Secretaria General COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA Sessió ordinària de 21 de setembre de 2022 ACTA A la Sala Lluís Companys de la Casa de la Ciutat, el 21 de setembre de 2022, s’hi reuneix la COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Im. Sr. Jordi Castellana Gamisans. Hi assisteixen les Imes. Sres. regidores i els Ims. Srs. regidors: Jordi Martí Grau, Jaume Collboni Cuadrado, Francesc Xavier Marcé Carol, Miquel Puig i Raposo, Montserrat Benedí i Altés, Ferran Mascarell i Canalda, Joan Rodríguez Portell, María Luz Guilarte Sánchez, Josep Bou Vila, Eva Parera Escrichs i María Magdalena Barceló Verea, assistits per l'assessora jurídica, la Sra. Míriam Cabruja Escobedo, que actua per delegació del secretari general i que certifica. També hi són presents la Ima. Sra. Lucía Martín González, l’Im. Sr. Francisco Sierra López, la Sra. Raquel Gil Eiroà, comissionada de Promoció d'Ocupació i Polítiques contra la precarietat laboral, el Sr. Lorenzo Di Pietro, Director Executiu d'Emprenedoria, Empresa i Innovació de Barcelona Activa, i el Sr. Antonio Muñoz Juncosa, Interventor General. Excusen la seva absència les Imes. Sres. regidores i els Ims. Srs. regidors: Montserrat Ballarín Espuña, Marc Serra Solé, Jordi Rabassa Massons, Pau Gonzàlez Val i Ernest Maragall i Mira. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 16.05 h. I) Aprovació de l’acta de la sessió anterior ordinària de 13 de juliol de 2022 i de l’acta de la Comissió Especial de Comptes de 15 de juliol de 2022. Es donen per llegides les actes de la sessió ordinària celebrada el 13 de juliol de 2022, i de l’acta de la Comissió Especial de Comptes de 15 de juliol de 2022 l’esborrany de les quals ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S’APROVEN. II) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment de l’article 63.1 del Reglament Orgànic Municipal, es comuniquen les resolucions següents: 1. – (s/n) Resolució de la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 01.07.2022: CANCEL·LAR i/o RETORNAR a Iniciatives Events, SL la garantia definitiva d'import 9.197,52 euros constituïda per respondre del compliment del contracte relatiu al servei de conceptualització, desenvolupament creatiu del fil conductor, 1/23 CCM 8/22 Economia disseny de la proposta, producció, coordinació, difusió, execució i avaluació d'una programació d'activitats que conformaran part de la campanya de Nadal 2021/2022 de la ciutat i tindran per objectiu fomentar la compra de proximitat, comporta totes les despeses que se'n derivin com infraestructures, el subministrament de materials, transport, muntatge, connexió elèctrica, manteniment durant l'acció i/o instal·lació, regidoria i desmuntatge dels espectacles programats, així com l'acompliment dels requisits, la gestió dels tràmits corresponents a la naturalesa de l'activitat programada, amb càrrec a l'exercici 2022. 2. – (2016/549) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda, en data 12.07.2022: CANCEL·LAR i/o RETORNAR a ILUMINACIONES XIMENEZ, S.A. amb NIF A14041362 i de conformitat amb el previst a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, la garantia definitiva d'import 6.794,00 euros, amb les dades que s'indiquen en aquest document, constituïda per respondre del compliment de "Instal·lació, manteniment, i desmuntatge de l'enllumenat nadalenc a determinades vies de la ciutat de Barcelona", atès que s'ha complert satisfactòriament el contracte i ha finalitzat el termini de garantia. 3. – (s/n) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, en data 12.07.2022: CANCEL·LAR i/o RETORNAR a FOLCH STUDIO SL amb NIF B64307523 i de conformitat amb el previst a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, la garantia definitiva d'import 8.000,00 euros, amb les dades que s'indiquen en aquest document, constituïda per respondre del compliment de "Servei de creativitat, estratègia de comunicació, disseny gràfic i gestió canals digitals de les campanyes i accions de comunicació de la Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible", atès que s'ha complert satisfactòriament el contracte i ha finalitzat el termini de garantia. 4. – (20221009) Resolució de la Gerència del Districte de Sant Martí, en data: 13.07.2022: DECLARAR DESERT el procediment obert simplificat, per a l'adjudicació del contracte núm. 22000567 que té per objecte Gestió i dinamització comercial del Districte de Sant Martí a la campanya de Nadal 2022-23, amb mesures de contractació pública sostenible, per no haver-se presentat cap oferta; ANUL·LAR l'AUTORITZACIÓ DE DESPESA per un import de 39.000,00 euros (TRENTA-NOU MIL EUROS). 5. – (22002238) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 13.07.2022: ADJUDICAR el contracte que té per objecte "Servei de suport especialitzat de formació i dinamització en la prescripció i venta d'alimentació sostenible en el marc del programa comerços verds." a favor de PROCOM RETAIL, SOCIEDAD LIMITADA amb NIF B67020834, per un preu de 15.754,20 euros amb el següent desglossament: import net 13.020,00 euros, tipus impositiu del 21% d'IVA, import de l'IVA de 2.734,20 euros. ESTABLIR la durada del contracte en 10 mesos. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. Montse Mateu Jofre. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada quantitat a favor de l'empresa adjudicatària amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i pressupostos següents: 5.626,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/49313 0700; 10.127,70 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22610/49313 0700. 2/23 CCM 8/22 Economia 6. – (22002334) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 14.07.2022: ADJUDICAR el contracte que té per objecte "Controler d'activitats vinculades a esdeveniments de dinamització i divulgació de l'alimentació sostenible i l'economia social i solidària a la ciutat durant el 2022 i 2023." a favor de BLANC CELEBRACIONS SL amb NIF B63464994, per un preu de 17.101,00 euros amb el següent desglossament: import net 14.133,06 euros, tipus impositiu del 21% d'IVA, import de l'IVA de 2.967,94 euros. ESTABLIR la durada del contracte fins el 31 de març de 2023. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. Montse Mateu. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada quantitat a favor de l'empresa adjudicatària amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i pressupostos següents: 10.316,46 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22703/49313 0700; 6.784,54 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/49313 0700. 7. – (22002367) Resolució de la Gerència del Districte de Sant Martí en data 19.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació de "Gestió i dinamització comercial del Districte de Sant Martí a la campanya de Nadal 2022-23, amb mesures de contractació pública sostenible", amb núm. de contracte 22002367, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert simplificat, amb un pressupost base de licitació de 39.000,01 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 32.231,41 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 32.231,41 euros i import de l'IVA de 6.768,60 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 5.571,43 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43341 0610, un import (IVA inclòs) de 33.428,58 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43341 0610; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. 8. – (21000369-001) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 27.07.2022: PRORROGAR per un període comprès des del 30.08.2022 fins el 29.08.2023, el contracte 21000369-001 que té per objecte "Serveis de gestió i realització de les activitats del programa pedagògic "El Comerç i les Escoles", adjudicat a l'empresa LAVOLA 1981 SAU, amb NIF A58635269, per un import total de 108.929,04 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 55.689,04 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 46.024,00 euros i import IVA de 9.665,04 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 53.240,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un 3/23 CCM 8/22 Economia import net de 44.000,00 euros i import IVA de 9.240,00 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700. DONAR COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda 9. – (22002275) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002275, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament dels rebuts domiciliats i no domiciliats amb núm. de contracte 19004269L01, amb un pressupost base de licitació de 465.850,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 385.000,00 euros. ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L01, per un preu màxim de 465.850,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària BBVA BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, amb NIF A48265169 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 199.650,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA inclòs) de 266.200,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 10. – (22002274) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002274, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament dels rebuts domiciliats i no domiciliats amb núm. de contracte 19004269L01, amb un pressupost base de licitació de 211.750,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 175.000,00 euros. ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L01, per un preu màxim de 211.750,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària BANCO SANTANDER, amb NIF A39000013 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 90.750,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA inclòs) de 121.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 4/23 CCM 8/22 Economia 11. – (22002277) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002277, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament amb targeta bancària al servei telefònic d'atenció al contribuent (Sistema IVR) i als terminals mòbils de la Guàrdia Urbana, amb núm. de contracte 19004269L03, amb un pressupost base de licitació de 132.000,00 euros (IVA exempt) i un valor estimat de 132.000,00 euros; ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L03, per un preu màxim de 132.000,00 euros (IVA exempt), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària BBVA BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, amb NIF A48265169 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA exempt) de 57.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA exempt) de 75.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 12. – (22002268) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002268, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament dels rebuts domiciliats i no domiciliats amb núm. de contracte 19004269L01, amb un pressupost base de licitació de 327.910,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 271.000,00 euros. ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L01, per un preu màxim de 327.910,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària BANC DE SABADELL S.A. amb NIF A08000143 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 140.360,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA inclòs) de 187.550,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 13. – (22002512) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: ADJUDICAR el contracte que té per objecte "Suport jurídic i tècnic-administratiu en el marc del desenvolupament de convenis entre l'Ajuntament de Barcelona i les 5/23 CCM 8/22 Economia operadores de telefonia per regular l'accés a les infraestructures municipals susceptibles d'allotjar xarxes públiques de comunicacions electròniques d'alta velocitat i de les autoritzacions d'ús especials a favor de les operadores en relació amb l'ocupació dels espais municipals", a favor de BUSINESS STRENGTHS ENGINEERING, SL amb NIF B61585410, per un preu de 17.787,00 euros amb el següent desglossament: import net 14.700,00 euros, tipus impositiu del 21% d'IVA, import de l'IVA de 3.087,00 euros. ESTABLIR la durada del contracte en 12 mesos. DESIGNAR com a responsable del contracte al/a la Sr./a. Jordi Ribas Vilanova. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada quantitat a favor de l'empresa adjudicatària amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i pressupostos següents: 3.702,60 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/93311 0701; 14.084,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22719/93311 0701. 