Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics ANUNCI En data 22 de desembre de 2021, la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha resolt aprovar la Convocatòria de concurs públic per a la concessió de subvencions en el marc del “Programa de Cooperació per a la Justícia Global”, “Programa de Cooperació per a la Justícia Global a Ciutats Específiques” i “Programa d’Educació per a la Justícia Global”, tenint en compte les especificitats que els són pròpies, i per a projectes que s’iniciïn l’any 2022. Per a tots els programes es diferencien dues tipologies de projectes: projectes anuals (fins a 12 mesos de durada) i projectes pluriennals (a partir de 12 fins a 24 mesos de durada). Les anualitats no han de correspondre necessàriament a anys naturals. 1. REQUISITS DE LES ENTITATS SOL·LICITANTS Podran sol·licitar subvenció els grups de recerca vinculats a la universitat i les entitats dedicades a l’àmbit de la Justícia Global i la Cooperació Internacional. Pel que fa als centres educatius, no poden ser entitat sol·licitant en cap de les modalitats, únicament, poden participar en la modalitat C2 (Aprenentatge Servei) en els termes previstos en aquesta modalitat. Les entitats sol·licitants hauran de complir els requisits exigits al punt 4 de les Bases aprovades per la Comissió de Govern amb data 29 de novembre de 2018. Les entitats sol·licitants sense seu però amb delegació al terme municipal de Barcelona hauran d’acreditar una antiguitat mínima de dos anys i activitat a la ciutat durant un mínim de dos anys. La informació sobre l’activitat caldrà fer-la constar en l’apartat corresponent del formulari de sol·licitud. 2. CRÈDIT PRESSUPOSTARI DE LA CONVOCATÒRIA Amb càrrec a la partida pressupostària 48901.23291.0200 es consignen 7.520.000,00 EUR com a import total de la convocatòria (pressupost 2022 i 2023). Tanmateix, aquestes partides poden ser ampliades per l'òrgan gestor en una quantia igual o inferior a 350.000 EUR durant el procés d'atorgament, i d'acord amb l'art.58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei General de Subvencions, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o com a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. Es preveu la possibilitat de transferir crèdit entre les modalitats de projectes anuals i projectes pluriennals i entre els programes de Cooperació per a la Justícia Global, Cooperació per a la Justícia Global a Ciutats Específiques i Educació per a la Justícia Global si es considera oportú per a garantir la qualitat dels projectes subvencionats (el pressupost per a cada modalitat es pot veure afectat depenent del nombre de projectes que hagin obtingut la puntuació mínima exigida per a rebre finançament, de les puntuacions obtingudes i de la durada anual o pluriennal dels projectes). 3. ÒRGAN INSTRUCTOR L’òrgan instructor d’aquesta convocatòria és la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional, de la Gerència de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI. 4. TERMINI I FORMALITZACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS Termini: El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils, del 4 al 24 de febrer de 2022, ambdós inclosos. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 1-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics Forma: Els documents de sol·licitud per concórrer a aquesta convocatòria s’han de presentar obligatòriament per canal telemàtic, a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen. La sol·licitud: Les entitats sol·licitants han de presentar, durant el termini de presentació de les sol·licituds establert i de la forma que s’indica en aquesta convocatòria, els documents següents de sol·licitud degudament emplenats:  Instància de sol·licitud: és la instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Formulari de projecte (i annexos): és el formulari descriptiu de projecte. Hi ha els formularis següents en funció de la modalitat: - Formulari per a les modalitats A1, A2, A3, A4 i B1 - Formulari per a la modalitat A5 - Formulari per a les modalitats C1 i C4 - Formulari per a la modalitat C2 - Formulari per a la modalitat C3 - Matriu de planificació (només per a les modalitats A1, A2, A3, A4, A5 i B1) - Annexos econòmics per a les modalitats A1, A2, A3, A4, A5 i B1 - Annexos econòmics per a les modalitats C1, C2, C3 i C4  Acord signat entre l’entitat sol·licitant i la contrapart per a la presentació del projecte a aquesta convocatòria on s’especifiquin les aportacions al pressupost de cadascuna de les parts (només per a les modalitats dels programes A i B)  Documentació acreditativa de la implicació, coordinació i/o aval de les autoritats locals pertinents en relació amb el projecte presentat (només per a la modalitat B1)  Documentació acreditativa del compromís del centre/s educatiu/s en relació amb el projecte presentat per l’entitat sol·licitant (només per a la modalitat C2)  Acord signat entre les entitats agrupades amb indicació de la participació i aportació de cada part de l’agrupació per a l’execució del projecte proposat i l’import de la subvenció a aplicar per cadascuna de les entitats agrupades. S’haurà de fer menció explícita del grau de complementarietat entre les organitzacions per a la constitució de l’agrupació (només si es presenta el projecte en agrupació) No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s'acompanyi de la corresponent instància de sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 2-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte. Cada instància de sol·licitud només podrà indicar un únic programa i modalitat als quals es vol concórrer, així com una única durada (anual/pluriennal). 5. TRAMITACIÓ Per a la tramitació de les sol·licituds serà preceptiu que s’aporti la documentació que es detalla en aquesta convocatòria (punt 4). Un cop presentada la sol·licitud de subvenció i en el cas que les entitats interessades siguin requerides per a l’esmena de documentació, d’acord amb el que preveu l’art. 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, disposaran d’un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la notificació individualitzada del requeriment per aportar la documentació requerida. Transcorregut aquest termini sense aportar la documentació requerida es considerarà desistida la sol·licitud de subvenció. En cap cas s' admetrà la modificació o substitució d' aquells projectes ja presentats. Publicitat de la resolució d’admissió i no admissió de sol·licituds prèvia a l’atorgament i denegació provisional: una vegada revisades administrativament les sol·licituds i, si escau, transcorregut el termini de deu dies hàbils per esmenar la documentació requerida, es publicarà al BOPB la resolució d’admissió i no admissió de sol·licituds presentades. Les sol·licituds no admeses a tràmit no passaran a valorar-se tècnicament. La publicació d’aquesta resolució es farà abans de la resolució provisional d’atorgament i denegació. Atorgament i denegació provisional: prèvia a la resolució definitiva d’atorgament i denegació s’aprovarà una resolució provisional d’atorgament i denegació. La resolució provisional d’atorgament i denegació es notificarà a les entitats interessades d’acord amb el que estableix l’article 45.3 i 4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, mitjançant la seva publicació al BOPB i s’incorporarà a la pagina web de l’Ajuntament, així com en altres mitjans que es considerin oportuns. Presentació d’al·legacions a la resolució provisional d’atorgament i denegació: la publicació al BOPB de la resolució provisional d’atorgament i denegació obrirà un termini de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà d’aquesta publicació, per a la presentació d’al·legacions a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen. Un cop publicat al BOPB l’anunci de la resolució d’atorgament provisional, les entitats interessades hauran de presentar en un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà d’aquella publicació, la documentació acreditativa de la seva condició de beneficiàries de la subvenció i/o reformulacions de projectes en els casos que els imports atorgats provisionalment siguin inferiors als sol·licitats i només per a aquelles subvencions que l’Ajuntament consideri i en què l’anunci expressament ho indiqui. La documentació i reformulacions de projectes s’hauran de presentar a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen. Transcorregut aquest termini sense la presentació de la documentació indicada, es considerarà denegada definitivament la sol·licitud de subvenció. D’acord amb la Base 12.6, el fet que les entitats sol·licitants no presentin al·legacions a la resolució provisional implica que hi estan conformes i que aquesta resolució tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit no s’aplicarà si l’entitat sol·licitant ha de presentar documentació requerida a la resolució d’atorgament provisional. Atorgament i denegació definitiu: d’acord amb la Base dotzena de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, la resolució definitiva es dictarà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini, legitima les entitats interessades per entendre desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvenció. La resolució definitiva d’atorgament i denegació i d’estimació i desestimació de les al·legacions es notificarà d’acord amb el que estableix l’article 45.3 i 4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, mitjançant la publicació al BOPB i s’incorporarà a la pagina web de l’Ajuntament, així com en altres mitjans que es considerin oportuns. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 3-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics D’acord amb la Base 12.7, s’entendrà que l’entitat accepta la subvenció si transcorreguts 10 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la resolució definitiva al BOPB no hi renuncia de forma expressa, sens perjudici que hi pugui renunciar més endavant d’acord amb allò que estableix la base vintena. Pot donar-se el cas de denegació per exhauriment de crèdit pressupostari. Si aquestes partides fossin ampliades per l'òrgan gestor en el procés d'atorgament i d' acord amb l' art. 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, les sol·licituds denegades inicialment per exhauriment de crèdit pressupostari passarien a ser atorgades per ordre de puntuació, condicionades, si escau, a la presentació per part de les entitats de la documentació acreditativa de la seva condició de beneficiàries de la subvenció en el termini establert a la resolució. En qualsevol cas, els projectes amb subvenció atorgada definitivament, poden comunicar una nova data d’inici i final de projecte en el termini d’un mes des de la publicació de la resolució definitiva o de la consideració de la resolució provisional com a definitiva en aplicació del que preveu la Base 12.6. La nova data d’inici haurà de complir l’establert a la Base 5.3. 6. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA L’òrgan col·legiat que ha d’elaborar l'informe preceptiu d'atorgament de les subvencions (comissió de valoració) estarà integrat per:  El/la regidor/a, amb competències en Justícia Global i Cooperació Internacional, que la presideix  El/la gerent de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI  El/la director/a de Justícia Global i Cooperació Internacional Actuarà com a secretari/ària el/la de la Corporació o persona en qui delegui (amb veu i sense vot). Per causes justificades, els membres de la comissió de valoració amb veu i vot podran delegar la seva assistència a la sessió en una altra persona del seu equip/àrea/direcció. No obstant això, el nombre màxim de delegacions que s’admetran serà d’un terç dels seus membres. 7. JUSTIFICACIÓ I CONTROL DE LES SUBVENCIONS La justificació de les subvencions s’ha de fer en els terminis i formes que disposen les Bases dissetena i divuitena de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria. Els models de memòria descriptiva i memòria econòmica d’ingressos i despeses que ha d’incloure el compte justificatiu final i la guia d’instruccions per a la seva elaboració es poden descarregar del lloc web següent: barcelona.cat/ciutatglobal. Aquests documents s’hauran de presentar a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen. L' Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment, i pels mitjans que cregui oportuns, la destinació de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. L’entitat beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables). Les entitats beneficiàries hauran de conservar les factures i els altres documents de valor probatori equivalent, a efectes de les oportunes comprovacions, durant un període de quatre anys a comptar des de la data de finalització del termini de justificació final del projecte, d’acord amb el que estableix el primer apartat de la Base dissetena de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, on s’ estableix que l’ Ajuntament podrà fer comprovacions en qualsevol moment. Respecte a l’informe d’auditor al que fa referència el quart apartat de la Base divuitena de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 74.6 del Reglament de la Llei de Subvencions, quan la subvenció tingui per objecte una activitat o un projecte a realitzar a l’estranger (en el cas de projectes de Cooperació per a la Justícia Global i Cooperació per a la Justícia Global a Ciutats 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 4-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics Específiques), s’entén que podrà referir-se a auditors exercents al país on s’hagi de portar a terme la revisió, sempre que en aquest país hi hagi un règim d’habilitació per a l’exercici de la professió i, si s’escau, sigui preceptiva l’obligació de sotmetre a auditoria els seus estats comptables. Si no existeix un sistema d’habilitació per a l’exercici de la professió d’auditoria de comptes en aquest país, la revisió la pot fer un auditor establert en aquest país, sempre que la seva designació la porti a terme l’òrgan concedent d’acord amb uns criteris tècnics que garanteixin l’adequada qualitat. L’informe d’auditor, quan escaigui, s’haurà de presentar juntament amb l’informe final, tant si es tracta d’un projecte anual com pluriennal. Pel que fa a la justificació simplificada prevista a la Base 18.3 i, en aplicació de la Base 18.5, s’estableix que l’entitat haurà de presentar, juntament amb la relació de totes les factures i documents de valor probatori similar, les factures electròniques originals o escanejades imputades a la subvenció municipal. En cas de presentar factures escanejades, han de concordar amb els documents originals que estan en possessió de l’entitat beneficiària i a nom de l’entitat beneficiària (o la contrapart local o entitat agrupada, si escau). La Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional posteriorment podrà demanar via requeriment, altres factures no imputades a la subvenció municipal. 8. MODIFICACIONS Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l'execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol·licitar l'acceptació de modificacions. Tal com preveu la Base setzena, per a totes les modificacions substancials se n’haurà de sol·licitar l’aprovació. Pel que fa les modificacions no substancials, només s’hauran de comunicar les relatives al període d’execució (pròrrogues). El procediment per tramitar les modificacions dels projectes subvencionats es detalla a la Base setzena, amb els afegitons següents: - Respecte a les modificacions pressupostàries substancials, es consideraran com a tals aquelles desviacions entre partides superiors al 15% de les partides aprovades i que siguin d’import igual o superior a 2.000 EUR. D’acord amb la Base 16.2, la desviació pressupostària del 15% es refereix a l’import total de cada partida, no únicament a l’import de la partida imputat a l’Ajuntament de Barcelona - Respecte a les pròrrogues d’execució, es consideraran modificacions substancials del cronograma les superiors a 3 mesos i 6 mesos, en projectes anuals i pluriennals, respectivament. La sol·licitud i comunicació de modificacions s’haurà de fer a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen i d’acord amb els formularis específics de sol·licitud/comunicació de modificació de cronograma i sol·licitud/comunicació de modificació de pressupost, disponibles al web següent: barcelona.cat/ciutatglobal. 9. SEGUIMENT DE PROJECTES PLURIENNALS Pel que fa als projectes pluriennals, caldrà, a més de presentar l’informe final a què fa referència la Base divuitena, presentar els informes de seguiment a què fa referència la Base dinovena. Els informes de seguiment s’hauran de lliurar abans del 20 de setembre de cada any. El primer informe de seguiment haurà de cobrir les activitats dutes a terme des de l’inici del projecte i amb un pressupost executat mínim del 60 % del pressupost total de l’any 1 del projecte. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 5-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics El primer informe de seguiment s’haurà de lliurar, com a molt tard, el 20 de setembre de l’any següent al de la convocatòria. A més dels informes de seguiment que cal presentar abans del 20 de setembre de cada any, en el termini màxim de tres mesos des de la data de finalització del projecte, cal presentar un últim informe de seguiment juntament amb l’ informe final esmentat anteriorment. La conformitat d’aquests informes de seguiment anuals per part dels serveis tècnics municipals constitueix un requisit previ i imprescindible per al segon pagament. Els serveis tècnics, per a donar-hi la conformitat, tindran en compte les circumstàncies especials que justifiquin una execució inferior al percentatge esmentat anteriorment. Els models d’informes de seguiment i la guia d’instruccions per a la seva elaboració es poden descarregar del lloc web següent: barcelona.cat/ciutatglobal. Aquests documents s’hauran de presentar a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual), seguint les instruccions que s’hi indiquen. 10. QUANTIES SUBVENCIONABLES Tal com s’estableix al punt 1 de la Base novena, la subvenció concedida per l’Ajuntament per a aquesta convocatòria a nivell percentual no excedirà el 80% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. 11. DESPESES SUBVENCIONABLES Les despeses subvencionables són les que estableix la Base desena aplicable a aquesta convocatòria. La convocatòria estableix la quantia subvencionable per a l’auditoria externa, obligatòria en el cas dels projectes amb un import atorgat igual o superior a 30.000 EUR. L’import imputable a les despeses derivades de l’auditoria externa és d’un màxim de 4.500 EUR en el cas de projectes de Cooperació per a la Justícia Global i Cooperació per a la Justícia Global a Ciutats Específiques, i de 3.000 EUR, en el cas de projectes d’Educació per a la Justícia Global. El punt 10 de la Base desena estableix que: En cap cas seran despeses subvencionables per l’Ajuntament:  Les provisions per possibles pèrdues o deutes.  Les despeses de procediments judicials.  Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.  Les despeses finançades per un altre finançador.  Els impostos susceptibles de compensació d’acord amb el previst a l’article 31.8 de la Llei general de subvencions (Impost de Societats i impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació -IVA i altres-).  Les pèrdues degudes al canvi de moneda, tret de situacions excepcionals i degudament justificades. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 6-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 12. PROGRAMES OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ PROGRAMA MODALITAT DURADA ANUAL PLURIENNAL A1 Projectes de Cooperació per a la Justícia Global alineats amb els objectius SI SI del Pla Director A2 Projectes de Cooperació que promoguin l’assistència i protecció en frontera SI i el dret a migrar A. COOPERACIÓ PER A LA A3 Projectes de Cooperació que promoguin la justícia de gènere SI JUSTÍCIA GLOBAL A4 Projectes de Cooperació per a la Justícia global que promoguin SI l’acompanyament internacional i la protecció de defensors/es de drets humans A5 Intervencions en crisis de llarga durada SI B. COOPERACIÓ B1 Projectes de Cooperació per a la Justícia Global a ciutats específiques SI SI PER A LA alineats amb els objectius del Pla Director JUSTÍCIA GLOBAL A CIUTATS ESPECÍFIQUES C1 Projectes d’Educació per a la Justícia Global alineats amb els objectius del SI SI Pla Director C2 Projectes d’aprenentatge servei presentats entre una ONG i un o més SI C. EDUCACIÓ PER centres educatius (Educació formal i no formal) A LA JUSTÍCIA GLOBAL C3 Projectes adreçats a promoure la coherència de polítiques públiques SI envers la Justícia Global C4 Projectes d'incidència i Educació per a la Justícia Global que promoguin la SI justícia ambiental, en el context d’emergència climàtica global. La cooperació per a la Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona planteja quatre fites a aconseguir, que a la vegada es retroalimenten i entrellacen, que s’especifiquen al Pla Director vigent, i que són les següents per a tots els programes:  La justícia econòmica  La justícia ambiental  La justícia de gènere  El dret de les persones al refugi, a desplaçar-se i a migrar Nombre màxim de projectes que es poden presentar a la convocatòria per part d’una entitat: 3 projectes en total, d’acord amb les incompatibilitats genèriques dels diferents programes i les incompatibilitats específiques de les diferents modalitats. En el supòsit que una entitat presenti més de 3 projectes, haurà de renunciar als projectes que escaigui per tal de no depassar aquest topall. Si no ho fa, el criteri que utilitzarà l’òrgan gestor per determinar les sol·licituds que no seran admeses a tràmit serà el següent: les que prevegin un menor import sol·licitat de subvenció. Criteris a aplicar en cas d’empat en la puntuació obtinguda en la valoració de projectes: 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 7-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics En cas que l’aplicació dels criteris de valoració comporti un empat en la puntuació atorgada, i no hi hagi crèdit pressupostari per poder finançar tots els projectes empatats, s’escollirà el projecte de l’entitat a la qual se li financin menys projectes en aquesta convocatòria de subvencions o, en el seu defecte, el projecte de l’entitat que rebi menys finançament en aquesta convocatòria de subvencions. A. PROGRAMA DE COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL En totes les modalitats d’aquest programa, es consideraran especialment aquelles intervencions que:  S'executin en entorns urbans i ciutats, caracteritzats per una elevada quantitat i densitat de població (mínim 20.000 habitants) i un ús extensiu i intensiu del sòl, i on la població dedicada a l’agricultura no superi el 25%. En les modalitats A1, A2 i A3, es consideraran especialment aquelles intervencions que:  S’adrecin als pobles sense estat i a les diàspores en situació de vulneració dels seus drets i de persecució per motius polítics.  Reforcin la governança local i que executin competències pròpies municipals/locals. Crèdit pressupostari i quanties màximes A. COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL Finançament Finançament CRÈDIT DURADA MODALITAT màxim màxim PRESSUPOSTARI (SOLITARI) (AGRUPACIÓ) 3.230.000 EUR 2022 2023 ANUAL A1 60.000 80.000 500.000 PLURIENNAL A1 60.000/any 80.000/any 450.000 450.000 ANUAL A2 50.000 50.000 150.000 ANUAL A3 60.000 60.000 780.000 ANUAL A4 60.000 60.000 300.000 PLURIENNAL A5 75.000/any 75.000/any 300.000 300.000 Imports màxims a sol·licitar En cas de sol·licitar una quantia superior a la permesa cada any, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En el cas dels projectes pluriennals de Cooperació per a la Justícia Global, el conjunt d’aportacions de l’entitat sol·licitant, l’entitat agrupada si és el cas, la seva contrapart al país objecte d’intervenció, l’autoritat local i la població titular de drets representarà com a mínim el 20% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En cas que la durada del projecte no s’ajusti a la/les prevista/es per a cada modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Incompatibilitats genèriques del programa:  No es pot presentar el mateix projecte a diferents modalitats ni programes  No es poden presentar dos projectes diferents a la mateixa modalitat 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 8-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  No es pot presentar el mateix projecte en format anual i pluriennal MODALITAT A.1: Projectes de Cooperació per a la Justícia Global alineats amb els objectius del Pla Director Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No s'hi poden presentar les entitats que tinguin un projecte d' aquesta modalitat ( A.1) amb càrrec al pressupost 2022. La sol·licitud que incompleixi aquesta incompatibilitat específica no serà admesa a tràmit. Àmbit geogràfic: Qualsevol país receptor d’AOD. Es prioritzen les ciutats següents: Ciutats de països on la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona identifica les seves ciutats prioritàries. Poden ser intervencions a aquestes ciutats prioritàries o altres d’aquests països:  Jordània  Líban  Marroc  Tunísia  Moçambic  Senegal  Colòmbia (*)  Cuba  Poblacions palestines de Cisjordània i franja de Gaza (*) En el cas de Colòmbia, a més de les ciutats, també s’hi inclouen els municipis en els quals s’implementen els Programas de Desarrollo con Enfoque Territorial (PDET), sempre que el projecte reforci els objectius del PDET. Els recursos destinats a aquesta modalitat es distribuiran de la forma següent segons les prioritats geogràfiques: Mediterrània i Orient Mitjà: 30 % (**) Àfrica subsahariana: 30% (**) Amèrica Llatina i el Carib: 30% (**) Altres:10 % (**) (**) Aquests percentatges es poden veure afectats depenent del nombre de projectes de cada àmbit geogràfic amb puntuació mínima exigida per a rebre finançament, les puntuacions obtingudes i la durada anual o pluriennal dels projectes. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 9-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics Objectius: Les intervencions proposades hauran d’incidir positivament en algun dels objectius estratègics i objectius específics que estableix el Pla Director vigent, excepte l’objectiu estratègic 10, i el seus respectius objectius específics. Prioritat temàtica específica: es tindran especialment en compte els projectes que promoguin específicament la justícia ambiental, la sobirania alimentària, la sobirania energètica o la sobirania digital. MODALITAT A.2: Projectes de Cooperació que promoguin l’assistència i protecció en frontera i el dret a migrar Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Àmbit geogràfic o context que justifica la intervenció:  Qualsevol país receptor d’AOD  País no receptor d’AOD però vinculat a les crisis migratòries reconegudes com a emergència per ECHO (el reconeixement s’ha d’haver produït quan es publiqui l’anunci de la convocatòria o en el període comprès entre la publicació i l’últim dia del període de presentació de sol·licituds).  Grècia En cas que es presenti un projecte a la modalitat A.2 amb un àmbit geogràfic o context que justifica la intervenció diferent al determinat per a aquesta modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Descripció: En el marc del programa de Cooperació per a la Justícia Global, i en base a l’objectiu específic 4.1 del Pla Director, de garantir la mobilitat segura de les persones en contextos de conflictes bèl·lics, crisis ambientals i econòmiques, o persecucions per motius polítics, religiosos o sexuals, s’estableix una nova modalitat adreçada a donar suport a projectes que treballen sobre el terreny per promoure l’assistència i protecció en frontera i el dret a migrar. En el marc de les crisis migratòries s’exclouen en qualsevol cas les accions en territori de l’Estat Espanyol. La finalitat d’aquests projectes és promoure els serveis següents:  Suport legal i orientació jurídica  Atenció psicosocial  Atenció i orientació sociolaboral  Assistència sanitària  Suport en l’escolarització de menors  Suport tecnològic (accés a internet, comunicació telefonia mòbil, etc.) 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 10-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  Suport vital (necessitats alimentàries i d’aixopluc)  Atenció integral en salut sexual i reproductiva  Prevenció, mitigació i resposta a la violència sexual i de gènere MODALITAT A.3: Projectes de Cooperació que promoguin la justícia de gènere Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Àmbit geogràfic: països receptors d’AOD de les regions següents:  Mediterrània i Orient Mitjà: regió coneguda en anglès amb les sigles MENA (Middle East and North Africa)  Àfrica Subsahariana  Amèrica Llatina i Carib Es prioritzen les ciutats indicades com a prioritàries a la modalitat A.1. En cas que es presenti un projecte a la modalitat A.3 amb un àmbit geogràfic diferent al determinat per a aquesta modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Descripció: En base a l’objectiu estratègic 3 del Pla Director, de promoure la justícia de gènere, es fomentaran projectes que enforteixin l’equitat de gènere en tots els àmbits: que defensin els drets sexuals i reproductius i la diversitat sexual i de gènere amb especial atenció al col·lectiu LGTBIQ+; que impulsin oportunitats laborals lliures de desigualtats de gènere; que promoguin l’aplicació de l’ètica de la cura de manera equitativa; que garanteixin la participació política, econòmica i social de les dones i el seu accés a càrrecs de decisió; i que contribueixin a construir societats lliures de violències. Prioritats específiques: Els recursos destinats a aquesta modalitat es distribuiran de la forma següent: LGTBIQ+: 30 % (*) Altres: 70% (*) (*) Aquests percentatges es poden veure afectats depenent del nombre de projectes amb puntuació mínima exigible per a rebre finançament i les puntuacions obtingudes en la valoració dels projectes. Per a la valoració, es tindran especialment en compte els projectes en els quals:  Es promogui una ocupació lliure de desigualtats de gènere, promovent la corresponsabilitat i enfortint l’emprenedoria i les oportunitats laborals de les dones.  S’impulsi l’economia social i solidària. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 11-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics MODALITAT A.4: Projectes de Cooperació per a la Justícia Global que promoguin l’acompanyament internacional i la protecció de defensors/es de drets humans Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Àmbit geogràfic: països receptors d’AOD de les regions següents:  Mediterrània i Orient Mitjà: regió coneguda en anglès amb les sigles MENA (Middle East and North Africa)  Àfrica Subsahariana  Amèrica Llatina i Carib En cas que es presenti un projecte a la modalitat A.4 amb un àmbit geogràfic diferent al determinat per a aquesta modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Prioritats geogràfiques: D’acord amb el que preveu el Pla Director en relació amb el suport a accions d’activistes dels drets humans, es prioritza Colòmbia, Mèxic, Centreamèrica i el Carib. Descripció: En el marc del programa de Cooperació per a la Justícia Global, i en base a l’objectiu específic 5.1 del Pla Director, de contribuir a protegir les persones i col·lectius amenaçats per la seva activitat, s’estableix una modalitat de projectes adreçada específicament a protegir sobre el terreny les persones defensores de drets humans que pateixen atacs i amenaces greus de naturalesa diversa per la seva tasca de defensa dels drets humans. Aquesta modalitat parteix de la voluntat de donar resposta a la preocupant situació que viuen aquestes persones, que lluiten pacíficament per a la defensa dels drets humans i que representen organitzacions locals i comunitats. Es pretén defensar els que defensen drets civils, polítics, econòmics, socials, culturals i ambientals tot fomentant l’observació i acompanyament internacional amb l’objectiu que els i les activistes puguin seguir exercint la seva tasca amb seguretat i llibertat. La finalitat d’aquests projectes és promoure les actuacions següents en el terreny on els defensors/es de drets humans exerceixen el seu activisme:  Protecció de l’espai d’acció de persones i organitzacions de defensa dels drets humans mitjançant: 1) la presència física al costat de les persones amenaçades; 2) la difusió i visibilització de les seves reivindicacions i dels atacs i vulneracions de drets que pateixen; 3) la interlocució amb autoritats locals, regionals i internacionals (accions d’incidència política).  Promoció de la seguretat i l’autocura dels/de les activistes dels drets humans a través de cases d’acollida al Sud que tinguin com a funció la recuperació i capacitació en protecció integral.  Acompanyament integral (psicosocial, jurídic, i de capacitació professional i personal) dels defensors/es de drets humans per a ampliar i reforçar el seu àmbit de treball i les seves condicions de seguretat. Per a la valoració, es tindran especialment en compte els projectes que: 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 12-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  Incloguin l’acompanyament internacional com a estratègia de protecció mitjançant la presència física al costat de les persones amenaçades.  Promoguin les cases segures, d’acollida o refugi al Sud orientades a la recuperació i capacitació integrals de les persones defensores dels drets humans. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL. MODALITATS A1, A2, A3 i A4. ANUALS I PLURIENNALS A.1, A.2 A.3 i A4 Fins a 1. Pertinència 20 Pel grau d'alineament del projecte respecte a la convocatòria de 1.1 subvencions i als objectius i valors del Pla Director de Cooperació per a la 3 Justícia Global de l'Ajuntament de Barcelona 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte del context on es desenvolupa 7 Per la claredat en la definició dels actors en el projecte (titular de drets, 1.3 titular d'obligacions i titular de responsabilitats) i pel nivell de pertinència de 5 la seva selecció i participació des del punt de vista estratègic 1.4 Pel grau d' alineament a les fites del Pla Director i a la Cooperació per la Justícia Global 5 2. Capacitat operativa dels agents participants 15 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i operativa en relació al projecte 10 presentat Pel coneixement de l'entitat sol·licitant (o agrupació, si escau) i de la 2.2 contrapart en relació a la temàtica específica i a la zona geogràfica del 5 projecte presentat 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, clara i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d’acció (descripció de les activitats, descripció de cronograma, etc.) 4 Per l'adequació dels elements de seguiment i avaluació en relació al 3.3 projecte presentat 6 3.4 Pel grau de compromís i d’implicació del soci local en el projecte 5 3.5 Pel grau de compromís i d'implicació dels principals actors en el projecte 5 4. Viabilitat i sostenibilitat 10 4.1 Pel grau de viabilitat del projecte 4 4.2 Pel grau de sostenibilitat del projecte 6 5. Característiques del pressupost 10 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 13-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 5.1 Per l'adequació del pressupost als objectius del projecte presentat 10 6. Prioritats geogràfiques i temàtiques 10 Per l'adequació del projecte a les prioritats geogràfiques definides com a 6.1 prioritàries 4 6.2 Per l'execució del projecte a ciutats o àrees urbanes 2 6.3 Per l'adequació del projecte a les prioritats temàtiques del Pla Director i la convocatòria 4 MODALITAT A.5: Intervencions en crisis de llarga durada Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Àmbit geogràfic:  Àfrica subsahariana  Franja de Gaza  Campaments de refugiats de població sahrauí a Tindouf (Algèria)  Territoris kurds a Iraq i Síria En cas que es presenti un projecte a aquesta modalitat amb un àmbit geogràfic diferent al determinat en aquest punt, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Prioritat geogràfica: D’acord amb el que preveu el Pla Director en relació amb els conflictes oblidats a la regió, es prioritzen els projectes executats a l’Àfrica Subsahariana. Descripció: En el marc de l’objectiu estratègic 6 del Pla Director, de protegir els drets humans de les persones en situacions d’emergència, aquesta modalitat s’adreça a projectes que intervinguin en contextos de crisis de llarga durada a l’Àfrica subsahariana, la Franja de Gaza, als campaments de persones refugiades de població sahrauí a Tindouf i als territoris kurds a Iraq i Síria. Les intervencions hauran d’estar inscrites a donar resposta a les necessitats de la població en els àmbits de salut, protecció de les persones, aigua, sanejament i higiene, i seguretat alimentària. Les intervencions s’hauran de desenvolupar en base als codis de conducta internacionals i als principis humanitaris universals, així com les normes bàsiques d’organismes internacionals com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i iniciatives internacionals com la Norma Humanitària Essencial. Requisits de les entitats sol·licitants: Els requisits addicionals als previstos al punt 4 de les Bases i al descrit a l’apartat 1 d’aquesta convocatòria són els següents: 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 14-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  Tenir com a finalitat institucional expressament recollida en els seus estatuts el treball en acció humanitària.  Acreditar una experiència de, com a mínim, tres anys, a complir durant l’any natural en curs, en la realització d’activitats d’acció humanitària. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL. MODALITAT A5. ANUALS I PLURIENNALS A.5 Fins a 1. Pertinència 20 Pel grau d'alineament del projecte respecte a la convocatòria de 1.1 subvencions i als objectius i valors del Pla Director de 3 Cooperació per a la Justícia Global de l'Ajuntament de Barcelona 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte del context on es desenvolupa 7 Per la claredat en la definició dels actors en el projecte (titular de drets, titular d'obligacions i titular de responsabilitats) i pel nivell 1.3 de pertinència de la seva selecció i participació des del punt de 5 vista estratègic 1.4 Pel grau d' alineament a les fites del Pla Director i a la Cooperació per la Justícia Global 5 2. Capacitat operativa dels agents participants 17 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i operativa en relació al projecte presentat 10 Pel coneixement de l'entitat sol·licitant (o agrupació, si escau) i 2.2 de la contrapart en relació a la temàtica específica i a la zona 7 geogràfica del projecte presentat 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, clara i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d’acció (descripció de les activitats, descripció de cronograma, etc.) 4 3.3 Per l'adequació dels elements de seguiment i avaluació en relació al projecte presentat 6 3.4 Pel grau de compromís i d’implicació del soci local en el projecte 5 3.5 Pel grau de compromís i d'implicació dels principals actors en el projecte 5 4. Viabilitat i sostenibilitat 10 4.1 Pel grau de viabilitat del projecte 6 4.2 Pel grau de sostenibilitat del projecte 4 5. Característiques del pressupost 10 5.1 Per l'adequació del pressupost als objectius del projecte presentat 10 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 15-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 6. Prioritats geogràfiques 8 6.1 Per l'adequació del projecte a les prioritats geogràfiques 7 definides com a prioritàries 6.2 Per l'execució del projecte a ciutats o àrees urbanes 1 B. PROGRAMA DE COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL A CIUTATS ESPECÍFIQUES Crèdit pressupostari i quanties màximes: B. COOPERACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL A CIUTATS ESPECÍFIQUES Finançament CRÈDIT DURADA MODALITAT Finançament màxim (SOLITARI) màxim PRESSUPOSTARI (AGRUPACIÓ) 1.920.000 EUR 2022 2023 ANUAL B1 60.000 80.000 400.000 PLURIENNAL B1 60.000/any 80.000/any 760.000 760.000 Imports màxims a sol·licitar En cas de sol·licitar una quantia superior a la permesa cada any, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En el cas dels projectes pluriennals de Cooperació per a la Justícia Global a ciutats específiques, el conjunt d’aportacions de l’entitat sol·licitant, l’entitat agrupada si és el cas, la seva contrapart al país objecte d’intervenció, l’autoritat local i la població titular de drets representarà com a mínim el 20% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En cas que la durada del projecte no s’ajusti a la/les prevista/es per a cada modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Incompatibilitats genèriques del programa:  No es pot presentar el mateix projecte a diferents modalitats ni programes  No es poden presentar dos projectes diferents a la mateixa modalitat  No es pot presentar el mateix projecte en format anual i pluriennal MODALITAT B.1. Projectes de Cooperació per a la Justícia Global a Ciutats Específiques alineats amb els objectius del Pla Director Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No s’hi pot presentar un projecte a la mateixa ciutat ( però sí a altres ciutats) si ja s'hi té un projecte en aquesta modalitat (B.1) i amb càrrec al pressupost 2022. La sol·licitud que incompleixi aquesta incompatibilitat específica no serà admesa a tràmit. Àmbit geogràfic: Les ciutats prioritàries que estableix el Pla Director vigent: 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 16-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  Amman  Saïda  Tetuan  Tunis  Poblacions palestines de Cisjordània i la franja de Gaza  Maputo  Dakar  L’Havana  Ciutats colombianes implicades en el procés de pau (*) (*) Ho són aquells municipis amb una població igual o superior a 20.000 habitants, en què l’autoritat local avali i s’impliqui formalment en el projecte presentat, el qual, d’acord amb el Pla Director, contribueixi al procés de pau mitjançant alguna de les accions següents: inserció de població desmobilitzada, suport a espais de diàleg polític i social, desenvolupament d’alternatives econòmiques sostenibles i justes, protecció de sindicalistes i d’activistes dels drets humans, o bé, altres accions previstes en els plans d’actuació municipals com a instruments de construcció de pau. A més, s’estableix Sarajevo com a ciutat d’actuació preferent. En cas que es presenti un projecte a aquesta modalitat amb un àmbit geogràfic diferent al determinat en aquest punt, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Descripció: S’adreça a les intervencions a implementar en alguna de les ciutats d’actuació prioritàries que determina el Pla Director vigent i aquesta convocatòria. Les intervencions proposades han de reforçar els governs locals en el desplegament de les polítiques públiques municipals a la ciutat. Aquestes propostes hauran d’estar formulades en coordinació i estar avalades per les autoritats locals de les ciutats o àrees urbanes prioritàries. Les entitats que presentin propostes en aquesta modalitat de convocatòria han de demostrar experiència prèvia a la ciutat, com a mínim d’haver executat un projecte en els darrers tres anys. Objectius: Les intervencions proposades hauran d’incidir positivament en algun dels objectius estratègics i objectius específics que estableix el Pla Director vigent, excepte l’objectiu estratègic 10, i el seus respectius objectius específics. Per a la valoració, es tindran especialment en compte els projectes que impliquin actors locals de Barcelona, homòlegs als de la ciutat en què s’executa el projecte. 