Secretaria General COMISSIÓ DE GOVERN Sessió ordinària de 15 de desembre de 2022 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 7 de desembre de 2022 Part Decisòria Propostes d’acord ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA 1. – (233/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Víctor Sans García (mat. 25298) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Caporal SPCPEIS (codi lloc: 18FC1CICD04), i adscrit al Parc de Bombers de Llevant de la Gerència d’Àrea de Seguretat i Prevenció, i l’activitat pública com a professor formador a l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l’any 2022, establertes en l’article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s’empara en l’article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i en l’acord de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, de 14 d’abril de 2016, que declara d’interès públic la realització habitual de funcions docents en l’àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l’activitat de formació que imparteix l’Escola de Policia de Catalunya i l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L’activitat docent desenvolupada segons la declaració d’interès públic de l’esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l’activitat municipal. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2. – (220/2022) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Marc Fabrés Masip (mat. 79813) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per acumulació de tasques amb la categoria professional de Tècnic Superior en Arquitectura, amb destinació al Departament de Planejament Derivat de la Gerència d'Urbanisme, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior en Arquitectura (codi de lloc: 22FA1BIBA03), i l’activitat privada per compte d'altri com a professor de ioga, a l'empresa Portal de Ioga, SL. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari 1/16 CG 43/22 no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 15 de desembre de 2022. 4. – (SD-181-2022) APROVAR la convocatòria per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona per a la Promoció de l’estalvi i l’eficiència energètica de les activitats econòmiques que es desenvolupen en establiments de la ciutat de Barcelona, amb l'objectiu de donar suport econòmic als establiments comercials a peu de carrer de la ciutat, perquè prenguin les mesures escaients amb l’objectiu de reduir el consum d’energia de l’establiment i adequar les seves instal·lacions a la normativa vigent. CONVOCAR el procediment en règim de concurrència no competitiva, per a l'atorgament de subvencions per a la Promoció de l’estalvi i l’eficiència energètica de les activitats econòmiques que es desenvolupen en establiments de la ciutat de Barcelona. OBRIR el termini per la presentació de sol·licituds des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona fins el dia 31 d’octubre del 2023. AUTORITZAR la despesa de 2.000.000,00 euros destinada a la convocatòria del Programa de Subvencions per a la Promoció de l’estalvi i l’eficiència energètica de les activitats econòmiques que es desenvolupen en establiments de la ciutat de Barcelona, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0700/77008/43336 de l’exercici 2023, de la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient; PUBLICAR la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província i al web municipal. 5. – (22XC0357) APROVAR l'acord marc de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, mitjaçant el Departament d'Empresa i Treball, per tal d'establir la cooperació entre les parts en les polítiques públiques en matèria de foment de l'ESS mitjançant instruments de suport, de caràcter institucional i estratègic, pel foment, enfortiment i promoció de l'ESS a la ciutat de Barcelona. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, l'Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado per a la signatura del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 6. – (22XC0397) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM i la Generalitat de Catalunya- Departament d'Empresa i Treball, mitjançant el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, per tal desenvolupar els termes de col·laboració entre ambdues parts, per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona. FACULTAR el Primer Tinent d'Alcaldia, l'Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado per a la signatura del conveni. DONAR COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. 2/16 CG 43/22 7. – (20S08044-002) PRORROGAR, d'acord amb els informes tècnics i jurídics que consten a l'expedient, el conveni subscrit entre Impulsem SCCL, Foment de Ciutat SA i l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant el Districte de Ciutat Vella i la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, per la col·laboració en el projecte anomenat Banc de Recursos Mancomunats de Ciutat Vella, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció de concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb les articles 22.2 c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 99.600 euros, aquest import representa el 86,70% del cost total previst del projecte, i pel període de l'1 de gener al 31 de desembre del 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 99.600 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostaria D/48903/23281 del pressupost del 2023 del Districte de Ciutat Vella, a favor de l'entitat Impulsem SCCL, amb NIF F63776264, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost de 2023. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti el compte justificatiu dels fons rebuts de conformitat amb el pacte vuitè del conveni i d'acord amb la normativa vigent. FACULTAR l'Il·lm Jordi Rabassa i Massons, per la seva signatura i la formalització de tots aquells actes que siguin necessaris per l'execució del present conveni.DONAR compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 8. – (20S09889-003) APROVAR l'addenda al conveni de col·laboració entre la Universitat Oberta de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM aprovat per la Comissió de Govern el 23 de novembre del 2020 i formalitzat el 23 de desembre del 2020, que té per objecte la creació de la "Càtedra Barcelona UOC en economia digital: Per a una economia col·laborativa centrada en el benestar de les persones i el dret a la ciutat". PRORROGAR, per mutu acord de les parts, la vigència del conveni per una anualitat addicional, d'acord amb el previst a l'article 49,2 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic i al pacte 17 del propi conveni, per tal d'ampliar la seva vigència fins a 31 de desembre del 2023. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 112.999,96 euros, dels quals, 97.999,96 euros a càrrec a la partida pressupostària 0700/48709/43351 i altres 15.000,00 euros a càrrec a la partida 0100/48709/23173, ambdues de l'exercici pressupostari 2023 i condicionades ambdues quantitats a l'existència de crèdit adequat i suficient. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la finalització de l'activitat realitzada, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el previst al pacte setè del conveni; FACULTAR el Sr. Álvaro Porro Gonzalez, Comissionat d'Economia Social, Desenvolupament Local i Política Alimentària, per a la signatura de l'addenda del conveni. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 9. – (21XC0373-004) APROVAR l'addenda 4 al conveni interadministratiu pel desenvolupament del conveni marc entre el de la GENERALITAT DE CATALUNYA- DEPARTAMENT D'EMPRESA I TREBALL, mitjançant el SERVEI PÚBLIC D'OCUPACIÓ DE CATALUNYA i l'AJUNTAMENT DE BARCELONA, mitjançant BARCELONA ACTIVA, SAU SPM, per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la Ciutat de Barcelona pel període 2021-2022, aprovat per la Comissió de Govern en data 30 de desembre del 2021, per tal de modificar el detall de les actuacions i pressupost de la 3/16 CG 43/22 clàusula sisena del Conveni, minorant en 629.067,00 euros la partida del SOC-FONS CS EDUCACIO en els termes detallats a l'addenda. En conseqüència, l'import total de les aportacions del SOC a l'Ajuntament de Barcelona passarà de 5.040.119,97 euros a 4.411.052,97 euros, amb la minoració de l'aplicació pressupostària D/469000110/331K/0062 corresponent a l'import de la renúncia efectuada per Barcelona Activa SAU SPM, 629.067,00 euros, resultant l'import total de 2.070.933,00 euros del fons de Conferència Sectorial d'Educació a aquest conveni, mantenint la seva plena vigència la resta de clàusules del conveni. FACULTAR l'Im. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, Primer Tinent d'Alcaldia, per a la signatura de l' addenda del conveni. 10. – (DP-2022-28759) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a la societat SPARKIA DISTRICT, SL, amb NIF B88251442, tres locals situats al carrer d’Olesa núm. 41 i Garcilaso núm. 105-121 (finques registrals números 38.567, 38.569 i 38.577 del Registre de la Propietat núm. 22 de Barcelona) per a continuar destinant-los a casal de gent gran; APROVAR com a preu conjunt de la compravenda l’import d'1.198.000,00 euros; AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR el preu de la compravenda amb càrrec de l’aplicació 0701 62275 15211 del pressupost per a l’any 2022, a favor de la propietària, la societat SPARKIA DISTRICT, SL, amb NIF B88251442; ABONAR aquest preu a la propietària en el moment de formalització de l’escriptura pública de compravenda; FORMALITZAR la compravenda, prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens el manteniment dels quals suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat; i INCORPORAR aquest bé a l’epígraf de béns immobles de l’Inventari Municipal com a bé de domini públic. 11. – (DP-2022-28748) ESMENAR, a l’empara de l’article 109.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, l’errada material observada en el redactat de l’acord de la Comissió de Govern en sessió de 7 de desembre de 2022, pel qual s’aprovà l’adquisició, a títol de compravenda, a la Fundació Privada Pere Relats (NIF G-61353405), en exercici del dret d’opció de compra que ostenta l’Ajuntament de Barcelona respecte la participació indivisa del 57,47% (sostre no realitzat) de la finca situada al carrer de Bailèn núm. 70- 72, en el sentit de determinar que l’IVA de l’operació és d’1.296.623,62 euros; en lloc d’1.296.623,82 euros, sense que l’errada desvirtuï l’import total de la compravenda (preu més IVA) de 7.471.021,82 euros. 12. – (DP-2022-28727) CEDIR a l’Associació de Veïns del Barri de Navas l’ús d’un local en planta baixa integrat en el Centre Cívic de Navas, situat a l’immoble del carrer Navas de Tolosa núm. 310B-312- passatge del Doctor Torent núm.1, amb caràcter onerós i per un termini de quatre anys, prorrogable, amb la finalitat de destinar-lo al desenvolupament de les activitats pròpies de l’entitat, d’acord amb els seus Estatuts, i de conformitat amb les condicions reguladores que consten a l'expedient, que s’aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a la cessió de l’ús;FORMALITZAR la cessió en document administratiu. 