GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba Convenis – Conveni CONVENI regular de la subvenció a la Fundació Privada Jovent, per al desenvolupament del projecte "Alimenta't amb jovent" REUNITS: D'una part, la senyora Laia Claverol Torres, Gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, en ús de les facultats delegades pel Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2019, assistit en aquest acte per la senyora María Victoria Moreno Ortiz, per delegació del secretari general de l'Ajuntament de Barcelona de data 9 de novembre de 2018, en funcions d'assessorament segons disposa l'apartat f) de l'article 3.3 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, i en l'exercici de les seves funcions de fedatari i d'assessorament legal de la Corporació, segons l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico. I, d'una altra, el senyor Sr. Francisco Estellés Pérez, en nom i representació de Fundació Privada Jovent amb NIF núm. G25388281, en la seva qualitat de director general, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document MANIFESTEN I. Que l'Ajuntament de Barcelona ostenta la competència de serveis socials tal i com està desenvolupada al capítol X de la Carta Municipal de Barcelona, Llei 22/1998,de 30 de desembre. L'article 107.1 de la Carta Municipal descriu que l'activitat de prestació dels serveis socials ha de contribuir a fer real i efectiva la igualtat garantint i facilitant a tota la ciutadania l'accés als serveis que tendeixin a afavorir un desenvolupament lliure i ple de la persona i dels col·lectius dins la societat, especialment en cas de limitacions i mancances. S'ha de promoure la prevenció i eliminació de les causes que menen a la marginació i aconseguir la integració de tots els ciutadans afavorint la solidaritat i la participació. II. Que dins de l'eix 2 "Reforcem l'atenció i els recursos per a la inclusió social" del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2020-2023 es troba l'actuació "Estratègia d'inclusió social i de reducció de les desigualtats 2017-2027: coproducció en col·laboració amb el tercer sector". Aquesta estratègia contempla entre els projectes estructurants de la mateixa el desplegament del model col·laboratiu de garantia del dret a una alimentació saludable, juntament amb l'objectiu de fer més accessible i assequible una alimentació adequada i saludable. III. Que l'Ajuntament de Barcelona té interès a donar suport i coordinar-se amb les institucions, entitats i iniciatives ciutadanes que donin suport a les accions socials que reverteixin directament amb la ciutadania i minimitzin els desequilibris econòmics, socials, educatius i culturals. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba IV. Que Fundació Privada Jovent és una entitat sense ànim de lucre vinculada als Salesians de Catalunya, que promou iniciatives per adolescents, joves i adults d'ambients populars per afavorir llur inserció en els diferents àmbits socials, especialment en el camp laboral. V. Que des de la Fundació Jovent mitjançant l'espai Alimenta s'alineen al nou model d'alimentació que s'està desplegant a la ciutat de Barcelona mitjançant el projecte "Alimenta't amb Jovent". Aquest és un projecte que vol donar un accés adequat a la alimentació trencant amb el model assistencialista, fomentant l'empoderament de les persones participants i la implicació d'aquestes en el seu procés d'inclusió de manera activa en la recerca de feina o en la vida comunitària. VI. Que durant la segona meitat de 2021, la Fundació Jovent va participar en el desplegament inicial del programa pilot Alimenta oferint a un nombre limitat de persones dels Barris de la Teixonera, el Carmel i Vall d'Hebron de Barcelona un acompanyament integral i la possibilitat de consumir de manera sostenible productes ecològics i de proximitat. Aquest programa inseria la Fundació Jovent en una xarxa municipal d'espais Alimenta que defineix un nou model de serveis d'alimentació amb un caràcter estratègic per la ciutat. VII. Que l'Àrea de Drets Socials i la Fundació Privada Jovent tenen la voluntat de col·laborar i l'interès de coordinar-se amb la finalitat de fer accessible les accions vinculades a innovació i alimentació social en el marc del projecte "Alimenta't amb Jovent". VIII. Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia 27 d'abril de 2011. IX. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció mitjançant concessió directa designada nominativament al pressupost municipal, en virtut de l'article 22.2.a) de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització del present conveni que es regirà pels següents PACTES Primer.- L'objecte d'aquest conveni és regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat FUNDACIÓ PRIVADA JOVENT (en endavant, l'entitat) per l'assoliment dels objectius establerts a curt i mig termini enumerats al projecte presentat juntament amb la sol·licitud. El projecte contempla el desplegament d'un espai pilot del programa Alimenta al barris del Carmel, la Teixonera i Vall d'Hebron. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba S'adjunta, com a annex, còpia del projecte tècnic de l'entitat que exposa i desenvolupa aquest objecte. La finalitat última que es persegueix és el desplegament de l'espai pilot Alimenta vinculat a l'entitat des del projecte "Alimenta't amb Jovent", així com la consolidació d'aquest espai com un recurs àgil, proper, obert i comunitari per a persones que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i laboral o en situació d'exclusió social. En el cas del menjador gestionat per aquesta Fundació, l'administració local dota dels mitjans de producció i les tasques es realitzen de manera col·lectiva des d'una vessant formadora, potenciant l'acompanyament i l'apoderament de les persones usuàries del menjador aplicant un model innovador d'acció social des de l'esfera publico-comunitària. Segon.