Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ Sessió ordinària de 16 de novembre de 2022 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 19 d'octubre de 2022 Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 9. – (022/2022SG) AUTORITZAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 8.1 del Reglament Orgànic Municipal, la compatibilitat sol·licitada per l’Im. Sr. Joan Ramon Riera Alemany entre la seva activitat com a Regidor de l’Ajuntament de Barcelona, que exerceix en règim de dedicació parcial en un percentatge del 85% i l’activitat pública com a Professor universitari associat a temps parcial a la Universitat Autònoma de Barcelona, per al període comprés entre l’1 de setembre de 2022 i el 31 d’agost de 2023, i pròrrogues que es puguin produir en el contracte de treball esmentat, d’acord amb allò que preveuen els articles 75 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local; 167.1 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril; i 5 i 9 de la Llei 53/1984, de 26 desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. 10. – (22XC0350) APROVAR inicialment el contracte programa entre l’Ajuntament de Barcelona i Informació i Comunicació de Barcelona, SA, per a la prestació durant el període 2023-2026 dels serveis públics locals de comunicació audiovisual de Barcelona (televisió, ràdio, web, xarxes socials i altres plataformes), d’acord amb el text que obra en l’expedient i que forma part integrant d’aquest acord; SOTMETRE’L a informació pública per un període de vint dies, a comptar des del dia següent al de la publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import de 76.454.761,25 euros, distribuïts en 17.900.000,00 euros per a l´any 2023 amb càrrec a la partida 0705/44410/49111 i 600.000,00 euros per a l'any 2023 amb càrrec a la partida 0705/74483/49111, 18.258.000,00 euros per a l'any 2024 amb càrrec a la partida 0705/44410/49111 i 600.000,00 euros per a l'any 2024 amb càrrec a la partida 0705/74483/49111 i 18.714.450,00 euros per al 2025 amb càrrec a la partida 0705/44410/49111 i 600.000,00 euros per a l'any 2025 amb càrrec a la partida 0705/74483/49111 i 19.182.311,25 euros per al 2026 amb càrrec a la partida 0705/44410/49111 i 600.000,00 euros per a l'any 2026 amb càrrec a la partida 0705/74483/49111 condicionat a l'existència de crèdit suficient i adequat en el pressupost posterior a l'actual, a favor de l'entitat Informació i Comunicació de Barcelona, SA amb CIF A08862997. 1/7 CCM 10/22 Presidencia 11. – (18002708-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18002708 que té per objecte la contractació dels serveis d'informació i tramitació als ciutadans que es dirigeixen a l'Ajuntament de Barcelona a través dels diferents canals d'atenció ciutadana prestats on line i en diferit, adjudicat a l'empresa ATENTO TELESERVICIOS ESPAÑA,SAU, amb NIF A78751997, per un import màxim d'1.491.281,33 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 694.283,80 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 573.788,26 euros i import IVA de 120.495,54 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22610/92511 0300, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 796.997,53 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 658.675,64 euros i import IVA de 138.321,89 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22610/92511 0300. FIXAR en 61.623,20 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 12. – (18003447L01-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L01-006 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 1: Districte de Ciutat Vella), adjudicat a l'empresa CONSTRUCCIONES Y SERVICIOS FAUS, SA, amb NIF A58869892, per un import màxim de 117.154,65 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 70.292,79 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 58.093,21 euros i import IVA de 12.199,58 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0601. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 46.861,86 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 38.728,81 euros i import IVA de 8.133,05 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0601, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 4.841,10 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 13. – (18003447L02-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L02-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 2: Districte de l'Eixample), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA 2/7 CCM 10/22 Presidencia ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 101.666,50 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 60.999,90 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 50.413,14 euros i import IVA de 10.586,76 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0602. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 40.666,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 33.608,76 euros i import IVA de 7.057,84 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0602, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 4.201,10 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 14. – (18003447L03-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L03-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 3: Districte de Sants-Montjuïc); adjudicat a l'empresa UTE SANTS MANTENIMENT VIA PUBLICA, amb NIF U67372151, per un import màxim de 167.231,75 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 100.339,05 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 82.924,83 euros i import IVA de 17.414,22 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0603. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 66.892,70 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 55.283,22 euros i import IVA de 11.609,48 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0603, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 13.820,80 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 15. – (18003447L04-006) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L04-006 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 4: Districte de les Corts); adjudicat a l'empresa M. I J. GRUAS, SA, amb NIF A25031576, per un import màxim de 26.787,66 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 16.072,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 13.283,14 euros i import IVA de 2.789,46 3/7 CCM 10/22 Presidencia amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0604. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 10.715,06 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 8.855,42 euros i import IVA de 1.859,64 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0604, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 1.106,93 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 16. – (18003447L05-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L05-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 5: Districte de Sarrià-Sant Gervasi), adjudicat a l'empresa UTE SARRIA MANTENIMENT VIA PUBLICA, amb NIF U67372185, per un import màxim de 187.841,94 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 187.841,94 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 155.241,27 euros i import IVA de 32.600,67 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0605, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 7.762,06 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 17. – (18003447L06-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L06-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 6: Districte de Gràcia), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 287.527,92 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 172.516,75 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 142.575,83 euros i import IVA de 29.940,92 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0606. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 115.011,17 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 95.050,55 euros i import IVA de 19.960,62 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0606, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 11.881,32 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció 4/7 CCM 10/22 Presidencia de la notificació. 18. – (18003447L07-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L07-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 7: Districte d'Horta-Guinardó), adjudicat a l'empresa SERVEIS INTEGRALS MANTENIMENT RUBATEC, amb NIF A60744216, per un import màxim de 476.629,84 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 285.977,90 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 236.345,37 euros i import IVA de 49.632,53 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0607. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 190.651,94 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 157.563,59 euros i import IVA de 33.088,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0607, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 19.695,45 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 19. – (18003447L08-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L08-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 8: Districte de Nou Barris), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 335.103,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 201.061,80 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 166.166,78 euros i import IVA de 34.895,02 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0608. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 134.041,20 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 110.777,85 euros i import IVA de 23.263,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 13.847,23 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 20. – (18003447L09-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L09-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de 5/7 CCM 10/22 Presidencia Barcelona (Lot 9: Districte de Sant Andreu), adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 210.876,37 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 126.525,82 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 104.566,79 euros i import IVA de 21.959,03 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0609. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 84.350,55 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 69.711,20 euros i import IVA de 14.639,35 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0609, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 8.713,90 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 21. – (18003447L10-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003447L10-005 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l'Ajuntament de Barcelona (Lot 10: Districte de Sant Martí); adjudicat a l'empresa CONSTRAULA ENGINYERIA I OBRES SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 359.576,04 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 215.745,62 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2022 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 178.302,17 euros i import IVA de 37.443,45 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0610. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 143.830,42 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 118.868,12 euros i import IVA de 24.962,30 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0610, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. FIXAR en 14.858,51 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. 6/7 CCM 10/22 Presidencia Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 22. – (M1923/4504) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda que s'incrementin les accions, operatius, controls i investigació sobre la tinença d’armes blanques a la ciutat de Barcelona, aplicant tots els mitjans tècnics a l’abast, i es promogui la incorporació de noves tecnologies a l’efecte de garantir la seguretat de la ciutadania de Barcelona. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 23. – (M1923/4506) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern Municipal amb la col·laboració del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya dissenyi una estratègia de lluita contra la proliferació dels delictes amb arma blanca, tot implementant també controls aleatoris a les zones més afectades i més recursos per aconseguir una millor detecció de les armes blanques també en col·laboració amb els establiments de les zones d’oci. Del Grup Municipal Ciutadans: 24. – (M1923/4496) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern Municipal impedeixi la celebració de festes i reunions multitudinàries en espais ocupats, i que duguin a terme les accions oportunes perquè sigui el mateix Ajuntament el que gestioni aquests espais per a usos veïnals. Del Grup Municipal Valents: 26. – (M1923/4464) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció insta el Govern municipal a reforçar amb més controls policials els punts més conflictius de la ciutat, amb especial atenció a aquelles zones d’oci nocturn de la ciutat on es registren més incidències amb armes blanques. Demanem col·laboració de la seguretat privada de locals i clubs d’oci nocturn amb Mossos i Guàrdia Urbana per tenir una major efectivitat en el control i escorcoll de persones davant possibles situacions de perill, així com identificar delinqüents multireincidents i bandes violentes. EL SECRETARI GENERAL 7/7 CCM 10/22 Presidencia