ANUNCI de l’aprovació definitiva de la modificació dels estatuts de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona amb l’objecte de canviar la seva denominació per “FUNDACIÓ BARCELONA CAPITAL NÀUTICA, AC 24”, modificar la composició del Patronat de la fundació i d’altres modificacions adients El Plenari del Consell Municipal, en la sessió de 22 de juliol de 2022 va adoptar l’acord següent: “APROVAR inicialment la modificació dels estatuts de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona aprovada pel Patronat de la fundació en la sessió de 7 de juliol de 2022, amb l’objecte de canviar la seva denominació per “FUNDACIÓ BARCELONA CAPITAL NÀUTICA, AC 24”, modificar la composició del Patronat de la fundació i d’altres modificacions adients d’acord amb la redacció que consta en l’expedient administratiu. SOTMETRE aquest acord juntament amb els nous estatuts a informació pública per un termini de trenta dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació del corresponent acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, en el cas de no presentar-s’hi al•legacions, TENIR-LOS per definitivament aprovats. INSCRIURE la modificació dels estatuts de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya. FACULTAR l’Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, Primer Tinent d’Alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda per a efectuar els tràmits i signar els documents necessaris per a l’execució del present acord. NOTIFICAR el present acord als altres patrons, per al seu coneixement i efectes.” L'anunci de la informació pública de la modificació dels estatuts de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona va ser publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 28 de juliol de 2022. En execució de l'acord d'aprovació inicial, un cop finalitzat el període d'exposició pública i en no haver-se presentat reclamacions, suggeriments, ni al·legacions, la modificació ha esdevingut definitiva. Per tal fet, s’insereix a continuació el text íntegre dels estatuts de la FUNDACIÓ BARCELONA CAPITAL NÀUTICA, AC 24. Barcelona, 23 de setembre de 2022 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 1-16 https://bop.diba.cat A ANNEX FUNDACIÓ BARCELONA CAPITAL NÀUTICA. AC 24. ESTATUTS Capítol I Denominació, naturalesa i domicili Article 1. Denominació La Fundació es denomina “FUNDACIÓ BARCELONA CAPITAL NÀUTICA. AC 24”. Article 2. Durada La Fundació, constituïda per temps indefinit, gaudeix de personalitat jurídica, amb plena capacitat jurídica i d’obrar per l’acompliment del seu objecte i finalitats fundacionals. Article 3. Àmbit d’actuació i domicili La Fundació, que desenvolupa les seves activitats principalment dins l’àmbit geogràfic de Catalunya, té el seu domicili a Barcelona, en el carrer Moll de Llevant, núm. 1. Aquest domicili podrà traslladar-se, per acord del Patronat, al lloc on aquest hi tingui la seu o al lloc on la Fundació dugui a terme, principalment, les seves activitats, sempre que aquests siguin dins el territori de Catalunya. Article 4. Règim jurídic Aquests Estatuts, com també els acords i les normes complementàries que puguin adoptar els òrgans de govern de la Fundació, seran les normes per les quals, juntament amb la legislació directament aplicable, s’haurà de regir l’activitat i la vida de la Fundació. En aquest sentit, la Fundació està subjecte a la legislació de la Generalitat de Catalunya i altra normativa que sigui d’aplicació. Capítol II Objecte, finalitats i activitats fundacionals. Beneficiaris de la Fundació Article 5. Objecte La Fundació té per objecte o fi fundacional, en sentit ampli, promoure i executar totes aquelles iniciatives que reverteixin en el foment i la potenciació de l’esport de navegació oceànica de vela o en qualsevol de les seves manifestacions; promoure la sostenibilitat, la innovació, l’economia, la igualtat, la diversitat i qualsevol altre valor d’interès públic en relació amb la navegació i l’economia blava; així com donar tot el suport necessari perquè Barcelona aculli la seu i l’organització de qualsevol tipus de regata nacional o internacional i, en especial, les edicions de la Copa Amèrica. Article 6. Activitats 1. En relació amb els fins fundacionals, la Fundació realitza i desenvolupa, entre d’altres, les activitats, següents: a) Creació d’una escuderia de navegació oceànica amb seu a la ciutat de Barcelona, que permeti 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 2-16 https://bop.diba.cat A posicionar la ciutat de Barcelona en el món de la navegació oceànica a nivell esportiu, tecnològic i industrial. b) Efectuar les tasques necessàries per tal que el port de Barcelona i el seu entorn assoleixin el màxim prestigi a nivell mundial com a seu de regates i esdeveniments vinculats a la navegació. c) L'administració i gestió de l’escuderia de navegació oceànica. d) Promoure, organitzar i actuar en relació a regates i competicions, i en especial la Copa Amèrica. e) Coordinar i crear sinergies entre totes les Administracions Públiques amb competències implicades o ens del sector públic, per tal que els esdeveniments es puguin celebrar amb les majors garanties, tant per l’esdeveniment i els seus participants com per a l’interès públic. f) Generar projectes de recerca i desenvolupament i, en general, qualsevol acció dirigida a la promoció, sostenibilitat, innovació i foment de l’economia en relació a la navegació i economia blava. g) Fomentar la cultura del mar en la població i en especial en els més joves. h) Qualsevol altra que resulti coherent amb l’acompliment dels fins fundacionals. Article 7. Beneficiaris de l’activitat de la Fundació Són beneficiaris de l’activitat de la Fundació qualsevol persona física o jurídica que pugui tenir interès en l’objecte i les finalitats fundacionals. La Fundació facilitarà informació suficient sobre el seu objecte, els seus fins i les seves activitats per tal de que siguin coneguts pels seus eventuals beneficiaris i altres interessats, i actuarà amb criteris d’imparcialitat i no discriminació en la determinació dels seus beneficiaris. Les ajudes que, en exercici de la seva activitat, atribueixi a persones singulars s’atorgaran exclusivament amb criteris de mèrit. Capítol III Règim econòmic Article 8. Patrimoni 1. El patrimoni autònom de la Fundació queda vinculat a l’acompliment de l’objecte i les finalitats fundacionals. 