Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Introducció Perfil sociodemogràfic Planificació del viatge Caracterísques del viatge Metodologia Resum exlicau Contractació del Acvitats a la desnació viatge: Transport Contractació del viatge: Allotjament Despesa per persona Valoració Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Distribució sobre el total de la Desnació Distribució sobre el total del territori Barcelona ciutat Barcelona regió Nota: Les preguntes de sostenibilitat de 43,3% 40,8% 44,7% 51,9% les quals s'agafa la mostra per la 61,4% realització de l'informe només es van dur a terme entre els mesos de març i 11,5% 11,4% 10,4% 10,7% juliol del 2021. És per aquest mou que 9,6% en la representació de la distribució 56,7% 59,2% mensual d'aquest perfil de turista només 55,3% 48,1% apareixen aquests mesos concrets. 38,6% Març Abril Maig Juny Juliol Març Abril Maig Juny Juliol Una persona sostenible és aquella que cerca sasfer les necessitats de la generació actual sense comprometre les necessitats de les generacions futures. El viatger compromès amb la sostenibilitat, a més, està disposat a pagar un suplement per aquests serveis i té en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir la seva desnació. Es tracta d'un perfil que suposa el 10,8% del total dels turistes de la Desnació Barcelona, el qual es distribueix de manera uniforme al llarg de l’any. Així mateix, tal com podem observar en l’anàlisi per territoris el visitant compromès amb la sostenibilitat és un perfil de viatger que trobem tant a la ciutat de Barcelona com a la Regió. Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona El turista compromès amb la sostenibilitat a la Desnació Barcelona ha estat el d’una persona de 35,8 anys, que resideix a l’Estat Espanyol (55,5%), que ha viatjat per oci (58,0%) i que ja havia visitat el municipi anteriorment (72,5%). Si analitzem el perfil total de viatgers que visiten la Desnació Barcelona, aquest és el d’una persona de 37,2 anys, que resideix a l’Estat Espanyol (51,3%), que ha viatjat per oci (62,9%) i que ja havia visitat el municipi anteriorment (61,9%). Per tant, si comparem els dos perfils, veiem com en el perfil del turista compromès amb la sostenibilitat destaquen més els viatgers nacionals i els repedors. A l’hora de planificar el viatge, els dos perfils de turistes es guien tant per la informació que troben en pàgines web (54,2% vs 56,5%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (29,3% vs 24,4%) i realitzen tant la compra del transport d’arribada com la contractació de l’allotjament a través de la web de la companyia (63,5% i 42,1% vs 69,6% i 41,6%, respecvament). Tot i que l’hotel i les cases parculars predominen com a pus d’allotjament en els dos perfils de turistes (53,0% i 19,7% vs 58,2% i 15,4%) en el perfil de turistes compromesos amb la sostenibilitat veiem un augment del 56,8% de turistes allotjats en càmpings (13,8% vs 8,8%). No observem diferències entre l’estada mitjana, 4,8 nits en els dos perfils. Al mateix succeeix amb el mitjà de transport d’arribada on tot i que el vehicle propi i l’avió són els principals mitjans d’arribada (39,7% i 36,2% vs 34,7% i 44,3%) veiem un augment del 16,6% dels que ho han fet tren (18,3% vs 15,7%). Tampoc observem grans diferències en l’ancipació de la reserva (51,6% vs 47,9% durant l’úlma setmana). La despesa mitjana del mercat sostenible és inferior al del total de la Desnació Barcelona (49,64 € per persona i nit vs 57,50 € per persona i nit, el que suposa una diferència del -13,7%). Tot i aquesta diferència els dos mercats desnen la major part de la seva despesa en menjar i beguda. Finalment, tant els turistes compromesos amb la sostenibilitat com els generals, valoren posivament tots els aspectes del municipi de pernoctació atorgant una nota semblant al conjunt d’aquest municipi de desnació (8,75 vs 8,58) i realitzen principalment les mateixes acvitats durant la seva visita, degustar gastronomia (86,2% vs 85,9%) i realitzar passejades tranquil·les i de relaxació (83,6% vs 83,5%). Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Sexe Estudis Situació laboral Compte propi 38,8% 61,2% 6,1% Obligatoris no finali… 1,3% Compte d’altri 1,0% Obligatoris 3,8% 10,7% 20,8% 0,9% 14,4% Jubilat/ada / Pensio… Dona Home Secundaris generals 2,6% Aturat/ada 61,5% 16,0% Secundaris professi… Tasques de la llar Edat Universitaris 60,1% Estudiant Ns/Nc 2,0% Ns/Nc 6,6% 18-24 anys 20,0% 25-34 anys 18,5% 35-44 anys 35,8 45-54 anys 55-64 anys 20,9% 32,0% 65 anys o més El viatger compromès amb la sostenibilitat que visita la Desnació Barcelona és majoritàriament un home (61,2%), de 35,8 anys, resident a la resta d'Europa (40,0%), a Origen Catalunya (29,1%) i a la resta d’Espanya (26,4%), que ha cursat estudis universitaris (61,5%) i treballa com assalariat (60,1%). 29,1% 26,4% 40,0% Catalunya Resta d'Espanya Resta d'Europa Resta del món Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Desnacions alternaves Mous d'elecció Fonts d'informació Cap 65,5% La proximitat / Comoditat- ubicació … 15,1% Pàgines Web 54,2% Altres Catalunya 8,4% Es bonic, li agrada 12,5% Família, amics, coneguts 29,3% Altres Espanya 7,3% Ja ho coneix / Sempre venen / Feia t… 12,3% No va consultar cap font d’informació 15,6% Costa Brava 4,9% Visitar amics i/o familiars 11,4% Xarxes Socials i/o Blogs 8,0% Altres països 4,1% Preu 10,1% Una organització 5,8% Madrid 3,6% Li agrada la platja / El mar 9,1% Agències de viatge, Tour Operators 2,2% Barcelona ciutat 2,3% Li agrada l'allotjament 8,1% Guies o llibres de viatge 1,8% Costa Daurada 2,2% Perquè algú del grup mai hi ha estat 7,3% Altres 0,6% Altres Itàlia 2,1% Educació / Formació 6,9% Mitjans de comunicació 0,5% Lisboa 1,5% Ns/Nc 0,4% 0% 10% 0% 50% % 0% 50% Pàgines Web Xarxes socials /o blogs Booking 31,5% A l’hora de planificar el viatge, aquest perfil de turista no es planteja cap Ns/Nc 14,7% Instagram 57,9% altra desnació alternava del municipi a on pernocta (65,5%), guiant-se Municipal websites 10,9% Facebook 31,7% tant per la informació que troba en pàgines web (54,2%), essent Booking la Google / Googlemaps 8,9% més usada, com per la informació facilitada pels seus amics i familiars Webs concretes d'hote… 7,2% Altres xarxes socials 12,7% Altres webs d'emprese… 6,4% (29,3%). Així mateix, la majoria d'aquests turistes que no han vingut a la Tripadvisor 5,6% Youtube Desnació per mous professionals, ho han fet per la proximitat, perquè els 6,4% Renfe 4,1% hi agrada el municipi i perquè ja coneixien el municipi de pernoctació. Altres webs d'agències… 3,5% Ns/Nc 3,2% Altres 3,1% 0% 20% 40% 0% 50% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Transport d'arribada Contractació del transport Internet amb la companyia 63,5% Internet amb TTOO, AAVV o altres 14,8% El vehicle propi, l'avió i el tren 2,7% Vehicle propi Altres canals amb la companyia 11,5% són els mitjans de transport 3,1% 18,3% Avió Viatge organitzat per l’empresa 5,0% més ulitzats pel perfil de 39,7% No ha contractat (és pròpia) Tren 2,2% viatgers compromesos amb la Altres canals TTOO, AAVV o altres 1,3% Autobús / Autocar sostenibilitat per arribar a la 36,2% Ns/Nc 1,0% Altres Desnació Barcelona (39,7% i Altres 0,4% 36,2%, 18,3%, respecvament). Viatge organitzat altra organització 0,3% Aquells que han optat per no 0% 50% emprar un mitjà de transport Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o altres propi, l’han contractat Webs de companyies aèries 17,7% majoritàriament a través de la Vueling 21,5% Vueling 11,8% web de la companyia de Ryanair 11,7% transport (63,5%), essent Renfe 20,8% Skyscanner 11,0% Vueling, Renfe i webs de Booking 5,9% Webs de companyies aèries 18,6% Go euro - omio 5,9% companyies aèries les més Google / Googlemaps 5,9% emprades. Ryanair 13,0% Ns/Nc 5,0% Altres webs de mitjans de… 11,6% Altres webs d'empreses d… 3,6% Kayak 3,6% 0% 20% 0% 10% 20% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Tipus d'allotjament Contractació de l'allotjament Internet amb la companyia 42,1% La majoria d'aquests viatgers de Hotel/ Apart-hotel 3,6% Internet amb TTOO, AAVV o altres 29,6% la Desnació Barcelona s’han Casa parcular 7,8% Altres canals amb la companyia 17,5% allotjat en un hotel, seguits dels Camping 13,8% qui ho han fet a cases d’amics i Viatge organitzat per l’empresa 6,5% 