Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN Sessió de 27 de gener de 2022 A la sala virtual, amb pantalla central de control de la Sala Lluís Companys de la Casa de la Ciutat, el 27 de gener de 2022, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE GOVERN, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Ada Colau Ballano. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jaume Collboni Cuadrado, Laia Bonet Rull, Laura Pèrez Castaño, Albert Batlle Bastardas, Lucía Martín González, Eloi Badia Casas, Jordi Rabassa Massons, Marc Serra Solé, Gemma Tarafa Orpinell, Pau Gonzàlez Val, Montserrat Ballarín Espuña, David Escudé Rodríguez, Francesc Xavier Marcé Carol i Joan Ramon Riera Alemany, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència les Imes. Sres. Janet Sanz Cid i Maria Rosa Alarcón Montañés i l’Im. Sr. Jordi Martí Grau. També hi és present la Gerent Municipal, Sra. Sara Berbel Sánchez. La sessió no presencial va ser convocada i es celebra en virtut del que disposa l’article 46.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, segons redacció donada pel Reial Decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19. El Secretari constata l’efectiva connexió per via telemàtica de tots els assistents a la sessió mitjançant el sistema de videoconferència gestionat des de la referida sala virtual i acredita la seva identitat, així com l’existència de quòrum legal. La Presidència obre la sessió a les 09.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 20 de gener de 2022, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 15 de juny de 2019, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: CG 3/22 1/8 ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 1. – (21S14404) Memoràndum de coordinació signat el 14 de gener de 2022 entre la Gerència d'Àrea d'Ecologia Urbana i Foment de Ciutat, SA, per impulsar els programes de dinamització social d'àmbits en transformació i treballar per impulsar barris més resilients, de conformitat amb el qual l'Ajuntament de Barcelona fa efectiva una aportació municipal per un import d'1.855.940,26 euros, dels quals 927.970,13 euros amb càrrec al pressupost de l'any 2023, i 927.970,13 euros amb càrrec al pressupost de l'any 2022. 2. – (22/0002) Resolució del Gerent de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal de 22 de desembre de 2021, que CONVOCA, per procediment obert, la licitació del contracte del serveis pels treballs de manteniment dels jardins verticals a la ciutat de Barcelona amb mesures de contractació pública sostenible, amb un import de licitació de 541.841,94 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 2 anys i pròrrogues. El valor estimat del contracte és de 945.167,17 euros (IVA exclòs). Districte de l'Eixample 3. – (602.2021.061) El Conseller delegat de BIMSA, l'11 de gener de 2022, ha resolt ADJUDICAR el contracte de les Obres de rehabilitació de la llanterna de l'Auditori de Barcelona, al Districte de l'Eixample de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, a la mercantil Voracys, SL, per un import de 792.487,94 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 958.910,41 euros i una durada de 6 mesos. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 1. – (365/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Àlex Albert Garcia Soteras (mat. 73375) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional d’Agent de la Guàrdia Urbana, amb destinació a la Sala Conjunta de Comandament de la Gerència de l’Àrea de Seguretat i Prevenció, on ocupa el lloc de treball d’Agent de la Guàrdia Urbana (16FC1BIBA02), i una segona activitat pública docent com a professor associat i de durada determinada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) pel curs acadèmic 2021-2022, des del 01/10/2021 fins al 31/08/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de CG 3/22 2/8 desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2. – (415/2021) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Patricia Feliu Cruz (mat. 78608) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per acumulació de tasques amb la categoria professional d’Auxiliar Administrativa, amb destinació a la Regidoria d'Infància, Joventut i Persones Grans, on ocupa el lloc de treball d’Auxiliar Administrativa (14FC2BIBA01), i l’activitat privada per compte d'altri com a auxiliar administrativa realitzant tasques d'enquadernació a l'empresa Auxiliares de Artes Graficas Batlle SL. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3. – (18003434L02-004) PRORROGAR per un període comprès des de l'1.02.2022 fins el 31.01.2023, el contracte 18003434L02-004 que té per objecte "lloguer de material d'infraestructures necessari pel desenvolupament dels actes culturals i populars dels Districtes durant el període de 2019-2020 Lot 2- Districte de l’Eixample", adjudicat a l'empresa LA LLAUNA, SCCL, amb NIF F58184201, per un import total de 240.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 20.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 16.528,93 euros i import IVA de 3.471,07 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/20500/33811 0602, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 220.