2. Aquest patrimoni es compon de: a) El capital fundacional (fons social), constituït per la dotació inicial. b) Tots aquells altres béns i drets que accepti i rebi la Fundació amb aquest caràcter amb la finalitat d’incrementar el capital fundacional. c) Tots els fruits, rendes i productes, i altres béns que el Patronat acordi expressament incorporar al capital fundacional. d) Les subvencions, donacions i llegats. e) L’efectiu i els béns mobles o immobles que la Fundació adquireixi per qualsevol títol jurídic vàlid i es destinin al finançament de les seves activitats 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 3-16 https://bop.diba.cat A Article 9. Aplicació dels recursos 1. Per a la realització de l’objecte i finalitats fundacionals s’ha de destinar, com a mínim, el setanta per cent de les rendes i altres ingressos nets anuals que obtingui la Fundació i que no formin part del capital fundacional. El percentatge restant s’ha de destinar, o bé al compliment diferit de l’objecte i fins fundacionals, o bé a incrementar-ne els fons propis de la fundació. El Patronat aprovarà les formes d’ aplicació d’ aquest romanent. El producte obtingut amb l’alienació dels bens de la Fundació que el Patronat hagi acordat reinvertir i els donatius i els altres recursos obtinguts que es destinin a incrementar la dotació no entraran en el percentatge que estableix l’apartat anterior. 2. L’aplicació d’almenys el setanta per cent dels ingressos de la Fundació s’ha de fer efectiva en el termini de quatre exercicis, a comptar de l’inici del següent al de l’acreditació comptable, a excepció dels supòsits en què el Protectorat hagi autoritzat un termini diferent. 3. Les despeses derivades del funcionament del Patronat i dels seus òrgans delegats, sense comptar, a aquest efecte, el cost de les funcions de direcció o gerència, no poden ésser superiors al 15% dels ingressos nets obtinguts durant l’ exercici. Article 10. Actes de disposició i deure de reinversió 1. Els béns que integren la dotació i els destinats directament al compliment de les finalitats fundacionals només poden ésser alienats o gravats a títol onerós i respectant les condicions posades pels fundadors o els aportants. El producte obtingut amb llur alienació o gravamen s’ha de reinvertir en l’adquisició o el millorament d’altres béns tot aplicant el principi de subrogació real. 2. Si es donen circumstàncies excepcionals que impedeixen complir totalment o parcialment el deure de reinversió, el Patronat, abans de dur a terme l’acte de disposició, ha de presentar una declaració responsable al Protectorat en què faci constar que es donen aquestes circumstàncies, i ha d’aportar un informe subscrit per tècnics independents que acrediti la necessitat de l’acte de disposició i les raons que justifiquen la no reinversió. També ha de justificar la destinació que es doni al producte que no es reinverteixi, que ha d’estar sempre dins de les finalitats de la fundació. 3. En tots els casos, els actes d’alienació o gravamen de béns immobles, establiments mercantils o béns mobles, amb un valor de mercat superior a l’establert legalment, s’han de comunicar al Protectorat abans d’executar-los. Si el valor de mercat supera els 100.000 euros o el 20% de l’actiu de la fundació que resulti del darrer balanç aprovat, el Patronat, abans de la perfecció del contracte, ha de presentar una declaració responsable al Protectorat en què faci constar que l’operació és beneficiosa per a la Fundació, i ha d’aportar un informe subscrit per tècnics independents que acrediti que l’operació respon a criteris economicofinancers i de mercat. Se n’exceptuen els actes d’alienació de béns negociats en mercats oficials si l’alienació es fa almenys pel preu de cotització. 4. Les persones que hagin intervingut en representació de la Fundació en un acte d’alienació o gravamen que pugui ésser objecte de publicitat registral han de sol·licitar sense demora la inscripció en el Registre de la Propietat o en el registre que escaigui per raó de l’objecte. 5. Les alteracions patrimonials derivades dels actes d’alienació o gravamen han de quedar reflectides en l’inventari de la Fundació. La realització d’aquests actes també s’ha de fer constar en la memòria dels comptes anuals. 6. L’autorització prèvia del Protectorat per a fer actes de disposició, gravamen o administració extraordinària és necessària en els casos següents: a) Si el donant ho ha exigit expressament. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 4-16 https://bop.diba.cat A b) Si ho estableix una disposició estatutària. c) Si els béns o drets objecte de disposició s’han rebut d’institucions públiques o s’han adquirit amb fons públics. 