Enquesta de Serveis Municipals 2021 Resum de resultats Del 19 d’abril al 6 de juliol de 2021 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r21007 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió FITXA TÈCNICA EDICIÓ NUMERO 36 DATES DEL TREBALL DE CAMP ERROR MOSTRAL Del 19 d’abril al 6 de juliol de 2021 ±1,4% per al conjunt de la Barcelona. Entre el 3,4% i el 5,0% UNIVERS per als districtes Població de Barcelona de 18 anys i ORGANISME PROMOTOR més. Oficina Municipal de Dades GRANDÀRIA DE LA MOSTRA 5.999 entrevistes. METODOLOGIA Entrevista personal realitzada amb suport informàtic (CAPI) al domicili. 1 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ ECONOMIA FAMILIAR HAB8 Situació econòmica de la llar 5999 Ha millorat el darrer any 2 respecte l'any anterior Ha empitjorat el darrer any Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA PERSONAL MÉS IMPORTANT Variació 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 darrer any ATUR / CONDICIONS DE TREBALL 24,4 28,9 32,2 28,0 25,5 24,9 17,5 14,6 14,6 15,2 15,8 0,6 PROBLEM ES ECONÒM ICS 15,1 18,5 17,5 14,4 11,1 9,7 7,0 6,4 5,9 7,5 7,2 - 0,3 INSEGURETAT 9,3 4,7 4,6 4,3 3,5 3,1 3,5 3,1 7,3 7,2 7,2 0,0 ASPECTES POLÍTICS 1,6 1,4 1,8 2,3 2,8 2,2 2,8 5,4 6,5 3,6 5,9 2,3 ACCÉS A L'HABITATGE 2,5 1,5 1,3 1,1 1,2 1,7 5,9 7,6 8,3 6,0 5,6 - 0,4 COVID-19 - - - - - - - - - 10,9 4,3 - 6,6 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 4,2 4,3 2,6 4,2 4,3 5,1 4,1 3,5 4,2 5,1 3,6 - 1,5 PRESTACIONS I AJUTS 4,0 4,1 4,4 4,3 3,7 4,7 4,4 5,6 3,6 3,0 2,8 - 0,2 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 2,9 1,8 1,8 1,9 1,8 2,4 2,6 2,0 2,0 1,6 2,6 1,0 NETEJA 2,2 1,4 1,1 1,7 2,1 1,6 2,5 1,4 1,9 2,5 2,5 0,0 PROBLEM ES I PREOCUPACIONS PERSONALS 4,2 5,6 2,8 2,1 2,6 2,9 2,4 2,7 3,0 3,0 2,4 - 0,6 CONTAM INACIÓ I M EDI AM BIENT 0,8 0,3 0,5 0,8 0,9 1,7 2,7 2,1 3,2 2,2 2,3 0,1 TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNICACIONS 1,9 1,9 1,7 2,5 2,3 3,5 3,2 2,0 3,1 2,4 2,2 - 0,2 ENCAIX DE CATALUNYA A ESPANYA 0,7 1,0 1,7 1,7 2,9 2,4 2,4 9,1 5,2 2,2 2,1 - 0,1 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 3,1 1,5 1,2 1,2 1,9 1,9 1,8 1,7 2,3 0,9 1,9 1,0 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 0,5 0,9 1,1 1,3 1,8 2,5 1,6 1,4 1,7 1,1 1,8 0,7 IM POSTOS I M ULTES 1,0 1,3 1,5 1,7 1,5 1,7 2,1 0,7 0,9 1,0 1,6 0,6 SOROLLS 2,2 1,4 1,2 1,8 2,2 1,6 2,6 1,4 1,0 1,0 1,4 0,4 CONGESTIÓ DE TRÀNSIT - - - - - - - - - - 1,3 - GESTIÓ DE L'ADM INISTRACIÓ PÚBLICA 0,5 1,5 1,1 - 0,4 CIRCULACIÓ 1,4 0,8 0,7 1,4 1,8 1,9 2,4 2,0 2,2 2,3 - - ALTRES 8,7 9,1 9,2 10,4 11,7 11,3 14,1 11,3 7,3 4,8 8,1 3,3 TOT / TOTS 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,1 0,2 0,1 - 0,1 CAP / RES 8,5 7,8 9,0 10,7 12,4 11,1 12,3 12,0 8,9 9,3 9,5 0,2 NS / NC 1,0 1,7 1,9 2,0 1,9 2,1 2,0 4,0 6,4 5,5 6,8 1,3 N (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6676) (5999) HAB8 Situació econòmica de la llar 5999 Ha millorat el darrer any P5 I a vostè, personalment, quin és 5999 3 respecte l'any anterior Ha empitjorat el darrer any el problema que l’afecta més? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió 02 Imatge de la ciutat 4 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ DE L'EVOLUCIÓ DE BARCELONA, CATALUNYA I ESPANYA IMATGE DE LA CIUTAT BARCELONA CATALUNYA ESPANYA P1 En general, vostè creu que el darrer any, Barcelona ha 5999 5 millorat o ha empitjorat? I Catalunya? I Espanya? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PERSPECTIVES DE FUTUR A BARCELONA, CATALUNYA I ESPANYA IMATGE DE LA CIUTAT BARCELONA CATALUNYA ESPANYA P2 I, de cara al futur, vostè creu que Barcelona millorarà o 5999 6 empitjorarà? I Catalunya? I Espanya? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió SATISFACCIÓ DE VIURE A BARCELONA IMATGE DE LA CIUTAT DISRICTE P3 Em podria dir quin és el seu grau de satisfacció de viure 5999 7 a la ciutat de Barcelona? 0 = gens satisfet/a; 10 = molt satisfet/a Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió LLOC DE RESIDÈNCIA PREFERIT EVOLUCIÓ EL BARRI P18 Si tingués la possibilitat i els mitjans per canviar de 5999 En el seu barri 8 residència, vostè on aniria a viure? Altre barri de Barcelona Fora de Barcelona Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU A ... IMATGE DE LA CIUTAT BARCELONA CATALUNYA ESPANYA IN SEGU R ETA T 14 ,5 ASPECTES POLÍTICS 20,1 ASPECTES POLÍTICS 29,4 A C C ÉS A L'HA B ITA TGE 7,4 ENCAIX DE CATALUNYA A ESPANYA 15,4 A TU R / C ON D IC ION S D E TR EB A LL 13 ,8 A TU R / C ON D IC ION S D E TR EB A LL 7,3 A TU R / C ON D IC ION S D E TR EB A LL 9 ,6 PROBLEM ES ECONÒM ICS 7,9 N ETEJA 6 ,9 PROBLEM ES ECONÒM ICS 6,2 GESTIÓ POLÍTICA ESTATAL 7,2 C ON TA M IN A C IÓ I M ED I A M B IEN T 5,2 GESTIÓ POLÍTICA AUTONÒM ICA 5,4 ENCAIX DE CATALUNYA A ESPANYA 5,8 CONGESTIÓ DE TRÀNSIT 4,7 IN SEGU R ETA T 4 ,1 COVID-19 3,6 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 3,9 TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNICACIONS 2,6 LA CORRUPCIÓ I EL FRAU 3,1 PROBLEM ES ECONÒM ICS 3,7 COVID-19 2 ,5 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 2,2 ASPECTES POLÍTICS 3,6 A C C ÉS A L'HA B ITA TGE 1,7 IN SEGU R ETA T 1,8 GESTIÓ POLÍTICA M UNICIPAL 3,5 COVID-19 2,9 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 1,7 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 1,4 TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNICACIONS 2,8 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 1,6 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 1,2 TURISM E 2,6 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 1,5 DESIGUALTAT / DESEQ. / M ODEL TERRITORIAL 1,0 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 2,2 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 1,2 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 1,0 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 2,1 C ON TA M IN A C IÓ I M ED I A M B IEN T 1,1 ALTRES 5,2 SOROLLS 2,0 TURISM E 1,0 TOT / TOTS 0,1 CIRCULACIÓ DE BICICLETES I PATINETS 2,0 ALTRES 5,5 CAP / RES 1,3 GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DEL