GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd Convenis – Conveni CONVENI regulador de la subvenció concedida per l'Ajuntament de Barcelona a l'entitat Coordinadora d'entitats del Poble Sec, per a l'execució del projecte "Baixem al carrer". Exp. núm. 20220236 Barcelona REUNITS D'una part, la senyora Laia Claverol Torres, Gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, en ús de les facultats delegades pel Decret de l'Alcaldia de 15 de juny de 2019, assistit en aquest acte per la senyora María Victoria Moreno Ortiz, per delegació del Secretari General de l'Ajuntament de Barcelona de data 9 de novembre de 2018, en funcions d'assessorament segons disposa l'apartat f) de l'article 3.3 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, i en l'exercici de les seves funcions de fedatari i d'assessorament legal de la Corporació, segons l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico. I d'una altra, el Sr. Antoni Reig Malla que actua en nom i representació de l'entitat Coordinadora d'entitats del Poble Sec amb NIF núm. G59055525, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document EXPOSEN I. I. Que l'Ajuntament de Barcelona ha establert unes prioritats municipals en el cor de les quals es situen les polítiques de benestar social, com a component bàsic de l'estratègia d'atenció a les persones. I que d'acord amb el que assenyala l'article 107 de la Carta Municipal de Barcelona, l'activitat de prestació dels serveis socials ha de contribuir a fer real i efectiva la igualtat garantint i facilitant a tots els ciutadans l'accés als serveis que tendeixen a afavorir un desenvolupament lliure i ple de la persona i dels col·lectius dins la societat, especialment en el cas de les limitacions i mancances. La carta fa especial menció a la prevenció i eliminació de les causes que menen a la marginació i aconseguir la integració de tots els ciutadans. II. Que l'Ajuntament de Barcelona va aprovar l'Estratègia sobre canvi demogràfic i envelliment 2018-2030. L'Estratègia sobre canvi demogràfic i envelliment va ser presentada com a mesura de govern al Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona del 20 de juliol de 2018. L'Estratègia preveu polítiques per combatre la solitud no volguda i fomentar una atenció integral individualitzada i comunitària amb principis 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd d'inclusió, d'equitat i de justícia de gènere. El pla inclou 77 accions que impulsen els serveis de cura, l'envelliment actiu i la convivència intergeneracional. III. Que l'Ajuntament de Barcelona contempla, en el Programa d'actuació municipal extraordinari de resposta a la pandèmia PAM+ 2020-2023, l'eix per reforçar l'atenció i els recursos per a la inclusió social on recull com la crisi sanitària i social està demostrant la importància de les cures i la solidaritat comunitària i, al mateix temps, ha posat en relleu situacions d'exclusió social i desigualtats que no sempre són visibles a la nostra societat. IV. Que l'entitat Coordinadora d'Entitats del Poble Sec, fundada el 1989, aplega a la gran majoria d'entitats i associacions del Poble Sec de Barcelona, coordina i impulsa activitats generalistes i de servei per ajudar a millorar la qualitat de vida del conjunt dels ciutadans. Es tracta, majoritàriament, d'activitats culturals i de caràcter popular que ajuden a cohesionar el barri i els seus habitants. Cogestiona amb el Districte de Sants-Montjuïc, el centre cívic El sortidor i gestiona altres equipaments, com el Casal Concòrdia. És fundadora i membre del Consell d'Associacions de Barcelona i la seva Permanent. V. Que la Coordinadora d'Entitats del Poble Sec té com a missió la promoció de la inclusió social, qualitat de vida i convivència intercultural i intergeneracional al barri; el foment de l'associacionisme i el voluntariat, la solidaritat i coresponsabilitat veïnal; enfortiment d ela consciència col·lectiva en un sentit popular, català i democràtic. La seva activitat es centre en tres àmbits d'actuació: gent gran, adults i infància i adolescència. VI. Que l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Coordinadora d'entitats del Poble Sec tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat de millorar la salut pública física i mental de la gent gran evitant el seu aïllament físic i social. VII. .Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia 27 d'abril de 2011. VIII. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa nominativa, d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització del present conveni que es regirà pels següents 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd PACTES Primer.- És objecte d'aquest conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat Coordinadora d'Entitats del Poble Sec per a la realització del projecte anomenat "Baixem al carrer" amb la finalitat d'enfortir els lligams de les persones del barri envers d'aquelles més grans i evitar el deteriorament físic i mental que provoca l'aïllament. Segon.- L'execució del projecte s'ha de realitzar des de l'1/01/2022 fins al 31/12/2022. Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins al moment en el que s'entengui revisada la justificació de la subvenció que haurà aportat prèviament per l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. L'aportació de la Direcció de Serveis d'Envelliment i Cures de l'Ajuntament de Barcelona és de 17.000,00 euros i equival al 48,57 % del pressupost total del projecte fixat en 35.000,00 euros, amb càrrec a la partida 0200-23271-48628 del pressupost 2022, en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte "Baixem al carrer" ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. Tenint en compte la subvenció que preveu concedir el Districte de Sants-Montjuïc de 500,00 euros, l'import subvencionat per l'Ajuntament de Barcelona és de 17.500,00 euros que equival al 50% del projecte. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. El projecte que és objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i conforme el pressupost presentat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació. Tercer.- L'entitat Coordinadora d'Entitats del Poble Sec és la beneficiària de la subvenció, tal i com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest i conveni i, en tot allò no previst li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd - El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - El Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. - El Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans només es podrà imputar un 50% com a despesa subvencionable. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- Les activitats a desenvolupar en el marc del present conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: - Foment del voluntariat i coresponsabilitat veïnal al barri: Recerca, acollida i formació del nou voluntariat; dinamització d'activitats; col·laboració amb serveis socials. - Millora de la igualtat d'oportunitats per la participació a la comunitat i l'establiment de relacions i vincles, per part de les persones grans en situació d'aïllament: Sortides setmanals; visites prèvies per treballar la confiança; trucades d'acompanyament i seguiment; activitats intergeneracionals i interculturals. - Consolidació del treball comunitari en xarxa per fer un barri amic de la gent gran en situació d'aïllament: Reunions mensuals de la comissió de salut del Pla comunitari del Poble Sec; coordinació de la Taula d'entitats i serveis de la gent gran del barri; participació en la Taula de Salut mental, Consell sectorial de salut i Consell sectorial de Gent Gran; participació en grups de treball. - Enfortiment i apoderament personal: Sessions d'acompanyament emocional individual i grupal - Foment de l'envelliment actiu, el bon tracte i la cooperació intergeneracional i intercultural: reunions del grup Abordatge operatiu per aturar el maltractament a les persones grans, sessions amb persones grans que han patit una davallada física Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumiran quantes responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic corresponguin en relació a l'esmentat projecte i es responsabilitzaran en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que contempla el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsables de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setè.- Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, i d'acord amb allò previst a l'article 30 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions, a l'article 75 del Reglament corresponent i a l'article 10è.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu simplificat que constarà de: 1) Una memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts, 2) Una memòria econòmica que inclourà una relació classificada de les despeses i una relació d'ingressos i subvencions que hagin finançat el projecte, Posteriorment, un cop presentat el compte justificatiu simplificat, l'Ajuntament requerirà a l'entitat justificants de despesa que hauran de ser factures o documents de valor probatori equivalent, seleccionats per les tècniques de mostreig que es considerin oportunes, i com a mínim, per un import equivalent a la totalitat de l'import de la subvenció, siguin o no aquest justificants els imputats a la subvenció municipal per l'entitat, siguin o no aquests justificants els imputats per l'entitat a la subvenció municipal. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...). El termini de presentació d'aquesta justificació és de tres mesos a comptar des de la data de finalització del projecte subvencionat. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la resolució de la concessió, des de 01.01.2022 fins 31.12.2022. En el supòsit que els justificants presentats siguin factures simplificades, la suma d'aquestes no podran superar el 10% de l'import atorgat i fins a un màxim de 300 euros. Aquesta justificació es farà d'acord amb els models i la guia que es facilitaran. Així mateix, l'Ajuntament té la facultat de comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats, així com l'execució de la totalitat del pressupost i el compliment amb el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats; per això l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment el lliure accés a la comptabilitat de l'entitat, i aquesta haurà d'aportar tota la informació que els sigui requerida. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i de disposar la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fossin impossible de preveure. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que suposi una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que suposin únicament una modificació de partides derivades d'imponderables només requeria de comunicació sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent també requerirà de prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti l'import total del pressupost del projecte. L'entitat Coordinadora d'Entitats del Poble Sec coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li sigui aplicable i en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Vuitè.- La formalització del present conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'Entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a tots aquells que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. Una còpia de la pòlissa haurà de ser lliurada a l'Ajuntament de Barcelona quinze dies abans que s'executi qualsevol acció o activitat relacionada amb el projecte "Baixem al carrer". L'incompliment d'algun aspecte contemplat en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- Cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal i com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. Cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins l'import i percentatge atorgat per la subvenció. Cas que s'hagin obtingut altres subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsables que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles. S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per la seva difusió com de la ciutat en general abans, durant i després del projecte. Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana del projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins el moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins el moment de la suspensió. Divuitè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1. De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2. Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3. Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4. Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5. Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 6. Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Dinovè.- Es crearà una Comissió de Seguiment, amb els següents components: • Per part de l'Ajuntament de Barcelona: - Directora de la Direcció de Serveis d'Envelliment i Cures - Un tècnic/a de la Direcció de Serveis d'Envelliment i Cures 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 24 de novembre del 2022 CSV: d0cd-1a38-8f6e-b5bd • Per part de la Coordinadora d'Entitats del Poble Sec: - Dos representants de l'entitat Aquesta Comissió, que es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del present conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: - Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. - Valorar el desenvolupament del projecte subvencionat. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vintè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-unè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciós administratiu. Com a prova de conformitat, les parts signen aquest document digitalment, en el lloc assenyalat a l'encapçalament. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 18 de novembre de 2022 Sra. Laia Claverol Torres, gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona. Sra. María Victoria Moreno Ortiz, secretària delegada de l’Ajuntament de Barcelona. Sr. Antoni Reig Malla, president de la Coordinadora d'Entitats del Poble Sec. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007