53,0% Apartament turís… familiars i càmpings (53,0%, 19,7% Alberg juvenil / H… Altres canals TTOO, AAVV o altres 2,0% 19,7% i 13,8%, respecvament). Altres Ns/Nc 1,6% Aquells que els ha calgut Turisme rural Viatge organitzat altra organització 0,7% contractar l’allotjament, ho han 0% 20% 40% fet majoritàriament a través de la Ancipació de la reserva Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o web de la companyia (42,1%), altres essent webs concretes d'hotels i 39,3% càmpings i Booking les més Webs concretes d'hote… 37,0% emprades. Finalment, Booking 35,2% l’ancipació de la reserva s’ha Booking 73,4% realitzat principalment la darrera 19,2% Airbnb 9,5% setmana abans d’arribar al 14,1% 12,3% Altres webs d'emprese… 7,6% Airbnb 14,7% municipi de desnació (39,3%). 6,1% 6,2% 2,7% Hoteles.com 3,4% El La Quinze Darrer Entre 1 3 Ns/Nc mateix darrera dies mes i 3 mesos dia setm… abans mesos o més 0% 20% 40% 0% 50% % Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Mou Estada Repebilitat 17,6% 16,8% 58,0% 22,1% 19,9% Estada mitjana de 4,8 nits 12,8% 3,4% 1a visita 27,5% Oci Personal o altres Professional 7,7% 2a visita 47,2% 3a visita 4,3% 3,9% 11,6% 2,2% 4a visita o més 1,1% 1,2% 0,3% 1,0% 10,3% Ns/Nc El turista compromès amb la sostenibilitat és una persona que visita la Desnació Barcelona majoritàriament per mous d’oci Acompanyants Tranport intern ulitzat (58,0%) i que ja coneixia prèviament el Parella 42,0% municipi de pernoctació (72,5%). A peu / Passejant 59,6% Sol 29,3% Acostuma a estar una mitjana de 4,8 Amics 15,1% Metro 26,9% nits al municipi de pernoctació, Fills menors d’edat 14,6% Cotxe privat 19,2% normalment o ve amb parella (42,0%) Altres familiars adults 7,4% o en solitari (29,3%) o amb amics Companys de feina 6,6% Taxi 16,6% (15,1%) i es desplaça pel municipi a Fills adults 3,4% Autobús 8,9% peu (59,6%) o en metro (26,9%). Altres familiars menors 2,7% Cotxe de lloguer Grup organitzat 5,3% 0,6% 0% 20% 40% 0% 20% 40% 60% 1 nit 2 nits 3 nits 4 nits 5 nits 6 nits 7 nits 8 nits 9 nits 10 nits 11 nits 12 nits 13 nits 14 nits 15 nits 16 nits 17 nits 18 nits 19 nits Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Acvitats realitzades Turistes que fan una excursió Degustar gastronomia / Anar de restaur… 86,2% Passejades tranquil·les i relax 83,6% Anar a la platja 17,9% 66,5% Els turistes compromesos amb la sostenibilitat que visiten la Compres o Shopping 54,8% Desnació Barcelona acostumen Visites culturals 48,7% Lloc visitants a Barcelona ciutat tant a anar a restaurants (86,2%) i Visitar amics i/o familiars 40,7% realitzar passejades tranquil·les per Ecoturisme/ Espais Naturals 38,6% La Rambla 87,0% relaxar-se (83,6%), com a visitar la Acvitats a l'aire lliure o outdoor Front litoral / Barceloneta / Platges / Port 84,8% 34,2% Rambla (87,0%), la zona maríma Plaça Catalunya i Pg de Gràcia 83,7% Treball / Negocis 28,7% (84,8%) i la Plaça Catalunya / Sagrada Família 77,2% Passeig de Gràcia (83,7%) durant la Sorr de festa / de nit 23,0% Barri Gòc 76,1% seva estada a la Desnació Acvitats esporves com a parcipant 18,8% Montjuïc / Fonts / Plaça Espanya 63,0% Barcelona. A més a més, el 17,9% Anar a concerts o fesvals de música, te… 7,7% Park Güell 58,7% d'aquests turistes, han fet alguna Acvitats esporves com a espectador 7,3% Fira Gran Via 25,0% excursió fora del seu municipi de Enoturisme 6,7% pernoctació durant la seva estada. Tibidabo 22,8% Altres 2,0% Les Glòries 20,7% Piscina 1,4% Parc del Forum 18,5% 0% 50% 100% 0% 50% 100% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Aquest perfil de turista durant la 122,01 € (anada i tornada) seva visita a la Desnació Barcelona ha ngut una despesa Distribució de la despesa durant l'estada per mitjana en transport d’anada i persona/nit tornada de 122,01 € per persona, sent la despesa en allotjament de 2,3% 39,84 € per persona i dia i la Menjar i beure 9,8% Compres d'estada de 49,64 € per persona i 11,7% Transport intern nit. Si analitzem la seva despesa 39,84 € (per dia) 17,5% 58,6% Entreteniment durant l'estada, veiem com més de Altres la meitat d’aquesta s’ha desnat a menjar i beguda (58,6%), seguida, en aquest ordre, de les compres, del transport intern i de l'entreteniment. 