Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans ANUNCI de la Convocatòria 2023 de subvencions per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030 La Comissió de Govern, en sessió de 7 de desembre de 2022, ha aprovat la següent proposta d’acord: (20230012) APROVAR la Convocatòria 2023 de subvencions per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’Acció per l’Emergència Climàtica 2030, de conformitat amb les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030 aprovades inicialment per acord de la Comissió de Govern de 13 d'octubre de 2022, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 18 d’octubre de 2022 i que van quedar definitivament aprovades el 16 de novembre de 2022 (BOPB 22.11.2022). CONVOCAR, en règim de concurrència competitiva, l’atorgament de les esmentades subvencions. Aquesta convocatòria es regirà per la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que la desenvolupa, per la Normativa General de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, publicada al BOPB de 4 de gener de 2011, per les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, i amb els criteris i requisits que s’incorporen en aquesta convocatòria. ESTABLIR com a termini per a la presentació de sol·licituds el període comprés entre el 16 de gener de 2023 i el 15 de febrer de 2023, ambdós inclosos. AUTORITZAR la despesa per un import d'1.000.000,00 euros, dels quals 700.000,00 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària D/0502/48901/17221 per finançar despeses corrents i 300.000,00 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària D//0502/78099/17211 (Codi d’actuació P.11.7100.01) per finançar despeses d’inversió, del pressupost 2023 de l’Ajuntament de Barcelona. La consignació queda subordinada al crèdit que per cada exercici autoritzin els respectius pressupostos, d'acord amb l'article 174 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les Hisendes Locals. ORDENAR la publicació de la convocatòria mitjançant la inserció del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. CONVOCATÒRIA 2023 DE SUBVENCIONS PER AL DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES EN EL MARC DEL PLA D’ACCIÓ PER L’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA 2030 1. Objecte L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per al finançament de projectes que, en el marc del Pla Clima, ara Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, contribueixin a desenvolupar i executar accions per fer front de manera efectiva al canvi. 2. Règim jurídic La present convocatòria es regeix pel que estableixen les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030, aprovades inicialment per acord de la Comissió de Govern de data 13 d'octubre de 2022, publicades al Butlletí Oficial de la província de Barcelona en data 18 d’octubre de 2022 i que van quedar definitivament aprovades 16 de novembre de 2022, així com per la resta de normativa aplicable a l’efecte. 3. Sol·licitants Podran ser beneficiaries de les subvencions les persones jurídiques sense afany de lucre que presentin projectes i que compleixin els objectius i requisits de la base 5a de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030. 4. Termini i forma de la sol·licitud 4.1. El termini de presentació de sol·licituds serà el període comprés entre els dies 16 de gener de 2023 i 15 de febrer de 2023, ambdós inclosos. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. 4.2. Les sol·licituds s’hauran d’emplenar i presentar telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits, de conformitat 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 1-6 https://bop.diba.cat A Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans amb l’establert a l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu de les Administracions Públiques. Els formularis es podran obtenir a la web de Subvencions de l’any en curs de l’Ajuntament de Barcelona i al web Subvencions pel clima. 5. Sol·licituds Les entitats sol·licitants hauran de presentar, durant els terminis de presentació de sol·licituds establerts en el punt 4 d’aquesta convocatòria, els documents degudament complimentats i signats. Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte i la documentació mínima necessària per a sol·licitar la subvenció serà la següent:  Document bàsic 1: És la instància de sol·licitud de subvenció, que s’omplirà mitjançant el formulari de tràmit de sol·licitud de Portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Document bàsic 2: És el formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb els document bàsic 1, mitjançant model establert i publicat en els llocs indicat a l’apartat 4. Conté l’índex a seguir, amb els apartats necessaris per a la posterior avaluació tècnica del projecte.  Document bàsic 3 (opcional): En cas de presentar un projecte que suposi la participació d’altres entitats en el seu desenvolupament, caldrà acreditar-ho amb un document que reflecteixi l’acord previ fet entre elles per desenvolupar de manera conjunta el projecte. Els documents bàsics s’han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica, o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. La presentació de la sol·licitud inclou el Document bàsic 1 i el Document bàsic 2. La no presentació d’algun d’aquests dos documents, durant el termini de presentació de sol·licituds establert en el punt 4.1 d’aquesta convocatòria, és un error no esmenable, essent la seva omissió motiu d’exclusió del procediment de concessió. El Document bàsic 3 és opcional. Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte i s’haurà de presentar dins del termini assenyalat en l’apartat 4 d’aquesta convocatòria. Cada sol·licitant podrà presentar totes les sol·licituds que consideri oportú, però únicament podrà resultar beneficiari de la subvenció per un dels projectes presentats. No obstant, excepcionalment, si la comissió de valoració, atenent a l’interès de la convocatòria, així ho considera, l’òrgan concedent, a proposta de l’òrgan instructor, podrà resoldre atorgar més d’una subvenció a un mateix sol·licitant. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les condicions establertes en aquesta convocatòria i en les Bases indicades en l’apartat 2. Les comunicacions previstes en aquesta convocatòria es realitzaran a través del correu electrònic que s’hagi indicat en la sol·licitud. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. En cas de resultar beneficiari/ària, es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sens perjudici del disposat a l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts, l’òrgan competent requerirà a l’interessat per a que la esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies indicant que, cas de no fer-ho, es tindrà per desistida de la sol·licitud. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 2-6 https://bop.diba.cat A Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans 6. Òrgan instructor L’òrgan instructor de la convocatòria, que tramitarà l’expedient, és la Direcció de Serveis de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de la Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans. 7. Òrgan concedent L’òrgan competent per emetre la resolució provisional i definitiva de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria és el Regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Sr. Eloi Badia Casas, d’acord amb el decret d’Alcaldia de 15 de juliol de 2019. 8. Procediment de concessió La tramitació dels expedients i la seva resolució s’efectua segons es disposa a la base 13a de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Pla d’Acció per l’Emergència Climàtica 2030, amb les següents precisions: El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per presentar, a través del Portal de tràmits, la documentació requerida en el mateix anunci, sens perjudici del disposat a l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. En el cas que no es presenti aquesta documentació acreditativa, que tot seguit es relaciona, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva:  Documentació acreditativa de tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona.  Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com també amb la Seguretat Social (TGSS), l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) i la resta d'Administracions.  Documentació acreditativa d’haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals.  Documentació identificativa de la persona sol·licitant, en el cas de persones jurídiques: NIF, Estatuts, Inscripció al Registre que correspongui, NIF i poders de la persona representant legal. No caldrà presentar aquesta documentació en cas d’entitats inscrites al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona amb la documentació actualitzada.  Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat per a cadascuna de les sol·licituds què es requereixi, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. En el cas de nous creditors de l'Ajuntament de Barcelona o que les dades bancàries del beneficiari/creditor hagin sofert alguna modificació caldrà informar-les a través de la seu electrònica, mitjançant el següent enllaç. La documentació assenyalada s’haurà d’aportar sense perjudici de que l’òrgan instructor pugui requerir documentació addicional que acrediti la realitat de les dades contingudes en la declaració de responsable presentada junt amb la sol·licitud. La no presentació de la documentació requerida en els terminis previstos comportarà la denegació de la subvenció en la resolució definitiva. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al web Subvencions de l’any en curs de l’Ajuntament de Barcelona i al web de Subvencions pel clima. 9. Crèdit pressupostari de la convocatòria Per atendre les sol·licituds corresponents als àmbits i programes subvencionables, s’han autoritzat les despeses amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i estats de previsions de despeses de l’exercici 2023 que es detallen a continuació. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 3-6 https://bop.diba.cat A Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans Tipus de despesa Import Aplicació pressupostària Despeses corrents 700.000,00 euros D/0502/48901/17221 Despeses d’inversió 300.000,00 euros D/0502/78099/17211 Total 1.000.000,00 euros Si escau, el crèdit pressupostari previst podrà transferir-se entre les aplicacions pressupostàries assenyalades fins al seu exhauriment, d’acord amb el previst a les bases d’execució del pressupost municipal. En cas de ser necessària una ampliació de pressupost, es pot ampliar el crèdit màxim fixat en el paràgraf anterior per fer-hi front. Aquesta ampliació de crèdit pressupostari s’haurà d’ajustar al que estableix l’article 58 del RD 887/2006, de 21 de juliol, per que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 10. Import màxim de la subvenció L’import de la subvenció no excedirà del 80% del pressupost total del projecte presentat amb un màxim de 80.000,00 euros, considerant despeses corrents i despeses d’inversió. La subvenció per despesa corrent no podrà superar el percentatge del 80% del pressupost del projecte per aquest concepte. La mateixa condició serà d’aplicació en el cas de les despeses d’inversió. La subvenció s’atorgarà per ordre de puntuació fins l’esgotament del crèdit pressupostari. 11. Àmbit territorial del projecte Els projectes presentats hauran de localitzar la seva intervenció en qualsevol barri/s o districtes de la ciutat de Barcelona, o fora d’aquesta en el cas que es consideri d’interès per la ciutat. 12. Valoració del projecte Per a la valoració tècnica del document bàsic 2 es tindrà en compte l’adequació del projecte als criteris de valoració següents: 12.1 Accions i resultats: fins a 25 punts. - Grau de definició dels resultats esperats: 4 punts. - Concreció dels indicadors qualitatius i quantitatius de seguiment: 4 punts. - Adequació de les activitats proposades i temporització: 4 punts. - Repercussió social, i capacitació de les persones beneficiades o dels col·lectius implicats: 4 punts. - Caràcter innovador i repliclable del projecte: 4 punts. - Incorporació de la perspectiva de gènere: 2 punts. - Difusió i sensibilització de la població en general: 3 punts. 