GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. Manual de Valoració de Llocs de Treball de l’Ajuntament de Barcelona Juliol 2022 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. Índex Dificultat Tècnica A - Coneixement A1 - Coneixements per titulació acadèmica oficial A2 - Coneixements complementaris A3 - Coneixements laborals per experiència B - Esforç intel·lectual B1 - Complexitat tècnica B2 - Guiatge Responsabilitat C - Responsabilitat orgànica C1 - Enquadrament orgànic C2 - Component estratègic C3 - Recursos humans dirigits C3.1. - Volum de recursos humans dirigits C3.2. - Qualificació de recursos humans dirigits C4 - Complexitat directiva C5 - Complexitat gerencial D - Responsabilitat especial D1 - Responsabilitat funcional D2 - Compromís de signatura en estudis o projectes tècnics D3 - Exercici d'autoritat coactiva D4 - Seguretat i salut de les persones D5 - Transferència de Coneixement D6 - Tractament i custòdia d'informació confidencial Condicions de treball E - Condicions psico-socials d'execució E1 - Criticitat per errades E2 - Pressió temporal F - Condicions físiques F1 - Esforç físic F2 - Ambient de treball F3 - Soroll i vibracions Dedicació G - Dedicació G1 - Atenció directa intensiva G2 - Menyscapte G3 - Perillositat G4 - Festivitat G5 - Nocturnitat G6 - Desplaçament G7 - Emergències socials G8 - Disponibilitat G9 - Funcions complementàries de la Guàrdia Urbana G10 - Manteniment acreditació submarinista (SPEIS) G11 - Desgast instrument G12 - Direcció escoles bressol GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G13 - Direcció de mercats G14 - Plena Dedicació G15 - Intervenció social G16 - Intervenció d'habitatge G17 - Inspecció G18 - Servei de Bens i Servei de Cadastre Incompatibilitat H - Incompatibilitat H - Incompatibilitat GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. A.1. CONEIXEMENTS PER TITULACIÓ ACADÈMICA OFICIAL El subfactor valora els coneixements proporcionats per la formació reglada mínima necessària per a exercir les seves funcions. A.1 Coneixements tècnics 30-90 Valora la formació mínima i indispensable per desenvolupar satisfactòriament les funcions d’acord amb els requisits del lloc de treball. Es refereix a les titulacions acadèmiques oficials requerides per als diferents grups i subgrups de classificació. Nivell Descripció Punts 1. Bàsics Títol de graduat en educació secundària obligatòria, certificat 30 escolaritat o sense titulació. 2. Mitjans Tècnic Superior de Formació Professional, títol de batxiller o 60 tècnic. 3. Superiors Títol universitari de grau o superior. 90 A.1. Página 3 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. A.2. CONEIXEMENTS COMPLEMENTARIS Aquest subfactor valora els coneixements d'especialització i/o ampliació adients per tal d'exercir les funcions pròpies del lloc i que van més enllà de la titulació acadèmica oficial. A.2 Coneixements complementaris 10-40 Valora els coneixements d'especialització i/o ampliació que van més enllà de la titulació acadèmica oficial adients per tal d'exercir les funcions pròpies del lloc. Nivell Descripció Punts 1. Mínims Programes formatius de caràcter instrumental. 10 recomanables 2. Aprenentatge Programes formatius de menys de 100 hores. 20 bàsic 3. Aprenentatge Programes formatius d'especialització a partir de 100 hores. 30 especialitzat 4. Alta Programes formatius postuniversitaris. 40 especialització A.2 Página 4 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. A.3 CONEIXEMENTS LABORALS PER EXPERIÈNCIA Aquest subfactor valora el temps d’exercici previ de funcions en els àmbits més adequats pel desenvolupament de les funcions del lloc de treball objecte de valoració. A.3 Coneixements laborals per experiència 10-60 Temps d’exercici previ de funcions en els àmbits més adequats per dur a terme les funcions del lloc de treball objecte de valoració. Nivell Descripció Punts 1. Mínims Experiència bàsica 10 recomanables 2. Bàsics Entre 3 mesos i 1 any 20 3. Mitjans Entre 1 i 3 anys 30 4. Alts Entre 3 i 5 anys 40 5. Molt alts Entre 5 i 10 anys 50 6. Propis Més de 10 anys 60 d'expert/a A.3 Página 5 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. B.1 COMPLEXITAT TÈCNICA Aquest subfactor està assignant valor en funció de la major o menor dificultat de resoldre els problemes tècnics que són propis del lloc: hi ha feines tècnicament senzilles i d’altres molt complexes, i això és, simplement, el que es valora. Es tracta d’un subfactor molt vinculat als subfactors anteriors en que valorem formació (acadèmica o complementària): si les funcions assignades són de gran dificultat, la formació prèvia hauria de situar-se en la banda superior. B.1 Complexitat tècnica 10-120 Aquest subfactor assigna valor en funció de la major o menor dificultat de resoldre els problemes tècnics que són propis del lloc: hi ha feines tècnicament senzilles i d’altres molt complexes. Nivell Descripció Punts 1. Elemental Les qüestions a resoldre son operatives, de caire més aviat bàsic i sotmeses a 10 protocols predeterminats. 2. Baixa Les qüestions a resoldre estan habitualment força protocolaritzades, sotmeses a 30 procediments amplis i poden, eventualment, requerir un cert estudi previ. 