ANUNCI sobre la convocatòria d’ajuts a la rehabilitació per a substitució de finestres en zones tensionades acústicament de la ciutat de Barcelona per a l’any 2022 (ref. BDNS 647809) La Comissió Permanent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona (d’ara en davant Consorci), en sessió celebrada el dia 27 de juny 2022 ha adoptat, d'acord amb el que preveuen els articles 13.1 q) dels Estatuts del Consorci i 2.1) de les Bases Reguladores d’ajuts a la Rehabilitació d’Habitatges específiques per a la ciutat de Barcelona, aprovades per la Junta General del Consorci en sessió de 21 de desembre de 2020, el següent: ACORD 1. Convocatòria Aprovar la convocatòria de l’any 2022 de subvencions per a substitució de finestres en edificis d’habitatges plurifamiliars o unifamiliars ubicats en Zones Tensionades Acústicament com son: - les Zones Acústiques de Règim Especial (ZARE). - les Zones Acústicament Tensionades en Horari Nocturn (ZATHN): àmbits que disposin d’un pla específic aprovat per l’Ajuntament perquè es superen els 3 dBA els valors límit d’immissió establerts a l’Annex II.3 pel període nocturn. - Els carrers zonificats com a C3. - Els carrers on Ln > 65 dBA tant a façana de l’edifici com al tram del carrer. Es pot consultar aquesta informació a: https://ajuntament.barcelona.cat/mapes-dades- ambientals/soroll/ca/ L'objecte d'aquesta convocatòria és fomentar la rehabilitació del parc existent d’edificis a la ciutat de Barcelona amb la finalitat de millorar la qualitat acústica en ambient interior d’aquells edificis situats en carrers amb un elevat soroll ambiental tant de dia com de nit. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria es regeixen per les Bases Reguladores d’ajuts a la Rehabilitació d’Habitatges específiques per a la ciutat de Barcelona aprovades per la Junta General del Consorci en sessió de 21 de desembre de 2020 (BOPB de 23 de abril de 2021 i DOGC núm. 8404 de 7 de maig de 2021) i per la normativa general de subvencions, i es concedeixen per concurrència no competitiva. Les condicions particulars, les quanties de les subvencions, la documentació i les especificacions tècniques són les que consten en aquesta convocatòria. 2. Dotació pressupostària Aquesta convocatòria té una dotació pressupostària total de 500.000,00 euros, condicionats a l'existència i disponibilitat de crèdit en l'exercici pressupostari 2022. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 1-34 https://bop.diba.cat A AUTORITZAR la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 500.000,00 euros amb càrrec a l’aplicació 780.0001 del pressupost de l’exercici 2022. AUTORITZAR al Gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona a modificar la present convocatòria en el sentit d’ampliar l’import de la convocatòria fins a 500.000,00 euros. L'atorgament de subvencions estarà limitat per les dotacions econòmiques establertes en el pressupost amb aquesta finalitat. No es podran reconèixer subvencions per un import superior a l’establert en la present convocatòria. A aquest efecte, la Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge podrà ampliar les dotacions econòmiques destinades a aquesta convocatòria en funció de les aportacions de les entitats consorciades o d’altres ens o administracions. 3. Termini i presentació de les sol·licituds 3.1 El termini de presentació de les sol·licituds d’inscripció a la convocatòria que preveu l’article 36 de les Bases Reguladores s’obrirà l’endemà de la publicació al DOGC d’aquesta convocatòria i acabarà el 31 de desembre de 2022. En funció de les disponibilitats pressupostàries, es podrà modificar el termini de l’admissió de sol·licituds d’inscripció de les línies d’ajuts previstes en la present convocatòria. La modificació, si escau, de l’admissió de sol·licituds d’inscripció es farà mitjançant una resolució del gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona que es publicarà al DOGC i al BOPB. 3.2 La sol·licitud de subvenció i d’informe tècnic s’haurà de presentar i formalitzar telemàticament per mitjà dels formularis en línia que estaran a disposició dels sol·licitants al Portal de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona, a l’enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca. La presentació de la sol·licitud d’inscripció no suposa cap dret econòmic. 3.3. Si les persones sol·licitants de les ajudes són persones físiques, amb la finalitat d’agilitzar la seva tramitació i concessió, la presentació de sol·licituds es farà, preferentment, de manera telemàtica. Les persones físiques que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les Oficines d’Habitatge de l’Annex 2. En el cas de formular la sol·licitud de manera presencial, hauran de presentar els documents indicats en aquesta convocatòria i els formularis i declaracions que estaran a la seva disposició a les dependències indicades. 4. Requisits 4.1 Requisits dels edificis. Es podran presentar a aquesta convocatòria tots aquells edificis ubicats en Zones Tensionades Acústicament com son: 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 2-34 https://bop.diba.cat A - les Zones Acústiques de Règim Especial (ZARE). - les Zones Acústicament Tensionades en Horari Nocturn (ZATHN): àmbits que disposin d’un pla específic aprovat per l’Ajuntament perquè es superen els 3 dBA els valors límit d’immissió establerts a l’Annex II.3 pel període nocturn. - Els carrers zonificats com a C3. - Els carrers on Ln > 65 dBA tant a façana de l’edifici com al tram del carrer. i que a més compleixin els següents requisits: 4.1.1 Els edificis d’habitatges construïts abans del 1996 i en els quals el 70% de la superfície de l’edifici, exclosa la planta baixa no destinada a habitatge, i la superfície sota rasant, estigui destinada a habitatge d’ús habitual. En cas que no s'arribi al 70% esmentat, les subvencions s’atorgaran proporcionalment, en funció de la superfície destinada a l’habitatge habitual, llevat que els habitatges que no compleixin aquesta finalitat, fins a arribar al 70% del total d’habitatge de l’edifici, es destinin a la Borsa de Lloguer Social de Barcelona. 4.1.2 Els edificis d’habitatges unifamiliars construïts abans del 1996. Les obres en conjunts arquitectònics hauran d'executar-se segons els criteris urbanístics aplicables a l'àmbit específic d'actuació. 4.2 Requisits de les persones beneficiàries 4.2.1 Caldrà estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. 4.2.2 Per accedir als ajuts de cohesió social de fins al 100% que es preveuen al punt 4.4 a), cal acreditar uns ingressos màxims de la unitat familiar de tres vegades l’IRSC, segons la taula d’ingressos familiars establerta al Pla de l’habitatge vigent, d’acord amb el que preveu el punt 5.1. 4.2.3 En el cas d’edificis que incloguin habitatges llogats, només se subvencionaran els habitatges que acreditin que: a) Com a mínim, disposen d’un contracte de lloguer amb un termini mínim de cinc anys de vigència, a comptar des del certificat de final d’obra. En aquest sentit, si escau, les persones propietàries han d’acreditar aquesta condició amb el certificat final d’obra, i aportar els contractes o pactes, sense cap increment de la renda, en què es prorrogui la durada del lloguer. b) Que tinguin uns preus de lloguer per sota del màxim previst a la forquilla de l’índex de referència de preus de lloguer de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (agenciahabitatge.gencat.cat/). En aquest sentit, si escau, les persones propietàries han d’acreditar aquesta condició en el termini màxim de tres mesos, a comptar des del certificat de final d’obres, i aportar el contracte de lloguer corresponent o addenda al contracte vigent i una acreditació de l’import de l’últim rebut. 4.2.4 En el cas d’edificis que incloguin habitatges buits en el moment de presentar la sol·licitud d’inscripció a aquesta convocatòria, la concessió de la subvenció quedarà condicionada a la inclusió dels habitatges esmentats a la Borsa de Lloguer Social de Barcelona per un període de cinc anys. El 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 3-34 https://bop.diba.cat A compliment d’aquesta condició s’ha d’acreditar, en el moment de presentar el certificat final d’obres, mitjançant certificat de la direcció competent de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona. 4.2.5 En cas que la/es persona/es propietària/es no siguin usuari/s habitual/s i permanent/s de l’habitatge, per acollir-se als ajuts caldrà disposar d’un contracte de lloguer que compleixi els requisits marcats a la convocatòria. Si s'escau, es comprovarà d’ofici que l’empadronament sigui mínim d'un any anterior a la data de publicació de la convocatòria. 4.2.6 La reducció o denegació de la subvenció anirà condicionada a: a) Quan es tracti de propietats horitzontals, en els supòsits previstos als apartats anteriors, la reducció de la subvenció s’aplicarà d’acord amb el percentatge de participació en les despeses comunes corresponent als habitatges afectats, segons consti en l’escriptura o segons el percentatge de participació en el pagament de les obres que s’acrediti mitjançant certificat emès pel president o la presidenta de la comunitat quan el percentatge sigui superior al que consti en l’escriptura de propietat. b) En el cas de comunitats de propietaris, es reduirà el percentatge dels habitatges destinats a ús turístic. c) En el cas d’habitatges d’ús turístic en propietats verticals es denegarà la totalitat de la subvenció. d) En el cas de propietats verticals, es denegarà la totalitat de la subvenció quan s’incompleixin les condicions dels apartats 4.2.3 i 4.2.4 4.3 Requisits de les actuacions Els arranjaments que es duran a terme seran els que principalment tinguin la finalitat d’adaptar i/o proporcionar suports en l’entorn de l’envolupant de l’edifici per tal de reduir l’impacte del soroll ambiental. En concret es farà una substitució/adequació del total de finestres de la façana principal sempre que aquesta es trobi en bon estat de conservació. En aquest sentit es demanarà un certificat de solidesa de la façana per garantir que aquesta no necessita intervenció. Les actuacions han d’estar sotmeses a la legalitat urbanística i paisatgística, al permís d’obres o al règim de comunicació prèvia, i tenir coherència tècnica i constructiva. El permís d’obres, en la modalitat que correspongui d’acord amb el tipus d’actuació a realitzar, haurà de mantenir-se vigent obligatòriament en tot el temps d’execució de les obres. 