GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 Convenis – Conveni CONVENI entre el districte de Ciutat Vella de l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Germanes Oblates del Santíssim Redemptor Barcelona. A la ciutat de Barcelona REUNIDES D'una part, l'Il·lm. Sr. Jordi Rabassa Massons, regidor del Districte de Ciutat Vella de l'Ajuntament de Barcelona, que actua en aquest acte per la resolució d'Alcaldia de data 15 de juny de 2019, assistida en aquest acte per la secretària del Districte de Ciutat Vella, Sra. Maria Teresa Martí i Vidal, per delegació del secretari general, de data 2 de desembre del 2019, com a fedatària i assessora legal preceptiva, que actua de conformitat amb allò que estableix en les funcions de fedatària pública i d'assessorament legal de la Corporació municipal, de conformitat amb l'art. 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local i l'article 3 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, que regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. De l'altra part la Sra. María Felicidad Martínez Moran, amb NIF XXXXXXXXXXX com a representant legal de l'entitat Germanes Oblates del Santíssim Redemptor Barcelona amb CIF R5800587G, d'ara endavant la congregació de les Germanes Oblates. Les parts reunides es reconeixen mútuament la capacitat legal suficient per subscriure aquest document i MANIFESTEN I.- El Districte de Ciutat Vella treballa en coordinació amb ABITS des dels seus orígens, responsable de les intervencions en matèria de treball sexual a la ciutat, arribant-se a la conclusió de la necessitat d'un projecte d'acollida específic per a les dones que realitzen treball sexual a Ciutat Vella. II.- En la Mesura de Govern, del Districte de Ciutat Vella, Programa per al foment de les relacions de proximitat i veïnatge a les escales i a l'espai públic, aprovada al Plenari de Ciutat Vella el 16 de març de 2017, vincula a ABITS establint una coordinació estreta i periòdica per tal de garantir els drets de les dones, la seva atenció i la prevenció a l'espai públic i a les escales de veïns. III.- El II Pla per a la Justícia de Gènere (2021-2022) de la Regidoria de Feminismes i LGTBI, de qui depèn l'Agència per a l'Abordatge del Treball Sexual (ABITS), inclou en les seves funcions principals el disseny, implementació i coordinació de les polítiques per a l'abordatge del treball sexual. IV.- La congregació de les Germanes Oblates es va instal·lar al barri del Raval al 1984 per treballar amb dones en situació d'exclusió social i molt especialment amb les vinculades a 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 l'exercici de la prostitució al carrer. El 1996 l'entitat va veure la necessitat d'estructurar el treball que es porta a terme i es crea el recurs El Lloc de la Dona. Aquest recurs treballa amb diferents projectes, els que ens ocupa és el d'Acollida i acompanyament a la inclusió que inclou el Servei d'Acollida i procés d'inclusió, el Suport al treball d'organització de les dones i al participatiu als espais institucionals, i la Sensibilització i incidència social. D'altres projectes que realitza l'entitat són de Formació i Inserció Sociolaboral, d'Emprenedoria social com Dona Kolors i dirigit a dones que treballen en locals tancats ho és Portes Endins. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització del present conveni que es regirà pels següents PACTES Primer.- OBJECTE L'objecte del present conveni és l'atorgament d'una subvenció directa de l'Ajuntament de Barcelona a l'entitat congregació de les Germanes Oblates pel desenvolupament del projecte "Acollida i acompanyament a la inclusió 2022" amb la finalitat de i regular-ne els drets i obligacions de les parts. Segon.- PRINCIPALS ACCIONS DEL PROJECTE Per al compliment de l'objecte del conveni la entitat congregació de les Germanes Oblates portarà a terme les accions principals següents: - Acollida i acompanyament a la inclusió. Aquest projecte té com a finalitat contribuir a la millora de la qualitat de vida de les dones immigrants que exerceixen el treball sexual i/o són víctimes de trata amb fins d'explotació sexual, afavorint els processos d'autonomia personal i d'inclusió, alhora que, sensibilitzar la ciutadania sobre la realitat en la que viuen, les situacions de violència, la lluita contra la precarietat, la marginalitat i la des estigmatització d’aquest col·lectiu. - Formació i inserció laboral Aquest projecte esta dissenyat per cobrir les demandes que fan les dones de cercar alternatives de feina a l'exercici del treball sexual. El procés comença amb una formació en habilitats i competències prelaborals i un cop adquirits aquests coneixements bàsics les dones entren en un itinerari formatiu tècnic personalitzat a les seves circumstàncies i necessitats, i en consonància amb la demanda del mercat de treball. Contempla l'acompanyament al procés d'inserció. - Dona Kolors Dona Kolors és una marca social que dissenya i fabrica de manera tradicional roba i complements en un taller propi de Barcelona Es un projecte, nascut al 2012, sense ànim de lucre que ofereix una oportunitat real de treball a dones que cerquen transformar la seva situació d'exclusió social. Tots els beneficis del mateix es reinverteixen en la formació en costura i auto ocupació de les dones. El projecte contempla una part de formació professional en costura i un taller de producció pròpia. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 - Portes Endins El Projecte de Portes Endins porta ja un recorregut de tres anys i mig. Es va iniciar al juny del 2013 amb la voluntat d'oferir una atenció integral a dones que treballen en locals tancats. Tercer.- OBLIGACIONS DE L'ENTITAT a) Vetllar per l'acompliment d'allò acordat en el conveni establert amb l'Ajuntament de Barcelona. b) Facilitar a l'Ajuntament de Barcelona tota la informació que requereixi de les activitats ordinàries de l'associació. c) Participar en aquelles comissions, trobades, grups de treball i/o activitats que en matèria d'infància i adolescència i les seves famílies, s'impulsin des del l'Ajuntament de Barcelona. d) Fer difusió, dintre de les seves possibilitats, de les actuacions que porta a terme l'Ajuntament de Barcelona en matèria d'infància i adolescència i les seves famílies que puguin ser d'especial interès per a les persones membres i/o usuàries de l'entitat. e) Fer partícip a l'Ajuntament de Barcelona en aquells actes públics d'especial rellevància de la, que es desenvolupin a la ciutat de Barcelona. f) Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase "en conveni amb l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. g) Potenciar, dins d'aquest context, la utilització de la llengua catalana com a llengua vehicular entre els diferents participants. Quart.- OBLIGACIONS DEL DISTRICTE DE CIUTAT VELLA a) Vetllar per a l'acompliment d'allò acordat en el conveni establert amb l'entitat. b) Lliurar a l'entitat tota aquella informació que pugui facilitar pel desenvolupament de les seves activitats, així com d'aquells nous instruments i mecanismes de suport que puguin afavorir el seu funcionament ordinari. c) Facilitar, en la mesura que sigui possible, a l'entitat el suport de caire tècnic que, de manera puntual i tenint en compte les possibilitats de la seva obtenció per part de l'Ajuntament de Barcelona, puguin ser d'utilitat per al desenvolupament de les seves activitats. d) Fer difusió, mitjançant els instruments i els canals comunicatius que disposa l'Ajuntament de Barcelona en matèria de les activitats que es realitzin en el marc del present conveni. e) Establir contacte amb l'entitat congregació de les Germanes Oblates a l'hora de promoure i implementar mesures que afavoreixin el desenvolupament de les accions. f) Aportar la quantitat de 25.000 euros a càrrec del pressupost 2022 pel desenvolupament de l'objecte d'aquest conveni, de conformitat al projecte presentat per l'entitat. El lliurament de l'import econòmic es tramitarà a la signatura del conveni i es farà efectiu en els terminis de tramitació de l'Ajuntament de Barcelona. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 El projecte que és objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i conforme el pressupost presentat. Cinquè.- NORMATIVA APLICABLE EN MATÈRIA DE SUBVENCIONS L'entitat es subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista a la Normativa General reguladora de les Subvencions a atorgar per l'Ajuntament de Barcelona (BOP de 4 de gener de 2011), en el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, ROAS, Decret 179/1995 de 13 de juny; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el seu Reglament aprovat pel Reia Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que resulti d'aplicació, i accepta la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, en les condicions fixades en aquest conveni, mitjançant la formalització del mateix. L'entitat coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Sisè.- JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ L'entitat aplicarà els fons de la subvenció atorgada a les finalitats descrites. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat o projecte subvencionat. Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta el projecte, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu que haurà d'incloure: - Memòria d'actuació, amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. - Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que constarà de la informació següent: - Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització del projecte, degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. - Relació classificada de despeses del projecte, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. - Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte, indicant l'import i procedència. - Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. L'entitat haurà d'acreditar la despesa mitjançant les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 efectuades durant tot l'exercici anual, sempre que hagin estat realitzades