Districte de les Corts Informe Festival de Pedralbes 2021 5 d’octubre de 2021 Districte de les Corts Índex 1. ANTECEDENTS .......................................................................................................... 3 2. LLICÈNCIES I INFORMES PREVIS ................................................................................ 5 3. INSPECCIONS TÈCNIQUES ....................................................................................... 23 4. CERTIFICATS FINALS I ALTRA DOCUMENTACIÓ ...................................................... 26 5. AVALUACIÓ, PROPOSTES I ACCIONS DE MILLORA ................................................ 27 6. ACTIVITAT CULTURAL ............................................................................................. 30 2 Districte de les Corts 1. ANTECEDENTS El Palau de Pedralbes i els jardins que l’envolten (en endavant, Palau de Pedralbes) formen part d’una finca que és propietat de l’Ajuntament de Barcelona, la qual ha estat objecte de protocols signats entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona en data 23 de desembre de 2004 i 18 de febrer de 2009, en els quals es regulen els termes i les condicions de la seva cessió d’ús a favor de la Generalitat i posterior cessió de domini, respectivament. Actualment la Generalitat de Catalunya gaudeix del dret d’ús de l’edifici Palau de Pedralbes, en els termes recollits en els protocols d’intencions esmentats. Que en data 29 d’abril de 2021 les dues administracions i l’empresa CONCERT STUDIO, SL van signar el Conveni relatiu al desenvolupament del Festival Jardins de Pedralbes 2021. En aquest Conveni, la mercantil Concert Studio, SL, en la seva qualitat d’empresa promotora d’espectacles musicals, es compromet a organitzar un festival de música als jardins del Palau de Pedralbes, així com a presentar una programació d’alt prestigi seguint la línia cultural que s’ofereix a diferents festivals musicals de prestigi d'arreu del món. En execució del que es va pactar, amb caràcter anual, des de l’any 2013 se celebren dins dels Jardins de Pedralbes una sèrie de concerts durant els estius, englobats dins del marc del Festival dels Jardins de Pedralbes, i el titular de l’activitat és la mercantil Concert Studio, SL. Com a conseqüència de la pandèmia generada per la covid-19, es va aprovar el Reial decret 463/2020, de 14 de març, mitjançant el qual el Govern de l’Estat va declarar l’estat d’alarma per afrontar la gestió de la crisi sanitària provocada per la pandèmia internacional causada per la covid-19. A partir d’aquest moment, tant el Govern de l’Estat com el Govern de la Generalitat de Catalunya han adoptat moltes mesures, i als efectes que aquí interessen, la suspensió primer, i la limitació posteriorment, de la celebració d’espectacles públics. L'estat d'alarma ha comportat l’adopció de diferents mesures de contenció, com ara la suspensió d’actes extraordinaris que s’havien de celebrar al Districte de les Corts. A causa de l’excepcionalitat actual, s’han tingut en consideració totes les restriccions establertes en la Resolució SLT/1587/2021, de 21 de maig, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de covid-19 al territori de Catalunya, així com les que estableix el Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat pel comitè tècnic del Pla Procicat per a emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc en data 21 de setembre de 2020. 3 Districte de les Corts Entre altres mesures, es determina que qualsevol actuació que es programi hagi de complir i adaptar-se, en cada moment, a les determinacions establertes a les ordres i instruccions estatals i autonòmiques, així com a les disposicions municipals que es dictin en garantia de la seguretat i salut de la població. En el marc del més estricte compliment de les mesures de protecció i organitzatives esmentades, va ser voluntat de l’Ajuntament de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya contribuir a l’impuls de l’activitat cultural i econòmica del país per tal de fer front a la crisi generada per la covid-19. Es va convenir que s'organitzaria un cicle de concerts i activitats de serveis durant l’estiu de l’any 2021, sempre que l’Ajuntament de Barcelona concedís prèviament l’autorització preceptiva per a la seva celebració i la Generalitat de Catalunya manifestés la seva conformitat, com a actual ocupant de la finca. Formen part de l'autorització els jardins del Palau de Pedralbes i els espais següents: - Menjadors: 306,90 m2 - Biblioteca: 136,73 m2 - Sala de música: 208,26 m2 - Espai de cuines: 215,48 m2 - Banys: 35,15 m2 - Porxo: 138,60 m2 - Espais de lliure circulació: 334,12 m2 - Pavelló 1: 141 m2 - Pavelló 2: 141 m2 La celebració d’aquest cicle de concerts té la finalitat de promoure la cultura i l'economia, que continuen greument afectades pel nou escenari social creat arran de la pandèmia de la covid-19, mitjançant la presentació d’un nou projecte adequat a les recents exigències sanitàries, organitzatives i de seguretat per a les persones assistents, consistent en un cicle de concerts i activitats de serveis. El període d’autorització per celebrar la 9a edició del Festival de Pedralbes ha estat de dos mesos, juny i juliol de 2021. 4 Districte de les Corts 2. LLICÈNCIES I INFORMES PREVIS Després d'aquest preàmbul necessari per situar l’activitat a realitzar, es passen a concretar les actuacions tècniques. Una vegada presentada la sol·licitud de data 28/4/2021 i altres sol·licituds específiques en diferents formats, totes resoltes, primer, mitjançant una activitat extraordinària, i posteriorment, amb una segona llicència, per a activitat ordinària eventual de temporada, a fi de poder donar resposta als terminis fixats procedimentals pel que fa al tràmit d’informació pública mitjançant publicació al BOP de data 6/5/2021 (i posterior correcció del 10/5/2021), d'acord amb el que estableix l'article 22 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, en què la sol·licitud i documentació aportades se sotmeten a informació pública per un període de vint dies, perquè qui es consideri interessat pugui formular les al·legacions adients i on es diu que: “Des de la Direcció de Llicències i Espai Públic del Districte de LES CORTS se segueix un expedient, incoat per CONCERT STUDIO, SL per a la concessió de llicència municipal per a l'exercici de l'activitat de Celebració del Festival Jardins de Pedralbes del 15 de juny al 18 de juliol de 2021, amb activitats musicals, al local situat a l'AV. DIAGONAL, 686 (Exp. 04-2021-0088).” L'expedient ha restat exposat al públic durant el termini esmentat a la Direcció de Llicències i Espai Públic del Districte de les Corts (pl. Comas, 18, 2n. Tel. 932 916 470) de dilluns a divendres en horari d’atenció al públic de 12.00 a 14.00 hores. Dins el termini esmentat, que va començar a comptar a partir de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), les persones interessades l'han pogut examinar i presentar les al·legacions que considerin pertinents. A més, per tramitar les dues llicències, prèviament se sol·liciten i s’obtenen els informes favorables de diferents departaments de l’Ajuntament, com ara: • Parcs i Jardins de data 19/5/2021, que és qui fixa