7. Si, en el termini de dos mesos a partir de la presentació de la sol·licitud d’autorització, el Protectorat no ha dictat una resolució expressa, opera el silenci administratiu positiu i l’objecte de la sol·licitud es té per autoritzat, llevat que el Protectorat hagi requerit al sol·licitant determinada documentació relativa a la sol·licitud d’autorització. Article 11. Fons especials La Fundació pot convenir amb altres persones, físiques o jurídiques, l’aportació que aquestes facin de béns i drets al seu patrimoni, i constituir-hi fons especials destinat a l’acompliment de determinades finalitats, sempre que aquestes coincideixin amb l’objecte i fins fundacionals. Aquests fons especials es constituiran, s’extingiran i li seran d’aplicació les disposicions legals relatives a l’autorització d’actes de disposició, a la formulació de declaracions responsables, deure de reinversió i l’aplicació dels ingressos obtinguts pel compliment de les finalitats fundacionals, de conformitat amb els requisits establerts a la legislació vigent. Article 12. Comptes de la Fundació 1. L’exercici econòmic de la Fundació coincidirà amb l’any natural. 2. Anualment el Patronat, d’una manera simultània i que reflecteixi la imatge fidel del patrimoni de la Fundació, ha de formular l’inventari i els comptes anuals. Així mateix, ha d’aprovar el pressupost de l’any següent, ajustat a les disposicions legals. 3. Els comptes han d’ésser integrats per: a) El balanç de situació a data 31 de desembre de cada any, que ha d’especificar amb claredat els béns o els elements que s’integren en el capital fundacional o són finançats amb aquest capital. b) El compte de resultats. c) L’estat de canvis en el patrimoni net. d) L’estat de fluxos d’efectiu. e) La memòria, en la qual s’ha de completar, ampliar i comentar la informació continguda en el balanç i en el compte de resultats i s’han de detallar les actuacions que s’han fet en compliment de les finalitats fundacionals, concretant el nombre de beneficiaris i els servies aquests han rebut, i també els recursos procedents d’altres exercicis pendents de destinar, si n’hi ha, i les societats participades majoritàriament, amb indicació del percentatge de participació, en els termes previstos en la legislació vigent. 4. Els comptes de la Fundació són aprovats pel Patronat dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici i han de ser signats pel Secretari o Secretària amb el vistiplau del President o Presidenta . Els comptes s’han de presentar al Protectorat en el termini de trenta dies a comptar de la seva aprovació i en la forma establerta a la normativa vigent. Article 13. Recursos anuals Els recursos anuals propis estaran integrats per: 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 5-16 https://bop.diba.cat A a) Les rendes que produeixi l’actiu. b) Els saldos favorables que poden resultar de les activitats fundacionals. c) Les donacions, patrocinis. Subvencions públiques i altres aportacions rebudes, incloses aportacions extraordinàries dels patrons, per col·laborar en les activitats fundacionals, i que per tant, no hagin de ser incorporades al capital fundacional. d) La remuneració pels serveis que presti la Fundació en exercici de les seves activitats, sempre que no desvirtuïn l’interès general de l’objecte i les finalitats fundacionals i el caràcter no lucratiu de la Fundació. e) Qualsevol aportació vàlida en Dret. Article 14. Despeses d’administració Tenen la consideració de despeses d’administració de la Fundació les derivades directament del funcionament del Patronat i dels altres òrgans de la Fundació, especialment les despeses per les quals els patrons o els integrants d’aquests òrgans tenen dret a ésser rescabalats. Les despeses de funcionament no podran ésser superiors al 15% dels ingressos nets obtinguts durant l’exercici. Article 15. Comptabilitat 1. La comptabilitat de la Fundació s’ha d’ajustar a les normes de la comptabilitat general espanyola i a les exigències de la legislació aplicable. 2. La Fundació ha de portar, almenys, el llibre diari, el llibre d’inventari i de comptes anuals i el llibre d’actes amb els requisits establerts legalment. 3. Al llibre d’inventari i de comptes anuals de la Fundació s’hi ha de transcriure anualment l’inventari de tancament de l’exercici i els comptes anuals. 4. El llibre d’actes ha d’aplegar les actes de les reunions del Patronat i del Comitè Executiu autenticades amb la signatura del Secretari o Secretària i el vistiplau del President o Presidenta. Article 16. Comptes anuals i auditoria Els comptes anuals s’han de sotmetre a una auditoria externa. L'informe d'auditoria, que ha de contenir les dades que estableix la legislació sobre auditories, s'ha de presentar al Protectorat juntament amb els comptes anuals aprovats, tot això sens perjudici del compliment, en el seu cas, de la normativa aplicable als ens dependents de l’Ajuntament de Barcelona. Article 17. Participació en societats i explotació econòmica 1. La Fundació pot constituir o participar en societats en els termes previstos en la legislació vigent. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 6-16 https://bop.diba.cat A 2. La Fundació pot gestionar directament explotacions econòmiques en els termes previstos en la legislació aplicable. 