Cretari Secretaria General ANUNCI La Comissió de Govern en sessió celebrada el 22 de juny de 2022, ha adoptat el següent acord: “(0009/2022) CONVOCAR la 11a edició dels Premis “Barcelona a l’Empresa Innovadora en Organització i Usos del Temps”, segons document que consta a l’expedient, i d’acord amb els objectius i criteris establerts en les bases reguladores aprovades per la Comissió de Govern d’1 d’octubre de 2020, i publicades al Butlletí Oficial de la Província de 7 d’octubre de 2020. ORDENAR la publicació de l'esmentada convocatòria al Butlletí Oficial de la Província.” CONVOCATÒRIA DE L’11a EDICIÓ DEL PREMI BARCELONA A L’EMPRESA INNOVADORA EN ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS 2022. El premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps s’emmarca en el Pacte del temps, una estratègia impulsada per l’Ajuntament de Barcelona que cerca el compromís municipal i de les entitats socials i econòmiques de la ciutat per actuar conjuntament i aconseguir una organització social del temps més saludable, igualitària, eficient i sostenible. L’objectiu del premi és contribuir al coneixement i fer visible el treball dut a terme per les empreses i les organitzacions que presentin polítiques innovadores en la gestió de les persones treballadores mitjançant noves mesures d’organització del temps de treball, de manera que sensibilitzin la societat sobre aquestes pràctiques. És per això que aquest premi reconeixerà la innovació i les millors pràctiques en gestió del temps, vinculades a la flexibilitat temporal i espacial, la racionalització dels horaris, el foment de la conciliació corresponsable en les tasques de cures, l’impacte de gènere de les mesures i totes aquelles propostes que permetin més equilibri entre la vida i el treball, d’acord amb les categories establertes en funció de la grandària de l’empresa o l’organització. El premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps té una naturalesa honorífica i no genera cap dret econòmic ni té cap altre efecte jurídic que el reconeixement públic de les empreses que l’obtinguin, així com la difusió dels projectes i les mesures presentades. Amb la convocatòria d’aquest premi es vol contribuir a destacar totes les pràctiques de les empreses i les organitzacions que estan al capdavant de la innovació i que fan de l’organització i els usos del temps un eix fonamental per millorar la satisfacció de les persones treballadores i el clima laboral, la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, la captació i la retenció de talent o la productivitat i, en definitiva, reconèixer totes les empreses que amb la seva gestió contribueixen a una organització i uns usos del temps de treball més saludables, més igualitaris i més eficients. 1. OBJECTIU Amb aquest premi es pretén el següent: 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 5-7-2022 CVE 202210097748 Pàg. 1-5 https://bop.diba.cat A Cretari Secretaria General  Promoure la visibilitat de les empreses i les organitzacions que han adquirit el compromís de facilitar una organització del temps que permeti harmonitzar i millorar el benestar de les persones que hi treballen i, alhora, sensibilitzar la societat sobre aquestes qüestions.  Reconèixer públicament la tasca de les empreses i les organitzacions de la ciutat que desenvolupen mesures innovadores per a una organització del temps més saludable, igualitària i eficient.  Contribuir al coneixement i a la difusió de bones pràctiques en usos del temps en l’àmbit de les empreses i les organitzacions. 2. REQUISITS PER A LA PARTICIPACIÓ Perquè una empresa o organització pugui optar a aquest premi, cal que hagi desenvolupat alguna bona pràctica en matèria d’organització del temps de treball. D’acord amb el que disposen les bases reguladores del premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps de l’Ajuntament de Barcelona, publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), de 7 d’octubre de 2020, s’hi poden presentar totes les empreses i les organitzacions jurídicament constituïdes que, amb independència de la seva activitat i sector, estiguin implantades a Barcelona o en la seva àrea metropolitana i reuneixin les condicions que estableixen les bases d’aquesta convocatòria i la normativa d’aplicació. Si una empresa o organització ha estat guardonada en edicions anteriors, cal esperar quatre convocatòries per poder-s’hi presentar de nou. Les empreses i les organitzacions que hagin presentat un projecte en edicions anteriors i no hagin estat guardonades es poden tornar a presentar al premi amb el mateix projecte o amb noves mesures. 