17 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 17-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics CRITERIS DE VALORACIO PER A LA MODALITAT DE CIUTATS ESPECÍFIQUES ANUALS I PLURIENNALS B.1 Fins a 1.Pertinència 30 1.1 Pel grau d'adequació del projecte al Pla Director i als àmbits prioritaris d'aquesta modalitat descrits en la convocatòria 10 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte del context on es desenvolupa 10 1.3 Pel grau d'implicació i coordinació de les autoritats locals pertinents en relació al 10 projecte presentat 2. Capacitat operativa dels agents participants 15 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i operativa en relació al projecte presentat 7 2.2 Pel coneixement de l'entitat sol·licitant (o agrupació, si escau) i de la contrapart en 5 relació a la temàtica específica i a la zona geogràfica del projecte presentat 2.3 Per la implicació d’actors locals de Barcelona 3 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, clara i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d’acció (descripció de les activitats, 4 descripció de cronograma, etc.) 3.3 Per l'adequació dels elements de seguiment i avaluació en relació al projecte presentat 6 3.4 Pel grau de compromís i d’implicació del soci local en el projecte 5 3.5 Pel grau de compromís i d'implicació dels principals actors en el projecte 5 4. Viabilitat i sostenibilitat 10 4.1 Pel grau de viabilitat del projecte 4 4.2 Pel grau de sostenibilitat del projecte 6 5. Característiques del pressupost 10 5.1 Per l'adequació del pressupost als objectius del projecte presentat 10 C. PROGRAMA D’EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL El Programa d’Educació per a la Justícia Global respon a l’objectiu específic 10.4 del Pla Director, de promoure la responsabilitat global de la ciutat de Barcelona en favor de la justícia global mitjançant el suport a actuacions d’Educació per a la Justícia Global impulsades per la ciutadania barcelonina i a l’estratègia d’Educació per a la Justícia Global 2019-2021 impulsada per la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional. S’adreça a intervencions emmarcades en les dimensions següents: Sensibilització: accions a curt termini per donar a conèixer alguns aspectes de la realitat, denunciar, qüestionar idees, creences o valors preconcebuts a través de la informació i de la identificació afectiva. Formació: accions a mitjà-llarg termini destinades a la comprensió de les desigualtats Nord-Sud, les seves causes i conseqüències, a partir d’una proposta pedagògica curricular dirigida a un públic concret, i amb una visió crítica que cerca promoure accions cap a un canvi d’actituds. 18 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 18-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics Recerca i investigació: anàlisi en profunditat de la problemàtica de desenvolupament i fonament de propostes de canvi quant a un desenvolupament humà. Mobilització ciutadana i incidència pública i política: accions encaminades a la transformació de polítiques municipals, nacionals o internacionals, vers un món més just. Els projectes hauran d’incloure com a mínim una d’aquestes dimensions. Crèdit pressupostari i quanties màximes: C. EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL Finançament Finançament CRÈDIT DURADA MODALITAT màxim màxim PRESSUPOSTARI (SOLITARI) (AGRUPACIÓ) 2.370.000 EUR 2022 2023 ANUAL C1 30.000 40.000 420.000 PLURIENNAL C1 30.000/any 40.000/any 390.000 390.000 20.000 (mínim 2 centres educatius o 330.000 ANUAL C2 15.000 1 centre educatiu i entitats en agrupació) PLURIENNAL C3 30.000 any 1 40.000 any 1 300.000 300.000 25.000 any 2 35.000 any 2 ANUAL C4 30.000 40.000 240.000 Imports màxims a sol·licitar En cas de sol·licitar una quantia superior a la permesa cada any, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En el cas dels projectes pluriennals d’Educació per a la Justícia Global, el conjunt d’aportacions de l’entitat sol·licitant, l’entitat agrupada si és el cas, i la població destinatària del projecte representarà com a mínim el 15% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. En cas que la durada del projecte no s’ajusti a la/les prevista/es per a cada modalitat, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. Incompatibilitats genèriques del programa:  No es pot presentar el mateix projecte a diferents modalitats ni programes  No es poden presentar dos projectes diferents a la mateixa modalitat  No es pot presentar el mateix projecte en format anual i pluriennal MODALITAT C.1. Projectes d’Educació per a la Justícia Global alineats amb els objectius del Pla Director Incompatibilitats específiques de la modalitat: 19 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 19-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  No s'hi poden presentar les entitats que tinguin un projecte d' aquesta modalitat (C.1) amb càrrec al pressupost 2022. La sol·licitud que incompleixi aquesta incompatibilitat específica no serà admesa a tràmit. Descripció: S’entén l’educació per a la justícia global com un procés de coneixement i d’anàlisi crít ica de la realitat que vincula l’acció local i la seva dimensió global. La finalitat és promoure una consciència crítica envers les causes que generen desigualtats i conflictes. També contribueix al canvi d’actituds i pràctiques que han de fer possible una ciutadania responsable, respectuosa i compromesa amb la transformació social. La finalitat de l’Educació per a la Justícia Global és afavorir l’autonomia, l’apoderament i el compromís ètic, polític i corresponsable dels ciutadans i ciutadanes en la construcció d’un món més just i equitatiu a través de processos educatius i participatius. Objectius: Les intervencions proposades hauran d’incidir positivament en algun dels objectius estratègics i objectius específics que estableix el Pla Director vigent, excepte l’objectiu estratègic 6, i el seus respectius objectius específics. Prioritat temàtica específica: es tindran especialment en compte els projectes que promoguin específicament el dret a migrar, a desplaçar-se i al refugi, la sobirania alimentària, la sobirania energètica o la sobirania digital. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL . MODALITAT C.1 ANUALS I PLURIENNALS C.1 Fins a 1. Pertinència 25 Pel grau d'alineament del projecte respecte a la convocatòria de 1.1 subvencions i als objectius, valors i fites del Pla Director de Cooperació 6 per a la Justícia Global de l'Ajuntament de Barcelona 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte del context on es desenvolupa la intervenció 10 1.3 Pel grau d'adequació del projecte a l’Educació per a la Justícia Global i la incorporació de la dimensió global (vincle local-global). 9 2. Capacitat operativa dels agents participants 10 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i tècnica (coneixement de la temàtica) en relació al projecte presentat 10 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, plausible i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i solidesa dels mecanismes de canvi 5 3.3 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d' acció 5 3.4 Per l' adequació dels elements de la matriu d' avaluació al diagnòstic i 5 relat del projecte 20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 20-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 3.5 Pel grau de compromís i innovació d' altres agents i població meta en 5 el projecte 4. Sostenibilitat i viabilitat 15 4.1 Pel grau de sostenibilitat i viabilitat del projecte 15 5. Característiques del pressupost 15 5.1 Pel grau d'adequació del pressupost al relat de canvi del projecte 15 MODALITAT C.2. Projectes d’aprenentatge servei presentats entre una ONG i un o més centres educatius (Educació formal i no formal) Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Descripció: La metodologia eductiva de l’Aprenentatge Servei combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Es reconeix la comunitat/territori com a agent educatiu, formador i transformador. En aquest sentit, es fomenta que els i les participants en aquests projectes puguin aplicar els seus aprenentatges a la comunitat oferint un servei a les entitats i associacions