els condicionaments sobre el manteniment de l’espai ocupat i corresponent al parc • Servei de Bombers exp. IN-2021-NOR-50366 de data 1/6/2021 • Institut Català d’Ornitologia de data 17/5/2021 A part, la documentació presentada s'acompanya amb: • Projecte amb la seva memòria, documentació gràfica (plànols) i el pla d’autoprotecció corresponent • Declaració responsable del compliment de les mesures de protecció i organitzatives davant de la covid-19 en els esdeveniments i les activitats recreatives de caràcter extraordinari en equipaments públics de data 12/5/2021, signada pel titular de Concert Studio, SL 5 Districte de les Corts • Estudi d’impacte acústic fet per l’empresa Audiovisuals BCN 360º, subcontractada per l’enginyeria ADEdMa, en què l’enginyera responsable del projecte és Sindara Moreno (col·leg. núm. 20354), per a la realització dels treballs de control de soroll següents dins del marc del FES PEDRALBES 2021: • Plànol específic amb els diferents restauradors per a les activitats de serveis previstes a l’acord establert per conveni. • D’acord amb el Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, s’aporten diferents contractes: el contracte de serveis assistencials; el contracte de prestació del servei de seguretat privada en la modalitat de vigilància i protecció de persones i béns; el contracte de neteja de l’espai per la durada del festival i la contractació de l’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi la totalitat de l’esdeveniment i els béns catalogats en l’inventari de Patrimoni. Una vegada examinada la documentació presentada, obtinguts tots els informes previs departamentals i aportada la documentació complementaria necessària i exigida per les normes, en data 1/6/2021 es concedeix una primera llicència extraordinària amb exp. núm. 04-2021-0087 que diu: CONCEDIR a CONCERT STUDIO, SL la llicència extraordinària sol·licitada per exercir l'activitat d'Activitat extraordinària per a la celebració de concerts i activitats de serveis de l'1 de juny al 12 de juny de 2021 de 19.30 a 1.00 hores, a l’edifici situat a l'AV. DIAGONAL, 686, d'acord amb la documentació tècnica i amb l’acompliment de les condicions i les mesures correctores proposades per l'interessat en el seu projecte i les imposades per les administracions en els informes emesos en el procediment, i les addicionals proposades per aquest servei que s'enumeren a continuació: a) Complir les condicions i adoptar les mesures correctores proposades per l'interessat en el seu projecte i les imposades per les administracions en els informes esmentats i les addicionals proposades per aquest servei, les quals s'enumeren a continuació:  Es tracta de la llicència extraordinària per a la celebració del Festival Jardins de Pedralbes, per a la temporada de l’1 al 12 de juny de 2021, de 19.30 a 1.00 hores, amb activitat musical fins a les 00.00 hores  L'esdeveniment començarà a partir de les 19.30 hores, hora en què el parc es tancarà a la ciutadania. L’hora d'acabament serà a la 1.00 hores.  L’horari s’ajustarà a les restriccions establertes pel Procicat. En el moment d’atorgar aquesta llicència, l’hora d'acabament de l’esdeveniment, tant l’espectacle cultural com la restauració, és a les 00.00 hores. 6 Districte de les Corts  La llicència autoritza a fer activitats culturals en format de cicles de concerts, així com activitats de serveis complementàries, com la restauració o la promoció econòmica. En cap cas no s’autoritza l’activitat comercial, sigui amb ànim de lucre o sense.  La llicència recull estrictament la fase de celebració o exhibició (amb inclusió del muntatge, l'actuació i el desmuntatge) per a la instal·lació d'estructures desmuntables, escenaris, mòduls, carpes i seients fixos a platea, amb motiu del Festival Jardins de Pedralbes  L’aforament màxim de públic permès al recinte serà el següent: • Zona d’auditori: 2075 persones en seients fixats al ferm, agrupades segons el màxim permès pel Procicat i distanciades entre eix de cadira d'1,50 metres, distribuïdes en una superfície de 2.150 m2. • Zona del parc: 1725 persones distribuïdes en 25 carpes a la zona del parc anomenada 'Village', cadascuna amb una zona de degustació assignada, on es disposa de seients distanciats un mínim d'1,50 metres. • L'aforament màxim de tot el recinte serà de 2.375 persones, comptant el públic assistent a l’auditori i el públic amb entrada econòmica per a la zona de restauració.  S'instal·larà un limitador-enregistrador a l'auditori i als dos escenaris del Village per tal que l'activitat no superi els nivells establerts en l'Ordenança del medi ambient de Barcelona, segons indica el títol 4 relatiu a la contaminació acústica. Cal complir l’article 44.7 3 b) de l’Ordenança de medi ambient de Barcelona, que fa referència a actes i activitats de lleure a l’aire lliure. Caldrà garantir la presència d’un tècnic per assegurar el correcte funcionament dels equips de reproducció i amplificació de so.  Aquesta llicència no inclou l’aprovació de la instal·lació elèctrica ni qualsevol altra autorització que sigui competència dels Serveis Territorials d’Indústria i Energia de la Generalitat de Catalunya o d’altres organismes.  S’aportarà el certificat de la instal·lació de generadors i de les instal·lacions elèctriques provisionals d’acord amb la normativa vigent.  Cada màquina s’ha d’instal·lar sobre suports elàstics que impedeixin la transmissió de vibracions a terra o a les parets de l’edifici. Si cal, es muntaran sobre una bancada de gran massa, aïllada de terra mitjançant material elàstic i absorbent amb la finalitat d'atenuar les vibracions, segons l'art. 45 del capítol 5 del títol 4, les quals no podran superar els límits fixats a l'ANNEX II del títol 4 sobre contaminació acústica de l'Ordenança del medi ambient de Barcelona, de 25 de febrer de 2011.  Caldrà habilitar 20 lavabos i 60 cabines segons estableix l’article 47 REPAR per a l’aforament autoritzat. 7 Districte de les Corts  S’haurà de tenir mitjans i personal sanitari per prestar els primers auxilis, en cas d’emergència, i personal de vigilància suficient. Caldrà disposar d’assistència sanitària segons l’article 48 del Decret 112/2010, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives. Caldrà complir molt especialment la Llei 10/91 de la Generalitat, i la resta de normativa vigent sobre venda, consum, promoció i publicitat de begudes alcohòliques i substàncies que poden generar dependència.  No s’alterarà la normal convivència amb la resta de veïns. Es compliran les condicions que, si escau, pugui manifestar la Guàrdia Urbana.  