3. Mitjana Les qüestions a resoldre comporten una certa especialització que requereix d'una 60 primera anàlisi i estudi. 4. Alta Les qüestions són fonamentalment tècniques, requerint reflexió i en ocasions un 90 estudi analític profund. 5. Molt alta Les qüestions, a més, incorporen una vessant estratègica i de gestió, requerint 120 solucions innovadores per a la presa de decisions d'alta responsabilitat. B.1 Página 6 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. B.2 GUIATGE El subfactor té dues vessants que signifiquen el mateix, una interpretació en negatiu (guiatge o “marcatge”) i una altra en positiu (grau d’iniciativa). El guiatge es refereix al suport que rep el lloc per part de la seva línia de comandament, en el sentit de la informació que li és proporcionada per a desenvolupar les seves funcions. La interpretació alternativa seria just la següent: quant menys informació i més “solitud” en la línia jeràrquica, major hauria de ser el grau d’iniciativa concedit a aquest mateix lloc de treball. B.2 Guiatge 10-50 Orientació que rep el lloc de treball per part de la seva línia de comandament, en el sentit de la informació que li és proporcionada per a desenvolupar les seves funcions. Nivell Descripció Punts 1. Marcat Instruccions detallades i marge estret per a la decisió pròpia. 10 2. Acotat Instruccions en general no detallades i directrius operatives. 20 Directrius i criteris tècnics per a l'acompliment dels objectius del 3. Limitat 30 servei/àrea. Directrius estratègiques i tècniques per a l'acompliment dels objectius del 4. Moderat 40 Servei/Àrea. Directrius polítiques que han de ser concretades en objectius per al 5. Puntual 50 Servei/Àrea. B.2 Página 7 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C.1 ENQUADRAMENT ORGÀNIC Aquest subfactor es refereix al punt exacte d’ubicació dels llocs en la línia jeràrquica, mitjançant la determinació del nivell del lloc del qual depenen. L’enquadrament orgànic dóna una idea de la transcendència del lloc en funció del nivell orgànic al qual està adscrit. L’escala de valoració està determinada per l’organigrama de l’organització. Aquest subfactor valora el comandament rebut per un lloc de treball, més que l’exercit pel lloc. C.1 Enquadrament orgànic 10-110 Es refereix al punt exacte de ubicació dels llocs en la línia jeràrquica, mitjançant la determinació del nivell del lloc del qual depenen directament. Nivell Descripció Punts 1. Operatiu El lloc valorat està comandat jeràrquicament per un/a cap de nivell operatiu: un/a cap de departament o 10 cap d'unitat. 2. Intermig El lloc valorat està comandat per un/a cap de nivell intermig: cap de secció o subsecció. 30 3. Directiu El lloc valorat depèn d'un/a directiu/iva no polític/a: Subdirecció, cap de servei o cap d'oficina. 50 4. Alta El lloc de treball depèn d'un lloc d'alta direcció: Gerent o Director de Serveis. 70 Direcció 5. Directiu El llloc valorat depèn d'un/a directiu/va - polític/a: Coordinador/a General de la 90 Polític i Corporació i Coordinador/a d'Àrea. Igualment es valorarà els llocs que presentin el seu enquadrament Habilitació orgànic caracteritzat per un estatus especial atès que, en alguns àmbits de competència, no Nacional necessàriament depenen del nivell directiupolític (Secretari/ària, Interventor/a, Tresorer/a). 6. Polític El lloc depèn d'un electe de la Corporació: President o President delegat. 110 C.1 Página 8 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C .2 COMPONENT ESTRATÈGIC Aquest subfactor valora la naturalesa estratègica del servei que es comanda, tant en el sentit d’àrees o departaments que acostumen a ser sempre estratègics (presidència), com en el cas de serveis que passen a ser estratègics per al mandat d’un equip de govern per a un període concret (adaptació a les noves tecnologies, nou pla en matèria d’educació, etc.). Tot i que el conjunt de serveis que presta i dóna l'Ajuntament són importants, no tots formen part dels objectius estratègics d’un pla de mandat o del programa d’un equip de govern concret. Per tant, hem d’entendre que molts d’aquests es trobaran ubicats al nivell 1 d’aquest subfactor. Excepcionalment, és possible que obtingui puntuació en aquest subfactor algun lloc de treball que no incorpori comandament orgànic però que estigui situat a prop de l’alta direcció política i que assumeixi un mandat corporatiu amb un alt component estratègic. C.2 Component estratrègic 0-120 Valora la naturalesa estratègica de l'àmbit que es comanda jeràrquicament. Nivell Descripció Punts 1. Baix L’activitat comandada jeràrquicament no es defineix pel seu caràcter estratègic. 0 2. Mitjà L’activitat comandada jeràrquicament contribueix a la consecució dels objectius estratègics 30 de l’Organització. 3. Ampli L’activitat comandada jeràrquicament serveix de manera decisiva a la consecució dels 60 objectius estratègics del programa de Govern. 4. Molt ampli L’activitat comandada jeràrquicament es defineix per impulsar i desenvolupar directrius 90 vinculades a objectius estratègics establerts en el Pla de Mandat de la Institució. 