PRESSUPOST ANUAL EXERCICI 2022 Aprovat en Consell d’Administració del 21 de setembre de 2021 Sant Adrià de Besòs, setembre 2021 Memòria: • Objectius a assolir • Activitats a realitzar • Bases utilitzades per avaluar ingressos i despeses • Bases de presentació • Informació deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds Ajuntament de Barcelona • Evolució de la plantilla • Balanç de situació provisional a 31 de desembre de 2021 i pressupost 2022 • Compte de pèrdues i guanys previst a 31 de desembre de 2021 i pressupost 2022. 1/12 MEMÒRIA PRESSUPOST 2022 OBJECTIUS A ASSOLIR En l’àmbit de les línies d’actuació de la companyia relacionades amb els residus municipals i els diferents agents implicats, transport, explotació de deixalleries i punts verds, control i inspecció de productors de residus i de l’espai públic, informadors, formació, els objectius més significatius a assolir durant l’exercici 2022, són els següents: − Consolidació del sistema de gestió de la qualitat, medi ambient i seguretat laboral segons normes ISO 45001, 9001, 14001 i EMAS, que ens permeti seguir incrementant la qualitat del servei prestat. En aquest sentit cobra una importància fonamental l’aportació constant de millores als diferents serveis, com l’opinió dels clients. − Adaptació dels serveis prestats a diferents possibles escenaris provocats davant de la pandèmia COVID-19 tant a nivell tecnològic com d’organització i disseny del servei. − Optimització de recursos i adaptació a les noves necessitats dels clients i dels seus ajustos pressupostaris. − Adaptació de l’estructura de costos de l’empresa a la situació actual (disminució continua de l’activitat de gestió de deixalleries, increment de campanyes informatives, altes nous serveis). − Actualització del servei de l’oficina de la TMTR, Central de Reserves, tramitació de queixes Iris, tramitació de targetes TMTR i atenció a l’oficina de la taxa de residus domèstics de Barcelona, dotant a aquesta oficina de més recursos humans i tecnològics per tal d’adaptar-se al increment en la demanda d’aquest servei. − Continuar amb l’aplicació de criteris de sostenibilitat ambiental i social a totes les activitats i contractacions de l’empresa . − Aplicació de un pla d’ambientalització a les oficines desenvolupat pels propis treballadors de l’empresa. − Implementar les accions contemplades al Pla d’Igualtat per tal d’assolir els objectius fixats. − Continuar amb la renovació de la flota de Punts Verds Mòbils a la ciutat de Barcelona i dels vehicles propis de l’empresa, incorporant vehicles menys contaminants. − Desenvolupament en l’àmbit de la prevenció de riscos laborals seguint la “planificació de l’activitat preventiva” − Desenvolupament integral de les activitats contemplades al programa “Barcelona + Sostenible” en l’àmbit d’organitzacions, “Barcelona Escoles + Sostenibles” en l’àmbit escolar, i al “Servei de Documentació d’Educació Ambiental”. − Innovació i implementació de millores en l’àmbit de les tecnologies de la informació per facilitar totes les dades que puguin ser d’interès per als nostres clients a la 2/12 vegada que s’incrementa la productivitat de la nostra feina i suposin també una millora en els aspectes ambientals. − Desenvolupament en diferents camps d’actuació de la gestió dels residus municipals, potenciant l’elaboració de plans, estudis i actuacions de prevenció, que puguin suposar un valor afegit per als nostres clients. − Implantació de campanyes de sensibilització ambiental i de civisme adreçades a la ciutadania. − Consolidació del Pla estratègic elaborat de forma integrada amb TERSA, amb la definició d’activitats i fites a aconseguir al llarg de l’any 2022. 