de l’àmbit de la Justícia Global i la Cooperació Internacional, partint d’una necessitat real de les entitats amb una clara vocació educativa i de Justícia Global. Aquesta modalitat s’adreça a entitats i ONG que treballin en l’àmbit de la Cooperació i l’Educació per a la Justícia Global, i a centres d’educació formal i no formal (Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius de grau mitjà i superior, Universitats, Educació en el lleure, centres d’adults, centres d’intervenció socioeducativa amb persones en situació de risc, i altres centres). Les entitats i els centres educatius han de presentar el projecte conjuntament. L’entitat ha de ser qui presenti la sol·licitud. Temporalitat: Els projectes s’hauran de dur a terme durant el segon i/o tercer trimestre del curs 2021-2022 o projectes que s’iniciïn durant el primer trimestre del curs 2022-2023. La durada dels projectes serà de 12 mesos com a màxim. Objectius: Les intervencions proposades hauran d’incidir positivament en algun dels objectius estratègics i objectius específics que estableix el Pla Director vigent, excepte l’objectiu estratègic 6, i el seus respectius objectius específics. Aspectes que es tindran en compte per a la valoració: D’acord amb el Centre Promotor d’Aprenentatge Servei1 i l’estratègia de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional derivada del seu treball conjunt són els següents:  El projecte parteix de necessitats socials o reptes cívics reals. 1 El Centre Promotor d’APS és una associació de persones i entitats amb un projecte compartit on hi treballen el GREM, l'ICE i el GREDI de la Universitat de Barcelona, la Fundació Catalana de l'Esplai, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, la Fundació Escola Cristiana, la Fundació Jaume Bofill i la Federació Catalana de Voluntariat. 21 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 21-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  El servei es concreta en una o diverses accions adequades a l’edat de les persones participants i dona resposta a les necessitats detectades. Es valoren positivament els projectes que proposin tasques de servei innovadores i creatives per abordar aquestes necessitats.  Els aprenentatges estan vinculats a competències, coneixements i sabers curriculars.  S’explicita la vinculació entre l’aprenentatge, el servei i les necessitats socials.  Els i les joves tenen una participació significativa en les diverses fases del projecte: el disseny i la planificació, l’execució i l’avaluació.  S’incorporen elements innovadors en totes les fases del projecte. En cas de projectes de continuïtat, es tindrà en compte el valor afegit de la proposta en relació a edicions anteriors del projecte.  El projecte té un impacte ampli en relació als participants i la comunitat. Es valoren de manera específica aquells projectes que obrin possibilitats en altres àmbits i etapes educatives.  El projecte explicita la vinculació amb la Justícia Global, les seves temàtiques i el vincle entre la dimensió global del projecte i el context local d’intervenció.  El projecte preveu espais i activitats de reflexió específics.  El partenariat entre l’entitat i el centre educatiu és pertinent i els dos equips se senten participants actius en la proposta afavorint el treball en xarxa entre diferents agents.  Es preveu una avaluació dels aprenentatges de les persones participants i del projecte en general.  El projecte inclou un espai de reconeixement i celebració per la tasca que han desenvolupat les persones participants.  El projecte preveu la difusió i comunicació com a estratègia per incrementar-ne l’impacte.  Queda garantit que el projecte és sostenible i replicable. Es valora de manera específica la previsió d’estratègies de traspàs i apoderament als centres.  El projecte queda inclòs en l’estratègia educativa de l’entitat i en el projecte educatiu de centre, com a indicador de la progressiva incorporació de l’aprenentatge servei a la seva dinàmica educativa. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL . MODALITAT C. 2 ANUALS C.2 Fins a 1. Pertinència 25 1.1 Pel grau d’adequació del projecte a la metodologia d’aprenentatge servei 12 Pel grau d’adequació del projecte a l’educació per a la Justícia Global, a la 1.2 convocatòria de subvencions i als objectius, valors i fites del Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona. 13 2. Capacitat operativa dels agents participants 10 22 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 22-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i tècnica (coneixement de la temàtica) en relació al projecte presentat 10 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, plausible i elaborada correctament 5 Per la descripció i fonamentació de les tasques de servei i coherència amb 3.2 la situació existent i la problemàtica a la ciutat de Barcelona que motiva la necessitat social a la qual atén el projecte 8 3.3 Per la descripció i fonamentació dels aprenentatges curriculars o de projecte educatiu que es desenvoluparan 8 3.4 Pel grau de coherència i vinculació entre el servei, els aprenentatges curriculars i la necessitat social 4 3.5 Pel grau d’implicació dels/ de les participants i els espais de participació que tindran 3 3.6 Pel grau de descripció i fonamentació dels espais i activitats de reflexió 3 3.7 Pel grau d’incorporació d’una cultura avaluadora en tots els elements del projecte 2 3.8 Pel grau de detall en la difusió del projecte, el reconeixement dels/de les participants i les celebracions 2 4. Sostenibilitat i viabilitat 15 4.1 Pel grau de sostenibilitat, replicabilitat, abast i impacte del projecte 15 5. Característiques del pressupost 15 5.1 Per grau d'adequació del pressupost als objectius del projecte presentat 15 MODALITAT C.3. Projectes adreçats a promoure la coherència de polítiques públiques envers la Justícia Global Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n'hi ha Descripció: En el marc del programa d’Educació per a la Justícia Global, i en base a l’objectiu estratègic 10 del Pla Director, de millorar la coherència de polítiques envers la justícia global, s’estableix una modalitat dirigida específicament a desplegar el principi de coherència amb la Justícia Global: 1) en el conjunt de l'acció de govern de la ciutat i de les administracions públiques supramunicipals en les que està incardinada la ciutadania barcelonina; 2) en l’acció dels agents de la ciutat diferents de les administracions públiques (grups d’interès particulars, empreses, consumidors, etc). És a dir, l’enfocament de cooperació de banda ampla, que aborda els efectes que pugui tenir qualsevol de les polítiques d’aquestes administracions públiques i d’altres agents de la ciutat no públics sobre el benestar de la població mundial, amb especial atenció a les poblacions vulnerables i als països empobrits. La finalitat dels projectes és promoure actuacions que:  Identifiquin el grau de responsabilitat dels agents de la ciutat (siguin administracions públiques o no), els seus valors, els mecanismes i els processos associats en la generació de problemàtiques globals amb repercussions locals sobre poblacions vulnerables.  Defineixin estratègies encaminades a la Justícia Global. 23 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 23-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics La tipologia de projectes és la següent:  Elaboració, publicació i difusió d’informes de recerca i policy papers  Plans de formació de col·lectius específics  Campanyes de comunicació  Processos d’incidència en polítiques públiques  Plans d’incidència pública i mobilització Tots els projectes han d’incorporar accions de sensibilització, difusió i comunicació adreçats a la ciutadania de Barcelona, tots els projectes han d’establir clarament els impactes a l’exterior que estan tenint o poden tenir les polítiques o accions identificades. Objectius: Les intervencions proposades hauran d’incidir positivament en algun dels objectius estratègics i objectius específics que estableix el Pla Director vigent, excepte l’objectiu estratègic 6, i el seus respectius objectius específics. Aspectes que es tindran en compte per a la valoració:  El grau d’impacte que tenen aquestes polítiques o accions a l’exterior i especialment en col·lectius amb drets especialment vulnerats a l’exterior.  Els projectes que combinen diferents dimensions de l'Educació per a la Justícia Global: recerca, comunicació, formació i incidència política i pública.  L'experiència prèvia i la trajectòria en aquest àmbit d'actuació.  La pertinència de la política, l'instrument, i els actors elegits.  