4. Màxim L’activitat comandada jeràrquicament es defineix per impulsar i desenvolupar directrius 120 macroestratègiques polítiques vinculades a objectius estratègics establerts en el Pla de Mandat de la Institució. C.2 Página 9 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C .3 RECURSOS HUMANS DIRIGITS Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la direcció jeràrquica directa o indirecta de persones, en funció tant del volum com de la qualificació dels recursos humans dirigits. El subfactor es plantejaria, doncs i a tall d’exemple, en el sentit de que poc personal però amb alta qualificació puntuaria més o menys igual que molt personal amb baixa qualificació. En cas de que no predomini un nivell de qualificació sobre els altres i davant d’un repartiment equitatiu, el criteri seria optar per la qualificació més alta. C.3.1 Volum dels recursos humans dirigits 0-40 Assigna valor en funció del nombre de persones que depenen jeràrquicament del lloc que estem valorant. Nivell Descripció Punts 0. Inexistent El lloc de treball no comanda jeràrquicament recursos humans. 0 1. Mitjà Es comanda jeràrquicament un equip humà amb un volum que pot arribar fins a les 250 10 persones. 2. Gran Es comanda jeràrquicament un equip humà amb un volum que pot anar de 251 20 fins a 1000 persones. 3. Molt gran Es comanda jeràrquicament un equip humà amb un volum que pot anar de 1001 30 fins a 3000 persones. 4.Macro - Es comanda jeràrquicament una estructura del màxim tamany: un equip humà amb un 40 estructura o volum que supera les 3001 persones o una gerència, o bé s'exerceix una influència gerència equiparable pel fet d'ocupar un lloc d'habilitatció nacional. C.3.1 Página 10 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C .3 QUALIFICACIÓ DE RECURSOS HUMANS DIRIGITS Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la direcció jeràrquica directa o indirecta de persones, en funció tant del volum com de la qualificació dels recursos humans dirigits. El subfactor es plantejaria, doncs i a tall d’exemple, en el sentit de que poc personal però amb alta qualificació puntuaria més o menys igual que molt personal amb baixa qualificació. En cas de que no predomini un nivell de qualificació sobre els altres i davant d’un repartiment equitatiu, el criteri seria optar per la qualificació més alta. C.3.2 Qualificació de recursos humans dirigits Té en compte la qualificació dels llocs que integren l'equip de treball assignat jeràrquicament al lloc valorat, ponderant la puntuació obtinguda a l'anterior factor. Nivell Descripció Punts 0. Inexistent El lloc de treball no comanda jeràrquicament recursos humans. 0 1. Baixa L'equip humà es compon fonamentalment de professionals operatius de nivell bàsic. 1xC.3.1 2. Mitjana L'equip humà dirigit es compon fonamentalment de professionals 2xC.3.1 operatius qualificats de nivell intermedi. 3. Alta L'equip humà dirigit es compon parcialment de professionals tècnics amb titulació 3xC.3.1 universitària, juntament amb altres professionals. 4. Molt alta L'equip humà dirigit es compon fonamentalment de professionals tècnics amb titulació 4xC.3.1 universitària. C.3.2 Página 11 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C.4 COMPLEXITAT DIRECTIVA Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la complexitat que suposa el lloc de directiu municipal. C.4. Complexitat directiva Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la complexitat que suposa el lloc de directiu municipal. Nivell Descripció Punts 0-70 0 El lloc de treball no és directiu. 0 1 Tenir un equip mínim de 5 persones 10 2 Complir els criteris del nivell anterior, i dependre d'una Gerència. 40 I complir, com a mínim, algun dels següents criteris: • Gestionar un pressupost mínim de 100M€ o administrar un de 200M€. • Tenir més de 200 persones a càrrec. • Actuació transversal (coordinar una funció transversal a aplicar en altres gerències de diferents àrees) + criticitat de l'actuació (amb decisió d'impacte pressupostari o polític) o en l'àmbit dels serveis jurídics centrals o de la Gerència Municipal • Tenir una o més direccions en dependència 3 Complir els criteris dels nivells anteriors, i 70 • Dependre d'una gerència d'àrea o sector, i • Tenir direccions en dependència, i • Actuació transversal (coordinar una funció transversal a aplicar en altres gerències de diferents àrees) + criticitat de l'actuació (amb decisió d'impacte pressupostari o polític) o en l'àmbit de la Gerència Municipal. C.4 Página 12 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. C .5 COMPLEXITAT GERENCIAL Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la complexitat que suposa el lloc de gestió de més alt nivell, el gerencial, d'acord amb característiques socioeconòmiques, pressupostàries, i d'ubicació en l'organigrama municipal. C.5. Complexitat gerencial Aquest subfactor de comandament jeràrquic valora la complexitat que suposa el lloc de gestió de més alt nivell, el gerencial, d'acord amb característiques socioeconòmiques, pressupostàries, i d'ubicació en l'organigrama municipal. Nivell Descripció Punts 0-90 0 El lloc de treball no és gerencial 0 1 15 Gerències amb gestió de menys de 5 M€ de pressupost anual 2 Districtes amb menys de 180.000 habitants o taxa de probresa/risc d’exclusió inferior al 30 25%. Gerències d'Instituts i Gerències sectorials amb una gestió inferior a 25 M€ de pressupost anual (i més de 5M€) 3 Districtes amb més de 180.000 habitants o taxa de pobresa/risc d’exclusió superior al 25% 45 Gerències d'Instituts i Gerències sectorials amb més de 25M€ de pressupost anual. 