INDICADORS DIGITALS 2020 UNA APROXIMACIÓ A LES DADES EN TEMPS DE PANDÈMIA PUNT DE PARTIDA Març de 2020: el nostre món es capgira. Sense temps per planificar, sense certeses, tot s'atura. Els equipaments han de tancar. Tothom s'espavila. De primer, restem a l'expectativa. I després, en situacions de treball noves i molt complexes, els centres assumeixen els seus rols de creadors, difusors, acompanyants, amb una empenta admirable. L'oferta es multiplica, les plataformes per difondre-la també, En aquest context estrany d’incomunicació física entre persones i equipaments, traiem el millor de cada equip i, sobre la marxa, centres patrimonials, fàbriques de creació, centres cívics, biblioteques, ofereixen un reguitzell de recursos i activitats. Tancats a casa, sí, però la xarxa és un esclat d'activitat. Durant el confinament, i des d’aleshores de manera sostinguda, el temps que les persones passen connectades s’ha expandit fins al punt que alguns experts afirmen que la saturació de continguts ha estat més problemàtica que no pas la dificultat de connexió. Però no ha estat un problema, sinó una oportunitat. En un futur en què la presentació de continguts és canviant, tenim la possibilitat de reformular la manera com ens relacionem amb els nostres públics. COMUNICAR DIFERENT PER A PÚBLICS DIFERENTS La situació que hem viscut els darrers mesos –gairebé ja podríem dir el darrer any- ha posat de manifest la diferència entre públic real i públic virtual. Evidentment, hi ha una part que és compartida, però l’entorn digital sembla que ha permès arribar a una audiència molt més transversal, tant pel que fa a característiques i interessos com a nivell geogràfic. Amb el decurs dels mesos, ens hem adonat que la via digital ha de pensar-se com una nova forma de presentar continguts i no ha de consistir a traslladar la presencialitat a l’entorn digital, tret de casos ben concrets. Aquesta és una de les lliçons que hem après, de grat o per força. L'Enquesta sobre Consum Cultural en temps de confinament feta pel grup de recerca i innovació “Didàctica del Patrimoni, Museografia comprensiva i Noves tecnologies” (DIDPATRI) de la UB mostrava que el públic reclamava activitats formatives que fomentessin el pensament crític, activitats dirigides a totes les franges d'edat i a diferents tipus d'audiència, creatives i participatives. Al final, necessitem la copresencialitat, ni que sigui a través d'una pantalla. Som socials i ens calen moments d'efervescència col·lectiva; és per això que les activitats més valorades eren del tipus concurs o participatives, que ensenyin allò que no es pot veure presencialment o que fomentin la creativitat. En aquest context, alguns equipaments han posat en marxa plataformes digitals específiques per donar resposta al nou consum cultural derivat de la pandèmia: algunes d'específiques per al treball escolar, altres que fomentaven un vessant més social i d'acompanyament en moments difícils, algunes que precisament posaven l'accent en ensenyar el que succeïa als equipaments darrere les bambolines. Totes han estat propostes amb una acollida excel·lent, sorgides de l'esforç col·lectiu i la necessitat de reinventar-nos. IMPACTE DE LA PANDÈMIA EN ELS PÚBLICS DIGITALS No es pot negar que la pandèmia ha tingut conseqüències crítiques també pel que fa als equipaments culturals. Però per damunt de tot, ha suposat un gran esforç per part dels centres i els seus equips. PÀGINES WEB i RECURSOS DIGITALS Es detecta un gran augment de la consulta de pàgines de continguts (exposicions, fons) i una davallada de la resta (home, lloguer d’espais, web corporatiu), un augment molt considerable dels minuts