14. – (22002276) Resolució de la Gerència de Pressupostos i Hisenda en data 28.07.2022: INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002276, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament amb targeta bancària al web municipal i als terminals d'informació de l'Ajuntament de Barcelona, amb núm. de contracte 19004269L02, amb un pressupost base de licitació de 237.000,00 euros (IVA exempt) i un valor estimat de 237.000,00 euros; ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L02, per un preu màxim de 237.000,00 euros (IVA exempt), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària BBVA BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, amb NIF A48265169 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA exempt) de 102.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA exempt) de 135.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 15. – (21000049-002) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 03.08.2022: RECTIFICAR l'error material existent en el contracte 21000049-002, que té per objecte la contractació de la creació i presentació d'un concepte creatiu, la imatge gràfica i audiovisual i la producció d'aquesta proposta creativa que podria tenir caràcter d'instal·lació interactiva itinerant, per donar a conèixer Barcelona a públics internacionals, preferentment professionals, per a la promoció econòmica de la ciutat i el posicionament de la Marca Barcelona a nivell global, en virtut del que preveu l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons els informes i la documentació que s'adjunten a l'expedient, en existir una duplicitat comptable de la despesa per l'any 2022. ALLIBERAR PRESSUPOSTÀRIAMENT la 6/23 CCM 8/22 Economia disposició i l'autorització de la despesa del contracte esmentat 21000049-002, per un import de 109.686,50 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 109.686,50 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43211 0700. 16. – (21000049-003) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica en data 04.08.2022: AMPLIAR, en virtut del que estableix l'article 195.2 de la LCSP, el termini inicial d'execució del contracte número 21000049-003 que té per objecte la contractació de la creació i presentació d'un concepte creatiu, la imatge gràfica i audiovisual i la producció d'aquesta proposta creativa que podria tenir caràcter d'instal·lació interactiva itinerant, per donar a conèixer Barcelona a públics internacionals, preferentment professionals, per a la promoció econòmica de la ciutat i el posicionament de la Marca Barcelona a nivell global, adjudicat a l'empresa BYFACILITY SL & FOLCH STUDIO UTE, amb NIF U67819326, fins el 31 de desembre de 2022, per tal de poder fer efectiu el correcte desenvolupament de les tasques encomanades, atès el retard produït en l'execució del contracte, en cap cas imputable al contractista, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. NOTIFICAR la present resolució a l'adjudicatari. 17. – (22000709) Resolució de la Gerència Municipal en data 08.08.2022: ADJUDICAR el contracte núm. 22000709, que té per objecte els serveis d'assistència tècnica per al manteniment de continguts especialitzats del web de Barcelona International Welcome (BIW), a AVAIL SERVICES SL (AVALANDING ACROSS BORDERS SPAIN S.L.U) amb NIF B66461351, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, per un import màxim de 22.675,88 € IVA inclòs i d'acord amb els preus unitaris ofertats, dels quals 18.740,40 € corresponen al preu net i 3.935,48 € a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 11.337,94 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43322 0700; un import (IVA inclòs) de 11.337,94 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43322 0700. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 937,02 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. REQUERIR a l'empresa adjudicatària per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció de la notificació de l'adjudicació, comparegui per formalitzar el contracte. DESIGNAR com a responsable del contracte el Sr. Xavier Rubert Català. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 14 de juliol de 2022 18. – (20002415L01-002) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 20002415L01-002 que té per objecte les pòlisses d'assegurances de responsabilitat patrimonial i civil, tot risc de pèrdues o danys materials del patrimoni i dels vehicles terrestres de l'Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l'empresa FIATC 7/23 CCM 8/22 Economia MUTUA SEGUROS, amb NIF G08171407, per un import màxim de 5.839,83 euros (exempt d'IVA), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 5.839,83 euros, amb càrrec a l'exercici 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22400/93311 0701. FIXAR en 291,99 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 19. – (22S07810) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'ASSOCIACIÓ D'EMPRESES DEL POLÍGON INDUSTRIAL DEL BON PASTOR DE BARCELONA per la realització del Projecte "Impuls Associació empresarial a l'Eix Besòs" dirigit a tractar d'impulsar la competitivitat de les empreses instal·lades, reforçar la seva vinculació amb d'altres sectors i activitats econòmiques estratègiques de la ciutat, i generar les condicions òptimes per a atreure noves empreses i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 146.912,00 euros, que correspon al 75% del cost total del Projecte per import de 195.883,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 146.912,00 euros, a favor de l'ASSOCIACIÓ D'EMPRESES DEL POLÍGON INDUSTRIAL DEL BON PASTOR DE BARCELONA (G-62425277), dels quals 48.735,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43336 del pressupost de l'any 2022, 49.366,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43336 del pressupost de l'any 2023 i 48.811,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43336 del pressupost de l'any 2024, sempre que en aquestes dues darreres anualitats existeixi crèdit suficient i adequat al corresponent pressupost. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, Il·lm Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni. DONAR- NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 20. – (3/095-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-095/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés del Servei d´Ocupació de Catalunya en concepte de subvenció per al Programa Treball i Formació per a Joves tutelats i ex tutelats (SOC-TRFO JOVES), per un import total de 598.844,64 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22070195; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 21. – (3/096-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-096/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de 8/23 CCM 8/22 Economia l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés del Servei d´Ocupació de Catalunya en concepte de subvenció per al Programa Treball i Formació, de les línies MG45, DONA i Acompanyament, per un import total d'1.353.703,31 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22070295; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 21 de juliol de 2022 22. – (22001647) INICIAR l'expedient per a la contractació d'una oficina tècnica per als serveis de conceptualització, disseny, programació i manteniment tècnic i actualització de continguts dels webs de la primera i tercera tinència d'alcaldia i de la gerència municipal, amb núm. de contracte 22001647, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 421.506,07 euros (IVA inclòs), determinat en funció de preus unitaris i un valor estimat de 801.209,87 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 348.352,12 euros i import de l'IVA de 73.153,95 euros; i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 72.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700, un import (IVA inclòs) de 193.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700, un import (IVA inclòs) de 155.306,07 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 23. – (22001741) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei per la dinamització i gestió d'una instal·lació interactiva itinerant, per donar a conèixer Barcelona i la seva àrea metropolitana a públics nacionals i internacionals, preferentment professionals, per a la promoció econòmica de la ciutat i el posicionament de la Marca Barcelona a nivell global, amb núm. de contracte 22001741, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 523.975,38 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 909.378,75 euros; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 433.037,50 euros i import de l'IVA de 90.937,88 euros; i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 523.975,38 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43211 0700; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 9/23 CCM 8/22 Economia 24. – (20002415L03-003) MODIFICAR, a l'empara de l'article 204 de la LCSP, el contracte 20002415L03-003 que té per objecte les pòlisses d'assegurances d'accidents personals de l'Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l'empresa MARKEL INSURANCE SE SUCURSAL EN ESPAÑA, amb NIF W2764898I, per un import màxim de 20.869,96 euros (IVA exempt), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 20.869,96 euros, amb càrrec a l'exercici 2022 i a l'aplicació pressupostària D/16205/92211 0707. FIXAR en 1.043,50 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 25. – (22S08102) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la FEDERACIÓ DE MERCATS MUNICIPALS DE BARCELONA per la realització del Projecte "Pla d'accions de dinamització dels Mercats Municipals de Barcelona 2022-2023" dirigit a la realització d'activitats de dinamització i promoció econòmica dels mercats de Barcelona i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 130.902,75 euros, que correspon al 49,5% del cost total del Projecte per import de 264.450,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 130.902,75 euros, a favor de la FEDERACIÓ DE MERCATS MUNICIPALS DE BARCELONA, amb CIF G-02631513, dels quals, 98.727,75 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/45390/43336 del pressupost de l'any 2022 i 32.175,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/45390/43336 del pressupost de l'any 2023, condicionat aquest darrer import a l'existència de crèdit suficient i adequat. REQUERIR a l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al conveni. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, Il·lm Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 26. – (3/0100-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-100/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per atendre despeses en matèria d’atenció i informació ciutadana de la Direcció de Serveis d’Informació i Atenció Ciutadana, segons Conveni de data 14/06/18, per un import de 118.899,75 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22071195; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 10/23 CCM 8/22 Economia 27. – (3/101-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-101/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb els reconeixement d’ingrés del Servei d´Ocupació de Catalunya en concepte de subvenció de Xarxa d´Impulsors del Programa de Garantia Juvenil de 2017 per una part i en concepte d’aportació final per al programa Treball i Formació de 2017 per una altra part, per un import total de 176.782,02 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22071295; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 27 de juliol de 2022 28. – (22002265) INICIAR l'expedient per a la contractació del Servei de cobrament de tributs, taxes, multes i altres ingressos de dret públic, amb núm. de contracte 22002265, com a contractació basada de l'Acord Marc que té per objecte el cobrament dels rebuts domiciliats i no domiciliats amb núm. de contracte 19004269L01, amb un pressupost base de licitació d'1.874.290,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat d'1.549.000,00 euros. ADJUDICAR el present contracte basat en l'Acord Marc amb número de contracte 19004269L01, a CAIXABANK SA, amb NIF A08663619, per un preu màxim d'1.874.290,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT. ESTABLIR la seva durada des del dia 1 de gener de 2023 i fins el 30 de setembre de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de CAIXABANK SA, amb NIF A08663619 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 803.440,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703; un import (IVA inclòs) d'1.070.850,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22708/93211 0703, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 