4 Gerències d'àmbit transversal 60 5 Gerències d'Àrea i assimilades 75 6 Gerència Municipal 90 C.5 Página 13 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.1. RESPONSABILITAT FUNCIONAL Aquest subfactor es defineix per la responsabilitat que tenen alguns llocs de treball sobre determinades funcions d’altres llocs, en raó estricta de la naturalesa de la feina. És un subfactor incompatible amb la jerarquia formal, és a dir, en cap cas el podem assignar a un càrrec de comandament jeràrquic, perquè justament està pensat per compensar als llocs base que incorporen responsabilitat funcional. El model d’assignació ve molt predeterminat, segons una anàlisi prèvia d’aquestes situacions de comandament funcional detectades en la pràctica. El nivell màxim (quan es comanda funcionalment una unitat), hauria d’obligar a una lògica reflexió organitzativa. D.1 Responsabilitat funcional 0-20 Responsabilitat que tenen alguns llocs de treball sobre determinades funcions d’altres llocs, en raó estricta de la naturalesa de la feina sense responsabilitat jeràrquica Nivell Descripció Punts 0. No es 0 presenta S'assigna i supervisa la feina d'altres llocs de 1. Característica 10 treball. Es comanda un equip de treball sense assignació 2. Departamental 20 de càrrec jeràrquic. D.1 Página 14 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.2 COMPROMÍS PER SIGNATURA EN PROJECTES/INFORMES TÈCNICS El subfactor valora la responsabilitat tècnica que assumeix un/una professional quan té l’obligació de comprometre’s pel contingut d’un informe o un projecte mitjançant la seva signatura. El subfactor té en compte tant l’origen o font del compromís (la mateixa organització, una delegació formal o bé per imperatiu legal) com el tipus de responsabilitat que pot generar (interna i/o externa, personal i nominativa i reversibilitat). D.2 Compromís de signatura en projectes/informes tècnics 0-20 La responsabilitat tècnica que assumeix un/a professional quan té l’obligació de comprometre’s pel contingut d’un informe o un projecte mitjançant la seva signatura. Nivell Descripció Punts 0. No es presenta El lloc de treball valorat no assumeix aquest tipus de responsabilitat. 0 1. Facultatiu La signatura no és obligatòria legalment però sí facultativa, per tant, tot i que aporta valor 10 i legitima l'actuació. 2. Preceptiu La signatura és regulada per normativa i té conseqüències jurídiques directes. Implica 20 l'exercici de competència administrativa. D.2 Página 15 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.3 EXERCICI D’AUTORITAT COACTIVA Aquest subfactor està dissenyat per valorar l’exercici legítim de tasques de caire coactiu per l’especial dificultat que implica saber fer un ús proporcionat i directe de la força en relació al grau de conflictivitat que comporti la situació. En el cas de l'Ajuntament de Barcelona, el subfactor valora essencialment llocs de treball amb funcions de vigilància i custòdia activa de béns, equipaments i/o instal·lacions. D.3 Exercici d'autoritat coactiva 0-20 Saber fer un ús proporcionat de la força en relació amb el grau de conflictivitat que comporti la situació. Nivell Descripció Punts 0. No es presenta El lloc de treball valorat no assumeix aquest tipus de responsabilitat. 0 Funcions de contenció de situacions de conflicte en l'àmbit de l'atenció a les 1. Limitat 10 persones, així com les pròpies de vigilància, custòdia activa i manteniment de l'ordre. Les situacions a les que s'enfronta l'ocupant del lloc poden arribar a ser conflictives i 2. Característic poden requerir d'un ús excepcional de la força, sempre d'acord amb les possibilitats 20 legals. D.3 Página 16 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.4 RESPONSABILITAT SOBRE LA SEGURETAT I LA SALUT DE LES PERSONES Aquest subfactor valora un rol decisiu consistent en la vigilància de la seguretat i la salut dels/de les treballadors/res en l’exercici de les seves funcions. S’ha de fer esment que es valora una actuació de vigilància directa i protagonista en la prevenció, més enllà de la que correspon a qualsevol treballador/a per definició i per normativa. Es pretén ressaltar la importància del rol de vigilància i prevenció de la seguretat i la salut per a aquells col·lectius amb activitats amb elevada probabilitat d’accidentabilitat. D.4 Responsabilitat sobre la seguretat i la salut de les persones 0-20 Vigilància directa de la seguretat i salut dels treballadors en l’exercici de les seves funcions.. Nivell Descripció Punts 0. No es presenta El lloc de treball valorat no assumeix aquest tipus 0 de responsabilitat. 1. Funcional El lloc té una responsabilitat en funció del seu rol de vigilància i prevenció de riscos o bé la pròpia d'un comandament o responsable d'equips que ha de 10 vetllar per la seguretat i la salut de les persones que els integren. 