RESOLUCIÓ DE LA SINDICATURA DE GREUGES REFERENT A LA QUEIXA RELATIVA A LA TRAMITACIÓ D’UNA SUBVENCIÓ ANTECEDENTS Descripció dels fets objecte de la queixa En data 2 de març de 2022, el ciutadà va presentar una queixa en aquesta Sindicatura en què exposava el següent: Va participar en una convocatòria de subvencions per a l’impuls socioeconòmic del territori. La resolució provisional va determinar una valoració de 7 punts per al projecte, essent la mitjana per accedir a la subvenció de 7,5. El 14 de setembre de 2021 va presentar al·legacions en què demanava conèixer els criteris de valoració de les propostes, i revisar la valoració de la seva proposta. El 27 d’octubre de 2021 es va publicar la resolució definitiva de la convocatòria de subvencions, i s’havia desestimat el seu projecte perquè no hi havia possibilitat de revisar la puntuació tècnica, segons les bases. El 22 de novembre de 2021 va presentar un recurs potestatiu de reposició i, en el moment de dirigir-se a la Sindicatura de Greuges, encara no havia obtingut cap resposta. Actuacions fetes Admesa a tràmit la queixa, la Sindicatura va iniciar la instrucció de l’expedient. Va estudiar els fets i la legislació aplicable, amb la finalitat de valorar si s’havien aplicat els principis de bona administració per a la salvaguarda dels drets fonamentals a la ciutat. Un cop examinat el contingut de la queixa i la documentació aportada per la persona interessada, es va considerar convenient dirigir-se a la Primera Tinència d’Alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, per tal de conèixer les intervencions realitzades en relació amb la queixa presentada. En data 14 de març de 2022, es va sol·licitar a aquest organisme la informació necessària per a l’estudi de la queixa. Resposta dels òrgans afectats En data 25 de març de 2022, aquesta Sindicatura va rebre la informació sol·licitada. L’escrit exposava el següent: El Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) de 10 de setembre de 2021 va publicar la resolució on consta que el projecte presentat es va denegar per exhauriment del crèdit pressupostari disponible. 1 Pel que fa a l’al·legació que l’interessat va presentar el 14 de setembre de 2021, en què demanava conèixer els criteris de valoració de les propostes i revisar la valoració de la seva proposta, expliquen que els criteris de valoració consten en la convocatòria i que l’interessat en va fer un repàs detallat en la seva al·legació, on sol·licitava que la seva puntuació s’incrementés en un mínim de dos punts. El 15 de setembre de 2021, es van resoldre les seves al·legacions i se’l va informar que la puntuació era de 7 punts; que la subvenció s’havia denegat per exhauriment de crèdit; i que no s’estimava la possibilitat de revisar la puntuació, d’acord amb els procediments establerts en la convocatòria. El 10 de desembre de 2021 es va resoldre el recurs administratiu presentat per l’interessat, a través de la publicació d’un anunci al BOPB. El recurs es va desestimar, ja que després de revisar l’expedient no constava que s’hagués produït cap error o omissió en la valoració del projecte. Quant a l’afirmació de l’interessat de que la puntuació per poder accedir a l’ajut era de 7,5, informen que la Comissió de valoració va fixar la puntuació de tall per a l’admissió de projectes a subvencionar d’aquella modalitat en 8,75, en base al crèdit disponible. Conclouen que Barcelona Activa SAU, com a entitat gestora de la convocatòria de subvenció, es va ajustar a la normativa, en temps i forma, i adjuntaven diversa documentació relativa al procés. CONSIDERACIONS El ciutadà discrepava de la puntuació que se li havia atorgat al projecte que havia presentat en el marc de la convocatòria de la subvenció per a l’Impuls Socioeconòmic del Territori de l’any 2021, gestionada per Barcelona Activa. Per aquest motiu havia presentat un recurs potestatiu de reposició i, segons deia, en el moment de demanar la intervenció de la Sindicatura no s’havia resolt. Convé aclarir que, en procediments administratius de concurrència pública com és el cas de les subvencions, els actes administratius es publicaran allà on ho estableixin les normes reguladores de cada procediment (art. 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques). En aquest sentit, la convocatòria de la subvenció en la qual va participar l’interessat determinava, a efectes de notificació, la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) (apartat 13.5 de la convocatòria). El dia 10 de desembre de 2021, el BOPB va publicar la resolució dels recursos potestatius de reposició promoguts pels participants d’aquella convocatòria. S’incloïa l’interposat per l’interessat, i constava com a motiu de desestimació: «Revistat l’expedient, no consta que s’hagi produït error o omissió en la valoració del projecte». Així doncs, malgrat l’afirmació de Barcelona Activa, sobre la impossibilitat de revisar les valoracions, sembla que en aquest cas sí que es va revisar. Les valoracions dels projectes les realitza la Comissió de Valoració, que té discrecionalitat tècnica per avaluar els projectes. Ara bé, aquesta discrecionalitat no és 2 absoluta, ja que s’ha de realitzar seguint els criteris generals i específics de les bases de la convocatòria. A més, la Comissió de Valoració ha d’elaborar un informe tècnic justificant les puntuacions que ha atorgat. Una altra qüestió que convé destacar és que l’interessat, en l’apartat sisè del recurs potestatiu de reposició, demanava veure l’expedient administratiu de la subvenció. No consta que s’hagi donat resposta a aquest aspecte, ni que s’hagi concedit la vista. Recordem que les persones interessades en un procediment administratiu, tenen dret a accedir a l’expedient que s’està tramitant, i a obtenir còpia dels documents que en formen part (art. 53 de la Llei 39/2015). Per tant, aquesta Sindicatura de Greuges de Barcelona considera adient que es faciliti al ciutadà l’accés a l’expedient. L’accés li ha de permetre comprovar l’informe tècnic de valoració del seu projecte, que ha d’anar acompanyat o explicitat amb elements qualitatius o comentaris tècnics, tal com recull la base dotzena de la convocatòria de la subvenció. D’acord amb les disposicions de l’article 143 de la Carta Municipal de Barcelona i el Reglament que regula la Sindicatura de Greuges de Barcelona, aquesta institució té com a missió valorar si s’ha produït un greuge. Un cop considerats els fets i les normes aplicables, conclou que, en aquest cas, l’actuació de Barcelona Activa no ha estat ajustada a dret, en tant que no ha atès la petició d’accés a l’expedient administratiu demanat per l’interessat. Per tot el que s’ha exposat, aquesta Sindicatura emet la següent decisió:  Recomanar a Barcelona Activa, que faciliti a l’interessat l’accés a l’expedient administratiu de la subvenció, a fi de que pugui comprovar com es van aplicar els criteris de valoració en relació al seu projecte. Aquesta resolució es comunicarà a l’òrgan municipal competent, se’n donarà compte al Plenari del Consell Municipal en l’informe anual reglamentari i s’informarà la persona interessada del seu contingut. 3