3. La Fundació pot percebre, per raó del servei que presti, una remuneració per llurs activitats que no desvirtuï l’interès general de llurs finalitats. Article 18. Adscripció La Fundació queda sectoritzada o adscrita a l’Ajuntament de Barcelona. Capítol IV Dels òrgans de govern Article 19. Òrgans de la Fundació Els òrgans de govern i gestió son: a) El Patronat. b) El Comitè Executiu. c) El Director General o Directora General. Secció 1ª El Patronat Article 20. Patronat i funcions 1. El Patronat és l'òrgan suprem de govern i representació de la Fundació. Pot dur a terme tota classe d’actes jurídics i actuar en l’àmbit jurisdiccional sense altres limitacions que les establertes a la Llei. 2. Correspon al Patronat les següents funcions: a) Aprovar el Pla estratègic i Plans d'Activitats anuals, i les seves modificacions significatives. b) Aprovar el Pressupost i el tancament dels Comptes Anuals amb els documents que els integren. c) Aprovar la normativa bàsica d'organització i funcionament de la Fundació. d) Ostentar la representació de la Fundació en tota classe de relacions, actes i contractes amb l'Estat, Comunitats Autònomes, Província, Municipi, Autoritats, Centres i dependències de l'Administració en tots els seus graus, Tribunals, Jutjats, Magistratures, Corporacions, Organismes, Bancs, i altres persones jurídiques i particulars, públiques i privades. e) Crear o extingir comissions o comitès per a assessorar o ajudar a la Fundació, per a una millor realització i major assoliment de les finalitats fundacionals de l'entitat. f) Nomenar i cessar al President o Presidenta i la resta de membres del Comitè Executiu. g) Ratificar els acords del Comitè Executiu de constitució o participació en societats o altres persones jurídiques. h) Nomenar i cessar el Director/a general de la Fundació, a proposta del Comitè Executiu. i) Atorgar i revocar delegacions i poders per al compliment de les finalitats fundacionals. j) La modificació dels estatuts. k) La fusió i escissió o dissolució de la Fundació. l) La fusió, l’escissió, i la cessió de tots o part dels actius i passius de la Fundació. m) La resta de facultats que li atribueixin la llei o els presents estatuts. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 7-16 https://bop.diba.cat A Article 21. Composició del Patronat 1. El Patronat és un òrgan col·legiat, integrat per un mínim de catorze (14) i un màxim de vint (20) membres. 2. Són patrons de la Fundació: a) L'Administració de la Generalitat de Catalunya que nomenarà tres representants, i que ostentarà la Presidència. b) L’Administració General de l’Estat, que nomenarà tres representants, i que ostentarà la Vicepresidència primera. c) L’Ajuntament de Barcelona que nomenarà tres representants, i que ostentarà la Vicepresidència segona. d) L’Autoritat Portuària de Barcelona que nomenarà un representant. e) El Consorci de Turisme de Barcelona que nomenarà un representant. f) La Diputació de Barcelona que nomenarà un representant. g) La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona que nomenarà un representant. h) L’Associació Barcelona Global que nomenarà un representant. 3. Els patrons que tinguin la condició de persones jurídiques públiques, han d’acceptar formar part del Patronat per acord del seu òrgan de govern amb facultat suficient. D’acord amb els articles 332-3 i 332-4 del Codi Civil de Catalunya, els patrons amb condició de persona jurídica pública han d’ésser representats en el Patronat, d’una forma estable, per les persones físiques designades a l’efecte, atenent al que estableixi la legislació aplicable o als Estatuts respectius d’aquelles entitats públiques amb relació a la seva representació en altres persones jurídiques. 4. El nomenament de patrons s’ha d’inscriure en el Registre de Fundacions. També s’ha d’inscriure el nom de la persona física que ostenta la representació de la entitat corresponent. 5. En el cas que se celebri una edició de la Copa Amèrica a Barcelona, durant el primer trimestre de l’any posterior a la celebració d’aquesta, i un cop aprovats els comptes referents a l’anualitat en què s’hagi celebrat aquesta, la Generalitat de Catalunya, l’Administració de l’Estat, la Diputació de Barcelona i Barcelona Global podran renunciar com a membres del Patronat de la Fundació, en virtut de l’acord de l’òrgan competent d’aquestes Administracions Públiques i Associació. Article 22. Durada del càrrec de patró Excepte els patrons representants de les Administracions públiques o ens públics, el càrrec de les quals serà indefinit, els patrons seran designats per un termini de quatre (4) anys, podent ser reelegits per períodes iguals i successius de manera indefinida. Article 23. Delegació de vot dels patrons D’acord amb l’article 332.4.2 del Codi Civil de Catalunya, els Patrons poden delegar, per escrit, el vot, respecte d’actes concrets, en un altre patró. Quan la condició de patró sigui atribuïda per raó del càrrec, pot actuar en nom del titular d’aquest càrrec la persona que el pugui substituir d’acord amb les regles d’organització de la institució de que es tracti. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 8-16 https://bop.diba.cat A Article 24. Presidència i Vicepresidències 1. La Presidència del Patronat recau en la persona titular del departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria d’empresa, o en la persona que designi. 2. La Vicepresidència primera del Patronat recau en la persona titular del Ministeri competent en matèria d’esports, o en la persona que designi. 3. La Vicepresidència segona del Patronat recau en la persona titular de l’òrgan competent en matèria d’economia de l'Ajuntament de Barcelona, o en la persona que designi. Article 25. Secretari o Secretària 1. El Patronat nomenarà, a proposta de l’Ajuntament de Barcelona, un Secretari o Secretària, que haurà de ser un lletrat o lletrada. Així mateix, nomenarà un Vicesecretari o Vicesecretària, que també ha de ser un lletrat o lletrada, que assistirà a les reunions del Patronat i assumirà les funcions de la Secretaria en cas d’absència del Secretari o Secretària. 