurat es reserva el dret de declarar alguna de las modalitats deserta. Graner es reserva la possibilitat de modificar el calendari sol·licitat per tal d’organitzar el pla definitiu de residències. 14. Obligacions dels beneficiaris. Obligacions generals vinculades amb l’obtenció de l’ajut La concessió haurà de ser acceptada pel beneficiari. El seu atorgament s’haurà d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent i s’hauran de tenir en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu sobre aquesta matèria. Sens perjudici del que s’estableix en els dos apartats anteriors, els beneficiaris hauran de: ● Acceptar i complir la normativa aprovada pel Consorci Mercat de les Flors. ● Acreditar amb anterioritat a l’atorgament que es troba al corrent de les seves obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la resta d’Administracions i la Seguretat Social. ● Disposar de la documentació que pugui ser exigida a la convocatòria a fi i efecte de garantir les facultats d’inspecció i control. ● Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya, o d’altres administracions o ens públics o privats en el darrer any, a efectes de comprovar les possibles incompatibilitats amb la concessió de l’ajut, pel cas que la convocatòria així ho estableixi. ● Complir amb la normativa vigent en matèria laboral, de seguretat social i de prevenció de riscos laborals. ● Presentar el programa de l’activitat, així com comunicar qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament o, en el seu cas, la corresponent renúncia. ● Realitzar l’activitat per la qual se li ha atorgat l’ajut, i comunicar qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament. L'absència d’activitat sense justificació suposarà l'anul·lació de les condicions d'aquesta modalitat de residència, total o parcialment. ● Fer constar el logotip de Graner i de Can Gassol, centre de creació d’arts escèniques, si s’escau, en tots els materials de difusió relacionats amb el projecte seleccionat. ● Informar dels assajos oberts i/o obertura de procés, sigui per a un nombre reduït de convidats a porta tancada, sigui com a obertura pública per inscripció. En tots els casos s’haurà de notificar amb l'antelació suficient a l’equip de Graner, per tal de garantir una organització que compleixi amb les mesures d’aforament i la normativa COVID-19 vigent. ● Acceptar i signar el document que regula la cessió de l’espai i l’acceptació de la normativa d’ús, així com acceptar i signar l’acord de corresponsabilitat amb les mesures especials de prevenció i protecció davant la COVID-19. L’incompliment per part de la companyia o l’artista seleccionat d’aquests pactes deixaran sense efecte la cessió dels espais destinats a la residència. ● Realitzar un mínim de 3 reunions durant l’any amb l’equip del Graner: una reunió prèvia a l’inici de la residència, una reunió de seguiment i una altra de tancament. ● Realitzar una reunió a l'inici de la residència amb la persona encarregada de la comunicació del Graner per establir les necessitats del centre i del resident a l'hora de donar visibilitat a la residència i als continguts que se'n poden derivar. Facilitació per part del resident de la informació i materials que es necessitin a nivell comunicació, en diàleg amb l'equip de comunicació del centre. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 17-24 https://bop.diba.cat A ● Obertura pública del procés creatiu al final de la residència. El format serà pactat amb el centre en funció de les característiques del projecte seleccionat i el moment d’obertura. ● Participació de manera presencial en una trobada d’artistes residents de dos dies de durada així com en una jornada de tancament del procés de residència. Les dates seran pactades en funció de la disponibilitat dels artistes residents. Si per causa de força major no es pogués assistir a aquestes trobades, es pactarà amb el Graner altres formats de participació. ● En cas de que s’aprovi la realització d’una residència tècnica, s’ha de concertar una reunió amb la Coordinadora tècnica de Graner amb antelació suficient per preveure les necessitats de personal i material per poder portar a terme el muntatge amb les condicions de seguretat i normativa vigent. ● El destí dels ajuts concedits no podrà alterar-se en cap cas per part del beneficiari. En qualsevol cas, el Consorci quedarà exempt de la responsabilitat civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivada de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries dels ajuts atorgats. 