2. Qualificada Per comandament o responsabilitat directa d'equip que fa obra, instal·lacions o 20 activitats perilloses/insalubres D.4 Página 17 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.5 TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT Aquest subfactor s’ha incorporat per valorar un determinat rol assignat a alguns llocs de treball: el de formar i tutoritzar a d’altres, siguin col·laboradors/ores interns/es o externs/es. Pel què fa als llocs base, s’han de valorar atenent a l’assignació formal d’aquest rol, superant d’aquesta manera la seva tradicional vinculació amb l’antiguitat o la disponibilitat de les persones per assumir-lo. En relació als llocs de comandament, cal valorar-los considerant la inherent funció de traspàs de coneixement d’aquesta tipologia de llocs. Així i per tant, el factor està concebut per a figures tant de referència professional tècnica i/o d’oficialia com pels casos de comandament, essencialment els de caràcter tècnic. D.5 Transferència de coneixement 0-30 Formar i tutoritzar a d'altres com a dipositari/ària d’un coneixement expert. Nivell Descripció Punts El lloc de treball valorat assumeix aquest tipus de responsabilitat, exigible a qualsevol 0. Bàsic 0 d'ells. 1. Orientador/a Transferència de coneixement qualificat en un àmbit de treball. 10 Transferència de coneixement qualificat propi de llocs de treball amb funcions 2. Tutoritzadora 20 analítiques, d'estudi i reflexió d'una certa complexitat teòrica. Transferència de coneixement expert en fòrums especialitzats del sector professional 3. Formadora 30 corresponent al lloc de treball. D.5 Página 18 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. D.6 TRACTAMENT I CUSTÒDIA D'INFORMACIÓ CONFIDENCIAL Aquest subfactor es refereix a la responsabilitat especial d’alguns llocs de treball per l’accés i adequat sigil o discreció, en l’ús d’informació confidencial, entesa com aquella informació institucional o de caràcter personal de la que es disposa en funció del càrrec o del lloc de treball. D.6 Per tractament i custòdia d'informació confidencial 0-30 Responsabilitat per l'accés a informació confidencial, i el sigil i la discreció respecte d'aquesta. Nivell Descripció Punts 0. No es presenta El lloc de treball no assumeix aquest tipus de responsabilitat. 0 Llocs de treball que tenen accés i obligació de secret professional en relació a la informació sobre 1. Alt 10 dades de caràcter personal protegides legalment, però no considerades d'especial protecció. Llocs de treball que tenen accés i obligació de secret professional en relació amb la 2. Restringit - Tècnic informació estratègica característica de la confiança tècnico - professional, o dades 20 pròpies dels drets fonamentals de la persona considerades d'especial protecció. Llocs de treball que tenen accés i obligació de secret professional en relació amb la 3. Restringit - Estatègic 30 informació estratègica característica de la confiança i secret polític. D.6 Página 19 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. E.1 CRITICITAT PER ERRADES Aquest subfactor està relacionat amb el fet d’assumir pressió psicològica per la transcendència, impacte i el grau de subsanabilitat de les errades. S’ha de valorar la casuística habitual, evitant les referències més extremes. E.1. Criticitat per errades 0-20 Valora les conseqüències derivades dels errors i la possibiltat de subsanació. Nivell Descripció Punts 0. No es El lloc de treball no està sotmès a aquest subfactor de forma prou significativa. 0 presenta Els errors humans no intencionats del lloc tenen conseqüències greus per a 1. Mitjana 10 l'organització però, en general, són detectables i subsanables. Els errors humans no intencionats del lloc tenen conseqüències greus per a 2. Alta 20 l'organització o els seus clients i son difícilment detectables i/o subsanables. E.1 Página 20 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. E.2 PRESSIÓ TEMPORAL Aquest subfactor valora l’estrès pel treball estretament vinculat a l’acompliment de terminis de lliurament i la impossibilitat d’ajornar el moment de lliurament. E.2 Pressió temporal 0-20 Valora la pressió psicològica que suposa el treball sotmès a terminis. Nivell Descripció Punts 0. No es El lloc de treball no està sotmès a aquest subfactor de forma prou significativa. 0 presenta Treball vinculat al compliment de terminis (d'execució/lliurament) no ajornables 1. Moderada 10 malgrat que poden ser previstos mitjançant planificació. Treball vinculat al compliment de terminis (d'execució/lliurament) no ajornables que 2. Alta 20 no poden ser previstos mitjançant planificació. E.2 Página 21 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. F.1 ESFORÇ FÍSIC El subfactor es defineix pel treball físic que comporta l’exercici de determinades activitats, com ara pel desplaçament de pesos, per l’adopció de postures forçades, etc. El subfactor s’ha concebut per valorar l’esforç que té lloc de manera quotidiana, és a dir, diàriament o gairebé, no valorant aquells esforços físics que es produeixin de forma ocasional. F.1 Esforç físic 0-20 El subfactor valora el desplaçament de pesos, l'adopció de postures forçades,... en l’exerci de les funcions pròpies del lloc. Nivell Descripció Punts 0. No es El lloc de treball valorat no està sotmès de forma quotidiana a aquesta condició. 0 presenta 1. Marginal L´esfo.ç físic que comporta el restar dret, el desplaçament a peu o en bicicleta i 5 el propi de la càrrega física d'equips o vestimenta feixuga. 