3/12 ACTIVITATS A REALITZAR 1. Gestió logística de la Xarxa Metropolitana de Deixalleries: transport, gestió de residus, comercialització dels residus valoritzables, aplicació informàtica de gestió de les dades relatives a les deixalleries,... 2. Gestió de deixalleries metropolitanes. 3. Gestió de les deixalleries mòbils metropolitanes. 4. Gestió dels Punts Verds de Zona, de Barri i Mòbils de la ciutat de Barcelona. 5. Inspecció i control de la gestió de residus comercials de les activitats econòmiques de la ciutat de Barcelona, així com el control de l’espai públic en temes referents a la neteja i la recollida de residus. 6. Tasques de formació i de comunicació per a la millora de la gestió de residus municipals tant en les activitats econòmiques com en la ciutadania. 7. Organització, execució i coordinació de campanyes específiques d’educació ambiental (informació i sensibilització ambiental a les platges, correcta segregació dels residus, reducció del soroll per oci nocturn a la via pública, etc). 8. Oficina de servei d’atenció al ciutadà de la Taxa Metropolitana de Tractament de Residus. 9. Oficina de servei d’atenció al ciutadà de la nova Taxa de recollida de residus municipals generats als domicilis per compta de l’Ajuntament de Barcelona. 10. Oficina de Central de Reserves del programa metropolità d’educació ambiental “Compartim un futur”. 11. Oficina de tramitació de targetes de la TMTR. 12. Servei d’assessoria tècnica de gestió de residus municipals comercials de la ciutat de Barcelona. Elaboració d’estudis, informes i propostes de millora en la recollida comercial a la ciutat. 13. Seguiment de les caracteritzacions de la FORM i aplicació d’actuacions de millora. 14. Assistència tècnica per la gestió del residu i operacional derivada de la fase d’implantació, posada en marxa i consolidació de la nova contracta de recollida de residus i neteja de la ciutat de Barcelona. 15. Gestió i coordinació de la secretaria dels programes de l’Ajuntament de Barcelona: - Barcelona + Sostenible, Comerços + Sostenibles - Barcelona Escoles + Sostenibles - Servei de Documentació d’Educació Ambiental 4/12 BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES Pel que fa als preus, s’apliquen els determinats a les propostes de bases de presentació per l’obtenció dels ingressos previstos. Respecte a les despeses, aquestes s’avaluen en funció dels nivells d’activitat previstos que determinen els recursos a utilitzar. Principals ítems: − Costos d’estructura del grup, previsió del 5,5%, d’acord amb el nivell d’activitat. − Volum de residus: Tot i tenint en compte la situació d’incertesa econòmica s’ha considerat l’evolució de la producció de residus a llarg dels últims anys diferenciant entre les diferents fraccions; Així respecte a la previsió del tancament del any 2021 s’ha previst el següent increment dels residus terres i runes 5,62%, restes vegetals 28,51%, fusta -8,09%, fracció resta 19.38%, plàstic dur 15,47%. (més informació a la taula adjunta). − Venda de subproductes: es preveu un descens dels ingressos respecte al 2021, amb preus extraordinàriament alts, de gairebé un 20%. − La línia d’activitat de gestió de deixalleries als diferents municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona anirà disminuint al llarg del proper any segons vagin licitant aquest servei els diferents municipis. Així es preveu deixar de gestionar la deixalleria de Tiana, a la de Badia del Vallès només es pressuposta un trimestre, i un semestre tant a la de Sant Feliu de Llobregat com a la de Sant Climent de Llobregat. − El servei de deixalleries mòbils es prestarà amb vehicles més petits i adaptats a les necessitats actuals del servei. L’adquisició es farà en modalitat de renting. − Totes les activitats estan adaptades