TRÀNSIT 1,8 CAP / RES 2,1 NS / NC 14,2 M ASSIFICACIÓ 1,8 NS / NC 16,8 ENCAIX DE CATALUNYA A ESPANYA 1,7 APARCAM ENT 1,3 M ODEL DE CIUTAT 1,2 ESPAIS VERDS 1,0 ALTRES 7,2 CAP / RES 1,3 NS / NC 5,2 P4 Em podria dir quin considera que és el problema més 5999 9 En negreta els problemes més importants a Barcelona (percentatges iguals o superiors a 5%) greu que té la ciutat de Barcelona en aquests Espontània Es mostren els aspectes iguals o superiors a 1% moments? I el de Catalunya? I el d’Espanya? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU A BARCELONA INSEGURETAT IMATGE DE LA CIUTAT P4 Em podria dir quin considera que és el problema més 5999 10 greu que té la ciutat de Barcelona en aquests Espontània moments? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU A BARCELONA ACCÉS A L’HABITATGE IMATGE DE LA CIUTAT P4 Em podria dir quin considera que és el problema més 5999 11 greu que té la ciutat de Barcelona en aquests Espontània moments? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU A BARCELONA ATUR / CONDICIONS DE TREBALL IMATGE DE LA CIUTAT P4 Em podria dir quin considera que és el problema més 5999 12 greu que té la ciutat de Barcelona en aquests Espontània moments? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU A BARCELONA NETEJA IMATGE DE LA CIUTAT P4 Em podria dir quin considera que és el problema més 5999 13 greu que té la ciutat de Barcelona en aquests Espontània moments? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió 03 Gestió municipal 14 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ EVOLUCIÓ GESTIÓ MUNICIPAL GENERALITAT DE CATALUNYA L’AJUNTAMENT DE BARCELONA GOVERN ESPANYOL P6 Com qualificaria la gestió de l’Ajuntament? 5999 Aprovat (5 a 10) 15 I la de la Generalitat de Catalunya? 0 = molt dolenta; 10 = molt bona Suspès (0 a 4) I la del Govern Espanyol? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió MOTIU PER APROVAR / SUSPENDRE GESTIÓ DE L'AJUNTAMENT GESTIÓ MUNICIPAL NS / NC GESTIÓ POLÍTICA 9,3 34,7 1,6 GESTIÓ ADMINISTRATIVA 0,8 8,2 NETEJA 1,6 3,2 CONTAMINACIÓ / MEDI AMBIENT 0,2 2,8 SUSPÈS PRESTACIONS I AJUTS 0,2 2,5 21,5 APROVAT URBANISME 0,6 2,4 76,9 EQUIPAMENTS I SERVEIS 0,2 2,2 MESURES DE GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DEL TRÀNSIT 2,3 2,0 TRANSPORTS 0,3 1,7 CIRCULACIÓ DE BICICLETES I PATINETS 0,4 1,6 ESPAIS VERDS 0,1 1,5 REDUIR LA CIRCULACIÓ EN VEHICLE PRIVAT 0,0 1,4 HABITATGE 0,3 1,1 ALTRES 4,1 4,3 TOT / TOTS 0,1 0,0 CAP / RES 0,0 0,1 NS / NC 0,3 7,2 40 30 20 10 0 10 20 30 40 % Es mostren els aspectes iguals o superiors a 1% P6.A Quin és el motiu principal pel qual aprova la gestió de Aproven la gestió de l’Ajuntament de Barcelona P6.A Quin és el motiu principal pel qual suspèn la gestió Suspenen la gestió de l’Ajuntament de Barcelona 16 l’Ajuntament de Barcelona? 4613 de l’Ajuntament de Barcelona? 