2. Apreciable L'esforç físic que comporta el desplaçament de pesos (materials o persones) o 10 les postures forçades, és quotidià, tot i que acostuma a ser una part de la jornada, no superant la meitat d'aquesta. 3. Notable L'esforç físic que comporta el desplaçament de pesos (materials o persones) o 15 les postures forçades, és quotidià i ocupa la major part de la jornada. 4. Intens L'esforç físic que comporta el desplaçament de pesos (materials o persones) o 20 les postures forçades, és quotidià, ocupa la major part de la jornada i és especialment intens. F.1 Página 22 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. F.2 AMBIENT DE TREBALL L’ambient de treball és el subfactor dedicat a valorar l’entorn físic on es realitzen les funcions pròpies del lloc, en funció de les característiques peculiars que el puguin fer dur o especialment desagradable. La gradació del subfactor es desplega a partir del tipus de condició ambiental desagradable o insalubre, així com del temps aproximat d’exposició a aquesta condició. F.2 Ambient de treball 0-10 El subfactor valora l’entorn físic on es realitzen les funcions pròpies del lloc, en funció de les característiques peculiars que el puguin fer dur o especialment desagradable Nivell Descripció Punts 0. Confortable El lloc de treball valorat no està sotmès a aquesta condició. 0 1. Regular L'ambient de treball es caracteritza per condicions climàtiques dures (de 5 temperatura, humitat o lluminositat) i/o per condicions desagradables (de brutícia i males olors) tot i que acostuma a presentarse només una part de la jornada, no superant la meitat d'aquesta. 2. Dur L'ambient de treball es caracteritza per condicions climàtiques dures (de 10 temperatura, humitat o lluminositat) i/o per condicions desagradables (de brutícia i males olors) durant la major part de la jornada. F.2 Página 23 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. F.3. SOROLL I VIBRACIONS El subfactor està concebut per donar valor a aquells llocs de treball sotmesos a soroll i/o a vibracions. F.3 Soroll i vibracions 0-10 El subfactor està concebut per donar valor a aquells llocs de treball sotmesos a soroll i/o a vibracions de manera significativa. Nivell Descripció Punts 0. Absents El lloc de treball valorat no està sotmés a aquesta condició. 0 1. Apreciables El lloc de treball està sotmès, quotidianament, a sorolls i/o vibracions de 5 moderada intensitat. 2. Forts El lloc de treball està sotmès, quotidianament, a sorolls i/o vibracions de 10 marcada intensitat. F.3 Página 24 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G - Dedicació GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.1 Atenció directa intensiva G.1 Atenció directa intensiva S’atribueix a les dotacions de llocs de treball del grup C sense comandament que tenen assignades funcions d’atenció directa intensiva a OAC, atenció al contribuent de l’IMH, OMIC, CSS, PIAD, SARA, l’Oficina de Prestacions Econòmiques de l’IMSS, als frontals de les oficines d’habitatge, atenció i gestió usuaris IMHAB, Troballes i OIT. Nivell Descripció 1 Plus atenció directa intensiva en Oficina de troballes i OIT. Grup C Plus atenció directa intensiva CSS, EAIA, PIAD, SARA, frontals de les oficines d’habitatge, atenció i gestió 2 usuaris IMHAB i Oficina de prestacions econòmiques. Grup C 3 Plus atenció directa intensiva en OAC, atenció al contribuent de l’IMH i OMIC. Grup C G.1 Página 26 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.2 Menyscapte G.2. Menyscapte Menyscapte: s’atribueix a les dotacions de llocs de treball que requereixin en el desenvolupament de la seva activitat la manipulació d'efectius amb valor econòmic (com targetes de transport, diners per dietes, o d'altres) o valors dipositats als serveis d’hisenda (menyscapte de caixa d’hisenda). Nivell Descripció Maneig i custòdia d'efectius amb valor econòmic, com targetes de 1. Menyscapte de diners transport, diners per dietes, o d'altres 2. Menyscapte caixa hisenda Responsabilitat per quadrament de caixa G.2 Página 27 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.3 Perillositat G.3. Perillositat S’atribueix a les dotacions de llocs de treball que exigeixen la prestació regular d’activitats d’especial o clara perillositat o toxicitat. Es diferència la Perillositat en llocs de treball de categories laborals o funcionarials de l’escala d'administració especial de les classes tècnica superior, mitjana i auxiliar, de la Perillositat de Cossos Especials de les de les classes de Guàrdia Urbana i SPEIS (incloent-hi els llocs de TM en Infermeria del SPEIS i exceptuant els llocs de TM SPEIS i TS SPEIS). Nivell Descripció L'activitat del lloc implica risc de patir danys, en general de caràcter lleu, els quals 1. Perillositat no comporten hospitalització, baixa de llarga durada o intervenció quirúrgica. L'activitat del lloc implica risc de patir danys, en general de caràcter greu (que 2. Perillositat cossos especials poden comportar hospitalització i/o baixa de llarga durada i/o intervenció quirúrgica). G.3 Página 28 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G. 4 Festivitat El subfactor valora la penalitat que comporta per a l'ocupant haver de treballar durant els dissabtes, els diumenges i els dies