Respecte a les condicions de protecció contra incendis i evacuació, caldrà complir les condicions següents: • Cal garantir que els recorreguts d’evacuació des de la zona de públic fins a l’espai exterior a la via pública siguin continus. • S’ha de disposar d’enllumenat suficient, tant en situació de funcionament ordinari de l’activitat com en cas de fallada elèctrica, tal com queda especificat al CTE DB SUA 4 i a la ORCPI-2008. • Els passos d’evacuació han d’estar lliures de qualsevol instal·lació o element que en redueixi les amplades de pas i pugui suposar un risc afegit per a l’evacuació de les persones assistents a l’espectacle. • Tots els elements afegits i equips suportats sobre peus o columnes que puguin presentar un risc de bolcada o enfonsament s’hauran d’assegurar per garantir-ne l’estabilitat, i també s’hauran de recolzar correctament en el paviment. • Cal garantir en tot moment que no se superen els aforaments màxims definits al projecte, tant de cadascuna de les zones com del conjunt de l’activitat. • Caldrà disposar dels certificats lliurats per les empreses instal·ladores autoritzades referents a les instal·lacions de protecció contra incendis signats per personal tècnic de l’empresa instal·ladora (Reial decret 1942/93 art. 18). • Tots els elements de revestiment afegits a la zona de camerinos compliran amb la reacció al foc exigida al CTE DB SI-1. Si el grau de resistència o estabilitat al foc d'algun element s'assoleix mitjançant revestiments (plaques, morters, pintures, intumescents, etcètera), cal acompanyar la documentació del control inicial amb el certificat d'una empresa de control de qualitat aliena al projecte, signat per personal tècnic competent, que certifiqui que el producte de recobriment utilitzat es correspon amb el que es justifica en el projecte, i que el procés seguit per aplicar-lo és el que defineix el fabricant. • Els mòduls prefabricats que s’han d’instal·lar hauran de deixar una distància de, com a mínim, 3 metres respecte a altres edificacions o estructures. 8 Districte de les Corts 9 Districte de les Corts • Les carpes/estands han de ser de materials tèxtils i ignífugs. • Tots els punts de control d’accés, incloses les catenàries per a la formació de cues, han de permetre, en cas d’emergència, alliberar les amplades de pas de manera immediata. Les portes de sortida han d’estar lliures, disponibles i indicades durant tota la festa, ja que són sortides d’emergència. • S'ha d'aportar el certificat de solidesa de les estructures provisionals al començament de l'esdeveniment. Atesa la durada de l’esdeveniment, caldrà aportar verificacions de la solidesa de les estructures de manera setmanal.  Respecte a les condicions d’aforament i control del públic: • Mesures d’informació al públic. La zona d’auditori ha de disposar, a l’entrada i en lloc visible, d’un rètol o cartell informatiu amb l’aforament màxim autoritzat de 2075 persones, segons l’article 28 de l’Ordenança municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública de Barcelona. També caldrà disposar de cartelleria o retolació segons el que s’estableix a l’apartat 2 del capítol V del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals. • És obligatori l’ús de mascareta. • Els seients estaran preassignats a usuaris que hagin fet la compra preferentment per via telemàtica. • Només es podran agrupar seients en grups no superiors als que estableixi el Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre dels assistents i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment. • L’accés a les instal·lacions s’haurà de fer de manera que s’evitin les aglomeracions i els fluxos creuats entre entrades i sortides, preservant una distància de seguretat entre els dos sentits.  Respecte a les condicions relacionades amb la prevenció, la conservació i la reposició de les zones verdes afectades, i de les espècies i la fauna protegides de la ciutat, cal complir les condicions següents: • Caldrà complir el títol 7 de l’Ordenança del medi ambient de Barcelona en relació amb els espais verds i la biodiversitat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de fer directament tots els treballs de reposicions i afectacions als elements vegetals i ornamentals dels jardins causats pel Festival, per a la qual cosa aportarà 3 jardiners o jardineres qualificats/ades a fi de garantir la conservació i el reg de tots els espais verds i elements vegetals que estiguin emplaçats dins de les zones/àmbits d'ubicació o activitats del Festival, durant el muntatge, el desmuntatge i tots els dies que duri el Festival. La qualificació 10 Districte de les Corts d’aquests jardiners o jardineres s’ha d'avalar presentant la documentació que acrediti una titulació en formació professional de grau mitjà en jardineria, com a mínim, o acreditant una experiència mínima de 2 anys en empreses de jardineria amb la categoria professional de jardiner/a. • Tots els treballs de neteja i recollida de residus aniran a càrrec de CONCERT STUDIO, SL, qui presentarà un document acreditatiu de la contractació d’una empresa de neteja especialitzada, que formi part del col·lectiu d’empreses adjudicatàries de l’expedient de neteja urbana de Barcelona, la qual assumirà les tasques de recollida i tractament de residus generats pel Festival. • Es limita l’ús natural de les zones verdes públiques: o es permet el trànsit dels vianants, vehicles de serveis i urgències, i dels treballadors de manteniment i neteja del parc o es prohibeix qualsevol instal·lació sobre parterres de gespa enjardinats o que puguin afectar els elements vegetals o ornamentals sense la prèvia autorització explícita o es prohibeix utilitzar els arbres com a suport de qualsevol mena d’element, com ara pancartes, cables, quadres elèctrics, etcètera o es limita l’accés de vehicles al parc: no poden estacionar vehicles dins del parc, excepte per a funcions de càrrega i descàrrega; no es pot circular a velocitat superior a 10 km/h; els vehicles han de disposar dels dispositius de seguretat necessaris (llums, avisadors acústics, intermitents, etcètera) • Cal disposar de totes les mesures preventives de seguretat i control per evitar els residus que generin els grups electrògens damunt del paviment i del sauló. • Quant a la neteja, els autoritzats seran responsables de la neteja posterior de l'espai utilitzat al final de l'acte, del manteniment, de la seguretat i de l'ordre públic, i respondran dels danys que per raó de l'acte es puguin ocasionar a les plantacions i els elements ornamentals existents als jardins del parc, i hauran de pagar les despeses que se'n puguin derivar • CONCERT STUDIO, SL haurà de contractar, pel seu compte, una empresa especialitzada perquè emeti un informe sobre la presència o no d'espècies protegides. Si es confirma que hi ha espècies protegides i la possibilitat d'afectació, aleshores cal adreçar-se als ST del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per demanar l'autorització corresponent i seguir les directrius que l'òrgan competent dictamini. Si l'empresa valora que no hi ha risc d'afectació, es podrà desenvolupar l'activitat segons s'ha planificat. En cas contrari, caldrà demanar autorització a la Generalitat. 