12.2 Entitat i aliances del projecte: fins a 15 punts. - Característiques de l’entitat sol·licitant o Expertesa: 2 punts. o Base social : 1 punts . o Membre de la Xarxa B+S: 5 punts - Diversitat de les entitats implicades en el desenvolupament del projecte (Document Bàsic 3 ): 7 punts. 12.3 Objectius de la proposta: fins a 15 punts. - Innovació, coherència i relació amb els objectius del Pla d’Acció per l’Emergència Climàtica: 7 punts. - Diversitat de grups socials implicats i beneficiaris: 8 punts. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 4-6 https://bop.diba.cat A Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans 12.4 Impacte i contribució a resultats del Pla d’Acció per l’Emergència Climàtica 2030: fins a 20 punts. - Contribució als resultats quantitatius (demostrables) i qualitatius relacionats amb els pilars del Pla d’Acció per l’Emergència Climàtica per promoure una ciutat Socialment justa, Habitable i segura, Saludable, Eficient i renovable, Baixa en carboni i distributiva, Que aprèn, amb Persones compromeses davant l’emergència climàtica. 10 punts - Continuïtat dels resultats al llarg del temps ì replicabilitat més enllà del període de la subvenció: 10 punts. 12.5 Gestió i organització del projecte: fins 15 punts. - Descripció i claredat del procés i la seva organització: 4 punts. - Qualitat dels mecanismes de coordinació i presa de decisions: 4 punts. - Col·laboració amb altres agents: 4 punts. - Grau d’accés la informació del projecte: 3 punts. 12.6 Ambientalització del projecte: fins a 10 punts. - Incorporació de criteris d'ambientalització en les activitats i esdeveniments vinculats al projecte, així com en la gestió quotidiana de l’entitat: 10 punts. El projectes que no assoleixin una puntuació mínima de 50 punts ja no podran optar a rebre la subvenció. 13. Comissió de valoració La Comissió de valoració és l’òrgan col•legiat que formularà a l’òrgan resolutori, a través de l’òrgan instructor, la proposta d’atorgament de les subvencions, de conformitat amb l’establert a l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La Comissió de Valoració estarà formada per: Presidència: Gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans o persona en qui delegui. Directora de la Direcció de Serveis de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat o persona en qui delegui. Directora de Serveis de Coordinació Econòmica o persona en qui delegui. Secretària delegada de Medi Ambient i Serveis Urbans o secretaria en qui delegui (actuarà com a secretària de la comissió amb veu i sense vot) El vot del President serà diriment en cas d’empat. 14. Justificació i control La justificació de la subvenció es realitzarà en el termini màxim de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat mitjançant la documentació relacionada a la base 20a de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del compromís de Barcelona pel Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030 aprovades per acord de la Comissió de govern de data 13 d'octubre de 2022, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 18 d’octubre de 2022 i que van quedar definitivament aprovades el 16 de novembre de 2022. La persona jurídica beneficiària de la subvenció haurà d’aportar el compte justificatiu utilitzant els models establerts a l’efecte que es podran trobar als webs, Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona pel Clima. D’acord amb l’apartat 11è de la base 19a de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del compromís de Barcelona pel Pla d’acció per l’emergència climàtica 2030, per subvencions d’import igual o superior a 30.000,00 euros, s’ha de presentar un compte justificatiu amb informe d’auditor. Aquest, d’acord amb el previst a les Bases haurà d’estar inscrit al ROAC, Registre Oficial d’Auditors de Comptes, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda de l’Estat, d’acord amb la norma EHA 1434/2007 que contindrà els requeriments contemplats a l’article 10 de les NGRS. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 5-6 https://bop.diba.cat A Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans La despesa de serveis externs d’auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, d’acord amb el previst a la base 12a, per un import màxim del 5% del valor del projecte, amb un topall de 3.000,00 euros. Igualment, en el moment de la justificació s’haurà d’aportar còpia escanejada de les factures originals i/o document probatori equivalent justificant de la despesa executada durant el termini previst de realització del projecte o activitat, acompanyades del comprovants de pagament. Aquestes factures escanejades s’adjuntaran a una declaració responsable signada per la representació legal de la persona beneficiària, d’acord amb el que s’estableix a continuació. La justificació es presentarà de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona i inclourà la declaració responsable signada per la representació legal de la persona beneficiaria conforme: 1.- Que les factures o documents probatoris equivalents que es relacionen han servit per justificar la subvenció atorgada en el si d’aquesta convocatòria. 2.- Que aquests documents, en el percentatge/import establert, no s’utilitzaran per justificar cap altre subvenció. 3.- Que els documents justificatius adjunts que s’aporten compleixen el disposat a l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 4.- Que es responsabilitza de la veracitat dels documents aportats. 5.- Que es compromet a conservar els documents originals durant 4 anys per poder presentar-los a l’Ajuntament de Barcelona en cas que se li sol·licitin. Aquesta declaració responsable, signada per la representació legal de la persona beneficiària, s’ajustarà al model que es trobarà al web Subvencions de l’any en curs de l’Ajuntament de Barcelona. En cas que no es faci ús d’aquests models és del tot imprescindible presentar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells, mitjançant qualsevol altre document. Barcelona, 15 de desembre de 2022 La Secretària delegada, PD 16.12.2021, Sara Cristina de Roa López 6 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 19-12-2022 CVE 202210189133 Pàg. 6-6 https://bop.diba.cat A