29. – (22S08123) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la FEDERACIÓ DE COOPERATIVES D'HABITATGE DE CATALUNYA per la realització del Projecte "CREIXEMENT I CONSOLIDACIÓ DE L'HABITATGE COOPERATIU EN CESSIÓ D'ÚS" dirigit a promoure l'habitatge cooperatiu en cessió d'ús a la ciutat i enfortir-ne la qualitat i viabilitat dels projectes per col·laborar a donar resposta a l'emergència de l'habitatge a Barcelona i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 60.000,00 euros, que correspon al 50% del cost total del Projecte per import de 120.000,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 60.000,00 euros, a favor de la FEDERACIÓ DE COOPERATIVES 11/23 CCM 8/22 Economia D'HABITATGE DE CATALUNYA, dels quals, 30,000,00 euros amb càrrec a la partida D/0700/48903/43351 del pressupostos de 2022 i altres 30.000,00 euros, amb càrrec a la partida D/0700/48903/43351 del pressupost 2023, condicionada aquesta última quantitat a l'existència de crèdit adequat i suficient. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de cada any natural, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al pacte cinquè del conveni. FACULTAR el Comissionat d'Economia Social, Desenvolupament Local i Política Alimentària, Sr. Álvaro Porro González, per a la signatura del conveni i qualsevol altre document que se'n derivi. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 8 de setembre de 2022 30. – (22S08109) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques Catalanes per la realització del Projecte "RESIDÈNCIA DE GUIONS DE L'ACADÈMIA DEL CINEMA CATALÀ" dirigit al desenvolupament i execució d'una residència de desenvolupament de guions per a llargmetratges de ficció i que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 30.000,00 euros, que correspon al 13,30% del cost total del Projecte per import de 225.641,00 euros. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 30.000,00 euros, a favor de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques Catalanes, dels quals, 10.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43335 del Pressupost de l'any 2022 i altres 20.000,00 euros, a càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/48903/43335 del Pressupost de l'any 2023, condicionada aquesta darrera quantitat a l'existència de crèdit adequat i suficient. REQUERIR a l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al pacte cinquè del conveni. FACULTAR l'Il·lm. Sr. Francesc Xavier Marcé Carol, Regidor de Turisme i Indústries Creatives, per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 31. – (3/109-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-109/2022 de modificacions de crèdit, consistent en la modificació parcial de la incorporació de Romanent de Crèdit al Pressupost per a l’exercici 2022, relatiu al Projecte S.17000.013 Pla de Places del Districte de Gràcia, per un import de 42.102,08 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22072295; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 12/23 CCM 8/22 Economia Acords de la Comissió de Govern de 15 de setembre de 2022 32. – (20000566L01-004) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 205 de la LCSP, el contracte 20000566L01-004 que té per objecte la contractació del Servei d'implantació i millora de diversos models de dades amb l'eina, SAP BPC: Segones fases de projectes realitzats al 2019 adjudicat a l'empresa INDRA SOLUCIONES TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION, SL, amb NIF B88018098, per un import màxim de 31.876,24 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 31.876,24 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 26.344,00 euros i import IVA de 5.532,24 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22703/92612 0701. FIXAR en 1.317,20 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i RETENIR-LO del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 33. – (3/112-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-112/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés de la Generalitat de Catalunya, per atendre despeses derivades dels menors ingressos que realitzaran les famílies a les escoles bressol municipals per la gratuïtat al cicle i2 que s’inicia al curs 2022/2023, segons Acord Marc de data 1/04/22, per un import de 2.252.640,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22072995; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 34. – (3/113-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-113/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés de l’IMSS, per atendre despeses del servei “Telèfon centres de Serveis Socials”, per un import de 527.464,34 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22083195; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 35. – (3/114-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-114/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’Ingrés de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), per atendre despeses derivades del Premi Ciutats Educadores bones pràctiques. Refugis climàtics a les escoles, per un import de 3.000,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència 13/23 CCM 8/22 Economia comptable 22090295; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. b) Mesures de govern c) Informes d) Compareixences Govern municipal III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord 1. – (DP-2022-28560) APROVAR inicialment el Plec de clàusules reguladores de la concessió d’ús privatiu del domini públic, respecte la finca del passeig de la Vall d’Hebron núm. 152-160 i del carrer de la Granja Vella núm. 23, a favor del Servei Català de la Salut (CatSalut), per a la construcció de l’edifici que estatjarà les consultes externes de l’Hospital de la Vall d’Hebron per a l’atenció ambulatòria dels pacients, per un termini de 50 anys i amb caràcter gratuït; SOTMETRE’L a informació pública durant el termini de vint dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per elevat automàticament aquest acord d’aprovació inicial a definitiva; ADJUDICAR la concessió directament al Servei Català de la Salut; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Intervenen les Sres. i els Srs.: Martí, Benedí, Mascarell, Sierra, Bou, Parera i Barceló. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i la reserva de Ciutadans. Districte de Ciutat Vella 2. – (22XF0443) APROVAR l'expedient 22XF0443 de reconeixement de crèdit per un import de 5.671,09 euros, IVA inclòs, atesa la necessitat de regularitzar les despeses realitzades l'any 2021 i no reconegudes durant l'exercici corresponent, a favor d'INCOOP, SCCL, amb NIF F60137411. AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONÈIXER l'obligació de la despesa per un import de 5.671,09 euros, IVA inclòs, amb càrrec al pressupost general de l'exercici 2022 i aplicació pressupostària 0601/22703/15111, a favor d'INCOOP, SCCL, amb NIF F60137411. Intervenen les Sres. i els Srs.: Martí, Castellana, Mascarell, Sierra, Bou, Parera i Barceló. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans i 14/23 CCM 8/22 Economia Partit Popular i l'abstenció de Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. IV) Part decisòria / executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord 3. – (22XP0070) APROVAR inicialment les Bases reguladores del procediment de concurrència pública per a la selecció d’un projecte de pol d’activitat econòmica (innovation hub) en l’àmbit de la indústria 4.0 i l’Economia circular, per a la reactivació de la zona industrial de Sagrera-Besós, a desenvolupar en la nau industrial de titularitat municipal ubicada al carrer Ciutat d’Asunción, 16, de Barcelona, en el marc de l’acció concertada que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, i que consten incorporades a l’expedient. ORDENAR la publicació de les Bases aprovades inicialment al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Butlletí Oficial de l’Estat. SOTMETRE les Bases a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació del Butlletí Oficial de la Província i al Butlletí Oficial de l’Estat , de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 79/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, i l’art. 178 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. APROVAR definitivament aquestes Bases sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ORDENAR la publicació de les bases definitives i CONVOCAR la concurrència pública (concurs) al perfil del contractant un cop aprovades definitivament. En el cas que es presentin al·legacions durant el termini d’informació pública, PUBLICAR en el perfil del contractant les bases definitives que resultin de la incorporació o no de les al·legacions formulades. OBRIR el termini per presentar ofertes que serà de vint dies naturals, a comptar des de l’endemà de la publicació de les bases aprovades definitivament, en el Perfil del Contractant. Es debat conjuntament amb els punts 4 i 5. Intervenen les Sres. i els Srs.: Marcè, Di Pietro, Castellana, Mascarell, Sierra, Bou, Parera i Barceló. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció d'Esquerra Republicana i Ciutadans. APROVADA 4. – (22XP0071) APROVAR inicialment les Bases reguladores del procediment de concurrència pública per a la selecció d’un projecte de pol d’activitat econòmica (innovation hub) en l’àmbit de la innovació urbana (Urban Tech innovation), a desenvolupar en les naus del carrer Àvila, 14-18, de Barcelona, en el marc de l’acció concertada que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, i que consten incorporades a l’expedient. ORDENAR la publicació de les Bases aprovades inicialment al Butlletí 15/23 CCM 8/22 Economia Oficial de la Província de Barcelona i al Butlletí Oficial de l’Estat. SOTMETRE les Bases a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació del Butlletí Oficial de la Província i al Butlletí Oficial de l’Estat , de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 79/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, i l’art. 178 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. APROVAR definitivament aquestes Bases sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ORDENAR la publicació de les bases definitives i CONVOCAR la concurrència pública (concurs) al perfil del contractant un cop aprovades definitivament. En el cas que es presentin al·legacions durant el termini d’informació pública, PUBLICAR en el perfil del contractant les bases definitives que resultin de la incorporació o no de les al·legacions formulades. OBRIR el termini per presentar ofertes que serà de vint dies naturals, a comptar des de l’endemà de la publicació de les bases aprovades definitivament, en el Perfil del Contractant. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció d'Esquerra Republicana i Ciutadans. APROVADA 5. – (22XP0072) APROVAR inicialment les Bases reguladores del procediment de concurrència pública per a la selecció d’un projecte de pol d’activitat econòmica (innovation hub) en l’àmbit de les indústries creatives, a desenvolupar en la nau industrial E1 del recinte Palo Alto, ubicada al carrer dels Pellaires, 30-38, de Barcelona, en el marc de l’acció concertada que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, i que consten incorporades a l’expedient. ORDENAR la publicació de les Bases aprovades inicialment al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Butlletí Oficial de l’Estat. SOTMETRE les Bases a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació del Butlletí Oficial de la Província i al Butlletí Oficial de l’Estat , de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 79/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, i l’art. 178 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. APROVAR definitivament aquestes Bases sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. ORDENAR la publicació de les bases definitives i CONVOCAR la concurrència pública (concurs) al perfil del contractant un cop aprovades definitivament. En el cas que es presentin al·legacions durant el termini d’informació pública, PUBLICAR en el perfil del contractant les bases definitives que resultin de la incorporació o no de les al·legacions formulades. OBRIR el termini per presentar ofertes que serà de vint dies naturals, a comptar des de l’endemà de la publicació de les bases aprovades definitivament, en el Perfil del Contractant. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció d'Esquerra Republicana i Ciutadans. 