per a l'execució del projecte. Aquests documents s'inclouran en una declaració responsable on es farà constar la veracitat dels mateixos, en compliment del que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com el compromís de conservació dels documents originals. Tot i així, l'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar en qualsevol moment la documentació original, ja siguin factures o altres documents, que recull la declaració responsable, per comprovar la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats, així com l'execució de la totalitat del pressupost i el compliment amb el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. Quan l'import de la despesa subvencionable superi els llindars establerts a la normativa de contractes públics per a la contractació menor, s'han de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'execució de l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. A totes les activitats que es portin a terme en virtut d'aquest conveni, hi figurarà el logotip de l'Ajuntament de Barcelona. Setè.- ALTRES SUBVENCIONS La signatura d'aquest conveni no invalida les subvencions rebudes de forma ordinària d'altres departaments o institucions. Vuitè.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL Les parts i els seus treballadors s'obliguen a guardar reserva respecte a les dades o antecedents que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni. Resten obligats al secret professional pel que fa a les dades de caràcter personal a les quals puguin tenir accés en ocasió del compliment del conveni, obligació que subsisteix fins i tot un cop el conveni s'hagi extingit. També s'obliguen al compliment estricte del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Novè.- COMISSIÓ DE SEGUIMENT Es crea una Comissió de Seguiment, amb els següents components: Per part de l'Ajuntament de Barcelona: 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 - Un/a tècnic/a de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Ciutat Vella. Per part de l'entitat: - Un/a representant de la congregació de les Germanes Oblates. Aquesta Comissió, que es reunirà amb una periodicitat semestral durant la vigència del present conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: - Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. - Definir les línies de col·laboració. - Acordar el disseny de futurs projectes i activitats a desenvolupar. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Sempre que es consideri necessari, i a petició de qualsevol de les parts, el personal tècnic d'ambdues entitats podrà realitzar reunions de caire tècnic pel seguiment operatiu dels projectes i amb la finalitat principal d'aportar elements per incloure a les reunions de la Comissió de Seguiment o desenvolupar les conclusions d'aquesta. Desè.- DURADA DEL CONVENI La vigència d'aquest conveni és des de la seva signatura i fins al 31 de desembre de 2022. Onzè.- CAUSES D'EXTINCIÓ DEL CONVENI El present conveni s'extingirà per alguna de les causes següents: a) Transcurs del termini previst o de la seva pròrroga. b) Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. c) Per incompliment dels acords que s'hi estableixen. d) Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. e) Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Dotzè.- INTERPRETACIÓ DEL CONVENI La resolució de les diferències d'interpretació i compliment que poguessin sorgir en l'execució d'aquest conveni es portarà a terme de forma amistosa a través de la comissió de seguiment. Tot i així, en el cas que no es puguin resoldre les diferències s'estarà al que disposi la Llei 29/1998,de 13 de juliol de la jurisdicció contenciosa administrativa. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de desembre del 2022 CSV: f13e-05e8-41cd-55d9 Tretzè.- TRANSPARÈNCIA EN L'ACTIVITAT SUBVENCIONAL En compliment de l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, serà obligatori que els beneficiaris, si són persones jurídiques, d'una subvenció l'import de la qual sigui superior a 10.000 euros, comuniquin la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. Catorzè.- TRANSPARÈNCIA EN ELS CONVENIS DE COL·LABORACIÓ En compliment d'allò que estableix l'article 14.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, a la qual està subjecte l'Ajuntament de Barcelona, les dades del present conveni (data, parts, objecte, drets i obligacions principals i vigència) seran publicades al web https://ajuntament.barcelona.cat/, per la qual cosa l'entitat es dóna per informada. I, com a prova de conformitat i acceptació, ambdues parts signen el present document per duplicat i a un sol efecte en el lloc i data , la darrera de les quals és de data 19 de desembre de 2022. El regidor del districte de Ciutat Vella Il·lm. Sr. Jordi Rabassa Massons. Germanes Oblatas del Santísim Redentor Barcelona Sra. Maria Felicidad Martínez Moran. La secretària delegada del districte de Ciutat Vella, Sra. Teresa Martí i Vidal. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007