de vídeo consumits i de les visites destinades a educació i públic familiar. XARXES SOCIALS Les xarxes socials representen entorns digitals fàcils, flexibles i espontanis, mentre que els webs requereixen de tecnologies específiques, d’aquí el creixement de les primeres. L’ICOM estimava que un 50% d qels museus han augmentat les seves activitats en XXSS i un 20% l’accés online a les col·leccions. La tecnologia digital enriqueix les relacions entre els equipaments i els públics i augmenta les comunitats. Així doncs, el digital es postula com una peça clau per a l’engagement, com l’única via de connexió amb els usuaris durant el confinament. Tots plegats hauríem d’haver estat més ben preparats per assumir la nova situació, però la realitat ha estat massa colpidora. Aquest període complex no ens ha permès parar a pensar en els indicadors que ens han d’ajudar a saber a qui hem arribat i com. Necessitem dotar-nos de mètriques d’anàlisi estables i per començar a abordar-ho, amb els tècnics que hi heu estat treballant, hem fet un recull d’algunes de les accions que heu estat fent i que són una petita mostra del que s’ha pogut veure i viure durant aquest període. CENTRES CÍVICS INDICADORS DIGITALS 2020 CENTRES CÍVICS Els centres cívics són dels equipaments que, a causa de les seves particularitats i diversitat, mostren més variabilitat pel que fa a la recollida d’indicadors. La presencialitat ha estat sempre la marca d’identitat dels centres, estretament arrelats als barris, una interacció que al març de 2020 es veié interrompuda de sobte i a llarg termini. Des dels centres s’ha fet un gran esforç per acomodar l’oferta la nova situació, oferir continguts clarament enfocats als seus públics i mantenir el contacte, de manera virtual, amb les persones usuàries. Tot seguit us oferim un tast d’alguns dels indicadors de què disposem. Un tast que permet copsar tant la diversitat de l’oferta –difícil de quantificar en termes generals- com l’esforç dels centres cívics en l’àmbit social per donar resposta i/o #experimentsdesdecasa acompanyament a la pandèmia. #fotosdesdecasa #músicadesdecasa BARCELONA DISTRICTE CULTURAL USUARIS WEB 2020 Després de la davallada lògica arran del confinament, les consultes es mantenen i fluctuen, però és després de l'estiu que s'enfilen fins a pics superiors als prepandèmics; ara bé, al novembre els indicadors decauen i posteriorment es recuperen per tornar a una davallada que segueix la tendència general dels centres a finals d'any. BARCELONA DISTRICTE CULTURAL SEGUIDORS A LES XARXES (des. 2019 / maig 2020) facebook 5.000 El creixement a les xarxes arran 4.000 del confinament ha estat molt 3.000 significatiu, sobretot a Instagram, amb un augment del 2.000 42,2%, per davant de Facebook (37,45%) i Twitter (22,3%). 1.000 0 FB DES.'19 FB MAIG '20 twitter instagram 2.500 6.000 2.000 4.000 1.500 1.000 2.000 500 0 0 TW DES.'19 TW MAIG '20 IG DES.'19 IG MAIG '20 CENTRES CÍVICS VISITES PÀGINES WEB GENER-ABRIL 2020 Les visites als webs dels centres cívics va decaure lleugerament des del gener de 2020, una davallada que es va accentuar entre els mesos de març i abril, coincidint amb el confinament. També van caure, en una mesura similar, les pàgines vistes i el nombre d'usuaris. 30.000 Tanmateix, les xarxes socials van recollir el testimoni i van esdevenir el principal canal de 20.000 comunicació entre els centres cívics i els seus públics des de l'inici de la pandèmia. Més que una caiguda, doncs, cal parlar d'una 10.000 translació en tota regla. 