Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN Sessió de 17 de març de 2022 A la nova Sala de Govern de la Casa de la Ciutat, el 17 de març de 2022, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE GOVERN, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Im. Sr. Regidor Jaume Collboni Cuadrado en substitució de l’Excma. Sra. Alcaldessa Ada Colau Ballano. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Laia Bonet Rull, Albert Batlle Bastardas, Jordi Martí Grau, Eloi Badia Casas, Jordi Rabassa Massons, Marc Serra Solé, Pau Gonzàlez Val, Montserrat Ballarín Espuña, David Escudé Rodríguez, Francesc Xavier Marcé Carol, Maria Rosa Alarcón Montañés i Joan Ramon Riera Alemany, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència les Imes. Sres.: Janet Sanz Cid, Laura Pèrez Castaño, Lucía Martín González i Gemma Tarafa Orpinell. També hi és present la Gerent Municipal, Sra. Sara Berbel Sánchez. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 10.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 10 de març de 2022, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Informes La Ima. Sra. Montserrat Ballarín Espuña, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, intervé per presentar l’informe relatiu a la revocació de resolucions administratives en matèria de plusvàlua municipal, que es troben impugnades en via contenciosa administrativa, amb motiu de la STC del 26 d’octubre del 2021. C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 1. – (19/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Joan Maria Vives Vendrell (mat. 27338) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la CG 10/22 1/14 categoria professional de Caporal SPCPEIS (codi de lloc: 18FC1CICD04), amb destinació al Parc de Bombers de Llevant de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat privada per compte propi com a assessor financer. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública, i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. El Sr. Vives, haurà de respectar la seva jornada i horari de treball municipal i els termes contemplats a l’annex 3 de les condicions específiques de treball de l’SPCPEIS, de l’Acord regulador vigent de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2. – (27/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Fernando Pascual Jovellar Martínez (mat. 22115) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Sotsoficial SPCPEIS (codi lloc: 22FC1CICD02), i adscrit al Parc de Bombers de Sant Andreu de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor formador a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l’any 2021, establertes en l’article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3. – (28/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Núria Perapoch Cunyat (mat. 76367) entre la seva activitat municipal com a funcionària interina per vacant, amb la categoria professional de Tècnica Mitjana en Infermeria SPCPEIS (codi de lloc: 22FA2SCPE01) i desenvolupant el lloc de treball de Tècnica Sanitària de l’SPCPEIS amb adscripció al Parc de Bombers de l’Eixample de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona i una segona activitat pública com a CG 10/22 2/14 infermera realitzant tasques de suport sanitari i d’ajuda per a la companya de vacunació d’emergència provocada per la situació sanitària de la covid-19, contractada per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, mentre duri l’emergència sanitària de la covid19, des de l’01/01/2022 fins al 31/12/2022. Aquesta autorització està emparada per analogia jurídica en l’Acord GOV/104/2020,del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, de data 4 d’agost de 2020, pel qual es declara d’interès públic que el personal sanitari, el personal investigador de recerca en salut i el personal docent sanitari adscrits al departament competent en matèria de salut o del seu sector públic institucional desenvolupessin, en determinats sectors, un altre lloc de treball o activitat pública, de diferent tipologia a la de l'activitat desenvolupada per raó del lloc de treball principal, sanitària, de recerca en salut o de docència no reglada relacionada amb aquests àmbits. La Sra. Perapoch, haurà de respectar la seva jornada i horari de treball municipal i els termes contemplats a l’annex 3 de les condicions específiques de treball de l’SPCPEIS, de l’Acord regulador vigent de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4. – (35/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Benito Granados Santaella (mat. 24185) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional d’Intendent Major de la Guàrdia Urbana, amb destinació a la Divisió Territorial de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, on ocupa el lloc de treball d’Intendent Major - Guàrdia Urbana (29FA1CICD01), i una segona activitat pública docent com a professor