5. Quantia de les subvencions i cost subvencionable: 5.1 La quantia de la subvenció serà el menor import entre 3.000€ per habitatge i 30.000€ per edificis fins a 20 habitatges; 40.000€ per edificis d’entre 21 i 40 habitatges i 50.000€ per edificis de més de 40 habitatges. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 4-34 https://bop.diba.cat A 5.3 El cost subvencionable als efectes del càlcul de la subvenció estarà constituït pel pressupost de contracte de l’empresa o les empreses, pel cost de les obres, els honoraris facultatius, el cost de la redacció de projectes, informes tècnics i certificats necessaris, les despeses derivades de la tramitació administrativa i altres despeses generals similars, sempre que tots ells estiguin degudament justificats. 5.4 No es podrà gaudir de subvencions per obres o actuacions que hagin estat iniciades o realitzades amb anterioritat a la data de la sol·licitud. 6. Ajut de cohesió social Consisteix en ajuts individuals addicionals i complementaris per a aquelles persones que no disposin de recursos per fer front al pagament de les obres de rehabilitació. En aquests casos, la persona beneficiària de l’ajut haurà de sol·licitar assentament d’aquesta resolució d’atorgament d’ajut en el Registre de la Propietat, d’acord amb el que disposen l’article 136 de la Llei 18/2007 del dret a l’habitatge, l’article 31 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l’article 74 del RD 1093/1997, pel que s’aproven les normes complementàries al Reglament per a l’execució de la Llei Hipotecària sobre inscripció en el Registre de la Propietat d’actes de naturalesa urbanística. En l’assentament s’hi farà constar l’obligatorietat de retornar l’import de l’ajut més les despeses d’assentament en el Registre de la Propietat i els interessos legals devengats des de la seva percepció en cas de transmissió de l’habitatge, excepte en el cas de transmissions mortis causa quan qui rebi la propietat acrediti trobar-se en les mateixes circumstàncies econòmiques que es requereixen per accedir a l’ajut i a més destini l’habitatge a la seva residència habitual i permanent. La vigència d’aquest assentament serà de trenta anys. Per a tots els programes d’actuació en edificis, les persones propietàries poden sol·licitar un ajut complementari de fins al 100% de l’aportació individual que els correspongui fer per l’actuació corresponent, sempre que compleixin els requisits següents: - Ser propietari o propietària de l’habitatge afectat i que aquest constitueixi la seva residència habitual i permanent. - La unitat familiar ha d’acreditar tenir uns ingressos inferiors a tres vegades l’IRSC segons la taula d’ingressos familiars establerta al Pla de l’habitatge vigent. - No disposar de cap altre habitatge a la ciutat de Barcelona. En el cas que hi hagi més d’un propietari o propietària de l’habitatge, s’ha d’aportar l’autorització de tots les persones propietàries per poder fer efectiva la inscripció al Registre de la Propietat. Per establir la quantia de l’aportació individual, cal que la persona sol·licitant d’aquesta subvenció aporti un certificat emès pel secretari o secretària i el president o presidenta de la comunitat de propietaris, segons el model facilitat pel Consorci, en què consti la quantia de l’aportació individual de la persona sol·licitant a la comunitat de propietaris per al pagament de les obres, i el coeficient 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 5-34 https://bop.diba.cat A que s’aplicarà a la persona sol·licitant en la repercussió de la subvenció que es concedeixi a la comunitat. Aquestes condicions s’han de complir en el moment de la concessió de la subvenció. Aquest ajut complementari s'ha de tramitar paral·lelament a la sol·licitud de subvenció i s’ha d'ingressar al mateix compte bancari, llevat de petició expressa en sentit contrari per part de la comunitat de propietaris. Aquest ajut es pot sol·licitar en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient corresponent a les sol·licituds presentades per la comunitat de propietaris, fins a la presentació del comunicat d'acabament de les obres. Un cop presentat el comunicat de final d’obres ja no s’admetrà cap sol·licitud individual d’ajuts. Per obtenir l’ajut individual és necessari que la subvenció per a la comunitat de propietaris hagi estat aprovada. Aquest ajut complementari, que merita l’interès legal dels diners des de la data de pagament, d’acord amb el que anualment es fixi als pressupostos generals de l’Estat, s’ha de retornar quan es produeixi la primera transmissió posterior a la concessió de l’ajut i per qualsevol títol (mortis causa o inter vius), llevat quan qui rebi la propietat acrediti trobar-se en les mateixes circumstàncies econòmiques que es requereixen per accedir a l’ajut i a més destini l’habitatge a la seva residència habitual i permanent. Per garantir el compliment d’aquesta condició, el Consorci articularà els mecanismes que consideri oportuns. 7. Procediment de tramitació de la sol·licitud i de la documentació: El procediment ve determinat de manera general per les següents fases: a) Presentació de la sol·licitud d’ajuts a la rehabilitació i de la documentació necessària. b) Informe previ c) Inici de les obres. Presentació del certificat corresponent. d) Execució i finalització de les obres. Presentació del certificat corresponent i de la documentació final. e) Valoració final Concretament: a) Presentació de la sol·licitud d’ajuts i d’informe tècnic d’acord al punt 3 d’aquesta convocatòria. Si la sol·licitud d’ajuts no reuneix els requisits establerts per la normativa aplicable o no s’acompanya de la documentació requerida o ho fa de manera incompleta o errònia, es requerirà fefaentment a la persona interessada per tal que en un termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb indicació de que si no ho fa se’l tindrà per desistit en la seva sol·licitud, prèvia resolució a aquest efecte. Les sol·licituds es tramitaran seguint l’ordre d’entrada al registre corresponent. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 6-34 https://bop.diba.cat A Comporta la inadmissió de la sol·licitud la seva presentació fora del termini que estableix la convocatòria i l’incompliment dels requisits no esmenables, sens perjudici que aquest incompliment pugui ser causa de revocació de la subvenció, si es coneix amb posterioritat. La presentació de la sol·licitud dels ajuts implica la plena acceptació de les bases reguladores, de la convocatòria, i l’autorització al Consorci perquè pugui comprovar, entre d’altres requisits: - Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat, la Generalitat de Catalunya, els Ajuntaments metropolitans i amb la Seguretat Social, establertes per les disposicions vigents. - Verificar les dades d’identitat del promotor i del seu representant. - Comprovar la documentació requerida i contrastar-la amb el seu emissor. - Comprovar dades del padró. - Comprovar dades de renda. - Comprovar dades cadastrals. - Comprovar l’existència de cèdula d’habitabilitat vigent o l’estat de la seva tramitació. - Realitzar una inspecció, cas que ho consideri oportú, per comprovar el compliment dels requisits establerts en la convocatòria. b) Informe previ. D’acord amb el que preveu l’article 19 de les Bases Reguladores, tota actuació que vulgui acollir-se a les actuacions protegibles ha d’acreditar prèviament la justificació de la seva necessitat i idoneïtat mitjançant la realització d’un informe d’avaluació tècnica de l‘edifici que analitzi l‘estat de conservació, així com la certificació energètica edifici. El consorci podrà estimar necessari que el permís d’obres estigui resolt per tal d’emetre informe tècnic previ sobre la idoneïtat de les obres. En el cas que en el termini de dos mesos a contar des de la sol·licitud d’informe tècnic previ no es disposi de llicència, el consorci podrà denegar la sol·licitud. c) Inici de les obres amb la presentació del certificat corresponent. - Caldrà aportar el comunicat d’inici d’obres segons model normalitzat juntament amb el document emès pel director tècnic de l’obra, que s’hauran de presentar amb posterioritat a la recollida de l’informe tècnic. - Les obres es podran iniciar en un termini màxim de quatre (4) mesos comptats a partir de l’endemà de la data de sol·licitud dels ajuts. En el cas de no haver-se pogut iniciar en aquest termini per no disposar encara de la concessió de l’autorització municipal ja sol·licitada, les obres s’hauran d’iniciar en un termini màxim d’un mes a partir de la data de concessió de l’autorització municipal. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 7-34 https://bop.diba.cat A - La persona o entitat beneficiària ha de comunicar, preferentment de manera telemàtica, l’inici de les obres en un termini màxim de trenta dies naturals comptats a partir de l’endemà del seu inici, amb la presentació de l’autorització municipal definitiva de les obres. - El permís d’obres ha d’estar vigent durant tota l’execució de les obres. El Consorci requerirà la persona sol·licitant perquè en acabar el termini indicat al permís d’obres n'acrediti l'acabament. En cas que no es doni la resposta oportuna al requeriment, s’entendrà que la persona sol·licitant desisteix de la seva sol·licitud i es procedirà a arxivar l’expedient, havent emès prèviament una resolució a aquest efecte. d) Execució i finalització de les obres. Presentació del certificat corresponent i de la documentació final: - El termini per executar les obres no podrà excedir de vuit (8) mesos, comptats des l’endemà de la data de sol·licitud dels ajuts. Aquest termini es pot ampliar excepcionalment per motius degudament justificats amb caràcter previ al venciment. Les obres s’hauran d’executar durant la vigència de l’autorització municipal d’obres. - S’haurà de comunicar el final de les obres dintre dels trenta dies naturals següents al dia del seu acabament, mitjançant la presentació de la documentació, preferentment de manera telemàtica. Si el termini comprès entre la data d’inici d’obres i la data de final d’obres és igual o inferior a trenta dies naturals, la documentació justificativa de l’inici i del final de les obres es podrà presentar de manera conjunta. e) Valoració final. Una vegada finalitzades les obres, el tècnic del Consorci responsable de l’expedient realitzarà si s’escau una inspecció a l’edifici per tal de verificar que les obres s’han executat segons l’informe tècnic inicial. Un cop verificades les obres i rebuda la documentació final es procedirà a valorar l’expedient. Es permetrà l’accés a la finca als tècnics del Consorci durant els 4 anys següents al final de les obres i caldrà mantenir les condicions establertes en l’informe inicial del tècnic del Consorci per l’obtenció de la subvenció durant aquests 4 anys. 8. Revisió i control actuacions subvencionables 8.1 L'òrgan instructor podrà dur a terme actuacions específiques de control en l'execució de les accions i/o actuacions subvencionables. Tanmateix, el Consorci podrà realitzar totes les comprovacions, inspeccions i contrastar la documentació i dades aportades que consideri oportunes un cop ja concedida la subvenció. Els beneficiaris/àries de les subvencions s'han de sotmetre a les actuacions de control que l'òrgan condecent consideri necessàries i a les de control efectuades pels organismes competents de l'Administració autonòmica, estatal i comunitària. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 8-34 https://bop.diba.cat A Amb la finalitat de comprovar totes les dades i documents que aportin els sol·licitants, el Consorci podrà demanar a les persones interessades la informació complementaria que cregui convenient i aquestes estaran obligades a proporcionar-la en el temps i forma assenyalats. 8.2 L’incompliment de qualsevol dels supòsits establerts en l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions serà causa d’inici del procediment de reintegrament de la quantitat percebuda així com l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció, en aplicació del procediment establert al capítol II de la mateixa llei reguladora de subvencions. En aplicació del que estableix l’article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per a la justificació de la despesa subvencionable, quan el pressupost de l’actuació de rehabilitació superi la quantia establerta en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, de 40.000 Euros (IVA exclòs) caldrà incorporar tres ofertes de diferents proveïdors, excepte si en el mercat no hi ha un nombre suficient d’entitats o bé si la despesa s’hagués efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. 9. Resolució, notificació i règim de recursos 9.1 Les propostes de concessió de les subvencions les signa la cap del Departament de Foment de la Rehabilitació. La resolució dels ajuts correspon al gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, d’acord amb el que preveu l’article 22 de les Bases Reguladores. La resolució administrativa la dictarà el gerent del Consorci, degudament motivada, i hi haurà de constar el nom del sol·licitant beneficiari de l’ajut, la descripció de les obres executades a l’habitatge i el cost dels arranjaments realitzats. 9.2. Els terminis de resolució es recullen a l’article 22 de les Bases Reguladores. Sense perjudici de l’obligació de resoldre, transcorregut el termini de sis mesos des de l'acabament de les obres sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entendran desestimades per silenci administratiu. La resolució final es comunicarà mitjançant notificació al sol·licitant de la subvenció d’acord amb el que estableixen la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 56 i 57 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. Contra la resolució del gerent, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió Permanent, d’acord amb el que estableixen la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 9-34 https://bop.diba.cat A 9.3 S’entendrà acceptada la concessió de la subvenció si en el termini de deu dies naturals, comptats a partir de la data de notificació fefaent de la resolució favorable a la persona beneficiària, aquesta no manifesta expressament la seva renúncia. 9.4 La notificació dels actes de tramitació i resolutoris d’aquestes subvencions es farà d’acord amb el que preveu l’article 56 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, modificada per la Llei 10/2011, de 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa, i els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 10. Compatibilitats i incompatibilitats Els ajuts previstos en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre ajut per a la mateixa actuació, llevat el que preveu l’article 7 de les Bases Reguladores per als casos d’ajuts socials concedits per altres ens, en què les ajudes seran acumulables. Així mateix, els ajuts també seran compatibles amb els programes d’ajuda regulats per el Reial decret 853/2021, de 5 d’octubre, pel qual es regulen els programes d’ajut en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, sempre que en aquests programes no es demanin ajuts per les actuacions en finestres i no se superi el cost total de les actuacions i sempre que la regulació dels altres ajuts ho admetin, sent aplicable el que disposa l'article 9 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, que estableix que l’ajut concedit en el marc del Mecanisme se sumarà a la proporcionada d'acord a altres programes i instruments de la Unió, precisant que les reformes i els projectes d'inversió podran rebre ajut d'altres programes i instruments de la Unió sempre que aquest ajut no cobreixi el mateix cost, evitant el doble finançament entre programes del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i així com amb altres instruments de la Unió. 11. Protecció de dades de caràcter personal D’acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques respecte del tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, les dades personals dels sol·licitants són tractades amb la finalitat de gestionar i tramitar la convocatòria corresponent, d’acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que estableix la normativa. 12. Publicitat S'ha de donar publicitat a les subvencions concedides amb expressió de la convocatòria, el programa, el crèdit pressupostari al qual s'imputen, les persones beneficiàries, la quantitat concedida i la finalitat o les finalitats de la subvenció, mitjançant la seva exposició als mitjans 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 10-34 https://bop.diba.cat A electrònics del Consorci de l’Habitatge de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya quan l’import de la subvenció concedida sigui igual o superior a 3.000 euros anuals. S’ha de donar publicitat, al Portal de la Transparència, de la informació a què fan referència l’article 15 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i l’article 45 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública. S'ha de donar publicitat, als mitjans electrònics del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, així com a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, de la informació a què fa referència l'article 15 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Barcelona, 7 de setembre de 2022 Gerard Capó Fuentes Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 11-34 https://bop.diba.cat A Annex 1. Documentació Documentació: - Imprès normalitzat de sol·licitud d’inscripció • Acreditació de la persona sol·licitant: - DNI, NIE o NIF de la persona que signa la sol·licitud. - Documentació acreditativa de la representació de l'entitat o persona en nom de la qual actua. - Per a les subvencions endossades pel beneficiari a favor de l’industrial, del constructor responsable de l’obra o l’administrador, caldrà aportar el corresponent document d’endós degudament signat. El document d’endós també es podrà presentar en el moment de presentar la documentació corresponent a l’inici i al final d’obra. • Acreditació de la propietat: a) Si es tracta de comunitats de propietaris: - Document d'identificació de la Comunitat (NIF). - Certificat de l’acta de la reunió de la Comunitat en el qual s'aprovin les obres respecte de les quals es demana l’ajut econòmic, i de nomenament d’un representant de la comunitat de propietaris, degudament signat (imprès normalitzat). - Declaració responsable d’ocupació dels habitatges (imprès normalitzat) b) Si es tracta de propietats verticals (persones físiques): - Nota simple informativa actualitzada del Registre de la Propietat. - DNI, NIF o NIE de cadascun dels propietaris. - Autorització de les persones propietàries i acord de la reunió en el qual s’aprovin les obres respecte de les quals es demana l’ajut econòmic, i de nomenament d’un representant dels propietaris a l'efecte de la tramitació d’ajuts (imprès normalitzat). - Declaració responsable de l’ocupació de les entitats de l’edifici i que aquests estan destinats a residència habitual i permanent (imprès normalitzat). c) Si es tracta de propietats verticals (persones jurídiques): - Nota simple informativa actualitzada del Registre de la Propietat. - NIF de la societat o la Comunitat de Béns. - Document acreditatiu que faculti el representant o la representant per actuar i tramitar l’expedient en nom de la societat o de la Comunitat de Béns. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 12-34 https://bop.diba.cat A - En el cas de Comunitats de Béns, constitució de la Comunitat de Béns. - Declaració responsable de l’ocupació de les entitats de l’edifici i que aquests estan destinats a residència habitual i permanent (imprès normalitzat). d) En cas d’ajuts del programa de cohesió social: - Imprès normalitzat de: • Sol·licitud de subvenció d’ajut complementari individual. • Declaració responsable. • Autorització de la càrrega sobre l’habitatge. • Autorització de la unitat familiar per a l’obtenció d’informació de caràcter tributari. • Certificat de la comunitat de propietaris. • Nota simple informativa actualitzada del Registre de la Propietat. • DNI, NIF o NIE de cadascun dels propietaris. • Acreditació dels ingressos de la unitat de convivència. Aquests ingressos es poden acreditar mitjançant el certificat d’imputacions tramitat per l’Agència Tributària. • Certificat emès pel secretari o secretària i el president o presidenta de la Comunitat de Propietaris (imprès normalitzat), en el qual consti la quantia de l’aportació individual i el coeficient en el repartiment respecte al pagament de les obres. • Declaració responsable d’ajuts per a la substitució de finestres: - Declaració responsable, en imprès normalitzat, en la qual consti detallat si el promotor de les obres: a) Es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. b) No es troba en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. c) Ha sol·licitat o rebut altres ajuts de subvenció per la mateixa actuació, en la qual s'indiqui l’import de l'ajut sol·licitat o, si escau, obtingut. d) Poden deduir-se els tributs que graven el cost d’execució de les obres (IVA). e) Ha demanat permís d’obres. f) Cessió dels drets de reproducció d’imatges de les obres subjectes de subvenció. • Documentació tècnica: 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 13-34 https://bop.diba.cat A a) La sol·licitud del permís d’obres, així com el pagament de les taxes de la llicència, s'han de consultar d’ofici. El pressupost declarat per calcular l’impost ha de coincidir amb el preu d’execució material. Aquest import té caràcter limitador en el càlcul de les subvencions, d’acord amb els criteris establerts a l’article 8 de les Bases. En cas que pel permís no sigui preceptiu aportar un projecte, o que per l’actuació no sigui preceptiu l’obtenció d’una llicència s’aportarà: - Memòria tècnica, amb la descripció de les obres a realitzar i documentació tècnica annexa complementària i necessària segons el tipus d'actuació per a la qual se sol·liciten els ajuts. b) Pressupost de l'empresa que fa les obres, degudament desglossat per cada actuació i/o concepte i, així com dels honoraris tècnics previstos. Els tècnics o tècniques designats o designades pel Consorci de l’Habitatge de Barcelona poden valorar l’adequació del pressupost protegible presentat amb les obres a realitzar, d'acord amb el que estableix l’article 31.1 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en el cas que aquesta despesa superi les quanties de 15.000 euros per a serveis i 40.000 euros per a obres (IVA exclòs), establertes a la Llei 9/2017, de 8 d'octubre, de contractes del sector públic, per al contracte menor, s’ha d’acreditar l’aportació de tres ofertes i un escrit del president, el secretari o secretària o l'administrador o administradora explicatiu del resultat de l’elecció del pressupost acceptat. c) Cèdula d’habitabilitat de cada un dels habitatges que constitueixen la façana. d) Full resum del cost de l’obra segons pressupost presentat amb la sol·licitud d’inscripció (imprès normalitzat del Consorci de l’Habitatge de Barcelona). • Comunicat d’acabament de les obres i sol·licitud de beneficis: Cal aportar-lo segons model normalitzat en un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de finalització d’obres i adjuntar totes les factures i els rebuts degudament emesos, que justifiquin la despesa efectuada. La cessió de la subvenció a favor del contractista (endós) tindrà els mateixos efectes que un rebut. Les factures i els rebuts que s’entreguin amb el comunicat de final d’obres són les úniques que s'han de tenir en compte en el càlcul de la subvenció. Segons l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau, caldrà justificar qualsevol pagament superior a 2.500 € amb el document de transferència bancària corresponent. Així mateix, s’haurà d’adjuntar el model de declaració responsable actualitzat en el cas que la situació d’algun dels habitatges sigui diferent a l’adjuntada amb la sol·licitud d’inscripció. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 14-34 https://bop.diba.cat A a) Com a justificant del pressupost protegit, es poden aportar qualsevol dels documents següents, a més de les factures: - Rebuts. - Per als supòsits de pagaments diferits que vencin amb posterioritat a la data d'acabament dels terminis de justificació previstos en les Bases reguladores: o Xec bancari, en el qual se'n justifiqui l'acusament de recepció per part del proveïdor en què l’admeti com a forma de pagament. o Pagaré, en el qual se n'adjunti l'acusament de recepció per part del proveïdor en què l’admeti com a forma de pagament. o Reconeixement de deute en escriptura pública o Lletra de canvi, acceptada. o Carta de crèdit irrevocable confirmada o crèdit documentari irrevocable. b) Sol·licitud de transferència bancària vigent. c) Full resum de les factures i rebuts del cost de les obres (imprès normalitzat del Consorci de l’Habitatge de Barcelona). d) Certificat final d’obres emès pel tècnic o tècnica competent. e) Per a propietats verticals i horitzontals: - En cas d’habitatges buits que es posin en lloguer, cal acreditar que s’han posat a disposició de la Borsa de Lloguer Social de Barcelona en el moment de la presentació de l'acabament de les obres mitjançant un certificat de la direcció competent de l'Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona. - En el cas d’habitatges llogats, cal aportar el contracte de lloguer d’acord amb el que estableix l’apartat 2.2.3 d’aquesta convocatòria. - En els cas d’altres tipus de contractes establerts a l’article 3 de la LAU s’haurà de demostrar que tenen uns preus de lloguer per sota del màxim previst a la forquilla de l’índex de referència de preus de lloguer de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (agenciahabitatge.gencat.cat/). En el cas de pisos compartits la suma total dels diferents espais llogats estarà per sota de la forquilla. En el cas de contractes de temporada no serà d’obligat compliment ampliar els anys del contracte de lloguer. f) Per a habitatges llogats o buits en propietats horitzontals: 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 15-34 https://bop.diba.cat A - En cas d’habitatges buits que es posin en lloguer, cal acreditar que s’han posat a disposició de la Borsa de Lloguer Social de Barcelona en el moment de la presentació de l'acabament de les obres mitjançant un certificat de la direcció competent de l'Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona. - En el cas d’habitatges llogats s’ha d’aportar com a annex de la sol·licitud els contractes o pactes en què es prorrogui la durada del lloguer, com a mínim, per cinc anys efectius a comptar des del certificat de final d’obra, sense increment de la renda, llevat dels increments derivats de l’IPC. - S’haurà d’adjuntar el model de declaració responsable d’ocupació actualitzada en el cas que la situació d’algun dels habitatges sigui diferent a l’adjuntada amb la sol·licitud d’inscripció. - S’haurà d’adjuntar el model de declaració responsable d’ajuts a la rehabilitació (imprès D) actualitzat, si la situació sigui diferent a l’adjuntada amb la sol·licitud d’inscripció. - Fotografies de l’estat previ i posterior de la totalitat dels elements i espais sobre els que s’actuarà. No s’acceptaran imatges o reproduccions obtingudes per mitjans diferents a la fotografia, com poden ser imatges obtingudes a Google Maps o altres aplicacions informàtiques. 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 16-34 https://bop.diba.cat A Annex 2. Adreces Oficines d’Habitatge de Barcelona Oficina d’Habitatge de Ciutat Vella Pl. Salvador Seguí, 13 Oficina d’Habitatge de l’Eixample C. Alí Bei, 13-15 Oficina d’Habitatge de Sants-Montjuïc C. Antoni de Capmany, 23 Oficina d’Habitatge de Les Corts C. Remei, 9 Oficina d’Habitatge de Sarrià-Sant Gervasi C. Canet, 24 Oficina d’Habitatge de Gràcia C. Francisco Giner, 14 Oficina d’Habitatge de Horta-Guinardó C. Llobregós, 175 Oficina d’Habitatge de Nou Barris Pl. Major de Nou Barris, 1 Oficina d’Habitatge de Sant Andreu C. Joan Torras, 49 Oficina d’Habitatge de Sant Martí C. Pujades, 350 17 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 17-34 https://bop.diba.cat A ANUNCIO sobre la convocatoria de ayudas a la rehabilitación para sustitución de ventanas en zonas tensionadas acústicamente de la ciudad de Barcelona para el 2022 (ref. BDNS 647809) La Comisión Permanente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona (en adelante, Consorcio), en sesión celebrada el 27 de junio de 2022 ha adoptado, de acuerdo con lo previsto en los artículos 13.1 q) de los Estatutos del Consorcio y 2.1) de las Bases reguladoras de ayudas a la rehabilitación de viviendas específicas para la ciudad de Barcelona, aprobadas por la Junta General del Consorcio en sesión de 21 de diciembre de 2020, el siguiente: ACUERDO 1. Convocatoria Aprobar la convocatoria del 2022 de subvenciones para sustitución de ventanas en edificios de viviendas plurifamiliares o unifamiliares ubicados en zonas tensionadas acústicamente, como: — las zonas acústicas de régimen especial (ZARE); — las zonas acústicamente tensionadas en horario nocturno (ZATHN): ámbitos que dispongan de un plan específico aprobado por el Ayuntamiento porque se superan los 3 dBA los valores límite de inmisión establecidos en el anexo II.3 para el periodo nocturno; — las calles zonificadas como C3; — las calles donde Ln > 65 dBA tanto en fachada del edificio como en el tramo de la calle. Se puede consultar esta información en https://ajuntament.barcelona.cat/mapes-dades- ambientals/soroll/es/ El objeto de esta convocatoria es fomentar la rehabilitación del parque de edificios en la ciudad de Barcelona para mejorar la calidad acústica en ambiente interior de aquellos edificios situados en calles con un elevado ruido ambiental tanto de día como de noche. Las subvenciones previstas en esta convocatoria se rigen por las Bases reguladoras de ayudas a la rehabilitación de viviendas específicas para la ciudad de Barcelona aprobadas por la Junta General del Consorcio en sesión de 21 de diciembre de 2020 (BOPB de 23 de abril de 2021 y DOGC n.