Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ Sessió ordinària de 16 de novembre de 2022 ORDRE DEL DIA I) Aprovació de l’acta de la sessió anterior Sessió ordinària 19 d'octubre de 2022 II) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes d) Compareixences Govern municipal III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord 1. – (2022/122) ATORGAR la Medalla d’Or al Mèrit Científic de l’Ajuntament de Barcelona, al Dr. Valentí Fuster, per la seva trajectòria científica en el camp de la cardiologia i del seu compromís social, una trajectòria basada en l’empatia amb els malalts, en la promoció de la recerca, en el mestratge als i les joves investigadores i, en definitiva, en una plena dedicació al benestar i progrés de la societat. 2. – (2022/128) ATORGAR la Medalla d’Or al Mèrit Científic de l’Ajuntament de Barcelona a la Dra. Montserrat Aguadé i Porres, en reconeixement de la seva dedicació vital a la ciència i al teixit social científic, i una trajectòria científica en el camp de la genètica evolutiva i genètica de poblacions, aportacions que avui en dia són referències obligades als llibres de text de la seva especialitat, i són fonamentals pel coneixement del canvi genètic evolutiu; coneixement que ha contribuït a situar Barcelona com a pol d’excel·lència científica en el panorama internacional. 3. – (2022/129) ATORGAR la Medalla d’Or al Mèrit Científic de l’Ajuntament de Barcelona, a la Dra. Teresa San Román Espinosa, en reconeixement de la seva dedicació acadèmica i vivencial a les minories ètniques, i molt especialment al poble gitano. 4. – (30/2022) ATORGAR la Distinció a les Entitats Centenàries per l’any 2022 a les entitats i institucions centenàries que han acreditat la seva antiguitat i trajectòria a la ciutat de Barcelona, d’acord amb la relació que consta a l'expedient. 1/12 CCM 10/22 Presidencia 5. – (227/2022) MODIFICAR l’annex 2 (dotacions de llocs de treball) i l'annex 4 (taules retributives), de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de Llocs de Treball, tal i com es detalla als annexos, que consten a l’expedient. AUTORITZAR a les entitats del sector públic municipal a qui no resulti d'aplicació les vigents taules retributives de l'Ajuntament de Barcelona a aplicar un increment de l’1,5% a les retribucions del personal amb efectes 1 de gener de 2022, d'acord amb el que preveu el Reial Decret-llei 18/2022, de 18 d’octubre, pel qual s’aproven mesures de reforç de la protecció dels consumidors d’energia de gas natural en aplicació del «Pla + seguretat per a la teva energia (+SE)», així com mesures en matèria de retribucions dels sector públic i de protecció de les persones treballadores agràries eventuals afectades per la sequera. ESMENAR l’annex 3 (categories professionals) de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de Llocs de Treball, tal i com es detalla a l’annex, que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i els seus annexos a la Gaseta Municipal i al web municipal. 6. – (12/2022) RESOLDRE les al·legacions formulades durant el període d’exposició pública de la modificació de l’Ordenança de Protecció, Tinença i Venda d’Animals (OPTVA), aprovada inicialment per acord de la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció de 13 de juliol de 2022, d’acord amb l’informe del Departament de Gestió i Protecció dels Animals que consta a l’expedient; INCORPORAR les al·legacions estimades en el text que es sotmet a aprovació definitiva; APROVAR definitivament la modificació de l’Ordenança de Protecció, Tinença i Venda d’Animals (OPTVA); PUBLICAR-LA al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al web municipal. 7. – (22XF0797) APROVAR el pagament del cànon per la concessió administrativa de l'ús privatiu i amb caràcter onerós de l'edifici situat al carrer de les Tàpies núm. 4, amb la finalitat de destinar-lo a comissaria de la Guàrdia Urbana, establert en 243.600,00 euros anuals, exempt d' IVA, durant 15 anys, de conformitat amb el plec de condicions que regeixen la dita concessió, acceptada per acord de la Comissió de Govern del 8 d'abril de 2021. AUTORITZAR I DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA (AMB) amb NIF P0800258F, per un import total de 3.654.000,00 euros, exempt d'IVA, amb el desglossament següent: un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2027 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2028 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici 2/12 CCM 10/22 Presidencia pressupostari de l'any 2029 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2030 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2031 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2032 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2033 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2034 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2035 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400; un import, exempt d'IVA, de 243.600,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2036 i a l'aplicació pressupostària D/20900/13011 0400. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. Districte de Sants-Montjuïc 8. – (20199202) APROVAR l’expedient de Reconeixement de Crèdit per import de 5.880,60 euros (IVA inclòs), atesa la necessitat de regularitzar la despesa a favor de l’empresa COPREDIJE SA amb NIF A82003815, despesa no reconeguda i per manca de presentació de factura, en l’exercici 2021 que li corresponia. AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONEIXER l’obligació de la despesa per un import de 5.880,60 euros (IVA inclòs), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 0603/22703/93314, del pressupost 2021, a favor de l’empresa COPREDIJE SA amb NIF A82003815 prestadora del servei. IV) Part decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord 9. – (022/2022SG) AUTORITZAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 8.1 del Reglament Orgànic Municipal, la compatibilitat sol·licitada per l’Im. Sr. Joan Ramon Riera Alemany entre la seva activitat com a Regidor de l’Ajuntament de Barcelona, que exerceix en règim de dedicació parcial en un percentatge del 85% i l’activitat pública com a Professor universitari associat a temps parcial a la Universitat Autònoma de Barcelona, per al període comprés entre l’1 de setembre de 2022 i el 31 d’agost de 2023, i pròrrogues que es puguin produir en el contracte de treball esmentat, d’acord amb allò que preveuen els articles 75 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local; 167.1 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril; i 5 i 9 de la Llei 53/1984, de 26 desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. 