13. – (DP-2022-28742) PRORROGAR amb efectes des del 9 de setembre de 2022 per un termini de vuit anys i caràcter onerós, la cessió d’ús del local de 137 m2, situat a la 4/16 CG 43/22 planta baixa de la finca de propietat municipal, ubicada al carrer d’Ignasi Iglesias núm. 33, a favor del Centre d’Estudis Ignasi Iglesias (G58694852), formalitzada mitjançant contracte de 8 de setembre de 2014, amb la finalitat de desenvolupar les seves tasques, potenciant la cooperació i participació del moviment associatiu en la gestió d’espais culturals i l’estudi de l’antic barri de Sant Andreu de Palomar, restant vigent el Plec de condicions reguladores aprovat per la Comissió de Govern en data 4 de juny de 2014. 14. – (DP-2022-28729) DESESTIMAR el recurs potestatiu de reposició presentat en data 26 d’agost de 2021 per la societat Port Olímpic de Barcelona SA contra l’acord adoptat per la Comissió de Govern en sessió de data 22 de juliol de 2021, relatiu a la desestimació de les al·legacions presentades per l’esmentada societat i al requeriment de l’abonament de l’import de d'1.362.286,50 d’euros per a realitzar actuacions de reparació al Port Olímpic, atès que les al·legacions de la societat recurrent no desvirtuen els arguments municipals, de conformitat amb l’informe jurídic de la Direcció de Serveis de Recursos i Inventari de Patrimoni de data 7 de novembre de 2022, que s’incorpora a l’expedient i que es dona per reproduït a efectes de motivació; AIXECAR la suspensió de l’acte administratiu recorregut, de conformitat amb el mateix informe. 15. – (3/191-2022) APROVAR l’expedient núm.3-191/2022 de modificacions de crèdit, consistent en la modificació parcial de la incorporació de Romanent de Crèdit al Pressupost per a l’exercici 2022, relatiu al Projecte P.11.6222.01 (Secur-cities), per un import de 73.444,39 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22112595; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 16. – (3/192-2022) APROVAR l’expedient núm.3-192/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el reconeixement d’ingrés de la Comissió Europea en concepte de subvenció al projecte “POL-RECRAFT - Policing by soft skills. Training in relational craftmanship” segons acord de subvenció Grant Agreement 2021-1-BE02-KA220-VET-000033330, de 22 de desembre de 2021, i el contracte de col·laboració amb el coordinador del projecte, la Katholieke Hogeschool VIVES ZUID, de 19 de setembre de 2022 , per un import de 7.956,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22112695; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 17. – (3/194-2022) APROVAR l’expedient núm.3-194/2022 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’acord amb el compromís d’ingrés del Servei Català de la Salut per atendre despeses de l’ampliació del CAP Besòs segons Conveni de col·laboració signat amb data 22/07/2022, per un import de 187.544,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 22112895; i PUBLICAR 5/16 CG 43/22 aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 18. – (3/195-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-195/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 15.892.464,00 euros, per atendre despeses per adquisició d’actius financers, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22120791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 19. – (3/197-2022) APROVAR l’expedient núm. 3-197/2022 de modificacions de crèdit, consistent en transferència de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2022, d’import 999.894,59 euros, per atendre diferents necessitats d’actuacions d’inversió d’entitats culturals, per atendre subvenció a Universitat Barcelona per millora Pavelló de la República i per atendre subvenció al Consell Superior d’Investigacions científiques (CSIC) per adequació espais Barcelona Mar de Ciència, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 22120291; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 20. – (24/2022-SO_OPE) CONVOCAR l’oferta extraordinària d'ocupació pública parcial de 2018 i 2022, de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal, de 79 places del grup oficis per l’exercici 2022. APROVAR les bases que han de regir la convocatòria de l’oferta extraordinària d’ocupació pública parcial dels anys 2018 i 2022, de Parcs i Jardins de Barcelona Institut Municipal de 79 places del grup oficis per l’exercici 2022. PUBLICAR la present convocatòria i les bases al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal, així com un anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. 21. – (22XF1222) AMPLIAR (AD2) l'Autorització i Disposició de la despesa per un import de 1.100.000,00 euros, amb càrrec al pressupost 2022 i a la partida 0502 D/22120/16511, a favor de Energia XXI Comercializadora de Referencia SLU, amb NIF B82846825, en concepte d'ampliació consum electr. tarifa Tur Enllumenat 2022, per les raons que s'exposen a l'informe justificatiu de 22 de novembre de 2022, signat per la senyora Lluïsa Cabezas, Cap del Departament d'Enllumenat, adjunt a l'expedient. 22. – (22XF1223) AMPLIAR (AD2) l'Autorització i Disposició de la despesa per un import d'1.700.000,00 euros, amb càrrec al pressupost 2022 i a la partida 0504 D/22120/13413, a favor de Energia XXI Comercializadora de Referencia SLU, amb NIF B82846825, en concepte d'ampliació consum electr. tarifa Tur Mobilitat 2022, per les raons que s'exposen a l'informe justificatiu de 21 de novembre de 2022 de la Cap del Departament de Coordinació de Processos, que consta a l'expedient. 