3. CATEGORIES Les empreses i les organitzacions poden optar al premi en una de les categories següents: • Micro, per a empreses de menys de 10 persones treballadores. • Petita, per a empreses a partir de 10 i fins a 50 persones treballadores. • Mitjana, per a empreses de més de 50 i fins a 250 persones treballadores. • Gran, empreses a partir de 250 persones treballadores. 4. ÀMBITS TEMÀTICS Per a l’edició del 2022 del premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps, els àmbits de bones pràctiques que les persones del jurat valoraran són:  Mesures de gestió del temps, de flexibilitat horària o d’adaptació a la reforma horària.  Mesures de flexibilitat en l’espai i el temps / teletreball.  Millora de les mesures de foment de la corresponsabilitat entre homes i dones, més enllà de l’aplicació per llei, que afavoreixin l’equitat de gènere. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 5-7-2022 CVE 202210097748 Pàg. 2-5 https://bop.diba.cat A Cretari Secretaria General  Serveis i mesures per al benestar de les persones de l’organització.  Mesures de sensibilització i comunicació de l’organització en matèria de temps i corresponsabilitat. El jurat tindrà en compte que el projecte o l’actuació s’adeqüi als objectius del Pacte del temps de Barcelona (barcelona.cat/usosdeltemps). 5. CRITERIS DE VALORACIÓ El jurat valorarà els aspectes recollits en la presentació de les bones pràctiques d’acord amb els criteris següents: Innovació en organització i usos del temps dins l’empresa: la rellevància innovadora de la bona pràctica segons el context i el sector (sector econòmic, grandària de l’empresa, forma jurídica, etcètera) i l’aplicació de mesures més enllà del que estableix la legislació. Coherència i continuïtat de les bones pràctiques en l’organització del temps: la integralitat del projecte de gestió i organització del temps de treball en el que s’inclou la mesura innovadora, la implantació continuada i la trajectòria documentada, el model de gestió del canvi quan s’implantin les mesures, i l’existència de metodologies de seguiment per avaluar l’impacte de les mesures. Impacte en la igualtat i la corresponsabilitat: mesures de conciliació que promoguin la corresponsabilitat i incideixin en la igualtat entre homes i dones en el si de l’empresa o l’organització; l’existència de mesures o plans d’igualtat que facin referència a l’equitat o la representació paritària de dones en els òrgans de direcció, o la incorporació de la perspectiva de gènere en el llenguatge i les imatges. La participació, l’impacte en la plantilla i la comunicació de les mesures en el si de l’empresa: el nombre de persones beneficiàries de les mesures, l’existència de canals de participació i de diàleg entre l’organització i el personal per elaborar les mesures; l’existència d’un acord o d’un conveni signat en relació amb les mesures, i les estratègies de comunicació interna de les mesures per fer que el màxim nombre possible de persones treballadores se’n puguin beneficiar. Les persones del jurat podran demanar la informació complementària relacionada amb les propostes presentades que considerin necessària. No es valorarà la informació que no estigui relacionada directament amb els criteris especificats. 6. LLIURAMENT DEL PREMI El premi es lliurarà en un acte públic de reconeixement de la bona pràctica duta a terme per l’empresa en matèria d’organització i usos del temps. L’Ajuntament de Barcelona divulgarà i farà publicitat de les empreses premiades en un acte públic i a través dels seus canals de difusió; a més a més, promourà que altres institucions i organitzacions que treballin en àmbits relacionats amb el tema del premi també ho facin. Les empreses guanyadores podran fer publicitat del premi obtingut en capçaleres, anuncis i memòries (caldrà que especifiquin l’any en què van ser guardonades). També podran publicar 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 5-7-2022 CVE 202210097748 Pàg. 3-5 https://bop.diba.cat A Cretari Secretaria General o difondre la concessió del premi en qualsevol mitjà de comunicació, amb la referència corresponent a l’Ajuntament de Barcelona. 7. DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR D’acord amb el que disposen les bases generals, les empreses i les organitzacions que vulguin optar al premi han de presentar la documentació següent: o Formulari de la bona pràctica o mesura adoptada, degudament emplenat. o Informació i documentació complementària que permeti contextualitzar i analitzar la bona pràctica, tal com s’indica en la base cinquena, de criteris de valoració. o En el cas que una empresa sigui premiada, el compromís de la persona representant legal d’aportar la documentació relativa a la personalitat jurídica de l’empresa o organització i a la seva condició de representant legal. Si aquesta documentació no es presenta, s’entendrà que es renuncia al premi. Les sol·licituds per optar al premi s’han de presentar mitjançant un formulari que cal emplenar degudament seguint les indicacions de l’apartat següent. Les empreses i les organitzacions participants accepten que l’Ajuntament de Barcelona es reservi el dret de donar a conèixer les experiències presentades. En virtut de la legislació sobre protecció de dades, es garanteix el tractament reservat de la documentació aportada i de les dades facilitades per les empreses i les organitzacions. 8. TERMINI I PROCEDIMENT DE PRESENTACIÓ El període d’admissió de propostes és del 15 de setembre al 15 de novembre de 2022. No obstant això, en el cas que es modifiqui aquest termini, l’Ajuntament de Barcelona ho comunicarà oportunament a través de la pàgina web i dels canals habituals. La documentació s’ha de presentar a través de l’Oficina Virtual de Tràmits, tràmit “Premi Barcelona a l’empresa innovadora en organització i usos del temps”, des d’on es pot descarregar i presentar el formulari i la documentació complementària corresponent. 9. ACCEPTACIÓ DE LES BASES I INCORPORACIÓ DE LES EMPRESES GUARDONADES A LA XARXA NUST D’acord amb el que disposen les bases reguladores del premi, les empreses guanyadores assumeixen, amb la presentació al premi, l’adhesió al Pacte del temps de Barcelona i, d’aquesta manera, contribueixen a impulsar canvis en els nous usos del temps i a tenir una ciutat amb una organització del temps més saludable, igualitària i eficient. Les bases generals també indiquen que les empreses guanyadores seran convidades a formar part de la Xarxa d’Empreses NUST (Nous Usos Socials del Temps), en la qual podran compartir i intercanviar les seves iniciatives. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 5-7-2022 CVE 202210097748 Pàg. 4-5 https://bop.diba.cat A Cretari Secretaria General 10. COMPOSICIÓ DEL JURAT Presidència: Sra. Raquel Gil Eiroá Comissionada de Promoció de l’Ocupació i Polítiques contra la Precarietat Laboral. Membres del jurat:  Sra. Sara Berbel, gerent municipal  Sr. Fèlix Ortega, director general de Barcelona Activa  Una persona representant de Foment del Treball  Una persona representant de l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona  Una persona representant de l’Associació 50a50  Una persona representant de PIMEC  Una persona representant d’Aedipe Catalunya  Una persona representant de la Taula del Tercer Sector  Una persona representant de la Confederació de Cooperatives de Catalunya (CCC)  Una persona representant de la UGT de Catalunya  Una persona representant de CCOO de Catalunya  Una persona representant de la Universitat de Barcelona  Una persona representant del Consell de Dones de Barcelona  Una persona representant de la Time Use Initiative for a Healthy Society  Una persona representant del Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball de la UAB  Per causes justificades, els membres nominals del jurat podran delegar la seva assistència a la sessió en una altra persona del seu equip/departament/direcció. PER A MÉS INFORMACIÓ Per a més informació o bé per consultar experiències presentades en edicions anteriors, podeu visitar el web: barcelona.cat/usosdeltemps. Direcció de Serveis de Gènere i Polítiques del Temps Secretaria Tècnica Correu electrònic: empresesnust@bcn.cat Barcelona, 22 de juny de 2022 La Tècnica Superior en Dret Laie Font Vilalta 5 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 5-7-2022 CVE 202210097748 Pàg. 5-5 https://bop.diba.cat A