al nou escenari provocat per la pandèmia de COVID 19, comptant amb l’organització i els equips informàtics necessaris, a més a més de la incorporació definitiva de la modalitat de teletreball. − Preus públics: es preveu una disminució d’ingressos en línia amb la disminució de l’activitat de gestió de deixalleries. − Ecogestió urbana: es continuarà amb els estudis de caracterització de la FORM i del seguiment de la recollida selectiva comercial, servei de formació i comunicació i d’inspecció de la correcta segregació de residus a les activitats comercials. Es reforçarà el departament d’inspecció i Control amb una nova contractació, així com un altre contractació per fer un seguiment de la recollida de residus comercials − Es crearà una nova àrea dependent del departament d’Ecogestió Urbana per optimitzar el servei de les oficines d’atenció a la TMTR, tramitació de targetes de la TMTR, oficina d’informació de la taxa de recollida de residus domèstics de Barcelona i tramitació de queixes IRIS, a aquesta oficina s’incorporarà un nou treballador/a i un altre coordinant aquesta oficina. − Es reforçarà l’Àrea de tractament i anàlisi de dades, dependent del departament de logística amb un nou col·laborador/a. 5/12 − Respecte de l’activitat de Punts Verds. L’any 2021 no es contempla l’obertura de cap nou Punt Verd de Barri, mantenint-se per tant els 27 punts actualment gestionats. Es continua amb el pla de renovació de la flota de camions que fan el servei de Punts Verds Mòbils amb l’adquisició de dos nous camions equipats i amb ús de combustible alternatiu que suposi una reducció de les emissions contaminants. Aquest departament també es reforçarà amb la incorporació de tres nous treballadors/es, dos dels quals treballaran a l’àrea de prevenció de residus. − Pel que fa a campanyes de comunicació, es contempla la campanya de civisme a les platges i la campanya de reducció de soroll per l’oci nocturn, ambdues amb menys personal i per tant amb una reducció molt considerable del pressupost respecte a les d’aquest any, molt influenciades i sobredimensionades per els efectes de la pandèmia. En concret la campanya de soroll te un pressupost de 266.607€ i la de platges un pressupost de 144.349€. − Barcelona +Sostenible: Es preveu un increment del servei amb noves activitats a desenvolupar. − Costos de personal. D’acord amb les instruccions emeses per l’Ajuntament de Barcelona, es contempla una actualització salarial del 0,9%. − Els diferents costos externs estan majorats, per aplicació de la regla de prorrata de l’IVA (segons Llei 28/2014 de 27 de novembre de modificació de l’IVA), en un 100% sobre la quota resultant d’aplicar el tipus del 10% o 21% segons el cas. 6/12 BASES DE PRESENTACIÓ RESUM LOGISTICA 2022 Pressupost 2022 Total (€) Pressupost 2022 Totals Transport i tractament 3.491.366,45 € Volum de residus gestionats (Tn) 86186,412 Altres serveis 452.604,29 € Facturació mitjana per tona (€/Tn) 45,76 Increment Quantitats Residus Transport Tractament Transport i Tractament Cànon Total (€) (Tn) del 2022 vs 2021 Terres i Runes 521.445,80 € 247.220,30 € 0,00 € 108.833,04 € 877.499,14 € 5,62% Fusta 572.740,07 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 572.740,07 € -8,09% Resta 546.205,76 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 546.205,76 € 19,38% Matalassos 199.151,31 € 179.317,76 € 0,00 € 0,00 € 378.469,07 € -0,28% REPQ 0,00 € 396.732,57 € 0,00 € 0,00 € 396.732,57 € 2,80% Restes Vegetals 380.044,50 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 380.044,50 € 28,51% Plàstic Dur 0,00 € 0,00 € 152.773,79 € 0,00 € 152.773,79 € 15,47% Vidre 68.511,72 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 68.511,72 € 7,38% Pneumàtics 