GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 Convenis – Conveni CONVENI entre l'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. Barcelona, REUNITS D'una part, l'Ajuntament de Barcelona, representat per la Il·lma. Janet Sanz Cid, segona tinenta d'Alcaldia facultada per a la signatura del conveni, per acord de la Comissió de Govern de data 24 de novembre de 2022, en ús de les facultats delegades per Decret d'Alcaldia de 15 de juny de 2019, assistida en aquest acte per la Sra. Eva Redó i Verdaguer, per delegació del secretari general de l'Ajuntament de Barcelona de data 19 de novembre de 2018, en funcions d'assessorament segons disposa l'apartat f) de l'article 3.3 del RD 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, i en exercici de les seves funcions de fedatari i d'assessorament legal de la Corporació, segons l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico. De l'altra, el Sr. Guim Costa i Casamiglia, com a degà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (en endavant COAC), exercint les atribucions establertes a l'article 41 dels Estatuts col·legials. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document MANIFESTEN I.- Que l'Ajuntament és conscient de que la ciutat de Barcelona compta amb moltes obres d'Arquitectura del Moviment Modern, així com obres contemporànies, que són exemples destacats i representatius de la seva època. Les Arts Aplicades en aquest tipus d'arquitectura són d'un alt valor tant artístic com testimonial i no estan ni inventariades ni protegides de cap manera. És interessant per l'Ajuntament tenir sistematitzada la informació sobre aquestes obres, tant pel fet de promoure la seva difusió com per tenir especial cura en el seu manteniment i estat de conservació així com la seva possible protecció. II. Que el COAC, com a corporació de dret públic, té atribuïdes les funcions d'ordenar, vetllar i promoure el correcte exercici professional de l'arquitectura, d'acord amb l'interès de la societat així com desenvolupar la informació, la sensibilitat i l'esperit de participació de la societat en els camps de l'arquitectura, l'urbanisme i el medi ambient. III. Que el COAC té, segons l'article article 40 h) de la Llei 7/2006, de l'exercici de professions tutelades i dels col·legis professionals, la funció de custodiar, a petició del professional o la professional i d'acord amb els estatuts, la documentació pròpia de la seva activitat que es vegin obligats a guardar de conformitat amb la normativa vigent. Així mateix, l'article 6.1 i) 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 de la Llei 10/2001, d'Arxius de Catalunya reconeix que els documents produïts o rebuts en exercici de les seves funcions tenen el caràcter de documents públics. IV.- Que, per una altra banda, l'article 19 de l'avantprojecte de llei de col·legis professionals estableix com a funcions de naturalesa pública dels col·legis professionals les d'exercir funcions registrals, en col·laboració amb l'Administració pública, en relació amb els registres de caràcter públic vinculats a l'exercici de la professió i, a l'article 20 la funció de naturalesa privada de conservar i mantenir adequadament el patrimoni històric i cultural del col·legi professional. V.- Que, dins d'aquest marc, el COAC ha desenvolupat la seva sensibilitat per la preservació del patrimoni arquitectònic i ha vetllat per la conservació deis seus arxius amb la creació a l'any 1969 de l'Arxiu Històric, a l'any 2007 de l'Arxiu Fotogràfic i, més recentment, al mes de maig de l'any 2012 amb la creació de l'Arxiu digital del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya amb l'objectiu de recollir i difondre l'arquitectura catalana. VI.- Que ambdues institucions estan interessades en mantenir la col·laboració que fins ara han vingut desenvolupant, i obrir noves vies de col·laboració d'interès comú en l'àmbit de l'Arquitectura i el patrimoni arquitectònic així com de millora de la qualitat arquitectònica. VII.- Que, d'acord amb les manifestacions anteriors, l'Ajuntament de Barcelona i el COAC acorden subscriure aquest conveni que es regirà pels acords que es descriuen a continuació, PACTES Primer.- L'objecte del present conveni és regular els termes en què l'Ajuntament de Barcelona atorga al COAC una subvenció per desenvolupar les següents actuacions: • La incorporació de millores i finalització de l'Inventari d'Arquitectura Moderna i Contemporània incorporant les Arts Aplicades a l'Arquitectura. Aquest inventari s'ha generat a partir de llistes qualificades de patrimoni urbà utilitzant les dades provinents de l'arxiu digital del COAC. • La col·laboració i participació tècnica en les Jornades Internacionals sobre la Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic -el tradicional Curset- organitzades per l'Agrupació d'Arquitectes per a la Defensa i la Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic (AADIPA) del COAC i que es celebren anualment el mes de desembre. • La col·laboració i difusió dels actes vinculats amb l'organització dels Premis Europeus AADIPA del COAC, que se celebren bianualment. Segon.