2. El Secretari o Secretària s’encarrega d’aixecar les actes de les reunions del Patronat i, en especial, dels acords que s’adoptin, així com de conservar l’arxiu documental de la Fundació. El Secretari o Secretària pot intervenir a les reunions del Patronat amb veu però sense vot, i té el deure d’advertir al Patronat de la legalitat dels acords que es vulguin adoptar. Article 26. Conflicte d’interessos 1.- Els membres del Patronat, han de comunicar a aquest òrgan qualsevol situació de conflicte, directe o indirecte, que puguin tenir amb la Fundació abans d’adoptar qualsevol acord en el que pugui existir conflicte entre l’interès personal i el de la Fundació. 2.- Els Patrons i les persones indicades en l’article 312-9.3 del Codi Civil Català, s’abstindran de participar en tot tipus de negocis i activitats financeres que puguin comprometre l’objectivitat en la gestió de la Fundació. Anualment, el Patronat farà un informe sobre les situacions de conflictes d’interessos que s’hagin pogut produir i les mesures que es van adoptar per assegurar l’objectivitat de les decisions o acords presos. Aquest informe s’incorporarà com annex als comptes anuals de cada exercici. 3.- Els Patrons i les persones que s’hi equiparen, d’acord amb l’article 312.9.3 del Codi Civil de Catalunya, només poden realitzar operacions amb la Fundació si queda suficientment acreditada la necessitat i la prevalença dels interessos de la Fundació sobre els particulars del Patró o persona equiparada. Abans de dur a terme l’operació, el Patronat ha d’adoptar una declaració responsable i l’ha de presentar al Protectorat juntament amb la documentació justificativa pertinent, d’acord amb el que disposa l’article 332.13 del mateix Text Legal. La declaració responsable a que fa referència el paràgraf anterior, ha de respectar els requisits que estableixen els articles 312.9 i 332.13 del Codi Civil de Catalunya. 4.- Els Patrons han d’exercir el seu càrrec gratuïtament. No obstant això, tenen dret a la bestreta i al reemborsament de les despeses degudament justificades i a la indemnització pels danys produïts per raó d’aquest exercici. Article 27. Funcionament 1. El Patronat es reunirà normalment en el domicili social, si bé podrà reunir-se en altre lloc o llocs, en el Municipi del domicili social, o fora d’aquest darrer, en Espanya o a l’estranger. S’ha de reunir obligatòriament en sessió ordinària almenys dues vegades l'any, un cop el semestre de cada any natural. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 9-16 https://bop.diba.cat A Podrà igualment reunir-se en diversos llocs connectats per sistemes de videoconferència o per altres mitjans de comunicació a distància sempre que permetin el reconeixement i identificació dels assistents, la permanent comunicació entre ells, amb independència del lloc on es trobin, així com la seva intervenció i emissió del vot, que podrà ser emès oralment o, si es demanés per qualsevol dels membres del Patronat concurrents, de forma escrita per correu electrònic o altres mitjans fefaents, podent, en tot cas, fer les consideracions que s’estimin oportunes per qualsevol dels Patrons assistents a la reunió. En aquest cas, s’entén que la reunió es celebra en el domicili social i, en el seu defecte, on estigui ubicada la presidència, i si el vot és per escrit via telemàtica, s’entendran emesos en el moment de la recepció del darrer correu electrònic designat a tal efecte pel Patró que presideixi la reunió. L’emissió i recepció del vot haurà de realitzar-se en el termini màxim de quaranta vuit hores a comptar des de la finalització de la reunió. En altre cas s’entendrà com no emès i no computarà a efectes de l’acord o acords adoptats. 2. Correspon a la primera sessió ordinària de l’exercici: a) Examinar i aprovar, si s'escau, el tancament dels comptes anuals de l’exercici, integrats pel balanç de situació, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria. b) Aprovar, en el seu cas, l’aplicació dels ingressos de la Fundació, d’acord amb allò que disposa l’article 9è d’aquests Estatuts. c) Exposar, debatre i adoptar els acords que s'escaiguin relatius a d'altres assumptes que constin en la convocatòria. 3. Correspon a la darrera sessió ordinària de l’exercici: a) Examinar i aprovar, si s’escau, el pressupost d’ingressos i despeses per a l’exercici següent. b) Exposar, debatre i adoptar els acords que s'escaiguin relatius a d'altres assumptes que constin en la convocatòria. Article 28. Reunió en sessió extraordinària El Patronat es reunirà en sessió extraordinària quan el convoqui la Presidència, bé per pròpia iniciativa o bé per sol·licitar-ho la quarta part dels Patrons, en quin cas aquesta sol·licitud contindrà els punts a incloure a l’ordre del dia de la convocatòria. Article 29 . Convocatòria de les sessions 1. La convocatòria de les sessions del Patronat l’ha de cursar el Secretari o Secretària, seguint les instruccions del President o Presidenta. Contindrà l’ordre del dia i es tramitarà com a mínim amb deu dies d’antelació, llevat dels casos d’urgència lliurement apreciada pel President o Presidenta, en els que serà suficient una antelació mínima de 48 hores. Es podrà utilitzar qualsevol mitjà, fins i tot telemàtic, que en garanteixi la recepció i l’origen de la transmissió, encara que no s’utilitzi la firma electrònica. 2. Podran ser convidades a les sessions del Patronat les persones que, malgrat que no tinguin la condició de Patró, el President o Presidenta autoritzi. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 10-16 https://bop.diba.cat A Article 30. Constitució 1. Llevat dels casos en què aquests Estatuts exigeixin una majoria especial, el Patronat quedarà vàlidament constituït i podrà adoptar acords vàlids, quan hi assisteixi almenys la meitat dels seus components, considerant-se a aquests efectes com formes d’assistència qualsevol de les assenyalades a l’article 27. Si hi manca el President o Presidenta, el substituirà el Vicepresident primer o Vicepresidenta primera o, en cas d’absència d’aquest, el Vicepresident segon o Vicepresidenta segona. Si també manca aquest últim/a, actuarà com a President o Presidenta el patró més antic i, en cas d’igualtat, el de més edat. 2. El President o Presidenta identificarà als presents o intervinents telemàticament, bé pel seu coneixement directe o per qualsevol altre mitjà admès en dret, decidirà si la votació ha d’ésser secreta, així com si la reunió es celebri per mitjà de videoconferència o d’altres mitjans de comunicació, si ha quedat suficientment garantida la identificació dels assistents, la continuïtat de les comunicacions i la possibilitat d’intervenir a les deliberacions i l’emissió del vot, de tot lo qual haurà fer-se consta a l’Acta de la Junta. Article 31 . Adopció d’acords 1. Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots dels assistents, presents i representats en la reunió, excepte per a les matèries que estableixin altres majories qualificades en aquests Estatuts. En cas d’empat, el vot de la Presidència és diriment 2. En tot cas, es requerirà el vot favorable, com a mínim, del VUITANTA PER CENT (80%) dels patrons presents o representats en el moment de la votació, i sempre amb el vot favorable dels patrons corresponents a les administracions públiques, pels següents acords: a) Aprovació del Pressupost i del tancament de comptes anuals. b) Incorporació de nous membres del Patronat, diferents dels patrons assenyalats en l’article 21 d’aquests Estatuts. c) Nomenament i destitució del director general. d) Atribucions de funcions al Comitè executiu. e) Modificació d'estatuts. f) Fusió, escissió, dissolució de la Fundació, o cessió de tots o part dels actius i passius de la Fundació. Article 32. Cessament dels membres del Patronat 1. El cessament dels membres del Patronat es produeix per: a) Mort o declaració d'absència, en el cas de les persones físiques, o extinció, en el cas de les persones jurídiques. b) Renúncia comunicada amb les degudes formalitats. c) Per incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat, d'acord amb la Llei. d) Cessament de la persona en el càrrec per raó de la qual formava part del Patronat. e) Pel transcurs del període del seu mandat. f) Acord motivat del Patronat adoptat per la totalitat dels seus membres, exclòs el membre afectat g) Per les altres causes previstes en la legislació vigent aplicable. 2. El cessament de les persones físiques representants de les entitats públiques al Patronat es produeix per: a) Cessament del President o Presidenta de l’entitat que tingui atribuïda la qualitat de patró. b) Revocació de la designació de la persona física representant de l’entitat, distinta del President o Presidenta, que tingui atribuïda la qualitat de patró. c) Sentència judicial ferma que declari que la persona física representant d’una de les entitats que tenen la condició de patró no ha exercit el càrrec amb la diligència o ha incorregut en causa de responsabilitat. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 11-16 https://bop.diba.cat A d) Renúncia notificada al Patronat de la persona física representant d’una de les entitats que tenen la condició de patró. 3. La renúncia al càrrec de membre del Patronat ha de constar en qualsevol de les formes legalment establertes per a l’acceptació del càrrec, però només produeix efectes davant tercers quan s’inscriu en el Registre de Fundacions. Article 33 . Actes Dels acords que s’adoptin en cada sessió s’estendrà la corresponent acta, que serà redactada pel Secretari o Secretària –o persona delegada per aquest -, amb el vistiplau del President o Presidenta – o qui l’hagi substituït en la sessió -. L’acta podrà ser aprovada en la sessió immediatament posterior, com a primer punt de l’ordre del dia de la convocatòria, per majoria simple dels patrons assistents. L’aprovació de l’acta també pot ser delegada pel Patronat, bé al President o Presidenta i el Secretari o Secretària –o els qui hagin actuat com a tals en la sessió -, per si sols o bé, a més d’aquests, a dos Patrons assistents a la reunió designats a aquest efecte. Article 34. Delegació de facultats 1. El Patronat pot delegar en el President o Presidenta, en qualsevol Patró, en el Director General, o en el Secretari o Secretària, les facultats que té atribuïdes, de conformitat amb el que estableix l’article 312.1, apartat 2 del Codi Civil de Catalunya, amb les excepcions previstes a l’apartat 3 de l’article 332 del mateix text legal, que es consideren indelegables, i que són les facultats d’acordar els actes següents: a) La modificació dels Estatuts. b) La fusió, l’escissió o la dissolució de la Fundació. c) L’elaboració i l’aprovació del pressupost i dels documents que integren els comptes anuals. d) Els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, tinguin un valor superior a una vintena part de l’actiu de la fundació, llevat que es tracti de la venda de títols valor amb cotització oficial per un preu que sigui almenys el de cotització. Tanmateix, es poden fer apoderaments per a l’atorgament de l’acte corresponent en les condicions aprovades pel patronat. e) La fusió, l’escissió i la cessió de tots o d’una part dels actius i els passius. f) La dissolució de societats o d’altres persones jurídiques. g) Els que requereixen l’autorització o l’aprovació del protectorat o l’adopció i formalització d’una declaració responsable. h) L’adopció i formalització de les declaracions responsables. 