associat a temps parcial i amb contracte de durada determinada a la Universitat de Barcelona (UB) pel curs acadèmic 2021-2022, des del 15/02/2022 fins al 14/09/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 5. – (39/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sra. Anna Clara Martínez Fernández (mat. 77768) entre la seva activitat municipal com a personal eventual en el càrrec d’Assessora al Grup Municipal de Ciutadans, on ocupa el lloc de treball d’Assessora 6 (codi de lloc: 22EEESNEV01), i l’exercici de l’activitat docent com a professora col·laboradora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) pel curs 2021- CG 10/22 3/14 2022, des del 14/02/2022 fins al 13/08/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 6. – (45/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Maria Rosa Madonar Serrano (mat. 37305) entre la seva activitat municipal com a personal laboral fix amb la categoria professional d’Auxiliar Administrativa, amb destinació a la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos, on ocupa el lloc de treball d'Auxiliar Administrativa (14FC2BIBA01), i l’activitat privada per compte d'altri com a directora de projecte de la Federació Catalana de Beisbol i softbol des del 22/02/2022 fins al 31/08/2022. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 7. – (29/2022 ICUB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Pablo Abella Villar (mat. 6100190), entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Art i Història, amb destinació al Departament de Programes Públics del Museu de Cultures del Món i Etnològic de l’Institut de Cultura de Barcelona, desenvolupant les funcions pròpies d’un lloc de treball de Tècnic Superior en Art i Història (22FA1BIBA05), i l’activitat pública com a professor associat, a temps parcial i de durada determinada, de la Universitat de Girona, pel curs acadèmic 2021-2022, des del dia 1/02/2022 fins al dia 31/07/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. CG 10/22 4/14 8. – (14/2022 IMI) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Josep Trepat Font (matrícula 2100071), entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant amb la categoria professional de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), amb destinació al Departament d’Espai Urbà i Seguretat, de la Direcció d’Estratègia i Nous Projectes de l’Institut Municipal d’Informàtica, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) (20FA2BIBA14), i l’activitat privada per compte propi de tasques comptables. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 9. – (1/2022 IMH) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada al Sr. Miguel Barquero Royo (mat. 5100106) entre la seva activitat municipal com a Inspector d'hisenda municipal de la Direcció d'Inspecció Tributària de l’Institut Municipal d’Hisenda, amb el codi de lloc 26FA1SCEC01, amb la categoria professional de Tècnic d’Administració General, i l’activitat pública com a professor associat universitari a temps parcial i de durada determinada de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra, per al curs acadèmic 2021-2022 des del 10/01/2022 fins al 03/06/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 10. – (2/2022 IMH) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Antoni Fernández Pérez (mat. 5100080) entre la seva activitat municipal com a Gerent de l’Institut Municipal d’Hisenda d'aquest Ajuntament, amb el codi de lloc 30CA1CNCD13, i l’activitat pública com a professor associat universitari a temps parcial i de durada determinada de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, per al curs acadèmic 2021-2022 des del 15/09/2021 fins al 14/09/2022. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització CG 10/22 5/14 perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 11. – (22000121) INICIAR l'expedient per a la contractació de "Servei de suport grupal i individual amb dones en situació de precarietat a 5 barris de Barcelona. Projecte "Dones Amunt 2", amb núm. de contracte 22000121, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 159.720,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 528.000,00 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 132.000,00 euros i import de l'IVA de 27.720,00 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 79.860,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23173 0100, un import (IVA inclòs) de 79.860,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23173 0100; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 12. – (22XF0334 (22XP0030)) APROVAR, AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 602.569,11 euros (IVA inclòs) amb càrrec al pressupost 2022 i a l’aplicació pressupostària D/0707/20201/92216, a favor de FIRA INTERNACIONAL DE BARCELONA, amb NIF Q0873006A, en concepte de Lloguer d'espais a Fira Barcelona per a executar les proves de la borsa de treball convocada en diferents categories el dia 19 de març de 2022. 