º 8404 de 7 de mayo de 2021) y por la normativa general de subvenciones, y se conceden por concurrencia no competitiva. Las condiciones particulares, las cuantías de las subvenciones, la documentación y las especificaciones técnicas son las que constan en esta convocatoria. 2. Dotación presupuestaria Esta convocatoria tiene una dotación presupuestaria total de 500.000,00 euros, condicionados a la existencia y disponibilidad de crédito en el ejercicio presupuestario 2022. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 18-34 https://bop.diba.cat A AUTORIZAR el gasto que se destinará a estas actuaciones por un importe de 500.000,00 de euros con cargo a la partida 780.0001 del presupuesto del ejercicio 2022. AUTORIZAR al gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona a modificar la presente convocatoria en el sentido de ampliar el importe de la convocatoria hasta 500.000,00 euros. El otorgamiento de subvenciones estará limitado por las dotaciones económicas establecidas en el presupuesto con esta finalidad. No se podrán reconocer subvenciones por un importe superior al establecido en la presente convocatoria. A este efecto, la Comisión Permanente del Consorcio de la Vivienda podrá ampliar las dotaciones económicas destinadas a esta convocatoria en función de las aportaciones de las entidades consorciadas o de otros entes o administraciones. 3. Plazo y presentación de las solicitudes 3.1. El plazo de presentación de las solicitudes de inscripción en la convocatoria que prevé el artículo 36 de las Bases reguladoras se abrirá al día siguiente de la publicación en el DOGC de esta convocatoria y finalizará el 31 de diciembre de 2022. En función de las disponibilidades presupuestarias, se podrá modificar el plazo de la admisión de solicitudes de inscripción de las líneas de ayudas previstas en la presente convocatoria. La modificación, si procede, de la admisión de solicitudes de inscripción se realizará mediante una resolución del gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona que se publicará en el DOGC y en el BOPB. 3.2. Las solicitud de subvención y de informe técnico deberá presentarse y formalizarse telemáticamente por medio de los formularios en línea que estarán a disposición de los solicitantes en el portal de Trámites del Ayuntamiento de Barcelona, en el enlace: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca. La presentación de la solicitud de inscripción no implica ningún derecho económico. 3,3. Si las personas solicitantes de las ayudas son personas físicas, con la finalidad de agilizar su tramitación y concesión, la presentación de solicitudes se realizará, preferentemente, de forma telemática. Las personas físicas que no disponen de medios técnicos para formalizar la solicitud podrán acudir, durante el plazo de presentación de solicitudes, a las oficinas de vivienda del anexo 2. En caso de formular la solicitud de forma presencial, tendrán que presentar los documentos indicados en esta convocatoria y los formularios y declaraciones que estarán a su disposición en las dependencias indicadas. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 19-34 https://bop.diba.cat A 4. Requisitos 4.1. Requisitos de los edificios. Se podrán presentar a esta convocatoria todos aquellos edificios ubicados en zonas tensionadas acústicamente, como: — las zonas acústicas de régimen especial (ZARE); — las zonas acústicamente tensionadas en horario nocturno (ZATHN): ámbitos que dispongan de un plan específico aprobado por el Ayuntamiento porque se superan los 3 dBA los valores límite de inmisión establecidos en el anexo II.3 para el periodo nocturno; — las calles zonificadas como C3; — las calles donde Ln > 65 dBA tanto en fachada del edificio como en el tramo de la calle. Y que, además, cumplan los siguientes requisitos: 4.1.1. Los edificios de viviendas construidos antes de 1996 y en los que el 70 % de la superficie del edificio, excluida la planta baja no destinada a vivienda y la superficie abajo rasante, esté destinada a vivienda de uso habitual. En caso de que no se llegue al mencionado 70 %, las subvenciones se otorgarán proporcionalmente, en función de la superficie destinada a la vivienda habitual, a menos que las viviendas que no cumplan con esta finalidad, hasta alcanzar el 70 % del total de vivienda del edificio, se destinen a la Bolsa de Alquiler Social de Barcelona. 4.1.2. Los edificios de viviendas unifamiliares construidos antes de 1996. Las obras en conjuntos arquitectónicos tendrán que ejecutarse según los criterios urbanísticos aplicables al ámbito específico de actuación. 4.2 Requisitos de las personas beneficiarias 4.2.1. Habrá que estar al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social. 4.2.2. Para acceder a las ayudas de cohesión social de hasta el 100 % que se prevén en el punto 4.4.a), es necesario acreditar unos ingresos máximos de la unidad familiar de tres veces el indicador de renta de suficiencia (IRSC), según la tabla de ingresos familiares establecida en el Plan de la vivienda vigente, de acuerdo con lo previsto en el punto 5.1. 4.2.3. En el caso de edificios que incluyan viviendas alquiladas, solo se subvencionarán las viviendas que acrediten lo siguiente: a) Disponer, como mínimo, de un contrato de alquiler con un plazo mínimo de cinco años de vigencia, a contar desde el certificado de final de obra. En este sentido, si procede, las personas propietarias tendrán que acreditar esta condición con el certificado final de obra, y aportar los contratos o pactos, sin ningún incremento de la renta, en que se prorrogue la duración del alquiler. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 20-34 https://bop.diba.cat A b) Que tengan unos precios de alquiler por debajo del máximo previsto en la horquilla del índice de referencia de precios de alquiler de la Agencia de la Vivienda de Cataluña (agenciahabitatge.gencat.cat/). En este sentido, si procede, las personas propietarias deberán acreditar esta condición en el plazo máximo de tres meses, a contar desde el certificado de final de obras, y aportar el contrato de alquiler correspondiente o adenda al contrato vigente y una acreditación del importe del último recibo. 4.2.4. En el caso de edificios que incluyan viviendas vacías en el momento de presentar la solicitud de inscripción a esta convocatoria, la concesión de la subvención quedará condicionada a la inclusión de las mencionadas viviendas en la Bolsa de Alquiler Social de Barcelona por un periodo de cinco años. El cumplimiento de esta condición se deberá acreditar, en el momento de presentar el certificado final de obras, mediante certificado de la dirección competente del Instituto Municipal de la Vivienda y Rehabilitación de Barcelona. 4.2.5. En caso de que la persona o personas propietarias no sean usuarios habituales y permanentes de la vivienda, para acogerse a las ayudas habrá que disponer de un contrato de alquiler que cumpla los requisitos marcados en la convocatoria. Si procede, se comprobará de oficio que el empadronamiento sea mínimo de un año anterior a la fecha de publicación de la convocatoria. 4.2.6. La reducción o denegación de la subvención irá condicionada a: a) Cuando se trate de propiedades horizontales, en los supuestos previstos en los apartados anteriores, la reducción de la subvención se aplicará de acuerdo con el porcentaje de participación en los gastos comunes correspondiente a las viviendas afectadas, según conste en la escritura o según el porcentaje de participación en el pago de las obras que se acredite mediante certificado emitido por el presidente o la presidenta de la comunidad cuando el porcentaje sea superior al que conste en la escritura de propiedad. b) En el caso de comunidades de propietarios, se reducirá el porcentaje de las viviendas destinadas a uso turístico. c) En el caso de viviendas de uso turístico en propiedades verticales, se denegará la totalidad de la subvención. d) En el caso de propiedades verticales, se denegará la totalidad de la subvención cuando se incumplan las condiciones de los apartados 4.2.3 y 4.2.4. 4.3. Requisitos de las actuaciones Los arreglos que se llevarán a cabo serán los que principalmente tengan la finalidad de adaptar o proporcionar soportes en el entorno de la envolvente del edificio para reducir el impacto del ruido ambiental. En concreto se hará una sustitución o adecuación del total de las ventanas de la fachada principal siempre que esta se encuentre en buen estado de conservación. En este sentido se pedirá un certificado de solidez de la fachada para garantizar que esta no necesita intervención. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 21-34 https://bop.diba.cat A Las actuaciones deben estar sometidas a la legalidad urbanística y paisajística, al permiso de obras o al régimen de comunicación previa, y tener coherencia técnica y constructiva. El permiso de obras, en la modalidad que corresponda de acuerdo con el tipo de actuación que realizar, deberá mantenerse vigente obligatoriamente en todo el tiempo de ejecución de las obras. 5. Cuantía de las subvenciones y coste subvencionable: 5.1. La cuantía de la subvención será el menor importe entre 3.000 euros por vivienda y 30.000 euros por edificios de hasta 20 viviendas; 40.000 euros por edificios de entre 21 y 40 viviendas; y 50.000 euros por edificios de más de 40 viviendas. 