2. El Patronat també pot nomenar apoderats generals i especials sempre que els poders no contemplin facultats de prendre acords en els actes descrits en l’apartat precedent. 3. Les delegacions, els apoderaments generals i les seves renovacions s’han d’inscriure en el Registre de Fundacions. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 12-16 https://bop.diba.cat A Secció 2ª La Presidència Article 35. Presidència El President o Presidenta del Patronat ostenta la representació de la Fundació, en judici i fora d’ell, sens perjudici de la facultat del Patronat de designar altres representants generals o especials. Article 36. Funcions de la Presidència Correspon al President o Presidenta, i, en el seu defecte, al Vicepresident primer o Vicepresidenta primera o, en el seu defecte, al Vicepresident segon o Vicepresidenta segona, les funcions següents: a) Representar a la Fundació, en judici i fora d’ell, sens perjudici d’allò que s’estableixi en l’article 41.2 d’aquests Estatuts i dels casos en que el Patronat designi uns altres representants generals o especials. b) Convocar les reunions del Patronat i fixar l’ordre del dia, de conformitat amb el que disposen aquests Estatuts. c) Actuar com a executor dels acords dels òrgans col·legiats de la Fundació, salvat que es designi expressament a un altre òrgan executiu. d) Totes aquelles facultats especialment atorgades per aquests Estatuts, i les que li fossin expressament delegades pel Patronat. En cas d'urgència o necessitat, i sempre respectant el que es disposa per la Llei vigent aplicable a cada moment, el President o Presidenta podrà adoptar les resolucions necessàries i executar-les per si mateix, informant d'això al Patronat en la primera reunió que celebri. En cas d'absència o impossibilitat del President o Presidenta, aquest serà substituït pel Vicepresident primer o Vicepresidenta primera o, en el seu defecte, pel Vicepresident segon o Vicepresidenta segona, amb idèntiques funcions i facultats. Capítol V Administració i gestió ordinària Secció 1a Comitè Executiu Article 37. Comitè Executiu El Comitè Executiu té un mínim de VUIT (8) i un màxim de DEU (10) membres, que exercitaran el seu càrrec gratuïtament. En tot cas, en formaran part els següents: a) Una persona designada per la Generalitat de Catalunya. b) Una persona designada per l’Administració General de l’Estat c) Una persona designada per l’Ajuntament de Barcelona. d) Una persona designada per l’Autoritat Portuària de Barcelona. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 13-16 https://bop.diba.cat A e) Una persona designada pel Consorci Turisme de Barcelona. f) Una persona designada per la Diputació de Barcelona. g) Una persona designada per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona. h) Una persona designada per Barcelona Global. La presidència del Comitè Executiu recaurà en un professional o empresari de reconegut prestigi. El Secretari o Secretària i Vicesecretari o Vicesecretària del Comitè Executiu seran nomenats pel Patronat. En cas de conflicte d’interessos, resultaran aplicables les normes sobre aquesta matèria previstes a l’article 40 d’aquests Estatuts en relació amb el Director o Directora general de la Fundació. Article 38. Funcions del Comitè Executiu Corresponen al Comitè Executiu les següents funcions: a) Realitzar els actes d'administració i gestió ordinària de la Fundació. En general, realitzar tots els actes, intervenir en negocis jurídics i atorgar i signar qualsevol contracte i escriptura pública que fos convenient per a una millor administració de la Fundació; i exercitar els drets i accions que fossin procedents per al més adequat compliment dels fins fundacionals. b) Proposar al Patronat l'aprovació dels Pressupostos i el tancament dels Comptes Anuals amb la documentació exigible adjunta. c) Proposar al Patronat el nomenament o cessament del Director general o Directora General. d) Els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, no tinguin un valor superior a una vintena part de l'actiu de la Fundació, respectant en tot cas el que disposa l'article 332-1 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques sobre disposició de títols valor amb cotització oficial, seran competència del Comitè Executiu. e) Obrir, seguir i cancel·lar comptes corrents i d'estalvi o crèdit, dins o fora del Regne d'Espanya, i amb qualsevol moneda, rebre talonaris, ingressar i retirar quantitats, determinar saldos i efectuar totes les altres operacions pertinents en el Banc d'Espanya, Bancs Oficials i amb la resta de Bancs, Caixes d'Estalvi i entitats de crèdit nacionals i estrangeres, amb subjecció al que es disposa en la legislació vigent, i concertar crèdits i préstecs amb garantia personal, pignorativa o hipoteca, i celebrar tota classe d'operacions amb títols valor complint amb els requisits legals. La concertació de crèdits i avals requerirà l'autorització prèvia de l'administració pública de la qual es consideri que la Fundació és ens dependent. f) Cobrar i percebre rendes, fruits, dividends, interessos i qualssevol altres productes, beneficis i quantitats que per qualsevol concepte acredités o corresponguessin a la Fundació. g) Subscriure convenis o acords de col·laboració amb les persones o entitats que hagin de percebre ajudes de la Fundació en la realització de les finalitats de la mateixa o que vulguin donar ajudes per a contribuir al desenvolupament de les finalitats fundacionals. h) Fixar els límits i condicions de les actuacions de gestió ordinària del director general, donant compte al Patronat. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 14-16 https://bop.diba.cat A i) L’exercici de la defensa dels interessos de la Fundació davant dels Jutjats, Tribunals de Justícia i Arbitratges. j) Participar en societats o altres persones jurídiques. k) Qualsevol altra que, no estant contemplada expressament, sigui necessària per al bon funcionament de la Fundació o li delegui el Patronat. Article 39. Funcionament del Comitè Executiu 1. Les reunions del Comitè Executiu es convocaran pel President o Presidenta amb una antelació mínima de de setanta-dues (72) hores, i perquè siguin vàlides les seves reunions i els acords que en elles s'adoptin, hauran de trobar-se presents almenys la meitat més un dels membres. 2. Les reunions del Comitè Executiu podran ser presencials o virtuals, sent aplicable en aquest últim cas els requisits i garanties prevists pel Patronat en aquests Estatuts per a la celebració de reunions del Patronat. També es poden adoptar acords sense reunió, mitjançant l'emissió del vot per correu postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, observant en tot cas els mateixos requisits i garanties prevists pel Patronat en aquests estatuts. 3. Els acords s'adoptaran per majoria simple dels vots dels membres presents o representants a la reunió. No obstant, es requerirà el vot favorable, com a mínim, del VUITANTA PER CENT (80%) dels membres del Comitè Executiu presents o representats en el moment de la votació, i sempre amb el vot favorable dels membres corresponents a les administracions públiques, per aprovar la proposta de Pressupost i del tancament de comptes anuals que s’ha d’elevar al Patronat. 4. El President o Presidenta fixarà l’ordre del dia, dirigirà la sessió del Comitè Executiu i signarà les actes i certificats dels acords. Secció 2ª Direcció General Article 40. Director o Directora general 1. El Patronat podrà nomenar un Director o Directora General de la Fundació per a la gestió ordinària o administrativa de les activitats de la Fundació. El Director o Directora General, de conformitat amb l’article 332-2 apartat 1 del Codi Civil de Catalunya, exercirà les funcions de direcció i gestió ordinària de la Fundació, essent-li d’aplicació els articles 332-3.2 i 332-9 del mateix cos legal pel que fa a llur capacitat, a les causes d’inhabilitació, i a l’actuació en cas de conflicte d’interessos. En l’acte de nomenament, el Patronat li atorgarà els poders generals que consideri oportuns. 2. El càrrec de Director o Directora General correspondrà a una persona professional o empresària de reconegut prestigi en l’àmbit de la gestió empresarial. El càrrec serà retribuït i serà incompatible amb la condició de patró. El Director o Directora General assistirà, amb veu però sense vot, a les reunions dels òrgans col·legiats de la Fundació. Article 41. Funcions de la Direcció General 1. El Director o Directora General, dins els límits de la legislació vigent en la matèria, tindrà les funcions següents, sens perjudici que el Patronat les ampliï o les redueixi: a) Presentar al Comitè Executiu, per a la seva aprovació i elevació al Patronat, quan calgui, el programa d'activitats de la Fundació, el Pressupost i la memòria d'activitats, inventari i tancament dels comptes anuals, pressupostos i liquidació del corresponent a l'exercici anterior. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 15-16 https://bop.diba.cat A b) Portar la iniciativa de les tasques de finançament i contractació de la Fundació. c) Portar la direcció del personal, la seva contractació i acomiadament i negociar i adoptar acords sobre les seves retribucions dins el marc autoritzat pel Comitè Executiu. Nomenar el personal de la Fundació, amb les facultats tècniques i/o administratives que determini. d) Ordenar els pagaments de la Fundació. e) Exercir totes les funcions que el Patronat o el Comitè Executiu li hagi delegat. f) Formalitzar el contractes de patrocini i qualsevol altre acte d’ obtenció de recursos ordinaris de la Fundació. 2. Amb la finalitat de complir aquestes funcions davant tercers, el Director General tindrà la representació ordinària de la Fundació en l'àmbit judicial i extrajudicial. Capítol VI Dissolució de la fundació Article 42. Dissolució de la Fundació 1. A banda d’ allò que estableix l’ art. 335-4 del Codi civil català, la Fundació solament s’extingeix per impossibilitat sobrevinguda de continuar donant compliment al seu objecte i finalitats fundacionals, sia per la pèrdua de patrimoni o per altres causes. 2. L’extinció de la Fundació serà acordada pel Patronat, el qual haurà de justificar-ne la necessitat o conveniència, tenint sempre en compte la voluntat fundacional expressa o presumible. L’acord d’extinció haurà de ser ratificat pel Protectorat. Article 43. Efectes de la dissolució En cas de dissolució de la Fundació per qualsevol de les causes legalment establertes, els béns que integrin el seu patrimoni romanent s’han d’adjudicar a l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta adjudicació del patrimoni romanent haurà de ser autoritzada pel Protectorat abans que no s’executi. 16 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-10-2022 CVE 202210128772 Pàg. 16-16 https://bop.diba.cat A