Secretaria General COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS Sessió de 14 de desembre de 2021 ACTA A la sala virtual, amb pantalla central de control de la Sala Lluís Companys de la Casa de la Ciutat, el 14 de desembre de 2021, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Ima. Sra. Regidora Laura Pérez Castaño. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jordi Martí Grau, Lucía Martín González, Gemma Tarafa Orpinell, Joan Ramon Riera Alemany, Francesc Xavier Marcé Carol, David Escudé Rodríguez, Montserrat Benedí i Altés, Eva Baró i Ramos, Elisenda Alamany i Gutiérrez, Gemma Sendra i Planas, Neus Munté i Fernández, Ferran Mascarell i Canalda, Francisco Sierra López, Óscar Ramírez Lara, Óscar Benítez Bernal i María Magdalena Barceló Verea, assistits per l'assessora jurídica, la Sra. Teresa Ordóñez Rivero, que actua per delegació del secretari general i que certifica. També hi són presents les Sres. i els Srs.: Pau González Val, regidor de Barcelona en Comú, Max Zañartu i Plaza, regidor d'ERC, Marina Gassol i Ventura, regidora d'ERC i Francina Vila i Valls, regidora del grup municipal Junts per Catalunya. La sessió no presencial va ser convocada i es celebra en virtut del que disposa l’article 46.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, segons redacció donada pel Reial Decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19. La Secretària delegada constata l’efectiva connexió per via telemàtica de tots els assistents a la sessió mitjançant el sistema de videoconferència gestionat des de la referida sala virtual i acredita la seva identitat, així com l’existència de quòrum legal. S'obre la sessió a les 09.35 h. I) Aprovació de l’acta de la sessió anterior Es dona per llegida l’acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 16 de novembre de 2021, l’esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S’APROVA. II) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment de l’article 63.1 del Reglament Orgànic Municipal, es comuniquen les resolucions següents: CCM 11/21 DSocials 1/26 1. – (171/2016) Del gerent del districte d'Horta-Guinardó, de 28 d'octubre de 2021, que ratifica l'aixecament de la suspensió del contracte relatiu a la gestió i execució del servei de convivència del districte d'Horta-Guinardó adjudicat a QSL Serveis Culturals, SLU, des del dia 21 de juliol de 2020. 2. – (20210299) De la gerent municipal, de 2 de novembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu a la prestació del servei auxiliar de recepció del Servei d'Atenció, Recuperació i Acollida (SARA), per als exercicis 2022-2023, i per un pressupost base de licitació de 78.153,90 euros (IVA inclòs). 3. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 4 de novembre de 2021, que anul·la part de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 10.017,81 euros del contracte relatiu a la dinamització del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal 2020-2023 amb pressupost participatiu del districte de Nou Barris (procés PAM 8) adjudicat al Sr. Jorge Gabriel Quiñonero Oltra, amb càrrec al pressupost de 2021. 4. – (20200044) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 5 de novembre de 2021, que rectifica l'errada tècnica del contracte relatiu als serveis d'organització i implementació del Programa Educatiu El Pregó dels Infants a les Festes de Santa Eulàlia cursos 2020-2021 i 2021-2022 adjudicat a Airun Serveis Culturals, SL, i autoritza l'ampliació per un import de 36.046,30 euros (IVA inclòs), amb càrrec a l'exercici 2021. 5. – (20200045) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 5 de novembre de 2021, que rectifica l'errada tècnica del contracte relatiu a la gestió del servei d'organització i implementació del programa educatiu Del Dia de la Diversitat a Barcelona cursos 2020-2021 i 2021-2022, Projecte educatiu per al coneixement dels Drets Humans per l'alumnat de secundària i per a la prevenció de conductes discriminatòries adjudicat a Airun Serveis Culturals, SL, i aprova l'ampliació de la cobertura pressupostària per un import de 56.201,13 euros (IVA inclòs), amb càrrec a l'exercici 2021. 6. – (20200094) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 5 de novembre de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 46.439,13 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu al servei per a l'elaboració de les propostes d'informes d'adequació d'habitatges, necessaris per al reagrupament familiar i necessaris per a la renovació de les autoritzacions de residència, en virtut del reagrupament familiar de l'Ajuntament de Barcelona adjudicat a Airun Serveis Culturals, SL, amb càrrec als exercicis 2021-2022. 7. – (2021-0150) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 10 de novembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu al suport per a l'elaboració d'un sociograma que reflecteixi qualitativament l'estat social de la Zona Centre de Sants- Montjuïc, lot 1, producció de coneixement, estudis i diagnòstic de l'acord marc relatiu CCM 11/21 DSocials 2/26 als serveis de suport a processos comunitaris, per als exercicis 2021-2022, i per un pressupost base de licitació de 2.867,70 euros (IVA inclòs). 8. – (s/n) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 10 de novembre de 2021, que adjudica a Base Technology&Information Services, SL el contracte relatiu a la conceptualització, elaboració i gestió de continguts del nou portal web de Barcelona Ciència, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 18.101,60 euros. 9. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 10 de novembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a Delibera-Serveis de Participació Interactiva, SL la garantia definitiva d'import 1.380,63 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a la dinamització del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal 2020-2023 amb pressupost participatiu al districte de l'Eixample, amb càrrec a l'exercici 2021. 10. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 10 de novembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a Arc Mediación Ambiental, SC la garantia definitiva d'import 785,04 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a la dinamització del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal 2020-2023, amb càrrec a l'exercici 2021. 11. – (171/2016) De la gerent municipal, de 10 de novembre de 2021, que reconeix l'import d'indemnització a favor de QSL, Serveis Culturals, SLU per la suspensió del contracte relatiu a la prestació d'un servei de gestió i execució del servei de convivència del districte d'Horta-Guinardó, per al període comprès entre el 14 de març de 2020 al 19 de juliol de 2020, amb càrrec al pressupost 2021, i per un import de 2.015,93 euros. 12. – (111/2016) De la gerent municipal, de 10 de novembre de 2021, que reconeix l'import d'indemnització a favor de Progess, Projectes i Gestió de Serveis Socials, SL per la suspensió parcial del contracte relatiu a la gestió i dinamització de la sala Polivalent Montbau, pel període comprès entre el 14 de març de 2020 i el dia 31 de maig de 2020, amb càrrec a l'exercici 2021, i per un import de 428,56 euros. 13. – (s/n) De la gerent municipal, de 10 de novembre de 2021, que amplia l'autorització i disposició de la despesa del contracte relatiu al servei d'atenció i assessorament tècnic-jurídic a l'Oficina per la No Discriminació adjudicat a l'Associació Catalana Defensa Drets Humans, amb càrrec a l'exercici 2021, i per un import de 9.540,00 euros (IVA inclòs). 14. – (20200008) De la gerent municipal, de 10 de novembre de 2021, que prorroga per un període de dotze mesos, comprès des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2022, el contracte relatiu al servei de dinamització cultural del centre cívic de la Sedeta, al barri del Camp d'en Grassot-Gràcia nova adjudicat a Relleu Cultural, SL, per a l'exercici 2021, i per un import de 34.426,22 euros (IVA inclòs). CCM 11/21 DSocials 3/26 15. – (0128/20) De la gerent municipal, de 10 de novembre de 2021, que anul·la part de l'autorització i disposició de la despesa del contracte relatiu al servei de suport grupal i individual amb dones en situació de precarietat a 5 barris de Barcelona, Projecte "Dones Amunt" adjudicat a Etic Habitat, SCCL, amb càrrec a l'exercici 2021, i per un import de 14.633,16 euros. 