0 gener febrer març abril CENTRE CÍVIC CAN DEU El centre ha proposat, a través de les xarxes socials, una munió d'activitats per fer des de casa. No és estrany, doncs, que hagi registrat un augment considerable tant del nombre de seguidors com de les interaccions. També ha apostat, entre d'altres, per la prevenció en l'àmbit de la salut i el benestar, amb conferències i sessions de gimnàstica en directe, i pel medi ambient, amb videotutorials específics. #aulameteodesdecasa #votadesdecasa #dansadesdecasa #dibuixadesdecasa #salutdesdecasa #experimentsdesdecasa #fotosdesdecasa #poesiadesdecasa #músicadesdecasa #exposicionsdesdecasa #jugadesdecasa #hortdesdecasa #tradicionsdesdecasa #jazzdesdecasa #aulaambientaldesdecasa CENTRE CÍVIC CAN VERDAGUER Activitats culturals online 1r semestre 2020: Espectacles escènics: 14 Conferències: 4 Altres activitats: 34 Instagram 1.676 Instagram 229 Instagram 8.393 Youtube 1.016 Youtube 453 Youtube 3.900 Facebook 1.860 Facebook 1.793 Facebook 14.948 Twitter 867 Twitter 1.503 Twitter 14.114 Web 1.779 Web 386 Web 8.197 Exposicions: 30 Projeccions: 1 Espectacles musicals: 11 Instagram 7.603 Facebook 101 Instagram 2.051 Youtube 790 Twitter 516 Youtube 1.455 Facebook 9.959 Facebook 1.052 Twitter 12.835 Act. cultura popular: 6 Twitter 1.496 Web 7.301 Instagram 1.453 Web 2.226 Youtube 642 Facebook 4.920 Activitats nous formats: 1 Twitter 6.148 Instagram 849 Web 529 Twitter 5.897 Web 104 CC CAN CLARIANA Can Clariana va oferir, només entre els mesos d'abril i juny, gairebé una vuitantena d'activitats a través de les xarxes socials entre projectes musicals, exposicions, contacontes, xerrades, tallers i concerts. Tot plegat, amb una acollida excel·lent: 6.605 visualitzacions a Instagram 3.651 visualitzacions a Youtube CC TEIXONERA 1r SEMESTRE 2020 Cursos en línia: 8 Activitats en línia: 6 32 hores de formació 643 visualitzacions 120 places ofertes 93,3% d'ocupació Exposicions: 4 817 visualitzacions Itineraris: 2 5 hores d'itineraris Canal Cultura confitada*: *Activitat organitzada 45 inscripcions 198 activitats conjuntament amb diversos equipaments del districte 19.703 visualitzacions Horta-Guinardó. CENTRE CÍVIC CAN BASTÉ INDICADORS #seguimacasa 2020 1r semestre Exposicions en línia: 8 Càpsules-taller: 16 Facebook Can Basté 311 Youtube 854 Facebook Espai Fotogràfic 210 Facebook 2.311 Twitter Espai Fotogràfic 4.412 Twitter 2.383 Instagram Espai Fotogràfic 155 Web 1.084 Web 648 Activitats familiars: 2 Música: 5 Instagram 3.989 Instagram Can Basté 81 Facebook 4.054 Instagram El Generador 1.549 Twitter 4.328 Facebook Can Basté 1.624 Web 386 Facebook El Generador 15.193 Twitter Can Basté 2.118 Activitats fotogràfiques: 5 Twitter El Generador 13.300 Facebook Can Basté 1.161 Youtube 11 Facebook Espai Fotogràfic 1.673 Web 231 Twitter Can Basté 3.042 Twitter Espai Fotogràfic 6.270 Grups i entitats de Can Basté: 4 Instagram Can Basté 103 Facebook Can Basté 415 Instagram Espai Fotogràfic 570 Twitter Can Basté 1.451 Web 1.656 Web 288 CENTRE CÍVIC COTXERES BORRELL Cotxeres Borrell és un centre amb una gran activitat. Només entre els mesos de març i juliol, el seu web -les xarxes socials també se'n van fer ressò- van recollir gairebé un centenar d'activitats obertes i gairebé una quarantena de directes d'un ampli ventall de disciplines: dansa, salut i creixement, gastronomia, expressió, arts escèniques... Sota el títol genèric de #cotxeresacasa, la gran oferta del centre abastava una tipologia també àmplia i diversa: entrevistes, activitats en línia, recursos, xerrades, articles i conferències, vídeos... A més, i com ja és habitual, el web del centre va dedicar una part important de la programació a la infància a través de la iniciativa El casal a casa!, amb propostes per a dos grups d'edat, de 0 a 3 i de 4 a 12 