GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 Convenis – Conveni CONVENI a formalitzar entre l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona pel projecte Observatori de Barcelona 2022-2023. Barcelona, INTERVENEN: D'una part, Jaume Collboni Cuadrado, primer tinent d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, expressament facultat per delegació de Comissió de Govern de data 07 de desembre de 2022 i assistit en aquest acte per Mª Eugènia Riera Paino, secretaria delegada, en exercici de funcions d'assessorament i fe pública. De l'altra part, Eva Borràs Balcells que actua en nom i representació, en la seva qualitat de directora gerent de Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona, amb domicili a l'avinguda Diagonal, 452-454, 08006, Barcelona i CIF Q0873001B. MANIFESTEN: I- Que la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona (CAMBCN), té entre les seves funcions la de col·laborar amb l'Administració competent participant en la realització d'estudis, treballs i accions que es portin a terme sobre l'ordenació del territori, els transports i les comunicacions i la localització industrial, comercial i turística, així com en l'elaboració d'estadístiques del comerç, la indústria, la navegació i el turisme i els estudis que facin falta per a conèixer la situació i les necessitats dels diferents sectors. II- Que la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona té entre les seves funcions la promoció internacional de l'economia de la ciutat i de la Marca Barcelona, i en aquest context desenvolupa un ampli ventall de polítiques i impulsa la realització d'informes i estudis rellevants per a la presa de decisions en aquesta matèria i la difusió del posicionament i evolució de la ciutat en el context internacional. III- Que els equips d'Estudis de la CAMBCN i la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona venen col·laborant des de l'any 2003 en l'edició de l'Informe Observatori de Barcelona, que inclou la comparativa de la ciutat amb altres ciutats a través de la selecció d'indicadors rellevants ordenats en sis àmbits temàtics, i completa l'anàlisi amb una taula de síntesi que presenta el conjunt dels indicadors per visualitzar-ne els resultats i un gràfic del posicionament internacional de Barcelona segons diversos rànquings i un article monogràfic en què es presenta un anàlisis del clima empresarial a l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta col·laboració al llarg d'aquests anys s'ha considerat altament satisfactòria per ambdues parts, i l'informe anual ha esdevingut al llarg d'aquests 20 anys la publicació de referència sobre el posicionament internacional de la ciutat. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 IV- Que es considera adient establir un conveni de col·laboració amb la CAMBCN per tal de mantenir aquesta col·laboració mútua i aprofitar les sinèrgies que generen el coneixement del teixit empresarial i l'economia local i que té la CAMBCN, així com la col·laboració i el coneixement acumulat durant aquests anys pel treball conjunt; i que per tal de formalitzar aquesta estreta i llarga col·laboració es proposa signar un conveni de col·laboració amb la CAMBCN per l'elaboració de l'Informe Observatori de Barcelona 2022, l'informe Observatori de Barcelona 2023 i l'organització d'una jornada amb motiu de la celebració dels vint anys de l'Observatori. Per tot això, ambdues parts, de comú acord, i reconeixent-se plena capacitat per a aquest acte, formalitzen aquest conveni, que es regirà pels següents: PACTES Primer. OBJECTE: L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona en l'execució de l'edició anual de l'Informe Observatori de Barcelona 2022, l'informe Observatori de Barcelona 2023 i l'organització d'una jornada amb motiu de la celebració dels vint anys de l'Observatori. En atenció a aquest objecte, al present conveni no li és d'aplicació la regulació de la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic, en virtut de l'exclusió prevista en el seu article 6. Segon. REGULACIÓ JURÍDICA: El present conveni està regulat per les seves clàusules, per la Llei 22/1998 que aprova la Carta Municipal de Barcelona, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (els articles 47 a 53 com a legislació bàsica), per la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, per