16. – (20180040) De la gerent del districte de Gràcia, de 10 de novembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a QSL Serveis Culturals, SL la garantia definitiva d'import 2.793,15 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu al servei de suport al projecte "El món a la meva escola" i d'aquelles accions comunitàries transversals que se'n derivin, amb càrrec a l'exercici 2021. 17. – (20210424) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, d'11 de novembre de 2021, que adjudica a Estudio Arquitectura Técnica Ramon Auset el contracte relatiu a la direcció d'execució d'obra del Centre Vulnerables d'Atenció Nocturna i Diürna d'Emergències al carrer Ramon Turró, 137 al districte de Sant Martí de Barcelona, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 18.119,75 euros. 18. – (20210425) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, d'11 de novembre de 2021, que adjudica a Progetic Projectes Sostenibles, SL el contracte relatiu a la direcció d'execució d'obra de les instal·lacions, coordinació de Seguretat i Salut i control de qualitat, així com les legalitzacions de les instal·lacions elèctriques i de clima i ventilació del Centre d'Atenció Nocturna i Diürna d'Emergències al carrer de Ramon Turró 137 al districte de Sant Martí, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 18.131,85 euros. 19. – (20210446) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, d'11 de novembre de 2021, que adjudica a Master Plan, SL el contracte relatiu als serveis tècnics per a la Direcció d'Execució de l'obra de construcció de l'equipament d'allotjaments de proximitat temporals APROP Glòries, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 17.998,75 euros. 20. – (20210410) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, d'11 de novembre de 2021, que adjudica a Urban project Management SLU el contracte relatiu a la direcció d'obra del Centre d'Atenció Nocturna i Diürna d'Emergències (CANIDE) al carrer de Ramon Turró, 137 al districte de Sant Martí de Barcelona, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 18.113,70 euros. 21. – (20189203) Del gerent del districte de l'Eixample, d'11 de novembre de 2021, que cancel·la i/o retorna a l'Associació per a la Creació i Estudis de Projectes la garantia definitiva d'import 1.477,85 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu a la dinamització de l'Acció cumunitària del barri de Sant Antoni, amb càrrec a l'exercici 2021. 22. – (20209209) Del gerent del districte de l'Eixample, d'11 de novembre de 2021, que amplia l'autorització de la despesa del contracte relatiu a la dinamització de l'Acció comunitària al barri de Sant Antoni, per un import d'11.011,76 euros (IVA inclòs) per CCM 11/21 DSocials 4/26 reajustament d'anualitats de l'1 de gener al 14 d'abril del 2022, en començar el contracte més tard del previst, adjudicat a Transit Projectes, SL, amb càrrec a l'exercici 2022. 23. – (20199101) De la gerent del districte de Sants-Montjuïc, de 14 de novembre de 2021, que allibera la disposició de la despesa per un import de 15.000,00 euros del contracte relatiu al control d'accés, repartiment i informació bàsica pels equipaments del districte de Sants-Montjuïc, contractació reservada per a la inserció de col·lectius amb discapacitat, trastorn mental i/o exclusió social, amb càrrec a l'exercici 2021. 24. – (20210459) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 14 de novembre de 2021, que adjudica al Sr. Juan Frigols Fernández el contracte relatiu al suport i acompanyament en l'organització de la proposta de formació en salut mental adreçada a la plantilla municipal, per a l'exercici 2021, i per un import de 16.797,82 euros. 25. – (20210468) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 15 de novembre de 2021, que adjudica a Estudio Taller 10 Cañizares, SL el contracte relatiu als serveis tècnics per a la coordinació de seguretat i slaut de les obres de construcció d'un equipament d'allotjaments de proximitat temporals Allotjaments Sant Martí, per a l'exercici 2021, i per un import de 10.890,00 euros. 26. – (2021-0107) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que adjudica a Publiservei, SL el contracte mixt relatiu al subministrament i serveis que té per objecte la producció, la distribució, la instal·lació, el seguiment i la retirada dels elements publicitaris i la producció d'altres elements de comunicació de l'àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, per als exercicis 2022-2023, i per un import de 201.951,64 euros (IVA inclòs). 27. – (s/n) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que inicia expedient, aprova el plec de clàusules, convoca la licitació i autoritza la despesa del contracte relatiu al programa d'activitats al Castell de Torre Baró, per als exercicis 2021-2023, i per un pressupost base de licitació de 239.991,40 euros (IVA inclòs). 28. – (2020-0027) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que prorroga per un període comprès des de l'1.01.2022 fins al 31-12.2022, el contracte relatiu a la producció d'adaptacions visuals de campanyes i d'accions de comunicació, així com maquetacions de documents de l'àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, lot 1: Acció cumunitària adjudicat a Uan-Tu-Tri, SL, per a l'exercici 2022, i per un import de 15.004,00 euros (IVA inclòs). 29. – (2020-0027) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que prorroga per un període comprès des de l'1.01.2022 fins al 31-12.2022, el contracte relatiu a la producció d'adaptacions visuals de campanyes i d'accions de comunicació, així com maquetacions de documents de l'àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, lot 2: Innovació democràtica i democràcia activa adjudicat a Uan-Tu-Tri, SL, per a l'exercici 2022, i per un import d'11.737,00 euros (IVA inclòs). CCM 11/21 DSocials 5/26 30. – (2020-0027) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que prorroga per un període comprès des de l'1.01.2022 fins al 31-12.2022, el contracte relatiu a la producció d'adaptacions visuals de campanyes i d'accions de comunicació, així com maquetacions de documents de l'àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, lot 3: Interculturalitat i pluralisme religiós adjudicat a Producciones Mic, SL, per a l'exercici 2022, i per un import de 25.168,00 euros (IVA inclòs). 31. – (2020-0027) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que prorroga per un període comprès des de l'1.01.2022 fins al 31-12.2022, el contracte relatiu a la producció d'adaptacions visuals de campanyes i d'accions de comunicació, així com maquetacions de documents de l'àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, lot 4: Ciència i Comunicació adjudicat a Producciones Mic, SL, per a l'exercici 2022, i per un import de 49.610,00 euros (IVA inclòs). 32. – (190400099) De la gerent municipal, de 15 de novembre de 2021, que prorroga per al període comprès entre l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2023, el contracte relatiu al servei de direcció artística, producció i dinamització del Festival Circorts adjudicat a Puça Espectacles, SL, per als exercicis 2022-2023, i per un import de 86.062,21 euros (IVA inclòs). 33. – (s/n) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 16 de novembre de 2021, que adjudica a Integración Agencias de Viajes, SA el contracte relatiu a la gestió de serveis de viatges de l'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat 2021-2022, basada de l'Acord Marc de gestió de serveis de viatges de l'Ajuntament de Barcelona, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 17.400,00 euros (IVA inclòs). 34. – (2058/2019) De la gerent del districte de Sant Andreu, de 16 de novembre de 2021, que reconeix la indemnització parcial a favor de la Fundació Pia Institut Pere Tarrés d'Educació en l'Espali per una quantitat d'1.164,46 euros, pel període de suspensió del contracte relatiu a la gestió del casal de Barri Congrés-Indians i la pista esportiva Manígua del districte de Sant Andreu, pel període comprès entre l'1 de juny de 2020 i el dia 14 de juny de 2020, en concepte de despeses de personal, pòlissa d'assegurança i despeses de manteniment de la garantia defintiva. 35. – (20210396) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 17 de novembre de 2021, que adjudica a Set-Prat Paper Distribucions, SA el contracte relatiu al subministrament de paper per a impressió i escriptura, lot 2: paper de fibra verge, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 2.397,00 euros (IVA inclòs). 