13. – (22XF0324 (22XP0027)) APROVAR el conveni pel qual es formalitza l'encomana de gestió al Centre d'Alt Rendiment Esportiu SC (CAR), amb NIF Q5856178H, per a la realització de les proves físiques per al Cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona i el Cos del Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPCPEIS) per als anys 2022, 2023 i 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 266.591,07 euros (IVA inclòs) amb càrrec a la partida pressupostària D/0707/22607/92216 del pressupost de l'Ajuntament de Barcelona, a favor del Centre d'Alt Rendiment Esportiu SC, amb NIF Q5856178H per a la realització de les proves físiques per al Cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona i el Cos del Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPCPEIS), amb el següent desglossament: 88.863,69 euros amb càrrec al pressupost de l'exercici 2022, 88.863,69 euros amb càrrec al pressupost de l'exercici 2023 i 88.863,69 euros amb càrrec al pressupost de l'exercici 2024, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual. FACULTAR el gerent de Persones i Desenvolupament Organitzatiu per a la formalització del conveni i de la resta d'actes que se'n derivin. PUBLICAR-LO en el Butlletí Oficial de la Província i en el Portal de Transparència de l'Ajuntament de Barcelona. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. CG 10/22 6/14 14. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 17 de març de 2022. 15. – (EM 2022-02/02) ESTIMAR parcialment la sol·licitud formulada per la companyia Barcelona d’Aparcaments Municipals, SA (BAMSA) mitjançant escrit ingressat al Registre General el dia 14 de desembre de 2021. AUTORITZAR la pròrroga per un termini d’un any de l’autorització per dur a terme la cessió d’espais a l’interior dels aparcaments gestionats per Barcelona d’Aparcaments Municipals, SA (BAMSA) per a l’activitat complementària de lliurament de paqueteria atorgada en l’expedient EM 2017-02/6, per acord de la Comissió de Govern de 16 de març de 2017. La present autorització es fa extensiva a la totalitat d’aparcaments gestionats per BAMSA en l’actualitat, de conformitat amb allò establert a l’apartat 2.4 del Plec de prescripcions tècniques i amb subjecció a les prescripcions següents: La present autorització obliga a respectar les prescripcions dels Plecs de Bases i Tècnic i del Contracte de Concessió. BAMSA acreditarà que ha realitzat concurrència pública per a la selecció de l’operador. BAMSA comunicarà a l’Ajuntament la celebració del contracte amb tercers per al desenvolupament de l’activitat prèviament a la seva perfecció i amb indicació de l’objecte i el tercer contractat, i un cop signat per les parts contractants li facilitarà un original de l’esmentat contracte i detall gràfic i descriptiu dels espais ocupats. L’espai cedit, no afectarà a places d’aparcament i s’utilitzaran les zones properes a les sales de control i accessos de vianants dels aparcaments, sense que interfereixin la circulació de vehicles i vianants. La sectorització de línia elèctrica i comptador propi es realitzarà garantint la seguretat elèctrica de l’aparcament, amb el compliment de la normativa vigent i supervisada per l’equip tècnic de BAMSA. Haurà de comptar amb els títols habilitants preceptius per al seu desenvolupament, els quals s’hauran d’emetre a favor de la titularitat de qui desenvolupi aquesta activitat. PRECISAR que es respectarà i prevaldrà la funció principal de l’aparcament sobre l’activitat complementària que s’autoritza, i; NOTIFICAR aquest acord a la part interessada i als districtes de Ciutat Vella, l’Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia per raó de la ubicació dels aparcaments de l’exercici de l’activitat objecte d’aquesta autorització a fi i efecte d’efectuar el control tècnic corresponent. 16. – (22XF0363) APROVAR la incorporació de l’exercici 2021 per l’exercici 2022 dels romanents de crèdit de la Liquidació del Pressupost de 2021, corresponents a despeses amb finançament afectat per un import total de 8.936.823,91 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, donant compliment a l’article 182.3 del RD Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, segons el qual són d’incorporació obligatòria al pressupost de l’exercici següent els romanents de crèdit que emparin projectes finançats amb ingressos afectats. Aquest import total de 8.936.823,91 euros es finança amb compromisos d’ingressos concertats per import de 287.809,69 euros, amb drets reconeguts per import de 5.654.893,07€ i amb el Romanent Líquid de Tresoreria positiu de l’any 2021 per import de 2.994.121,15 euros. PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal i DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda. CG 10/22 7/14 17. – (22XF0364) APROVAR el traspàs d’expedients al Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2021 al Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de 2022 per un import de 3.219.465,20 euros de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicació pressupostària que consta a l’expedient, finançat amb crèdit pressupostari de l’any 2022. 