Enquesta de Serveis Municipals 2021 Ciutat Vella Del 19 d’abril al 6 de juliol de 2021 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r21007 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r21007 ENQUESTA SERVEIS MUNICIPALS 2021 CIUTAT VELLA DEL 19 D’ABRIL AL 6 DE JULIOL DE 2021 Departament d’Estudis d’Opinió Oficina Municipal de Dades C/ Avinyó, 32, 2a planta Tel. 934 027 918 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió ÍNDEX 003 FITXA TÈCNICA 005 PRESENTACIÓ 008 1. PERFIL DE LES PERSONES . RESIDENTS 014 2. IMATGE DE LA CIUTAT I DEL 0 BARRI 024 3. GESTIÓ MUNICIPAL 033 4. ELS SERVEIS MUNICIPALS 054 5. EL BARRI 076 6. ANNEX. PERFIL DELS BARCELONINS/NES DEL DISTRICTE 2 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió FITXA TÈCNICA ÀMBIT ASSIGNACIÓ DATA DE REALITZACIÓ Municipi de Barcelona. Fixa per a cadascun dels 39 grans barris Del 19 d’abril al 6 de juliol de 2021. (veure taula adjunta). Dins dels grans barris UNIVERS EMPRESA TREBALL DE CAMP l’afixació és proporcional a la població Població de Barcelona de 18 anys i més. GESOP segons el Padró municipal d’habitants. GRANDÀRIA DE LA MOSTRA ORGANISME PROMOTOR PONDERACIÓ 5.999 entrevistes al conjunt de la ciutat (616 Oficina Municipal de Dades En funció de la població objectiu real en al districte de Ciutat Vella). cadascun dels estrats definits per METODOLOGIA l'encreuament del gran barri, el sexe i l'edat Entrevista personal realitzada amb suport dels ciutadans per tal d'obtenir els resultats informàtic (CAPI) al domicili. del conjunt de la ciutat. PROCEDIMENT DE MOSTREIG ERROR MOSTRAL Mostreig aleatori estratificat. Els estrats Per a un nivell de confiança del 95,5% (2), s’han format per l’encreuament dels 73 i P = Q, l’error és de ±1,4% per al conjunt de barris amb el sexe, l’edat i la nacionalitat la mostra. Per a cadascun dels districtes el dels ciutadans/es. S’han aplicat quotes per a marge d’error és el següent: cadascun dels estrats. A més, s'han Ciutat Vella 4,5% Gràcia 4,7% Eixample 3,4% Horta - Guinardó 4,2% establert quotes marginals per persones en Sants - Montjuïc 4,2% Nou Barris 4,3% Les Corts 5,0% Sant Andreu 4,8% situació d’atur. Sarrià - Sant Gervasi 4,7% Sant Martí 3,8% 3 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió FITXA TÈCNICA mar ge Pobl aci ó 7 - Hor ta - Gui nar dó el Gui nar dó 154 8,1 22.262 el Bai x Gui nar dó Di st r i cte (10) Gr an Bar r i (39) n d'er r or >=18 anys Bar r i (73) 31.994 el Gui nar dó el Car mel i Can Bar ó 154 8,1 7.909 Can Bar ó 1 - Ci utat Vel l a el Raval 154 8,1 40.072 el Raval 27.565 el Car mel el Gòt i c 154 8,0 13.762 el Bar r i Gòt i c el s Bar r i s de l a Val l d'Hebr on 154 8,1 10.222 l a T ei xoner a l a Bar cel oneta 154 8,0 13.594 l a Bar cel oneta 6.286 Sant Genís del s Agudel l s Sant Per e, Santa Cater i na i l a Ri ber a 154 8,0 19.790 Sant Per e, Santa Cater i na i l a Ri ber a 4.302 M ontbau 2 - E i xampl e el For t P i enc 154 8,1 27.079 el For t P i enc 4.994 l a Val l d'Hebr on l a Sagr ada Famíl i a 154 8,1 45.521 l a Sagr ada Famíl i a 569 l a Cl ota l a Dr eta de l 'E i xampl e 154 8,1 37.641 l a Dr eta de l 'E i xampl e Hor ta i l a Font d'en Far gues 154 8,1 7.921 l a Font d'en Far gues l 'Ant i ga Esquer r a de l 'E i xampl e 154 8,1 36.750 l 'Ant i ga Esquer r a de l 'E i xampl e 22.288 Hor ta l a Nova Esquer r a de l 'E i xampl e 154 8,1 50.712 l a Nova Esquer r a de l 'E i xampl e 8 - Nou Bar r i s V i l api c i na, Por ta , el T ur ó de l a Pei r a i Can 178 7,5 22.138 V i l api c i na i l a T or r e Ll obeta Sant Antoni 154 8,1 33.772 Sant Antoni Peguer a 21.208 Por ta 3 - Sants - M ont j uïc el Pobl e Sec 154 8,1 34.345 el Pobl e Sec 13.439 el T ur ó de l a Pei r a l a M ar i na 154 8,1 1.020 l a M ar i na del P r at Ver mel l 1.839 Can Peguer a 26.328 l a M ar i na de Por t l a Gui neueta, Ver dun i l a P r osper i tat 173 7,6 12.918 l a Gui neueta l a Font de l a Guat l l a, Hostaf r ancs i l a 154 8,1 9.015 l a Font de l a Guat l l a 10.784 Ver dun Bor deta 13.962 Hostaf r ancs 22.780 l a P r osper i tat 16.698 l a Bor deta Canyel l es, l es Roquetes i l a T r i ni tat Nova 165 7,8 5.886 Canyel l es Sants i Sants-Badal 154 8,1 21.508 Sants-Badal 13.416 l es Roquetes 35.277 Sants 6.355 l a T r i ni tat Nova 4 - Les Cor ts l es Cor ts 193 7,2 39.189 l es Cor ts T or r e Bar ó, Ci utat M er i di ana i Val l bona 100 10,0 2.307 T or r e Bar ó l a M ater ni tat i Sant Ramon 174 7,6 20.390 l a M ater ni tat i Sant Ramon 8.823 Ci utat M er i di ana Pedr al bes 70 11,9 9.284 Pedr al bes 1.067 Val l bona 5 - Sar r i à - Sant Ger vasi Sar r i à, l es T r es T or r es i Val l v i dr er a 153 8,1 3.705 Val l v i dr er a, el T i bi dabo i l es P l anes 9 - Sant Andr eu l a T r i ni tat Vel l a 154 8,0 8.351 l a T r i ni tat Vel l a 19.064 Sar r i à Bar ó de V i ver 2.116 Bar ó de V i ver 12.710 l es T r es T or r es el Bon Pastor 9.774 el Bon Pastor Sant Ger vasi -l a Bonanova i el Putxet 154 8,1 20.402 Sant Ger vasi -l a Bonanova Sant Andr eu 163 7,8 49.132 Sant Andr eu 25.131 el Putxet i el Far r ó l a Sagr er a 164 7,8 25.222 l a Sagr er a Sant Ger vasi -Gal vany 154 8,1 39.148 Sant Ger vasi -Gal vany el Congr és i el s Indi ans 12.523 el Congr és i el s Indi ans 6 - Gr àci a Val l car ca, el Col l i l a Sal ut 154 8,1 13.405 Val l car ca i el s Peni tents Navas 19.247 Navas 6.452 el Col l 10 - Sant M ar t í el Cl ot i el Camp de l 'A r pa 154 8,1 33.949 el Camp de l 'A r pa del Cl ot 11.135 l a Sal ut 23.088 el Cl ot l a V i l a de Gr àci a 154 8,1 43.411 l a V i l a de Gr àci a el Par c, l a Ll acuna i l a V i l a Ol ímpi ca 154 8,0 13.157 el Par c i l a Ll acuna del Pobl enou el Camp d'en Gr assot i Gr àci a Nova 154 8,1 29.840 el Camp d'en Gr assot i Gr àci a Nova 7.751 l a V i l a Ol ímpi ca del Pobl enou el Pobl enou i Di agonal M ar 154 8,1 28.077 el Pobl enou 10.548 Di agonal M ar i el Fr ont M ar ít i m del Pobl enou el Besòs, el M ar esme i P r ovençal s 154 8,1 18.781 el Besòs i el M ar esme 17.812 Pr ovençal s del Pobl enou Sant M ar t í, l a Ver neda i l a Pau 154 8,1 22.256 Sant M ar t í de P r ovençal s 24.620 l a Ver neda i l a Pau 4 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PRESENTACIÓ Aquest document presenta un resum dels barcelonines respecte a la seva ciutat i al resultats més destacats al districte de Ciutat seu barri. Vella de l’Enquesta de Serveis Municipals L’enquesta permet diversos nivells d’anàlisi: de Barcelona realitzada entre els mesos en primer lloc, l'anàlisi temporal fruit de la d’abril i juliol de 2021. llarga trajectòria de l’enquesta. L’Enquesta s’inclou dins del Pla d’Estudis En segon