36. – (s/n) Del gerent del districte de Nou Barris, de 18 de novembre de 2021, que adjudica a Nus Processos Socials i Creatius SC el contracte relatiu al suport al projecte formatiu en Recerca - Acció Participativa que es desenvoluparà a alguns centres educatius del districte de Nou Barris, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 10.200,00 euros. CCM 11/21 DSocials 6/26 37. – (20202000) De la gerent municipal, de 19 de novembre de 2021, que prorroga per un període comprès des de l'1.01.2022 fins al 31.12.2022 el contracte relatiu a la gestió del servei de dinamització de la Ludoteca de la placeta del Pi, del districte de Ciutat Vella, adjudicat a Relleu Cultural, SL, per a l'exercici 2022, i per un import de 101.686,31 euros (IVA inclòs). 38. – (20210147) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 19 de novembre de 2021, que adjudica a l'Assoc. Centre Promot. Aprenent. Serv. el contracte relatiu a la coordinació, l'elaboració de contingut, la dinamització i la sistematització de la informació dels seminaris i assessoraments sobre Aprenentatge Servei amb les entitats d'Educació per a la Justícia Global impulsats per la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l'Ajuntament de Barcelona, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 10.030,00 euros. 39. – (2036/2021) De la gerent del districte de Sant Andreu, de 19 de novembre de 2021, que reajusta les anualitats de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 8.230,87 euros (IVA inclòs) del contracte relatiu als serveis de la gestió del casal de barri Congrés-Indians i la pista esportiva Manígua a l'Ajuntament de Barcelona, districte de Sant Andreu adjudicat a la Fundació Pere Tarrés, amb càrrec als exercicis 2021-2023. 40. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 19 de novembre de 2021, que anul·la part de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 6.707,13 euros del contracte relatiu a la dinamització del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal 2020-2023 amb pressupost participatiu al districte d'Horta-Guinardó (procés PAM 7) adjudicat a Quorum Consultors de Participació C., amb càrrec a l'exercici 2021. 41. – (0922/18) De la gerent d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, de 19 de novembre de 2021, que anul·la part de l'autorització i disposició de la despesa per un import de 1.535,43 euros del contracte relatiu a la dinamització del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal 2020-2023 amb pressupost participatiu a persones amb diversitat funcional (procés PAM 12) adjudicat a Tandem Social, SCCL, amb càrrec a l'exercici 2021. 42. – (20210457) De la gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, de 22 de novembre de 2021, que adjudica a la Sra. Maria del Mar Isla Pera el contracte relatiu per definir els criteris per incloure empreses i entitats col·laboradores per al projecte de mecenatge de la Targeta Cuidadora, per als exercicis 2021-2022, i per un import de 16.940,00 euros. Acords de la Comissió de Govern de 18 de novembre de 2021 43. – (21C00014) ADJUDICAR l’expedient per la concessió de serveis de la Gestió i explotació del Camp de Futbol municipal Turó de la Peira, amb mesures de contractació pública sostenible, ubicat al carrer Beret 5 de Barcelona, amb número de concessió 21C00014, tramitació ordinària i procediment restringit, a l’entitat CENTRE CCM 11/21 DSocials 7/26 CULTURAL DEPORTIVO TURÓ DE LA PEIRA, amb NIF G08543480, per una durada des de la data formalització contracte fins el 31 octubre 2023, i un cànon anual de 2.001,00 euros anuals, de conformitat amb la proposta de la Mesa de contractació, en haver estat el licitador que ha presentat la millor oferta relació qualitat-preu. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 500,00 euros, depositada a Tresoreria el 22 octubre 2021. NOTIFICAR la pressent resolució als licitadors i publicar-la en el perfil del contractant. REQUERIR l'entitat adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, comparegui per a la signatura telemàtica de la formalització del contracte. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. Mercè Garcia del Estal. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 44. – (20224003) APROVAR, a l’empara dels articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei general de subvencions i de l’article 6.2 de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals, la concessió directa i amb caràcter excepcional a l'entitat Associació Coordinadora d’Entitats Juvenils del Poblenou - La Xemeneia, d'una subvenció de 50.000,00 euros l’any 2022 i 50.000,00 euros l’any 2023 per a la gestió cívica del Casal de Joves del Poblenou - Can Ricart. DECLARAR la no-inclusió de l’adjudicació en una convocatòria pública pels motius d’interès públic que queden justificats als informes que consten a l’expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa en concepte de subvenció per un import de 50.000,00 euros per a l’any 2022 i 50.000,00 euros l’any 2023, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 49803 23222 0610 dels pressupostos dels anys 2022 i 2023, condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient, a favor de Associació Coordinadora d’Entitats Juvenils del Poblenou - La Xemeneia, amb NIF G 66 861 949, per al desenvolupament del projecte de gestió del Casal de Joves del Poblenou - Can Ricart. APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona – Districte de Sant Martí i l’Associació Coordinadora d’Entitats Juvenils del Poblenou - La Xemeneia, amb NIF G 66 861 949, per a la gestió cívica del Casal de Joves del Poblenou - Can Ricart, que instrumenta la subvenció atorgada, d'acord amb el projecte de gestió presentat i amb la proposta de preus comunicats pel desenvolupament de tallers i activitats. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura del conveni de formalització de la gestió cívica. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini màxim de 3 mesos de la data de finalització de l'activitat, presenti un compte justificatiu que haurà d'incloure la memòria d'actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR l’lm. Sr. David Escudé Rodríguez per la signatura de l'esmentat conveni i la realització de tots els actes necessaris per a la seva execució. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 45. – (21C00017) INICIAR l'expedient per a la contractació de la concessió de serveis que té per objecte la gestió i l'explotació del centre cívic Josep Maria Trias i Peitx, amb mesures de contractació pública sostenible, situada al carrer Riera Blanca núm. 1-3 de Barcelona, per al període comprés entre l'1 d'abril de 2022 al 31 de desembre de 2023, amb núm. de contracte 21C00017, amb tramitació ordinària, mitjançant procediment restringit d'acord amb el que estableix l'article 160 i següents de la LCSP, no subjecte a la regulació harmonitzada d'acord amb l'article 20 de la mateixa llei i amb un pressupost base de licitació de 305.810,69 euros (IVA exempt) i un valor CCM 11/21 DSocials 8/26 estimat d'1.616.686,31 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques així com els seus annexes reguladors del contracte; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 130.947,82 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/0604/48998/33711 i un import (IVA inclòs) de 174.862,87 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/0604/48998/33711. Atès que el present contracte comporta despeses de caràcter plurianual, la seva autorització o realització se subordina al crèdit adequat i suficient que per a cada exercici autoritzin els respectius pressupostos municipals. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació durant el termini de 15 dies naturals a partir del dia següent a la publicació del corresponent anunci en el Perfil del Contractant de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 46. – (21S07387) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, Districte de Nou Barris i l'Associació de Circ Rogelio Rivel, amb NIF G62190970, amb la finalitat de la col·laboració econòmica per a l'adquisició d'una carpa amb destí a l'Escola de Circ Rogelio Rivel, dintre de la finca de titularitat municipal situada a la carretera Alta de Roquetes, 328-338, que instrumenta l'atorgament de la subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 250.