Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Introducció Perfil sociodemogràfic Planificació del viatge Caracterísques del viatge Metodologia Resum exlicau Contractació del Acvitats a la desnació viatge: Transport Contractació del viatge: Allotjament Despesa per persona Valoració Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Distribució sobre el total de la Desnació Distribució sobre el total del territori Barcelona ciutat Nota: Les preguntes de sostenibilitat de les quals s'agafa la mostra per la realització de l'informe només es van dur a terme entre els mesos de març i 56,7% 59,2% 9,8% 10,2% 10,4% 55,3% 9,6% 9,6% juliol del 2021. És per aquest mou que 48,1% en la representació de la distribució 38,6% mensual d'aquest perfil de turista només apareixen aquests mesos concrets. Març Abril Maig Juny Juliol Març Abril Maig Juny Juliol Una persona sostenible és aquella que cerca sasfer les necessitats de la generació actual sense comprometre les necessitats de les generacions futures. El viatger compromès amb la sostenibilitat, a més, està disposat a pagar un suplement per aquests serveis i té en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir la seva desnació. Es tracta d'un perfil que suposa el 9,9% del total dels turistes de Barcelona ciutat, el qual es distribueix de manera uniforme al llarg de l’any. Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona El turista compromès amb la sostenibilitat a Barcelona ciutat ha estat el d’una persona de 30,2 anys, que resideix a fora d’Espanya (62,4%), que ha viatjat per oci (54,6%) i que ja havia visitat la ciutat anteriorment (73,2%). Si analitzem el perfil total de viatgers que visiten Barcelona ciutat, aquest és el d’una persona de 32,6 anys, que resideix a fora d’Espanya (66,3%), que ha viatjat per oci (63,1%) i que ja havia visitat la ciutat anteriorment (61,1%). Per tant, si comparem els dos perfils, veiem com en el perfil del turista compromès amb la sostenibilitat destaquen els viatgers internacionals i els repedors. A l’hora de planificar el viatge, els dos perfils de turistes es guien tant per la informació que troben en pàgines web (59,8% vs 62,2%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (37,6% vs 29,5%), realitzen la compra del transport d’arribada a través de la web de la companyia (71,9% vs 74,5%) i la contractació de l’allotjament tant a través d'una pàgina web amb TTOO, AAVV o altres com amb la web de la companyia (49,2% i 43,5% vs 49,2% i 42,3% respecvament). L’hotel i les cases parculars predominen com a pus d’allotjament en els dos perfils de turistes de la ciutat (46,9% i 30,9% vs 52,3% i 13,9%). No observem diferències entre l’estada mitjana, 5,1 nits en els dos perfils. Tot i que l’avió ha estat el principal mitjà de transport d’arribada a la ciutat (56,2% vs 62,8%) veiem un augment del 15,2% dels que ho han fet en tren (22,7% vs 19,7%). En aquest cas, si que observem un augment dels turistes compromesos amb la sostenibilitat que redueixen l’ancipació de la reserva (50,4% vs 44,5% durant l’úlma setmana). La despesa mitjana del mercat sostenible és inferior al del total de Barcelona ciutat (59,80 € per persona i nit vs 71,87 € per persona i nit, el que suposa una diferència del -16,8%). Tot i aquesta diferència els dos mercats desnen la major part de la seva despesa en menjar i beguda. Finalment, tant els turistes compromesos amb la sostenibilitat com els generals, valoren posivament tots els aspectes del municipi de pernoctació atorgant una nota semblant al conjunt d’aquest municipi de desnació (8,95 vs 8,69), realitzen principalment les mateixes acvitats durant la seva visita, degustar gastronomia (92,2% vs 92,4%) i realitzar passejades tranquil·les i de relaxació (80,4% vs 85,1%) i visiten els mateixos indrets de la ciutat. Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Sexe Estudis Situació laboral 42,8% 57,2% 0,5% Obligatoris no finali… 1,5% Compte propi 14,9% 1,0% Obligatoris 16,0% 21,1% Compte d’altri 0,5% Dona Home 8,2% Secundaris generals 0,5% Jubilat/ada / Pensio… Secundaris professi… Aturat/ada Edat 74,7% Universitaris 55,7% Estudiant Ns/Nc Ns/Nc 2,6% 7,2% 0,5% 18-24 anys 29,4% 13,9% 25-34 anys 35-44 anys 30,2 45-54 anys 55-64 anys 46,4% 65 anys o més El viatger compromès amb la sostenibilitat que visita Barcelona ciutat és majoritàriament Origen un home (57,2%), de 30,2 anys, resident a la resta d'Europa (56,2%) i a la resta d’Espanya (30,4%), que ha cursat estudis universitaris (74,7%) i treballa com assalariat (55,7%). 7,2% 30,4% 56,2% 6,2% Catalunya Resta d'Espanya Resta d'Europa Resta del món Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Desnacions alternaves Mous d'elecció Fonts d'informació Cap 67,5% Visitar amics i/o familiars 16,9% Pàgines Web 59,8% Altres Espanya 9,8% Es bonic, li agrada 16,1% Família, amics, coneguts 37,6% Altres països 6,2% Educació / Formació 9,7% Xarxes Socials i/o Blogs 12,9% Madrid 6,2% Ja ho coneix / Sempre venen / Feia t… 9,7% No va consultar cap font d’informació 11,3% Altres Itàlia 3,1% La proximitat / Comoditat- ubicació … 9,7% Guies o llibres de viatge 3,6% Lisboa 2,6% Perquè algú del grup mai hi ha estat 9,7% Una organització París 2,1% 2,1% Preu 9,7% Altres França 1,5% Agències de viatge, Tour Operators 1,5% Disponibilitat / Accés 8,9% Grècia 1,5% Mitjans de comunicació Li agrada la platja / El mar 1,0% 7,3% Costa Brava 1,0% Altres 1,0% 0% 10% 20% 0% 50% % 0% 50% Pàgines Web Xarxes socials /o blogs Booking 25,9% A l’hora de planificar el viatge, aquest perfil de turista no es planteja cap Instagram 52,0% Ns/Nc 19,8% altra desnació alternava a Barcelona ciutat (67,5%), guiant-se tant per la Webs municipals 15,5% Facebook 32,0% informació que troba en pàgines web (59,8%), essent Booking la més usada, Google / Googlemaps 9,5% com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (37,6%). Així Tripadvisor 7,8% Altres xarxes socials 16,0% mateix, la majoria d'aquests turistes que no han vingut a la ciutat per Renfe 6,9% mous professionals, ho han fet per a visitar amics i/o familiars i perquè els Altres webs d'agències… 4,3% Youtube 8,0% hi agrada el municipi. Altres 3,4% Ns/Nc 4,0% Ryanair 3,4% 0% 20% 0% 50% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Transport d'arribada Contractació del transport Internet amb la companyia 71,9% L'avió i el tren són els mitjans 5,2% Internet amb TTOO, AAVV o altres 17,5% 2,6% Avió de transport més ulitzats pel 13,4% Tren Altres canals amb la companyia 8,1% perfil de viatgers compromesos Vehicle propi 56,2% Viatge organitzat per l’empresa 1,2% amb la sostenibilitat per arribar 22,7% Autobús / Autocar a Barcelona ciutat (56,2% i Altres No ha contractat (és pròpia) 0,6% 22,7%, respecvament). Ns/Nc 0,6% Aquells que han optat per no 0% 50% emprar un mitjà de transport Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o altres propi, l’han contractat majoritàriament a través de la Webs de companyies aèries 21,4% web de la companyia de Vueling 20,9% Vueling 14,3% transport (71,9%), essent Skyscanner 10,7% Renfe 18,3% Booking 7,1% Vueling, Renfe i webs de Go euro - omio 7,1% companyies aèries les més Webs de companyies aèries 18,3% Google / Googlemaps 7,1% emprades. Ryanair Altres webs de mitjans de… 7,1% 13,9% Altres 3,6% Ryanair 13,0% Altres webs AAVV O TTOO 3,6% Altres webs de mitjans de… 3,6% 0% 20% 0% 20% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Tipus d'allotjament Contractació de l'allotjament La majoria d'aquests viatgers de Internet amb TTOO, AAVV o altres 49,2% Barcelona ciutat s’han allotjat en 2,1% Hotel/ Apart-hotel un hotel, seguits dels qui ho han 5,7% Internet amb la companyia 43,5% 14,4% Casa parcular fet a cases d’amics i familiars i 46,9% Viatge organitzat per l’empresa Apartament turís… 3,2% apartaments turíscs (46,9%, 30,9% Alberg juvenil / H… 30,9% i 14,4%, respecvament). Ns/Nc 2,4% Altres Aquells que els ha