anys, que van poder gaudir de vídeos, activitats, articles, jocs i espectacles. CENTRE CÍVIC JOSEP MARIA TRIAS I PEITX – RIERA BLANCA Van obrir un blog d'acompanyament al dol que va rebre més de 6.400 visites entre els mesos d’abril i juny. https://acompanyamentpsicologic.wordpress.com/ Han dut a terme nombroses activitats participatives a les xarxes socials: Sant Jordi, Talents, Pasqua, Concerts de clàssica mitjançant una plataforma on line, etc. També han organitzat activitats de tipus familiar amb la ludoteca: recull de jocs interactius, enviament de dibuixos d'infants a l'hospital de Can Ruti.... una feinada que tampoc no han sabut com plasmar i que mostra la necessitat d'establir uns criteris clars i conjunts per a la recollida d'indicadors. CC CONVENT DE SANT AGUSTÍ Ha ofert activitats online per a públic familiar, infantil i jove, amb diverses propostes de ciència i Maker, dinamitzacions online, etc. En total, 45 activitats online a través del seu blog, Instagram, Zoom, Facebook i Youtube, amb un total de 351 participants + 3.469 visites. #emquedoacasa#bemaker: 2.475 entrades/pàgines vistes + 10.833 visites a través del blog, Post i Stories Instagram. CC GOLFERICHS Durant el confinament, Golferichs va convertir la seva Activitats en línia web en canal divulgatiu i va rebre més de 10.000 visites, només 698 durant el mes d'abril. Un cas clar de reconversió exitosa del web. CENTRE CÍVIC JOAN OLIVER (PERE QUART) INDICADORS DURANT EL CONFINAMENT (14/03 al 22/07) El més destacat és la creació de la nova comunitat Youtube durant el confinament i l’impacte en les visualitzacions. Els continguts van desenvolupar-se amb material propi editat i produït des del centre. 76 VÍDEOS DE CREACIÓ PRÒPIA PUJATS AL CANAL YOUTUBE AMB 10.707 REPRODUCCIONS XARXES SOCIALS Abast publicacions FACEBOOK: 51.769 ABAST publicacionsTWITTER: 99.065 ABAST publicacions INSTAGRAM CCPQ: 13.985 MUSEUS I CENTRES D'ART INDICADORS DIGITALS 2020 MUSEUS I CENTRES D'ART Pel que fa als museus, a hores d’ara no disposem de xifres del seguiment de cadascuna de les activitats proposades en format virtual. Tanmateix, des del principi s'ha vetllat per mantenir una oferta variada, adreçada a tots els tipus de públic, malgrat el tancament dels centres: cursos, tertúlies, exposicions i recursos, reptes en família, concursos... un desplegament que tingué una gran acollida. A continuació trobareu dades d'alguns dels centres que n’han facilitat. La seva anàlisi permet un aprofundiment qualitatiu interessant en relació a la situació viscuda als darrers mesos. EL BORN CCM USUARIS WEB 2020 Després de la davallada d'usuaris derivada del confinament i l'aturada de l'activitat, s'aprecia una remuntada paulatina dels usuaris a partir del mes d'abril. Una recuperació que assolí el seu pic al mes d'octubre i que després sembla que torni a davallar, coincidint amb la baixada general de les consultes als webs durant el mes de desembre. A la pàgina següent, una petita pinzellada del reguitzell d'activitats proposades pel centre a YouTube i la seva repercussió. EL BORN CCM ACTIVITATS A YOUTUBE (OCTUBRE) REFERÈNCIES 77 ESPECTADORS EN DIRECTE 20 PIC ESPECTADORS SIMULTANIS 115 VISUALITZACIONS HUMOR AMB ULLS DE DONA 69 ESPECTADORS EN DIRECTE 11 PIC ESPECTADORS SIMULTANIS 136 VISUALITZACIONS SONS DE LA MEMÒRIA 52 ESPECTADORS EN DIRECTE 7 PIC ESPECTADORS SIMULTANIS 54 VISUALITZACIONS LIVE INSTAGRAM TALLER DIBUIX 307 VISUALITZACIONS LA VIRREINA CENTRE DE LA IMATGE INDICADORS XARXES SOCIALS - FACEBOOK 75.000 50.000 25.000 0 gener febrer març abril maig juny juliol agost setembre LA VIRREINA CENTRE DE LA IMATGE INDICADORS XARXES SOCIALS - TWITTER 75.000 