10. – (22XC0350) APROVAR inicialment el contracte programa entre l'Ajuntament de Barcelona i Informació i Comunicació de Barcelona, SA, per a la prestació durant el període 2023-2026 dels serveis públics locals de comunicació audiovisual de Barcelona (televisió, ràdio, web, xarxes socials i altres plataformes), d'acord amb el text que obra 3/12 CCM 10/22 Presidencia en l'expedient i que forma part integrant d'aquest acord; SOTMETRE'L a informació pública per un període de vint dies, a comptar des del dia següent al de la publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 11. – (18002708-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18002708 que té per objecte la contractació dels serveis d'informació i tramitació als ciutadans que es dirigeixen a l'Ajuntament de Barcelona a través dels diferents canals d'atenció ciutadana prestats on line i en diferit, adjudicat a l'empresa ATENTO TELESERVICIOS ESPAÑA,SAU, amb NIF A78751997, per un import màxim d'1.491.281,33 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 694.283,80 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 573.788,26 euros i import IVA de 120.495,54 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22610/92511 0300, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 796.997,53 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 658.675,64 euros i import IVA de 138.321,89 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22610/92511 0300. FIXAR en 61.623,20 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 12. – (18003447L01-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L01-006 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 1: Districte de Ciutat Vella), adjudicat a l'empresa CONSTRUCCIONES Y SERVICIOS FAUS, SA, amb NIF A58869892, per un import màxim de 117.154,65 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 70.292,79 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 58.093,21 euros i import IVA de 12.199,58 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0601. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 46.861,86 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 38.728,81 euros i import IVA de 8.133,05 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0601, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 4.841,10 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 4/12 CCM 10/22 Presidencia 13. – (18003447L02-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L02-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 2: Districte de l'Eixample), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 101.666,50 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 60.999,90 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 50.413,14 euros i import IVA de 10.586,76 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0602. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 40.666,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 33.608,76 euros i import IVA de 7.057,84 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0602, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 4.201,10 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 14. – (18003447L03-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L03-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 3: Districte de Sants-Montjuïc); adjudicat a l'empresa UTE SANTS MANTENIMENT VIA PUBLICA, amb NIF U67372151, per un import màxim de 167.231,75 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 100.339,05 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 82.924,83 euros i import IVA de 17.414,22 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0603. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 66.892,70 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 55.283,22 euros i import IVA de 11.609,48 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0603, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 13.820,80 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 15. – (18003447L04-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L04-006 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 4: Districte de les Corts); adjudicat a l'empresa M. I J. GRUAS, SA, amb NIF A25031576, per un import màxim de 26.787,66 euros (IVA inclòs), d'acord amb els 5/12 CCM 10/22 Presidencia informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 16.072,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 13.283,14 euros i import IVA de 2.789,46 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0604. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 10.715,06 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 8.855,42 euros i import IVA de 1.859,64 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0604, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 1.106,93 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 16. – (18003447L05-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L05-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 5: Districte de Sarrià-Sant Gervasi), adjudicat a l'empresa UTE SARRIA MANTENIMENT VIA PUBLICA, amb NIF U67372185, per un import màxim de 187.841,94 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 187.841,94 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 155.241,27 euros i import IVA de 32.600,67 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0605, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 7.762,06 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 17. – (18003447L06-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L06-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 6: Districte de Gràcia), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 287.527,92 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 172.516,75 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 142.575,83 euros i import IVA de 29.940,92 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0606. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 115.011,17 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 95.050,55 euros i import IVA de 19.960,62 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0606, condicionat 6/12 CCM 10/22 Presidencia a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 11.881,32 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 18. – (18003447L07-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L07-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 7: Districte d'Horta-Guinardó), adjudicat a l'empresa SERVEIS INTEGRALS MANTENIMENT RUBATEC, amb NIF A60744216, per un import màxim de 476.629,84 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 285.977,90 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 236.345,37 euros i import IVA de 49.632,53 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0607. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 190.651,94 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 157.563,59 euros i import IVA de 33.088,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0607, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 19.695,45 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 19. – (18003447L08-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L08-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 8: Districte de Nou Barris), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 335.103,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 201.061,80 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 166.166,78 euros i import IVA de 34.895,02 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0608. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 134.041,20 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 110.777,85 euros i import IVA de 23.263,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 13.847,23 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 7/12 CCM 10/22 Presidencia 20. – (18003447L09-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L09-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 9: Districte de Sant Andreu), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 210.876,37 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 126.525,82 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 104.566,79 euros i import IVA de 21.959,03 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0609. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 84.350,55 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 69.711,20 euros i import IVA de 14.639,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0609, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 8.713,90 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 21. – (18003447L10-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L10-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 10: Districte de Sant Martí); adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 359.576,04 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 215.745,62 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 178.302,17 euros i import IVA de 37.443,45 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0610. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 143.830,42 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 118.868,12 euros i import IVA de 24.962,30 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0610, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 14.858,51 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. c) Proposicions 8/12 CCM 10/22 Presidencia V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 22. – (M1923/4504) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda que s'incrementin les accions, operatius, controls i investigació sobre la tinença d’armes blanques a la ciutat de Barcelona, aplicant tots els mitjans tècnics a l’abast, i es promogui la incorporació de noves tecnologies a l’efecte de garantir la seguretat de la ciutadania de Barcelona. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 23. – (M1923/4506) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern Municipal amb la col·laboració del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya dissenyi una estratègia de lluita contra la proliferació dels delictes amb arma blanca, tot implementant també controls aleatoris a les zones més afectades i més recursos per aconseguir una millor detecció de les armes blanques també en col·laboració amb els establiments de les zones d’oci. Del Grup Municipal Ciutadans: 24. – (M1923/4496) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern Municipal impedeixi la celebració de festes i reunions multitudinàries en espais ocupats, i que duguin a terme les accions oportunes perquè sigui el mateix Ajuntament el que gestioni aquests espais per a usos veïnals. Del Grup Municipal Partit Popular: 25. – (M1923/4519) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: a) Encarregar una auditoria externa a l’Ajuntament de Barcelona per tal que en el termini de 2 mesos elabori un estudi econòmic, financer i legal de les subvencions directes atorgades des de l’any 2015 a l’actualitat. b) Replantejar els criteris de l’atorgament directe de les subvencions que s’atorguen de forma reiterada i recurrent mitjançant conveni per tal d’evitar l’arbitrarietat, tot prioritzant les raons humanitàries, econòmiques, socials i d’interès públic amb el màxim rigor possible. Del Grup Municipal Valents: 26. – (M1923/4464) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció insta el Govern municipal a reforçar amb més controls policials els punts més conflictius de la ciutat, amb especial atenció a aquelles zones d’oci nocturn de la ciutat on es registren més incidències amb armes blanques. Demanem col·laboració de la seguretat privada de locals i clubs d’oci nocturn amb Mossos i Guàrdia Urbana per tenir una major efectivitat en el control i escorcoll de persones davant possibles situacions de perill, així com identificar delinqüents multireincidents i bandes violentes. 