16/23 CCM 8/22 Economia APROVADA 6. – (DP-2022-28638) RATIFICAR el decret de la Regidora d’Habitatge i Rehabilitació i Presidenta de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona de data 28 d’abril de 2022, en virtut del qual s’assignen i atorguen els drets de superfície respecte els diferents solars i immobles incorporats al Conveni ESAL, a favor de les entitats (fundacions i cooperatives) i les finalitats (cohabitatge i lloguer) determinades en l’esmentada resolució, de conformitat al pacte segon del punt A) del Text Refós del Conveni Marc (Conveni ESAL) formalitzat el 9 de novembre de 2021 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, la Federació de Cooperatives d’Habitatge de Catalunya, la Coordinadora de Fundacions d’Habitatge de Catalunya, l’Associació Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya (Sectorial d’Habitatge Cooperatiu), i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS), aprovat per acord del Plenari de 29 d’octubre de 2021. En aquest punt el Sr. Martí s’absenta de la sessió i, per tant, no participa en el debat i la votació per concórrer una possible causa d’abstenció. Intervenen les Sres. i els Srs.: Martín, Benedí, Mascarell, Sierra, Bou, Parera i Barceló. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans i Partit Popular i l'abstenció de Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA c) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 7. – (M1923/4277) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: Que el Govern municipal elabori un estudi que estimi a) l’impacte que ha tingut el PEUAT en l’augment dels preus dels hotels de Barcelona i b) l’impacte d’aquest augment de preus sobre 1) els salaris dels treballadors del sector; 2) els beneficis empresarials; i 3) els impostos recaptats per les diferents administracions públiques. Que els resultats d’aquest estudi siguin coneguts per aquest ple abans del final de febrer de 2023. Intervenen les Sres. i els Srs.: Puig, Rodriguez, Sierra, Bou, Parera, Barceló i Marcè. Votació favorable d'Esquerra Republicana i Junts per Catalunya, desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Valents i 17/23 CCM 8/22 Economia regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció de Partit Popular. REBUTJADA Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 8. – (M1923/4285) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Que el Govern municipal realitzi una nova campanya de Bonus Consum on es revisi el procediment i s’estableixin uns criteris clars sobre el bescanvi dels vals de compra, de manera que es tingui un control sobre els recursos i s’eviti l’acumulació de bonus bescanviats per consumidor i per establiment a fi de garantir que el programa tingui implantació a tots els barris i beneficiï a tot el conjunt de la ciutat per igual. Sol·licitem que aquesta nova campanya de vals es realitzi fora de les èpoques de major consum com és el Nadal i es dugui a terme en els mesos de menor consum on és més necessari reactivar i fomentar l’activitat econòmica. En el marc del desenvolupament de la nova campanya els Bons Consum demanem també que s’estudiï la reactivació del Market Place. Intervenen les Sres. i els Srs.: Rodriguez, Castellana, Sierra, Bou, Parera, Barceló i Marcè. Votació favorable d'Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i l'abstenció de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya. APROVADA Del Grup Municipal Ciutadans: 9. – (M1923/4303) La Comissió d'Economia i Hisenda insta el Govern Municipal a presentar, en un termini màxim de dos mesos, un pla de contingència per a l'ocupació que tingui en compte les previsions actuals sobre l'evolució de l'economia i de l'ocupació al nostre país els propers mesos.Aquest pla haurà d'estar dotat amb un pressupost extraordinari suficient per finançar les mesures necessàries, aprofitant també la recepció de fons europeus destinats a aquest fi; i haurà d'incloure, com a mínim, l'ampliació de les subvencions a autònoms i les empreses per a la contractació indefinida, l'ampliació d'ajuts als autònoms per al sosteniment de la seva activitat i la intensificació dels programes d'orientació i ocupació de Barcelona Activa, amb especial atenció a aquells adreçats als col·lectius amb una dificultat afegida a l'hora de trobar una feina (joves, dones, majors de 50 anys, etc.) i als districtes amb més incidència de la desocupació. Que el pla de contingència inclogui l'avaluació dels programes d'ocupació mitjançant indicadors no únicament quantitatius sinó, especialment, qualitatius quant a la qualitat i estabilitat de l'ocupació creada. Intervenen les Sres. i els Srs.: Guilarte, Puig, Mascarell, Bou, Parera, Barceló i Collboni. 18/23 CCM 8/22 Economia Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea. APROVADA Del Grup Municipal Partit Popular: 10. – (M1923/4295) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: Rebaixar els impostos i les taxes municipals en les ordenances fiscals per a l’any 2023, i instar a les administracions estatal i autonòmica a reduir els impostos dels seus àmbits competencials amb caràcter urgent, per tal de compensar la caiguda de la renda disponible de les famílies així com la pujada de costos a les petites i mitjanes empreses, a causa de l’escalada de la inflació. Es debat conjuntament amb el punt 19. Intervenen les Sres. i els Srs.: Bou, Sierra, Puig, Mascarell, Bou, Parera, Barceló i Marcè. Votació favorable de Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Esquerra Republicana. REBUTJADA Del Grup Municipal Valents: 11. – (M1923/4249) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda presentar a la Comissió d'Economia d’octubre, un informe detallat de totes les despeses de subministraments, reformes, manteniment i assessorament jurídic, en els quals l'Ajuntament ha incorregut en relació a les propietats ocupades il·legalment a la ciutat de Barcelona durant la present legislatura. Intervenen les Sres. i els Srs.: Parera, Castellana, Mascarell, Sierra, Bou, Barceló i Martí. Votació favorable de Junts per Catalunya, Ciutadans, Partit Popular, Valents i regidor/a no adscrit/a María Magdalena Barceló Verea i desfavorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Esquerra Republicana. REBUTJADA 19/23 CCM 8/22 Economia b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 12. – (M1923/4276) Que el Govern municipal es comprometi, en el termini de dues setmanes, a convocar una reunió amb els grups municipals i principals associacions de comerciants per tal de fer balanç de