49.666,14 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 49.666,14 € 7,16% Cintes De Casset i Video 0,00 € 0,00 € 23.262,84 € 0,00 € 23.262,84 € -41,24% Envasos 15.631,58 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € 15.631,58 € 6,93% Amiant 5.825,66 € 6.946,68 € 0,00 € 86,94 € 12.859,28 € -37,17% Olis Motor 0,00 € 0,00 € 7.917,38 € 0,00 € 7.917,38 € 100,00% Plàstic Film 0,00 € 0,00 € 5.603,17 € 0,00 € 5.603,17 € 35,42% Porexpan 0,00 € 0,00 € 2.930,34 € 0,00 € 2.930,34 € 30,04% Agulles i Punxants 0,00 € 0,00 € 519,12 € 0,00 € 519,12 € 33,33% Total general 2.359.222,53 € 830.217,31 € 193.006,63 € 108.919,98 € 3.491.366,45 € Pressupost 2022 Quantitat (Tn) Subproductes 2.239,364 7/12 Logística- Total (€) per residu Vidre Plàstic Dur 2% 4% Terres i Runes 25% Restes Vegetals 11% REPQ 11% Fusta 16% Matalassos 11% Resta 16% Deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds de Barcelona Àrea Metropolitana de Barcelona Ajuntament de Barcelona Deixalleries Deixalleries Mòbils PVB PVM PVZ Número d’ instal·lacions gestionades 6 3 27 10 7 Usuaris atesos 28.787 43.000 804.389 220.133 107.713 Facturació mitjana per instal·lació (€) 28.049 136.958 98.050 140.031 185.609 Cost manteniment / instal·lació (€) 1.968 2.219 5.304 3.275 13.966 Cost consums / instal·lació (€) 574 3.592 2.711 2.093 7.534 Cost materials / instal·lació (€) 944 1.804 1.119 1.005 1.484 8/12 PROGRAMA D’INVERSIONS Per l’any 2022, i seguint la política de renovació de l’equipament, es preveu l’adquisició de dos camions destinats als Punts Verds Mòbils de Barcelona amb un cost total de la inversió de 168.692,00 euros. EVOLUCIÓ DE LA PLANTILLA Les previsions de plantilla per els anys 2021 i 2022 són les següents: Plantilla mitjana Estimació any 2021 Estimació any 2022 Fixes 183 192 Eventuals 60 66 TOTAL 243 258 9/12 BALANÇ PREVISIONAL ANYS 2021-2022 Notes de ACTIU la 31/12/2021 31/12/2022 Memòria A) ACTIU NO CORRENT 430.963,15 447.669,09 I. Immobilitzat intangible. 0,00 0,00 6. Aplicacions informàtiques. 0,00 0,00 7. Altre immobilitzat intangible II. Immobilitzat material. 415.841,83 432.547,77 2. Instal·lacions tècniques, i altre immobilitzat material. 415.841,83 432.547,77 3. Immobilitzat en curs i bestretes. IV. Inversions en empreses del grup i associades a llarg termini. 0,00 0,00 1. Instruments de patrimoni. V. Inversions financeres a llarg termini. 15.121,32 15.121,32 5. Altres actius financers. 15.121,32 15.121,32 VI. Actius per impost diferit B) ACTIU CORRENT 3.594.837,42 3.835.647,04 II. Existències. 0,00 0,00 6. Bestretes a proveïdors. III. Deutors comercials i altres comptes a cobrar. 2.288.131,01 2.399.372,65 1. Clients per vendes i prestacions de serveis. 169.351,00 158.984,78 2. Clients, empreses del grup i associades. 2.112.416,63 2.235.915,22 3. Deutors varis. 1.050,00 4. Personal. 2.345,00 3.884,32 5. Actius per impost corrent 2.968,38 588,33 6. Altres crèdits amb les Administracions Públiques. IV. Inversions en empreses del grup i associades a curt termini. 0,00 0,00 2. Crèdits a empreses. V. Inversions financeres a curt termini. 4.593,00 4.880,00 5. Altres actius financers. 4.593,00 4.880,00 VI. Periodificacions a curt termini. VII. Efectiu i altres actius líquids equivalents 1.302.113,41 1.431.394,39 1. Tresoreria. 1.302.113,41 1.431.394,39 TOTAL ACTIU (A+B) 4.025.800,57 4.283.316,13 10/12 Notes de PATRIMONI NET I PASSIU la 31/12/2021 31/12/2022 Memòria A) PATRIMONI NET 1.992.634,62 2.083.894,18 A-1) Fons propis. 1.992.634,62 2.083.894,18 I. Capital Subscrit 650.762,00 650.762,00 1. Capital escriturat. 650.762,00 650.762,00 III. Reserves. 1.202.352,39 1.341.872,62 1. Legal i estatutàries. 130.152,40 130.152,40 2. Altres reserves. 1.072.199,99 1.211.720,22 VII. Resultat de l'exercici. 