Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Introducció Perfil sociodemogràfic Planificació del viatge Caracterísques del viatge Metodologia Resum exlicau Contractació del Acvitats a la desnació viatge: Transport Contractació del viatge: Allotjament Despesa per persona Valoració Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Distribució sobre el total de la Desnació Distribució sobre el total del territori Barcelona regió Nota: Les preguntes de sostenibilitat de les quals s'agafa la mostra per la realització de l'informe només es van dur a terme entre els mesos de març i 61,4% 14,0% 12,8% juliol del 2021. És per aquest mou que 51,9% 11,4% 11,7% en la representació de la distribució 43,3% 44,7% 40,8% 8,8% mensual d'aquest perfil de turista només apareixen aquests mesos concrets. Març Abril Maig Juny Juliol Març Abril Maig Juny Juliol Una persona sostenible és aquella que cerca sasfer les necessitats de la generació actual sense comprometre les necessitats de les generacions futures. El viatger compromès amb la sostenibilitat, a més, està disposat a pagar un suplement per aquests serveis i té en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir la seva desnació. Es tracta d'un perfil que suposa l'11,9% del total dels turistes de Barcelona regió, el qual es distribueix de manera uniforme al llarg de l’any. Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona El turista compromès amb la sostenibilitat a Barcelona regió ha estat el d’una persona de 41,4 anys, que resideix a l’Estat Espanyol (72,9%), que ha viatjat per oci (61,4%) i que ja havia visitat el municipi anteriorment (71,9%). Si analitzem el perfil total de viatgers que visiten Barcelona regió, aquest és el d’una persona de 42,9 anys, que resideix a l’Estat Espanyol (72,8%), que ha viatjat per oci (62,7%) i que ja havia visitat el municipi anteriorment (62,9%). Per tant, si comparem els dos perfils, veiem com en el perfil del turista compromès amb la sostenibilitat destaquen més els viatgers nacionals i els repedors. A l’hora de planificar el viatge, els dos perfils de turistes es guien tant per la informació que troben en pàgines web (48,8% vs 49,6%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (21,1% vs 18,0%) i realitzen tant la compra del transport d’arribada com la contractació de l’allotjament a través de la web de la companyia (44,0% i 41,0% vs 54,9% i 40,9%, respecvament). Tot i que l’hotel predomina com a pus d’allotjament en els dos perfils de turistes (59,0% vs 65,6%) en el perfil de turistes compromesos amb la sostenibilitat veiem un augment del 40,5% de turistes allotjats en càmpings (27,4% vs 19,5%). No observem grans diferències entre l’estada mitjana (4,5 nits vs 4,4 nits). Al mateix succeeix amb el mitjà de transport d’arribada on tot i que el vehicle propi és el principal mitjà d’arribada (65,6% vs 63,6%) veiem un augment del 23,4% dels que ho han fet tren (14,1% vs 10,8%). En aquest cas, tampoc observem grans diferències en l’ancipació de la reserva (52,6% vs 51,4% durant l’úlma setmana). La despesa mitjana del mercat sostenible és igual al del total de Barcelona regió (40,11 € per persona i nit vs 40,31 € per persona i nit) i els dos mercats desnen la major part de la seva despesa en menjar i beguda. Finalment, tant els turistes compromesos amb la sostenibilitat com els generals, valoren posivament tots els aspectes del municipi de pernoctació atorgant una nota semblant al conjunt d’aquest municipi de desnació (8,55 vs 8,45) i realitzen principalment les mateixes acvitats durant la seva visita, realitzar passejades tranquil·les i de relaxació (86,9% vs 81,5%) i degustar gastronomia (80,0% vs 78,0%). Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Sexe Estudis Situació laboral Compte propi 34,9% 65,1% 1,3%11,7% Obligatoris no finali… 1,0% 2,5% Compte d’altri 1,0% Obligatoris 4,6% 20,5% Jubilat/ada / Pensio… 13,9% Dona Home Secundaris generals 48,6% Aturat/ada Secundaris professi… 23,6% Tasques de la llar Edat Universitaris 64,5% Estudiant Ns/Nc Ns/Nc 3,5% 10,5% 10,8% 18-24 anys 25-34 anys 17,9% 35-44 anys 41,4 29,6% 45-54 anys 55-64 anys 27,8% 65 anys o més El viatger compromès amb la sostenibilitat que visita Barcelona regió és majoritàriament un Origen home (65,1%), de 41,4 anys, resident a Catalunya (50,5%), que ha cursat estudis universitaris (48,6%) i treballa com assalariat (64,5%). 50,5% 22,4% 24,0% Catalunya Resta d'Espanya Resta d'Europa Resta del món Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Desnacions alternaves Mous d'elecció Fonts d'informació Cap 63,5% La proximitat / Comoditat- ubicació … 20,1% Pàgines Web 48,8% Altres Catalunya 16,2% Ja ho coneix / Sempre venen / Feia t… 14,6% Família, amics, coneguts 21,1% Costa Brava 8,7% Li agrada l'allotjament 13,2% No va consultar cap font d’informació 19,8% Altres Espanya 4,8% Li agrada la platja / El mar 10,9% Una organització 9,4% Preu Barcelona ciutat 10,5% 4,5% Xarxes Socials i/o Blogs 3,3% Es bonic, li agrada 9,2% Costa Daurada 3,9% Agències de viatge, Tour Operators 2,8% Per recomanació / Suggeriment / Re… 8,6% Altres països 2,1% Ns/Nc 0,7% Visitar amics i/o familiars 6,4% Altres Itàlia 1,1% Altres Per la comunicació / AVE / Aeroport… 0,2% 5,9% Madrid 1,0% Mitjans de comunicació 0,1% 0% 10% 20% 0% 50% % 0% 50% Pàgines Web Xarxes socials /o blogs A l’hora de planificar el viatge, aquest perfil de turista no es planteja cap Booking 38,4% altra desnació alternava del municipi a on pernocta (63,5%), guiant-se Webs concretes d'hote… 13,8% tant per la informació que troba en pàgines web (48,8%), essent Booking la Altres webs d'emprese… 11,1% Instagram 80,9% més usada, com per la informació facilitada pels seus amics i familiars Ns/Nc 8,6% (21,1%). Així mateix, la majoria d'aquests turistes que no han vingut a la Google / Googlemaps 8,2% Facebook 30,5% regió per mous professionals, ho han fet per la proximitat, perquè ja Webs municipals 5,4% coneixien el municipi de pernoctació i per l'allotjament. Tripadvisor 3,0% 0% 20% 40% 0% 50% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Transport d'arribada Contractació del transport 1,0% Internet amb la companyia 44,0% Altres canals amb la companyia 19,4% 2,8% Vehicle propi Viatge organitzat per l’empresa 13,7% El vehicle propi és el mitjà de 14,1% Avió Internet amb TTOO, AAVV o altres 8,5% transport més ulitzat pel No ha contractat (és pròpia) 5,8% 16,6… Tren perfil de viatgers compromesos 65,6% Altres canals TTOO, AAVV o altres 4,4% Altres amb la sostenibilitat per arribar Ns/Nc 1,8% Autobús / Autocar a Barcelona regió (65,6%). Altres 1,3% Aquells que han optat per no Viatge organitzat altra organització 1,0% emprar un mitjà de transport 0% 20% 40% propi, l’han contractat Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o altres majoritàriament a través de la web de la companyia de Renfe 30,7% Ryanair 33,6% transport (44,0%), essent Vueling 24,0% Renfe, Vueling i webs de Altres webs d'empreses d… 21,0% Webs de companyies aèries 19,9% companyies aèries les més Kayak 21,0% emprades. Ryanair 13,0% Skyscanner 12,6% Altres 4,1% Altres webs de mitjans de… 3,0% Ns/Nc 11,7% 0% 20% 40% 0% 20% 40% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Tipus d'allotjament Contractació de l'allotjament Internet amb la companyia 41,0% Hotel/ Apart-hotel 1,6% Altres canals amb la companyia 28,7% La majoria d'aquests viatgers de Camping 8,8% Internet amb TTOO, AAVV o altres 15,8% Barcelona regió s’han allotjat en 1,3% Casa parcular un hotel, seguits dels qui ho han Viatge organitzat per l’empresa 27,4% Alberg juvenil / H… 8,8% 59,0% fet en un càmping (59,0% i 27,4%, Apartament turís… Altres canals TTOO, AAVV o altres 3,5% respecvament). Aquells que els Turisme rural Viatge