6/16 CG 43/22 Districte de Sants-Montjuïc 23. – (22SD0264PO) APROVAR inicialment el “Projecte d’intervencions estructurals de reparació, rehabilitació i consolidació de murs i vials a l’agrupació 13, departaments 2 i 3, del cementiri de Montjuïc”, d’iniciativa municipal, promogut per CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA, d’acord amb l’Informe de Tècnic de Projecte amb classificació “B” (favorable amb observacions o condicions d’obra) de data 19 de juliol de 2022 emès amb sentit favorable i amb l’informe d’Auditoria de la empresa SEGOS MANAGEMENT de 21 d’abril de 2022, que consten degudament incorporats a l’expedient i que es donen per reproduïts, amb un pressupost d’execució d'1.961.270,12 euros ,el 21% de l’Impost del Valor Afegit (IVA) inclòs, de conformitat amb l'article 37.6 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals i d’acord amb allò que preveu l’article 235.1 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya. SOTMETRE'L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació mitjançant la inserció de l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i al Tauler d’edictes municipal, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions. COMUNICAR el present acord a les direccions o àrees implicades. DONAR- NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. 24. – (3BC2022/109) APROVAR definitivament el Projecte executiu, memòria ambiental i estudi de seguretat i salut per a la millora dels camins escolars als entorns de la muntanya de Montjuïc, al Districte de Sants-Montjuïc, a Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que el qualifica amb una B (favorable amb observacions o condicions d’execució d’obres) que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 944.526,11 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; i PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament. Districte de Gràcia 25. – (21002048) CONVALIDAR l'omissió de fiscalització indicada a l'expedient 20210139 i CONVALIDAR l'acta de recepció de les obres de data 19 d'octubre de 2022, en relació al contracte número 21002048 que té per objecte les obres de substitució de les bombes de calor a la coberta de l'edifici administratiu del Districte de Gràcia, situat al carrer Francisco Giner, 46, amb mesures de contractació pública sostenible, d'acord amb les informes i documentació que consten a l'expedient. ACORDAR la continuació del procediment. NOTIFICAR el present acord a l'interessat. Districte d'Horta-Guinardó 26. – (21g368) INADMETRE la petició d’inici d’ofici del procediment expropiatori formulat pel Sr. Frederic Lloveras i Homs en representació de DOLORS BEA VILLALBA, MARIA NEUS 7/16 CG 43/22 BONET BAGANT, NURIA BAGANT PONS, JUAN BONET BAGANT, MARIA MONTSERRAT BONET BAGANT, LAIA BONET BAGANT, ROSA CRUA RUBIO, AIDA CRUA RUBIO, ANGELS BONET BAGANT per manca de legitimació atès que no tenen la consideració legal de beneficiaris de l’expropiació d’acord amb els articles 3 i 4 del decret de 26 d’abril de 1957 que aprova el Reglament de la Llei d’Expropiació Forçosa en relació amb l’article amb l’article 4 de la Llei 7/1985 reguladora de les bases del règim local, i l’article 8 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, pels motius que figuren a l’informe del Departament d’Expropiacions de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme de data 10 de novembre de 2022, que a efectes de motivació s’acompanya al present i es té per íntegrament reproduït. TENIR PER DESISTIT al Sr. Frederic Lloveras i Homs en representació de DOLORS BEA VILLALBA, MARIA NEUS BONET BAGANT, NURIA BAGANT PONS, JUAN BONET BAGANT, MARIA MONTSERRAT BONET BAGANT, LAIA BONET BAGANT, ROSA CRUA RUBIO, AIDA CRUA RUBIO, ANGELS BONET BAGANT del propòsit d’iniciar expedient d’expropiació per ministeri de la llei establert a l’apartat 4art lletra d) de l’article 114 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, en relació a la finca número 7b del Carrer Portell, qualificada de parcs i jardins actuals de caràcter local (clau 6a) per la Modificació Puntual de Pla General en l’àmbit dels Tres Turons, aprovada definitivament el 15 de novembre de 2010 i publicada al DOGC 23 de febrer de 2011 pels motius que figuren a l’informe del Departament d’Expropiacions de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de l’Institut Municipal d’Urbanisme de data 17 de novembre de 2022, que a efectes de motivació s’acompanya al present i es té per íntegrament reproduït. 27. – (7BD2022/092) APROVAR definitivament el Projecte per a la implantació d’un ascensor a l’espai lliure situat al carrer Torrent de Can Mariner amb el carrer Feliu i Codina, al barri d’Horta, al Districte d’Horta-Guinardó, a Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (ITP) de data 6 de setembre de 2022 amb classificació B (Favorable, amb observacions o condicions d'execució d'obra) que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 587.176,71 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. Districte de Nou Barris 28. – (8BC2021/122) APROVAR definitivament el Projecte bàsic i executiu d’obres de reforma interior d’un establiment destinat a oficina administrativa (SIAF) en edifici plurifamiliar situat al passeig de Maragall, 362-364, local baixos al Districte de Nou Barris de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’informe de Conformitat Tècnica del Projecte, que el qualifica amb una B (favorable amb observacions o condicions d’execució d’obres) que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 746.360,62 euros, IVA del 21% 8/16 CG 43/22 inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; NOTIFICAR els interessats en aquest procediment; i PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta municipal i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona. Districte de Sant Martí 29. – (22SD0265PO) APROVAR el Projecte d’enderrocs per a la reforma del Moll de Gregal del Port Olímpic de Barcelona, d’iniciativa municipal, promogut per Barcelona de Serveis Municipals SA, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte (CTP amb qualificació “B”, favorable amb condicions) de data 27 de juliol de 2022 i amb l’informe d’auditoria d’octubre de 2022 redactat per Estudi Cuyas 38 (amb classificació “B”, favorable amb condicions), que consten incorporants a l’expedient administratiu i que es donen per reproduïts, amb un pressupost de 2.082.408,37 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, de conformitat amb l'article 37.6 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals i d’acord amb allò que preveu l’article 235.1 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya. PUBLICAR la present resolució en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en el tauler d’edictes municipal. COMUNICAR el present acord a les direccions o àrees implicades. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA 30. – (36/2022) APROVAR, de conformitat amb el que disposa l’article 35.3 de les Normes reguladores del funcionament dels Districtes, el calendari de sessions per al primer semestre de l’any 2023 dels òrgans dels Districtes que es detallen a continuació: Consells Plenaris i Audiències Públiques, que es celebraran el mes de març; Consells de Barri, que es celebraran els mesos de gener, febrer, març i abril. 31. – (22XC0406) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona per definir les condicions i responsabilitats que es deriven de la prestació conjunta, entre totes dues institucions, de serveis d'informació i atenció ciutadana a través de canals telefònics, presencials i telemàtics referents als transports de l'Àrea Metropolitana de Barcelona així com a les targetes de transport i/o títols de tarifació social. FACULTAR la Tercera Tinent d'Alcaldia, Ima. Sra. Laia Bonet Rull, per a la signatura de l'esmentat conveni i la resta de documents que se'n derivin. PUBLICAR el conveni a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 32. – (22XC0401) APROVAR el Protocol "Definició de metodologies de treball i protocols per a la implementació de sistemes algorítmics". PUBLICAR-LO a la Gaseta Municipal de Barcelona, a la seu electrònica o al web municipal, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 9/16 CG 43/22 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. INSCRIURE'L al Registre de Convenis de l'Ajuntament de Barcelona. FACULTAR el Sr. Michael Donaldson Carbón, Comissionat d'Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern, per a la signatura del present protocol i la resta de documents que se'n derivin. Districte de Ciutat Vella 33. – (19002228-005) PRORROGAR per un període comprès des de l'1.01.2023 fins al 31.12.2023, el contracte 19002228-005 que té per objecte "Gestió i dinamització d'espais esportius (pistes de centre escolars i pistes esportives) del Districte de Ciutat Vella", adjudicat a l'empresa Associació Esportiva Ciutat Vella de Barcelona, amb NIF G08941494, per un import total de 603.882,41 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 603.882,41 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 499.076,37 euros i import IVA de 104.806,04 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/34112 0601, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2023. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE DRETS SOCIALS, JUSTÍCIA GLOBAL, FEMINISMES I LGTBI 34. – (20220147-IMPD) APROVAR la pròrroga del Conveni de col·laboració interadministrativa signat el 20 de desembre de 2018 entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Drets Socials i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, per a la prestació del servei dels Centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP) als Districtes de Ciutat Vella i de Nou Barris, per al termini comprés entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2023. FACULTAR per a la seva formalització al Gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. 35. – (20220381-IMHAB) APROVAR els Entorns Residencials de Rehabilitació Programada (ERRP) a nivell de finques públiques, relacionats en l’annex adjunt que forma part d’aquesta resolució, del Programa d’ajuda a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri (Programa 1) del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre, pel qual es regulen els programes d’ajuts en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència (fons europeus Next Generation EU), com a tràmit essencial perquè es pugui subscriure l’acord corresponent a la Comissió Bilateral de seguiment, tal i com disposa l’article 12 del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre; TRASLLADAR, a tal efecte, el present acord a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya; FACULTAR a la Regidora d'Habitatge i Rehabilitació de l'Ajuntament de Barcelona, en representació de l’Ajuntament de Barcelona per a l’adopció i formalització d’altres actes o acords específics que se’n derivin per a l’execució del present acord; i PROCEDIR a publicar el referit acord a la Gaseta Municipal. 10/16 CG 43/22 36. – (20220383-IMHAB) APROVAR els Entorns Residencials de Rehabilitació Programada (ERRP) a nivell Pla de Barris, relacionats en l’annex adjunt que forma part d’aquesta resolució, del Programa d’ajuda a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri (Programa 1) del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre, pel qual es regulen els programes d’ajuts en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència (fons europeus Next Generation EU), com a tràmit essencial perquè es pugui subscriure l’acord corresponent a la Comissió Bilateral de seguiment, tal i com disposa l’article 12 del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre; i TRASLLADAR, a tal efecte, el present acord a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. FACULTAR la Regidora d'Habitatge i Rehabilitació de l'Ajuntament de Barcelona, en representació de l’Ajuntament de Barcelona per a l’adopció i formalització d’altres actes o acords específics que se’n derivin per a l’execució del present acord. PROCEDIR a publicar el referit acord a la Gaseta Municipal. 