festius. G.4. Festivitat S’atribueix a les dotacions de llocs de treball que requereixin de manera regular durant l’any el desenvolupament parcial de la seva activitat en dies festius. Nivell Descripció 1 Per a mitjanes anuals d'1 a 5 festius 2 Per a mitjanes anuals de 6 a 10 festius 3 Per a mitjanes anuals d'11 a 15 festius 4 Per a mitjanes anuals de 16 a 20 festius 5 Per a mitjanes anuals de 21 a 25 festius 6 Per a mitjanes anuals de 26 a 30 festius 7 Per a mitjanes anuals de 31 a 35 festius 8 Per a mitjanes anuals de més de 36 festius 9 Aplicació específica GU 10 Aplicació específica SPCPEIS 11 Aplicació específica Unitat C de la GU 12 Aplicació específica Unitat D de la GU Canvi de festius per feiners 13 Torn mati i tarda 14 Torn de nit G.4 Página 29 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.5 Nocturnitat El subfactor valora la penalitat que comporta el treball en horari de nit. G.5 Nocturnitat S’atribueix a les dotacions de llocs de treball que requereixin de manera regular durant l’any el desenvolupament parcial de la seva activitat en horari de nit (considerat entre les 22h i les 6h). Nivell Descripció 1 Per a mitjanes diàries de 2 hores 2 Per torn de tarda encavalcat de GU 3 Per a mitjanes diàries entre 2 i 4 hores 4 Per a mitjanes diàries entre 2 i 4 hores i unitat D (aplicació a GU i SPCPEIS) 5 Per a mitjanes diàries entre 4 i 6 hores 6 Per a mitjanes diàries entre 4 i 6 hores (aplicació a GU i SPCPEIS) 7 Per a mitjanes diàries superiors a 6 hores 8 Torn nit GU amb lliurança suplementària 9 Torn de nit sense lliurança complementària i Unitat C 10 Aplicació específica torns del SPCPEIS G.5 Página 30 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.6 Desplaçament G.6 Desplaçament S’atribueix a les dotacions de llocs de treball ubicades en centres de treball no coberts per la xarxa urbana de transports, així com, de manera específica, per a les dotacions ocupades per personal amb minusvalidesa, quan el corresponent transport urbà utilitzable per al trasllat al seu centre de treball no disposi de mesures d’accessibilitat adequades. Nivell Descripció Desplaçament a ubicacions que no estan cobertes per la xarxa urbana Desplaçament de transports. G.6 Página 31 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.7 Emergències socials G.7 Emergències socials Factor que retribueix l’exigència de manera regular d’una disponibilitat fora de la seva jornada per activar-se en cas d’emergències de ciutat. S’entén com a emergències socials tota amenaça, situació catastròfica o contingència greu, de caràcter natural o excepcional, que pugui suposar un estat de risc o perill greu per a la convivència ciutadana, per a les persones o per als béns. En aquesta situació tota la plantilla que percep el plus d’emergències socials estarà obligada a posar-se en contacte per qualsevol mitjà amb els seus caps i personar-se a la seva unitat si s’escau i es posarà a disposició del comandament corresponent. En aquest sentit, tota la plantilla està obligada a facilitar i actualitzar les seves dades personals, adreça i telèfon de contacte. Nivell Descripció El lloc exigeix de manera regular una disponibilitat fora de la seva Emergències socials jornada per activar-se en cas d’emergències de ciutat G.7 Página 32 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.8 Disponibilitat G.8 Disponibilitat S’atribueix a les dotacions de llocs de treball de la Guàrdia Urbana que estiguin integrades a les unitats C i D i protecció i exigeixin de manera regular una disponibilitat obligada fora de la seva jornada per activar-se en cas de necessitats del servei; i a les dotacions de llocs de treball assignades a la flota de vehicles, que exigeixen de manera regular una disponibilitat flexible de la seva jornada per donar servei a l’Alcaldia i Tinències. Nivell Descripció 1 Disponibilitat conductors d’Alcaldia i Tinències 2 Disponibilitat unitats C i D GU G.8 Página 33 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G.9 Funcions complementàries de la Guàrdia Urbana i SPEIS G.9 Funcions complementàries de la Guàrdia Urbana S’atribueix a les dotacions de llocs de treball de sergent/a de la Guàrdia Urbana; que realitzin la funció de cap de torn, brigada o servei; i a les dotacions de caporal/a que realitzen la funció de cap d’equip. També incorpora les dotacions de la Guàrdia Urbana que presten serveis de protecció de càrrecs, per les condicions i tipologia del servei. S’atribueix a les dotacions de llocs de treball de cap de guàrdia que requereixin de manera regular el trencament horari per a la realització de les guàrdies; de llocs de treball de sotsoficial, que requereixin de manera regular el trencament horari de la seva jornada per coordinar els parcs; i a les dotacions de llocs de treball de sotsoficial, que requereixin de manera regular el trencament horari de 16 guàrdies de la seva jornada per treballar en jornada de 8 hores; i per als llocs de cap d’unitat de l’SPEIS que requereixin de manera regular el trencament horari de la seva jornada per la realització d’un màxim de 360 h anuals en concepte de guàrdies de nivell 4 i 5; i per als sergents que realitzin la funció de cap de torn en les seves guàrdies i de caporals que realitzen les de cap d’equip. Nivell Descripció 1 Sergent cap de torn, brigada o servei 2 Caporal cap d’equip 3 Complement unitat de protecció 4 Trencament de jornada de sotsoficial/a 5 Trencament de jornada de sergent/a 6 Trencament de jornada de caporal/a 7 Trencament de jornada de bomber/a 8 Trencament de jornada de TM Infermeria SPCPEIS 9 SPEIS - Cap de parc 10 SPEIS - Cap d’unitat 11 SPEIS - Cap de torn 12 SPEIS - Distribució de jornada G.9 Página 34 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G10 - Manteniment acreditació submarinista (SPEIS) G10 - Manteniment acreditació submarinista (SPEIS) S’atribueix a les dotacions operatives de les categories de l’SPEIS que desenvolupen tasques de submarinista, per tal de compensar el temps que destinen, fora del seu horari laboral, al manteniment de la seva titulació oficial. Nivell Descripció 1 Manteniment de l'acreditació de submarinista G.10 Página 35 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G11 - Desgast instrument G11 - Desgast instrument S’atribueix a les dotacions de llocs de treball de la Banda Municipal que requereixin l’ús d’un instrument musical de propietat. Nivell Descripció 1 Desgast instrument tipus 1 2 Desgast instrument tipus 2 3 Solista banda G.11 Página 36 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G12 - Direcció escoles bressol G12 - Direcció escoles bressol S’atribueix a les dotacions de llocs de treball de direcció d’escola bressol en funció del nombre de grups i d’acord amb la normativa d’aplicació. Nivell Descripció 1 8 grups 2 9 grups 3 10 grups G.12 Página 37 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G13 - Direcció de mercats G13 - Direcció de mercats S’atribueix a les dotacions rotatives de llocs de treball de direcció de mercats municipals en funció de la complexitat temporal o estructural de l’equipament. Nivell Descripció 1 Direccions tipus 1 2 Direccions tipus 2 3 Direccions tipus 3 4 Direccions tipus 4 5 Direccions tipus 5 G.13 Página 38 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G14 - Plena Dedicació G14 - Plena Dedicació Dedicació grup A, C i E. S’atribueix a les dotacions de llocs de treball que requereixen de manera freqüent una jornada superior a la establerta amb caràcter general, i que no permet la compatibilitat de l’ocupant. Aquest complement no és d’aplicació a les dotacions dels tipus de lloc de Gerència i Direcció que l’integren al seu complement específic ni tampoc és d’aplicació als llocs operatius de la GU i SPEIS. Nivell Descripció 1 Subgrup A1 2 Subgrup A2 3 Subgrup C1 4 Subgrup C2 5 Subgrup E G.14 Página 39 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G15 - Intervenció social G15 - Intervenció social S’atribueix a les dotacions de llocs tècnics sense comandament que realitzen intervenció social, assignades a CSS, EAIA, PIAD i SARA. Nivell Descripció 1 Complement intervenció social CSS, EAIA, PIAD i SARA. Grup A G.15 Página 40 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G16 - Intervenció d'habitatge G16 - Intervenció d'habitatge S’atribueix a les dotacions de llocs tècnics sense comandament que realitzen intervenció en les oficines d’habitatge de l’IMHAB. Nivell Descripció 1 Complement intervenció habitatge. Grup A G.16 Página 41 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G17 - Inspecció G17 - Inspecció S’atribueix a les dotacions de llocs de treball sense comandament que tenen assignades la resolució d’expedients d’inspecció. Nivell Descripció 1 Complement inspecció . Grup C 2 Complement inspecció . Grup A G.17 Página 42 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. G18 - Servei de Bens i Servei de Cadastre G18 - Servei de Bens i Servei de Cadastre S’atribueix a les dotacions de llocs de treball del grup C, sense comandament, assignades al Servei de Bens i Servei de Cadastre de l’Institut Municipal d’Hisenda. Nivell Descripció 1 Complement Servei de Bens i Servei de Cadastre. Grup C G.18 Página 43 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 5 d’octubre del 2022 CSV: abf1-fa98-1ab9-75b3 ACORD DEL CONSELL MUNICIPAL (143/2022) de 30 de setembre de 2022, d'aprovació del Manual de Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Barcelona. H. Incompatibilitat Es valora la condició que suposa la impossibilitat per exercir qualsevol altra activitat, pública o privada, per a determinats llocs de treball. A diferència de la resta de factors en els quals s’assigna puntuació, en aquest cas només s’assignen nivells que a posteriori requeriran un tractament retributiu diferenciat de la resta de factors. Cal assenyalar que únicament s’ha de valorar aquest factor quan hi hagi una assignació explícita i formal al lloc de treball. H. Incompatibilitat Es valora la condició que suposa la impossibilitat per exercir qualsevol altra activitat, pública o privada. Nivell Descripció 1. Incompatibilitat La condició d'incompatibilitat determinada per la normativa. parcial/legal 2. Incompatibilitat/ Quan respecte al lloc de treball s'ha prescrit una prohibició explícita i formal per part Exclusivitat de l'organització d'exercir qualsevol altra activitat, pública o privada, fins i tot les compatibles, a excepció de les activitats docents universitàries a temps parcial. H Página 44