lloc, l'anàlisi territorial que va des Sociològics i el seu objectiu és recollir la de l’àmbit més general –la ciutat- l’intermedi, percepció de la ciutadania respecte a la -el districte-, i el més concret -el barri- i en ciutat i el barri, així com la valoració de la què a més, aquests diversos àmbits poden gestió municipal tant general com de ser analitzats de manera comparativa. proximitat, i tant de manera global com dels I en tercer lloc, la recollida de dades de diversos serveis gestionats per l’Ajuntament. caràcter més objectiu també permet elaborar un retrat del perfil socioeconòmic El disseny de l’Enquesta, tant per la de la ciutadania, i per tant, analitzar els grandària de la mostra (5.999 entrevistes en resultats en funció d’aquestes variables. total i 616 al districte de Ciutat Vella) com per la seva metodologia, la converteix en una de les fonts d’informació més exhaustives i fiables a l’hora de conèixer les opinions i actituds dels barcelonins i les 5 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PRESENTACIÓ L’informe s’estructura en cinc capítols de presentació de resultats:  El quart capítol analitza amb detall la  El primer capítol presenta una descripció valoració i la percepció de l’evolució dels de les característiques socials i serveis municipals tant entre el conjunt econòmiques de les persones residents de la població com entre les persones en el districte, tot posant-les en que en són usuàries a tota Barcelona i al comparació amb el conjunt dels districte. barcelonins i les barcelonines. Els  I el cinquè capítol presenta els indicadors resultats es presenten tant per al conjunt més significatius en l’àmbit dels grans del districte com desagregats en funció barris. del barri.  El segon capítol recull una sèrie d’indicadors referents a la percepció, les perspectives de futur i la satisfacció de barcelonins i barcelonines respecte a la seva ciutat i al seu barri.  El tercer capítol se centra en la valoració de la gestió municipal a la ciutat i al barri. 6 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió SIGLES Base. Perfil de persones enquestades que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada 7 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 01 Perfil de les persones residents 8 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió DADES PERSONALS PERFIL DE LES PERSONES BARCELONA - CIUTAT VELLA RESIDENTS Q1 a Q5 Quotes Persones Total de la població barcelonina Nivell Socioeconòmic (*) Habitatges 9 5999 (BCN) / 616 (DTE) En colors: població districte 5999 (BCN) / 616 (DTE) Ciutat Vella Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió ECONOMIA FAMILIAR PERFIL DE LES PERSONES EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA RESIDENTS HAB8 Situació econòmica familiar respecte l'any Habitatges Ha millorat 10 anterior 616 Ha empitjorat Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió TEMPS DE RESIDÈNCIA AL BARRI PERFIL DE LES PERSONES EVOLUCIÓ BARCELONA – CIUTAT VELLA RESIDENTS F1 Per començar, em podria dir quant temps fa 5999 (BCN) / 616 (DTE) Fins a 5 anys Més de 10 anys 11 que viu a seu barri? Més de 5 anys i fins a 10 anys Sempre ha viscut a la ciutat/al barri Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió TEMPS DE RESIDÈNCIA AL BARRI PERFIL DE LES PERSONES EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS RESIDENTS F1 Per començar, em podria dir quant temps fa 616 Districte Fins a 5 anys Més de 10 anys 12 que viu a seu barri? 154 Raval 154 Barceloneta Més de 5 anys i fins a 10 anys Sempre ha viscut a la ciutat/al barri 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA PERSONAL MÉS GREU PERFIL DE LES PERSONES ANÀLISI PER GRANS BARRIS RESIDENTS Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera ATUR / CONDICIONS DE TREBALL 15,8 17,6 2 0 ,7 11,8 19 ,1 14 ,5 INSEGURETAT 7,2 14 ,8 13 ,5 14 ,3 12 ,6 19 ,5 PROBLEM ES ECONÒM ICS 7,2 7,3 5,2 8 ,4 11,2 8 ,3 ACCÉS A L'HABITATGE 5,6 5,0 4,5 4,6 3,3 7,6 NETEJA 2,5 4,5 6 ,5 4,5 1,2 2,5 ASPECTES POLÍTICS 5,9 4,1 1,3 6 ,0 6 ,5 7,2 GESTIÓ DE L'ADM INISTRACIÓ PÚBLICA 1,1 3,1 3,2 2,8 2,0 3,8 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 2,6 3,1 3,2 2,6 1,9 3,9 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 1,9 3,1 1,9 2,6 4,7 4,5 COVID-19 4,3 3,0 3,9 3,8 2,0 1,3 SOROLLS 1,4 2,9 2,5 3,2 1,3 4,6 PROBLEM ES I PREOCUPACIONS PERSONALS 2,4 2,3 3,0 0,0 2,0 2,7 TURISM E 0,8 2,2 3,9 1,2 0,7 0,7 PRESTACIONS I AJUTS 2,8 1,9 1,9 2,5 3,0 0,7 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 3,6 1,2 0,0 1,3 2,0 3,1 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 1,8 1,0 0,0 1,2 3,3 1,3 ALTRES 16,8 8,5 6,5 13,8 10,4 7,7 TOT / TOTS 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 CAP / RES 9,5 4,8 4,1 6,3 6,7 4,1 NS / NC 6,8 9,5 14,3 9,2 6,3 2,0 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) P5 I a vostè, personalment, quin és el problema 5999 (BCN) / 616 (DTE) En negreta els problemes més importants (percentatges iguals o superiors a 5%) 13 que li afecta més? Espontània Es mostren els aspectes iguals o superior a 2,5% al total de Barcelona, al total del districte o a qualsevol dels grans barris Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 02 Imatge de la ciutat i del barri 14 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ DE L'EVOLUCIÓ EL DARRER ANY EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P1 En general, vostè creu que el darrer any, 616 Ha millorat el darrer any 15 Barcelona ha millorat o ha empitjorat? P13 Ha empitjorat el darrer any En general, vostè creu que en els darrers anys el seu barri ha millorat o ha empitjorat? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ DE L'EVOLUCIÓ DE BARCELONA EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P1 En general, vostè creu que el darrer any, 616 Districte Ha millorat el darrer any 16 Barcelona ha millorat o ha empitjorat? 154 Raval 154 Barceloneta Ha empitjorat el darrer any 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ DE L'EVOLUCIÓ DEL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P13 En general, vostè creu que en els darrers anys 616 Districte Ha millorat el darrer any 17 el seu barri ha millorat o ha empitjorat? 154 Raval 154 Barceloneta Ha empitjorat el darrer any 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERSPECTIVES DE FUTUR EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P2 I de cara al futur, vostè creu que Barcelona 616 Millorarà 18 millorarà o empitjorarà? P14 Empitjorarà I de cara al futur, vostè creu que el seu barri millorarà o empitjorarà? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERSPECTIVES DE FUTUR DE BARCELONA EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P2 I de cara al futur, vostè creu que Barcelona 616 Districte Millorarà 19 millorarà o empitjorarà? 154 Raval 154 Barceloneta Empitjorarà 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERSPECTIVES DE FUTUR DEL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P14 I de cara al futur, vostè creu que el seu barri 616 Districte Millorarà 20 millorarà o empitjorarà? 154 Raval 154 Barceloneta Empitjorarà 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió SATISFACCIÓ DE VIURE A LA CIUTAT I AL BARRI EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P3 Em podria dir quin és el seu grau de satisfacció 616 Poc/gens satisfet/a (0 a 4) Molt satisfet/a (9 a 10) 21 de viure a la ciutat de Barcelona? P15 0 = gens satisfet/a; 10 = molt satisfet/a Satisfet/a (5 a 6) Mitjana Em podria dir quin és el seu grau de satisfacció de viure en aquest barri? Bastant satisfet/a (7 a 8) Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió SATISFACCIÓ DE VIURE A BARCELONA EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P3 Em podria dir quin és el seu grau de satisfacció 616 Districte Poc/gens satisfet/a (0 a 4) Molt satisfet/a (9 a 10) 22 de viure a la ciutat de Barcelona? 154 Raval 154 Barceloneta Satisfet/a (5 a 6) Mitjana 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera 0 = gens satisfet/a; 10 = molt satisfet/a Bastant satisfet/a (7 a 8) Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió SATISFACCIÓ DE VIURE AL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS IMATGE DE LA CIUTAT I DEL BARRI P15 Em podria dir quin és el seu grau de satisfacció 616 Districte Poc/gens satisfet/a (0 a 4) Molt satisfet/a (9 a 10) 23 de viure en aquest barri? 154 Raval 154 Barceloneta Satisfet/a (5 a 6) Mitjana 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera 0 = gens satisfet/a; 10 = molt satisfet/a Bastant satisfet/a (7 a 8) Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 03 Gestió municipal 24 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ BARCELONA - CIUTAT VELLA GESTIÓ MUNICIPAL P6 Com qualificaria la gestió de l’Ajuntament? I la 5999 (BCN) / 616 (DTE) Suspès (0 a 4) NS / NC 25 de la Generalitat de Catalunya? I la del Govern Espanyol? 0 = molt dolenta; 10 = molt bona Aprovat (5 a 6) Mitjana P19 I concretament, com qualificaria la gestió de l’ajuntament al seu barri? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ DE L’AJUNTAMENT EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA GESTIÓ MUNICIPAL P6 Com qualificaria la gestió de l’Ajuntament? 6 1 6 Suspès (0 a 4) 26 I concretament, com qualificaria la gestió de 0 = molt dolenta; 10 = molt bona Aprovat (5 a 6) P19 l’ajuntament al seu barri? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ DE L’AJUNTAMENT A LA CIUTAT EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS GESTIÓ MUNICIPAL P6 Com qualificaria la gestió de l’Ajuntament? 616 Districte Suspès (0 a 4) 27 154 Raval 154 Barceloneta Aprovat (5 a 6) 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera 0 = molt dolenta; 10 = molt bona Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA GESTIÓ DE L’AJUNTAMENT AL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS GESTIÓ MUNICIPAL P19 I concretament, com qualificaria la gestió de 616 Districte Suspès (0 a 4) 28 l’ajuntament al seu barri? 154 Raval 154 Barceloneta Aprovat (5 a 6) 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera 0 = molt dolenta; 10 = molt bona Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió MOTIU PER APROVAR LA GESTIÓ DE L'AJUNTAMENT A LA CIUTAT ANÀLISI PER GRANS BARRIS GESTIÓ MUNICIPAL Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera GESTIÓ POLÍTICA 4 5,2 3 8 ,3 3 1,1 4 1,8 4 7,4 4 4 ,2 GESTIÓ ADM INISTRATIVA 10 ,6 16 ,2 2 0 ,7 11,8 15,4 10 ,5 PRESTACIONS I AJUTS 3,2 5,4 5,8 3,4 4,8 6 ,4 NETEJA 4,1 4,7 2,4 9 ,6 5,2 5,7 URBANISM E 3,1 4,3 6 ,0 5,0 1,7 2,3 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 2,9 3,3 4,1 1,7 2,2 3,3 CONTAM INACIÓ / M EDI AM BIENT 3,7 2,2 0,8 1,8 4,2 4,1 ESPAIS VERDS 2,0 2,0 3,2 0,0 0,8 1,6 HABITATGE 1,4 1,7 1,8 1,8 0,0 2,4 TURISM E 0,3 1,3 1,6 0,8 1,6 0,8 INSEGURETAT 0,7 1,3 0,8 2,6 0,0 2,3 CIRCULACIÓ DE BICICLETES I PATINETS 2,1 1,3 0,8 0,8 0,0 3,4 M ESURES DE GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DEL TRÀNSIT 2,5 1,3 0,8 1,6 0,8 2,3 M ANTENIM ENT 1,0 1,1 1,6 0,8 0,6 0,8 TRANSPORTS 2,2 1,1 0,8 1,7 2,8 0,0 RELACIONAT AM B LA IM M IGRACIÓ 0,3 0,9 1,6 0,0 0,0 0,8 REDUIR LA CIRCULACIÓ EN VEHICLE PRIVAT 1,8 0,8 0,8 1,7 0,0 0,8 M ODEL DE CIUTAT 0,8 0,4 0,0 1,6 0,8 0,0 IM POSTOS I M ULTES 0,4 0,2 0,0 0,0 1,1 0,0 ALTRES 2,1 1,4 0,8 1,5 1,6 2,4 CAP / RES 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 NS / NC 9,4 10,9 14,3 10,1 8,9 5,8 N (4613) (485) (121) (119) (122) (123) P6.A Quin és el motiu principal pel qual aprova la Aproven la gestió de l’Ajuntament de Barcelona En negreta els motius més importants (percentatges iguals o superiors a 5%) 29 gestió de l’Ajuntament de Barcelona? 4613 (BCN) / 485 (DTE) Es mostren els aspectes iguals o superior a 1% al total de Barcelona, al total del districte o a Espontània qualsevol dels grans barris Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió MOTIU PER SUSPENDRE LA GESTIÓ DE L'AJUNTAMENT A LA CIUTAT ANÀLISI PER GRANS BARRIS GESTIÓ MUNICIPAL Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera GESTIÓ POLÍTICA 43,3 31,2 20,2 43,7 50,8 29,0 NETEJA 7,6 14 ,1 2 3 ,9 0,0 5,7 12 ,3 INSEGURETAT 5,1 13 ,0 17,3 11,7 6 ,5 10 ,2 GESTIÓ ADM INISTRATIVA 3,9 10 ,2 3,8 17,5 6 ,2 19 ,4 ASPECTES ECONÒM ICS 2,0 5,2 10 ,8 2,9 0,0 0,0 OCUPACIÓ D'HABITATGES 0,9 3,0 6 ,9 0,0 0,0 0,0 HABITATGE 1,5 2,9 3,3 3,2 5,8 0,0 M ESURES DE GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DEL TRÀNSIT 10 ,6 2,6 3,6 3,1 3,1 0,0 M ODEL DE CIUTAT 1,2 2,6 3,3 0,0 2,5 3,2 VALORS SOCIALS / EDUCACIÓ / CIVISM E 1,0 2,0 3,4 0,0 3,3 0,0 IM POSTOS I M ULTES 3,0 1,8 0,0 0,0 6 ,6 3,5 RELACIONAT AM B LA IM M IGRACIÓ 1,2 1,5 0,0 0,0 0,0 6 ,6 TRANSPORTS 1,6 1,5 3,4 0,0 0,0 0,0 PRESTACIONS I AJUTS 1,1 1,4 0,0 0,0 0,0 6 ,2 CIRCULACIÓ DE BICICLETES I PATINETS 1,7 1,3 0,0 3,2 0,0 3,2 COM ERÇ 0,8 1,1 0,0 6 ,0 0,0 0,0 M ANTENIM ENT 2,3 1,0 0,0 5,8 0,0 0,0 OBRES 0,9 1,0 0,0 0,0 6 ,4 0,0 URBANISM E 2,9 0,7 0,0 0,0 0,0 3,2 APARCAM ENT 0,7 0,7 0,0 0,0 0,0 3,2 ASPECTES POLÍTICS 0,5 0,5 0,0 0,0 3,2 0,0 ALTRES 4,4 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 TOT / TOTS 0,3 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 NS / NC 1,4 0,5 0,0 2,9 0,0 0,0 N (1291) (125) (29) (34) (31) (31) P6.A Quin és el motiu principal pel qual suspèn la Suspenen la gestió de l’Ajuntament de Barcelona En negreta els motius més importants (percentatges iguals o superiors a 5%) 30 gestió de l’Ajuntament de Barcelona? 