9/12 CCM 10/22 Presidencia b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 27. – (M1923/4507) Que el govern municipal inclogui a les noves licitacions del personal extern de l’Ajuntament de Barcelona, que l’empresa adjudicatària es faci càrrec de la campanya de vacunació contra la grip en el cas de que l’Ajuntament no se’n pugui fer càrrec. 28. – (M1923/4509) Que a la propera Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció, el Govern Municipal presenti un informe detallat sobre l’evolució de la participació de veïns i entitats als òrgans de participació de cada districte i cada barri, en el que constin les qüestions següents: 1- El percentatge de persones que hi participen respecte el total de la població de cada àmbit territorial. 2- L’evolució del grau de participació de cadascun d’ells al llarg del mandat. 3- La viabilitat d’establir la possibilitat de participar mitjançant l’ús de mitjans telemàtics en tots i cadascun d’aquests òrgans, en els casos on no es permeti. 4- La proposta d’homogeneïtzació de criteris que regulin la participació telemàtica. 5- Les propostes per millorar els processos de participació ciutadana. Del Grup Municipal Ciutadans: 29. – (M1923/4494) Que es procedeixi per part del Govern Municipal a augmentar la presència policial a les zones de concentració de locals d'oci nocturn. Del Grup Municipal Partit Popular: 30. – (M1923/4520) Instar el govern municipal a: 1.- Crear una Taula de diàleg entre l’Ajuntament i les associacions de veïns del Triangle Golfo per tal de fer propostes efectives que donin sortida als problemes d’invicisme, als botellots i a la delinqüència que s’han intensificat des de la pandèmia. 2.- Establir amb urgència, un calendari de reunions periòdiques d’aquesta Taula, per tal de fer un seguiment constant de l’abast de les necessitats reals. De Regidora no adscrita: 31. – (M1923/4468) Instem el Govern municipal a realitzar totes les comunicacions de l’Ajuntament de Barcelona amb les dues llengües oficials de Catalunya, català i castellà. Així com garantir la llibertat i igualtat de tots els ciutadans a utilitzar el bilingüisme en tots els hàbits de relació amb l'administració, sense imposicions. 10/12 CCM 10/22 Presidencia d) Preguntes Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 32. – (M1923/4500) Per quin motiu el Govern municipal no està treballant per aconseguir la cessió de la propietat del Centre Comercial de la Vila Olímpica i la resta de propietats estatals en desús a Barcelona? 33. – (M1923/4503) En quina fase del desplegament es troben les Unitats de transversalitat de gènere (UTG) i quina previsió fa el Govern municipal pel que fa a l’assoliment de la implantació d’UTGs a totes les àrees, districtes, organismes, empreses públiques i ens dependents de l’Ajuntament? Del Grup Municipal Ciutadans: 34. – (M1923/4497) A més de la provisió als agents de la Guàrdia Urbana de pales detectores de metalls, quines altres mesures es duran a terme per eradicar la utilització d'armes blanques a la ciutat? Del Grup Municipal Partit Popular: 35. – (M1923/4521) Per quins motius no s’ha procedit per part del Govern municipal al precinte de Can Vies atenent a les constants queixes veïnals per les festes que s’organitzen de dia i de nit sense cap tipus de llicència en l’edifici okupa? e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 36. – (M1923/4501) Que s’informi de l’estat d’execució de la proposició amb número de registre M1923/2936 aprovada a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció el 15 de desembre de 2021 amb el següent contingut: (M1923/2936) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Primer.— L’Ajuntament de Barcelona es compromet a garantir i promoure el correcte compliment de la normativa del padró. És a dir, a empadronar tota persona que visqui a la població, amb independència de la seva nacionalitat o estatus legal, el títol pel qual ocupi un habitatge o la situació legal o física de l’habitatge, tal com estableix la corresponent normativa d’aplicació a tots els municipis de Catalunya. Segon.— Seguint l’article 4.2 de l’Estatut de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona es compromet a treballar per promoure les condicions necessàries perquè la llibertat i la igualtat dels individus i dels grups siguin reals i efectives i a facilitar la participació de totes les persones en la vida política, econòmica, cultural i social, tant en els àmbits d’actuació directa de l’Ajuntament com en les institucions de què forma part i als fòrums on participa. Consegüentment, l’Ajuntament es compromet a treballar proactivament en els ens locals supramunicipals de què forma part per garantir una bona aplicació de la normativa del padró i corregir les vulneracions de drets que es deriven d’una mala aplicació de la mateixa, tal com han 11/12 CCM 10/22 Presidencia denunciat reiteradament des de fa anys el Síndic de Catalunya, el Fòrum de Síndics i Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya, així com gran nombre d’entitats d’acció socials i col·lectius de persones immigrades. Tercer. — En compliment amb l’anterior punt SEGON, l’Ajuntament de Barcelona insta el Govern de la Diputació de Barcelona a abordar proactivament des d’una perspectiva supramunicipal l’observança i el foment de polítiques d’empadronament actiu, així com estudiar mecanismes per corregir les males praxis i millorar el compliment de la norma: especialment, unificar les divergències de criteri que es donen en l’aplicació de la normativa entre els municipis que conformen la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu d’evitar que se segueixin produint greuges entre municipis i, especialment, la vulneració de drets — alguns d’ells, Drets Fonamentals— de les persones que es troben en situació d’especial vulnerabilitat. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 37. – (M1923/4508) Que el govern municipal informi de les gestions realitzades per donar compliment a la proposició aprovada a l’abril de 2022 en comissió, que demanava (M1923/3766) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda que el Govern municipal desenvolupi i posi en funcionament abans de l’estiu, un pla de seguretat i civisme al conjunt del barri del Parc i la Llacuna del Poblenou, per evitar i prevenir els episodis d’incivisme que el veïnat de la zona pateix a causa dels botellots. VI) Mocions VII) Declaracions Institucionals 12/12 CCM 10/22 Presidencia