- Aquest conveni tindrà vigència des de la data de la seva signatura fins el dia 31 de desembre de 2022 i abastarà en el seu àmbit la col·laboració entre les parts des de l'inici del projecte/activitat. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual cosa s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Tercer.- El COAC té previst desenvolupar els següents projectes que conformen el contingut objecte d'aquest conveni de col·laboració i que s'expliquen amb més detall en les memòries presentades: 1. Inventaris d'Arquitectura Moderna: Arts Aplicades. L'inventari estarà constituït per llistes qualificades d'elements vinculats a les Arts Aplicades del patrimoni arquitectònic (elements i conjunts) i espai públic a la ciutat de Barcelona. De comú acord, a través d'una comissió tècnica de seguiment, es defineixen i proposen valors propis del patrimoni cultural urbà per constituir les llistes de l'inventari. Altrament, ha estat definida la informació que hi ha d'haver a la base de dades per acreditar a cada element aquests valors. Això permet establir la fitxa i construir el registre amb les llistes que alimenten la base de dades. La metodologia a seguir és la següent: 1. Definir les llistes mitjançant grups de treball multidisciplinars amb una Comissió de Validació paritària que garantirà la coherència de criteris de valoració quant a incorporacions i desestimacions de les peces artístiques o decoratives dels elements i conjunts edificatoris així com de l'espai públic que han d'integrar l'inventari. 2. Un cop un element / registre queda integrat en l'Inventari, es completa la informació precisa que pugui faltar a la base de dades per part d'especialistes en l'àmbit del patrimoni arquitectònic i l'espai públic. La condició de membre integrant de la Comissió és totalment gratuïta i no confereix dret a cap tipus de remuneració. L'Ajuntament de Barcelona es compromet a: • Facilitar la informació que es consideri necessària i convenient per alimentar la base de dades del projecte. • Utilitzar la base de dades de l'Arxiu digital del COAC i, de forma complementària, altres bases de dades quan es consideri convenient. El COAC es compromet a: • Posar a disposició de l'Ajuntament de Barcelona l'instrument que constitueix el fons del seu Arxiu digital, del qual n'ha adaptat la seva versió actual per incorporar els camps, registres i informacions que, de comú acord es van pactar a partir de la fitxa establerta i consensuada per ambdues parts. • Impulsar els mecanismes necessaris que permetin alimentar i actualitzar la base de dades de l'inventari respecte de qualsevol tipus de projectes en curs i futurs. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 • Garantir l'accés a la informació continguda a la base de dades de l'inventari tant per part de l'Ajuntament de Barcelona com per part del públic en general en els camps que s'estableixin de comú acord. 2. XLVè Curset. Jornades Internacionals sobre la Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic 2022 L'Ajuntament de Barcelona es compromet a: • Col·laborar en les activitats de difusió i comunicació de les jornades. • Participar com a ponents i/o participants en l'organització de visites sobre actuacions en conjunts històrics i béns patrimonials promoguts per l'Ajuntament de Barcelona. • Facilitar l'accés a espais o conjunts patrimonials que siguin representatius en funció de la temàtica establerta per cadascuna de les Jornades Internacionals que se celebrin. El COAC es compromet a: • Donar lliure accés a tots els actes i activitats previstes en el decurs de les Jornades. • Lliurar-los-hi els corresponents diplomes acreditatius i documentació. 3. Premi Europeu d'Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic AADIPA L'Ajuntament de Barcelona es compromet a: • Col·laborar en les activitats de difusió i comunicació del Premi. El COAC es compromet a: • Referenciar l'Ajuntament de Barcelona com a patrocinador destacat del Premi, en la pàgina web, flyers, publicacions, etc., així com de manera destacada en les comunicacions que es facin del llançament de la 6a Edició del Premi. • Presentar els objectius a la Direcció de Serveis d'Arquitectura Urbana i Patrimoni, així com a l'Àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, per tal de promoure la presentació de projectes sobre intervenció en el patrimoni arquitectònic i espai públic, a iniciativa municipal, en les diferents categories dels Premis. • Participació en la Setmana de l'Arquitectura de 2022 o d'altres actes i esdeveniments municipals que l'Ajuntament consideri, com a especialistes en la matèria. Quart.