la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius aprovat per Decret d'Alcaldia de 27 d'abril de 2011, per la Normativa General Reguladora de Subvencions de l'Ajuntament Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010, per la Llei 38/2003 General de Subvencions, pel Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, pel Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS) i per la resta de normativa legal vigent aplicable. En cas, que encara així, es plantegi algun dubte o llacuna s'acudirà als principis rectors de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tercer. Obligacions assumides per la Cambra de Comerç de Barcelona 1. Realització/elaboració de continguts de l'informe 2022 i l'informe 2023 de l'Observatori Barcelona en coordinació amb l'Ajuntament de Barcelona. La CAMBCN col·laborarà en: • La redacció dels indicadors, gràfics i taules de la meitat dels indicadors: quatre del capítol de societat del coneixement, tres del turisme, sis del preus i costos i dos del 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 capítol pol d'activitat econòmica. Així mateix, elaborarà la redacció de les introduccions dels tres capítols de societat del coneixement, turisme i preus i costos. El Gabinet d'Estudis de la CAMBCN té una llarga experiència en l'elaboració d'informes sobre l'economia catalana i local, seguiment d'indicadors, elaboració de propostes de política econòmica i presentacions públiques sobre temes d'àmbit econòmic. En l'àmbit de societat del coneixement la CAMBCN, a través del seu Gabinet d'Estudis, aportarà la seva àmplia experiència en la realització d'estudis relacionats amb la innovació i les noves tecnologies. Alguns dels principals estudis realitzats darrerament són: "La industria 4.0: el estat de la qüestió (2018)", "Quantificació de les jubilacions futures en la industria (2017)", "La innovació de les empreses del sector salut a Catalunya (2014)" i "Anàlisis comparat dels factors de competitivitat en la indústria catalana (2013)". Així mateix, la CAMBCN, a través del seu Gabinet d'Estudis, ha format part de l'elaboració del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement que ha impulsat la Generalitat de Catalunya (2020) i també està present en el Comitè científic de l'IND+I. La seva experiència i coneixement en aquest àmbit és cabdal per fer aportacions de valors en l'Observatori. En l'àmbit de turisme, la CAMBCN té una àmplia experiència tant en l'àmbit de la gestió de projectes com, des del Gabinet d'Estudis, en l'elaboració d'informes sobre l'evolució del sector. Concretament, el Gabinet elabora part dels continguts de l'informe anual d'activitat turística a Barcelona (2017, 2018 i 2019) de Turisme de Barcelona. Així mateix, el Gabinet d'Estudis de la CAMBCN forma part de l'equip directiu, operatiu i tècnic de l'Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, que té entre les seves funcions l'anàlisi i seguiment dels indicadors i enquestes relacionades amb el sector turístic. En l'àmbit de preus i costos la CAMBCN aportarà el seu coneixement d'elaboració d'informes periòdics realitzats pel Gabinet d'Estudis sobre la conjuntura econòmica catalana i barcelonina, en el context espanyol i internacional. Alguns dels principals projectes periòdics són: la Memòria Econòmica de Catalunya (anual), l'Informe territorial de la demarcació de Barcelona (anual fins al 2020), Informes trimestrals del teixit empresarial i mercat laboral (10 comarques) i l'Informe de conjuntura de l'economia catalana (trimestral) A banda d'aquests estudis de caràcter periòdic, el Gabinet d'Estudis també realitza anàlisi puntuals sobre els preus i costos en les roda de premsa de conjuntura econòmica (trimestral), els newsletters mensual d'economia i la publicació de tweets diaris d'indicadors econòmics. • L'elaboració dels gràfics i taules de la meitat dels indicadors(esmentats anteriorment), i la seva base de dades per a la realització del seu anàlisi. • La redacció del l'apartat de síntesi de l'informe i la realització de taula resum dels resultats de tots indicadors corresponent. • L'elaboració d'un gràfic/taula del posicionament internacional de Barcelona segons diversos rànquings de l'informe. 