organitzat altra organització 1,1% ha calgut contractar l’allotjament, Altres Ns/Nc 1,1% ho han fet majoritàriament a 0% 20% 40% través de la web de la companyia Ancipació de la reserva Pàgina web amb la companyia Pàgina web amb TTOO, AAVV o (41,0%), essent webs concretes altres d'hotels i càmpings i Booking les 36,7% més emprades. Finalment, Webs concretes d'hote… 49,5% Booking 61,7% l’ancipació de la reserva s’ha realitzat principalment la darrera Booking 33,9% Airbnb 11,1% setmana abans d’arribar al 15,9% Smartbox 8,9% 14,4% 14,6% Altres webs d'emprese… 6,3% municipi de desnació (36,7%). 9,7% Voyage privee 8,9% 5,0% 3,6% Ns/Nc 3,8% Hoteles.com 4,4% El La Quinze Darrer Entre 1 3 Ns/Nc mateix darrera dies mes i 3 mesos dia setm… abans mesos o més 0% 50% 0% 50% % Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Mou Estada Repebilitat 25,3% 23,3% 61,4% 16,4% 22,2% Estada mitjana de 4,5 nits 3,8% 1a visita Oci Personal o altres Professional 12,1% 28,1% 2a visita 10,1% 3a visita 52,5% 5,8% 3,0% 3,3% 3,3% 4a visita o més 9,8% 1,4% 1,3% 0,3% 0,0% 0,9% Ns/Nc El turista compromès amb la sostenibilitat és una persona que visita la regió majoritàriament per mous Acompanyants Tranport intern ulitzat d’oci (61,4%) i que ja coneixia prèviament el municipi de pernoctació Parella 52,8% A peu / Passejant 61,4% (71,9%). Acostuma a estar una mitjana Fills menors d’edat 24,9% de 4,5 nits al municipi de pernoctació, Sol 22,2% Cotxe privat 32,4% normalment o ve amb parella (52,8%) Amics 9,2% Cotxe de lloguer 8,0% Altres familiars adults 9,1% o amb fills menors (24,9%) o en solitari Companys de feina 8,5% Taxi 4,5% (22,2%) i es desplaça pel municipi a Fills adults 5,2% Autobús 3,5% peu (61,4%) o en cotxe privat (32,4%). Altres familiars menors 3,4% Bicicleta pròpia Grup organitzat 3,5% 1,1% 0% 50% 0% 20% 40% 60% 1 nit 2 nits 3 nits 4 nits 5 nits 6 nits 7 nits 8 nits 9 nits 10 nits 11 nits 12 nits 13 nits 14 nits 15 nits 16 nits 17 nits 18 nits 19 nits Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Acvitats realitzades Turistes que fan una excursió Passejades tranquil·les i relax 86,9% Degustar gastronomia / Anar de restaur… 80,0% Anar a la platja 28,3% 54,1% Realitzar passejades tranquil·les Compres o Shopping 43,5% per relaxar-se (86,9%) i anar a Acvitats a l'aire lliure o outdoor 38,2% Lloc visitants a Barcelona ciutat restaurants (80,0%) són les dues Visitar amics i/o familiars 32,0% acvitats que més Treball / Negocis 31,1% turistes compromesos amb la Visites culturals 22,8% sostenibilitat declaren haver Ecoturisme/ Espais Naturals 22,6% realitzat durant la seva estada a Barcelona regió. A més a més, el Acvitats esporves com a parcipant 21,1% 28,3% d'aquests turistes, han fet Sorr de festa / de nit 12,3% alguna excursió fora del seu Acvitats esporves com a espectador 9,8% municipi de pernoctació durant la Anar a concerts o fesvals de música, te… 5,5% seva estada. Enoturisme 4,4% Altres 3,0% Piscina 2,9% 0% 50% 100% Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Aquest perfil de turista durant la 86,57 € (anada i tornada) seva visita a Barcelona regió ha ngut una despesa mitjana en Distribució de la despesa durant l'estada per transport d’anada i tornada de persona/nit 86,57 € per persona, sent la despesa en allotjament de 44,37 € 4,0% per persona i dia i la d'estada de Menjar i beure 8,1% Compres 40,11 € per persona i nit. Si 10,5% Transport intern analitzem la seva despesa durant 44,37 € (per dia) 74,5% Entreteniment l'estada, veiem com més de la Altres meitat d’aquesta s’ha desnat a menjar i beguda (74,5%), seguida, en aquest ordre, de les compres, del transport intern i de l'entreteniment. 