- Es crea una Comissió de Seguiment, amb els següents components: • Per part de l'Ajuntament de Barcelona: El Director del Servei d'Arquitectura Urbana i Patrimoni, o persona en qui delegui. • Per part del COAC: Un/a representant de l'entitat, designada pel degà. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 Aquesta Comissió, que es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del present conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: • Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. • Valorar el desenvolupament del projecte subvencionat. • Resoldre els dubtes i qüestions que es puguin plantejar durant la vigència del conveni. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Cinquè.- L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona és de 30.000 euros, i equival al 26,93% del pressupost total del projecte fixat en 111.400 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/48808/15221 del pressupost de la Gerència de l'Arquitecte en Cap per l'exercici 2022, en concepte de subvenció, pel procediment de concessió directa, de conformitat amb l'art. 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost que obra a l'expedient. L'abonament de la subvenció es realitzarà a la signatura del conveni. De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, i procedirà la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsable que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. 2a Que l'import subvencionable no excedeixi del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per l'acreditació de les despeses del beneficiari. Sisè.- El COAC és subjecte al regim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista a la Normativa General reguladora de les Subvencions a atorgar per l'Ajuntament de Barcelona (BOP de 4 de gener de 2011), en el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, ROAS, Decret 179/1995 de 13 de juny; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el seu Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que resulti d'aplicació, i accepta la subvenció atorgada per I' Ajuntament de Barcelona, en les condicions fixades en aquest conveni, mitjançant la formalització del mateix. El COAC coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art.13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, i d'acord amb allò previst a l'article 30 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions, a l'article 75 del Reglament aprovat pel RD 887/2006, de 21 de juliol, i a l'article 10è.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, i a la base 19.4.a) de les Bases d'execució del Pressupost municipal de l'any 2022, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu simplificat, en un termini no superior a tres mesos des de la finalització de l'activitat que constarà de: Memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts i memòria econòmica simplificada que inclourà una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, i relació d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada. En el supòsit de l'article 11.2 de la normativa municipal reguladora de subvencions (contractacions d'obres per import superior a 30.000€, o serveis per import superior a 12.000€) s'hauran d'aportar les ofertes presentades, justificar l'elecció entre elles i quan l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa justificar-ho en una memòria. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació que acrediti la difusió de la subvenció (publicacions fulletons, díptics, anuncis, correus). S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que siguin anteriors a la formalització del conveni, des de l'1 de gener del 2022 fins el 31 de desembre del 2022. En el supòsit que els justificants presentats siguin factures simplificades, la suma d'aquestes no podran superar el 10% de l'import atorgat. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 Aquesta justificació es farà d'acord amb els models i la guia que es facilitaran per part de l'Ajuntament de Barcelona. L'Ajuntament de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. En aquest sentit, l'Ajuntament podrà sol·licitar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, els justificants de despesa (factures o documents de valor probatori equivalent) del compte justificatiu presentat així com altra documentació que es consideri oportuna per comprovar la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables). La manca de justificació o la justificació incompleta podran comportar l'anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament en les condicions previstes en la normativa general aplicable. Setè.