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 181.818,18 euros i import IVA de 38.181,82 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/20500/33811 0602. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4. – (20000839-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 205 de la LCSP, el contracte 20000839 que té per objecte l’arrendament en modalitat de rènting de vehicles adscrits a la Gerència de Recursos per als serveis tècnics i de representació, adjudicat a Ald Automotive SA amb NIF A80292667, consistent en la substitució de forma CG 3/22 3/8 temporal de 4 vehicles marca Seat Leon model híbrid elèctric, que a causa de problemes de subministrament no poden ser lliurats amb la resta de vehicles, per 4 vehicles Seat Leon model híbrid amb gas (matrícula 5221JSX, 5453JSX, 5454JSX i 5455JSX) inclosos en el contracte número 16001694, fins la recepció efectiva dels 4 vehicles híbrids elèctrics, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 5. – (21XC0359) APROVAR el Conveni Marc de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), com a centre adscrit a la Universitat de Barcelona (UB), per acollir persones estudiants universitàries en pràctiques del grau de seguretat, amb efectes a partir de l’1 de març de 2022 i per una durada de quatre anys, prorrogables expressament per un període addicional de quatre anys. FACULTAR el Primer Tinent d’Alcaldia, Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado, per a la signatura d’aquest Conveni Marc de col·laboració, així com la de tots els documents que se’n derivin. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 27 de gener de 2022. 7. – (22000079) INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22000079, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament dels rebuts domiciliats i no domiciliats amb núm. de contracte 19004269L01, amb un pressupost base de licitació d'1.070.000,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 884.297,52 euros. ADJUDICAR a CAIXABANK, SA, amb NIF A08663619, el present contracte basat en l’Acord Marc amb número de contracte 19004269L01, per un preu màxim d'1.070.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la durada del contracte des de la seva data d’adjudicació i fins el 31 de desembre de 2022. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària CAIXABANK S.A., amb NIF A08663619, i amb càrrec a l’aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) d'1.070.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 8. – (21000849-001) PRORROGAR per un període comprès entre els dies 2 de febrer de 2022 i 1 de febrer de 2023, el contracte 21000849-001 que té per objecte els serveis d’oficina tècnica per a la gestió de la programació de les activitats artístiques centrades en la dinamització del comerç de la ciutat durant el període de Nadal, adjudicat a l'empresa HOTARU SCP, amb NIF J67166959, per un import total d'1.022.423,87 euros IVA inclòs, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 738.267,18 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a CG 3/22 4/8 l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 610.138,17 euros i import IVA de 128.129,01 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22703/43141 0700. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 284.156,69 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 234.840,24 euros i import IVA de 49.316,45 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22703/43141 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 9. – (21000976-002) PRORROGAR per un període comprès des de l'1.02.2022 fins el 31.01.2023 i amb termini d'execució durant la campanya de Nadal, el contracte 21000976-002 que té per objecte "Oficina de producció i Logística de les activitats nadalenques", adjudicat a l'empresa INICIATIVES EVENTS SL, amb NIF B64709363, per un import total de 337.264,69 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 33.726,46 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 27.873,11 euros i import IVA de 5.853,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 303.538,23 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 250.858,04 euros i import IVA de 52.680,19 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 10. – (C-3-2021) APROVAR el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, SA, SME, per facilitar el pagament de tributs o altres ingressos de dret públic, la gestió recaptatòria dels quals sigui competència de l’Ajuntament, mitjançant un gir postal en la modalitat d’ingrés a compte; FACULTAR la Il·lma. Sra. Montserrat Ballarín Espuña, Regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, per a la signatura d’aquest conveni, així com la de tots els documents que se’n derivin; DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 11. – (3-004/2022) APROVAR l’expedient núm. 3-004/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 97.584,76 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22011791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. CG 3/22 5/8 ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT Districte de Sant Andreu 12. – (9BC2017/196) APROVAR inicialment el Projecte executiu de rehabilitació de la Nau F de la Fabra i Coats per adequar-la com a Centre d'Interpretació del Treball i la Ciutat, al Districte de Sant Andreu de Barcelona, d'iniciativa