la implantació dels nous horaris comercials de la ciutat de Barcelona, tenint en compte: indicadors d’evolució del consum, generació d’ocupació i condicions laborals; i analitzar conjuntament les dades disponibles en aquest sentit. Es presenta la modificació de redactat següent: (M1923/4276) Que el Govern municipal es comprometi, en el termini de les properes setmanes, a convocar una reunió amb els grups municipals i principals associacions de comerciants per tal de fer balanç de la implantació dels nous horaris comercials de la ciutat de Barcelona, tenint en compte: indicadors d’evolució del consum, generació d’ocupació i condicions laborals; i analitzar conjuntament les dades disponibles en aquest sentit. Intervenen el Sr. Castellana i el Sr.Marcè. ACCEPTAT AMB MODIFICACIONS Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 13. – (M1923/4282) Que en el marc del protocol subscrit entre l’Ajuntament de Barcelona, Correos i el Consorci de la Zona Franca: El Govern municipal exigeixi a Correos el compliment del mateix i procedeixi a la cessió a l’Ajuntament de Barcelona de la seu de Ciutat Vella per a poder desenvolupar l’espai d’economia digital previst, insti de forma immediata al consorci de la Zona Franca per que executi la seva reforma i posi en funcionament l’espai d’economia digital previst per part de l’Ajuntament. Informi dels motius pels quals a data d’avui no s’ha donat compliment al protocol subscrit i informi de com es desplegarà l’espai de promoció de l’economia digital en cas de no efectuar-se definitivament la cessió de l’edifici. Intervenen el Sr. Rodríguez i el Sr.Marcè. ACCEPTAT 14. – (M1923/4284) Que el govern municipal constitueixi una taula de treball amb els agents turístics, comercials, hotelers i culturals representatius de la ciutat per tal de treballar en l’elaboració d’un paquet turístic que permeti a Barcelona posicionar-se com un destí turístic de qualitat i sostenible per a propera temporada nadalenca. Intervenen el Sr. Rodríguez i el Sr.Marcè. 20/23 CCM 8/22 Economia ACCEPTAT Del Grup Municipal Partit Popular: 15. – (M1923/4297) Que el Govern municipal ens informi sobre les mesures urgents de suport a les famílies, els autònoms i les petites i mitjanes empreses per fer front a la crisi econòmica i social a Barcelona en els propers mesos. Intervenen el Sr. Bou i la Sra. Gil. ACCEPTAT De Regidora no adscrita: 16. – (M1923/4247) Subvencionar l’import de l’impost de bens immobles (IBI) a aquells propietaris que hagin denunciat una ocupació il·legal de qualsevol pis, local o solar mentre aquesta propietat continuï ocupada. Intervenen la Sra. Barceló i el Sr. Marcè. NO ACCEPTAT d) Preguntes Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 17. – (M1923/4278) En quina situació es troba la regulació de la venda de mercaderies i prestació de serveis de manera no sedentària al municipi de Barcelona, i quan té previst el Govern municipal elaborar una proposta d’ordenança per a regular aquesta activitat, tal i com contempla la Llei de comerç, serveis i fires? Intervenen el Sr. Castellana i el Sr.Marcè. ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Ciutadans: 18. – (M1923/4302) Ha establert o té previst establir el Govern Municipal una línia específica d'ajudes, que ampliï l'existent actualment, als ciutadans que pateixen una situació de pobresa energètica a l'àmbit del programa MES Barcelona? NO TRACTADA, ES CONTESTARÀ PER ESCRIT 19. – (M1923/4304) Té previst el Govern Municipal proposar una reducció d’impostos i taxes en el projecte d’ordenances fiscals per a 2023 amb l’objectiu de contribuir a pal·liar els efectes de la inflació en els ciutadans, autònoms i empreses? 21/23 CCM 8/22 Economia ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Partit Popular: 20. – (M1923/4292) Quina és la despesa municipal en ajuts a la digitalització per als autònoms i petites i mitjanes empreses a Barcelona, especificant el nombre de beneficiaris, la branca econòmica a què pertanyen i l’import mitjà de l’ajut atorgat, en cadascun dels anys 2019, 2020, 2021 i previst pel 2022? Intervenen el Sr. Bou i el Sr.Marcè. ES DÓNA PER TRACTADA e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 21. – (M1923/4287) Que s’informi de l’estat d’execució del Prec acceptat a la Comissió d'Economia i Hisenda, el 13 de juliol de 2022 amb el següent contingut: (M1923/4119) Que el govern municipal, abans d’acabar el mes de juliol, convoqui una reunió amb tots els grups municipals per Informar de les possibles desviacions que s’estan produint en els contractes d’obres, subministraments i serveis, així com en les concessions. Informar de quina afectació econòmica pot tenir en el capítol de liquidació d’interessos del deute municipal el més que probable escenari d’increment del tipus d’interès pels propers mesos i segurament per l’any 2023. Informar de quins ajustos pressupostaris s’hauran de realitzar enguany, i quina afectació tindrà de cara a l’elaboració, debat i aprovació del pressupost municipal per l’exercici 2023. Informar de quines conseqüències pot tenir aquest escenari d’increment de preus i, per tant, d’increment de cost dels serveis, de cara a les ordenances fiscals per l’any 2023, molt especialment en les taxes. (M1923/4119) Que el govern municipal, abans d’acabar el mes de juliol, convoqui una reunió amb tots els grups municipals per: 1. Informar de les possibles desviacions que s’estan produint en els contractes d’obres, subministraments i serveis, així com en les concessions. Informar de quina afectació econòmica pot tenir en el capítol de liquidació d’interessos del deute municipal el més que probable escenari d’increment del tipus d’interès pels propers mesos i segurament per l’any 2023. Informar de quins ajustos pressupostaris s’hauran de realitzar enguany, i quina afectació tindrà de cara a l’elaboració, debat i aprovació del pressupost municipal per l’exercici 2023. Informar de quines conseqüències pot tenir aquest escenari d’increment de preus i, per tant, d’increment de cost dels serveis, de cara a les ordenances fiscals per l’any 2023, molt especialment en les taxes. Intervenen el Sr. Rodríguez i el Sr.Martí. ES DÓNA PER TRACTAT 22/23 CCM 8/22 Economia VI) Mocions VII) Declaracions Institucionals No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 19.10 h. 23/23 CCM 8/22 Economia