2. Realització/elaboració dels treballs tècnics de l'informe 2022 i l'informe 2023. La CAMBCN serà la encarregada de: 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 • La realització del disseny - Conceptualització, actualització i tractament de portades interiors i exteriors La CAMBCN, a través del seu departament de màrqueting i disseny, ha aportat el disseny de totes les edicions, inclòs el disseny actual de l'informe (des de l'any 2016), i a més ofereix la seva actualització i singularitat anual a través de la renovació de les portades interiors de cadascun dels sis capítols temàtics en que s'estructura l'estudi. • La coordinació de la maquetació entre ambdues institucions. • La maquetació de l'informe 2022 i l'informe 2023 de l'Observatori en català, castellài anglès La CAMBCN aportarà el suport de la maquetació en InDesign, element fonamental per a la continuïtat del format i disseny actual de la publicació • La maquetació del dossier-resum de l'informe 2022 i de l'informe 2023 en català, castellà i anglès. Aquest dossier (de quatre planes) resumeix de forma gràfica els resultats dels principals indicadors, a través d'un gràfic o taula amb un destacat redactat e incorpora la taula del posicionament internacional de Barcelona segons una selecció de rànquings. • Impressió de dossiers resum (200 anglès i 200 català) i dels informes (10 anglès i 10 català) cada un dels dos anys (2022 i 2023). 3. Revisió i seguiment del procés de realització de l'informe 2022 i l'informe 2023 en coordinació amb l'Ajuntament de Barcelona. Ambdues institucions, la CAMBCN i l'Ajuntament de Barcelona, col·laboraran en: • La revisió final maquetació de taules, gràfics i textos • La revisió de les traduccions (anglès i castellà) • La participació activa de les reunions de la comissió de seguiment del conveni. 4. Amb motiu de la celebració dels vint anys de l'Observatori, la CAMBCN i l'Ajuntament de Barcelona col·laboraran conjuntament en: • La realització i maquetació d'un dossier-resum amb l'evolució dels indicadors més representatius al llarg dels darrers 20 anys (o període temporal disponible). Aquest dossier (d'unes quatre planes) resumirà de forma gràfica els resultats dels principals indicadors al llarg del temps, a través d'un gràfic o taula i un breu text que mostri com ha variat el posicionament internacional de la ciutat de Barcelona. Es farà en català, anglès i castellà. • Disseny del logo i la imatge del 20è aniversari • Impressió de dossiers resum 20è aniversari (200 anglès i 200 català) 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 5. En l'àmbit de difusió, la CAMBCN i l'Ajuntament de Barcelona col·laboraran conjuntament en: • L'organització de l'acte de presentació de l'informe 2022 i l'informe 2023, i la preparació de la documentació per a la premsa(convocatòria als periodistes, provisió de sales, nota de premsa i realització del Power Point). • L'organització d'una jornada amb motiu de la celebració dels vint anys de l'Observatori (convocatòria als periodistes, provisió de sales, nota de premsa i realització del Power Point, marxandatge, convocatòria d'experts i participants, etc.). • Fer difusió de la participació de l'Ajuntament en l'elaboració de l'objecte del conveni en els cartells, fulletons, anuncis i altres elements de propaganda utilitzats per donar a conèixer l'informe Observatori de Barcelona així com els llibres, vídeos, programes informàtics o qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport del producte resultant de la col·laboració, mitjançant la inclusió del logotip de l'Ajuntament de Barcelona. La CAMBCN i l'Ajuntament de Barcelona actuen com a responsables del tractaments de les dades personals de contacte dels mitjans humans aportats per cadascuna d'elles durant l'execució del present conveni. Les dues parts hauran de complir amb les obligacions que la normativa de protecció de dades els imposi, incloent-hi les de garantir els drets de les persones interessades, informant-los d'aquesta cessió de dades necessària per a la correcta gestió del present conveni. La propietat de l'informe 2022 i l'informe 2023 de Observatori de Barcelona serà compartida entre l'Ajuntament de Barcelona i la CAMBCN. Quart. COMPROMISOS I APORTACIONS DE L'AJUNTAMENT L'Ajuntament de Barcelona aportarà a la CAMBRA OFICIAL DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS I NAVEGACIÓ DE BARCELONA la quantitat de 40.000,00 € en concepte de subvenció directa per donar suport i recolzar l'Informe Observatori