50.000 25.000 0 gener febrer març abril maig juny juliol agost setembre LA VIRREINA CENTRE DE LA IMATGE INDICADORS XARXES SOCIALS - INSTAGRAM 75.000 50.000 25.000 0 gener febrer març abril maig juny juliol agost setembre LA VIRREINA CENTRE DE LA IMATGE USUARIS WEB 2020 El nombre d'usuaris del web de La Virreina Centre de la Imatge segueix un patró similar al d'altres centres patrimonials: caiguda en picat durant la segona quinzena de març i remuntada progressiva, amb un altre pic negatiu a l'estiu, una remuntada epsectacular a l'octubre i el descens posterior. LA VIRREINA CENTRE DE LA IMATGE CONTINGUTS DIGITALS - Youtube La Virreina Centre de la Imatge va penjar a Youtube, entre gener i setembre, un total de 15 vídeos, entre recursos i exposicions, conferències i taules rodones, amb un total de: 14.975 visualitzacions El tercer estat Sobre la fotografia Saló Diana Nous escenaris museogràfics Sontag, vida i obra El bar de la senyora Olvido Espectres del fet urbà Una nova arxivista MUSEU DE CIÈNCIES INDICADORS ACTIVITATS ONLINE 2020 (fins novembre) Club dels llunàtics Converses Petites històries, grans dones Debats Primats, ciència i societat Museum Quiz a casa 0 2.500 5.000 7.500 En directe Els indicadors facilitats pel museu diferencien, si s'escau, el consum en directe i en diferit de cadascuna de les activitats. En diferit Aquesta primera aproximació ja permet de veure l'èxit dels consums a la carta, amb un nombre superior als streamings. MUSEU D'HISTÒRIA DE BARCELONA - MUHBA USUARIS WEB 2020 MUHBA INDICADORS ACTIVITATS ONLINE - YOUTUBE (1) La urbanització del marquès... La gestió de l'Ajuntament... La Barcelona contemporània... Barcelona en reconstrucció Cinema, cutat i imatge... Verdaguer i la música Roger Mas canta Plus Ultra Roger Mas canta Preludi Roger Mas canta La lluna Roger Mas canta Voleu...? En directe Roger Mas canta Caminant En diferit Roger Mas canta Anem 0 250 500 750 1.000 1.250 MUHBA INDICADORS ACTIVITATS ONLINE - YOUTUBE (2) Arquitectura, interiors... Barcelona i el cinema criminal Barcelona, cruïlla de circuits Regeneració urbana al barri... Ciutats per pensar Sessió matinal Sessió de tarda La prostitució a la Barcelona... Ciutats per pensar Ciutats per pensar En directe Ciutats per pensar En diferit La Barcelona de Francesc Tàrrega... 0 250 500 750 MUSEU FREDERIC MARÈS XARXES SOCIALS (gener-agost) REACCIONS TOTALS FACEBOOK 600 400 200 0 gener febrer març abril maig juny juliol agost MUSEU FREDERIC MARÈS XARXES SOCIALS (gener-agost) NOMBRE TOTAL D'IMPRESSIONS - TWITTER 40.000 30.000 20.000 10.000 0 gener febrer març abril maig juny juliol agost MUSEU FREDERIC MARÈS USUARIS WEB 2020 Les consultes al web del museu Marès segueixen, en termes generals, una corba similar a la de la resta de centres patrimonials. Tanmateix, ni la caiguda al març és tan sobtada, ni al desembre es percep una davallada, ans al contrari. El pessebre del museu és, probablement, el responsable d'aquest creixement, que només reverteix a la segona quinzena del mes. PROGRAMES I FESTIVALS INDICADORS DIGITALS 2020 BARCELONA NOVEL·LA HISTÒRICA USUARIS WEB 2020 BARCELONA NOVEL·LA HISTÒRICA INDICADORS ACTIVITATS ONLINE 9-13 novembre Roda de premsa VIII premi Barcino Lliurament del premi Sessions 10-nov Sessions 11-nov Sessions 12-nov Festa literària Cronos 0 250 500 750 1.000 1.250 L'anàlisi de les dades per sessions posa de manifest que els actes on En directe el directe té més sentit per la força de la immediatesa (roda de premsa, lliurament de premi, festa final), aquest consum és el que preval; en canvi, quan es tracta de sessions que permeten la consulta a la carta En diferit sense pèrdua qualitativa