5.3. El coste subvencionable a efectos del cálculo de la subvención estará constituido por el presupuesto de contrato de la empresa o las empresas, por el coste de las obras, los honorarios facultativos, el coste de la redacción de proyectos, informes técnicos y certificados necesarios, los gastos derivados de la tramitación administrativa y otros gastos generales similares, siempre que todos ellos estén debidamente justificados. 5.4. No se podrá disfrutar de subvenciones por obras o actuaciones que hayan sido iniciadas o realizadas con anterioridad a la fecha de la solicitud. 6. Ayuda de cohesión social Consiste en ayudas individuales adicionales y complementarias para aquellas personas que no dispongan de recursos para hacer frente al pago de las obras de rehabilitación. En estos casos, la persona beneficiaria de la ayuda tendrá que solicitar asentamiento de esta resolución de otorgamiento de ayuda en el Registro de la Propiedad, de acuerdo con lo que disponen el artículo 136 de la Ley 18/2007 del derecho a la vivienda, el artículo 31 de la Ley 38/2003 general de subvenciones y el artículo 74 del RD 1093/1997, por el que se aprueban las normas complementarias al Reglamento para la ejecución de la Ley hipotecaria sobre inscripción al Registro de la Propiedad de actos de naturaleza urbanística. En el asentamiento se hará constar la obligatoriedad de devolver el importe de la ayuda más los gastos de asentamiento en el Registro de la Propiedad y los intereses legales devengados desde su percepción en caso de transmisión de la vivienda, excepto en el caso de transmisiones mortis causa cuando quien reciba la propiedad acredite encontrarse en las mismas circunstancias económicas que se requieren para acceder a la ayuda y, además, destine la vivienda a su residencia habitual y permanente. La vigencia de este asentamiento será de treinta años. Para todos los programas de actuación en edificios, las personas propietarias pueden solicitar una ayuda complementaria de hasta el 100 % de la aportación individual que les corresponda hacer para la actuación correspondiente, siempre que cumplan los siguientes requisitos: - Ser propietario o propietaria de la vivienda afectada y que esta constituya su residencia habitual y permanente. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 22-34 https://bop.diba.cat A - La unidad familiar debe acreditar tener ingresos inferiores a tres veces el IRSC, según la tabla de ingresos familiares establecida en el Plan de la vivienda vigente. - No disponer de ninguna otra vivienda en la ciudad de Barcelona. En caso de que haya más de un propietario o propietaria de la vivienda, se debe aportar la autorización de todas las personas propietarias para poder hacer efectiva la inscripción en el Registro de la Propiedad. Con el fin de establecer la cuantía de la aportación individual, la persona solicitante de esta subvención deberá aportar un certificado emitido por el secretario o secretaria y el presidente o presidenta de la comunidad de propietarios, según el modelo facilitado por el Consorcio, en el que conste la cuantía de la aportación individual de la persona solicitante a la comunidad de propietarios para el pago de las obras y el coeficiente que se aplicará al solicitante en la repercusión de la subvención que se conceda a la comunidad. Estas condiciones se tienen que cumplir en el momento de la concesión de la subvención. Esta ayuda complementaria debe tramitarse paralelamente a la solicitud de subvención e ingresarse en la misma cuenta bancaria, salvo petición expresa en sentido contrario por parte de la comunidad de propietarios. Esta ayuda se puede solicitar en cualquier momento de la tramitación del expediente correspondiente a las solicitudes presentadas por la comunidad de propietarios, hasta la presentación del comunicado de final de obras. Una vez presentado el comunicado de final de obras ya no se admitirá ninguna solicitud individual de ayudas. Para obtener la ayuda individual es necesario que la subvención para la comunidad de propietarios haya sido aprobada. Esta ayuda complementaria, que devenga el interés legal del dinero desde la fecha de pago, de acuerdo con lo que anualmente se fije en los presupuestos generales del Estado, se tiene que devolver cuando se produzca la primera transmisión posterior a la concesión de la ayuda y por cualquier título (mortis causa o inter vivos), salvo cuando quien reciba la propiedad acredite encontrarse en las mismas circunstancias económicas que se requieren para acceder a la ayuda y, además, destine la vivienda a su residencia habitual y permanente. Para garantizar el cumplimiento de esta condición, el Consorcio articulará los mecanismos que considere oportunos. 7. Procedimiento de tramitación de la solicitud y de la documentación: El procedimiento viene determinado de manera general por las siguientes fases: a) Presentación de la solicitud de ayudas a la rehabilitación y de la documentación necesaria. b) Informe previo. c) Inicio de las obras. Presentación del certificado correspondiente. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 23-34 https://bop.diba.cat A d) Ejecución y finalización de las obras. Presentación del certificado correspondiente y de la documentación final. e) Valoración final. Concretamente: a) Presentación de la solicitud de ayudas y de informe técnico de acuerdo con el punto 3 de esta convocatoria. Si la solicitud de ayudas no reúne los requisitos establecidos por la normativa aplicable o no se acompaña de la documentación requerida o lo hace de manera incompleta o errónea, se requerirá fehacientemente a la persona interesada para que en un plazo de diez días hábiles enmiende la falta o aporte los documentos preceptivos, con indicación de que si no lo hace se le tendrá por desistido en su solicitud, previa resolución a este efecto. Las solicitudes se tramitarán siguiendo el orden de entrada en el registro correspondiente. Comporta la inadmisión de la solicitud su presentación fuera del plazo que establece la convocatoria y el incumplimiento de los requisitos no enmendables, sin perjuicio de que este incumplimiento pueda ser causa de revocación de la subvención, si se conoce con posterioridad. La presentación de la solicitud de las ayudas implica la plena aceptación de las bases reguladoras y de la convocatoria, y la autorización al Consorcio para que pueda comprobar, entre otros requisitos: — Estar al corriente del cumplimiento de las obligaciones tributarias con el Estado, la Generalitat de Catalunya, los ayuntamientos metropolitanos y con la Seguridad Social, establecidas por las disposiciones vigentes. — Verificar los datos de identidad del promotor y de su representante. — Comprobar la documentación requerida y contrastarla con su emisor. — Comprobar datos del padrón. — Comprobar datos de renta. — Comprobar datos catastrales. — Comprobar la existencia de cédula de habitabilidad vigente o el estado de su tramitación. — Realizar una inspección, en caso de que lo considere oportuno, para comprobar el cumplimiento de los requisitos establecidos en la convocatoria. b) Informe previo. De acuerdo con lo que prevé el artículo 19 de las Bases reguladoras, toda actuación que quiera acogerse a las actuaciones protegibles debe acreditar previamente la justificación de su necesidad e idoneidad mediante la realización de un informe de evaluación técnica del edificio que analice el estado de conservación, así como la certificación energética edificio. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 24-34 https://bop.diba.cat A El Consorcio podrá estimar necesario que el permiso de obras esté resuelto con el fin de emitir informe técnico previo sobre la idoneidad de las obras. En el caso de que en el plazo de dos meses a contar desde la solicitud de informe técnico previo no se disponga de licencia, el Consorcio podrá denegar la solicitud. c) Inicio de las obras con la presentación del certificado correspondiente. — Habrá que aportar el comunicado de inicio de obras según el modelo normalizado junto con el documento emitido por el director técnico de la obra, que deberán presentarse con posterioridad a la recogida del informe técnico. — Las obras se podrán iniciar en un plazo máximo de cuatro (4) meses contados a partir del día siguiente de la fecha de solicitud de las ayudas. En el caso de no haber podido iniciarse en este plazo para no disponer todavía de la concesión de la autorización municipal ya solicitada, las obras deberán iniciarse en un plazo máximo de un mes a partir de la fecha de concesión de la autorización municipal. — La persona o entidad beneficiaria debe comunicar, preferentemente de manera telemática, el inicio de las obras en un plazo máximo de treinta días naturales contados a partir del día siguiente de su inicio, con la presentación de la autorización municipal definitiva de las obras. — El permiso de obras debe estar vigente durante toda la ejecución de las obras. El Consorcio requerirá a la persona solicitante para que, al acabar el plazo indicado en el permiso de obras, acredite su finalización. En caso de que no se dé la respuesta oportuna al requerimiento, se entenderá que la persona solicitante desiste de su solicitud y se procederá a archivar el expediente, habiendo emitido previamente una resolución a este efecto. d) Ejecución y finalización de las obras. Presentación del certificado correspondiente y de la documentación final: — El plazo para ejecutar las obras no podrá exceder de ocho (8) meses, contados desde el día siguiente de la fecha de solicitud de las ayudas. Este plazo se puede ampliar excepcionalmente por motivos debidamente justificados con carácter previo al vencimiento. Las obras se ejecutarán durante la vigencia de la autorización municipal de obras. — Se comunicará el final de las obras dentro de los treinta días naturales siguientes al día de su finalización, mediante la presentación de la documentación, preferentemente de manera