49,64 € (per nit) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Valoració sobre diferents aspectes del municipi (eix Esquerra) i NPS (eix dret) 10,0 100 76 50 61 59 52 50 46 45 38 38 37 37 37 5,0 26 24 23 23 22 19 16 0 14 3 -1 -50 9,22 8,83 8,75 8,66 8,62 8,51 8,53 8,37 8,29 8,41 8,29 8,31 8,20 8,03 7,98 7,86 8,29 8,08 8,15 7,85 7,22 7,04 0,0 -100 ura ra ipi tat nt ma ral nt nal ció 19) ipi os eja ció et lic es me e’s oll nt itect r Cultu c uni bili me Cli atu ime rso ra id- nic ç n b g r e M ma tja r t a n n e au v e e v e p t o ter pú lat ris ou So m rqu n s ral i a Allo or ret at Re a (c al m u om N nno In rt o P a t e tu r m arc A ne ter En Ent ret àri s C I xió a p d e p e àc gu it ccé n a ne Trans p a G n cines ts ta a d' ció Car Se a l t a at s ció i e co ó i o fi cu fer ifi O Valor ret za t d ci d u Seg nyalit a a b e ualit m S Q Inform a ones rs pe ilita t ib ccess A El turista compromès amb la sostenibilitat que visita la Desnació Barcelona, tot i valorar posivament tots els aspectes del municipi de pernoctació, se sent principalment atret per l’arquitectura, per la cultura i pel caràcter i amabilitat de la gent (9,22, 8,83 i 8,66, respecvament) i valora el conjunt d’aquest municipi de desnació amb un 8,75. En canvi, si hi ha alguns aspectes que es poden destacar per una valoració més discreta que la resta, aquests són l’accessibilitat per a persones amb dificultats per moure's, el soroll i l’oferta d’aparcament (7,85, 7,22 i 7,04, respecvament). Valoracions (Escala del 0 al 10) NPS (Escala del -100 al 100) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Destinació Barcelona Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Informe realitzat a parr dels resultats obnguts de l’enquesta de perfil del turista a la Desnació Procediment de mostreig: Barcelona 2021. •Barcelona ciutat: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (mesos de visita: de març a juliol) i per Base: turistes que han visitat la Desnació Barcelona que estarien disposats a pagar més d’un conglomerats (dies de la setmana i punts d’enquestació). L’afixació és proporcional per mes de 10% per un servei sostenible i que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora l’any i, dins de cada mes, fixa per dia i per lloc d’enquestació. d’escollir una desnació. •Barcelona regió: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (encreuament dels mesos de visita Les caracterísques de l’enquesta són: amb les comarques) i per conglomerats (municipis). L’afixació és fixa per cadascuna de les comarques i, dins de cada comarca, fixa per alguns municipis d’interès i proporcional a la Mètode: entrevista personal realitzada amb suport informàc (sistema CAPI). demanda per mesos. Univers: turistes de 18 anys i més que han pernoctat entre 1 i 28 nits a la Desnació Barcelona Mostra: en els mesos de març a juliol de 2021 en qualsevol pus d’allotjament que no sigui una segona residència o un creuer, que estarien disposats a pagar més d’un 10% per un servei sostenible i •Desnació Barcelona: 468 entrevistes que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir una desnació. •Barcelona ciutat: 194 entrevistes Àrees geogràfiques: •Barcelona regió: 274 entrevistes •Desnació Barcelona: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona. Ponderació: S’ha ponderat per tal que la mostra sigui representava del turisme a la Desnació Barcelona respectant la ponderació interna de les dues zones (Barcelona ciutat i Barcelona •Barcelona ciutat: comprèn el municipi de Barcelona. regió). En la Desnació, Barcelona ciutat té un pes del 54,96% i Barcelona regió del 45,04%. •Barcelona regió: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona, a excepció del municipi de Barcelona. Error mostral per al conjunt de la mostra: •Desnació Barcelona: ±4,81% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona ciutat: ±7,04% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona regió: ±6,43% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 info@observatoriturisme.barcelona hps://www.observatoriturisme.barcelona hps://linkedin.com/company/observatori-turisme-barcelona