15. Propietat intel·lectual Els beneficiaris declaren sota la seva responsabilitat que el projecte presentat és de creació intel·lectual exclusivament pròpia i plenament original. En el cas que el projecte incorpori obres o prestacions intel·lectuals preexistents, subjectes a algun dret de propietat intel·lectual, els beneficiaris declaren i garanteixen que compten amb les corresponents autoritzacions per a la seva utilització, d'acord amb tots els fins establerts en la present convocatòria. Correspon en exclusiva als beneficiaris l'assumpció de totes les responsabilitats que per la infracció del que disposen els paràgrafs anteriors poguessin exigir i es responsabilitzaran davant de tercers de qualsevol reclamació que es puguin produir. 16. Drets d’imatge Per tal de poder complir amb el que estableix l'apartat anterior, els beneficiaris accepten i autoritzen que la seva aparença física, veu i nom, si s'escau, pugui aparèixer en tot tipus de suports físics i digitals (vídeos, fotografies, cartells, etc.) preses en els espais del Graner o en activitats del centre fora de Graner, per a la seva difusió informativa o promocional, amb l'excepció i delimitació d'aquells usos o aplicacions que poguessin atemptar al seu dret a l'honor en els termes previstos per la llei. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 18-24 https://bop.diba.cat A 17. Terminis de resolució El termini màxim de resolució serà de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitimarà als interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de participació en la present convocatòria. 18. Notificació Les notificacions es realitzaran per mitjans telemàtics prèvia acceptació d’aquests mitjans per part dels interessats en la sol·licitud de participació. 19. Publicació Les resolucions d'atorgament dels ajuts es publicaran a la Web del Mercat de les Flors, Seu Electrònica de l'Ajuntament i a la Base de Datos Nacional de Subvencions. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació, i a aquest efecte, es comunicarà a les persones beneficiàries a través de mitjans electrònics. 20. Acceptació dels ajuts i acord de col·laboració L’acceptació de l’ajut s’ha de fer de forma expressa mitjançant la signatura del formulari “Acceptació Ajut a la creació 2022” que serà facilitat per part del Consorci Mercat de les Flors als beneficiaris de cada modalitat. El mateix document comportarà l’acceptació dels compromisos derivats del mateix acte, i caldrà que s’acompanyi del lliurament de fotocòpia del DNI / NIE / Passaport i la facilitació d’un número de compte corrent on realitzar la transferència corresponent. L’acceptació dels ajuts atorgats en el marc d'aquestes Bases, comporta l'establiment d'un marc de treball i col·laboració entre els creadors beneficiaris i el Consorci Mercat de les Flors, mitjançant el Graner – Fàbrica de Creació, qui gestionarà tots els aspectes tècnics i de creació de cada una de les residències. Aquest acord té en compte uns compromisos per part de les dues parts per tal que el pas dels beneficiaris de l’ajut i per la institució sigui el més enriquidora possible. Aquest marc de col·laboració consisteix en: ● L'acompanyament en el procés de treball per part del Graner – Fàbrica de Creació als projectes que han rebut un ajut. Es debaten i defineixen formes de col·laboració i d'intercanvi del projecte amb altres processos de treball, àmbits professionals o activitats. ● La visibilització dels processos de treball a través de la web del Graner – Fàbrica de Creació (i de Can Gassol. Centre d’Arts Escèniques de l’Ajuntament de Mataró per aquells artistes residents amb els quals col·labori) per tal difondre el treball dels creadors i creadores, compartir els processos de treball amb altres artistes, donar la possibilitat als públics d'accedir de manera més pedagògica a les pràctiques artístiques i donar transparència a l’ús dels diners públics. ● La difusió del projecte resultant en el marc de les activitats de difusió del Graner (i de Can Gassol. Centre d’Arts Escèniques de l’Ajuntament de Mataró per aquells artistes residents amb els quals col·labori), així com l’articulació d'alguna activitat complementària en relació amb possibles usuaris de l'equipament. 21. Termini i forma de pagament B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 19-24 https://bop.diba.cat A Una vegada es consideri acceptat l'ajut, es tramitarà el pagament del 80% de l'import atorgat. El pagament del 20% restant es tramitarà un cop finalitzat i justificat el projecte. 22. Mesures de difusió dels ajuts per part de les persones beneficiàries Les persones beneficiàries dels ajuts per al suport a la creació artística en el marc del Graner, hauran de fer constar en els material de difusió i publicitat del projecte subvencionat el suport del Graner - Consorci Mercat de les Flors. Els artistes residents que es vinculin amb Can Gassol a l’Ajuntament de Mataró, també ho hauran de fer constar al material de difusió i publicitat. 23. Termini de desenvolupament dels projectes Els projectes s'hauran de desenvolupar en el període comprès entre febrer i desembre de 2022. Aquest termini es podrà prorrogar en cas que les característiques del projecte ho facin necessari. Caldrà acordar-ho prèviament amb la direcció del Graner i del Consorci Mercat de les Flors, i l’artista haurà de presentar formalment una petició justificant la sol·licitud de pròrroga. 