1291 (BCN) / 125 (DTE) Es mostren els aspectes iguals o superior a 1% al total de Barcelona, al total del districte o a Espontània qualsevol dels grans barris Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió GESTIÓ DELS DINERS EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA GESTIÓ MUNICIPAL P11 Com creu que l’Ajuntament utilitza els diners 616 Molt bé / bé 31 que té: molt bé, bé, malament o molt Malament / molt malament malament? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RELACIÓ SERVEIS QUE REP/IMPOSTOS QUE PAGA EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA GESTIÓ MUNICIPAL P12 I posant en relació els serveis que rep amb els 616 Molt/bastant satisfet/a 32 impostos que paga, vostè està molt, bastant, Poc/gens satisfet/a poc o gens satisfet/a? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 04 Els serveis municipals 33 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ D'EVOLUCIÓ DELS SERVEIS CIUTAT VELLA ELS SERVEIS P8.B Respecte als següents aspectes, vostè creu 616 Ha millorat Ha empitjorat 34 que el darrer any han millorat o han empitjorat? Està igual NS / NC Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ D'EVOLUCIÓ DELS SERVEIS BALANÇ: % HA MILLORAT - % HA EMPITJORAT ELS SERVEIS A les següents pàgines es mostra el balanç de Així, i en consonància amb els objectius de l’estudi, Es presenta un gràfic per al total d’entrevistades i l’evolució de cada servei. Aquesta dada s’obté podem observar: entrevistats de Barcelona i un per a cada districte. mitjançant una operació senzilla: al percentatge de • El balanç del 2021, és a dir, si aquest any hi ha persones entrevistades que diuen que un servei més persones entrevistades que consideren que el determinat ha millorat se li resta el dels que opinen que servei ha millorat o, pel contrari, n’hi ha més que ha empitjorat. pensen que ha empitjorat. Als gràfics de la pàgina següent i posteriors es Els primers es situaran a la dreta de la línia compara el balanç de cada servei amb el de l’any vermella discontínua i prendran valors positius, anterior (2020), per al total de Barcelona i per a mentre que els darrers els trobem a l’esquerra i cadascun dels districtes. amb valors negatius. • Quina és l’evolució del balanç respecte al 2020. Al gràfic, la dada del 2020 està en color gris, mentre que la del 2021 varia segons si és millor, igual o pitjor que la de l’any anterior. Es pot donar el cas de serveis que encara que tinguin un balanç positiu, aquest sigui pitjor que el de l’any passat, fet que es tradueix amb un punt de color vermell al gràfic, mentre que altres, que tenen un balanç negatiu, estan dibuixats en verd, donat que el balanç ha millorat respecte a l’any anterior. 35 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ D'EVOLUCIÓ DELS SERVEIS BALANÇ: % HA MILLORAT - % HA EMPITJORAT. BARCELONA ELS SERVEIS P8.B Respecte als següents aspectes, vostè creu que el 5999 Balanç de 2021 millor que al 2020 36 darrer any han millorat o han empitjorat? Balanç de l’any 2020 Balanç de 2021 igual que al 2020 Balanç de 2021 pitjor que al 2020 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIÓ D'EVOLUCIÓ DELS SERVEIS BALANÇ: % HA MILLORAT - % HA EMPITJORAT. CIUTAT VELLA ELS SERVEIS P8.B Respecte als següents aspectes, vostè creu que el 616 Balanç de 2021 millor que al 2020 37 darrer any han millorat o han empitjorat? Balanç de l’any 2020 Balanç de 2021 igual que al 2020 Balanç de 2021 pitjor que al 2020 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA ELS SERVEIS Variació 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 darrer any 10 anys BOM BERS - - - - - - - 8,5 8,2 8,3 8,4 0,1 0,0 BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 7,5 7,9 7,9 7,9 8,0 7,9 7,8 8,2 8,2 7,9 7,9 0,0 - 0,1 AUTOBÚS 7,0 7,2 7,4 7,1 7,5 7,3 7,3 7,6 7,7 7,5 7,6 0,1 0,3 TRAM VIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) - - - - - - 7,4 7,6 7,7 7,5 7,5 0,0 - 0,1 M ETRO 7,4 7,5 7,7 7,4 7,7 7,5 7,6 7,8 7,6 7,4 7,5 0,1 - 0,1 CENTRES CÍVICS - - - 7,4 7,6 7,6 7,6 8,0 7,8 7,3 7,4 0,1 - 0,2 M ERCATS M UNICIPALS 7,2 7,4 7,5 7,4 7,3 7,5 7,4 7,5 7,6 7,2 7,3 0,1 - 0,1 ENLLUM ENAT PÚBLIC 6,7 6,8 7,0 7,0 7,3 7,3 7,1 7,2 7,3 6,9 7,1 0,2 0,1 ACTIVITATS CULTURALS 6,9 7,1 7,2 7,2 7,4 7,5 7,6 7,8 7,6 7,0 7,1 0,1 - 0,2 BICING 6,4 6,8 6,6 6,9 6,5 6,4 6,6 6,5 7,5 7,3 7,0 - 0,3 0,3 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 6,1 6,3 6,2 6,2 6,6 6,8 6,9 6,9 7,2 6,5 7,0 0,5 0,4 RECOLLIDA D'ESCOM BRARIES 6,9 7,3 7,4 7,3 7,3 7,5 7,3 7,5 7,5 7,0 7,0 0,0 - 0,3 INSTAL.LACIONS ESPORTIVES 6,2 6,4 6,6 6,8 6,6 6,7 6,8 6,9 6,9 6,5 6,8 0,3 0,1 SERVEIS INFORM ACIÓ CIUTADANA 6,4 6,8 6,9 7,1 6,9 7,0 7,1 7,1 7,3 6,1 6,7 0,6 - 0,1 ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 6,0 6,2 6,4 6,5 6,7 6,6 6,5 6,7 6,6 6,5 6,7 0,2 0,2 FESTES POPULARS 6,9 7,0 7,2 7,4 7,5 7,5 7,5 7,6 7,6 7,0 6,7 - 0,3 - 0,6 URBANISM E (NOUS CARRERS, PLACES) 6,2 6,4 6,5 6,6 6,9 6,7 6,6 6,9 7,0 6,6 6,7 0,1 0,0 FAÇANES, CONSERVACIÓ EDIFICIS 5,8 6,1 6,2 6,1 6,4 6,5 6,4 6,6 6,6 6,3 6,5 0,2 0,2 NETEJA DELS CARRERS 6,6 6,8 7,1 6,8 6,9 7,0 6,9 7,1 7,1 6,5 6,5 0,0 - 0,4 ASFALTAT, CONSERVACIÓ CARRERS 6,1 6,1 6,2 6,3 6,7 6,6 6,5 6,7 6,6 6,4 6,4 0,0 - 0,0 GUÀRDIA URBANA 5,3 5,8 6,1 6,1 6,3 6,4 6,5 6,7 6,4 6,1 6,4 0,3 0,2 CIRCULACIÓ 5,0 5,4 5,8 5,7 5,7 5,8 5,6 5,9 5,8 6,1 6,2 0,1 0,5 SEGURETAT CIUTADANA (CIUTAT) 4,7 5,5 5,8 5,5 6,1 6,4 6,5 6,5 5,6 5,2 5,6 0,4 - 0,2 SOROLL 3,9 4,7 4,9 4,9 4,3 5,2 4,8 5,0 5,2 5,4 5,4 0,0 0,5 SEGURETAT CIUTADANA (BARRI) 4,2 5,0 5,3 5,0 5,6 5,9 5,9 5,7 4,9 4,4 4,7 0,3 - 0,5 APARCAM ENT 3,5 3,7 3,9 3,9 4,3 4,2 3,9 4,3 4,4 4,5 4,6 0,1 0,6 - N (614) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (629) (616) P8.A Puntuació de la gestió 616 VARIACIÓ Darrer any: Any actual - any anterior TENDÈNCIA >= 0,3 < - 0,1 ; > -0,3 38 municipal en els següents 0 = pèssima; 10 = excel·lent 10 anys: Any actual - mitjana dels 10 anys anteriors < 0,3 ; > 0,1 <= -0,3 aspectes: <= 0,1 ; >= -0,1 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PERCEPCIONS VS. VALORACIONS DELS SERVEIS CIUTAT VELLA ELS SERVEIS P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 39 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent millorat o han empitjorat? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS ANÀLISI PER GRANS BARRIS ELS SERVEIS Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera BOM BERS 8,2 8,4 8,4 8,2 8,3 8,5 BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 7,8 7,9 7,8 7,7 8,0 7,9 AUTOBÚS 7,3 7,6 7,4 7,7 7,8 7,9 TRAM VIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) 7,3 7,5 7,4 6,9 7,7 7,7 M ETRO 7,3 7,5 7,4 7,5 7,4 7,6 CENTRES CÍVICS 7,4 7,4 7,3 7,2 7,7 7,6 M ERCATS M UNICIPALS 7,5 7,3 7,2 7,3 7,1 7,9 ENLLUM ENAT PÚBLIC 7,1 7,1 7,0 7,0 7,3 7,5 ACTIVITATS CULTURALS 7,0 7,1 6,9 7,1 7,5 7,3 BICING 6,6 7,0 6,9 7,0 6,6 7,4 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 6,8 7,0 7,1 6,6 7,2 7,0 RECOLLIDA D'ESCOM BRARIES 7,2 7,0 6,7 6,7 7,2 7,5 INSTAL.LACIONS ESPORTIVES 6,6 6,8 6,8 6,4 6,7 7,0 SERVEIS INFORM ACIÓ CIUTADANA 6,6 6,7 6,7 6,3 6,8 7,0 ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 6,5 6,7 6,6 6,4 6,8 7,1 FESTES POPULARS 6,6 6,7 6,5 6,7 6,8 7,0 URBANISM E (NOUS CARRERS, PLACES) 6,2 6,7 6,6 6,7 6,5 6,9 FAÇANES, CONSERVACIÓ EDIFICIS 6,4 6,5 6,2 6,4 6,6 6,9 NETEJA DELS CARRERS 6,4 6,5 6,2 6,3 6,5 7,0 ASFALTAT, CONSERVACIÓ CARRERS 6,1 6,4 6,2 6,2 6,5 6,8 GUÀRDIA URBANA 6,3 6,4 6,4 6,2 6,2 6,6 CIRCULACIÓ 5,4 6,2 6,1 6,0 6,3 6,5 SEGURETAT CIUTADANA (CIUTAT) 5,4 5,6 5,7 5,5 5,4 5,6 SOROLL 5,8 5,4 5,3 5,3 5,2 5,7 SEGURETAT CIUTADANA (BARRI) 5,9 4,7 4,5 5,2 4,8 4,7 APARCAM ENT 4,1 4,6 4,4 4,6 5,1 4,7 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) P8.A Puntuació de la gestió municipal en els 5999 (BCN) / 616 (DTE) 40 següents aspectes: 0 = pèssima; 10 = excel·lent Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (1/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 8,4 % Valora 77,5 BOMBERS 7,9 % Valora 68,3 BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 7,6 % Valora 92,0 AUTOBÚS 7,5 % Valora 57,0 TRAMVIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 41 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (2/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 7,5 % Valora 95,1 METRO 7,4 % Valora 50,2 CENTRES CÍVICS 7,3 % Valora 93,8 MERCATS MUNICIPALS 7,1 % Valora 96,1 ENLLUMENAT PÚBLIC P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 42 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (3/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 7,1 % Valora 80,5 ACTIVITATS CULTURALS 7,0 % Valora 77,3 BICING 7,0 % Valora 58,4 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 7,0 % Valora 99,6 RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 43 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (4/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 6,8 % Valora 73,6 INSTAL·LACIONS ESPORTIVES 6,7 % Valora 85,6 SERVEIS D’INFORM. I ATENCIÓ CIUTADANA 6,7 % Valora 96,7 ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 6,7 % Valora 78,7 FESTES POPULARS P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 44 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (5/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 6,7 % Valora 95,0 URBANISME (NOUS CARRERS, PLACES) 6,5 % Valora 93,0 FAÇANES, CONSERVACIÓ EDIFICIS 6,5 % Valora 99,6 NETEJA DELS CARRERS 6,4 % Valora 97,9 ASFALTAT, CONSERVACIÓ CARRERS P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 45 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (6/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 6,4 % Valora 93,8 GUÀRDIA URBANA 6,2 % Valora 95,4 CIRCULACIÓ 5,6 % Valora 98,9 SEGURETAT CIUTADANA A LA CIUTAT 5,4 % Valora 97,5 SOROLL P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 46 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EVOLUCIÓ I VALORACIONS DELS SERVEIS (7/7) CIUTAT VELLA ELS SERVEIS 4,7 % Valora 98,7 SEGURETAT CIUTADANA AL BARRI 4,6 % Valora 76,2 APARCAMENT P8.A/ Puntuació de la gestió municipal dels serveis: 616 Ha millorat 47 P8.B Creu que durant el darrer any, els serveis han 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ha empitjorat millorat o han empitjorat? Mitjana Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió ÚS DELS SERVEIS EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA ELS SERVEIS % Persones usuàries Ciutat Vella % Usuaris/àries 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 Variació Barcelona ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 73,2 76,4 76,1 78,2 80,1 76,3 79,1 78,9 77,5 77,1 81,3 4,2 76,9 M ERCATS M UNICIPALS 84,0 83,6 83,5 85,3 86,0 85,3 84,8 81,1 82,5 77,7 80,3 2,6 72,3 M ETRO 80,6 83,3 75,0 80,0 85,2 81,3 80,6 80,7 83,0 78,5 80,3 1,8 71,8 AUTOBÚS 75,3 79,1 72,8 70,7 76,8 71,0 72,4 72,0 76,6 71,3 71,2 - 0,1 71,6 SERVEIS INFORM ACIÓ CIUTADANA 40,5 51,2 43,1 48,7 49,6 47,3 45,6 56,2 54,7 57,7 64,8 7,1 59,5 FESTES POPULARS 67,7 68,0 66,0 68,2 71,1 74,1 69,1 69,5 71,5 65,7 61,5 - 4,2 54,7 ACTIVITATS CULTURALS 51,1 48,3 50,0 52,1 52,2 54,2 61,0 58,5 64,0 56,1 61,3 5,2 53,1 BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 51,0 50,8 45,8 47,5 48,2 46,5 44,0 47,2 46,8 39,7 41,6 1,9 45,0 INSTAL.LACIONS ESPORTIVES 32,6 28,8 31,9 30,7 30,6 31,5 38,6 37,9 34,8 35,6 37,7 2,1 32,1 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 27,7 30,2 21,5 23,1 24,7 24,9 28,1 26,0 34,8 26,9 28,6 1,7 21,9 BICING 22,9 24,4 17,8 19,4 18,4 20,7 21,5 22,2 20,3 26,5 26,0 - 0,5 15,1 APARCAM ENT 22,2 23,6 21,7 17,6 17,9 15,6 23,6 24,2 23,2 20,9 24,4 3,5 35,1 CENTRES CÍVICS - - - 23,7 27,7 24,4 26,2 28,4 27,3 19,7 23,9 4,2 25,2 TRAM VIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) - - - - - - 19,7 19,6 15,4 17,8 17,5 2,1 17,0 N (614) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (615) (629) (616) (5999) P8.C Utilitza habitualment els 5999 (BCN) / 616 (DTE) VARIACIÓ Any actual - any anterior TENDÈNCIA >= 5,0 < -2,5 ; > -5,0 48 següents serveis < 5,0 ; > 2,5 <= -5,0 municipals? <= 2,5 ; >= -2,5 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS PER LES PERSONES USUÀRIES EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA ELS SERVEIS Valoració Persones usuàries Ciutat Vella Valoració usuaris/àries 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 Variació Barcelona BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES 7,8 8,0 8,1 8,1 8,1 8,1 7,9 8,3 8,4 8,0 8,2 0,2 8,1 TRAM VIA (TRAM, TRAMBAIX, TRAMBESÒS) - - - - - - 7,8 8,0 8,2 7,8 8,1 0,3 7,9 BICING 7,3 7,4 7,5 7,7 7,4 7,1 7,4 7,1 8,2 7,7 8,0 0,3 7,6 CENTRES CÍVICS - - - 7,6 8,0 7,9 7,8 8,1 8,2 7,6 7,9 0,3 7,7 AUTOBÚS 7,1 7,2 7,6 7,2 7,6 7,4 7,3 7,6 7,8 7,6 7,8 0,2 7,5 M ETRO 7,6 7,5 7,8 7,5 7,8 7,6 7,7 7,9 7,7 7,5 7,7 0,2 7,5 M ERCATS M UNICIPALS 7,4 7,5 7,6 7,5 7,4 7,6 7,5 7,6 7,8 7,3 7,6 0,3 7,7 CENTRES DE SERVEIS SOCIALS 6,1 6,5 6,6 6,7 6,8 7,0 7,0 7,4 7,5 6,4 7,6 1,2 7,1 ACTIVITATS CULTURALS 7,0 7,2 7,2 7,4 7,6 7,7 7,7 7,9 7,8 7,0 7,2 0,2 7,1 INSTAL.LACIONS ESPORTIVES 6,7 6,9 6,9 7,1 7,0 7,2 7,2 7,3 7,4 6,7 7,1 0,4 7,0 FESTES POPULARS 7,2 7,3 7,4 7,5 7,7 7,8 7,8 7,9 7,9 7,1 7,0 -0,1 6,9 ZONES VERDES (PARCS I JARDINS) 6,2 