11 Districte de les Corts 12 Districte de les Corts • En cas que es detectin exemplars de la fauna protegida que es puguin veure afectats per les actuacions, cal que el promotor ho notifiqui al Cos d’Agents Rurals o a la Secció de Biodiversitat i Medi Natural del Departament de Territori i Sostenibilitat per tal que prenguin les mesures de gestió adients. La sol·licitud s'ha de fer a través del web: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Autoritzacio-per- actuacions-excepcionals-al-medi-urba-sobre-fauna-salvatge-protegida  Respecte a les zones de restauració, de menjar i beure, caldrà complir les condicions següents: • Atès que es tracta d'una activitat inclosa en els supòsits previstos a l'art. 2.2 del vigent Reial decret 202/2000, d'11 de febrer, tot el personal que per la seva activitat laboral estigui en contacte directe amb aliments, ha d'estar format en higiene i seguretat alimentària per una entitat autoritzada en formació de manipulació d'aliments d'acord amb el que estableix l'esmentat art. 2.2 del Reial Decret 202/2000. • A les zones on es manipulen o s’emmagatzemen aliments no envasats, les parets s’han de recobrir fins a 2,20 metres d’alçària, com a mínim, amb materials duradors, rentables, llisos i no porosos, com ara ceràmica, granit polit, etcètera, i la resta fins al sostre amb pintures plàstiques de fàcil neteja. • Cal mantenir una distància entre cadires d’1,5 metres. • No es permet el consum de begudes ni aliments de forma itinerant pel parc. • És aplicable l’Ordenança municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública de Barcelona, ja que el Festival està classificat de tipus IV segons l’article 3 i, per tant, cal complir les condicions dels establiments de concurrència pública establertes al títol II d’aquesta ordenança. • Els rentamans tindran una aixeta de funcionament no manual, dosificador de sabó, raspall per a les ungles i tovalloles d’un sol ús o eixugamans. • La il·luminació als obradors i les cuines ha d’estar protegida dels trencaments. • Si es couen aliments, l’alçària de la xemeneia o conducte per a l’evacuació de fums, gasos, bafs i olors s’ha d’ajustar al que disposa el títol 2 de l’Ordenança del medi ambient de Barcelona, de 25 de febrer de 2011. La campana d’extracció de fums ha de disposar d’extinció automàtica d’incendis i cal tenir els extintors necessaris. 13 Districte de les Corts • S'ha de presentar un certificat de neteja, desinfecció i condicions higièniques dels equipaments i zona de restauració, segons s'estableix en el capítol IV del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat el 21 de setembre de 2020 pel comitè tècnic del Pla Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre de les empreses i treballadors que participen en el Festival, i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment.  Respecte a les empreses i treballadors que col·laboren en el Festival, caldrà complir les condicions següents: • Cal que tinguin armariets, banys, vestidors i elements higiènics segons el que disposa el Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. • S'ha de disposar de totes les mesures excepcionals que estableix el capítol III 'Mesures previstes al sector per a la contenció de la pandèmia' del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat el 21 de setembre de 2020 pel comitè tècnic del Pla Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre de les empreses i treballadors que participen en el Festival, i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment. b) L'eficàcia d'aquesta llicència queda condicionada pel fet que abans de començar l'activitat: - S'aporti el certificat tècnic de la solidesa de l'estructura i la seguretat de tota la instal·lació. signat per personal tècnic competent. - S'aportin certificats de resposta al foc dels materials que formen part de les carpes i altres equipaments. - S'aporti el certificat tècnic de la instal·lació elèctrica. - S'aporti el certificat tècnic de final d'instal·lacions. - S'aporti informe de la presència o no d'espècies protegides emès per una empresa especialitzada. - S'aporti la declaració responsable de compliment de les mesures derivades de la covid-19. 14 Districte de les Corts - Es disposi del comprovant de pagament de l'assegurança de responsabilitat civil corresponent. c) Una vegada acabades les instal·lacions, es podran sotmetre a control per part de l'autoritat competent d) Cal complir la Resolució SLT/1587/2021, de 21 de maig, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de covid-19 al territori de Catalunya, així com les mesures establertes en el Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat pel comitè tècnic del Pla Procicat per a emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc en data 21 de setembre de 2020, i també d'altres que determini l’autoritat competent en cada moment e) L'eficàcia d'aquesta llicència està condicionada al pagament de la taxa corresponent. En data 11/6/2021 el titular de la llicència hi RENUNCIA, ja que s'han exhaurit 10 dels 12 dies concedits en la llicència extraordinària. En data 11/6/2021 s’atorga la llicència per a una activitat ordinària eventual de temporada, per celebrar el Festival durant el període següent, exp. núm. 04- 2021-0088, que diu: CONCEDIR a PRECARI a CONCERT STUDIO, SL la llicència ambiental provisional sol·licitada per exercir l'activitat d'Activitat eventual de temporada per a la celebració de concerts i activitats de serveis als Jardins de Pedralbes de l'1 de juny al 24 de juliol de 2021 de 19.30 a 1.00 hores, amb muntatge a partir del dia 3 de maig i desmuntatge fins al dia 7 d'agost de 2021, al local situat a l'AV. DIAGONAL, 686, d'acord amb el projecte tècnic i amb les condicions generals i particulars següents: a) Complir les condicions i adoptar les mesures correctores proposades per l'interessat en el seu projecte i les imposades per les administracions en els informes esmentats i les addicionals proposades per aquest servei, les quals s'enumeren a continuació:  Es tracta de la llicència eventual de temporada per a la celebració del Festival Jardins de Pedralbes, per a la temporada de l’1 de juny al 24 de 15 Districte de les Corts juliol de 2021, de 19.30 a 1.00 hores, amb activitat musical fins a les 00.00 hores.  L'esdeveniment començarà a partir de les 19.30 hores i acabarà a la 1.00 hores.  L’horari s’ajustarà a les restriccions establertes pel Procicat. En el moment d’atorgar aquesta llicència, l’hora d'acabament de l’esdeveniment, tant l’espectacle cultural com la restauració, és a les 00.00 hores.  La llicència autoritza a fer activitats culturals en format de cicles de concerts, així com activitats de serveis complementàries, com la restauració o la promoció econòmica. En cap cas no s’autoritza l’activitat comercial, sigui amb ànim de lucre o sense.  La llicència recull estrictament la fase de celebració o exhibició (amb inclusió del muntatge, l'actuació i el desmuntatge) per a la instal·lació d'estructures desmuntables, escenaris, mòduls, carpes i seients fixos a platea, amb motiu del Festival Jardins de Pedralbes, amb muntatge a partir del dia 20 de maig i desmuntatge fins al dia 10 d'agost de 2021.  L’aforament màxim de públic permès al recinte serà el següent: • Zona d’auditori: 2075 persones en seients fixats al ferm, agrupades segons el màxim permès pel Procicat i distanciades entre eix de cadira d'1,50 metres, distribuïdes en una superfície de 2.150 m2. • Zona del parc: 1725 persones distribuïdes en 25 carpes a la zona del parc anomenada 'Village', cadascuna amb una zona de degustació assignada, on es disposa de seients distanciats un mínim d'1,50 metres. • L'aforament màxim de tot el recinte serà de 2.375 persones, comptant el públic assistent a l’auditori i el públic amb entrada econòmica per a la zona de restauració.  