ANUNCI De conformitat amb el decret l’Institut de Cultura de Barcelona de data 31 de maig de 2022 que es reprodueix a continuació , i en compliment d’allò que disposa l’article 124.2 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, s’exposa al públic la convocatòria que regula la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a projectes culturals de caràcter puntual. APROVAR la convocatòria de subvencions per a projectes culturals de caràcter puntual d’interès per a la ciutat que es realitzin durant l’any 2022 de conformitat amb les bases reguladores aprovades per la Gerència i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 26.04.2022; Aquesta convocatòria es regirà per la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que la desenvolupa, per la Normativa General de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona publicada al BOP de data 4 de gener de 2011, per les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, i amb els criteris i requisits que s’incorporen en aquestaconvocatòria. ESTABLIR com a termini per a la presentació de sol•licituds i documentació requerida, 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOPB. AUTORITZAR la despesa per un import de 165.000€ amb càrrec a la partida i pressupost indicat en aquest mateix document. ORDENAR la publicació de la convocatòria mitjançant la inserció del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província. MONTSERRAT ORIOL BELLOT - DNI 38059762Y (AUT) 2022.06.07 11:56:21 +02'00' Montserrat Oriol i Bellot Secretaria Delegada Barcelona, B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 1-15 https://bop.diba.cat A CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A PROJECTES CULTURALS DE CARÀCTER PUNTUAL D’INTERÈS PER A LA CIUTAT QUE ES REALITZIN DURANT L’ANY 2022 1. Objecte L’objecte d’aquesta convocatòria és la concessió de subvencions mitjançant concurrència competitiva per a dur a terme projectes de qualsevol disciplina cultural, d’interès per a la ciutat, de caràcter excepcional, singular i no periòdic, o aquells que s’impulsin per primer cop, i que es realitzin entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2022 a la ciutat de Barcelona. Aquestes activitats i propostes impulsades pel teixit cultural de la ciutat aporten, pel seu caràcter únic i excepcional, una especial rellevància i repercussió en el seu àmbit, així com un esforç addicional a l’activitat ordinària de l’entitat organitzadora, raó per la qual aquesta convocatòria vol donar suport a aquest tipus de projectes, així com, també, a aquells que s’impulsin per primer cop. 2. Règim jurídic El règim jurídic d’aquesta convocatòria es determina a la base segona de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 2de maig de 2022 amb núm. de registre CVE 202210070541 i aprovades definitivament el dia 31 de maig de 2022. 3. Requisits 3.1. Persones beneficiàries: Poden ser persones beneficiàries de les subvencions a les què fa referència aquesta convocatòria les persones jurídiques i físiques que compleixin els següents requisits: - Estar legalment constituïdes i actives. - Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. - Trobar-se al corrent de les obligacions tributaries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agencia Estatal d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d'Administracions. - No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentencies fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. - No cal tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona. Sí que és obligatori que el projecte es desenvolupi al terme municipal de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 2-15 https://bop.diba.cat A - Que les activitats que facin siguin sense afany de lucre; en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades. - El projecte no serà igual o similar a altres de la mateixa entitat amb els que l’Ajuntament ja col·labori en el marc d’una altra convocatòria de subvencions o bé mitjançant subvenció extraordinària (directa, nominativa, amb o sense conveni) o similar a algun contracte municipal. - Que el projecte sigui realitzable tenint en compte les circumstàncies en el moment de presentació de la sol·licitud de subvenció. 3.2. Projectes: Els projectes han de tenir per objectiu el desenvolupament d'activitats i/o projectes singulars i excepcionals, no subjectes a periodicitat anual, que responguin a un caràcter extraordinari en el funcionament regular de l’organitzador i que, mitjançant les diverses formes d’expressió cultural (arts escèniques, música, dansa, audiovisual, arts visuals, literatura, tecnologia, socioculturals i altres disciplines culturals) contribueixin a la millora de l'activitat i el teixit cultural de la ciutat. Així com, projectes i esdeveniments que s’impulsin per primer cop i amb voluntat de continuïtat. Els projectes s’han de desenvolupar dins el període comprés entre l’1 de gener al 31 de desembre de 2022 4. Modalitats: Modalitat A: Aniversaris, efemèrides i celebracions. Projectes extraordinaris i singulars que es realitzen fora de l’activitat ordinària de l’entitat en motiu d’un aniversari, efemèride o celebració. Modalitat B: Projectes nous o primeres edicions. Projectes que no s’han realitzat anteriorment i de nova creació amb voluntat de continuïtat. B.1. Esdeveniments: Activitats o projectes de difusió i promoció cultural de durada determinada (Festivals, cicles, mostres i fires). B.2. Formació: Jornades, tallers i altres activitats formatives. B.3. Recerca o arxiu: Projectes vinculats a la recuperació i investigació, així com projectes de difusió de fons documentals d’especial rellevància per la Ciutat de Barcelona. 5. Presentació de sol·licituds: 5.1. El termini i la forma El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 3-15 https://bop.diba.cat A Els formularis de sol·licitud es podran descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions Les sol·licituds es podran emplenar i presentar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Per als subjectes obligats de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud i tota la resta de tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació a través de la seu electrònica de l’Ajuntament https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament. Per a les persones físiques i la resta de subjectes, la presentació de candidatures també es realitzarà preferentment per via telemàtica. En el cas excepcional de presentació presencial, sens perjudici del què disposa l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquests documents es podran presentar a qualsevol de les oficines del Registre General dels districtes, gerències o instituts. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. La documentació necessària per sol·licitar les subvencions és la que s’indica al punt 5.2 d’aquesta convocatòria. Els interessats l’han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s’hi indica. Les persones sol·licitants han de respectar estrictament el formulari de sol·licitud, i si s’escau, els altres impresos que s’indiquen al punt 5.2 d’aquesta convocatòria. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. La documentació del projecte ha d’adoptar, en tot cas, un llenguatge no sexista. Sempre que les persones sol·licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’ICUB pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol·licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. En cas que les sol·licituds no vagin acompanyades de la documentació exigida o aquesta sigui incomplerta o defectuosa, l’ICUB ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Finalitzat aquest termini no admetrà cap document i exclourà la sol·licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. El/s requeriment/s es faran mitjançant correu electrònic per tal que el sol·licitant els esmeni dins el termini de deu dies hàbils, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 4-15 https://bop.diba.cat A El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar la persona sol·licitant. Tots els requeriments i comunicacions amb l’interessat que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòria es faran a través del correu electrònic indicat en la sol·licitud. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades 5.2. La sol·licitud Les persones sol·licitants han de presentar, durant el termini de presentació de les sol·licituds establert en el punt 5.1 “El termini i la forma” d’aquesta convocatòria, els documents següents degudament complimentats i signats:  Document bàsic 1: és la instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Document bàsic 2: és el formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. Es pot presentar el formulari normalitzat o bé, un document lliure que segueixi el mateix guió del document normalitzat. L’ICUB no tindrà en compte cap documentació presentada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar a un procediment ja iniciat. En aquest darrer cas, cal identificar el procediment al qual s’ha d’annexar. La sol·licitud de subvenció la formen els dos documents, el Document bàsic 1 i el Document bàsic 2. Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar la persona sol·licitant. 6. Motius d’inadmissió Seran motius d’inadmissió:  La presentació de la sol·licitud inclou el Document bàsic 1 i el Document bàsic 2. La no B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 5-15 https://bop.diba.cat A presentació d’alguns d’aquests dos documents, durant el termini de presentació de sol·licituds establert en el punt 5 d’aquesta convocatòria, és un error no esmenable, essent la seva omissió motiu d’exclusió del procediment de concessió. .  La presentació de la sol·licitud utilitzant models diferents dels establerts a la convocatòria.  Tots aquells projectes que siguin objecte de subvenció per part d’altres convocatòries de l’ICUB.  Tots aquells projectes que ja hagin estat presentats en la mateixa convocatòria per a projectes puntuals en els darrers tres exercicis anteriors.  Tots aquells projectes iguals o similars, amb els quals l’Ajuntament de Barcelona ja col·labori mitjançant subvenció extraordinària (directa, nominativa, amb o sense conveni) o mitjançant un contracte municipal. 7. Procediment de concessió 7.1. Admissió de sol·licitud: un cop presentats el Document bàsic 1 i el Document bàsic 2, es comprovarà que s’ajusten als requisits. En el cas que es detectin errors materials en els documents presentats, es requerirà, mitjançant correu electrònic per tal que s’esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 7.2. Valoració del projecte o activitat presentada: un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. Per a la valoració del projecte només es tindrà en compte els Document bàsic 1 i el Document bàsic 2. 7.3. Resolució provisional: l’òrgan instructor elevarà la proposta de resolució provisional a la gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona. El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En el cas que no es presenti aquesta documentació acreditativa, que tot seguit es relaciona, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva:  Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com també amb la Seguretat Social (TGSS), l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) i la resta d'Administracions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 6-15 https://bop.diba.cat A  Documentació acreditativa d’haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals.  En el cas de les persones jurídiques, acreditació d’estar legalment constituïdes i actives i presentació del DNI del representant legal que consti a la sol·licitud.  En el cas de les persones físiques, presentació del seu document d’identitat.  Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i a les seves persones sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que les seves persones sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per la persona sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 7.4. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon a la gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, un recurs d’alçada davant l’alcaldia en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la notificació. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i a la web de l’Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 7-15 https://bop.diba.cat A El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 8. Quantia de la subvenció L’import de la convocatòria serà de 165.000,00 €. Aquesta quantitat podrà ser incrementada, si es considera oportú, restant condicionada a l’existència de crèdit addicional abans de la seva concessió . Per norma general, la quantia de la subvenció atorgada no ultrapassarà el 50% de la despesa total del projecte, especificada al Document bàsic 1 i al Document bàsic 2 de descripció del projecte, d’acord a l’art. 2.5. de la Normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada per Acord del Plenari del Consell Municipal de data 17 de desembre de 2010. 9. Conceptes subvencionables: Seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei: • Nomina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica o física. • Lloguers: arrendament de bens immobles i bens mobles. • Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. • Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. • Material fungible d'oficina: paper, impresos, fotocopies i altre material d'oficina. • Assegurances. • Material tècnic o de producció fungible necessari per el desenvolupament de l'activitat. • Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l'activitat/projecte, auditoria del projecte (nomes en el cas que sigui exigida com a justificació d'aquesta subvenció). • Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). • Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiaria. • Les despeses d'amortitzacions dels bens adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: o Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels bens. o Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. o Que el cost es refereixi al període subvencionable. • Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria. • Quan s'hagi de fer despeses de mes de 18.000 EUR (sense IVA) en el cas de prestacions de serveis o lliurament de bens, i per aquelles despeses de mes de 50.000 EUR (sense IVA) en el cas d’execució d'obres, tal com indica la base 18a., s'hauran d'incorporar tres pressupostos sol·licitats i argumentar el motiu de l’adjudicació en cas de no ser la proposta mes avantatjosa econòmicament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 8-15 https://bop.diba.cat A En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses en espècie, com el voluntariat o cessió d’espais, entre d’altres, que no tinguin intercanvi monetari. • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de bens mobles i la compra d’equips tecnològics • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. • Les despeses de productes que poden crear addicció i són perjudicials per la salut segons els organismes mèdics nacionals i internacionals, com ara el tabac, begudes alcohòliques i altres característiques similars. 10. Obligacions de les persones beneficiàries Les obligacions de les persones beneficiàries son les que determinen les bases cinquena i catorzena de les Bases reguladores. 11. Crèdit pressupostari i pagament. L’import agregat d’aquest ajut es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària D/48000/33011 i amb el codi d’actuació S.006.00614.416, de la previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per l’any 2022. • El lliurament dels fons públics corresponent a la subvenció es realitzarà amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. • El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte bancari de la persona jurídica o física sol·licitant i sota la seva responsabilitat. • Es obligació les persones beneficiàries comunicar a l'Ajuntament, amb data límit de finals d'any, el compte bancari de la persona jurídica o física sol·licitant per a l'abonament dels fons públics corresponent a la subvenció; la no comunicació comportarà d'ofici l’anul·lació de l'ordre de pagament i la revocació de la subvenció atorgada. 12. Òrgans col·legiats. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 9-15 https://bop.diba.cat A L’òrgan col·legiat competent per a emetre l'informe per a la proposta de resolució provisional estarà format per: • President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona (que la presideix). • Assessor/a delegat/ada de Drets Culturals, que podrà presidir les reunions en absència del President/a. • Tres persones dels òrgans de Direcció de l’Institut de Cultura de Barcelona proposades per la gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona. • Sis persones designades per la gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona a proposta del Comitè Executiu del Consell de la Cultura de Barcelona. • Secretari delegat/ secretària delegada del Consell d’Administració (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot). 13. Valoració del projecte. El projecte pot obtenir una puntuació màxima de 10 punts repartida en dues parts. - Criteris de valoració de l’entitat: fins a 4 punts. - Criteris de valoració del projecte: fins a 6 punts. La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris i vindrà acompanyada i explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. Els projectes, en tot cas, hauran d'assolir una puntuació mínima de 5 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 13.1. Criteris de valoració de l’entitat: (fins a 4 punts): A. Entitat (persona física o jurídica): 2 punts.  Àmplia base social i àmplia trajectòria.  Nivell d'autonomia financera i equilibri entre fonts de finançament.  Pressupost equilibrat en finançament públic-privat de l’entitat  Capacitat per implicar entitats o professionals d’àmbits diversos.  Entitat prolífica en projectes i amb tarannà col·laboratiu B. Fonaments: 2 punts.  Col·laboració o complementarietat amb l’acció de l’Administració local considerant els valors que conté, projecta i promou: 0,5 punts - Ajustament a la realitat social i cultural i a les necessitats del col·lectiu al qual s’adreça. - Tractament de nous fenòmens socials a la ciutat i plantejament de nous enfocaments. - Es pot detectar implicació, diàleg i treball conjunt amb el col·lectiu beneficiari del projecte B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 10-15 https://bop.diba.cat A  Incorporació de la perspectiva de gènere: 0,5 punts - L’entitat incorpora la igualtat de gènere en el seu funcionament (estatuts, objectius, missió, trajectòria i/o estructura organitzativa) - La igualtat de gènere s’incorpora en el projecte presentat a partir de la seva metodologia (implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (atenent als objectius, activitats, població destinatària, valors que promou)  Incorporació de la perspectiva intercultural: 0,5 punts - L’entitat incorpora la perspectiva intercultural en els seus estatuts, objectius o missió, memòria d’activitats i/o estructura organitzativa. - L’entitat incorpora en els seus projectes la perspectiva intercultural en el seu desenvolupament a partir de la seva metodologia (disseny, implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (atenent als objectius, activitats, valors que promou).  Incorporació de la perspectiva eco social, l’ambientalització i el consum responsable en el projecte: 0,5 punts - L’entitat incorpora en els seus projectes, en les seves diferents fases, accions concretes amb beneficis ambientals i socials. En són exemples el foment de l’alimentació sostenible, l’ambientalització d'esdeveniments, l’ús d’energies renovables, la contractació i la compra sostenible de serveis i productes (inclosa l’economia social i solidària i la compra local), el foment del transport públic, la prevenció de residus, etc. 13.2. Criteris de valoració del projecte (fins a 6 punts). A. Qualitat del projecte i interès cultural i artístic: 2 punts  Interès cultural i artístic: singularitat de la proposta, qualitat artística, originalitat del plantejament, entre altres.  Coherència: línia de programació i temporització ben definida, així com descripció clara d’accions, activitats i objectius i la seva adequació al context actual. Sistema d’avaluació ben definit.  Comunicació: pla de comunicació, estratègies de comunicació i difusió de les activitats i la seva adequació al context actual.  Es defineixen indicadors de seguiment i de valoració. B. Retorn social i vinculació cultural amb la ciutat: 2 punts  Treball en xarxa, treball de proximitat i implicació amb el territori i la seva adequació al context actual.  Activitats en col·laboració amb agents educatius de la ciutat (activitats formatives, residències, tallers i accions als i amb els centres formatius)  Accions d’inclusió (treball amb col·lectius vulnerables i amb risc d’exclusió, oferta d’accés a la programació habitual a persones vulnerables, accessibilitat de tots els col·lectius.  Accions de sensibilització i creació de públics.  Vincles i col·laboració amb agents del sector. Articulació i connexió del teixit cultural. Aposta per creadores i creadors locals. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 11-15 https://bop.diba.cat A  Internacionalització: col·laboració i/o vincles amb agents internacionals. C. Solidesa i finançament: 2 punts.  Capacitat i recursos per gestionar, executar i avaluar el projecte.  Pressupost equilibrat, coherent i realista.  Pla de finançament del projecte (aportació pròpia, percentatge demanat, previsió i capacitat per aconseguir altres fonts de finançament i recursos).  Equilibri entre els recursos propis i el finançament públic-privat del projecte  Sostenibilitat econòmica: model de generació d’ingressos per assolir els resultats de forma continuada sense dependre d’una única font d’ingressos. 14. La justificació i el control. D'acord amb el que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, les entitats o organitzacions subvencionades estan obligades a justificar el compliment de les condicions imposades i la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció. L'Ajuntament/ICUB pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. La persona beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). La persona beneficiària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de la forma que s'estableixi a la convocatòria en un termini no superior a dos mesos, que començaran a comptar des de la data de finalització de l'activitat. Tanmateix, l'òrgan concedent podrà atorgar una ampliació del termini establert, que no excedeixi la meitat d'aquest, sempre que no es perjudiquin drets de terceres persones. S’estableix un màxim d’un 10% de desviació pressupostària entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l’activitat subvencionada que no comportarà reducció de la quantia de la subvenció atorgada. L’òrgan competent només podrà aplicar aquest percentatge de desviació si es garanteix que s’han acomplert l’objecte i la finalitat de la subvenció. La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu segons l'import total del projecte, d'acord amb els models establerts i de la manera següent, no obstant els imports de referència dels paràgrafs següents podran ser modificats a la convocatòria: Per projectes presentats d’import inferior a 50.000 euros o per a subvencions concedides d'import inferior a 30.000 EUR, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de:  Memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts.  Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 12-15 https://bop.diba.cat A o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació de la persona proveïdora i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import i la procedència. o Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses que superin els llindars establerts a la normativa vigent de contractes públics per a la contractació menor, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. o Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. Els/les persones beneficiàries/àries hauran d'acreditar la despesa mitjançant les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, d'acord amb els requisits que s'estableixin a la convocatòria. Aquests documents s’inclouran en una declaració responsable on es farà constar la veracitat dels mateixos, el compliment del que disposa l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com el compromís de conservació dels documents originals. El contingut detallat de la declaració responsable sobre aquests documents s’establirà en la convocatòria. En el cas de presentar factures simplificades, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o física que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents RNT (relació nominal de treballadors amb les seves bases de cotització a la Seguretat Social) i RLC (rebut de liquidació de cotitzacions que abona l’empresa a la Seguretat Social),presentats a la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l'IRPF (mod. 111 o mod. 190), tots correctament autentificats. Si, voluntàriament, la persona jurídica o física beneficiària volgués aportar un informe dels estats comptables del projecte emès per un auditor de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007, igualment se li podrien requerir els justificants. Per projectes presentats d’import igual o superior a 50.000 euros o per a subvencions concedides d'import igual o superior a 30.000 EUR, amb un compte justificatiu amb aportació d'informe d'un/a auditor/a, que constarà de la informació següent:  Memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts (segons els models que es detallaran a la convocatòria).  Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 13-15 https://bop.diba.cat A o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació de la persona proveïdora i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada, indicant l'import i procedència (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Comunicació de reintegrament en el supòsit de fons provinents de la subvenció i no aplicats al projecte. o Informe dels estats comptables del projecte emès per un/a auditor/a de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007. En el supòsit que la persona jurídica o física beneficiària de la subvenció estigués obligada a auditar els seus comptes anuals, la revisió del compte justificatiu la realitzarà el mateix auditor/a. L'informe d'auditoria, com que verifica el compliment de tots els requisits exigits en el compte justificatiu, es tindrà en compte en el procés de revisió per acreditar el compliment de les finalitats i l'extinció del projecte. La despesa dels serveis externs d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a l'import màxim que s'especifiqui a la convocatòria. Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir a la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquesta base. La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part de la persona beneficiària, d'acord amb el que s'estableix a la base següent. 15. Anul·lació i reintegrament: 15.1 Serà motiu de reintegrament l’incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l’activitat. 15.2. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d’incompliment següents: - De l’obligació de la justificació. - De la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 14-15 https://bop.diba.cat A - De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d’altres considerades per l’atorgament de la subvenció. - De les condicions imposades a les persones beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - De l’incompliment de la normativa reguladora. 15.3. Podrà constituir motiu d’anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. 15.4. La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l’anul·lació total o parcial de l’aportació i el reintegrament de la mateixa, d’acord amb l’article 14, 30 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. 15.5. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-6-2022 CVE 202210091263 Pàg. 15-15 https://bop.diba.cat A