1291 Espontània Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PRINCIPAL DEMANDA A L'AJUNTAMENT GESTIÓ MUNICIPAL M ILLORAR ELS ASPECTES POLÍTICS 8,8 M ILLORAR LA SEGURETAT 8,8 M ILLORAR LA NETEJA 8,1 FACILITAR L'ACCÉS A L'HABITATGE 7,3 M ILLORAR LA GESTIÓ POLÍTICA M UNICIPAL 5,4 AUGM ENTAR / M ILLORAR ELS ESPAIS VERDS 4,6 M ILLORAR TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNIC. 4,4 AUGM ENTAR / M ILLORAR EQUIPAM ENTS I SERVEIS 4,2 CANVIAR EL M ODEL DE CIUTAT 3,1 M ILLORAR LA CIRCULACIÓ DE BICICLETES I PATINETS 2,7 COM BATRE ATUR / M ILLORAR CONDIC. TREBALL 2,7 AUGM ENTAR PRESTACIONS I AJUTS 2,5 M ILLORAR L'URBANISM E 2,4 M ILLORAR EL M ANTENIM ENT 2,2 M ILLORAR EL TRÀNSIT 2,0 M ILLORAR LA CONTAM INACIÓ I EL M EDI AM BIENT 2,0 CANVIAR VAL. SOCIALS / PROM OCIONAR L'EDUC., CIVISM E 1,9 M ILLORAR LA GESTIÓ DE L'ADM INISTRACIÓ PÚBLICA 1,9 M ILLORAR EXCLUSIÓ SOCIAL 1,6 AUGM ENTAR / ABARATIR L'APARCAM ENT 1,6 REDUIR LA CIRCULACIÓ EN VEHICLE PRIVAT 1,6 REGULAR EL TURISM E / M ILLORAR-NE LA QUALITAT 1,5 SOLUCIONAR ELS PROBLEM ES ECONÒM ICS 1,5 M ESURES DE GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DEL TRÀNSIT 1,4 M ENYS IM POSTOS I M ULTES 1,2 SOLUCIONAR PROB. ASSOCIATS IM M IGRACIÓ 1,0 ALTRES 4,0 TOT / TOTS 0,1 CAP / RES 1,1 NS / NC 8,4 P7 Què demanaria a l’Ajuntament que fes per la ciutat? 5999 17 Es mostren els aspectes iguals o superiors a 1% Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió GESTIÓ DELS DINERS DE L'AJUNTAMENT EVOLUCIÓ GESTIÓ MUNICIPAL P11 Com creu que l’Ajuntament utilitza els diners que té: 5999 Molt bé / bé 18 molt bé, bé, malament o molt malament? Malament / molt malament Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió 04 Els serveis municipals 19 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ D'EVOLUCIÓ DELS SERVEIS ELS SERVEIS P8.B Respecte als següents aspectes, vostè creu que el 5999 Ha millorat Ha empitjorat 20 darrer any han millorat o han empitjorat? Està igual NS / NC Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS EVOLUCIÓ ELS SERVEIS Variació 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 darrer any 10 anys BOM BERS - - - - - - - 8,3 8,1 8,2 8,2 0,0 - 0,0 BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 7,5 7,6 7,6 7,5 7,8 7,8 7,9 8,0 7,9 7,7 7,8 0,1 0,1 M ERCATS M UNICIPALS 7,0 7,0 7,0 7,0 7,3 7,3 7,3 7,5 7,5 7,4 7,5 0,1 0,3 CENTRES CÍVICS - - - 7,0 7,5 7,5 7,5 7,7 7,6 7,4 7,4 0,0 - 0,1 AUTOBÚS 6,8 6,6 6,9 6,7 7,1 6,9 7,0 7,3 7,2 7,1 7,3 0,2 0,4 TRAM VIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) - - - - - - 7,2 7,5 7,3 7,3 7,3 0,0 - 0,1 M ETRO 7,3 7,1 7,3 7,1 7,4 7,1 7,1 7,5 7,4 7,0 7,3 0,3 0,0 RECOLLIDA D'ESCOM BRARIES 7,0 7,3 7,4 7,3 7,3 7,5 7,4 7,5 7,4 7,1 7,2 0,1 - 0,2 ENLLUM ENAT PÚBLIC 6,5 6,7 6,7 6,6 6,8 6,9 7,0 7,2 7,0 6,9 7,1 0,2 0,3 ACTIVITATS CULTURALS 6,9 6,9 6,9 6,9 7,2 7,3 7,4 7,5 7,4 7,0 7,0 0,0 - 0,2 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 5,8 5,9 6,1 6,1 6,6 6,6 6,8 7,0 6,8 6,6 6,8 0,2 0,4 SERVEIS INFORM ACIÓ CIUTADANA 6,4 6,6 6,7 6,7 6,9 6,8 7,0 7,1 7,0 6,3 6,6 0,3 - 0,1 BICING 6,0 6,1 5,9 6,0 6,3 6,0 6,2 6,2 6,7 6,7 6,6 - 0,1 0,4 INSTAL.LACIONS ESPORTIVES 6,1 6,1 6,3 6,2 6,3 6,4 6,4 6,6 6,6 6,5 6,6 0,1 0,3 FESTES POPULARS 