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/780.63/433.41/06.08 del pressupost de l'any 2021, a favor de l'Associació de Circ Rogelio Rivel, amb NIF G62190970, per subvencionar l'adquisició de la carpa esmentada. ATORGAR la subvenció 21S07387 per un import de 250.000,00 euros, equivalent al 83,79%, del cost total de la carpa que ascendeix a la quantitat total de 327.491,49 euros, amb una durada fins al 31 de maig de 2024, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3.de la normativa general reguladora de les subvencions, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre de 2010. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d’interès públic justificades en els informes que consten en l’expedient. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a 3 mesos, a comptar des de la instal·lació de la carpa, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts i l'informe d'auditoria, en els termes fixats en el conveni. FACULTAR l'Im. Sr. Francesc Xavier Marcé Carol, Regidor del Districte de Nou Barris, de l'Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l'esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 47. – (20224001) ADJUDICAR la gestió cívica del Casal de Barri La Pau a l'Associació Cultural i Recreativa La Pau, amb NIF G 58 315 672, per haver obtingut la puntuació de 75,33 punts d'acord amb els criteris de valoració establerts a les bases reguladores de l'adjudicació de la gestió cívica, i APROVAR el projecte de gestió presentat, amb la proposta de preus comunicats pel desenvolupament de tallers i activitats. APROVAR el conveni entre l'Associació Cultural i Recreativa La Pau, amb NIF G 58 315 672, i l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió cívica del casal de Barri La Pau. DISPOSAR la despesa a favor de l'Associació Cultural i Recreativa La Pau, amb NIF G 58 315 672, en CCM 11/21 DSocials 9/26 concepte de subvenció prevista a la base quarta de les bases reguladores de l'adjudicació de la gestió cívica per un import de 65.000,00 euros per a l’any 2022 i de 65.000,00 euros per a l’any 2023 amb càrrec a l’aplicació pressupostària 06.10 489.03 924.16 dels pressupostos dels anys 2022 i 2023, condicionats a l'existència de crèdit adequat i suficient. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura del conveni de formalització de la gestió cívica. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini màxim de 3 mesos a partir de la data de finalització de l'activitat, presenti justificació amb un compte justificatiu que haurà d'incloure memòria d'actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR el regidor del districte de Sant Martí per a la signatura de l’esmentat conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 48. – (19003196) MODIFICAR, a l’empara de l’article 205.2.b de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el contracte 19003196, que té per objecte la gestió i el programa de dinamització sociocultural del Centre Cívic Can Felipa, ubicat al districte de Sant Martí, adjudicat a la mercantil PROGESS, SL, Projectes i Gestió de Serveis Socials, SL, amb NIF B59950526, en una quantia a minorar de 43.949,20 euros, als efectes de donar compliment a la sentència 290/2021 de 22 de juliol de 2021 del Jutjat del Social núm. 10, d’acord amb l’informe jurídic que es té per reproduït a efectes de motivació i consta incorporat a l’expedient. ANUL.LAR part de l'Autorització i Disposició de l’anualitat 2021 de la partida pressupostària 0610/22719/33711 per un import de 21.974,60 euros i de l’anualitat 2022 de la partida pressupostària 0610/22719/33711 per un import de 21.974,60 euros. OMETRE de l’Annex 3 del plec de clàusules administratives particulars les dades dels treballadors que s’han integrat en la plantilla municipal arran de l’esmentada sentència. NOTIFICAR la present resolució al contractista. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura. Acords de la Comissió de Govern de 25 de novembre de 2021 49. – (20190362) PRORROGAR, de mutu acord, el termini de vigència del contracte número 19003732-002 que té per objecte el subministrament de mobiliari de reposició i nova instal·lació per als equipaments dependents de la Gerència d’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, per un període comprès des de l'1.01.2022 fins el 31.12.2022, adjudicat a l'empresa INAD-HOC HABITAT, SL, amb NIF B66579392, per un import total de 590.566,60 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 590.566,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 488.071,57 euros i import IVA de 102.495,03 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/63501/92011 0200, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. CCM 11/21 DSocials 10/26 50. – (20189201) MODIFICAR el contracte 17006723, que té per objecte la Gestió i dinamització dels Espais i Casals de Gent Gran del Districte de l'Eixample, amb motiu de la reducció de les prestacions durant l'any 2021 com a conseqüència de la pandèmia d'acord amb l'article 107 del TRLCSP i 205 de la LCSP, segons informes que consten a l'expedient, per un import de 215.000,00 euros, 10% IVA inclòs, amb càrrec a la partida 22719/23231/0602 del pressupost 2021. ALLIBERAR l'autorització de la despesa per un import de 215.000,00 euros, 10 %IVA inclòs, amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 215.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23231 0602. REQUERIR l'adjudicatari Associació Esportiva de l'Eixample de Barcelona, amb NIF G08943813, per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, formalitzi la modificació del contracte telemàticament. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 51. – (19003191L02-001) RECONÈIXER, de conformitat amb l'informe tècnic emès el 20 d’octubre de 2021 l'import d'indemnització a favor de INICIATIVES I PROGRAMES,SL, amb CIF B59545913, per la suspensió parcial del Lot 2 del contracte 19003191, que té per objecte la gestió del Casal de Gent Gran de Vall d’Hebron i el Casal de Gent Gran de Sant Genís, per la quantitat de 10.182,61 euros pel període comprés entre el dia 14 de març de 2020 i el dia 21 de juny de 2020. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació per l'import indicat, a càrrec de de la partida D/22611/23232 de l'exercici 2021. NOTIFICAR la present resolució al contractista. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 52. – (21002013 lot 1) ADJUDICAR el contracte núm. 21002013 LOT 1, que té per objecte la "Gestió d'equipaments infantils del districte de Sant Martí Lot 1 Casals infantils" a Fundació Pere Tarres, amb NIF R5800395E, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 832.616,74 euros exempt d’IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 416.308,37 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610 i de 416.308,37 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 41.630,84 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Cristina Colmena, tècnica de gestió de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del districte de Sant Martí. ALLIBERAR la quantitat de 121.424,26 (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 60.712,13 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610, i un import (IVA inclòs) de 60.712,13 euros a l'exercici CCM 11/21 DSocials 11/26 pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 53. – (21002013 lot 2) ADJUDICAR el contracte núm. 21002013 LOT 2, que té per objecte la "Gestió d'equipaments infantils del districte de Sant Martí Lot 2 Ludoteques" a CET10 Lleure, SL, amb NIF B67166058, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 809.541,26 euros IVA inclòs, dels quals 735.946,60 euros corresponen al preu net i 73.594,66 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 404.770,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610 i de 404.770,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 36.797,33 euros i RETENIR-la definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. Cristina Colmena, tècnica de gestió de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del districte de Sant Martí. ALLIBERAR la quantitat de 82.090,14 (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 41.045,07 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610, i un import (IVA inclòs) de 41.045,07 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610. DONAR compte d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 54. – (2021-0128 - 21003435) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de suport a la gestió del programa Patis Escolars Oberts al Barri que s'està desenvolupant a la ciutat de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb codi de contracte 