- Ambdues parts es comprometen al compliment de les prescripcions establertes al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades; a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; i a la corresponent normativa de desenvolupament en matèria de protecció de dades vigent. En relació amb les dades personals dels signants del present conveni i dels interlocutors o representants amb qui es relacionaran les parts, aquestes seran tractades per les parts amb la finalitat de gestionar les actuacions que se'n derivin de l'execució del conveni, i fonamentant-se la legitimació del tractament en l'execució del present conveni. Les dades proporcionades es conservaran mentre es mantingui la relació, i a més durant el temps necessari per complir amb les obligacions legals. Les dades no se cediran a tercers sense autorització prèvia i inequívoca de la part interessada, excepte en els casos en què aquesta autorització no sigui necessària per existir una obligació legal o un interès legítim. Les persones interessades tenen dret a sol·licitar del responsable del tractament l'accés a les seves dades personals, a la seva rectificació o supressió, a la limitació del seu tractament, a oposar-se al tractament, així com el dret a la portabilitat de les dades. Per exercir aquests drets la persona interessada es podrà dirigir per escrit, en qualsevol moment a: - Ajuntament de Barcelona: al seu Registre General (plaça de Sant Jaume, 1, 08002, Barcelona) juntament amb una fotocòpia de DNI/NIE/passaport o mitjançant l'Oficina Virtual (https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20190001354). La persona interessada pot utilitzar els formularis específics que trobarà a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/quins-drets-tinc- sobre-meves-dades. - COAC: acompanyant còpia del seu DNI, passaport o document equivalent, a la Plaça Nova, nº 5, 08002 Barcelona, o bé enviant un correu electrònic a dadespersonals@coac.net indicant al sobre o a l'assumpte del missatge: "COAC Política de Privacitat". 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 Les dades de contacte dels respectius Delegats de Protecció de Dades són: - Ajuntament de Barcelona: https://atencioenlinia.ajuntament.barcelona.cat/fitxa/alta?cbDetall=4845&consulta=1&directo =1&i=c&origen=DELEGAT_PROTECCIO_TUTELA_DRETS - COAC: dadespersonals@coac.net L'interessat té dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades: - per la seu electrònica de l'Autoritat, amb signatura electrònica; - per correu postal, amb signatura manuscrita, adreçat a: c/ Rosselló, 214, Esc. A, 1r 1a, 08008 Barcelona; - presencialment, amb signatura manuscrita, al Registre d'entrada de documents de l'APDCAT (c/Rosselló, 214, esc. A, 1r 1a, 08008 Barcelona, de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00h), al Registre d'entrada de qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat de Catalunya o de l'Estat, o en una oficina de correus Vuitè.- Aquest conveni té caràcter administratiu i obliga als signataris de conformitat amb les previsions acordades i, en allò no previst específicament, es regirà per la normativa comuna i sectorial que li sigui d'aplicació. La subscripció del conveni no suposa, en cap cas, la renúncia a les competències pròpies de cadascuna de les parts. Novè.- El present conveni s'extingirà per alguna de les causes següents: • Transcurs del termini previst o execució de l'objecte. • Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. • Per incompliment dels acords que s'hi estableixen. • Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. • Per les causes generals establertes en la legislació vigent. L'incompliment de qualsevol de les clàusules d'aquest conveni podrà ser causa de la seva rescissió prèvia sol·licitud d'alguna de les parts. La rescissió del conveni comportarà la seva extinció. L'incompliment pot donar lloc, sens perjudici de les possibles sancions que corresponguin, al reintegrament total o parcial de la subvenció rebuda, d'acord amb l'art. 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com l'art. 21 i següents del seu Reglament. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 27 de desembre del 2022 CSV: 5d96-f797-9296-0493 Desè. Les Parts es comprometen a resoldre de mutu acord a través de la Comissió de Seguiment les qüestions litigioses que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni. En el cas que no sigui possible l'esmentat acord a través de la Comissió de seguiment, les parts es sotmeten a la jurisdicció dels jutjats i tribunals de l'ordre contenciós administratiu de la ciutat de Barcelona. Onzè. De conformitat amb la legislació vigent sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern, en relació amb aquest conveni, es farà pública la informació relativa a les parts signants, l'objecte, la vigència, les obligacions que assumeixen les parts i qualsevol modificació que s'hi faci. I, en prova de conformitat, les parts signen el present conveni mitjançant signatura digital, considerant-se la data d'aquest document el 14 de desembre del 2022. Il·lma. Sra. Janet Sanz Cid, segona tinenta d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona. Sra. Eva Redó i Verdaguer, secretària delegada. Sr. Guim Costa i Casalmiglia, degà del COAC. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007