6,2 6,5 6,7 6,7 6,8 6,6 6,8 6,8 6,6 6,9 0,3 6,6 SERVEIS INFORM . I ATENCIÓ CIUTADANA 6,5 7,0 7,0 7,2 6,9 7,0 7,2 7,2 7,4 6,0 6,7 0,7 6,7 APARCAM ENT 2,8 3,3 3,3 3,4 3,8 4,1 3,6 3,8 4,2 4,3 4,3 0,0 3,7 P8.A Puntuació de la gestió Usuaris/àries de cada servei VARIACIÓ Any actual - any anterior TENDÈNCIA >= 0,3 < - 0,1 ; > -0,3 49 municipal en els següents 0 = pèssima; 10 = excel·lent < 0,3 ; > 0,1 <= -0,3 serveis municipals: <= 0,1 ; >= -0,1 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIONS DELS SERVEIS PER LES PERSONES USUÀRIES CIUTAT VELLA ELS SERVEIS % PERSONES USUÀRIES VALORACIÓ MITJANA P8.C Utilitza habitualment els següents serveis 616 Ciutat Vella P8.A/ Puntuació de la gestió Usuaris/àries de cada servei 50 municipals? Usuaris/àries dels serveis a P8.C municipal en els següents 0 = pèssima; 10 = excel·lent Ciutat Vella serveis municipals: Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió MITJÀ DE TRANSPORT USAT AMB MÉS FREQÜÈNCIA ANÀLISI PER GRANS BARRIS ELS SERVEIS Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera TRANSPORT PÚBLIC 63,2 66,4 67,6 62,5 72,6 62,6 M ETRO / FGC URBÀ 31,4 36,6 43,3 36,9 24,0 31,7 AUTOBÚS 25,2 20,5 15,8 12,5 39,4 22,4 BICICLETA (BICING) 3,8 7,8 7,2 11,8 9,2 5,2 TREN (RENFE / FGC INTERURBÀ) 0,7 0,8 0,6 0,6 0,0 2,0 TAXI 1,4 0,7 0,7 0,6 0,0 1,3 TRAM VIA (TRAM , TRAM BAIX, TRAM BESÒS) 0,7 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 TRANSPORT PRIVAT 23,4 20,4 17,7 18,1 25,0 24,1 BICICLETA (D'ÚS PARTICULAR) 4,1 7,5 4,7 11,0 8,3 10,5 M OTO / CICLOM OTOR 7,8 5,3 5,8 4,0 6,4 4,5 COTXE 10,1 4,4 4,0 1,8 5,8 6,0 PATINET / PATINET ELÈCTRIC 1,4 3,1 3,2 1,3 4,5 3,2 CAM INANT 13,2 13,2 14,7 19,4 2,5 13,3 ALTRES 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 CAP 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) P9 Quin mitjà de transport utilitza amb més 5999 (BCN) / 616 (DTE) 51 freqüència per anar a les seves activitats Espontània principals? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA DOTACIÓ TRANSPORT PÚBLIC AL BARRI EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA ELS SERVEIS P10.B I el seu barri, considera que pel que fa al 616 Molt/bastant dotat 52 transport públic està molt, bastant, poc o gens Poc/gens dotat dotat? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió VALORACIÓ DE LA DOTACIÓ TRANSPORT PÚBLIC AL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS ELS SERVEIS P10.B I el seu barri, considera que pel que fa al 616 Districte Molt/bastant dotat 53 transport públic està molt, bastant, poc o gens 154 Raval 154 Barceloneta Poc/gens dotat 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera dotat? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 05 El barri 54 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA I DEMANDA PEL BARRI RESUM PER GRANS BARRIS EL BARRI Sant Pere, Total Santa Caterina Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera INSEGURETAT 39,7 39,0 26,7 42,2 48,4 PROBLEM A NETEJA 12,2 13,8 16,8 7,5 9,1 M ÉS GREU SOROLLS 9,4 9,2 10,3 6,5 10,9 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 5,5 3,8 3,8 11,8 5,7 M ILLORAR LA SEGURETAT 30,9 29,9 15,1 31,6 43,4 PRINCIPAL DEM ANDA M ILLORAR LA NETEJA 19,7 22,7 21,9 16,0 14,5 N (616) (154) (154) (154) (154) P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 616 Es mostren els aspectes superiors o iguals a 10% al total de districte o a 55 moments el seu barri? P20 qualsevol dels grans barris Què demanaria a l’Ajuntament que fes pel seu Espontània barri? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI ANÀLISI PER GRANS BARRIS EL BARRI Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera INSEGURETAT 2 0 ,0 3 9 ,7 3 9 ,0 2 6 ,7 4 2 ,2 4 8 ,4 NETEJA 9 ,9 12 ,2 13 ,8 16 ,8 7,5 9 ,1 SOROLLS 7,2 9 ,4 9 ,2 10 ,3 6 ,5 10 ,9 VAL. SOCIALS NEG. / M ANCA EDUC./CIVISM E 4,3 5,5 3,8 3,8 11,8 5,7 DROGUES / NARCOPISOS 1,0 4,7 9 ,1 1,4 2,1 0,0 PROBLEM ES ASSOCIATS A LA IM M IGRACIÓ 1,9 3,5 5,5 0,0 1,9 3,1 TURISM E 1,5 3,3 0,7 7,0 4,6 5,2 EXCLUSIÓ SOCIAL (POBRESA, DESIGUALTAT) 1,8 3,3 5,2 1,9 2,6 0,6 ACCÉS A L'HABITATGE 3,6 2,3 3,2 0,7 1,8 1,9 M ANTENIM ENT 2,7 1,4 1,3 1,9 1,4 1,3 COM ERÇ 2,5 1,3 0,7 3,3 2,1 0,6 URBANISM E 2,1 1,3 0,7 3,1 1,2 1,3 PROBLEM ES ECONÒM ICS 1,3 0,9 0,0 3,4 0,6 1,2 EQUIPAM ENTS I SERVEIS 2,7 0,8 0,6 2,1 1,3 0,0 APARCAM ENT 3,2 0,1 0,0 0,6 0,0 0,0 TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNICACIONS 3,4 0,1 0,0 0,0 0,5 0,0 ALTRES 13,8 5,1 3,2 9,1 5,4 6,0 CAP / RES 7,2 2,5 2,8 1,3 1,9 3,4 NS / NC 10,0 2,6 1,3 6,6 4,5 1,3 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) P16 Quin és el problema més greu que té en 5999 (BCN) / 616 (DTE) En negreta els problemes més importants (percentatges iguals o superiors a 5%) 56 aquests moments el seu barri? Espontània Es mostren els aspectes iguals o superior a 2,5% al total de Barcelona, al total del districte o a qualsevol dels grans barris Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI INSEGURETAT - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 57 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI NETEJA - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 58 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI SOROLLS - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 59 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI VALORS SOCIALS NEGATIUS / MANCA D’EDUCACIÓ / CIVISME - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 60 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI ACCÉS A L’HABITATGE - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 61 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI TRANSPORTS, INFRAESTRUCTURES I COMUNICACIÓ - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 62 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI APARCAMENT - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 63 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI MANTENIMENT - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 64 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI EQUIPAMENTS I SERVEIS - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 65 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI COMERÇ - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 66 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI ESPAIS VERDS - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 67 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PROBLEMA MÉS GREU DEL BARRI CONGESTIÓ DE TRÀNSIT - ANÀLISI PER TERRITORI EL BARRI DISTRICTE P16 Quin és el problema més greu que té en aquests 5999 BCN 68 moments el seu barri? Espontània Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EL MEU BARRI RESPECTE A BARCELONA EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA EL BARRI P17 Respecte al conjunt de la ciutat de Barcelona, 616 Un dels millors 69 creu que el seu barri és un dels millors o un Un dels pitjors dels pitjors? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió EL MEU BARRI RESPECTE A BARCELONA EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS EL BARRI P17 Respecte al conjunt de la ciutat de Barcelona, 616 Districte Un dels millors 70 creu que el seu barri és un dels millors o un 154 Raval 154 Barceloneta Un dels pitjors 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera dels pitjors? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió LLOC DE RESIDÈNCIA PREFERIT EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA EL BARRI P18 Si tingués la possibilitat i els mitjans per canviar 616 En el seu barri 71 de residència, vostè on aniria a viure? Altre barri de Barcelona Fora de Barcelona Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió LLOC DE RESIDÈNCIA PREFERIT EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS EL BARRI P19 Si tingués la possibilitat i els mitjans per canviar 616 Districte En el seu barri 72 de residència, vostè on aniria a viure? 154 Raval 154 Barceloneta Altre barri de Barcelona 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Fora de Barcelona Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PRINCIPAL DEMANDA PER AL BARRI ANÀLISI PER GRANS BARRIS EL BARRI Sant Pere, Total Total Santa Caterina Barcelona Ciutat Vella Raval Gòtic Barceloneta i Ribera M ILLORAR LA SEGURETAT 14 ,7 3 0 ,9 2 9 ,9 15,1 3 1,6 4 3 ,4 M ILLORAR LA NETEJA 12 ,7 19 ,7 2 2 ,7 2 1,9 16 ,0 14 ,5 M ILLORAR EL M ANTENIM ENT 6 ,0 4,7 4,4 6 ,1 4,7 4,6 AUGM ENTAR/M ILLORAR EQUIPAM ENTS I SERVEIS 7,7 4,2 3,3 6 ,0 4,0 5,0 FACILITAR L'ACCÉS A L'HABITATGE 3,3 3,6 5,1 2,6 1,3 2,6 REDUIR ELS SOROLLS 2,0 3,1 3,2 2,6 3,2 3,3 M ILLORAR ELS ASPECTES POLÍTICS 3,7 2,7 2,6 5,8 0,7 2,0 AUGM ENTAR / M ILLORAR ZONES VERDES 8 ,0 2,7 1,3 5,6 4,6 2,0 REGULAR EL TURISM E / M ILLORAR-NE LA QUALITAT 0,7 1,7 0,6 2,7 2,6 2,6 AUGM ENTAR PRESTACIONS I AJUTS 0,8 1,7 2,0 0,0 1,1 2,6 CANVIAR VALORS SOC. / PROM O CIVISM E/EDUC. 1,5 1,6 1,9 2,1 1,8 0,6 SOLUCIONAR ELS PROBLEM ES ASSOCIATS A IM M IGRACIÓ 0,4 1,6 2,5 0,6 1,3 0,6 M ILLORAR L'URBANISM E 4,4 1,5 0,7 1,3 2,6 2,7 ERADICAR LA DROGA / NARCOPISOS 0,2 1,4 2,5 0,0 0,8 0,6 M ILLORAR LA GESTIÓ POLÍTICA M UNICIPAL 1,9 1,2 1,3 0,0 2,7 0,6 PROM OCIONAR / M ILLORAR EL COM ERÇ 1,4 0,9 0,7 2,6 0,5 0,6 AUGM ENTAR / ABARATIR L'APARCAM ENT 3,5 0,5 0,0 1,9 0,7 0,6 M ILLORAR TRANSPORTS, INFRAESTR. I COM UNIC. 2,9 0,2 0,0 0,6 0,6 0,0 ALTRES 10,2 6,9 5,4 9,8 9,2 6,4 TOT / TOTS 0,3 0,6 1,3 0,0 0,0 0,0 CAP / RES 2,5 1,3 1,3 1,2 1,9 0,6 NS / NC 11,2 7,3 7,3 11,4 8,0 3,9 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) P20 Què demanaria a l’Ajuntament que fes pel seu 5999 (BCN) / 616 (DTE) En negreta les demandes més importants (percentatges iguals o superiors a 5%) 73 barri? Espontània Es mostren els aspectes iguals o superior a 2,5% al total de Barcelona, al total del districte o a qualsevol dels grans barris Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PARTICIPACIÓ EN ASSOCIACIONS ENTITATS DEL BARRI EVOLUCIÓ CIUTAT VELLA EL BARRI P21 Participa en alguna associació o entitat del seu 616 Sí 74 barri? Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió PARTICIPACIÓ EN ASSOCIACIONS ENTITATS DEL BARRI EVOLUCIÓ PER GRANS BARRIS EL BARRI P21 Participa en alguna associació o entitat del seu 616 Districte Sí 75 barri? 154 Raval 154 Barceloneta 154 Gòtic 154 Sant Pere, Santa Caterina i Ribera Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió 06 Annex Perfil de la població barcelonina del districte 76 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (1/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera SEXE DONA 53,5 48,7 46,5 50,2 50,5 50,8 HOME 46,5 51,3 53,5 49,8 49,5 49,2 DE 18 A 24 ANYS 7,9 8,8 9,5 9,2 8,2 7,7 DE 25 A 34 ANYS 17,1 27,9 27,1 30,8 27,1 28,2 DE 35 A 44 ANYS 18,4 21,6 22,5 19,9 20,3 21,9 EDAT DE 45 A 54 ANYS 17,0 15,7 16,7 14,2 14,5 15,6 DE 55 A 64 ANYS 14,5 11,0 10,9 11,1 11,3 11,1 DE 65 a 74 ANYS 11,7 7,0 6,6 7,0 8,0 7,3 75 ANYS I MÉS 13,3 7,9 6,7 7,8 10,5 8,3 EDAT (MITJANA) 49,9 44,2 43,7 43,2 45,9 44,7 OBLIGATORIS NO FINALITZATS 2,3 2,9 2,0 2,9 5,5 2,7 OBLIGATORIS 16,3 15,0 17,7 11,4 15,6 11,8 SECUNDARIS 35,3 34,1 35,4 30,0 35,0 33,5 ESTUDIS UNIVERSITARIS 26,4 25,2 24,8 30,2 25,9 22,1 POST UNIVERSITARIS 19,1 22,3 20,2 24,8 16,1 29,2 NS / NC 0,6 0,5 0,0 0,6 1,8 0,6 TREBALLA PER COMPTE PROPI 9,1 12,4 12,4 11,8 9,7 14,7 TREBALLA PER COMPTE PROPI ACTUALMENT ATURADA 0,3 0,8 0,7 1,3 0,7 0,6 TREBALLA PER COMPTE D'ALTRI 42,1 43,1 40,7 50,8 38,3 46,2 TREBALLA PER COMPTE D'ALTRI AFECTAT PER ERO O ERTO 2,0 3,2 3,9 2,0 5,3 1,3 SITUACIÓ LABORAL COBRA JUBILACIÓ, PREJUBILACIÓ / PENSIÓ 27,8 17,4 16,1 16,4 21,8 17,9 ESTÀ A L’ATUR 7,2 9,5 11,6 4,5 12,9 6,5 TASQUES DE LA LLAR (NO REMUNERADES) 4,9 6,0 6,4 6,0 4,0 6,4 ESTUDIA 6,5 7,6 8,3 7,2 7,3 6,4 RENDISTA 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 % TREBALLA A BCN 41,4 49,1 46,6 57,4 45,6 50,6 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 77 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (2/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera ESPANYOLA (SEMPRE) 71,6 44,1 41,2 42,3 50,4 47,0 NACIONALITAT ESPANYOLA (ADQUIRIDA) 7,1 6,0 5,1 5,8 7,7 6,8 ALTRES UNIÓ EUROPEA 7,3 18,5 15,5 29,4 19,6 16,4 RESTA DE PAÏ SOS 14,0 31,3 38,2 22,5 22,3 29,8 BARCELONA CIUTAT 43,3 23,2 20,3 23,1 31,1 23,7 RESTA DE CATALUNYA 9,7 8,5 9,5 7,2 4,2 10,4 LLOC DE NAIXEMENT RESTA D’ESPANYA 17,9 12,3 11,3 12,5 13,3 13,6 ESTRANGER 29,0 55,9 58,8 57,2 51,4 52,4 NO CONTESTA 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 6 MESOS A 2 ANYS 6,6 14,6 12,2 17,7 16,4 16,3 +2 ANYS A 5 ANYS 11,4 15,7 14,2 20,8 17,0 14,3 TEMPS VIVINT A BCN +5 ANYS A 10 ANYS 7,9 13,8 15,0 11,6 11,1 14,9 +10 ANYS 36,3 36,0 42,1 29,9 29,0 32,8 SEMPRE 37,7 19,8 16,4 20,0 26,6 21,7 CATALÀ 38,8 22,0 20,3 20,1 21,7 27,2 CASTELLÀ 53,8 59,2 60,3 59,1 59,9 56,7 LLENGUA HABITUAL ALTRES 7,3 18,6 19,5 20,8 17,7 16,0 NO CONTESTA 0,1 0,1 0,0 0,0 0,7 0,0 % ENTÉN 94,5 88,4 90,9 86,4 86,9 85,7 % PARLA 75,3 56,8 56,5 55,3 54,0 60,3 CATALÀ % ESCRIU 61,2 43,3 44,5 42,6 38,2 45,1 % NO ENTÉN, NI PARLA, NI ESCRIU 5,5 11,6 9,1 13,6 13,1 14,3 % ENTÉN 99,9 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 % PARLA 99,9 99,9 100,0 99,4 100,0 100,0 CASTELLÀ % ESCRIU 99,1 97,9 98,0 97,4 98,0 97,9 % NO ENTÉN, NI PARLA, NI ESCRIU 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 % ENTÉN 65,5 77,9 81,2 