21003435, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 456.833,16 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 870.760,33 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 395.800,15 euros i import de l'IVA de 61.033,01 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA 10% inclòs) de 178.657,78 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/32011 0800, un import (IVA 21% inclòs) de 202.667,12 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/32011 0800: un import (IVA 10% inclòs) de 42.192,48 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/32011 0800, un import (IVA 21% inclòs) de CCM 11/21 DSocials 12/26 33.315,78 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/32011 0800; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 55. – (21002701) ADJUDICAR el contracte núm. 21002701, que té per objecte la "Gestió i dinamització del Casal de Barri de Verdun, amb mesures de contractació pública sostenible." a l'empresa CALAIX DE CULTURA, SL, amb NIF B63033740, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 329.334,10 euros IVA inclòs, dels quals 272.176,94 euros corresponen al preu net i 57.157,16 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 115.266,92 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608; un import (IVA inclòs) de 164.667,05 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/ 0608; un import (IVA inclòs) de 49.400,13 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 13.608,85 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte Mercè Garcia del Estal. ALLIBERAR la quantitat de 9.642,56 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 3.248,19 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608; un import (IVA inclòs) de 4.821,28 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608; un import (IVA inclòs) de 1.573,09 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711/0608. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Acords de la Comissió de Govern de 2 de desembre de 2021 56. – (20210270) INICIAR l'expedient per a la contractació dels "Serveis de valoració de projectes ex ante de la convocatòria de subvencions de cooperació i educació per a la Justícia Global i la revisió de les justificacions de les subvencions ordinàries i directes de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional (2022-2023)", amb núm. de contracte 21002909, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 404.745,00 euros (IVA inclòs), determinat en funció de preus unitaris i un valor estimat de 669.000,00 euros, distribuït en els següents lots: - LOT núm. 01, Valoració tècnica ex ante dels projectes admesos a les convocatòries de subvencions en l’àmbit de la Cooperació per a la CCM 11/21 DSocials 13/26 Justícia Global (Programes A i B), per un import de 113.921,50 euros IVA inclòs; - LOT núm. 02, Valoració tècnica ex ante dels projectes admesos a les convocatòries de subvencions en l’àmbit de l’Educació per a la Justícia Global (Programa C), per un import de 91.355,00 euros IVA inclòs; - LOT núm. 03, Revisió de la memòria tècnica i econòmica i documents justificatius de projectes de convocatòria de subvenció i de subvencions directes atorgades per la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional, per un import de 199.468,50 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 334.500,00 euros i import de l'IVA de 70.245,00 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: LOT 3, un import (IVA inclòs) de 99.734,25 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200, un import (IVA inclòs) de 99.734,25 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200, LOT 2, un import (IVA inclòs) de 45.677,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200, un import (IVA inclòs) de 45.677,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200, LOT 1, un import (IVA inclòs) de 56.960,75 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200, un import (IVA inclòs) de 56.960,75 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23291 0200; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu de l’article 103 LCSP. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 57. – (20200095) EXCLOURE de la licitació del contracte núm. 20004386, que té per objecte l’execució de les Obres de construcció del Centre d’Atenció Nocturna i Diürna d’Emergències, situat al carrer Ramon Turró, 161-167 de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible a l’empresa ABC Arquitectura Modular, SL, per haver incorporat informacions o dades relacionades amb els criteris avaluables automàticament al sobre B; ADJUDICAR l’esmentat contracte a l’empresa Algeco Construcciones Modulares SLU, amb NIF B28871192, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 2.619.474,16 euros IVA inclòs, dels quals 2.164.854,68 euros corresponen al preu net i 454.619,48 euros a l'IVA; DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 178.464,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; un import (IVA inclòs) de 2.441.009,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 108.242,73 euros; REQUERIR l'empresa adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, comparegui per formalitzar el contracte a les dependències de la Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI; CCM 11/21 DSocials 14/26 DESIGNAR com a responsable del contracte el Sr. Oscar Marin Fraile; ALLIBERAR la quantitat de 471.715,55 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 32.163,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; un import (IVA inclòs) de 439.552,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/61938/15131 0200; DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 58. – (21004264) INICIAR l'expedient per a la contractació de la gestió i Programa de Dinamització Sociocultural del Centre Cívic Can Felipa, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 21004264, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 887.809,67 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.375.739 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 733.727,00 euros i import de l'IVA de 154.082,67 euros; i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 332.930,29 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610; un import (IVA inclòs) de 443.904,23 euros a l’exercici pressupostari de l’any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0610; i un import (IVA inclòs) de 110.975,15 euros a l’exercici pressupostari 2024 i a l’aplicació pressupostària D/22719/33711 0610; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Acords de la Comissió de Govern de 9 de desembre de 2021 59. – (20202001) PRORROGAR per un període comprès des de l'1 de gener al 31 de desembre de 2022, el contracte 19002228-004 que té per objecte la "Gestió i dinamització d’espais esportius (pistes de centres escolars i pistes esportives) del Districte de Ciutat Vella", adjudicat a l'empresa Associació Esportiva Ciutat Vella, amb NIF G08941494, per un import total de 603.882,41 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 603.882,41 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 499.076,37 euros i import IVA de 104.806,04 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/34112 0601, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 60. – (21C00006) ADJUDICAR el contracte de concessió de serveis núm. 21C00006 que té per objecte la gestió i explotació de la Instal·lació Municipal Esportiva Pavelló l’Illa, amb mesures de contractació pública sostenible situada al carrer Numància, 142, de Barcelona, per al període comprés entre l’1 de gener de 2022 al 30 de juny de 2023, CCM 11/21 DSocials 15/26 per un import de 45.192,00 euros exempt d’IVA, a favor de Club Joventut Les Corts, amb NIF G59874974, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'entitat adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA exempt) de 30.128,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/0604/48999/34211; un import (IVA exempt) de 15.064,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/0604/48999/34211. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual, NOTIFICAR la present resolució als licitadors i PUBLICAR-LA en el perfil del contractant. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 13.058,00 euros. REQUERIR l'empresa adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, comparegui per FORMALITZAR el contracte de forma telemàtica. DESIGNAR com a responsable del contracte al Sr. Josep Maria Comorera Villalobos, adscrit a la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de les Corts i, DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 61. – (20210190) PRORROGAR, de mutu acord, el termini de vigència del contracte número 21001813-001 que té per objecte el servei de gestió de l’allotjament temporal i manutenció de persones i famílies en hostals, pensions i pisos d’estada temporal a Barcelona i part de la seva àrea metropolitana de la Gerència d’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, per un període comprès des del 15.12.2021 fins el 14.03.2022, adjudicat a l'empresa Avoris Retail Division, SL, amb NIF B07012107, per un import total d'1.019.828,65 euros IVA inclòs i d'acord amb els preus unitaris oferts, i amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import d'1.019.828,65 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2021-2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 918.764,55 euros i import de l'IVA de 101.064,10 euros a l'aplicació pressupostària D/63501/92011 0200, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2022. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 62. – (2021008-lot1) APROVAR, per motiu d'interès públic, a l'empara dels articles 105 i 106 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i la clàusula 20.2.1 del Plec de clàusules administratives particulars, la modificació del lot 1 de l'acord marc per a l'homologació/designació d'entitats i de fixació de les condicions dels successius contractes de serveis d'acolliment i suport per a persones sol·licitants i beneficiàries de protecció internacional, relatiu al Servei d'acolliment d'habitatges temporals i d'intervenció especialitzada per a persones soles o parelles; en relació la qual han estat homologades les següents entitats: 1. Fundació Privada FICAT. 2. Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat (CCAR). 3. Fundació Iniciatives Solidàries. 4. Filles de la Caritat Fundació Social Llar de Pau. 5. Fundació Benallar. 6. Associació Prohabitatge. 7. Associació Catalana per a la Integració d'Homosexuals, Bisexuals i Transesuals Immigrants ACATHI, de conformitat amb les motivacions de l'informe emès per la Direcció de Serveis d'Immigració i Refugi, que suposa un increment de 224.648,38 CCM 11/21 DSocials 16/26 euros (IVA exempt), en relació a la despesa màxima per a l'exercici 2021 a executar mitjançant contractes derivats del present acord marc. REQUERIR les entitats homologades per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, reajustin la garantia definitiva per un import global de 11.232,41 euros, 1.604,63 euros cada entitat homologada, i compareguin per formalitzar la modificació del contracte a les dependències del Departament de Serveis Jurídics de l'Àrea de Drets Socials (Pg. de Sant Joan, núm. 75, 9è). NOTIFICAR a les entitats homologades d'aquest acord acord. DONAR-.NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 63. – (2021008-lot2) APROVAR, per motiu d'interès públic, a l'empara dels articles 105 i 106 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i la clàusula 20.2.1 del Plec de clàusules administratives particulars, la modificació del lot 2 de l'acord marc per a l'homologació/designació d'entitats i de fixació de les condicions dels successius contractes de serveis d'acolliment i suport per a persones sol·licitants i beneficiàries de protecció internacional, relatiu al Servei d'acolliment d'habitatges temporals i d'intervenció especialitzada per a famílies; en relació la qual han estat homologades les següents entitats: 1. Fundació Privada FICAT. 2. Fundació BENALLAR. 3. Filles de la Caritat Fundació Social Llar de Pau. 4. Fundació Iniciatives Solidàries. 5. Asociación Comisión Católica Española de Migración (ACCEM). 6. Associació Prohabitatge, de conformitat amb les motivacions de l'informe emès per la Direcció de Serveis d'Immigració i Refugi, que suposa un increment de 179.607,38 euros (IVA exempt), en relació a la despesa màxima per a l'exercici 2021 a executar mitjançant contractes derivats del present acord marc. REQUERIR les entitats homologades per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, reajustin la garantia definitiva per un import global de 8.980,38 euros, 1.496,73 euros cada entitat homologada, i compareguin per formalitzar la modificació del contracte a les dependències del Departament de Serveis Jurídics de l'Àrea de Drets Socials (Pg. de Sant Joan, núm. 75, 9è). NOTIFICAR a les entitats homologades aquest acord. DONAR- NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 64. – (2021008-lot3) APROVAR, per motiu d'interès públic, a l'empara dels articles 105 i 106 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i la clàusula 20.2.1. del Plec de clàusules administratives particulars, la modificació del lot 3 de l'acord marc per a l'homologació/designació d'entitats i de fixació de les condicions dels successius contractes de serveis d'acolliment i suport per a persones sol·licitants i beneficiàries de protecció internacional, relatiu al servei d'acolliment d'habitatges temporals i d'intervenció especialitzada per a persones i/o famílies que requereixen d'intervenció d'alta intensitat per situacions complexes; en relació la qual han estat homologades les següents entitats: 1. Fundació BENALLAR. 2. Filles de la Caritat Fundació Social Llar de Pau. 3. Asociación Comisión Católica Española de Migración (ACCEM). 4. Associació Catalana per a la Integració d'Homosexuals, Bisexuals i Transexuals Immigrants (ACATHI), de conformitat amb les motivacions de l'informe emès per la Direcció de Serveis d'Immigració i Refugi, que suposa un increment de 111.281,20 euros (IVA exempt), en relació a la despesa màxima per a l'exercici 2021 a executar mitjançant CCM 11/21 DSocials 17/26 contractes derivats del present acord marc. REQUERIR les entitats homologades per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d'aquesta notificació, reajustin la garantia definitiva per un import de 5.564,08 euros, 1.391,02 euros cada entitat homologada, i compareguin per formalitzar la modificació del contracte a les dependències del Departament de Serveis Jurídics de l'Àrea de Drets Socials (Pg. de Sant Joan, núm. 75, 9è). NOTIFICAR a les entitats homologades d'aquest acord. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 65. – (20224004) ADJUDICAR la gestió cívica del Casal de Barri Besòs a l'Associació En Xarxa – Pla Comunitari Besòs Maresme, amb NIF G 65 217 093, per haver obtingut la puntuació de 88,5 punts d'acord amb els criteris de valoració establerts a les bases reguladores de l'adjudicació de la gestió cívica, i APROVAR el projecte de gestió presentat, amb la proposta de preus comunicats pel desenvolupament de tallers i activitats. APROVAR el conveni entre l'Associació En Xarxa – Pla Comunitari Besòs Maresme, amb NIF G 65 217 093, i l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió cívica del Casal de Barri Besòs. DISPOSAR la despesa a favor de l'Associació En Xarxa – Pla Comunitari Besòs Maresme, amb NIF G 65 217 093, en concepte de subvenció prevista a la base quarta de les bases reguladores de l'adjudicació de la gestió cívica per un import de 67.500,00 euros per a l’any 2022 i 67.500,00 euros per a l’any 2023, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 489.03 924.16 06.10 dels pressupostos de l’any 2022 i de l’any 2023, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura del conveni de formalització de la gestió cívica. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini màxim de 3 mesos a partir de la data de finalització de l'activitat, presenti justificació amb un compte justificatiu que haurà d'incloure memòria d'actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR l’Im. Sr. David Escudé Rodríguez, regidor del Districte de Sant Martí, per a la signatura de l'esmentat conveni i la realització de tots els actes necessaris per a la seva execució. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. b) Mesures de govern c) Informes 1. – Balanç de la Campanya 100% Estiu 2021. Intervenen les Sres. i els Srs: Riera, Zañartu, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez i Barceló. ES DÓNA PER TRACTAT d) Compareixences Govern municipal Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 2. – (M1923/2891) Que comparegui els responsable del Govern municipal d’Adolescència i Joventut perquè exposi quan té previst complir amb el pagament de la totalitat de la subvenció extraordinària de l’any 2020, destinada a garantir l’accés a l’educació en el lleure als infants en situació de vulnerabilitat econòmica i que s’havia de pagar CCM 11/21 DSocials 18/26 inicialment abans d’acabar el 2020, a les entitats del lleure educatiu, donat que en Consell Plenari de 23 de juliol de 2021 l’alcaldessa va manifestar que estava previst el seu pagament durant la primera quinzena d’agost, sense que a data d’avui consti que així ha estat. Intervenen les Sres. i els Srs: Riera, Zañartu, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez i Barceló. ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Ciutadans: 3. – (M1923/2903) Que comparegui el responsable del Govern municipal de l'àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, per donar explicacions sobre les actuacions des dels Serveis Socials en relació a l'assistència i atencions a la família que vivia al local ocupat de la plaça Tetuan en què es va produir un incendi, el 30 de novembre de 2021, que va causar la mort de quatre dels seus membres. Intervenen les Sres. i els Srs: Pérez, Sierra, Benedí, Munté, Ramírez, Benítez i Barceló. ES DÓNA PER TRACTADA III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord 4. – (1-DEL/21) REVOCAR parcialment la delegació efectuada en favor del Consorci d’educació de Barcelona de l’exercici de la competència prevista a l’article 3.3. dels estatuts de l’esmentat Consorci aprovats pel Decret 84/2002, de 5 de febrer, de forma progressiva, a partir de l’1 de gener de 2022, en matèria de conservació, manteniment i vigilància en relació a les escoles bressol municipals, espais familiars, el Conservatori Municipal de Música, les Escoles municipals de música i les dependències de l’Institut Municipal d'Educació de Barcelona. ACCEPTAR la delegació a l'Ajuntament de Barcelona mitjançant l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona de la competència del Consorci establerta en l’article 3.2.b) dels seus Estatuts, per a la construcció i les obres de reforma d’ampliació i millora dels centres que gestiona directament l’IMEB (escoles bressols municipals, Conservatori municipal de música, escoles municipals de música, espais familiars i dependències de l’Institut Municipal d’educació de Barcelona) en relació al PIM municipal. ARTICULAR, a través de la Gerència del Consorci d’Educació de Barcelona, de manera coordinada amb l’Ajuntament de Barcelona i l'Institut Municipal d’Educació de Barcelona, els mecanismes per fer efectiva la transferència esmentada, mitjançant la corresponent assignació de recursos econòmics i personals, i per a transferir des del Consorci a l’Institut Municipal d’Educació el personal que correspongui per a l’exercici de les funcions que es recuperen per part de l’Ajuntament i concretar el calendari de subrogació i d’assumpció dels contractes públics que corresponguin per part de l’Ajuntament de Barcelona o l’Institut Municipal d’Educació. PUBLICAR el present acord al Butlletí CCM 11/21 DSocials 19/26 Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Esquerra Republicana i la reserva de Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. 5. – (20210351) APROVAR l'expedient de reconeixement de crèdit 20210351 per un import total de 2.061,84 euros IVA inclòs, a favor de l’empresa Clece Seguridad, SA, en concepte d’abonament d’hores diürnes treballades al mes de novembre de 2019 en diversos centres de treball derivades del contracte 19002769, atesa la necessitat de regularitzar les despeses realitzades i no reconegudes en l’exercici 2019 (Expedient SAP: 21XF0997). AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER les obligacions de les despeses per import de 2.061,84 euros IVA inclòs i amb càrrec al pressupost general de l’exercici 2021, i a l’aplicació pressupostària 0200/22719/23011. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans i Partit Popular i la reserva de Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. IV) Part decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord c) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 6. – (M1923/2892) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el Govern municipal a: 1. Reconèixer l’existència de la problemàtica de l’infrahabitatge i de la sobreocupació a la ciutat de Barcelona, una problemàtica que segons tots els indicis s’està agreujant arran de la situació actual de crisis social associada a la pandèmia de la Covid19. I, conseqüentment, fixar la lluita contra aquestes situacions com a una de les seves prioritats pel que resta de mandat en matèria habitacional. 2. Que es doti dels recursos humans, materials i econòmics suficients i que s’intensifiqui el treball de coordinació amb els departaments de Drets Socials i d’Interior de la Generalitat de Catalunya per tal de poder detectar l’abast real d’aquesta problemàtica a la nostra ciutat i dimensionar-la correctament. 3. Que es doti dels recursos humans, materials i econòmics suficients per tal de dur a terme un Pla de xoc contra l’infrahabitatge i la sobreocupació i donar una solució habitacional digne a les persones afectades. Intervenen les Sres. i els Srs: Baró, Munté, Sierra, Ramírez, Benítez, Barceló i Martín. CCM 11/21 DSocials 20/26 Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 7. – (M1923/2917) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el govern municipal a: En relació al programa concilia de canguratge municipal: Garantir la continuïtat del programa de canguratge municipal “Concilia” per tal que esdevingui un servei estructural de l’Ajuntament de Barcelona. Implantar el programa a tots els barris de la ciutat amb renda familiar disponible inferior a la mitjana de la ciutat. Elaborar una campanya de difusió del projecte per tal que restin assabentats els centres educatius d’infantil i primària i escoles bressols municipals dels barris amb renda mitjana família disponible inferior a la mitjana de ciutat i que també ells puguin derivar famílies. Es presenta el text transaccionat següent: (M1923/2917) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el govern municipal a: En relació al programa concilia de canguratge municipal: - Garantir la continuïtat del programa de canguratge municipal “Concilia” per tal que esdevingui un servei estructural de l’Ajuntament de Barcelona. · Implantar el programa a tots els barris de la ciutat amb renda familiar disponible inferior a la mitjana de la ciutat de forma paulatina. · Elaborar una campanya de difusió del projecte per tal que restin assabentats els centres educatius d’infantil i primària i escoles bressols municipals dels barris amb renda mitjana família disponible inferior a la mitjana de ciutat i que també ells puguin derivar famílies. · Destinar els recursos necessaris per revertir l’actual bretxa idiomàtica i digital que dificulta l’accés de les famílies al Programa Concili. Intervenen les Sres. i els Srs: Munté, Gassol, Sierra, Ramírez, Benítez, Barceló i Pérez. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA AMB TEXT TRANSACCIONAT Del Grup Municipal Ciutadans: 8. – (M1923/2900) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta el Govern Municipal a reforçar les ajudes econòmiques i logístiques a les entitats que fan campanyes de recollida de joguines durant les festes de Nadal i que, amb l'objectiu d'augmentar el nombre de recursos aconseguits, es recolzi una campanya als mitjans dirigida a la donació de joguines en bon estat. Intervenen les Sres. i els Srs: Sierra, Gassol, Munté, Ramírez, Benítez, Barceló i Riera. CCM 11/21 DSocials 21/26 Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció d'Esquerra Republicana. APROVADA Del Grup Municipal Partit Popular: 9. – (M1923/2912) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda, en cooperació amb l’ICUB, la creació i divulgació d’una web de recursos que incorpori totes les creacions artístiques en totes les seves modalitats: literària, cinematogràfica, teatral, musical o de qualsevol altre tipus que tinguin a Barcelona com a centre de la seva creació. Intervenen les Sres. i els Srs: Ramírez, Sendra, Mascarell, Sierra, Benítez, Barceló i Martí. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA Del Grup Municipal Barcelona pel Canvi: 10. – (M1923/2908) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: - Comprometre’s a vetllar per la preservació de la xarxa de centres 0 – 3 de titularitat privada per tal de garantir llibertat d’elecció real dels pares per triar el centre que millor s'adeqüi a les seves preferències. - Reclamar al Govern de la Generalitat que concreti la partida de les subvencions que rebran les llars d’infants privades per fer efectiva la gratuïtat de P2 el proper curs 2022-23 i quan es farà efectiu. - Instar al Govern de la Generalitat que aquesta ajuda econòmica vagi directament a les famílies i no als centres educatius. Intervenen les Sres. i els Srs: Benítez, Sendra, Munté, Sierra, Ramírez, Barceló, i González. Votació favorable de Ciutadans, Partit Popular, Barcelona pel Canvi i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana i Junts per Catalunya. REBUTJADA b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 11. – (M1923/2886) Que el Govern municipal incorpori els espais de Cultura de base existents, i en especial l’Antic Teatre i la Nau Bostik, com a pilars de la mesura de govern “Cultura de base i sectors culturals: dret a la creació, l’experimentació, la recerca i la producció cultural”, i els doti dels instruments, recursos i seguretat jurídica necessaris per a desenvolupar la seva activitat, especialment dedicada a promoure el CCM 11/21 DSocials 22/26 talent, facilitar espais de creació a les noves generacions i crear vincles amb l’entorn i la comunitat, convertint-se en estructures claus per a la democratització cultural. Intervenen la Sra. Sendra i els Sr. Martí. ACCEPTAT 12. – (M1923/2887) Que l’Ajuntament acceleri la posada en marxa de tots els dispositius que contempla el Protocol No Callem per tal de prevenir, detectar i atendre les agressions i assetjaments sexuals que tenen lloc en l’oci nocturn de Barcelona, així com fer ampliar el nombre d’establiments adherits al Protocol i implicar i comprometre a tot el personal dels locals i recintes vinculats al No Callem. Intervenen les Sres.: Alamany i Pérez. ACCEPTAT Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 13. – (M1923/2915) Que el govern municipal elabori un informe on es realitzi una diagnosi de l’estat de tots els equipaments esportius municipals on es detalli les mesures a realitzar de manteniment i millora, així com les possibles necessitats d’ampliació. Alhora, integrar, dins d’aquest informe, una estimació anual d’execució de les actuacions previstes a llarg termini. Preguem que aquest informe sigui presentat a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports abans de finalitzar el primer trimestre de 2022. Intervenen la Sra. Vila i el Sr. Escudé. NO ACCEPTAT 14. – (M1923/2916) Que el govern entregui per escrit un informe i en faci presentació a la propera Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport del mes de gener de l’any 2022, sobre l’estat de execució dels compromisos adquirits en la declaració del passat mes de juliol de condemna de les agressions envers el col·lectiu LGTBI. En particular, que l’informe reculli com s’han materialitzat els punts següents: - Suport que estan rebent les entitats dels col·lectiu LGTBI, en especial l’Observatori contra l’Homofòbia. - Increment dels esforços de la Guàrdia Urbana per millorar la vigilància i per detectar espais de risc i prevenir agressions. - Disseny de campanyes de comunicació, conjuntament amb les entitats, que es puguin difondre en equipaments públics, transport públic i on es determini per tal de denunciar l'homofòbia. - Reforç dels programes educatius en l'àmbit de l'educació formal i informal per tal de combatre el discurs LGTBIfòbic i a portar visió de gènere. - Treball, en el marc del Consell Municipal LGTBI, per trobar estratègies i accions que ens permetin erradicar les actituds homòfobes a la nostra ciutat. Es presenta la modificació de redactat següent: CCM 11/21 DSocials 23/26 (M1923/2916) Que el govern entregui per escrit un informe i en faci presentació a la propera Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports del mes de febrer de l'any 2022, sobre l'estat d'execució dels compromisos adquirits en la declaració del passat mes de juliol de condemna de les agressions envers el col·lectiu LGTBI. En particular, que l'informe reculli com s'han materialitzat els punts següents: - Suport que estan rebent les entitats dels col·lectiu LGTBI, en especial l’Observatori contra l’Homofòbia. - Increment dels esforços de la Guàrdia Urbana per millorar la vigilància i per detectar espais de risc i prevenir agressions. - Disseny de campanyes de comunicació, conjuntament amb les entitats, que es puguin difondre en equipaments públics, transport públic i on es determini per tal de denunciar l'homofòbia. - Reforç dels programes educatius en l'àmbit de l'educació formal i informal per tal de combatre el discurs LGTBIfòbic i a portar visió de gènere. - Treball, en el marc del Consell Municipal LGTBI, per trobar estratègies i accions que ens permetin erradicar les actituds homòfobes a la nostra ciutat. Intervenen les Sres.: Vila i Pérez. ACCEPTAT AMB MODIFICACIONS Del Grup Municipal Ciutadans: 15. – (M1923/2905) Que el Govern Municipal habiliti amb urgència punts d'ajuda a tots els districtes, amb professionals i mitjans suficients, amb l'objectiu d'ajudar els nostres majors a descarregar el certificat Covid, evitant un major aïllament i solitud no desitjada. Es presenta la modificació de redactat següent: (M1923/2905) Que el Govern de la ciutat habiliti punts de suport a la vacunació a diferents llocs de la ciutat, amb professionals i mitjans suficients, que també tinguin l'objectiu d'ajudar als nostres majors a descarregar el certificat Covid, evitant un major aïllament i solitud no desitjada. Intervenen el Sr. Sierra i la Sra. Tarafa. ACCEPTAT AMB MODIFICACIONS Del Grup Municipal Partit Popular: 16. – (M1923/2913) Instar la Generalitat de Catalunya a què conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona modifiquin els protocols d’accés a la Taula d’Emergència d’Habitatge per tal de crear un accés directe i prioritari a un habitatge digne per a les famílies vulnerables amb menors, i a què la Generalitat amplii la partida al pressupost 2022 per tal de dotar econòmicament les necessitats bàsiques de les esmentades famílies. CCM 11/21 DSocials 24/26 Intervenen el Sr. Ramírez i la Sra. Martín. NO ACCEPTAT Del Grup Municipal Barcelona pel Canvi: 17. – (M1923/2910) Instem el Govern Municipal a instar al Consorci de Serveis Socials de Catalunya a garantir el recursos necessaris en les residències de gent gran per a persones sordes en la ciutat de Barcelona per garantir el seu benestar físic, psicològic i social i evitar l’aïllament que poden patir. Intervenen el Sr. Benítez i la Sra. Tarafa. ACCEPTAT De Regidora no adscrita: 18. – (M1923/2895) Instem el responsable d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona a instar el Consorci d’Educació de Barcelona a que els centres educatius compleixin la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que obliga als centres educatius a que realitzin el 25% de les classes, com a mínim, en castellà. Intervenen la Sra. Barceló i el Sr. González. NO ACCEPTAT d) Preguntes Del Grup Municipal Ciutadans: 19. – (M1923/2904) Pel que fa a la Casa de les Lletres de Barcelona, el Govern Municipal té un projecte definit per dur a terme la seva implantació? Quins han estat els motius del nou retard de les obres, pendents des del 2017, i quin és el cost total per a la ciutat? Intervenen els Srs.: Sierra i Martí. ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Partit Popular: 20. – (M1923/2914) Considera el govern municipal que són valides les condicions i el projecte que va ser aprovat l’any 2012 per a construir la futura nova biblioteca a l’Estació de França i, en el seus cas, de quina manera pensa actualitzar aquest projecte? NO TRACTADA, ES CONTESTARÀ PER ESCRIT CCM 11/21 DSocials 25/26 e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 21. – (M1923/2893) Que s’informi de l’estat d’execució del prec atès a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports el 15 de juny de 2021 i amb número de registre (M1923/2221) amb el següent contingut: “Que el govern municipal agilitzi el manteniment i la rehabilitació del parc públic municipal d'habitatge de Ciutat Vella, comprometent-se a prioritzar els edificis amb situacions d'inseguretat, insalubritat i inaccessibilitat; establint un calendari real i públic per afrontar les rehabilitacions, i obrint una línia directa de contacte amb els veïns i veïnes afectades.” Intervenen les Sres.: Gassol i Martín. ES DÓNA PER TRACTAT VI) Mocions VII) Declaracions Institucionals No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 13,36 h. CCM 11/21 DSocials 26/26