municipal, d'acord amb l'informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l'expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 3.273.657,23 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; SOTMETRE’L a informació pública, durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. Districte de Sant Martí 13. – (10BC2020/036) APROVAR definitivament el Projecte de rehabilitació parcial de la nau "E" del recinte de Palo Alto per ubicar-hi una incubadora d'empreses al Districte de Sant Martí de Barcelona, d'iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe de Conformitat Tècnica del Projecte, que figura a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, per un import de 4.411.218,76 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, a l'empara de l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. 14. – (10BD2021/165) APROVAR el Projecte executiu de substitució de la gespa artificial del Camp Municipal de Futbol Júpiter, al Districte de Sant Martí, de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 534.812,96 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC); NOTIFICAR als interessats en aquest procediment; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. ÀREA DE DRETS SOCIALS, JUSTÍCIA GLOBAL, FEMINISMES I LGTBI 15. – (20210528-21XF1361) CONVALIDAR l’omissió de la funció interventora, CONTINUAR el procediment de l’expedient 21XF1361 i APROVAR el reconeixement extrajudicial de crèdit per un import total de 903.245,14 euros, IVA inclòs, corresponent a la factura número 21R1932S00000146 de 04.11.2021, emesa per la mercantil AVORIS RETAIL DIVISON SL, amb NIF B07012107, i amb registre d’entrada 2021-430176 de CG 3/22 6/8 05.11.2021, en concepte de Facturació d'emergència d'allotjaments temporals en hostals i pensions pel període del 19 de juny al 14 de setembre de 2021 de SAIER, SARA i UTEH, atesa la necessitat de regularitzar les despeses realitzades.AUTORITZAR, DISPOSAR i OBLIGAR l'import de 903.245,14 euros (IVA inclòs), a favor de l’empresa mercantil AVORIS RETAIL DIVISON SL, amb NIF B07012107, amb càrrec i a l’aplicació pressupostària D/0200/22615/23161 del pressupost de 2021, corresponent a la factura pels serveis prestats. NOTIFICAR aquesta resolució als interessats. S'HA RETIRAT la proposta precedent. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT 16. – (18003581 L03) ESTIMAR les al·legacions presentades el 24 de novembre de 2021 per l’empresa DESCOBERTA SLU, amb NIF B65433740, en el tràmit d’Audiència en el procediment de resolució de l’Acord marc (18003581L03) de serveis de dinamització de processos participatius de l'Ajuntament de Barcelona, del lot 3: processos adreçats a infants i joves, en relació a l’esmentada empresa, d’acord amb els principis de proporcionalitat, eficiència i bona administració, i segons l’informe de la Direcció de Serveis de Democràcia Activa de 19 de gener de 2022 que consta a l’expedient. CONSIDERAR com a un únic acte el no haver respost a les invitacions dels tres lots de la contractació basada (21002390, 21002391, 21002392) que té com a objecte la coordinació del procés participatiu de la ciutadania adolescent de Barcelona i dinamització d’aquest procés.DONAR COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció." Districte de Sants-Montjuïc 17. – (20222001) APROVAR el conveni a subscriure entre l’Ajuntament de Barcelona- Districte de Sants-Montjuïc i el Secretariat d’Entitats de Sants-Hostafrancs i La Bordeta, NIF G58186180, per a la gestió cívica dels equipaments de titularitat municipal “CENTRE CÍVIC COTXERES DE SANTS” i “CENTRE CÍVIC CASINET D’HOSTAFRANCS, ubicats al Districte de Sants-Montjuïc. ATORGAR una subvenció, mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional al Secretariat d’Entitats de Sants-Hostafrancs i La Bordeta amb NIF G58186180, per un import d'1.751.894,63 euros, que correspon 38,80% del projecte, d’acord amb els art. 22.2.c) i 28, ambdós de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l’art. 6.2 de la normativa general de subvencions. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import d'1.751.894,63, amb càrrec a la posició pressupostària D/48903/33711/0603. Es preveu l’atorgament d’una subvenció màxima anual de 290.708,03 euros per l’any 2022 i de 487.062,20 euros per cadascun dels anys 2023, 2024 i 2025, com a col·laboració municipal a la gestió dels centres cívics, a favor de El Secretariat d’Entitats de Sants-Hostafrancs i La Bordeta, NIF G58186180, condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris posteriors a l’actual. DECLARAR, la no-inclusió en procediment de pública concurrència per les raons justificades a l’informe que consta a l’expedient. REQUERIR l’entitat gestora per tal que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura del conveni de formalització de la gestió cívica. REQUERIR l’entitat gestora CG 3/22 7/8 per tal que, en el termini màxim de 3 mesos de la data de finalització de l’activitat, presenti justificació amb un compte justificatiu que haurà d’incloure la memòria d’actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR el Regidor del Districte de Sants-Montjuïc, l'Im. Sr. Marc Serra Solé, per a la seva signatura. DONAR- NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 10,00 hores. CG 3/22 8/8