78,7 69,6 76,6 % PARLA 56,6 71,4 73,6 74,1 65,3 69,4 ANGLÈS % ESCRIU 53,1 67,9 68,4 72,2 61,6 68,3 % NO ENTÉN, NI PARLA, NI ESCRIU 34,5 22,1 18,8 21,3 30,4 23,4 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 78 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (3/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera CATÒLIC PRACTICANT 12,0 8,7 9,1 9,9 7,9 7,4 CATÒLIC NO PRACTICANT 28,6 20,5 18,9 14,1 24,9 25,3 ALTRES CONFESSIONS CRISTIANES 4,4 3,7 2,6 3,8 6,6 4,0 RELIGIÓ MUSULMÀ/ ANA 2,3 8,6 12,4 3,9 3,1 7,7 RELIGIONS ORIENTALS 1,0 2,3 2,6 1,9 0,6 3,4 NO CREIENT / ATEU/ A / AGNÒSTIC/ A 48,6 52,8 51,0 62,6 53,4 49,1 ALTRES 0,7 1,1 0,7 2,5 0,7 1,4 NS / NC 2,3 2,3 2,8 1,3 2,7 1,8 IDEOLOGIA (D'1: ESQUERRA A 7: DRETA) 2,9 2,9 3,0 2,8 3,0 2,9 PERTINENÇA (D'1: ESPANYOL A 5: CATALÀ) 3,3 3,1 3,0 3,0 3,2 3,1 ERC 12,2 8,1 8,3 7,8 10,3 6,2 BCOMÚ-ECG 11,9 8,8 8,6 9,1 6,3 10,9 PSC-CP 8,3 5,3 6,0 6,1 5,8 2,9 BCN CANVI-C'S 2,1 1,1 1,3 2,5 0,6 0,0 JUNTS 4,5 2,1 3,1 1,9 0,7 1,2 PP 1,0 0,6 0,8 0,0 0,5 0,8 CUP- CAPGIREM BARCELONA 2,3 1,2 0,7 1,3 1,3 2,0 RECORD VOT BCAP-PRIMÀRIES 0,3 0,7 0,6 0,0 0,5 1,3 MUNICIPALS 2019 VOX 0,4 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 EN BLANC / NUL 0,6 0,4 0,0 0,6 1,3 0,6 ALTRES 0,4 0,2 0,0 0,0 1,1 0,0 NO VA VOTAR 15,5 20,2 16,2 21,8 25,4 23,6 NO PODIA VOTAR 16,8 34,9 40,8 32,8 24,2 31,7 NO ESTAVA EMPADRONAT/ ADA A BCN 6,4 8,2 6,4 10,7 9,9 9,2 NS / NR/ NC 17,3 8,2 7,2 5,4 12,1 9,6 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 79 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (4/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera % LLEGEIX PREMSA DIÀRIAMENT 55,0 53,8 54,2 57,2 51,0 52,5 LA VANGUARDIA 44,8 42,2 43,2 44,4 40,0 40,4 EL PERIÓDICO 22,7 19,2 20,3 21,3 20,0 15,1 EL PAÍ S 15,6 21,3 23,0 23,0 20,8 17,0 ARA 9,8 6,7 6,4 10,5 4,1 6,6 EL PUNT AVUI 2,7 1,8 2,7 2,0 0,6 0,7 PREMSA QUE LLEGEIX EL MUNDO / ABC / LA RAZÓN 4,5 4,5 5,2 3,8 3,2 4,5 (BASE LLEGEIXEN. DIARIS DIGITALS PURS 12,7 12,5 14,1 10,7 10,3 11,8 MULT.) DIARI PAPER GRATUÏ T 6,1 6,4 5,9 3,2 10,7 6,6 DIARIS ESPORTIUS 5,7 3,8 5,2 1,4 5,3 1,8 ALTRES 5,6 9,4 8,4 14,3 6,2 10,1 NS / NC 6,5 6,6 6,5 7,6 7,9 5,2 NO LLEGEIXEN PREMSA 16,3 16,8 16,6 10,5 18,2 20,5 LA 1 24,0 17,9 14,9 14,8 24,0 22,0 LA 2 7,5 6,6 6,4 6,6 7,0 6,7 TV3 / CANAL 3-24 46,9 32,8 31,4 30,8 33,6 36,6 CANAL 33 / CANAL SÚPER 3 2,5 0,9 0,7 0,0 0,0 2,7 ANTENA 3 22,8 13,1 12,7 10,4 14,9 14,6 TELE 5 17,9 16,0 17,5 12,9 17,2 14,3 CANAL TV QUE MIRA CUATRO 8,9 7,4 8,4 4,9 7,2 7,2 (MULT.) LA SEXTA 22,6 20,5 22,1 13,1 17,8 24,3 CANALS D'ENTRETENIMENT, SÈRIES 30,9 26,4 26,5 22,2 34,6 23,6 ALTRES 20,7 25,8 32,0 19,5 21,3 20,6 NO MIRA TV 7,0 14,3 15,6 17,3 13,0 10,5 NO TÉ TV 2,1 6,8 3,2 13,1 3,2 12,5 NS / NC 1,5 1,2 0,6 2,5 2,6 0,8 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 80 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (5/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera SEXE MEMBRE LLAR DONA 41,9 39,0 34,4 48,4 40,2 40,9 AMB +INGRESSOS HOME 58,1 61,0 65,6 51,6 59,8 59,1 DE 18 A 24 ANYS 2,6 4,4 4,5 4,7 3,8 4,5 DE 25 A 34 ANYS 15,9 24,8 21,2 28,9 28,0 26,8 DE 35 A 44 ANYS 18,7 22,6 25,0 21,2 19,0 21,3 EDAT MEMBRE LLAR DE 45 A 54 ANYS 19,8 18,5 20,7 14,8 16,5 18,2 AMB +INGRESSOS DE 55 A 64 ANYS 16,7 12,3 12,6 12,4 12,7 11,1 DE 65 a 74 ANYS 12,0 8,3 8,6 9,1 9,6 6,3 75 ANYS I MÉS 14,4 9,1 7,4 9,0 10,4 11,8 OBLIGATORIS NO FINALITZATS 2,3 3,6 3,3 3,6 4,2 3,8 OBLIGATORIS 15,6 11,2 9,1 12,2 17,4 10,7 ESTUDIS MEMBRE SECUNDARIS 31,1 32,4 37,5 25,5 31,1 27,8 LLAR AMB UNIVERSITARIS 28,2 27,1 26,1 30,8 26,1 27,2 +INGRESSOS POST UNIVERSITARIS 20,1 22,8 20,7 26,0 18,1 27,9 NS / NC 2,6 2,9 3,2 2,0 3,1 2,6 TREBALLA PER COMPTE PROPI 11,0 14,5 15,5 13,0 11,1 16,0 TREBALLA PER COMPTE PROPI ACTUALMENT ATURADA D'ACTIVITAT 0,2 1,0 1,3 0,6 0,7 0,6 TREBALLA PER COMPTE D'ALTRI 52,6 49,6 45,8 56,2 48,0 54,0 SITUACIÓ LABORAL TREBALLA PER COMPTE D'ALTRI AFECTAT PER ERO O ERTO 1,5 2,5 3,9 0,6 3,3 0,7 MEMBRE LLAR AMB COBRA JUBILACIÓ, PREJUBILACIÓ / PENSIÓ 28,1 21,0 19,9 19,6 24,6 21,6 +INGRESSOS ESTÀ A L’ATUR 3,3 7,3 9,7 3,9 7,7 4,5 TASQUES DE LA LLAR (NO REMUNERADES) 1,0 1,7 1,3 3,5 1,3 1,3 ESTUDIA 1,6 2,3 2,6 2,6 2,6 1,3 RENDISTA 0,1 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 NO CONTESTA 0,6 0,1 0,0 0,0 0,6 0,0 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 81 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (6/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera PERSONA SOLA 17,0 24,8 26,0 19,1 35,1 19,0 PARELLA SOLA 27,6 26,1 21,1 31,0 34,7 27,0 TIPUS DE FAMÍ LIA PARELLA AMB FILLS 31,5 20,3 26,5 13,2 13,0 17,8 MONO-PARENTAL AMB FILLS 12,0 8,9 7,7 8,0 9,6 11,4 ALTRES FAMÍ LIA 4,7 7,0 7,1 8,4 4,5 7,7 ALTRES SITUACIONS 7,1 12,9 11,6 20,4 3,2 17,0 BAS E P ERS ONES % PARTICIPA EN XARXES SOCIALS <30 DIES 91,3 93,7 95,5 91,8 85,1 97,1 % TELÈFON MÒBIL 98,8 99,0 99,2 99,4 97,9 99,3 % ÚS INTERNET AL MÒBIL 92,9 95,1 95,5 94,5 89,7 98,5 BAS E HABI TATGES NOMBRE DE PERSONES VIUEN A L'HABITATGE 2,1 1,9 1,9 1,9 1,6 2,0 % TELÈFON FIX A CASA 71,9 54,4 55,6 57,0 50,9 53,2 % INTERNET A CASA 89,5 91,6 93,9 91,5 90,6 87,6 % ORDINADOR A CASA 81,6 82,3 81,6 81,2 81,7 85,0 NOMBRE D'ORDINADORS (BASE: TOTS ELS HABITATGES) 1,6 1,5 1,5 1,6 1,3 1,7 NOMBRE D'ORDINADORS (BASE: HABITATGES QUE TENEN ORDINADOR) 1,9 1,8 1,8 2,0 1,5 1,9 % TAULETA 58,8 54,6 53,4 56,2 49,2 60,8 % TELÈFON MÒBIL 98,3 98,9 98,5 99,6 98,8 99,3 % AMB GOS O GOSSOS A CASA 15,2 13,7 12,8 21,9 13,0 10,5 NOMBRE DE GOSSOS (BASE: TOTS ELS HABITATGES) 0,2 0,2 0,1 0,3 0,2 0,1 NOMBRE DE GOSSOS (BASE: HABITATGES QUE TENEN GOS) 1,1 1,2 1,1 1,2 1,2 1,3 % COTXE A CASA 49,9 24,2 23,0 21,5 24,3 28,3 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 82 Enquesta de Serveis Municipals 2021 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats Ciutat Vella Departament d’Estudis d’Opinió RESUM PER DISTRICTE (7/7) ANNEX St Pere, Sta Total Ciutat Caterina i Barcelona Vella Raval Gòtic Barceloneta Ribera BAS E HABI TATGES PROPIETAT 54,1 29,5 30,6 22,5 32,1 29,8 LLOGUER 41,8 66,1 64,5 72,8 62,6 67,5 RÈGIM DE TINENÇA CESSIÓ GRATUÏ TA 2,3 2,2 2,8 1,4 3,9 0,3 DE L'HABITATGE OCUPADA 0,2 0,9 1,7 0,0 0,1 0,4 HABITACIÓ 0,8 0,9 0,4 3,3 0,3 0,7 ALTRES / NS / NC 0,8 0,4 0,0 0,0 1,0 1,3 INGRESSOS MENSUALS 2.314,4 1.942,6 1.997,3 2.037,3 1.812,6 1.864,3 HA MILLORAT 15,8 20,0 22,2 24,1 17,0 15,0 EVO. ECONOMIA ESTÀ IGUAL 44,7 34,7 28,7 40,0 33,9 44,2 FAMILIAR HA EMPITJORAT 38,3 44,0 47,8 34,7 47,8 39,5 NS / NC 1,2 1,3 1,4 1,1 1,2 1,3 ALT 10,9 15,5 18,8 13,1 14,4 10,9 NIVELL MITJÀ 70,5 70,6 70,2 70,3 64,1 77,0 SOCIOECONÒMIC BAIX 18,6 14,0 11,0 16,5 21,5 12,1 N (5999) (616) (154) (154) (154) (154) 83