18. – (DP-2022-28432) CEDIR a la Societat Esportiva Mercat Nou Magòria l’ús compartit del local situat al carrer Daoíz i Velarde núm. 30, grafiat en el plànol annex, amb caràcter onerós, per un termini de 4 anys, prorrogable per 2 anys més, per a destinar-lo al desenvolupament de les activitats pròpies de l’entitat, d’acord amb les condicions annexes, que s’aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 19. – (DP-2022-28433) CEDIR a l’Associació de Veïns de Badal, Brasil i la Bordeta l’ús compartit del local situat al carrer Daoíz i Velarde núm. 30, grafiat en el plànol annex, amb caràcter onerós, per un termini de 4 anys, prorrogable per 2 anys més, per a destinar-lo al desenvolupament de les activitats pròpies de l’entitat, d’acord amb les condicions annexes, que s’aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús; i FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 20. – (DP-2022-28458) ADQUIRIR a títol de compravenda, en l’estat d’ocupació actual, a la senyora María Mercedes Brosa Domínguez, l’immoble situat al carrer Radas núm. 39 (finca registral 1.593 del Registre de la Propietat núm. 18 de Barcelona), en exercici del dret de tempteig que ostenta l’Ajuntament de Barcelona, en virtut dels articles 1 i 2 de les normes urbanístiques de la MPGM per a la declaració de l’àrea de tanteig i retracte a la ciutat de Barcelona aprovada definitivament el 5 de desembre de 2018 per la Subcomissió d’Urbanisme del Municipi de Barcelona; APROVAR com a preu de la compravenda l’import d'1.050.000,00 euros; AUTORITZAR, DISPOSAR i ABONAR, el preu de la compravenda amb càrrec a la partida pressupostària 0701 62295 15211 a favor de la propietària, senyora María Mercedes Brosa Domínguez; ENCARREGAR a l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona la gestió i administració del immoble esmentat per tal de destinar-lo a habitatge de lloguer social i assequible i, en el seu cas, prèvia tramitació i acord de l’òrgan competent i l’addenda corresponent, pugui vincular i destinar aquest immoble a les finalitats previstes al Conveni Marc formalitzat el 27 de novembre de 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona i diverses entitats del sector de l’habitatge, aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de 27 de novembre de 2020; FORMALITZAR la compravenda, prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens el manteniment dels quals suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat; i INCORPORAR aquest bé a l’epígraf de béns immobles de l’Inventari Municipal com a bé afectat al Patrimoni Municipal d’Urbanisme. CG 10/22 8/14 21. – (3/034-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-034/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 390.100,60 euros, per atendre despeses de la Fundació Barcelona Institute of Technology for the habitat pel desenvolupament del Pla d’Innovació Urbana, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22030791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda. 22. – (3/035-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-035/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 851.786,48 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22030891; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 23. – (3-039-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-039/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 13.927.666,40 euros, per atendre despeses derivades del subministrament elèctric dels edificis i instal·lacions de l’Ajuntament de Barcelona i els seus organismes dependents, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22031291; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR- NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 24. – (20220017A) INICIAR l'expedient per a la contractació del "Subministrament i servei d'ampliació del sistema per a la monitorització i el control d'infraccions des del punt de vista mediambiental dels vehicles que circulin per l'interior de la zona qualificada com de baixes emissions a la ciutat de Barcelona (2022-2023), amb mesures de contractació pública sostenible", amb núm. de contracte 21004225, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació d'1.912.658,28 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.580.709,32 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net d'1.580.709,32 euros i import de l'IVA de 331.948,96 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 850.070,35 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/60715/17211 0504, un import (IVA