El grau de concordança amb els debats de l'opinió pública de la ciutadania de Barcelona i/o de l’exterior (comunitats afectades a l’exterior o xarxes d’entitats per la justícia global internacionals). CRITERIS DE VALORACIÓ PER A EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL . MODALITAT C. 3 ANUALS C.3 Fins a 1. Pertinència 25 Pel grau d'alineament del projecte respecte a la convocatòria de 1.1 subvencions i als objectius, valors i fites del Pla Director de Cooperació 6 per a la Justícia Global de l'Ajuntament de Barcelona 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte de la política que s'aborda 11 1.3 Pel grau d'adequació del projecte a l’hora d’abordar la vulneració de drets de la població exterior objecte de la intervenció 8 2. Capacitat operativa dels agents participants 10 24 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 24-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i tècnica (coneixement de la 10 temàtica) en relació al projecte presentat 3. Metodologia 35 3.1 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, plausible i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i solidesa dels mecanismes de canvi 5 3.3 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d' acció 5 3.4 Per l' adequació dels elements de la matriu d' avaluació al diagnòstic i relat del projecte 5 3.5 Pel grau de compromís i innovació d' altres agents i població meta en el projecte 5 4. Sostenibilitat i viabilitat 15 4.1 Pel grau de sostenibilitat i viabilitat del projecte 15 5. Característiques del pressupost 15 5.1 Pel grau d'adequació del pressupost al relat de canvi del projecte 15 MODALITAT C.4. Projectes d’incidència i Educació per a la Justícia Global que promoguin la justícia ambiental, en el context d’emergència climàtica global. Incompatibilitats específiques de la modalitat:  No n’hi ha Descripció: En el marc del programa d’Educació per a la Justícia Global, i en base als objectius específics 2.5, de fomentar l’educació per a la sostenibilitat i 2.6, de reforçar les capacitats institucionals i de la societat civil per denunciar els impactes negatius dels models extractivistes i promoure models de producció, consum i intercanvi alternatius (sostenibles i justos), s’estableix una nova modalitat que té la voluntat de donar a conèixer a la ciutadania de Barcelona la realitat i el context de l’emergència c limàtica i els seus impactes en el Sud Global, així com de qualsevol altre àmbit de la justícia ambiental, a través d’accions de sensibilització, difusió i comunicació i campanyes d’incidència. Tots els projectes han d’establir clarament els impactes a l’exterior, en aspectes de justícia ambiental i/o justícia climàtica. Aquesta modalitat s’adreça a les entitats que treballin la incidència i l’Educació per a la Justícia Global amb experiència i expertesa en l’àmbit de la justícia ambiental. La finalitat d’aquests projectes és, entre d’altres:  Contribuir a millorar el coneixement per part de la ciutadania de Barcelona de les relacions de causalitat globals que constitueixen la base de l’actual emergència climàtica i els seus impactes en el Sud global.  Afavorir la producció i comunicació de coneixement sobre la situació internacional ambiental i climàtica actual per tal d’impulsar les polítiques públiques i el canvi cultural necessaris per fer front a la crisi climàtica global, amb èmfasi en l’ impacte en els territoris i poblacions especialment afectats del Sud Global (per exemple, refugiats climàtics, vulneració de drets ambientals, etc.), així com sobre les generacions futures. 25 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 25-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics  Fer el mapatge dels principals vectors locals causants de la pressions ambientals i climàtiques que afectin la justícia global.  Reforçar el teixit d’associacions de Barcelona que treballen per la justícia climàtica i ambiental, especialment si treballen amb contraparts internacionals fent incidència o donant suport a persones defensores ambientalistes a països del Sud.  Observar la dimensió extraterritorial dels canvis que es proposin a la ciutat quan aquests afectin la justícia climàtica i ambiental planetàries. Aspectes que es tindran en compte per a la valoració:  Grau d’alineació amb plans i polítiques en la matèria, locals i internacionals (per exemple, la capitalitat alimentària sostenible Barcelona 2021, el Pla Clima 2018-2021, la Declaració d’Emergència Climàtica, etc.)  La promoció de moviments de joves que lluiten per la justícia climàtica.  El projecte proposa fites concretes per avançar en el paradigma del decreixement.  El projecte incorpora de manera concreta la justícia intergeneracional.  La participació en el projecte de col·lectius o xarxes del Sud Global afectats. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL . MODALITAT C.4 ANUALS C.4 Fins a 1. Pertinència 25 Pel grau d'alineament del projecte respecte a la convocatòria de 1.1 subvencions i als objectius, valors i fites del Pla Director de Cooperació 6 per a la Justícia Global de l'Ajuntament de Barcelona 1.2 Pel grau de pertinència del projecte respecte del context on es desenvolupa la intervenció 10 1.3 Pel grau d'adequació del projecte a l’educació per a la Justícia Global i 9 la incorporació de la dimensió global (vincle local-global) 2. Capacitat operativa dels agents participants 10 2.1 Per la capacitat de gestió administrativa i tècnica (coneixement de la temàtica) en relació al projecte presentat 10 3. Metodologia 35 Per la fonamentació del projecte en una estructura coherent, sòlida, 3.1 plausible i elaborada correctament 15 3.2 Pel grau de claredat i solidesa dels mecanismes de canvi 5 3.3 Pel grau de claredat i factibilitat del pla d' acció 5 3.4 Per l' adequació dels elements de la matriu d' avaluació al diagnòstic i relat del projecte 5 3.5 Pel grau de compromís i innovació d' altres agents i població meta en el projecte 5 4. Sostenibilitat i viabilitat 15 26 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 26-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics 4.1 Pel grau de sostenibilitat i viabilitat del projecte 15 5. Característiques del pressupost 15 5.1 Pel grau d'adequació del pressupost al relat de canvi del projecte 15 13. PROTECCIÓ DE DADES De conformitat amb la normativa vigent es detalla la informació bàsica sobre el tractament de les dades personals. També es pot trobar tota la informació del tractament 0334 a l’enllaç següent: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades?tractament=0334 Responsable del tractament: Ajuntament de Barcelona. Pl. Sant Jaume, 1. 08002 Barcelona Delegat de protecció de dades: Es pot contactar a l’enllaç següent: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/contacteu-amb-delegat-proteccio- dades Av. Diagonal, 220, 4a planta. 08018 Barcelona Finalitat del tractament: Gestió de les subvencions demanades a l’Ajuntament de Barcelona. Legitimació: Llei 38/2003, general de subvencions Drets de les persones: Es poden exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació sobre les dades, mitjançant l’enllaç següent: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/quins-drets-tinc-sobre-meves- dades Si no s’ha obtingut plena satisfacció en l’exercici dels drets, es pot presentar una reclamació davant de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, c/ Rosselló, 214, 08008 Barcelona. Es pot trobar tota la informació de la política de privacitat i protecció de dades a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades 14. CODI ÈTIC Els i les sol·licitants hauran d’adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d’incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta, serà d’aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l’article 84 pel que fa a beneficiaris i beneficiàries d’ajuts, sense perjudici d’aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. 15. RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre: • Les Bases reguladores. • Aquesta convocatòria. • La Normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament reglamentari aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. • Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 27 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 27-28 https://bop.diba.cat A Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Departament de Serveis Jurídics • Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva de dones i homes. • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Barcelona, 22 de desembre de 2021 Secretària delegada de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI M. Victoria Moreno Ortiz 28 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 30-12-2021 CVE 202110154842 Pàg. 28-28 https://bop.diba.cat A