- El període d'execució de l'actuació subvencionada té com a data d'inici l'1 de gener de 2022 i finalitza el 31 de desembre de 2022. Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins el moment en el que s'entengui revisada la justificació de la subvenció, que haurà aportat prèviament l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. L'import total de la subvenció és de 65.386,00 Euros, amb càrrec de la partida 0200/48903/23031 del pressupost de l'any 2022 de la Direcció d'Innovació Social. Aquest import equival al 90% del pressupost total del projecte per a aquell any fixat en 72.651,11 Euros. El pressupost del projecte inclou 3.000 euros (com a màxim) en concepte de despeses d'auditoria anual. El pressupost previst per aquest exercici s'abonarà en un únic pagament del 100% de l'import de la subvenció en el moment de la formalització del conveni com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació, i, cas que el pressupost final del projecte sigui inferior, la subvenció es reduirà fins a la xifra resultant d'aplicar sobre el pressupost final del projecte un 90%. El pressupost final del projecte serà aquell al que corresponguin les despeses acreditades elegibles, considerant les mateixes aquelles que es corresponguin als conceptes enumerats al pressupost aportat per l'entitat. Tercer.- L'entitat és la beneficiària de la subvenció, tal i com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest conveni i, en tot allò no previst, li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. - El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - El Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. - El Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans es podrà imputar fins a un 75% com a despesa subvencionable, degut a que la major del projecte es coordina i es desenvolupa a través del personal propi de l'entitat. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- L'objectiu general del projecte és potenciar un nou model del dret d'alimentar-se de manera inclusiva i digna partint d'un doble enfocament autònom/comunitari i ecològic. Les activitats a desenvolupar en el marc del present conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: - Desplegar el projecte municipal Alimenta en els barris del Carmel, La Teixonera i la Vall d'Hebron a través de la provisió de matèries primeres de proximitat (comerços i productors locals) amb l'objectiu d'oferir àpats en el decurs del 2022; amb la possibilitat d'arribar a 70 persones diferents. Aquests àpats es complementaran amb cistelles alimentàries amb el propòsit de completar l'alimentació del 20% de les famílies del total de participants al projecte. - Distribució d'un àpat diari a tots els usuaris en diferents formats, segons les seves necessitats (menú al menjador, menú per emportar, cistelles o lots). - Producció dels propis aliments per part dels usuaris gràcies als tallers de cuina comunitària (11 tallers/any). - Disseny d'un pla individual per cada usuari de voluntariat o d'inserció laboral (gràcies a la dinamitzadora de l'espai Alimenta) - Dinamització d'una taula comunitària, amb altres entitats, per treballar temes relacionats amb l'alimentació. (gràcies a la dinamitzadora de l'espai i a la resta de professionals de l'organització). 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba - Dinamització d'activitats comunitàries de temes relacionats amb l'alimentació sostenible i saludable (gràcies a la dinamitzadora de l'espai i a la resta de professionals de l'organització). Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumiran quantes responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic corresponguin en relació a l'esmentat projecte i es responsabilitzaran en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que contempla el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsables de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setè.- Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fomenta la subvenció, i d'acord amb allò previst a l'article 30 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions, a l'article 74 del Reglament corresponent i a l'article 10è.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu que constarà de: 1) Una memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. 2) Una memòria econòmica que inclourà una relació classificada de les despeses i inversions de les activitats objecte de subvenció, factures o documents de valor probatori equivalent, i una relació d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada. Caldrà especificar com s'han distribuït les despeses en la proporció indicada a la clàusula primera d'aquest conveni. 3) L'informe d'auditor/a d'acord amb l'ORDRE EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar documentació (publicacions, fulletons, díptic, anuncis, correus...). El termini de presentació d'aquesta justificació és de tres mesos a comptar des de la data de finalització del projecte subvencionat. La presentació de l'informe de l'auditor/a com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que siguin anteriors a formalització del conveni, des de l'1 de gener fins el 31 de desembre de 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba 2022. En el supòsit que els justificants presentats siguin factures simplificades, la suma d'aquestes no podran superar el 10% de l'import atorgat i fins a un màxim de 300 euros. Aquesta justificació es farà d'acord amb els models i la guia que es facilitaran. Així mateix, l'Ajuntament té la facultat de comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats, així com l'execució de la totalitat del pressupost i el compliment amb la destinació de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats; per això, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment el lliure accés a la comptabilitat de l'entitat, i aquesta haurà d'aportar tota la informació que li sigui requerida. Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució pugui variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i de disposar la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fossin impossible de preveure. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat podrien ser modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que suposi una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que suposin únicament una modificació de partides derivades d'imponderables només requeria de comunicació sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent també requerirà de prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti a l'import total del pressupost del projecte. L'entitat coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li sigui 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba aplicable i en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Vuitè.- La formalització del present conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a tots aquells que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. Una còpia de la pòlissa haurà de ser lliurada a l'Ajuntament de Barcelona quinze dies abans que s'executi qualsevol acció o activitat relacionada amb el projecte "Alimenta't amb Jovent". L'incompliment d'algun aspecte contemplat en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- Cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal i com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. En cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins l'import i percentatge atorgat per la subvenció. Cas que s'hagin obtingut altres 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsable que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a -Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a -Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles la frase "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona - Àrea de Drets Socials", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per la seva difusió com de la ciutat en general abans, durant i després del projecte. Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana del projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També, s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia de drets digitals, i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins el moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins el moment de la suspensió. Divuitè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les accions previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins el moment en que es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins el moment de la suspensió. Dinovè.- Com a espai d'alimentació, l'entitat es compromet a: 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba - Adequar-se als requeriments normatius de qualitat i higiene alimentària i al compliment de la normativa fiscal i empresarial durant tota la vigència del present conveni. - Facilitar tota la informació necessària i que sigui requerida al personal tècnic contractat per Foment de Ciutat o als tècnics i inspectors del Districte de Sant Martí, o qualsevol dels tècnics membres de la comissió de seguiment del compliment del present conveni. En concret, l'entitat haurà de facilitar al personal tècnic l'accés a les instal·lacions, a les dades relatives a les compres, organització, disseny de menús, personal intervinent, proveïdors, maquinària, usuaris/usuàries, magatzem, compliment de la normativa d'higiene i salubritat, funcionament de la cooperativa, etc., i dotar-lo de les eines que precisi per a poder realitzar el seguiment. - Facilitarà tota la informació necessària i que sigui requerida als tècnics i inspectors del Districte de Horta-Guinardó, o qualsevol dels tècnics membres de la comissió de seguiment del compliment del present conveni. En concret, l'entitat haurà de facilitar al personal tècnic l'accés a les instal·lacions, a les dades relatives a les compres, organització, disseny de menús, personal intervinent, proveïdors, maquinària, persones usuàries, magatzem, compliment de la normativa d'higiene i salubritat, funcionament de la cooperativa, etc., i dotar-lo de les eines que precisi per a poder realitzar el seguiment. Vintè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1. De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2. Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3. Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4. Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5. Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 6. Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Vint-i-unè.- Es crea una Comissió de Seguiment, amb els següents components: • Per part de l'Ajuntament de Barcelona: • El Director del Departament d'Estratègia i Avaluació • Un/a tècnic/a de la Direcció d'Estratègia i Avaluació • Per part de Fundació Jovent 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: 4e59-3990-e008-77ba • Dos representants de l'entitat Aquesta Comissió, que es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del present conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: - Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. - Valorar el desenvolupament del projecte subvencionat. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vint-i-dosè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-tresè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciós administratiu. Com a prova de conformitat, les parts signen digitalment aquest document, en el lloc assenyalat a l'encapçalament. Com a prova de conformitat, les parts signen aquest document per triplicat i a un sol efecte, en la data i el lloc assenyalats a l'encapçalament. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 30 de desembre de 2022. Sra. Laia Claverol Torres, gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Ajuntament de Barcelona. Sr. Francisco Estellés Pérez, director general Fundació Privada Jovent. Sra. María Victoria Moreno Ortiz, secretària delegada Ajuntament de Barcelona. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007