de la informació, els diferits guanyen terreny. BIENNAL DE PENSAMENT USUARIS WEB 2020 BIENNAL DE PENSAMENT INDICADORS ACTIVITATS ONLINE 13-18 octubre Activitats dia 13 (YouTube CCCB) Activitats dia 14 Activitats dia 14 (YouTube CCCB) Activitats dia 15 Activitats dia 16 Activitats dia 17 Activitats dia 18 (YouTube CCCB) 0 2.500 5.000 7.500 En directe En diferit BARCELONA POESIA USUARIS WEB 2020 BARCELONA POESIA INDICADORS ACTIVITATS ONLINE 13-18 octubre Roda de premsa presentació Premi Jocs Florals Barcelona 2020 Comiats Paraula dita Seward i les ombres de la paraula Fòrum poètic 0 50 100 150 200 250 Un cop més, les visualitzacions a la carta prevalen en força dels casos. Resulta sorprenent que estiguin per davant dels En directe directes en la roda de premsa de presentació, però segueixen la lògica quant al lliurament dels premis. En diferit DAU BARCELONA USUARIS WEB 2020 DAU BARCELONA INDICADORS ACTIVITATS ONLINE novembre/desembre Conferència inaugural Lliurament premis DAU Visualització vídeos fins 15/12 0 2.500 5.000 7.500 10.000 La prevalença dels diferits, en el cas del DAU, ve donada pel format mateix del festival, previst inicialment per celebrar-se de manera presencial a la Fabra i Coats a mitjan novembre però passat a format virtual arran de les xifres de contagis del mes d'octubre i les consegüents mesures adoptades En directe per la Generalitat. Així doncs, el que estava pensat com a complement del DAU presencial, va acabar esdevenint l'únic festival possible; en aquest En diferit context, les visualitzacions esdevenen el tot. GREC FESTIVAL USUARIS WEB 2020 GREC EN OBERT* PÀGINES VISTES - DURADA MITJANA Les pàgines amb més visites són: la relació d’esdeveniments i horaris d’emissions del Grec a Betevé; l’emissió radiofònica de l’espectacle “No passa cada dia que algú ens necessiti”; l’activitat en línia “Poeta de Guàrdia”. La mesura de la qualitat d'aquestes visites ens la dona la durada mitjana de les sessions registrades, que encapçalen, per aquest ordre: “Ruta per la Barcelona Americana” i “VeroneseCreador”. *Elaborat a partir de les dades incloses a l'informe lliurat perTekneCultura. GREC EN OBERT Els continguts web del Grec en Obert registren pràcticament 44.000 sessions web, gairebé el 25% del total. Tant la proporció de pàgines vistes (14% del total), com la durada mitjana de cada sessió són inferiors. La gran majoria de les sessions i de les visites a pàgines es registren mentre dura el festival (el 96% i el 95% respectivament). Quant a la durada mitjana de les sessions, es manté molt similar per a les registrades tant durant com després del festival. Quant a la procedència geogràfica de les persones usuàries, pràcticament un 95% de les visites a la web del Grec Festival es van fer des d’alguna localitat espanyola, un percentatge que s'enfila fins al 97% per als continguts del Grec en Obert. GREC / GREC EN OBERT DADES WEB 1 de juliol / 30 de setembre Sessions web Pàgines vistes 0 250.000 500.000 750.000 % Rebot Durada mitjana (segons) TOTALS 0 50 100 150 200 250 GREC EN OBERT GREC EN OBERT DADES WEB 1 de juliol / 30 de setembre Sessions web Pàgines vistes 0 20.000 40.000 60.000 80.000 % Rebot Durada mitjana (segons) DURANT EL FESTIVAL 0 50 100 150 DESPRÉS DEL FESTIVAL DISTRIBUCIÓ PER FONTS DE TRÀNSIT GREC / GREC EN OBERT * SESSIONS WEB PER FONTS DE TRÀNSIT La distribució de les sessions web per font de trànsit presenta diferències notables en funció de si l'anàlisi inclou tots els continguts del Festival Grec o només els del Grec en Obert. Per al global, els cercadors i el trànsit directe sumen més del 60% del trànsit total; per al Grec en Obert, en canvi, més del 