6,7 6,8 6,9 6,9 7,2 7,2 7,3 7,3 7,3 6,9 6,6 - 0,3 - 0,4 ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 6,0 6,1 6,3 6,2 6,4 6,4 6,4 6,6 6,4 6,4 6,5 0,1 0,2 FAÇANES, CONSERVACIÓ EDIFICIS 6,2 6,1 6,1 6,0 6,3 6,4 6,5 6,7 6,7 6,4 6,4 0,0 0,1 NETEJA DELS CARRERS 6,2 6,5 6,7 6,5 6,5 6,7 6,7 6,7 6,5 6,1 6,4 0,3 - 0,1 GUÀRDIA URBANA 5,5 5,5 5,7 5,6 6,0 6,0 6,2 6,4 6,1 6,1 6,3 0,2 0,4 URBANISM E (NOUS CARRERS, PLACES) 6,2 6,1 6,2 6,2 6,4 6,5 6,4 6,7 6,6 6,3 6,2 - 0,1 - 0,1 ASFALTAT, CONSERVACIÓ CARRERS 6,0 5,9 5,9 5,9 6,2 6,2 6,3 6,5 6,3 6,2 6,1 - 0,1 - 0,0 SEGURETAT CIUTADANA (BARRI) 5,3 5,6 5,8 5,8 6,2 6,4 6,5 6,5 6,0 5,8 5,9 0,1 - 0,1 SOROLL 4,7 5,0 5,2 5,4 5,4 5,5 5,3 5,6 5,8 5,7 5,8 0,1 0,5 SEGURETAT CIUTADANA (CIUTAT) 4,8 5,2 5,4 5,5 5,9 6,1 6,3 6,3 5,5 5,2 5,4 0,2 - 0,2 CIRCULACIÓ 4,8 5,2 5,4 5,2 5,3 5,2 5,1 5,5 5,4 5,5 5,4 - 0,1 0,1 APARCAM ENT 3,2 3,4 3,5 3,4 3,7 3,7 3,7 3,9 4,0 4,0 4,1 0,1 0,5 N (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6676) (5999) P8.A Puntuació de la gestió municipal 5999 VARIACIÓ Darrer any: Any actual - any anterior TENDÈNCIA >= 0,3 < - 0,1 ; > -0,3 21 en els següents aspectes: 0 = pèssima; 10 = excel·lent 10 anys: Any actual - mitjana dels 10 anys anteriors < 0,3 ; > 0,1 <= -0,3 <= 0,1 ; >= -0,1 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS PELS USUARIS/ÀRIES ELS SERVEIS % PERSONES USUÀRIES VALORACIÓ MITJANA (Persones usuàries vs Total Barcelona) P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següents 5999 Total Barcelona 22 P8.C aspectes: Usuaris/àries dels serveis Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES EVOLUCIÓ / ANÀLISI PER TERRITORI ELS SERVEIS Percepció d'evolució Valoració Ha Puntuació Valora Ha millorat % Està Igual % empitjorat % M itjana % 27,8 48,2 19,5 7,2 99,5 EVOLUCIÓ P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següent aspecte: 5999 Ha millorat 23 Respecte al següent aspecte, vostè creu que el darrer P8.B 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat any ha millorat o ha empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió NETEJA DELS CARRERS EVOLUCIÓ / ANÀLISI PER TERRITORI ELS SERVEIS Percepció d'evolució Valoració Ha Puntuació Valora Ha millorat % Està Igual % empitjorat % M itjana % 28,4 38,1 30,7 6,4 99,7 EVOLUCIÓ P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següent aspecte: 5999 Ha millorat 24 Respecte al següent aspecte, vostè creu que el darrer P8.B 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat any ha millorat o ha empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió CIRCULACIÓ EVOLUCIÓ / ANÀLISI PER TERRITORI ELS SERVEIS Percepció d'evolució Valoració Ha Puntuació Valora Ha millorat % Està Igual % empitjorat % M itjana % 28,2 20,6 47,0 5,4 96,4 EVOLUCIÓ P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següent aspecte: 5999 Ha millorat 25 Respecte al següent aspecte, vostè creu que el darrer P8.B 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat any ha millorat o ha empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió SEGURETAT CIUTADANA - CIUTAT EVOLUCIÓ / ANÀLISI PER TERRITORI ELS SERVEIS Percepció d'evolució Valoració Ha Puntuació Valora Ha millorat % Està Igual % empitjorat % M itjana % 21,6 23,0 49,2 5,4 96,1 EVOLUCIÓ P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següent aspecte: 5999 Ha millorat 26 Respecte al següent aspecte, vostè creu que el darrer P8.B 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat any ha millorat o ha empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió SEGURETAT CIUTADANA - BARRI EVOLUCIÓ / ANÀLISI PER TERRITORI ELS SERVEIS Percepció d'evolució Valoració Ha Puntuació Valora Ha millorat % Està Igual % empitjorat % M itjana % 20,8 36,0 38,2 5,9 97,7 EVOLUCIÓ P8.A/ Puntuació de la gestió municipal en els següent aspecte: 5999 Ha millorat 27 Respecte al següent aspecte, vostè creu que el darrer P8.B 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat any ha millorat o ha empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió MITJÀ DE TRANSPORT USAT AMB MÉS FREQÜÈNCIA EVOLUCIÓ ELS SERVEIS Variació 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 darrer any 10 anys TRANSPORT PÚBLIC 72,4 67,5 67,5 68,8 69,4 69,9 69,4 69,0 69,4 63,3 63,2 -0,1 -5,4 M ETRO / FGC URBÀ 42,7 39,3 38,8 40,8 41,0 38,6 38,2 37,0 37,0 31,3 31,4 0,1 - 7,0 AUTOBÚS 24,8 23,7 24,5 23,6 24,5 27,0 26,7 26,5 27,1 24,3 25,2 0,9 - 0,1 BICICLETA (BICING) 2,3 2,4 2,1 2,0 2,3 2,3 2,3 2,7 2,7 4,6 3,8 -0,8 1,2 TAXI 1,3 1,2 1,1 1,1 1,0 1,1 1,1 1,6 1,3 1,6 1,4 -0,2 0,2 TREN (RENFE / FGC INTERURBÀ) 0,9 0,4 0,5 0,9 0,3 0,6 0,5 0,6 0,7 0,8 0,7 -0,1 0,1 TRAM VIA (TRAM , TRAM BAIX, TRAM BESÒS) 0,4 0,4 0,5 0,4 0,2 0,3 0,6 0,5 0,6 0,7 0,7 0,0 0,2 TRANSPORT PRIVAT 19,8 21,1 19,9 19,2 19,5 20,7 21,3 20,8 21,6 24,0 23,4 -0,6 2,6 COTXE 9,6 10,5 8,9 8,6 8,4 9,7 8,7 8,3 8,6 10,1 10,1 0,0 1,0 M OTO / CICLOM OTOR 7,9 8,4 8,2 7,9 8,2 7,9 8,6 8,8 8,4 8,6 7,8 -0,8 - 0,5 BICICLETA (D'ÚS PARTICULAR) 2,4 2,3 2,9 2,7 2,9 3,1 4,0 3,7 3,9 4,2 4,1 -0,1 0,9 PATINET / PATINET ELÈCTRIC - - - - - - - - 0,7 1,1 1,4 0,3 0,6 CAM INANT 7,5 11,2 12,3 11,6 10,9 9,3 9,1 9,9 8,7 12,2 13,2 1,0 3,0 ALTRES 0,2 0,2 0,3 0,4 0,2 0,2 0,2 0,4 0,3 0,2 0,1 -0,1 - 0,2 CAP 0,4 0,1 -0,3 - 0,3 N (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6000) (6676) (5999) P9 Quin mitjà de transport utilitza 5999 VARIACIÓ Darrer any: Any actual - any anterior TENDÈNCIA >= 3% 28 amb més freqüència per anar a 10 anys: Any actual - mitjana dels 10 anys anteriors < 3% ; > -3% les seves activitats principals? <= -3% Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió 05 El barri 29 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ DE L’EVOLUCIÓ DEL BARRI DURANT EL DARRER ANY ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI P13 En general, vostè creu que el darrer any el seu barri ha 5999 Ha millorat Ha empitjorat 30 millorat o ha empitjorat? Està igual NS / NC Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió EL BARRI EL DARRER ANY ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI P13 En general, vostè creu que el darrer any el seu barri ha 5999 31 millorat o ha empitjorat? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió SATISFACCIÓ DE VIURE AL BARRI ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P15 Quin és el seu grau de satisfacció de viure en el seu 5999 32 barri? 0 = gens satisfet/a; 10 = molt satisfet/a Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió EL BARRI RESPECTE A BARCELONA ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI P17 Respecte al conjunt de la ciutat de Barcelona, creu que 5999 33 el seu barri és un dels millors o un dels pitjors? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI Total Sants- Sarrià-Sant Horta- Sant Barcelona Ciutat Vella L'Eixample M ontjuïc Les Cort Gervasi Gràcia Guinardó Nou Barris Andreu Sant M artí INSEGURETAT 2 0 ,0 3 9 ,7 11,6 2 7,3 9 ,2 10 ,7 5,7 2 0 ,2 2 5,5 2 3 ,1 2 5,8 NETEJA 9 ,9 12 ,2 9 ,2 9 ,7 9 ,7 14 ,3 9 ,3 8 ,8 7,1 12 ,7 8 ,7 SOROLLS 7,2 9 ,4 10 ,7 7,0 6 ,0 8 ,2 11,3 5,8 5,6 4,2 4,2 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 4,3 5,5 2,4 4,7 3,6 2,2 4,1 2,8 8 ,7 6 ,4 3,8 ACCÉS A L'HABITATGE 3,6 2,3 5,0 3,1 4,0 4,1 9 ,0 2,9 1,1 2,0 3,2 TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNICACIONS 3,4 0,1 1,6 3,3 4,7 9 ,4 4,4 5,5 1,7 3,3 1,9 APARCAM ENT 3,2 0,1 2,8 2,2 4,6 5,2 4,7 3,2 2,3 3,5 3,4 M ANTENIM ENT 2,7 1,4 1,4 2,8 2,7 5,1 1,9 4,4 2,7 2,7 2,5 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 2,7 0,8 2,0 1,5 3,7 4,9 2,1 2,7 2,9 2,2 3,7 COM ERÇ 2,5 1,3 2,8 1,2 6 ,5 3,2 3,5 3,7 1,2 1,5 2,2 ESPAIS VERDS 2,3 0,1 2,7 4,3 1,3 3,6 3,1 2,0 0,6 0,9 2,9 CONGESTIÓ DE TRÀNSIT 2,1 0,2 6 ,3 0,5 1,2 2,5 3,6 1,8 0,4 1,2 0,6 URBANISM E 2,1 1,3 1,1 1,8 0,9 1,5 4,7 4,4 1,6 1,2 2,3 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 1,9 3,5 1,6 1,8 0,7 0,0 0,6 1,7 4,3 2,1 2,3 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 1,8 3,3 3,1 1,9 2,1 0,2 0,7 0,5 1,8 1,9 1,7 TURISM E 1,5 3,3 4,2 0,6 0,3 0,2 1,8 0,3 0,0 0,0 2,4 OCUPACIÓ D'HABITATGES 1,4 0,4 0,2 2,9 0,7 2,5 1,9 1,8 1,3 1,2 1,2 PROBLEM ES ECONÒM ICS 1,3 0,9 1,6 0,6 1,8 1,1 3,7 0,6 0,4 1,3 1,5 M ODEL DE CIUTAT 1,1 1,3 1,3 1,6 0,8 1,0 2,2 0,5 0,5 0,7 1,3 DROGUES / NARCOPISOS 1,0 4,7 0,3 0,8 0,3 0,3 0,0 0,9 2,6 1,6 0,4 ALTRES 6,8 3,1 9,3 6,6 7,6 7,5 5,6 5,4 6,8 8,4 6,0 CAP / RES 7,2 2,5 9,7 4,2 11,7 3,5 6,4 7,6 9,0 6,5 8,3 NS / NC 10,0 2,6 8,9 9,6 16,0 8,7 9,9 12,3 12,1 11,2 9,7 N (5999) (616) (924) (616) (437) (461) (462) (616) (616) (481) (770) P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 34 En negreta els problemes a Barcelona i a cada districte amb percentatges iguals o superiors a 5% moments el seu barri? Espontània Es mostren els aspectes iguals o superiors a 1% a Barcelona o qualsevol districtes Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Resum de Resultats Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ MUNICIPAL AL BARRI ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P19 I concretament, com qualificaria la gestió de 5999 35 l’ajuntament al seu barri? 0 = molt dolenta; 10 = molt bona