GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Convenis – Conveni CONVENI regulador de la subvenció concedida a l'Associació Observatori de drets humans de Barcelona, per a l'execució del projecte "dret a l'habitatge i la energia: empoderament col·lectiu i assessorament jurídic i social". REUNITS D'una part, la senyora Laia Claverol Torres, Gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI[1], en ús de les facultats delegades pel Decret de l'Alcaldia de 15 de juny de 2019, assistit en aquest acte per la senyora María Victoria Moreno Ortiz, per delegació del Secretari General de l'Ajuntament de Barcelona de data 9 de novembre de 2018, en funcions d'assessorament segons disposa l'apartat f) de l'article 3.3 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, i en l'exercici de les seves funcions de fedatari i d'assessorament legal de la Corporació, segons l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico. D'un altra, Ia Sra. Lucia Delgado Ramisa en representació de l'entitat Plataforma de Afectados por la Hipoteca, amb NIF G65526386, que actua en nom i representació d'aquesta entitat, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu D'un altra, la Sra. Mónica Guiteras Blaya en representació de l'entitat Aliança contra la Pobresa Energètica, amb NIF G67035014, que actua en nom i representació d'aquesta entitat, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu D'una altra, el Sr. Marco Aparicio Wilhemi en representació de l'entitat Associació Observatori de Drets Humans de Barcelona (DESC) amb NIF núm. G61829198, que actua en nom i representació d'aquesta entitat, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. I d'un altra, el Sr. Raül Cambeiro Gutiérrez en representació de l'entitat Associació catalana d'Enginyeria sense fronteres amb NIF G60910528, que actua en nom i representació d'aquesta entitat, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. I totes les parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document EXPOSEN I. Que l'Ajuntament de Barcelona amb l'acció desenvolupada per la Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona, gestiona els serveis d'Acció Social de la ciutat de Barcelona. Això implica atendre als col·lectius específics que per la seva especial vulnerabilitat econòmica tenen difícil l'accés a l'habitatge i als consums bàsics així com a la cistella bàsica d'aliments. A la vegada atenem persones i famílies que han de fer front a possibles processos de desnonament, pèrdua sobtada de l'habitatge, talls de 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d subministraments i altres situacions d'especial vulnerabilitat amb presència de menors, persones grans, persones amb discapacitat i altres col·lectius. II. Que l'Ajuntament de Barcelona ha mantingut des de l'any 2011 diversos convenis de col·laboració amb aquestes entitats i en especial amb l'Associació Observatori DESC per consolidar i reforçar el treball amb els moviments socials i organitzacions en defensa dels drets socials a través de projectes, com aquest, que recull els resultats dels projectes precedents i que els manté donant continuïtat a les accions d'assessorament, acompanyament, detecció i solució de casos a persones amb problemes d'habitatge i en defensa dels drets energètics. III. Que la Missió de l'entitat Observatori DESC és promoure una visió integral dels drets humans que reconegui que tots els drets, econòmics, socials, culturals i ambientals. Aquesta visió integral implica fer dels drets expectatives plenament exigibles, així com instruments aptes per garantir les necessitats bàsiques i l'autonomia de llurs destinataris. IV. Que l'entitat Associació Observatori DESC és una entitat sense ànim de lucre que va ser fundada l'any 1998 i té per missió institucional promoure una visió integral dels drets humans que reconegui que tots els drets - civils, polítics, econòmics, socials, culturals i ambientals- són drets fonamentals de totes les persones. Aquesta visió integral implica fer dels drets expectatives plenament exigibles, així com instruments aptes per garantir les necessitats bàsiques i l'autonomia de llurs destinataris. El seu àmbit d'actuació s'estén a l'estat espanyol. És una entitat que té experiència demostrada en el treball concret de reivindicació i foment del dret a l'Habitatge tant a Catalunya com en l'àmbit Internacional. V. Que l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Observatori DESC tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat de donar suport a l'Observatori DESC pel desenvolupament del projecte Dret a l'habitatge i a l'energia: empoderament col·lectiu i assessorament jurídic i social amb la finalitat de donar acompanyament, assessorament, detecció i solució de casos a persones amb problemes d'habitatge (majoritàriament en situació de pèrdua de la llar) en una visió àmplia del dret a l'habitatge digne, incloent la garantia dels drets energètics. També s'inclouen activitats de difusió del darrer informe publicat per l'entitat sobre la llei 24/2015 així com mantenir la recollida de dades de les principals problemàtiques vinculades a l'emergència habitacional i la pobresa energètica VI. Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia 27 d'abril de 2011. VII. Que les entitats Associació Observatori DESC, Plataforma de Afectados por la Hipoteca, Aliança contra la Pobresa Energètica i Associació catalana d'Enginyeria sense Fronteres s'han agrupat per a l'execució conjunta del projecte "Dret a l'Habitatge i a l'Energia: empoderament col·lectiu i assessorament jurídic social" VIII. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa nominativa, d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització del present conveni que es regirà pels següents PACTES Primer.- És objecte d'aquest conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat Associació Observatori DESC (en agrupació amb Plataforma d'Afectats per la Hipoteca -PAH-, Aliança contra la Pobresa Energètica -APE- i Enginyeria sense Fronteres -ESF-) per a la realització del projecte anomenat Dret a l'habitatge i a l'energia: empoderament col·lectiu i assessorament jurídic i social amb la finalitat de donar acompanyament, assessorament, detecció i solució de casos a persones amb problemes d'habitatge (majoritàriament en situació de pèrdua de la llar)en una visió àmplia del dret a l'habitatge digne, incloent la garantia dels drets energètics. També s'inclouen activitats de difusió del darrer informe publicat per l'entitat sobre la llei 24/2015 així com mantenir la recollida de dades de les principals problemàtiques vinculades a l'emergència habitacional i la pobresa energètica. Atès que les entitats esmentades han engegat aquest projecte, i que, d'acord amb l'art. 11 de la Llei General de Subvencions es permet la condició de beneficiari a agrupacions de persones jurídiques sense personalitat s'estableixen en el mateix els compromisos d'execució assumits per cada entitat Tanmateix, als efectes previstos al mateix article s'ha anomenat com a representant únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que els hi correspon al Sr. Marco Aparicio Wilhemi, representant de l'ODESC Segon.- L'execució del projecte s'ha de realitzar des de 01/09/2022 a 31/12/2022. Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins al moment en el que s'entengui revisada la justificació de la subvenció que haurà aportat prèviament per l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona és de 54.035,00€ euros i equival al 78,85% % del pressupost total del projecte fixat en 68.521,67€ euros, amb càrrec a la partida 0200/45796/23031 del pressupost 2022 de la Direcció d'Innovació Social, en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte Dret a l'habitatge i a l'energia: empoderament col·lectiu i assessorament jurídic i social ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. El projecte que és objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i conforme el pressupost presentat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació. Tercer.