S'instal·larà un limitador-enregistrador a l'auditori i als dos escenaris del Village per tal que l'activitat no superi els nivells establerts en l'Ordenança del medi ambient de Barcelona, segons indica el títol 4 relatiu a la contaminació acústica. Cal complir l’article 44.7 3 b) de l’Ordenança de medi ambient de Barcelona, que fa referència a actes i activitats de lleure a l’aire lliure. Caldrà garantir la presència d’un tècnic per assegurar el correcte funcionament dels equips de reproducció i amplificació de so.  Aquesta llicència no inclou l’aprovació de la instal·lació elèctrica ni qualsevol altra autorització que sigui competència dels Serveis Territorials d’Indústria i Energia de la Generalitat de Catalunya o d’altres organismes.  S’aportarà el certificat de la instal·lació de generadors i de les instal·lacions elèctriques provisionals d’acord amb la normativa vigent.  Cada màquina s’ha d’instal·lar sobre suports elàstics que impedeixin la transmissió de vibracions a terra o a les parets de l’edifici. Si cal, es 16 Districte de les Corts muntaran sobre una bancada de gran massa, aïllada de terra mitjançant material elàstic i absorbent amb la finalitat d'atenuar les vibracions, segons l'art. 45 del capítol 5 del títol 4, les quals no podran superar els límits fixats a l'ANNEX II del títol 4 sobre contaminació acústica de l'Ordenança del medi ambient de Barcelona, de 25 de febrer de 2011.  Caldrà habilitar 20 lavabos i 60 cabines segons estableix l’article 47 REPAR per a l’aforament autoritzat.  S’haurà de tenir mitjans i personal sanitari per prestar els primers auxilis, en cas d’emergència, i personal de vigilància suficient. Caldrà disposar d’assistència sanitària segons l’article 48 del Decret 112/2010, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives. Caldrà complir molt especialment la Llei 10/91 de la Generalitat, i la resta de normativa vigent sobre venda, consum, promoció i publicitat de begudes alcohòliques i substàncies que poden generar dependència.  No s’alterarà la normal convivència amb la resta de veïns. Es compliran les condicions que, si escau, pugui manifestar la Guàrdia Urbana.  - Respecte a les condicions de protecció contra incendis i evacuació, caldrà complir les condicions següents: • Cal garantir que els recorreguts d’evacuació des de la zona de públic fins a l’espai exterior a la via pública siguin continus. • S’ha de disposar d’enllumenat suficient, tant en situació de funcionament ordinari de l’activitat com en cas de fallada elèctrica, tal com queda especificat al CTE DB SUA 4 i a la ORCPI-2008. • Els passos d’evacuació han d’estar lliures de qualsevol instal·lació o element que en redueixi les amplades de pas i pugui suposar un risc afegit per a l’evacuació de les persones assistents a l’espectacle. • Tots els elements afegits i equips suportats sobre peus o columnes que puguin presentar un risc de bolcada o enfonsament s’hauran d’assegurar per garantir-ne l’estabilitat, i també s’hauran de recolzar correctament en el paviment. • Cal garantir en tot moment que no se superen els aforaments màxims definits al projecte, tant de cadascuna de les zones com del conjunt de l’activitat. • Caldrà disposar dels certificats lliurats per les empreses instal·ladores autoritzades referents a les instal·lacions de protecció contra incendis signats per personal tècnic de l’empresa instal·ladora (Reial decret 1942/93 art. 18). • Tots els elements de revestiment afegits a la zona de camerinos compliran amb la reacció al foc exigida al CTE DB SI-1. Si el grau de resistència o estabilitat al foc d'algun element s'assoleix mitjançant revestiments (plaques, morters, pintures, intumescents, etcètera), cal 17 Districte de les Corts acompanyar la documentació del control inicial amb el certificat d'una empresa de control de qualitat aliena al projecte, signat per personal tècnic competent, que certifiqui que el producte de recobriment utilitzat es correspon amb el que es justifica en el projecte, i que el procés seguit per aplicar-lo és el que defineix el fabricant. • Els mòduls prefabricats que s’han d’instal·lar hauran de deixar una distància de, com a mínim, 3 metres respecte a altres edificacions o estructures. • Les carpes/estands han de ser de materials tèxtils i ignífugs. • Tots els punts de control d’accés, incloses les catenàries per a la formació de cues, han de permetre, en cas d’emergència, alliberar les amplades de pas de manera immediata. Les portes de sortida han d’estar lliures, disponibles i indicades durant tota la festa, ja que són sortides d’emergència. • S'ha d'aportar el certificat de solidesa de les estructures provisionals al començament de l'esdeveniment. Atesa la durada de l’esdeveniment, caldrà aportar verificacions de la solidesa de les estructures de manera setmanal.  - Respecte a les condicions d'aforament i control del públic: • Mesures d’informació al públic. La zona d’auditori ha de disposar, a l’entrada i en lloc visible, d’un rètol o cartell informatiu amb l’aforament màxim autoritzat de 1900 persones, segons l’article 28 de l’Ordenança municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública de Barcelona. També caldrà disposar de cartelleria o retolació segons el que s’estableix a l’apartat 2 del capítol V del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals. • És obligatori l’ús de mascareta. • Els seients estaran preassignats a usuaris que hagin fet la compra preferentment per via telemàtica. • Només es podran agrupar seients en grups no superiors als que estableixi el Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre dels assistents i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment. • L’accés a les instal·lacions s’haurà de fer de manera que s’evitin les aglomeracions i els fluxos creuats entre entrades i sortides, preservant una distància de seguretat entre els dos sentits.  - Respecte a les condicions relacionades amb la prevenció, la conservació i la reposició de les zones verdes afectades, i de les espècies i la fauna protegides de la ciutat, cal complir les condicions següents: 18 Districte de les Corts • Caldrà complir el títol 7 de l’Ordenança del medi ambient de Barcelona en relació amb els espais verds i la biodiversitat. 