37. – (20220384-IMHAB) APROVAR els Entorns Residencials de Rehabilitació Programada (ERRP) a nivell de zones discontinues dins dels barris, relacionats en l’annex adjunt que forma part d’aquesta resolució, del Programa d’ajuda a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri (Programa 1) del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre, pel qual es regulen els programes d’ajuts en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència (fons europeus Next Generation EU), com a tràmit essencial perquè es pugui subscriure l’acord corresponent a la Comissió Bilateral de seguiment, tal i com disposa l’article 12 del Reial Decret 853/2021, de 5 d’octubre; TRASLLADAR, a tal efecte, el present acord a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. FACULTAR la Regidora d'Habitatge i Rehabilitació de l'Ajuntament de Barcelona, en representació de l’Ajuntament de Barcelona per a l’adopció i formalització d’altres actes o acords específics que se’n derivin per a l’execució del present acord.PROCEDIR a publicar el referit acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT 38. – (22S09166) APROVAR el conveni entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació The Barcelona Institute of Science and Technology que instrumenta l'atorgament d'una subvenció de concessió directa amb caràcter excepcional pel desenvolupament del projecte "Dones líders en ciència i tecnologia", per un import de 200.000,00 euros, equivalent al 100% del cost total del projecte i una durada fins al 31 de desembre de 2022, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3. de la normativa general reguladora de les subvencions, aprovada pel Consell Plenari el 17 de desembre de 2010. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en els informes que consten en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR a favor de la Fundació The Barcelona Institute of Science and Technology, amb NIF G66483207, la despesa per un import de 200.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48903/32626 del pressupost de l'any 2022. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a 3 mesos, a comptar des del 31 de desembre de 2022, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts, de conformitat amb el pacte setè del conveni. NOTIFICAR aquest acord a les persones interessades en aquest procediment. FACULTAR el Tinent d'Alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de 11/16 CG 43/22 l'Ajuntament de Barcelona, l'Im. Sr. Jordi Martí Grau, per a la signatura de l'esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin. 39. – (22S10478) APROVAR el conveni entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consell de la Joventut de Barcelona que instrumenta l'atorgament d'una subvenció de concessió directa nominativa per al desenvolupament del projecte "Transformem l'entorn a través de l'educació i l'acció comunitària 2022", per un import de 35.500,00 euros, equivalent al 46,41% del cost total del projecte que ascendeix a la quantitat total de 76.491,60 euros i una durada fins al 31 de desembre de 2022, de conformitat amb els articles 22.2.a) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.1 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions municipals de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre de 2010. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública per raons d'interès públic justificades en els informes que consten en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR a favor del Consell de la Joventut de Barcelona, amb NIF V08825804, la despesa per un import de 35.500,00 euros, dels quals 23.500,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48789/92418 i 12.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48789/32627 de la Gerència d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat del pressupost de l'any 2022. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos, a comptar des del 31 de desembre de 2022, presenti la justificació de l'aplicació dels fons rebuts de conformitat amb el pacte setè del conveni. NOTIFICAR aquest acord a les persones interessades en aquest procediment. FACULTAR el Tinent d'Alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l'Ajuntament de Barcelona, l'Im. Sr. Jordi Martí Grau, per a la signatura de l'esmentat Conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin. Districte de Ciutat Vella 40. – (22S07253) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'entitat ARC TALLER DE MÚSICA FUNDACIÓ PRIVADA i l'Ajuntament de Barcelona, pel desenvolupament del projecte anomenat La Colla del Xamfrà, per promoure la realització d'activitats d'ensenyament de la música i les arts escèniques amb els nens, nenes i joves del barri del Raval, com a eina per realitzar una tasca social d'integració i convivència, que instrumenta l'atorgament d'una ubvenció directa, prevista nominativament al pressupost municipal per l'any 2022, , de conformitat amb els articles 22.2.a) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 37.200,00 euros, equivalent al 88,15 % del cost total del projecte i amb un cost total d'execució de 42.200,00 euros, i una durada fins al 31 de desembre de 2022. DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública, per raons d'interès públic justificades a l'informe que consta a l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 37.200,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48592/33411 del pressupost 2022 del Districte de Ciutat Vella, a favor de ARC TALLER DE MÚSICA FUNDACIÓ PRIVADA, amb NIF G60073186. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti el compte justificatiu dels fons rebuts de conformitat amb l'acord setè del conveni i d'acord amb la normativa vigent. FACULTAR l'Il·lm Jordi Rabassa i Massons 12/16 CG 43/22 per la seva signatura i la formalització de tots aquells actes que siguin necessaris per l'execució del present conveni. Districte de Sants-Montjuïc 41. – (22XC0393) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona - Districte de Sants-Montjuïc-, l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona i l'Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, pel qual es formalitza l'encàrrec de gestió a l'Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona per a què construeixi un local d'equipament en el conjunt de l'edificació residencial d'habitatges protegits per allotjament temporal, a la ubicació d'avinguda del Carrilet, 22-24, d'aquest Districte, per a destinar-lo a espai familiar gestionat per l'IMEB i casal de barri gestionat per Districte, i la seva cessió a l'Ajuntament previ pagament del cost de la construcció i de la gestió de la promoció, d'acord amb el que al respecte s'estableix a l'article 11.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, l'article 32 de la Llei 9/2017, de 9 de novembre, de Contractes del Sector Públic, així com allò previst al respecte en l'art. 10 i 116.2 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. FACULTAR el Regidor del Districte de Sants-Montjuïc, l'Im. Sr. Marc Serra i Solé, per a la signatura d'aquest conveni. Districte de les Corts 42. – (16C00002) RECONÈIXER el restabliment de l'equilibri econòmic del contracte núm. 16C00002, de gestió de serveis públics, en la modalitat de concessió, que té per objecte la gestió i explotació del Centre Cívic Josep Maria Trias i Peitx, pel foment de la contractació de persones amb dificultats particulars d'inserció en el mercat laboral, situat al carrer Riera Blanca núm. 1-3 del Districte de les Corts, a favor de la entitat CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, en la quantia de 28.007,54 euros, atès el desequilibri econòmic-financer de la concessió causat per les restriccions imposades per la pandèmia de la COVID-19 durant el primer semestre de 2021. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació de la despesa en l'esmentada quantia a favor CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/0604/48998/33711 del pressupost de l'any 2022. NOTIFICAR la present resolució al concessionari i DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 43. – (16C00009) RECONÈIXER el restabliment de l'equilibri econòmic del contracte núm. 16C00009, de gestió de serveis públics, en la modalitat de concessió, que té per objecte la gestió i explotació del Centre Cívic Can Deu, pel foment de la contractació de persones amb dificultats particulars d'inserció en el mercat laboral, situat a la Plaça Concòrdia del Districte de les Corts, a favor de la entitat CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, en la quantia de 38.896,51 euros, atès el desequilibri econòmic-financer de la concessió causat per les restriccions imposades per la pandèmia de la COVID-19 durant el primer semestre de 2021. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació de la despesa en l'esmentada quantia a favor CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, amb càrrec a l'aplicació 13/16 CG 43/22 pressupostària D/0604/48998/33711 del pressupost de l'any 2022. NOTIFICAR la present resolució al concessionari i DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 44. – (18C00002) RECONÈIXER el restabliment de l'equilibri econòmic del contracte núm. 18C00002, que té per objecte la gestió i explotació dels serveis públics de promoció, dinamització i organització de les activitats de caire cultural, artístic, sociocultural en el Centre Cívic Joan Oliver "Pere Quart" amb mesures de contractació pública sostenible, del Districte de les Corts, a favor de la entitat CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, en la quantia de 41.616,78 euros, atès el desequilibri econòmic- financer de la concessió causat per les restriccions imposades per la pandèmia de la COVID-19 durant el primer semestre de 2021. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació de la despesa en l'esmentada quantia a favor CLUB LLEURESPORT DE BARCELONA amb NIF G60320132, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/0604/48998/33711 del pressupost de l'any 2022. NOTIFICAR la present resolució al concessionari i DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Sant Andreu 45. – (22XC0288) APROVAR el Conveni de gestió cívica entre l'Ajuntament de Barcelona- Districte de Sant Andreu, i la Federació d'Entitats Socioculturals i de Lleure de Sant Andreu de Palomar, per a la gestió de l'equipament del Casal de Barri de Sant Andreu, pel període de l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2024, amb possibilitat de pròrroga per un període de dos anys més. ATORGAR una subvenció extraordinària mitjançant concessió directa i de caràcter excepcional, a favor de la Federació d'Entitats Socioculturals i de Lleure de Sant Andreu de Palomar, amb NIF G64770845, per un import de 224.000,00 euros per a l'anualitat 2023 i de 228.000,00 euros per a l'anualitat 2024, equivalent al 79,7% del cost total del projecte, d'acord a l'establert als articles 22.2.c) i 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 6.2 de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de 452.000,00 euros (amb el desglossament de 224.000,00 euros per a l'exercici 2023 i 228.000,00 euros per a l'exercici 2024) a favor de la “Federació d’Entitats Socioculturals i de Lleure de Sant Andreu de Palomar” amb NIF G64770845 amb càrrec als pressupostos 2023 i 2024 i a l'aplicació 48999/92416, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient a la partida corresponent per a aquests exercicis, per subvencionar l'execució del projecte que té per objecte la gestió cívica de l'equipament municipal del Casal de Barri de Sant Andreu. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, abans del 31 de desembre de 2024, presenti la justificació dels fons rebuts, mitjançant un compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor condicionat al compliment dels requisits de l'article 74.1 del RD 887/2006, d'acord amb el què estableix l'article 10è de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. FACULTAR la regidora del Districte de Sant Andreu per a la signatura de l'esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin. NOTIFICAR el present acord a la Taula de Patrimoni Ciutadà. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 14/16 CG 43/22 46. – (22S10577) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona - Districte de Sant Andreu- i la Federació d'Entitats Sòcio-Culturals Espai 30, per a la realització del projecte sociocultural "Espai 30-La Sagrera", al Districte de Sant Andreu, i durada des de la signatura del conveni i fins al 31 de desembre de 2023. ATORGAR una subvenció extraordinària mitjançant concessió directa, a favor de Federació d'Entitats Sòcio-Culturals Espai 30 amb NIF G66694209, per un import de 52.510,00 euros, per a l'anualitat 2023, equivalent al 83,27% del cost total del projecte, d'acord amb l'establert als articles 22.2.c) i 28, ambdós de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'art. 6.2 de la normativa general de subvencions de l'Ajuntament; AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 52.510,00 euros, a favor de la Federació d'Entitats Sòcio-Culturals Espai 30 amb NIF G66694209, amb càrrec al pressupost 2023 i partida 48903/92416, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en la partida corresponent per a aquest exercici, per subvencionar l'execució del projecte sociocultural Espai 30-La Sagrera. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, abans del 31 de març de 2024, presenti la justificació dels fons rebuts, mitjançant un compte justificatiu simplificat, d'acord amb el què estableix l'article 10è de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. FACULTAR la regidora del Districte de Sant Andreu per a la signatura de l'esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin. DONAR COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Sant Martí 47. – (22XC0307) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona - districte de Sant Martí i l'Associació Coordinadora d'Entitats de la Verneda - Sant Martí (VERN), amb NIF G58426305, per a la gestió cívica del Casal de Barri la Verneda, d'acord amb el projecte de gestió presentat i amb la proposta de preus comunicats pel desenvolupament de tallers i activitats. AUTORITZAR i DISPOSAR de la despesa en concepte de subvenció per un import de 90.000,00 euros anuals, a càrrec de l'aplicació pressupostària 489.03 924.16 06.10, dels pressupostos dels anys 2023 i 2024, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient, a favor de l'Associació Coordinadora d'Entitats de la Verneda - Sant Martí (VERN), amb NIF G58426305, per al desenvolupament del projecte de gestió de l'equipament. FACULTAR l'Ilm. Sr. David Escudé Rodríguez per la signatura de l'esmentat conveni i la realització de tots els actes necessaris per a la seva execució. REQUERIR l'entitat gestora que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la signatura del conveni de formalització de la gestió cívica. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini màxim de 3 mesos de la data de finalització de l'activitat, presenti un compte justificatiu que haurà d'incloure la memòria d'actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 15/16 CG 43/22 Mocions ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ, CIÈNCIA I COMUNITAT Districte de Ciutat Vella 1. – (22XC0391) APROVAR el conveni interadministratiu de col·laboració entre l'Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, MP a través del Instituto de Ciencias del Mar (ICM-CSIC), Barcelona Cicle de l'Aigua, SA (BCASA) i l'Ajuntament de Barcelona mitjançant el Districte de Ciutat Vella, per al seguiment i investigació científica a llarg termini de l'acidificació marina i del canvi climàtic en el mar Mediterrani (pressupostos participatius del Districte de Ciutat Vella), d'acord amb les clàusules que s'estipulen en el conveni de col·laboració i de conformitat amb el que disposa el règim jurídic en matèria de convenis previst en Capítol VI del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (LRJSP) i, subsidiàriament, en les previsions del capítol II del Títol IX de la Llei 26/2010, de 3 d' agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 200.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/72111/17211 del pressupost 2022 del Districte de Ciutat Vella, a favor de l'Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, MP, amb NIF Q2818002D. FACULTAR l'Im. Jordi Rabassa i Massons, per la seva signatura i la formalització i de tots aquells actes que siguin necessaris per l'execució del present conveni. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. EL SECRETARI GENERAL 16/16 CG 43/22