40,11 € (per nit) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Valoració sobre diferents aspectes del municipi (eix Esquerra) i NPS (eix dret) 10,0 100 50 59 59 56 52 49 46 45 42 37 28 28 5,0 23 17 17 13 13 0 8 -1 -50 8,74 8,83 8,74 8,55 8,62 8,46 8,53 8,39 8,31 8,27 8,25 7,86 8,10 7,75 7,80 8,13 8,00 7,04 0,0 -100 Allotjament Caràcter i Seguretat Valoració Clima Seguretat Entorn Neteja Senyalitza… Platges Restauració Qualitat de Comerços Soroll Accessibili… Informació Transport Oferta amabilitat personal General sanitària natural i accés al connexió a persones i oficines de públic d'aparca… Municipi (covid-19) municipi Internet amb turisme dificultats per moure’s El turista compromès amb la sostenibilitat que visita Barcelona regió, tot i valorar posivament tots els aspectes del municipi de pernoctació, se sent principalment atret pel caràcter i l’amabilitat de la gent, per l’allotjament, per la seguretat personal i pel clima (8,83, 8,74, 8,74 i 8,62 respecvament) i valora el conjunt d’aquest municipi de desnació amb un 8,55. En canvi, si hi ha alguns aspectes que es poden destacar per una valoració més discreta que la resta, aquests són l’accessibilitat per a persones amb dificultats per moure's, el soroll i l’oferta d’aparcament (7,80, 7,75 i 7,04, respecvament). Valoracions (Escala del 0 al 10) NPS (Escala del -100 al 100) Àrea GeoPgowràerfi BcI Daesktop Barcelona regió Barcelona ciutat Barcelona regió Desnació Barcelona Informe realitzat a parr dels resultats obnguts de l’enquesta de perfil del turista a la Desnació Procediment de mostreig: Barcelona 2021. •Barcelona ciutat: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (mesos de visita: de març a juliol) i per Base: turistes que han visitat la Desnació Barcelona que estarien disposats a pagar més d’un conglomerats (dies de la setmana i punts d’enquestació). L’afixació és proporcional per mes de 10% per un servei sostenible i que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora l’any i, dins de cada mes, fixa per dia i per lloc d’enquestació. d’escollir una desnació. •Barcelona regió: es fa un mostreig polietàpic, estraficat (encreuament dels mesos de visita Les caracterísques de l’enquesta són: amb les comarques) i per conglomerats (municipis). L’afixació és fixa per cadascuna de les comarques i, dins de cada comarca, fixa per alguns municipis d’interès i proporcional a la Mètode: entrevista personal realitzada amb suport informàc (sistema CAPI). demanda per mesos. Univers: turistes de 18 anys i més que han pernoctat entre 1 i 28 nits a la Desnació Barcelona Mostra: en els mesos de març a juliol de 2021 en qualsevol pus d’allotjament que no sigui una segona residència o un creuer, que estarien disposats a pagar més d’un 10% per un servei sostenible i •Desnació Barcelona: 468 entrevistes que tenen en compte els cerficats de sostenibilitat a l’hora d’escollir una desnació. •Barcelona ciutat: 194 entrevistes Àrees geogràfiques: •Barcelona regió: 274 entrevistes •Desnació Barcelona: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona. Ponderació: S’ha ponderat per tal que la mostra sigui representava del turisme a la Desnació Barcelona respectant la ponderació interna de les dues zones (Barcelona ciutat i Barcelona •Barcelona ciutat: comprèn el municipi de Barcelona. regió). En la Desnació, Barcelona ciutat té un pes del 54,96% i Barcelona regió del 45,04%. •Barcelona regió: comprèn tots els municipis de les marques turísques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona, a excepció del municipi de Barcelona. Error mostral per al conjunt de la mostra: •Desnació Barcelona: ±4,81% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona ciutat: ±7,04% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q •Barcelona regió: ±6,43% amb un nivell de confiança del 95% (2s) i P =Q Power BI Desktop Turista movat per la Sostenibilitat Monogràfic de perfil 2021 Informe de resultats Octubre 2022 info@observatoriturisme.barcelona hps://www.observatoriturisme.barcelona hps://linkedin.com/company/observatori-turisme-barcelona