calgut Altres canals amb la companyia 1,6% contractar l’allotjament, ho han fet majoritàriament tant a través 0% 50% d'una pàgina web amb TTOO, Ancipació de la reserva Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o AAVV o altres com amb la web de altres la companyia (49,2% i 43,5%, Booking 37,0% 42,9% respecvament), essent Booking i Airbnb les més emprades en els Airbnb 22,2% Booking 78,7% dos casos. Finalment, l’ancipació 25,6% Webs concretes d'hote… 20,4% de la reserva s’ha realitzat principalment la darrera setmana 13,5% Altres webs d'emprese… 9,3% Airbnb 16,4% abans d’arribar a la ciutat (42,9%). 7,5% 7,5% 1,5% 1,5% Hoteles.com 5,6% El La Quinze Darrer Entre 1 3 Ns/Nc mateix darrera dies mes i 3 mesos dia setm… abans mesos o més 0% 20% 40% 0% 50% % Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Mou Estada Repebilitat 21,6% 54,6% 27,8% 17,5% Estada mitjana de 5,1 nits 15,5% 3,1% 1a visita 11,9% 11,3% 26,8% Oci Personal o altres Professional 9,8% 2a visita 41,8% 3a visita 5,7% 4,6% 3,1% 17,5% 4a visita o més 2,1% 0,5% 0,5% 0,0% 0,0% 1,0% 10,8% Ns/Nc El turista compromès amb la sostenibilitat és una persona que visita la ciutat majoritàriament per mous Acompanyants Tranport intern ulitzat d’oci (54,6%) i que ja coneixia prèviament el municipi de pernoctació Sol 36,6% A peu / Passejant 57,7% (73,2%). Acostuma a estar una mitjana Parella 30,9% Metro 53,6% de 5,1 nits a la ciutat, normalment o ve Amics 21,1% Taxi 28,9% en solitari (36,6%) o amb parella Altres familiars adults 5,7% Autobús 14,4% (30,9%) o amb amics (21,1%) i es Companys de feina 4,6% Cotxe privat desplaça per la ciutat a peu (57,7%) o 5,7% Fills menors d’edat 4,1% en metro (53,6%). Altres familiars menors 2,1% Motocicleta de lloguer 3,6% Fills adults 1,5% Bicicleta de lloguer 3,1% 0% 20% 40% 0% 50% 1 nit 2 nits 3 nits 4 nits 5 nits 6 nits 7 nits 8 nits 9 nits 10 nits 11 nits 12 nits 13 nits 14 nits 15 nits 16 nits 17 nits 18 nits 19 nits Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Acvitats realitzades Turistes que fan una excursió Degustar gastronomia / Anar de restaur… 92,2% Passejades tranquil·les i relax 80,4% 7,2% Els turistes compromesos amb la Anar a la platja 78,4% sostenibilitat que visiten Barcelona Visites culturals 73,5% ciutat acostumen tant a anar a Compres o Shopping 65,7% Lloc visitants a Barcelona ciutat restaurants (92,2%), realitzar Ecoturisme/ Espais Naturals 53,9% passejades tranquil·les per relaxar- La Rambla 87,0% se (80,4%) i anar a la platja Visitar amics i/o familiars 49,0% Front litoral / Barceloneta / Platges / Port 84,8% (78,4%), com a visitar la Rambla Sorr de festa / de nit 33,3% Plaça Catalunya i Pg de Gràcia 83,7% (87,0%), la zona maríma (84,8%) i Acvitats a l'aire lliure o outdoor 30,4% Sagrada Família 77,2% la Plaça Catalunya / Passeig de Treball / Negocis 26,5% Barri Gòc 76,1% Gràcia (83,7%) durant la seva Montjuïc / Fonts / Plaça Espanya estada a la ciutat. A més a més, el Acvitats esporves com a parcipant 63,0% 16,7% Park Güell 58,7% 7,2% d'aquests turistes, han fet Anar a concerts o fesvals de música, te… 9,8% Fira Gran Via 25,0% alguna excursió fora de la ciutat de Enoturisme 8,8% Barcelona durant la seva estada. Tibidabo 22,8% Acvitats esporves com a espectador 4,9% Les Glòries 20,7% Altres 1,0% Parc del Forum 18,5% 0% 50% 100% 0% 50% 100% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Aquest perfil de turista durant la 154,24 € (anada i tornada) seva visita a Barcelona ciutat ha ngut una despesa mitjana en Distribució de la despesa durant l'estada per transport d’anada i tornada de persona/nit 154,24 € per persona, sent la despesa en allotjament de 35,76 € 2,0% per persona i dia i la d'estada de Menjar i beure 13,9% Compres 59,80 € per persona i nit. Si 13,9% 47,8% Transport intern analitzem la seva despesa durant 35,76 € (per dia) Entreteniment l'estada, veiem com la meitat 22,4% Altres d’aquesta s’ha desnat a menjar i beguda (47,8%), seguida, en aquest ordre, de les compres, del transport intern i de l'entreteniment. 59,8 € (per nit) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Valoració sobre diferents aspectes del municipi (eix Esquerra) i NPS (eix dret) 10,0 100 76 66 50 61 46 43 43 42 38 37 36 5,0 28 23 21 20 0 14 13 6 -13 -50 9,22 8,95 8,83 8,54 8,47 8,41 8,50 8,37 8,40 8,28 8,12 7,98 7,85 8,16 7,90 7,93 7,67 6,56 0,0 -100 tura icipi ura ció t a t t t a ic l l c n ul r bilita n n l Clim me ime úb erços 19) ció e ’s s a l e u u a a p id- ova v rso na sm re tge j t C a j n i t m e ur ou t Pla Nete oroS rqui al M estR i am llot rete or Co o nn p m A p ner er A nt ans ària (c I t reta es d e per Ge ràct E Tr t u s ó a ani Seg oficin ultat aci C at s ó i r t ific Valo gure maci b d Se for es am In on t pers ibilita ess Acc El turista compromès amb la sostenibilitat que visita Barcelona ciutat, tot i valorar posivament tots els aspectes de la ciutat, se sent principalment atret per l’arquitectura i la cultura (9,22 i 8,83, respecvament) i valora el conjunt de la ciutat amb un 8,95. En canvi, si hi ha alguns aspectes que es poden destacar per una valoració més discreta que la resta, aquests són les platges, l’accessibilitat per a persones amb dificultats per moure's, la neteja i el soroll (7,93, 7,90, 7,67 i 6,56, respecvament). Valoracions (Escala del 0 al 10) NPS (Escala del -100 al 100) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona ciutat Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Informe realitzat a parr dels resultats obnguts de l’enquesta de perfil del turista a la Desnació Procediment de mostreig: Barcelona 2021. •Barcelona ciutat: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (mesos de visita: de març a juliol) i per Base: turistes que han visitat la Desnació Barcelona que estarien disposats a pagar més d’un conglomerats (dies de la setmana i punts d’enquestació). L’afixació és proporcional per mes de 10% per un servei sostenible i que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora l’any i, dins de cada mes, fixa per dia i per lloc d’enquestació. d’escollir una desnació. •Barcelona regió: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (encreuament dels mesos de visita Les caracterísques de l’enquesta són: amb les comarques) i per conglomerats (municipis). L’afixació és fixa per cadascuna de les comarques i, dins de cada comarca, fixa per alguns municipis d’interès i proporcional a la Mètode: entrevista personal realitzada amb suport informàc (sistema CAPI). demanda per mesos. Univers: turistes de 18 anys i més que han pernoctat entre 1 i 28 nits a la Desnació Barcelona Mostra: en els mesos de març a juliol de 2021 en qualsevol pus d’allotjament que no sigui una segona residència o un creuer, que estarien disposats a pagar més d’un 10% per un servei sostenible i •Desnació Barcelona: 468 entrevistes que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir una desnació. •Barcelona ciutat: 194 entrevistes Àrees geogràfiques: •Barcelona regió: 274 entrevistes •Desnació Barcelona: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona. Ponderació: S’ha ponderat per tal que la mostra sigui representava del turisme a la Desnació Barcelona respectant la ponderació interna de les dues zones (Barcelona ciutat i Barcelona •Barcelona ciutat: comprèn el municipi de Barcelona. regió). En la Desnació, Barcelona ciutat té un pes del 54,96% i Barcelona regió del 45,04%. •Barcelona regió: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona, a excepció del municipi de Barcelona. Error mostral per al conjunt de la mostra: •Desnació Barcelona: ±4,81% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona ciutat: ±7,04% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona regió: ±6,43% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 info@observatoriturisme.barcelona hps://www.observatoriturisme.barcelona hps://linkedin.com/company/observatori-turisme-barcelona