19 Districte de les Corts • CONCERT STUDIO, SL haurà de fer directament tots els treballs de reposicions i afectacions als elements vegetals i ornamentals dels jardins causats pel Festival, per a la qual cosa aportarà 3 jardiners o jardineres qualificats/ades a fi de garantir la conservació i el reg de tots els espais verds i elements vegetals que estiguin emplaçats dins de les zones/àmbits d'ubicació o activitats del Festival, durant el muntatge, el desmuntatge i tots els dies que duri el Festival. La qualificació d’aquests jardiners o jardineres s’ha d'avalar presentant la documentació que acrediti una titulació en formació professional de grau mitjà en jardineria, com a mínim, o acreditant una experiència mínima de 2 anys en empreses de jardineria amb la categoria professional de jardiner/a. • Tots els treballs de neteja i recollida de residus aniran a càrrec de CONCERT STUDIO, SL, qui presentarà un document acreditatiu de la contractació d’una empresa de neteja especialitzada, que formi part del col·lectiu d’empreses adjudicatàries de l’expedient de neteja urbana de Barcelona, la qual assumirà les tasques de recollida i tractament de residus generats pel Festival. • Es limita l’ús natural de les zones verdes públiques: o es permet el trànsit dels vianants, vehicles de serveis i urgències, i dels treballadors de manteniment i neteja del parc o es prohibeix qualsevol instal·lació sobre parterres de gespa enjardinats o que puguin afectar els elements vegetals o ornamentals sense la prèvia autorització explícita o es prohibeix utilitzar els arbres com a suport de qualsevol mena d’element, com ara pancartes, cables, quadres elèctrics, etcètera o es limita l’accés de vehicles al parc: no poden estacionar vehicles dins del parc, excepte per a funcions de càrrega i descàrrega; no es pot circular a velocitat superior a 10 km/h; els vehicles han de disposar dels dispositius de seguretat necessaris (llums, avisadors acústics, intermitents, etcètera) • Cal disposar de totes les mesures preventives de seguretat i control per evitar els residus que generin els grups electrògens damunt del paviment i del sauló. • Quant a la neteja, els autoritzats seran responsables de la neteja posterior de l'espai utilitzat al final de l'acte, del manteniment, de la seguretat i de l'ordre públic, i respondran dels danys que per raó de l'acte es puguin ocasionar a les plantacions i els elements ornamentals existents als jardins del parc, i hauran de pagar les despeses que se'n puguin derivar • CONCERT STUDIO, SL haurà de contractar, pel seu compte, una empresa especialitzada perquè emeti un informe sobre la presència o 20 Districte de les Corts no d'espècies protegides. Si es confirma que hi ha espècies protegides i la possibilitat d'afectació, aleshores cal adreçar-se als ST del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per demanar l'autorització corresponent i seguir les directrius que l'òrgan competent dictamini. Si l'empresa valora que no hi ha risc d'afectació, es podrà desenvolupar l'activitat segons s'ha planificat. En cas contrari, caldrà demanar autorització a la Generalitat. • En cas que es detectin exemplars de la fauna protegida que es puguin veure afectats per les actuacions, cal que el promotor ho notifiqui al Cos d’Agents Rurals o a la Secció de Biodiversitat i Medi Natural del Departament de Territori i Sostenibilitat per tal que prenguin les mesures de gestió adients. La sol·licitud s'ha de fer a través del web: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Autoritzacio-per- actuacions-excepcionals-al-medi-urba-sobre-fauna-salvatge-protegida  Respecte a les zones de restauració, de menjar i beure, caldrà complir les condicions següents: • Atès que es tracta d'una activitat inclosa en els supòsits previstos a l'art. 2.2 del vigent Reial decret 202/2000, d'11 de febrer, tot el personal que per la seva activitat laboral estigui en contacte directe amb aliments, ha d'estar format en higiene i seguretat alimentària per una entitat autoritzada en formació de manipulació d'aliments d'acord amb el que estableix l'esmentat art. 2.2 del Reial Decret 202/2000. • A les zones on es manipulen o s’emmagatzemen aliments no envasats, les parets s’han de recobrir fins a 2,20 metres d’alçària, com a mínim, amb materials duradors, rentables, llisos i no porosos, com ara ceràmica, granit polit, etcètera, i la resta fins al sostre amb pintures plàstiques de fàcil neteja. • Només es permet consumir menjar i begudes a les taules i cadires autoritzades en el plànol de restauració. Cal mantenir una distància entre cadires d’1,5 metres. En acabar l’acte, l’organització haurà de recollir tot el mobiliari i desar-lo en una zona que no afecti l’ús habitual del parc. • No es permet el consum de begudes ni aliments de forma itinerant pel parc. • És aplicable l’Ordenança municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública de Barcelona, ja que el Festival està classificat de tipus IV segons l’article 3 i, per tant, cal complir les condicions dels establiments de concurrència pública establertes al títol II d’aquesta ordenança. • Els rentamans tindran una aixeta de funcionament no manual, dosificador de sabó, raspall per a les ungles i tovalloles d’un sol ús o eixugamans. 21 Districte de les Corts • La il·luminació als obradors i les cuines ha d’estar protegida dels trencaments. • Si es couen aliments, l'alçària de la xemeneia o el conducte per a l'evacuació de fums, gasos, bafs i olors s'ha d'ajustar al que disposa el títol 2 de l'OMA. La campana d’extracció de fums ha de disposar d’extinció automàtica d’incendis i cal tenir els extintors necessaris. • S'ha de presentar un certificat de neteja, desinfecció i condicions higièniques dels equipaments i zona de restauració, segons s'estableix en el capítol IV del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat el 21 de setembre de 2020 pel comitè tècnic del Pla Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre de les empreses i treballadors que participen en el Festival, i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment.  Respecte a les empreses i treballadors que col·laboren en el Festival, caldrà complir les condicions següents: • Cal que tinguin armariets, banys, vestidors i elements higiènics segons el que disposa el Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. • S'ha de disposar de totes les mesures excepcionals que estableix el capítol III 'Mesures previstes al sector per a la contenció de la pandèmia' del Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat el 21 de setembre de 2020 pel comitè tècnic del Pla Procicat. • CONCERT STUDIO, SL haurà de portar un registre de les empreses i treballadors que participen en el Festival, i guardar-lo fins passat un mes de l’esdeveniment. b) L'eficàcia d'aquesta llicència queda condicionada pel fet que abans de començar l'activitat: - S'aporti el certificat tècnic de la solidesa de l'estructura i la seguretat de tota la instal·lació. signat per personal tècnic competent. - S'aportin certificats de resposta al foc dels materials que formen part de les carpes i altres equipaments. - S'aporti el certificat tècnic de la instal·lació elèctrica. - S'aporti el certificat tècnic de final d’instal·lacions. 22 Districte de les Corts - S'aporti informe de la presència o no d'espècies protegides emès per una empresa especialitzada. - S'aporti la declaració responsable de compliment de les mesures derivades de la covid-19. - Es disposi del comprovant de pagament de l'assegurança de responsabilitat civil corresponent. - Es disposi d'una pòlissa específica de responsabilitat civil per danys a immobles en actes o esdeveniments que cobreixi explícitament llocs, immobles, instal·lacions i béns amb especial valor o importància artística, cultural o històrica (palaus, estàtues, fonts, jardins, arbrat, etcètera). c) Una vegada acabades les instal·lacions, es podran sotmetre a control per part de l'autoritat competent d) Cal complir la Resolució SLT/1587/2021, de 21 de maig, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de covid-19 al territori de Catalunya, així com les mesures establertes en el Pla de represa del sector cultural: arts escèniques i musicals, aprovat pel comitè tècnic del Pla Procicat per a emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc en data 21 de setembre de 2020, i també d'altres que determini l’autoritat competent en cada moment e) INICIAR les instal·lacions en el termini d'1 ANY a partir de l'endemà de la notificació de l'atorgament de la llicència (articles 15 i 17 de les ordenances metropolitanes d'edificació). f) ACABAR-LES en el termini d'1 mes, que es comptarà des de la iniciació efectiva de les instal·lacions (articles 15 i 19 de les ordenances metropolitanes d'edificació). g) Es pot sol·licitar una pròrroga dels dos terminis, per causa justificada, que serà atorgada, si escau, de conformitat amb la legislació vigent. h) En acabar les instal·lacions, cal que aquestes se sotmetin al procediment de control inicial que es considerarà acomplert amb una comunicació prèvia que s'adjunti, com a mínim, a la certificació de conformitat lliurada per una entitat ambiental de control, amb el contingut que estableix l’article 16.2 de l’OMAIA. 23 Districte de les Corts i) Els usos hauran de cessar, sense cap dret a indemnització, quan l'Ajuntament ho acordi d’acord amb els articles 53 i 54 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme. j) L'eficàcia d’aquesta llicència està condicionada al pagament de la liquidació provisional de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, d’acord amb el que estableix l’art. 50 de la Llei 1/2006, de règim especial de Barcelona. En data 15/6/2021, el titular de la llicència sol·licita la celebració d’un acte extraordinari, dins del marc del Festival, el dia 23/6/2021 fora de l'horari autoritzat, de 10.00 a 12.00 hores, per a la qual cosa se li atorga la llicència extraordinària amb exp. núm. 04-2021-0135 en data 22/6/2021, que diu: CONCEDIR a CONCERT STUDIO, SL la llicència extraordinària sol·licitada per exercir les activitats Programa de ràdio de RAC1 "És estiu al món", el 23 de juny de 2021 de 9.00 a 12.00 hores, a l’edifici situat a l'AV. DIAGONAL, 686, d'acord amb la documentació tècnica i amb l’acompliment de les condicions i les mesures correctores proposades per l'interessat en el seu projecte i les imposades per les administracions en els informes emesos en el procediment, i les addicionals proposades per aquest servei que s'enumeren a continuació: - Es farà un programa de ràdio en directe des de l'auditori principal del Festival Jardins de Pedralbes, el dia 23 de juny de 2021 de les 10.00 a les 12.00 hores. El muntatge començarà a les 4.00 de la matinada, i el desmuntatge s'acabarà a les 14.00 hores. - Les proves de so no es podran fer abans de les 7.00 hores. - L'acte es considera extraordinari i de promoció del Festival Jardins de Pedralbes 2021, i s'atorga la llicència amb totes les condicions que estableix la llicència 04- 2021-0088. - L'aforament serà de 1700 persones distribuïdes segons les instruccions dels organitzadors, de manera que es garanteixin les restriccions del Procicat en relació amb les mesures de contenció de la covid-19. - No es podran alterar les connexions de servei ni les instal·lacions pròpies del parc ni del palau. Caldrà connectar-se a les instal·lacions aprovades per al Festival Jardins de Pedralbes. 24 Districte de les Corts Altrament, CONCERT STUDIO, SL sol·licita una reserva d’estacionament al carrer de John M. Keynes i se li atorga la llicència d’ocupació de la via pública, exp. núm. 04-21- 00477/ROB, amb les condicions següents: ATORGAR a CONCERT STUDIO, SL, amb NIF/CIF B61500211, la llicència d'ús comú especial de la via pública per a RESERVA D'ESTACIONAMENT al C. JOHN M KEYNES, 2, d’acord amb els articles 34 i següents de l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles, 2, 27 i següents de l’Ordenança sobre l'ús de les vies i els espais públics de Barcelona i amb el pagament previ de la taxa corresponent prevista a l’Ordenança fiscal 3.10. Les característiques de l’ús comú especial seran les següents: - Longitud: 320,00 m - Durada: de l'1/6/2021 al 24/7/2021 Horari: de 00.00 a 24.00 hores - Núm. llicència d'activitats: 04-2021-0088 “Festival Jardins de Pedralbes” Condicions especials: Es tracta d'una reserva d'estacionament durant el Festival Jardins de Pedralbes de l'1 de juny al 24 de juliol. 200 metres al carrer de John M. Keynes amb aparcament de motos i 10 places d'estacionament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda i 120 metres al carrer de Pere Duran Farell per a artistes i producció. CONCERT STUDIO, SL es farà càrrec de la senyalització, d'acord amb la normativa vigent, i la retirarà quan acabi la seva vigència. Així mateix, es respectaran la longitud i l'horari de l'estacionament atorgats a la llicència. Import de la liquidació: 7.662,78 euros. 25 Districte de les Corts 3. INSPECCIONS TÈCNIQUES El Festival Jardins de Pedralbes se celebra des de l’any 2013 amb la llicència municipal corresponent. D'ençà de la primera edició, el tractament acústic del festival s'ha fet amb l’assessorament del Departament de Reducció del Soroll del Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Barcelona, que actualment correspon al Departament d’Ecologia Urbana de Barcelona. No ha arribat cap queixa als serveis tècnics del Districte per molèsties de soroll originades pels concerts del Festival de Pedralbes 2021. Durant la celebració dels concerts d’enguany s’han dut a terme quatre inspeccions nocturnes els dies 4/6/2021, 9/6/2021, 7/7/2021 i el 27/7/2021. Dues inspeccions han estat realitzades per la Guàrdia Urbana i les altres dues, pels serveis tècnics del Districte. A continuació se n’exposa el resultat: INSPECCIÓ 4/6/2021 Inspecció efectuada per la Guàrdia Urbana. Acta LA68590. - L’activitat que es desenvolupa disposa de la llicència 04-2021-0088 per a Activitat extraordinària per a la celebració de concerts i activitats de serveis de l'1 de juny al 24 de juliol de 2021 de 19.30 a 1.00 hores. - Hi ha 4 vigilants i 5 controladors. - En el moment de la inspecció, l’aforament és de 1913 persones al concert i 268 al village. - L’aforament màxim autoritzat és de 2075 al concert i 1913 al village. - Hi ha operativa una ambulància medicalitzada amb dos tècnics sanitaris. INSPECCIÓ 9/6/2021 Inspecció efectuada per la Guàrdia Urbana. Acta LA68660. - En el moment de la inspecció l’activitat està en funcionament. 26 Districte de les Corts - Hi ha un concert a l’escenari principal. - Es verifica que hi ha instal·lats 3 limitadors de so. - El limitador-enregistrador de l'auditori està en funcionament amb la presència d'un tècnic de control. - L’aforament en el moment de la inspecció és de 1903 persones a l’escenari principal i 154 a la zona village. - Només es detecta que el rètol d’aforament de l’entrada principal no és correcte, ja que indica 2100 persones quan hauria de dir 2375. INSPECCIÓ 7/7/2021 Inspecció efectuada pels serveis tècnics del Districte de les Corts. Acta 21769-D. - L’activitat que es desenvolupa disposa de la llicència 04-2021-0088 per a Activitat extraordinària per a la celebració de concerts i activitats de serveis de l'1 de juny al 24 de juliol de 2021 de 19.30 a 1.00 hores. - En el moment de la inspecció l’activitat funcionava parcialment, tenint en compte que s'havia suspès el concert previst. - La distribució dels espais s'ajustava als plànols aprovats en les llicències d'activitats. - Les vies d’evacuació són correctes i ajustades al PAU. - Els espais de restauració estan disposats segons els plànols que consten a les llicències i compleixen la condició de separació entre seients d'1,5 metres. - L’auditori disposa d'un limitador-enregistrador. - Els dos escenaris secundaris tenen un limitador-enregistrador en funcionament amb presència d'un tècnic de control. - Hi ha personal de control als accessos i repartit per tot el recinte. - En el moment de la inspecció no s'observen ni cues ni aglomeracions. 27 Districte de les Corts INSPECCIÓ 21/7/2021 Inspecció efectuada pels serveis tècnics del Districte de les Corts. Acta 21748-D. - Inspecció consistent en la presa de mesures sonomètriques de control a l’entorn del recinte del Palau de Pedralbes durant la celebració d’un concert a l’escenari principal del Festival. - A partir de l’inici del concert, a les 22:05 hores, s'obtenen mesures sonomètriques arran de façana i a peu de carrer. Resultat de les mesures sonomètriques: - Joan Obiols, 11-13: 51-55 dB(A) - Joan Obiols, 15-17: 48-51 dB(A) - Pg. Til·lers, 8A-10A: 47-49 dB(A) - Av. Pedralbes, 26-28: 49-52 dB(A) - Av. Pedralbes, 20: 52-54 dB(A) Els resultats obtinguts no superen els 55 dB(A) i se situen dins dels paràmetres màxims marcats en l'Ordenança de medi ambient. Durant la inspecció es va coincidir amb el responsable del control de so i enginyer acústic del festival, que també estava prenent mesures sonomètriques de control. Va informar que aquella mateixa nit aniria a prendre mesures sonomètriques des d’un habitatge del carrer del Marquès de Mulhacén, considerant que una veïna li ho va demanar un dia que el va veure treballant al carrer i li va sol·licitar que anés a obtenir mesures sonomètriques des del seu domicili perquè percebia soroll del festival. El tècnic ha informat verbalment que les dades mesurades des de l’habitatge també es troben dins dels paràmetres màxims establerts a l'Ordenança de medi ambient i que aviat aportarà l'informe corresponent. 28 Districte de les Corts 4. CERTIFICATS FINALS I ALTRA DOCUMENTACIÓ El promotor titular de l’activitat va aportar la documentació següent: • Certificat final d’instal·lacions de data 27/5/2021 • Certificat de solidesa de l'escenari i les instal·lacions de la zona Village de data 28/5/2021 • Declaració responsable de compliment de les mesures derivades de la covid-19, de data 12/5/2021. • Estudi bàsic de seguretat i salut de data 28/4/2021 En compliment de les condicions establertes al projecte i a les llicències concedides, s’ha requerit el titular mitjançant l’expedient d’inspecció AUT-04- 2021-00425 perquè aporti la documentació següent, un cop emplenada, que no s'ha aportat fins ara: • En compliment de l’Ordenança de medi ambient de Barcelona, segons indica el títol 4, relatiu a la contaminació acústica, en relació amb les mesures d’impacte acústic del concert, cal que el titular aporti el certificat d’instal·lació del limitador i de les mesures sonomètriques obtingudes d’aquesta instal·lació. Així mateix, caldrà aportar un informe del resultat tenint en compte els nivells registrats pel limitador. • Cal aportar les mesures sonomètriques de control preses des dels receptors sensibles més propers durant el desenvolupament normal de l’activitat, juntament amb el registre del limitador. • Cal aportar el certificat tècnic de la instal·lació elèctrica. • S'ha d'aportar el certificat de la instal·lació de generadors i de les instal·lacions elèctriques provisionals d'acord amb la normativa vigent. 29 Districte de les Corts 5. AVALUACIÓ, PROPOSTES I ACCIONS DE MILLORA El 5 d’agost de 2021, immediatament després del desmuntatge del Festival de Pedralbes, es visiten de manera conjunta els Jardins de Pedralbes amb totes les parts implicades per valorar l’estat final dels jardins. En la visita es revisen les 122 incidències que ja van ser detectades amb anterioritat, en inspeccions realitzades durant la celebració de l’esdeveniment i en el procés de desmuntatge de les infraestructures del Festival, i que es troben recollides en un informe emès per part de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins. Un cop analitzades totes les incidències, aquestes es poden agrupar en 3 grups: a. Incidències que l’empresa organitzadora ha de reparar. b. Incidències reparades per Parcs i Jardins. c. Incidències en el verd de les quals es fa càrrec Concert Studio, SL mitjançant la contractació d'una empresa de jardineria. a. Hi ha incidències que Concert Studio, SL ja ha reparat i d’altres que s’ha compromès a reparar aviat. Es detallen a continuació: 30 Districte de les Corts Totes aquestes incidències ja estan reparades i solucionades, excepte la núm. 15 perquè queda pendent que reparin l’esglaó trencat després de pactar-ho amb la Generalitat. b. Les incidències reparades per Parcs i Jardins estan majoritàriament relacionades amb el reg, així com amb altre tipus de mobiliari. Es fa una valoració econòmica del cost de reparació de totes aquestes incidències i es passarà el cost final a l’empresa perquè se’n faci càrrec. També s’han produït afectacions en branques d’arbrat i aquestes s’estan valorant des del Departament de Protecció del Verd perquè també se’ls reclamarà el preu de l’afectació. La incidència 26 del fanal trencat ja va ser reparada pel Departament d’Enllumenat. 31 Districte de les Corts c. Els desperfectes en el verd també van a càrrec de Concert Studio, SL. L’ordre de prioritat de la posada a punt dels jardins és: - Tornar a sembrar les dues places centrals, les quals es tancaran amb tanca Rivisa per assegurar la germinació i l'arrelament de la llavor. - Tornar a sembrar la zona de la praderia, la qual també es tancarà perimetralment amb tanca Rivisa. - Tornar a sembrar la zona superior, el backstage, a tocar del Palau - Replantar amb heura les zones degradades pel pas de vehicles o persones. 32 Districte de les Corts 6. ACTIVITAT CULTURAL El 9è Festival Jardins de Pedralbes ha programat 42 concerts en 55 jornades, amb una assistència d’aproximadament 100.000 persones. Els 42 concerts de l'Auditori principal han tingut un 95,93% d'ocupació i 33 concerts han esgotat les localitats, de manera que s'ha convertit en l'edició amb més índex d'ocupació. El preu mitjà de l'entrada ha estat de 33 €. El pressupost total ha estat de 3,1 M€. En aquesta edició han col·laborat 8 restaurants de Barcelona: - Flash Flash - Ametller Origen - Makito - Il Giardinetto - Kao Street - Pizza del Born - Imperia Foie gras - Sauleda En l'organització, també hi han estat implicades 36 empreses i proveïdors amb un impacte aproximat de 700 llocs de treball directes i indirectes. Els patrocinadors i col·laboradors que, un any més, han donat suport a la música en directe i a la cultura oferts pel Festival Jardins de Pedralbes han estat: Banc Sabadell, Cervezas Alhambra, Seat, Casa Viva, Mesoestetic, La Vanguardia, Renfe, Eurostars Grand Marina, Segura Viudas, Macallan, Roku Gin, Brugal, Royal Bliss, Sant Aniol, Nacex, L'Illa Diagonal, Superdry, Hey Dude, Newell, Rituals, RTVE, Elipsis Capital, Cadena 100 i COPE. 33 Districte de les Corts 34 Districte de les Corts 35