de Barcelona 2021. La partida econòmica del Pressupost que autoritza la despesa és la 0700/48903/43011. L'import total de la subvenció per la quantitat de 40.000,00 € equival a un percentatge del 50% de l'import total del projecte, per valor de 80.000,00 €. L'import de la subvenció s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a pagament a compte o anticipat, per a dur a terme les actuacions inherents al Projecte. A més l'Ajuntament de Barcelona es compromet a realitzar: • La coordinació de l'Informe • L'elaboració de la redacció, gràfics i taules de la meitat dels indicadors 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 • L'elaboració de la redacció de les introduccions de tres capítols • Revisió final de la maquetació de taules, gràfics i textos (conjunta amb CAMBCN) • Revisions finals de les traduccions (conjunta amb CAMBCN) - Participar activament en les reunions de la comissió de seguiment del conveni. - Validar tècnicament l'Informe final. - Organitzar conjuntament amb CAMBRABCN l'acte de presentació de l'informe 2022 i l'informe 2023, l'organització de la jornada amb motiu de la celebració dels vint anys de l'Observatori i la preparació de la documentació per a la premsa. Cinquè. JUSTIFICACIÓ Pel que fa al primer exercici, l'entitat haurà de presentar el compte justificatiu simplificat, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades. Pel que fa al segon, haurà de presentar el compte justificatiu simplificat, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades i informe d'auditoria de la totalitat del projecte, El termini de presentació de les justificacions parcials i del darrer any d'execució és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat parcial o del final del Projecte subvencionat respectivament. La persona jurídica beneficiària de la subvenció, haurà de mantenir el suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del projecte, així com l'execució del pressupost i la destinació de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment accés lliure a la comptabilitat de l'entitat pel que fa a l'activitat subvencionada, que haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. Caldrà, en tot cas, donar compliment a l'article 10 de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals en relació a la forma i estructura de la justificació. La justificació es refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. En general, quan per a l'execució de les accions subvencionades l'entitat hagi de recórrer a la contractació, s'haurà d'adjudicar el contracte a l'oferta econòmica que presenti la millor relació entre qualitat i preu, en compliment dels principis de transparència, igualtat de tracte als possibles contractistes i procurant que no existeixi conflicte d'interessos i, concretament, en relació al procediment contractual, l'entitat haurà de donar compliment a allò que estableix l'article 11.2 de la NGRS en relació a l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions. (vam consensuar amb la Direcció de Cooperació internacional aquet redactat atès que els imports de la nova llei de contractes i la normativa de subvencions de l'Ajuntament no coincideix). 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte encara que siguin anteriors a l'atorgament de la subvenció, des del 1 de gener de 2022 data de l'inici del projecte, i sempre dins de l'exercici pressupostari corresponent, en el cas dels projectes que s'han iniciat abans de la formalització del present conveni. La Cambra de Comerç de Barcelona es compromet a donar compliment a la declaració de transparència prevista en l'article 15.2 de la llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració en els termes de la informació facilitada amb anterioritat a l'aprovació de l'atorgament de la subvenció. La Cambra de Comerç de Barcelona coneix i accepta que la no realització de les tasques objecte d'aquest conveni dins del seu termini de vigència o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin d'acord amb el previst a l'article 13è. de la Normativa reguladora de les subvencions municipals. Sisè. COMISSIÓ DE SEGUIMENT: Es constituirà una comissió de seguiment que serà l'encarregada de fer el seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni i dels compromisos adquirits per cadascuna de les parts, així com de resoldre els problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar- se respecte el conveni, així com supervisar el procés d'elaboració de l'objecte del conveni. Haurà de validar el procés de recerca i els resultats finals de l'estudi. Estarà composada per un representant de l'Ajuntament de Barcelona i un representant de la CAMBCN amb qualificació tècnica adient per a la realització de les funcions atribuïdes. Es reunirà quan qualsevol de les parts ho cregui oportú durant el període d'execució de l'objecte del conveni. Els membres de la Comissió seran: Per part de l'Ajuntament: Cap del Departament d'Estudis de la Gerència d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica Per part de la Cambra de Comerç: Directora d'Anàlisi Econòmica del Gabinet d'Estudis Econòmics i Infraestructures Setè. DURADA: La vigència del conveni s'iniciarà amb la signatura del conveni i finalitzarà el 31 de desembre de 2023 i abastarà en el seu àmbit tota la col·laboració entre les parts durant la seva vigència. Vuitè. CAUSES D'EXTINCIÓ Aquest conveni s'extingirà si es produeix alguna de les causes següents: - Compliment del seu objectiu, si aquest fet es produeix amb anterioritat a la data en que finalitza la seva vigència. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 - Transcurs del termini de vigència. - Acord unànime de totes les parts signants. - Resolució judicial que en declari la nul·litat. - Qualsevol altra causa prevista a la normativa. L'extinció del conveni comportarà les conseqüències que per a cada cas concret prevegi la normativa vigent d'aplicació. Novè. LLEI DE TRANSPARÈNCIA. D'acord amb la mateixa normativa es compromet a donar a la declaració de transparència prevista a l'article 15.2 relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració en els termes de la informació en els termes de la informació facilitada amb anterioritat a l'aprovació de l'atorgament de la subvenció. Desè. TRACTAMENT DE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL Ambdues parts es comprometen al compliment de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i normativa de desenvolupament així com al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Si es preveu que el compliment del conveni pot comportar en algun moment un tractament de dades de caràcter personal incloses en un fitxer de titularitat municipal, l'entitat es compromet a fer aquell tractament d'acord amb les instruccions específiques de l'Ajuntament i s'obliga a no aplicar-les ni utilitzar-les amb una finalitat diferent de la prevista en el propi conveni, ni comunicar-les a altres persones, ni tant sols per conservar-les. Una vegada complerta l'activitat, les dades de caràcter personal que hagin estat tractades per compte de l'Ajuntament hauran de ser destruïdes o retornades a aquest, d'acord amb les instruccions dels tècnics municipals. En cas d'incompliment d'aquestes obligacions, l'entitat en serà responsable, d'acord amb l'establert a, d'acord amb el que preveu, el Reglament (UE) 2016/679 de 27 abril 2016 (GDPR),de Protecció de Dades de Caràcter Personal. Les parts s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals o industrials que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de l'execució del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment per part de l'Ajuntament o de l'entitat, del deure de facilitar informació als organismes públics de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable. Onzè. ADDENDES AL CONVENI: Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 29 de desembre del 2022 CSV: 2b14-7b83-3475-c649 L'aprovació de les modificacions haurà de seguir el mateix procediment seguit per a l'aprovació del conveni. Dotzè. RÈGIM JURÍDIC I JURISDICCIÓ COMPETENT: Aquest conveni té caràcter administratiu i les qüestions litigioses sorgides sobre la seva interpretació, modificació, resolució i efectes seran resoltes per la jurisdicció contenciosa administrativa, amb expressa submissió als Jutjats i Tribunals de la ciutat de Barcelona. I en prova de conformitat, les parts signen el present document a un únic efecte en data de la seva formalització. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 23 de desembre de 2022. Jaume Collboni Cuadrado, Ajuntament de Barcelona. Mª Eugènia Riera Paino, Ajuntament de Barcelona. Eva Borràs Balcells, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007