139.520,23 91.259,56 B) PASSIU NO CORRENT 365.236,95 438.373,95 I. Provisions a llarg termini. 0,00 0,00 1. Obligacions per prestacions a llarg termini al personal 0,00 II. Deutes a llarg termini. 5.735,00 5.735,00 5. Altres passius financers. 5.735,00 5.735,00 III. Deutes amb empreses del grup i associades a llarg termini. V. Periodificacions a llarg termini. 359.501,95 432.638,95 C) PASSIU CORRENT 1.667.929,00 1.761.048,00 II. Provisions a curt termini. III. Deutes a curt termini. 171.380,00 165.800,00 1. Deutes amb entitats de crèdit 5. Altres passius financers. 171.380,00 165.800,00 V. Creditors comercials i altres comptes a pagar. 1.496.549,00 1.595.248,00 1. Proveïdors. 118.560,00 149.895,00 2. Proveïdors, empreses del grup i associades. 865.750,00 895.468,00 3. Altres creditors. 3.654,00 3.845,00 4. Personal (remuneracions pendents de pagament). 341.100,00 362.440,00 6. Altres deutes amb les Administracions Públiques. 167.485,00 183.600,00 VI. Periodificacions a curt termini. TOTAL PATRIMONI NET I PASSIU (A+B+C) 4.025.800,57 4.283.316,13 11/12 COMPTE DE PÈRDUES I GUANYS PREVISIONAL Previsió tancament Pressupost exercici 2021 any 2022 A) OPERACIONS CONTINUADES 1. Import net de la xifra de negocis. 12.721.370,39 13.273.448,96 a) Vendes. 523.607,83 424.453,53 b) Prestacions de serveis. 12.197.762,56 12.848.995,43 2. Variac. d'existències de productes acabats i en curs de fabr. 3. Treballs efectuats per l'empresa pel seu actiu. 4. Aprovisionaments. -4.157.171,37 -4.332.650,98 b) Consum de matèries primes i altres materies consumibles. -198.714,09 -171.561,13 c) Treballs realitzats per altres empreses. -3.958.457,28 -4.161.089,85 5. Altres ingressos d'explotació. 122.201,78 100.762,59 a) Ingressos accesoris i altres de gestió corrent. 122.201,78 100.762,59 b) Subvencions d'explotació incorporades al resultat de l'exercici. 6. Despeses de personal. -6.586.740,16 -6.781.441,03 a) Sous, salaris i assimilats. -4.907.416,12 -5.083.852,23 b) Càrregues socials. -1.664.766,92 -1.697.588,80 c) Indemnitzacions -14.557,12 7. Altres despeses d'explotació. -1.830.759,48 -2.016.645,20 a) Serveis exteriors. -1.814.167,11 -2.005.084,21 b) Tributs. -16.592,37 -11.560,99 c) Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions comercials. 8. Amortització de l'immobilitzat. -127.799,06 -151.986,06 9. Imputació de subvencions d'immobilitzat no financer i altres 10. Excessos de provisions. 11. Deteriorament i resultat per enajenacions de l'immobilitzat a) Deterioraments i pèrdues. b) Resultats per enajenacions i altres. 12. Altres resultats. -1.232,20 A.1) RESULTAT D'EXPLOTACIÓ (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12 139.869,90 91.488,28 13. Ingressos financers. 0,00 0,00 a) De participacions en instruments de patrimoni. 0,00 0,00 a.1) En empreses del grup i associades. a.2) En tercers. b) De valors negociables i altres instruments financers. 0,00 0,00 b.1) En empreses del grup i associades. b.2) En tercers. 0,00 14. Despeses financeres. 0,00 a) Per deutes amb empreses del grup i associades. b) Per deutes amb tercers. 15. Variació de valor raonable en instruments financers. 16. Diferències de canvi. 17. Deteriorament i resultat per enajenacions i altres. a) Deterioraments i pèrdues (*). A.2) RESULTAT FINANCER (13+14+15+16+17) 0,00 0,00 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS (A.1+A.2) 139.869,90 91.488,28 18. Impostos sobre beneficis. -349,67 -228,72 A.4) RESULTAT DE L'EXERCICI PROCEDENT DE LES OPERACIONS CONTINUADES (A.3+18) 139.520,23 91.259,56 B) OPERACIONS INTERROMPUDES 19. Resultat de l'exercici procedent d'operacions interrompudes net d'impostos. A.5) RESULTAT DE L'EXERCICI (A.4+19) 139.520,23 91.259,56 12/12