- L'entitat Associació Observatori DESC és la beneficiària de la subvenció, tal i com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest i conveni i, en tot allò no previst li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. - El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - El Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. - El Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans només es podrà imputar un 78,31 % com a despesa subvencionable. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- Les activitats a desenvolupar en el marc del present conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: - Acompanyament, assessorament i detecció i solució de casos amb problemàtica vinculada a la pèrdua d'habitatge i els drets energètics 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d - Difusió del darrer informe publicat per l'entitat de la llei 24/2015 - Recollida de dades de les principals problemàtiques vinculades a l'emergència habitacional i la pobresa energètica Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumiran quantes responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic corresponguin en relació a l'esmentat projecte i es responsabilitzaran en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que contempla el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsables de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setè.- Pe tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat o projecte subvencionat, l'entitat haurà de presentar el compte justificatiu amb aportació d'informe d'un auditor, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria justificativa del cost de les activitats realitzades, d'acord amb allò previst a l'article 10.3 de la Normativa General reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona L'informe d'auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l'Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L'auditoria ha de ser realitzada per un auditor de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri d'Economia i Hisenda de l'Estat. La presentació de l'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció, del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a l'esmentada Normativa i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del Projecte, així com l'execució del pressupost i la destinació de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment accés lliure a la comptabilitat de l'entitat, que haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. La justificació és refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...) i una declaració del beneficiari acreditativa de l'acompliment del pacte tretzè. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat o projecte subvencionat. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 3.000 euros. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la formalització del conveni, des del 01/09/2022 fins al 31/12/2022. En el cas de tiquets, no podran superar el 10% de l'import atorgat o fins a un màxim de 300 euros. Aquesta justificació es farà d'acord amb els models i la guia que es facilitaran. Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i de disposar la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fossin impossible de preveure. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que suposi una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que suposin únicament una modificació de partides derivades d'imponderables només requeria de comunicació sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent també requerirà de prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti l'import total del pressupost del projecte. L'entitat Observatori DESC coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li sigui 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d aplicable i en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Vuitè.- La formalització del present conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'Entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a tots aquells que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. L'incompliment d'algun aspecte contemplat en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- Cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal i com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. Cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins l'import i percentatge atorgat per la subvenció. Cas que s'hagin obtingut altres subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsables que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles. S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per la seva difusió com de la ciutat en general abans, durant i després del projecte. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana del projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal[2]. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins el moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins el moment de la suspensió. Divuitè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1 De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2 Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3 Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4 Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5 Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 6 Per les causes generals establertes en la legislació vigent. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Dinovè.- Es crearà una Comissió de Seguiment, amb els següents components: • Per part de l'Ajuntament de Barcelona: - La Sra. Laia Claverol Torres, gerent de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui - El Sr. Javier Burón Cuadrado, gerent d'Habitatge, o persona en qui delegui - 1 representant de la direcció d'Innovació Social - 1 representant de la gerència d’Habitatge • Per part de les entitats signants: - La Sra. Irene Escorihuela Blasco, membre de l'Associació Observatori Drets Humans - La Sra. Lucia Delgado Ramisa, membre de l'entitat Plataforma Afectados por la Hipoteca - La Sra. Irene González Pijuan, membre d' Associació Catalana d'Enginyeria sense Fronteres - La Sra. Maria Campuzano, membre de l'Aliança contra la Pobresa Energètica Aquesta Comissió, que es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del present conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: - Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. - Valorar el desenvolupament del projecte subvencionat. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vintè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-unè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciós administratiu. Com a prova de conformitat, les parts signen sis (6) exemplars del present document, a un únic efecte, en el lloc i data senyalats a l'encapçalament. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 30 de desembre de 2022. Sra. Laia Claverol Torres, gerenta de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI Ajuntament de Barcelona 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 30 de gener del 2023 CSV: e97d-99d3-b369-c34d Sra. Lucia Delgado Ramisa, Plataforma de Afectados por la Hipoteca. Sra. Mónica Guiteras Blaya, vicepresidenta Aliança contra la Pobresa Energètica. Sr. Marco Aparicio Wilhemi, president Associació Observatori de Drets Humans de Barcelona. Sr. Raül Cambeiro Gutiérrez, president Associació catalana d'Enginyeria sense fronteres. Sra. María Victoria Moreno Ortiz, secretària delegada Ajuntament de Barcelona. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007