telemática. Si el plazo comprendido entre la fecha de inicio de obras y la fecha de final de obras es igual o inferior a treinta días naturales, la documentación justificativa del inicio y del final de las obras se podrá presentar de manera conjunta. e) Valoración final. Una vez finalizadas las obras, el técnico del Consorcio responsable del expediente realizará si procede una inspección en el edificio para verificar que las obras se han ejecutado según 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 25-34 https://bop.diba.cat A el informe técnico inicial. Una vez verificadas las obras y recibida la documentación final se procederá a valorar el expediente. Se permitirá el acceso a la finca a los técnicos del Consorcio durante los 4 años siguientes al final de las obras y habrá que mantener las condiciones establecidas en el informe inicial del técnico del Consorcio para la obtención de la subvención durante estos 4 años. 8. Revisión y control actuaciones subvencionables 8.1. El órgano instructor podrá llevar a cabo actuaciones específicas de control en la ejecución de las acciones o actuaciones subvencionables. Sin embargo, el Consorcio podrá realizar todas las comprobaciones, inspecciones y contrastar la documentación y datos aportados que considere oportunos una vez ya concedida la subvención. Los beneficiarios/as de las subvenciones se tienen que someter a las actuaciones de control que el órgano condecente considere necesarias y a las de control efectuadas por los organismos competentes de la Administración autonómica, estatal y comunitaria. Con el fin de comprobar todos los datos y documentos que aporten los solicitantes, el Consorcio podrá pedir a las personas interesadas la información complementaria que crea conveniente y estas estarán obligadas a proporcionarla en el tiempo y forma señalados. 8.2. El incumplimiento de cualquiera de los supuestos establecidos en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones será causa de inicio del procedimiento de reintegro de la cantidad percibida, así como la exigencia del interés de demora desde el momento del pago de la subvención, en aplicación del procedimiento establecido en el capítulo II de la misma ley reguladora de subvenciones. En aplicación de lo establecido en el artículo 31.3 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones, y para la justificación del gasto subvencionable, cuando el presupuesto de la actuación de rehabilitación supere la cuantía establecida en la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de contratos del sector público, de 40.000 euros (IVA excluido), habrá que incorporar tres ofertas de diferentes proveedores, excepto si en el mercado no hay un número suficiente de entidades, o bien si el gasto se hubiera efectuado con anterioridad a la solicitud de subvención. La selección entre las ofertas presentadas se realizará conforme a criterios de eficiencia y economía, teniendo que justificarse expresamente en una memoria la selección cuando no recaiga en la propuesta económica más ventajosa. 9. Resolución, notificación y régimen de recursos 9.1. Las propuestas de concesión de las subvenciones las firma la jefa del Departamento de Fomento de la Rehabilitación. La resolución de las ayudas corresponde al gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona, de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 de las Bases reguladoras. La resolución administrativa la 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 26-34 https://bop.diba.cat A dictará el gerente del Consorcio, debidamente motivada, y en ella deberá constar el nombre del solicitante beneficiario de la ayuda, la descripción de las obras ejecutadas en la vivienda y el coste de los arreglos realizados. 9,2. Los plazos de resolución se recogen en el artículo 22 de las Bases reguladoras. Sin perjuicio de la obligación de resolver, transcurrido el plazo de seis meses desde la finalización de las obras sin que se haya dictado y notificado la resolución expresa, las solicitudes se entenderán desestimadas por silencio administrativo. La resolución final se comunicará mediante notificación al solicitante de la subvención de acuerdo con lo establecido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, y los artículos 56 y 57 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña. Contra la resolución del gerente, que no agota la vía administrativa, se podrá interponer recurso de alzada ante la Comisión Permanente, de acuerdo con lo establecido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, y la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña. 9.3. Se entenderá aceptada la concesión de la subvención si en el plazo de diez días naturales, contados a partir de la fecha de notificación fehaciente de la resolución favorable a la persona beneficiaria, esta no manifiesta expresamente su renuncia. 9.4. La notificación de los actos de tramitación y resolutorios de estas subvenciones se hará de acuerdo con lo previsto en el artículo 56 de la Ley 26/2010, del 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña, modificada por la Ley 10/2011, de 29 de diciembre, de simplificación y mejora de la regulación normativa, y los artículos 40 y 41 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. 10. Compatibilidades e incompatibilidades Las ayudas previstas en esta convocatoria son incompatibles con cualquier otra ayuda para la misma actuación, salvo lo previsto en el artículo 7 de las Bases reguladoras para los casos de ayudas sociales concedidas por otros entes, en que las ayudas serán acumulables. Asimismo, las ayudas también serán compatibles con los programas de ayuda regulados por el Real decreto 853/2021, de 5 de octubre, por el que se regulan los programas de ayuda en materia de rehabilitación residencial y vivienda social del Plan de recuperación, transformación y resiliencia, siempre que en estos programas no se pidan ayudas para las actuaciones en ventanas y no se supere el coste total de las actuaciones y siempre que la regulación de las otras ayudas lo admita, siendo aplicable lo que dispone el artículo 9 del Reglamento (UE) 2021/241 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 12 de febrero de 2021, que establece que la ayuda concedida en el marco del Mecanismo se sumará a la proporcionada de acuerdo con otros programas e instrumentos de la Unión, precisando que las reformas y los proyectos de inversión podrán recibir ayuda de otros programas e instrumentos de la Unión siempre que esta ayuda no cubra el mismo coste, evitando 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 27-34 https://bop.diba.cat A la doble financiación entre programas del Mecanismo de Recuperación y Resiliencia, y así como con otros instrumentos de la Unión. 11. Protección de datos de carácter personal De acuerdo con la Ley orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de protección de datos personales y garantía de los derechos digitales, y el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos, los datos personales de los solicitantes son tratados con la finalidad de gestionar y tramitar la convocatoria correspondiente, de acuerdo con los principios de seguridad y confidencialidad que establece la normativa. 12. Publicidad Se debe dar publicidad a las subvenciones concedidas con expresión de la convocatoria, el programa, el crédito presupuestario al que se imputan, las personas beneficiarias, la cantidad concedida y la finalidad o las finalidades de la subvención, mediante su exposición en los medios electrónicos del Consorcio de la Vivienda de Barcelona y en el Diario Oficial de la Generalitat de Catalunya cuando el importe de la subvención concedida sea igual o superior a 3.000 euros anuales. Se debe dar publicidad, en el portal de la transparencia, de la información a la que se refieren el artículo 15 de la Ley 19/2014, de 29 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, y el artículo 45 del Decreto 8/2021, de 9 de febrero, sobre la transparencia y el derecho de acceso a la información pública. Se tiene que dar publicidad, en los medios electrónicos del Consorcio de la Vivienda de Barcelona, así como en la Base de Datos Nacional de Subvenciones, de la información a la que se refiere el artículo 15 de la Ley 19/2014, de 29 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y bueno gobierno. Barcelona, 7 de septiembre de 2022 Gerard Capó Fuentes Gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 28-34 https://bop.diba.cat A Anexo 1. Documentación Documentación: — Impreso normalizado de solicitud de inscripción • Acreditación de la persona solicitante: — DNI, NIE o NIF de la persona que firma la solicitud. — Documentación acreditativa de la representación de la entidad o persona en nombre de la que actúa. — Para las subvenciones endosadas por el beneficiario a favor del industrial, del constructor responsable de la obra o del administrador, habrá que aportar el correspondiente documento de endoso debidamente firmado. El documento de endoso también se podrá presentar en el momento de presentar la documentación correspondiente al inicio y al final de obra. • Acreditación de la propiedad: a) Si se trata de comunidades de propietarios: - Documento de identificación de la comunidad (NIF). - Certificado del acta de la reunión de la comunidad en el que se aprueben las obras respecto de las que se pide la ayuda económica y de nombramiento de un representante de la comunidad de propietarios, debidamente firmado (impreso normalizado). - Declaración responsable de ocupación de las viviendas (impreso normalizado). b) Si se trata de propiedades verticales (personas físicas): - Nota simple informativa actualizada del Registro de la Propiedad. - DNI, NIF o NIE de cada uno de los propietarios. - Autorización de las personas propietarias y acuerdo de la reunión donde se aprueben las obras respecto de las que se pide la ayuda económica, y de nombramiento de una persona representante de los propietarios o propietarias a efectos de tramitación de ayudas (impreso normalizado). - Declaración responsable de la ocupación de las entidades del edificio y que estas están destinadas a residencia habitual y permanente (impreso normalizado). c) Si se trata de propiedades verticales (personas jurídicas): - Nota simple informativa actualizada del Registro de la Propiedad. - NIF de la sociedad o de la comunidad de bienes. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 29-34 https://bop.diba.cat A - Documento acreditativo que faculte a la persona representante para actuar y tramitar el expediente en nombre de la sociedad o de la comunidad de bienes. - En el caso de comunidades de bienes, constitución de la comunidad de bienes. - Declaración responsable de la ocupación de las entidades del edificio y que estas están destinadas a residencia habitual y permanente (impreso normalizado). d) En caso de ayudas del Programa de cohesión social: — Impreso normalizado de: • Solicitud de subvención de ayuda complementaria individual. • Declaración responsable. • Autorización de la carga sobre la vivienda. • Autorización de la unidad familiar para la obtención de información de carácter tributario. • Certificado de la comunidad de propietarios. • Nota simple informativa actualizada del Registro de la Propiedad. • DNI, NIF o NIE de cada uno de los propietarios. • Acreditación de los ingresos de la unidad de convivencia. Estos ingresos se pueden acreditar mediante el certificado de imputaciones tramitado por la Agencia Tributaria. • Certificado emitido por el secretario o secretaria y el presidente o presidenta de la comunidad de propietarios (impreso normalizado), en el que conste la cuantía de la aportación individual y el coeficiente en el reparto con respecto al pago de las obras. • Declaración responsable de ayudas para la sustitución de ventanas: — Declaración responsable, en impreso normalizado, donde conste detallado si el promotor de las obras: a) Se encuentra al corriente de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social. b) No se encuentra en ninguna de las circunstancias previstas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones. c) Ha solicitado o recibido otras ayudas de subvención para la misma actuación, donde se indique el importe de la ayuda solicitada o, en su caso, obtenida. d) Pueden deducirse los tributos que graban el coste de ejecución de las obras (IVA). e) Ha solicitado permiso de obras. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 30-34 https://bop.diba.cat A f) Cesión de los derechos de reproducción de imágenes de las obras sujetas de subvención. • Documentación técnica: a) La solicitud del permiso de obras, así como el pago de las tasas de la licencia, se consultarán de oficio. El presupuesto declarado para calcular el impuesto debe coincidir con el precio de ejecución material. Este importe tiene carácter limitador en el cálculo de las subvenciones, de acuerdo con los criterios establecidos en el artículo 8 de las bases. En caso de que por el permiso no sea preceptivo aportar un proyecto, o que para la actuación no sea preceptiva la obtención de una licencia se aportará: - Memoria técnica, con la descripción de las obras a realizar y documentación técnica anexa complementaria y necesaria según el tipo de actuación para la que se solicitan las ayudas. b) Presupuesto de la empresa que hace las obras, debidamente desglosado por cada actuación o concepto, así como de los honorarios técnicos previstos. Los técnicos designados o las técnicas designadas por el Consorcio de la Vivienda de Barcelona pueden valorar la adecuación del presupuesto protegible presentado con las obras que realizar, de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.1 de la Ley 38/2003, general de subvenciones, en caso de que este gasto supere las cuantías de 15.000 euros para servicios y 40.000 euros para obras (IVA excluido), establecidas en la Ley 9/2017, de 8 de octubre, de contratos del sector público; para el contrato menor, se debe acreditar la aportación de tres ofertas y un escrito del presidente o presidenta, el secretario o secretaria o el administrador o administradora sobre el resultado de la elección del presupuesto aceptado. c) Cédula de habitabilidad de cada una de las viviendas que constituyen la fachada. d) Hoja resumen del coste de la obra según presupuesto presentado con la solicitud de inscripción (impreso normalizado del Consorcio de la Vivienda de Barcelona). • Comunicado de fin de las obras y solicitud de beneficios: Hay que aportarlo según el modelo normalizado en un plazo máximo de 3 meses a contar desde la fecha de finalización de obras y adjuntar todas las facturas y los recibos debidamente emitidos, que justifiquen el gasto efectuado. La cesión de la subvención a favor del contratista (endoso) tendrá los mismos efectos que un recibo. Las facturas y los recibos que se entreguen con el comunicado de final de obras son los únicos que se deberán tener en cuenta en el cálculo de la subvención. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 31-34 https://bop.diba.cat A Según el artículo 7 de la Ley 7/2012, de 29 de octubre, de modificación de la normativa tributaria y presupuestaria y de adecuación de la normativa financiera por la intensificación de las actuaciones en la prevención y la lucha contra el fraude, habrá que justificar cualquier pago superior a 2.500 euros con el documento de transferencia bancaria correspondiente. Asimismo, se adjuntará el modelo de declaración responsable actualizado en caso de que la situación de alguna de las viviendas sea diferente a la adjuntada con la solicitud de inscripción. a) Como justificante del presupuesto protegido se puede aportar cualquiera de los siguientes documentos, además de las facturas: - Recibos. - Para los supuestos de pagos diferidos que venzan con posterioridad a la fecha de finalización de los plazos de justificación previstos en las Bases reguladoras: o Cheque bancario, en el que se justifique el acuse de recibo por parte del proveedor en el que lo admita como forma de pago. o Pagaré, al cual se debe adjuntar el acuse de recibo por parte del proveedor en el que lo admita como forma de pago. o Reconocimiento de deuda en escritura pública o Letra de cambio, aceptada. o Carta de crédito irrevocable confirmada o crédito documentario irrevocable. b) Solicitud de transferencia bancaria vigente. c) Hoja resumen de las facturas y recibos del coste de las obras (impreso normalizado del Consorcio de la Vivienda de Barcelona). d) Certificado de final de obras emitido por el técnico o la técnica competente. e) Para propiedades verticales y horizontales: - En el caso de viviendas vacías que se pongan en alquiler, hay que acreditar que se han puesto a disposición de la Bolsa de Alquiler Social de Barcelona en el momento de la presentación de la finalización de las obras mediante un certificado de la dirección competente del Instituto Municipal de la Vivienda y Rehabilitación de Barcelona. - En el caso de viviendas alquiladas, hay que aportar el contrato de alquiler de acuerdo con lo que establece el apartado 2.2.3 de esta convocatoria. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 32-34 https://bop.diba.cat A - En el caso de otros tipos de contratos establecidos en el artículo 3 de la LAU habrá que demostrar que tienen unos precios de alquiler por debajo del máximo previsto en la horquilla del índice de referencia de precios de alquiler de la Agencia de la Vivienda de Cataluña (agenciahabitatge.gencat.cat/). En el caso de pisos compartidos la suma total de los diferentes espacios alquilados estará por debajo de la horquilla. En el caso de contratos de temporada no será de obligado cumplimiento ampliar los años del contrato de alquiler. f) Para viviendas alquiladas o vacías en propiedades horizontales: - En el caso de viviendas vacías que se pongan en alquiler, hay que acreditar que se han puesto a disposición de la Bolsa de Alquiler Social de Barcelona en el momento de la presentación de la finalización de las obras mediante un certificado de la dirección competente del Instituto Municipal de la Vivienda y Rehabilitación de Barcelona. - En el caso de viviendas alquiladas hay que aportar como anexo de la solicitud los contratos o pactos en que se prorrogue la duración del alquiler, como mínimo, por cinco años efectivos a contar desde el certificado de fin de obra, sin incremento de la renta, salvo los incrementos derivados del IPC. - Habrá que adjuntar el modelo de declaración responsable de ocupación actualizado en caso de que la situación de alguna de las viviendas sea diferente a la adjuntada con la solicitud de inscripción. - Se tendrá que adjuntar el modelo de declaración responsable de ayudas a la rehabilitación (impreso D) actualizado, si la situación es diferente a la adjuntada con la solicitud de inscripción. — Fotografías del estado previo y posterior de la totalidad de los elementos y espacios sobre los que se actuará. No se aceptarán imágenes o reproducciones obtenidas por medios diferentes a la fotografía, como pueden ser imágenes obtenidas en Google Maps u otras aplicaciones informáticas. 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 33-34 https://bop.diba.cat A Anexo 2. Direcciones de las oficinas de vivienda de Barcelona Oficina de Vivienda de Ciutat Vella Pl. Salvador Seguí, 13 Oficina de la Vivienda de L’Eixample C. Alí Bei, 13-15 Oficina de la Vivienda de Sants-Montjuïc C. Antoni de Capmany, 23 Oficina de la Vivienda de Les Corts C. Remei, 9 Oficina de la Vivienda de Sarrià-Sant Gervasi C. Canet, 24 C. Francisco Giner, 14 Oficina de la Vivienda de Gràcia C. Llobregós, 175 Oficina de Vivienda de Horta-Guinardó Pl. Major de Nou Barris, 1 Oficina de la Vivienda de Nou Barris C. Joan Torras, 49 Oficina de la Vivienda de Sant Andreu C. Pujades, 350 Oficina de Vivienda de Sant Martí 17 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 23-9-2022 CVE 202210126393 Pàg. 34-34 https://bop.diba.cat A