70% del trànsit prové de la publicitat, principalment de la campanya feta a TV3. Cal destacar, doncs, aquesta presència escassa dels cercadors i el trànsit directe per als continguts web del Grec en Obert, que registra les xarxes socials com a segona via d'accés als continguts. *Elaborat a partir de les dades incloses a l'informe lliurat perTekneCultura. FESTIVAL GREC DISTRIBUCIÓ PER FONTS DE TRÀNSIT altres webs 4.9% e-mail 6% xxss 6.4% cercadors 40.8% publicitat 19% directe 23% GREC EN OBERT DISTRIBUCIÓ PER FONTS DE TRÀNSIT cercadors e-mail 7.8% 4.6% directe xxss 5.1% 8.8% publicitat 72.3% GREC EN OBERT CONTINGUTS DIGITALS - visionats online Pel que fa als visionats online -i sense comptar Betevé-, la pràctica totalitat (un 96,8%) s'assoleixen mentre dura el festival, mentre que només un 3,2% tenen lloc un cop finalitzat el Festival Grec. Quant a la distinció entre directes i diferits, la balança està molt més equilibrada: un 48,9% dels visionats online es consumeixen en directe, i un 51,1% a la carta. Tanmateix, us remetem a la pàgina següent per entendre les especificitats de cadascuna d'aquestes tipologies de consum. Per últim, en relació a la distribució geogràfica dels visionats, Espanya en concentra el 97%. GREC EN OBERT CONTINGUTS DIGITALS - directe / a la carta Hi ha diferències importants entre el consum dels continguts digitals segons si es tracta d’emissions en directe o visionats a la carta. Les dades analitzades palesen que una part important dels visionats (la més qualitativa) té lloc després d’aquestes emissions en directe. Esdeveniments online - top 15 LA MERCÈ USUARIS WEB 2020 LA MERCÈ ACTIVITAT ALS WEBS RELACIONATS AMB LA MERCÈ 2020 1-15 SET 16-26 SET LA MERCÈ LA MERCÈ SESSIONS 158.701 SESSIONS 312.496 PÀGINES VISTES 933.862 PÀGINES VISTES 1.174.917 PÀG./SESSIÓ 5,9 PÀG./SESSIÓ 3,76 BAM BAM SESSIONS 12.158 SESSIONS 11.757 PÀGINES VISTES 67.867 PÀGINES VISTES 39.059 PÀG./SESSIÓ 5,6 PÀG./SESSIÓ 3,32 CULTURA POPULAR CULTURA POPULAR SESSIONS 12.979 SESSIONS 13.163 PÀGINES VISTES 21.063 PÀGINES VISTES 21.847 PÀG./SESSIÓ 1,6 PÀG./SESSIÓ 1,66 BARCELONA CULTURA BARCELONA CULTURA SESSIONS 38.023 SESSIONS 34.598 PÀGINES VISTES 54.537 PÀGINES VISTES 49.246 PÀG./SESSIÓ 1,4 PÀG./SESSIÓ 1,42 BARCELONA CULTURA INDICADORS DIGITALS 2020 BARCELONA CULTURA USUARIS WEB BARCELONA CULTURA BUTLLETÍ (gener-abril) Taxa d'obertura (%) 40 30 20 10 0 ner re r rç ril ge feb ma ab Amb l’inici del confinament, es van fer modificacions en el contingut del butlletí per adaptar-lo a la nova situació. Una d’aquestes modificacions va ser la despublicació de la secció “A més a més” que conté enllaços a webs de serveis com Last Minute, Tiquet Rambles o “Et convidem”, entre d’altres. Aquest fet pot haver influït en l’augment de la taxa d’obertura. FÀBRIQUES DE CREACIÓ INDICADORS DIGITALS 2020 NAU IVANOW XARXES SOCIALS FACEBOOK 7.759 M'AGRADA 8.583 SEGUIDORS 273 POSTS TWITTER 8.091 SEGUIDORS 1.730 SEGUINT 340 TUITS INSTAGRAM 4.471 SEGUIDORS 117 PUBLICACIONS 8.649 M'AGRADA NAU IVANOW DADES WEB Sessions web Pàgines vistes 0 20.000 40.000 60.000 Nombre de sessions per usuari Durada mitjana (segons) Pàgines per sessió 0 0,5 1 1,5 2 2,5 Usuaris: 18.514 Usuaris nous: 18.383 NAU IVANOW ACTIVITATS ONLINE VIMEO 34 VÍDEOS NOUS 1.101 VISITES 642 ESPECTADORS ÚNICS JORNADES EXIT ONLINE 630 INSCRITS PROYECTO BITÁCORA 2 STREAMINGS D’ASSAJOS DE LA COMPANYIA PROJECTE INGENU AMB LA RUTA DE LA PLATA YOUTUBE: 66 VISUALITZACIONS INSTAGRAM: 1.259 VISUALITZACIONS LAB PROJEC TS ONLINE 26 ASSISTENTS BIBLIOTEQUES (PROPERAMENT) INDICADORS DIGITALS 2020 GRÀCIES! GABINET TÈCNIC - INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA