L’Ajuntament de Barcelona reforça el Centre LGTBI Durant l'any 2021 els serveis d'atencions de l'equipament van augmentar un 48% respecte l'any anterior Des de la seva posada en marxa l’any 2019, el Centre ha atès 1.408 persones i s’han dut a terme més de 1.300 activitats amb participació de prop de 68.000 persones L'aportació municipal s'augmenta en 150.000 euros anuals, que permetran fer créixer el número d'hores d'atenció i el total d'activitats del centre, que s’expandiran també per diferents districtes de la ciutat Es renova el conveni de gestió amb la Plataforma d'Entitats LGTBI de Catalunya fins al desembre de 2025 L’Ajuntament de Barcelona i la Plataforma d’Entitats LGTBI han renovat el conveni de gestió del Centre LGTBI de Barcelona, i el consistori hi destinarà un total de 2’3 milions d’euros des del present mes de juny fins al desembre del 2025, data en què finalitzarà el conveni. El Centre LGTBI de Barcelona, equipament pioner a l’Estat, es va inaugurar el gener de 2019. Ofereix un ampli catàleg de serveis d’informació, orientació i atenció directa, en coordinació amb les principals associacions del moviment LGTBI i la resta de serveis de l’Ajuntament de Barcelona. La plantilla del Centre LGTBI està formada per un equip multidisciplinari de professionals de la psicologia, el treball social, el dret, la salut i la gestió comunitària, entre altres perfils, juntament amb persones expertes externes especialitzades i les entitats. D’aquesta manera es garanteix una atenció de qualitat i integral a les persones usuàries. El número d’atencions del Centre LGTBI de Barcelona des de la seva posada en marxa i fins el passat mes de maig són els següents: El Centre ha atès 1.408 persones 446 persones han rebut atenció psicològica S’han fet 321 atencions a persones trans S’han fet 606 assessoraments jurídics El servei d’informació ha realitzat 10.032 atencions S’han dut a terme 1.309 activitats del programa cultural amb participació de 67.749 persones Durant l’any 2021, les atencions van augmentar un 48% respecte al període anterior, i es va establir un sistema per reforçar l’atenció social, passant directament a serveis jurídics les demandes concretes d’aquests temes. Els principals motius de consulta han estat per situacions d’estrangeria, refugi i asil, assessorament laboral, habitatge per garantir l’autonomia, conflictes o situacions de LGTBIfòbia en l’àmbit familiar, necessitats socials, acompanyament psicològic i a processos de transició, i consultes relacionades amb la identitat de gènere i socialització i trobada entre iguals. Les franges d’edat de les persones que han sol·licitat el serveis d’atenció es situa entre els 31 i els 40 anys, seguides de les persones de 26 a 30 i de 40 a 50 anys, essent les persones majors de 65 anys i menors d’edat els menys demanats. Per al que fa a la identitat de gènere es manté la proporció d’homes i dones en un 49%, mentre les persones que es manifesten com a no binaris o de gènere fluid representen el 2% de les persones usuàries. L’aposta de l’Ajuntament pel Centre es concreta en un augment de l’aportació econòmica en 150.000 euros anuals, que es destinaran bàsicament per doblar les hores d’atenció del servei d’atenció individual i familiar, així com per impulsar un programa d’activitats territorials per a la promoció de drets per a la diversitat sexual i de gènere. Aquest últim programa permetrà al Centre expandir la seva activitat pels diferents districtes de la ciutat.