inclòs) d'1.062.587,93 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/60715/17211 0504; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. CG 10/22 9/14 Districte de Sants-Montjuïc 25. – (3BC2021/146) APROVAR definitivament el Projecte executiu del carril bici al carrer de Sants, entre el carrer Riera Blanca i el carrer d’Arizala, al Districte de Sants-Montjuïc de Barcelona, d’iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe Tècnic de Projecte (ITP) que figura a l'expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 173.401,59 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, a l'empara de l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; ACLARIR que el present projecte preveu actuar al terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat, a grans trets l’actuació que es preveu executar fora del terme municipal consisteix en actuacions de senyalització horitzontal a la cruïlla del carrers de Sants amb el carrer Arizala; AUTORITZAR, d’acord amb el previst a l’article 2 dels seus estatuts, Barcelona d’infraestructures Municipals, SA a l'extensió del seu àmbit d'actuació territorial fora dels límits municipals als efectes de la gestió de l’actuació relativa al “Projecte executiu del carril bici al carrer de Sants, entre el carrer Riera Blanca i el carrer d’Arizala, al Districte de Sants-Montjuïc de Barcelona al terme municipal de l’Hospitalet del Llobregat, d’iniciativa municipal, d’acord amb els informes que figuren a l’expedient administratiu i que als efectes de fonamentació es donen per reproduïts i atès que l’actuació s’ajusta al seu l’objecte social; COMUNICAR el present acord a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament. Districte de Gràcia 26. – (6BC2021/148) APROVAR definitivament el Projecte executiu de reurbanització del carrer Pi i Margall, entre la plaça d’en Joanic i la Ronda del Guinardó, al districte de Gràcia de Barcelona, d'iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe Tècnic del Projecte, que figura a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, per un import de 13.648.215,15 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, a l'empara de l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC); APROVAR les bases del conveni de cessió d'ús de les instal·lacions d'energia elèctrica i de constitució de la servitud de pas aeri/subterrani de les línies de Baixa Tensió, Mitja Tensió i Centre de Transformació a favor d'Edistribucion Redes Digitales SL que inclou el projecte executiu; FACULTAR la Gerent d’Ecologia Urbana per aprovar i formalitzar el conveni específic que apliqui a les circumstancies concretes les bases esmentades, d'acord amb l'article 16.k de la Carta municipal de Barcelona i la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. CG 10/22 10/14 ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA 27. – (21001654) EXCLOURE de la licitació del contracte núm. 21001654 que té per objecte el servei d'assistència tècnica per al desplegament de la transversalitat de gènere als districtes de Barcelona a INGENIERÍA SOCIAL S.A.L, amb NIF A64842800 i a l’INSTITUT DE TREBALL SOCIAL I DE SERVEIS SOCIALS (INTRESS), amb NIF G08973224, per haver inclòs informació relativa al sobre C en el sobre A, tot d’acord amb allò establert a les clàusules 8 i 10 del plec de clàusules administratives particulars i de conformitat als articles 139 i 146 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic, i EXCLOURE a ETIC HÀBITAT SCCL, amb NIF F66437831 per no complir les condicions mínimes de solvència tècnica o professional establertes a la clàusula 7 del plec de clàusules administratives particulars, atès que no s’ha acreditat l’experiència professional mínima d’un any en gestió i aplicació de la perspectiva de gènere a ens públics, entitats o empreses per part dels quatre integrants de l'equip tècnic adscrits a l'execució del contracte. ADJUDICAR el contracte núm. 21001654, que té per objecte el servei d'assistència tècnica per al desplegament de la transversalitat de gènere als districtes de Barcelona a TANDEM SOCIAL SCCL amb NIF F65570400, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat, en ser considerada l'oferta més avantatjosa segons els criteris establerts al plec de clàusules administratives i la puntuació obtinguda, pel preu de 399.573,07 euros IVA inclòs, dels quals 330.225,68 euros corresponen al preu net i 69.347,39 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 199.786,53 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/92015 0106; un import (IVA inclòs) de 199.786,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/92015 0106. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 16.511,28 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Gerent de Coordinació Territorial i Proximitat, la Sra. Gemma Arau Ceballos. ALLIBERAR la quantitat de 15.484,88 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 7.742,44 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/92015 0106; un import (IVA inclòs) de 7.742,44 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/92015 0106. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. CG 10/22 11/14 ÀREA DE DRETS SOCIALS, JUSTÍCIA GLOBAL, FEMINISMES I LGTBI 28. – (20220020) APROVAR el Protocol d’amistat i col·laboració entre El Conselho Municipal de Ciudad de Maputo i l’Ajuntament de Barcelona amb la voluntat d'impulsar el Projecte PAC Maputo - Barcelona 2022-2025. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE PREVENCIÓ I SEGURETAT 29. – (21XC0096) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat Portuària de Barcelona per a l’exercici de les respectives competències en matèria de protecció civil, prevenció i extinció d’incendis i salvament. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT Districte de Sarrià-Sant Gervasi 30. – (22S04924) MODIFICAR l'acord aprovat per la Comissió de Govern en sessió de 3 de març de 2022, en haver-se detectat una errada material, de conformitat amb l'establert a l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el sentit de rectificar el nom de l’equipament, on diu APROVAR les Bases particulars del procediment de pública concurrència per adjudicar la gestió cívica del Casal de Barri Mercat Cultural de Vallvidrera, ha de dir APROVAR les Bases particulars del procediment de pública concurrència per adjudicar la gestió cívica del Casal de Barri El Mercat Cultural. Districte de Sant Andreu 31. – (21002853) ADJUDICAR el contracte núm. 21002853, que té per objecte "Servei de dinamització i suport del Centre cívic Sant Andreu, del Districte de Sant Andreu, amb mesures de contractació pública sostenible" a IQEMBU, SL amb NIF B42953208 de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 486.026,75 euros IVA inclòs, dels quals 401.675,00 euros corresponen al preu net i 84.351,75 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 81.004,46 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609; un import (IVA inclòs) de 243.013,37 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609; un import (IVA inclòs) de 162.008,92 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 20.083,75 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del CG 10/22 12/14 requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte Joana Bonaterra Roura, gestora de projectes, adscrita a Direcció de Serveis a les Persones i al Territori. ALLIBERAR la quantitat de 2.514,07 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 419,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609; un import (IVA inclòs) de 1.257,04 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609; un import (IVA inclòs) de 838,02 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/33711 0609. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 32. – (22000366) INICIAR l'expedient per a la contractació de "Servei de dinamització juvenil de la franja del Besòs, del barri de Sant Andreu i de coordinació de projectes pedagògics del Districte de Sant Andreu, amb mesures de contractació pública sostenible", amb núm. de contracte 22000366, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 768.395,21 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.270.074,72 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 635.037,36 euros i import de l'IVA de 133.357,85 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 55.787,60 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23221 0609, un import (IVA inclòs) de 328.410,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23221 0609, un import (IVA inclòs) de 384.197,60 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/23221 0609; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió Drets Socials, Cultura i Esports. b) Moció ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT Districtes de Ciutat Vella, l'Eixample, Sants-Montjuïc, les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí Única. – (21PL16835) RECTIFICAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 109.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’errada material detectada en el títol i identificació de les pàgines del Document Tècnic aprovat per la Comissió de Govern en sessió de 10 de març de 2022 en relació al Pla especial d’usos d’activitats vinculades al repartiment a domicili, en l’únic sentit que on diu “Pla especial d’usos vinculats al comerç electrònic” ha de dir CG 10/22 13/14 “Pla especial d’usos d’activitats vinculades al repartiment a domicili”, mantenint inalterat el contingut íntegre de la resta del document; i PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. S'APROVA, per unanimitat, la moció anterior després de declarar-se'n, també per unanimitat, la urgència. No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11.30 h. CG 10/22 14/14