24. Forma de justificació Les persones beneficiàries hauran de justificar el suport rebut mitjançant una “obertura pública” del procés creatiu i/o de recerca al final de la residència, que acrediti el compliment de la finalitat que determina la concessió de l’ajut. El format de l’”obertura pública” serà pactat amb el Graner en funció de la naturalesa del projecte i en diàleg amb l’artista, que segons les característiques podrà ser una presentació escènica, un podcast, un debat obert, una conferència o un enregistrament audiovisual, entre altres. Éssent obligatori que de cada projecte justificat en romangui un suport físic o digital, de caràcter permanent, que acrediti l’activitat realitzada. 25. Acceptació de les bases La participació a qualsevol de les convocatòries descrites en aquestes bases suposa l’acceptació de les mateixes. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 20-24 https://bop.diba.cat A DISPOSICIÓ FINAL Quan l’aplicació del suport atorgat comporti la utilització d'espais o de material, seran d’aplicació les "Condicions reguladores de l’ús del Graner – Fàbrica de creació". Barcelona, 4 de novembre de 2021 Àngels Margarit Viñals Directora del Consorci Mercat de les Flors B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 21-24 https://bop.diba.cat A ANNEXOS 1. FITXA TÈCNICA GRANER Il·luminació ● Taula de llums – PICCOLO 24/96 VGA ● Taula de llums – LT PICCOLO II 24 1000 ● 24 Multi Par ETC 750w 4 òptiques, CP60, CP61, CP62, CP62+ ● 12 Retalls RJ 614 1000W ● 20 PC RJ Lutin 306 1KW ● 10 Asimètric Domino 1Kw ● 26 PAR-64 ● 24 Suports/Peanes 30x40x6cm ● 6 Carrers per llums de 2m H i 3 alçades ● 1 Genie AWP25 ● 96 CH de dímer a la sala G ● 24 CH de dímer a la sala MT ● Haze 500ft pro A/V ● Taula de SO digital MIDAS X32 ● Taula de SO YAMAHA MG 166 CX ● 2 Lectors de CD CDJ-MP100 AKIYAMA ● 4 Altaveus auto amplificats JK-10A 700W Classe D Bi-amplificat ● 2 Caixes JBL EON 15 XT_auto amplificades ● 4 Caixes JBL EON 10_auto amplificades ● 1 Subwoofer JK-15WA ● 1 Micròfon Shure SM58 ● 2 Micròfons Shure SM58-LC ● 2 Micròfons Shure SM57-LC ● 1 Micròfon shure 48 ● 1 Micròfon sense fils Sennheiser Freeport ● 1 Micròfon sense fils Shure BLX 24 / PG58 ● 10 peu de micròfon K&M Girafa 210/6 ● Pantalla autoportant de projecció frontal de 4X3m/4x2.25m (16/9) ● Tela projecció frontal blanc mate, sense marc, de 16/9 (7.8x4.4m) ● Tela projecció frontal/Retro Dual Vision, sense marc, de 16/9 (7.8x4.4m) ● Vídeo projector Sharp XG-NV6XE ● Vídeo projector Mitsubishi LVP-XD480 DLP 3.000 ANSI lúmens ● Vídeo projector SANYO PLC-XT35L LCD 5.000 ANSI lúmens ● Vídeo projector PANASONIC PT-EW640 5.800 ANSI lúmens Maquinària ● 2 Escales telescòpiques de 5 graons ● 11 Rotllo Linòleum dual de 1.5 X 14m ● Ciclorama PVC blanco crema 7,50 x 4,50 m ● Terra de Flamenc 10x10mt Aproximadament Amb taulers de 20mm de 1.20x2.40m B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 22-24 https://bop.diba.cat A ✔ 30 unitats de 1.2x2.4x.02m ✔ 8 unitats de 2.4x0.4x.02m ✔ 1 unitat de 0.4x0.4x0.02m Camara negra per sala MT ● 6 Cametes de 3x4.35mt ● 1 Foro de 6x4.35mt H ● 1 Foro de 9x4.35mt H Camara negra per sala G ● 2 Foro de 6x6.9mt H Camara blanca per sala G ● 1 cameta de 3.7x6mt H1 ● 1 cameta de 5x6mt H ● 1 cameta de 5.7x6mt H 2. CARACTERÍSTIQUES DELS ESPAIS Sala Gran Planta baixa ● Espai diàfan de 239m2 ● Amplada Sala: 14.5m ● Llargada Sala: 16.5m ● Espai escènic 14.5 x 11 mt. 160m2 ● Espai de públic/Grada 14.5 x 5.5 mt. 79m2 ● Alçada màxima barres: 7.m ● Galeria perimetral a 6.5m d’alçada ● Terra de fusta “Harlequin LIBERTY Versió Permanent” Color negra. Capacitat de càrrega 400Kg/m2 ● 7 Barres motoritzades. Capacitat de Carrega per barra= 175.Kg pes repartit ● 96 CH de dímer 3Kw Sala M.T. Planta primera ● Espai diàfan de 103m2 ● Amplada Sala: 9.45m ● Llargada Sala: 10.9m ● Espai escènic 9 x 6.5 m ● Alçada lliure a llum de treball 3.96m ● Alçada a Barres fixes 4.5m ● 5 Barres fixes a 2m de distancia entre elles i a 4.5m del terra ● Altell fora de la superfície de la sala, a 2.7m d’alçada. ● Terra de Dansa “Harlequin ACTIVITYTM tapiz” Color gris. ● 24 CH de dímer de 2.5 Kw ● 1 Bastida de 2.6 x 1.35 x 3.30 m Alçada de treball 4.35 H Total Sala M Planta primera ● Espai diàfan de 103m2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 23-24 https://bop.diba.cat A ● Amplada: 9.45m ● Llargada: 10.9m ● Alçada lliure a llum de treball 3.96m ● Altell fora de la superfície de la sala, a 2.7m d’alçada. ● Llum natural ● Possibilitat d’opacitat, 90% ● Terra de Dansa “Harlequin ACTIVITYTM tapiz” Color gris. 3. ESPAIS GRANER Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-11-2021 CVE 202110140839 Pàg. 24-24 https://bop.diba.cat A