El Grup TERSA, format per SIRESA, SEMESA i TERSA, és una empresa pública que opera a l’àrea metropolitana de Barcelona, la missió de la qual és gestionar serveis ambientals relacionats amb l’economia circular, la valorització de residus municipals, la generació i comercialització d’energies renovables i la promoció del compromís ciutadà per la sostenibilitat. Reconeixent el nostre compromís amb la Responsabilitat Social Corporativa i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, dotarem dels recursos necessaris per la seva consecució. Buscarem contínuament nous camins i estratègies per millorar els efectes dels nostres processos, millorant contínuament l’eficàcia del Sistema Integrat de Gestió, incorporant l’ètica i la responsabilitat social i ambiental en la gestió del dia a dia, de forma integrada i amb el compromís de tots els professionals que formen part de l’organització, i establint amb les nostres parts interessades els canals de comunicació i informació necessaris per determinar els seus requisits, conèixer les seves necessitats, informant en tot moment de les repercussions de la nostra activitat i establint les mesures necessàries per augmentar la seva satisfacció. Aquest treball també ens permetrà donar resposta al nostre compromís amb el respecte als drets humans i en la lluita contra el canvi climàtic. L’organització adquireix un compromís vers: • Accionistes i empreses participades: o Assegurar una gestió sostenible i eficient per garantir la màxima excel·lència dels serveis i activitats del Grup TERSA, donant compliment en tot moment als requeriments legals aplicables a la organització. o Mantenir una relació de confiança, transparència i comunicació proactiva. • Equip professional: o Garantir un entorn de treball segur i saludable, amb l’objectiu de prevenir els danys a la seva salut, mitjançant la millora continua d’equipaments i processos i els plans d’actuació necessaris. o Fomentar la formació, informació i participació continuada de totes les persones treballadores, garantint així la igualtat d’oportunitats i el progrés professional. o Assegurar una ocupació de qualitat i un bon clima laboral fomentant la conciliació. • Administracions, autoritats i organismes reguladors: o Col·laborar amb ells amb l’objectiu de coordinar les actuacions necessàries per minimitzar l’impacte sobre el medi i la seguretat i la salut de les persones i millorar l’eficiència energètica de les instal·lacions i processos. o Complir amb els requisits legals establerts. • Clients i persones usuàries: o Integrar les millors pràctiques en la nostra gestió per oferir un servei de qualitat basat en l’eficiència, l’honestedat i la transparència vers les persones usuàries. o Complir amb els requisits dels nostres clients i promoure la millora contínua dels nostres serveis per augmentar la seva satisfacció. o Assegurar la seguretat i salut de les persones usuàries de les nostres instal·lacions i serveis. Pàg. 1/2 • Ciutadania: o Integrar les millors pràctiques en la nostra gestió per aconseguir i assegurar una alta i eficaç protecció al medi tenint en compte la naturalesa dels nostres aspectes ambientals, per disminuir l’impacte ambiental de la nostra activitat i col·laborar en el desenvolupament sostenible. o Col·laborar en els plans de reducció de residus, fomentar el reciclatge i les pràctiques de consum sostenible i donar suport a les activitats de disseny que considerin la millora de l’acompliment energètic. o Disposar i establir dels elements necessaris per evitar accidents i incidents que podrien tenir una repercussió negativa sobre el medi i sobre la salut i la seguretat de les persones. o Establir canals de diàleg, de comunicació proactiva i transparent, i de cooperació amb la ciutadania per promoure un desenvolupament sostenible de l’entorn. • Empreses proveïdores: o Avaluar i seleccionar les nostres empreses proveïdores en funció de la seva capacitat per subministrar productes i serveis, aplicant en tot moment criteris d’objectivitat, transparència, professionalitat i igualtat d’oportunitats en la seva selecció. o Aplicar criteris de responsabilitat social corporativa en l’elecció de les empreses proveïdores i tenir en compte el cost ambiental en la selecció dels subministres; aplicant en tot moment criteris d’eficiència energètica pel subministrament d’equips, productes i serveis que impacten en l’acompliment energètic. o Garantir la seguretat i salut de les empreses proveïdores que treballin a les nostres instal·lacions. o Compartir el coneixement amb els nostres contractistes, per tal de preservar el medi ambient i la salut de les persones, gaudint de les mateixes proteccions i obligacions que els nostres treballadors. o Mantenir una relació basada en els principis d’actuació recollits en el Codi de Conducta del Grup TERSA. • Veïns empresarials, sector, universitats i centres científics, mitjans de comunicació: o Compartir coneixements i experiències per treballar de manera conjunta en el desenvolupament sostenible de la nostra activitat. o Establir oportunitats de col·laboració i sinèrgies per fomentar la millora contínua i la innovació en la nostra activitat i en els sectors en els quals tenim presència. o Compartir informació i actualitat de l’activitat del Grup TERSA amb el mitjans de comunicació Aquesta política proporciona el marc de referència per establir i revisar els objectius del pla estratègic. És periòdicament revisada i comunicada a tots els nostres grups d’interès. Sant Adrià de Besòs, 21 de maig de 2021 Oriol Vall-llovera Gerent Pàg. 2/2