De nus viari a pulmó verd El futur ja és present a les Glòries Comencen les La Gran Via es obres de la part transforma en central del parc un passeig Ara iniciem els treballs per urbanitzar L’obertura dels túnels ha alliberat la part central del parc de les Glòries, 30.000 m2 a la Gran Via per fer- que ocupa l’espai per on circulaven hi un passeig i donar continuïtat els cotxes. al parc. Ara se n’està enllestint la urbanització provisional, un primer Aquest tram, de 4,3 hectàrees, tindrà pas per conquerir l’espai que fins ara més de 470 arbres nous i més de era propietat dels cotxes, el soroll i la 9.000 m2 de verd. A més, s’hi crearan contaminació. L’Ajuntament treballa ara diversos espais molt especials: una en el projecte definitiu per començar àgora sensorial, un jardí d’immersió, les obres a finals del 2023. I en aquest un umbracle, una nova superàrea punt hi destacarà el nou parc al voltant de jocs, una làmina d’aigua, una àrea de l’Escola Casas, que està millorant el d’esbarjo per a gossos... seu entorn i la seguretat. 2008 2024 Les Glòries està fent un canvi definitiu, dient adeu als cotxes que ocupaven la superfície i donant la benvinguda a un dels parcs més grans de Barcelona. Les Glòries és un exemple clar del nou model urbà de Barcelona: una ciutat on el verd guanya espai a l’asfalt Les Glòries: capítol final No hi ha marxa enrere. Les Glòries caminar, anar amb bici o agafar un ja veu el final del llarg camí que ha bus, el metro o el tramvia al nou viscut aquesta zona de la ciutat fins a intercanviador que s’està creant convertir-se en un espai digne: d’una davant del Museu del Disseny. El autopista al mig de la ciutat a un parc tramvia per la Diagonal connectarà els ple de vida, on la ciutadania és la extrems de la ciutat en 25 minuts. protagonista. Les Glòries trencarà, així, la barrera L’obertura dels dos túnels viaris urbana entre barris que els cotxes subterranis ha permès fer possible han mantingut durant dècades. la transformació definitiva. El parc de les Glòries, un cop acabat, ocuparà Menys contaminació i soroll més de 9 hectàrees, i serà un dels més grans de Barcelona: un refugi L’eliminació del trànsit a la per gaudir de la natura, del joc i de superfície també ha reduït la les relacions socials. I també s’està contaminació: un 40,8% menys convertint, a poc a poc, en una d’emissions de diòxid de nitrogen reserva natural per a nombroses (NO2) i un 13,2% menys de espècies animals. partícules PM10 en comparació amb la mitjana de l’estació de El nou model urbà de Barcelona, l’Eixample, referent en vies de que anomenem Superilla Barcelona, trànsit intens. també aposta per una nova mobilitat, en la qual més del 80% Pel que fa al soroll, ara la zona és dels desplaçaments siguin amb fins a un 70% més tranquil·la, amb un nivell sonor similar a un carrer mitjans sostenibles i a peu. Així, per de vianants. la superfície de les Glòries es podrà La transformació pas a pas 2019. La Gran Clariana Estrenem la part muntanya del parc, amb la Gran Clariana com a protagonista i una espectacular àrea de jocs infantils. 2022. Llum verda al tramvia i als primers habitatges El tramvia unirà, en un primer moment, les Glòries i Verdaguer en 7 minuts. S’inclou la reurbanització de la Diagonal, l’intercanviador de transport públic i la banda mar del parc. Comencen les obres de diverses promocions d’habitatge públic (Illa Glòries i Aprop). 2022. Obrim els túnels Una gran obra d’enginyeria formada per dos túnels bessons de gairebé 1 km de recorregut, que absorbeixen 78.000 vehicles diaris. 2023. El parc sobre els túnels En marxa les obres de la part central del parc, de 4,3 hectàrees. També s’està ultimant la urbanització provisional de la Gran Via sense cotxes. 2023 en endavant: habitatges, equipaments i la nova Gran Via Les Glòries tindrà més de 700 habitatges públics, nombrosos equipaments (que se sumaran als ja existents, com l’Escola Bressol Municipal Leonor Serrano o l’Escola dels Encants) i un gran passeig a la Gran Via. www.superilla.barcelona La Gran Clariana del parc de les Glòries