GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c Convenis – Conveni ACORD marc de col·laboració entre el departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per al foment de l'Economia Social i Solidària. Reunits, D'una banda, el Departament d'Empresa i Treball i, en nom seu, el senyor Roger Torrent i Ramió, conseller d'Empresa i Treball, segons el Decret 22/2021, de 26 de maig, pel qual es nomenen el vicepresident del Govern i els consellers i les conselleres dels departaments de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 8418A, de 26.5.2021). D'altra banda, el senyor Jaume Collboni Cuadrado, primer tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, expressament facultat per acord de la Comissió de Govern de data 15 de desembre de 2022, i assistit per M. Eugènia Riera, en exercici de funcions d'assessorament legal i fe pública. Manifesten, -1 La Generalitat de Catalunya té entre les seves competències la de fomentar l'acció de les cooperatives i les societats laborals i la d'estimular les iniciatives de l'economia social, d'acord amb l'article 45.5 del Decret 306/2006, de 20 de juliol, pel qual es dona publicitat a la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (DOGC núm. 4680, de 20.7.2006). -2 Entre les funcions del Departament d'Empresa i Treball que promou la Direcció General d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives, s'inclou la planificació d'actuacions de difusió, promoció i foment de les cooperatives i societats laborals, així com l'enfortiment de les relacions amb la resta d'agents implicats en el foment i la promoció d'aquestes societats en el territori. -3 En el marc de les accions polítiques que li són pròpies, la Direcció General d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives impulsa periòdicament iniciatives per al foment de l'economia social i solidària a través de diverses convocatòries de subvencions al llarg del territori, actualment a través de les convocatòries de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, entre d'altres. -4 Els ateneus cooperatius de Catalunya esdevenen espais de trobada, coordinació, aprenentatge, innovació i assessorament en l'àmbit de l'economia social i cooperativa per a l'acompanyament de les persones per a l'emprenedoria col·lectiva i a la creació de cooperatives i llocs de treball mitjançant un itinerari vinculat a serveis i accions. Han esdevingut espais de referència al territori on s'identifiquen necessitats i oportunitats del sector i ofereixen una àmplia cartera de serveis integrals per a la cooperació i la transformació social. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c La missió de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius és fer visible l'economia social i solidària, fomentar la creació i consolidació de noves empreses de l'economia social i generar riquesa i ocupació estable i de qualitat als territoris. -5 En relació amb les directrius del Govern, la mesura s'emmarca en el Pla de Govern de la XIV Legislatura, en l'eix 3 (Per un país basat en una economia del coneixement, digital i emprenedora), apartat 3.2 (Empresa i teixit productiu), punt 3.2.5 (Impulsar eines, espais de diàleg i programes específics per al foment de l'economia social i solidària i el cooperativisme, com a eina d'enfortiment de l'economia i del sistema empresarial català) i en l'objectiu de fomentar el cooperativisme amb la creació d'un fons de reconversió industrial i d'un programa de suport a la continuïtat i transformació industrial cap al cooperativisme, i d'impulsar una economia plural a través de les cooperatives de l'economia social i solidària, el suport públic i la participació de les persones treballadores i els moviments socials. -6 En virtut del Programa de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, es desenvolupa en l'àmbit de Barcelona ciutat l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona, que impulsa serveis de promoció, difusió, informació, assessorament, formació i incubació de les iniciatives d'economia social i cooperativa a la ciutat de Barcelona. -7 L'Ajuntament de Barcelona pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que afectin l'interès general dels ciutadans, així com portar a terme activitats complementàries a les d'altres administracions públiques, d'acord amb l'article 58.3 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona (DOGC núm. 2801, de 8.1.1999). -8 En aquest marc, l'Ajuntament de Barcelona ha considerat, en diferents documents estratègics i de planificació, la conveniència de contribuir al creixement de l'economia social i solidària i impulsar polítiques públiques de suport a les iniciatives empresarials i comunitàries que s'impulsen a la ciutat de Barcelona: El Consell Municipal de 23 de juny de 2021 aprovà l'Acord de Ciutat per l'Estratègia de l'Economia Social i Solidària a Barcelona 2030. Reactivació i enfortiment d'una economia per a la vida a la ciutat, un procés consensuat entre els actors de l'Economia Social i Solidària (ESS), liderats per l'Associació d'Economia Social de Catalunya (AESCAT) i l'Ajuntament, que prioritza les línies de treball conjuntes i sectors d'activitat clau a la ciutat. El seu objectiu principal és fer créixer i enfortir el teixit de l'ESS, per contribuir al desenvolupament socioeconòmic de la ciutat i de la ciutadania. L'estratègia defineix deu projectes clau de ciutat per assolir els objectius, i entre aquests deu el número tres és donar suport al Pol Cooperatiu de Ciutat i Ateneu Cooperatiu de Barcelona Coòpolis. El Pla d'impuls de l'Economia Social i Solidària 2021-2023 (PIESS 2021-2023) és el pla d'actuació municipal en polítiques d'economia social i solidària de l'Ajuntament de Barcelona, que s'emmarca en l'Estratègia ESS de ciutat 2030, i identifica el rol del consistori per als propers tres anys. Un dels seus objectius és el de promoure recursos, equipaments i instruments estratègics per a l'ESS, entre els quals s'inclou la rehabilitació de l'edifici Bloc4 com a centre de referència del cooperativisme a la ciutat (objectiu 3), i contribuir al desenvolupament de projectes de foment de l'ESS amb abast supramunicipal, com ara el 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c desenvolupament del Bloc4BCN, el foment de la compra pública responsable, instruments específics d'enfortiment del teixit i la difusió de l'ESS (objectiu 9). El Barcelona Green Deal 2030 (Acord verd de Barcelona 2030) és el nou pla econòmic, de l'Àrea d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda (abril 2021), per als propers vuit anys, que marca les prioritats i mesures per enfortir la ciutat a través de tres aspectes clau: la competitivitat, la sostenibilitat i l'equitat. L'objectiu número 8 del Green Deal és fer créixer i enfortir el teixit d'empreses i iniciatives d'ESS a Barcelona. -9 L'Ajuntament de Barcelona és titular de la finca Bloc4 de Can Batlló, al Districte de Sants, amb una superfície registral de 4.500 m2, amb referència cadastral 7902174DF2870B. La finca es troba inclosa en la Modificació del Pla general metropolità en l'àmbit de Can Batlló- Magòria, d'iniciativa municipal, aprovat el 28 de juliol de 2017 (DOGC núm. 7473, de 13.10.2017). El Bloc4 té clau urbanística 7b, equipaments comunitaris. Els usos permesos d'acord amb el planejament són els que preveu l'article 212 del Pla general metropolità. L'ús determinat per l'Ajuntament de Barcelona per al Bloc4 és el de centre de promoció del cooperativisme i l'economia social, espai d'aprenentatge empresarial de projectes d'emprenedoria i consolidació d'iniciatives d'economia social i solidària -usos compresos en l'article 212.1.f), "altres centres o edificis d'interès públic". L'Ajuntament de Barcelona ha dut a terme una rehabilitació completa de la finca per valor aproximat de nou milions d'euros per adequar-la com a equipament de promoció de l'economia social i solidària. -10 Des del 2017 l'Ajuntament de Barcelona impulsa el Programa de patrimoni ciutadà d'ús i gestió comunitària, amb el qual es dona suport, s'impulsa i es consolida l'ús i la gestió comunitària de béns públics municipals, a través de la construcció d'un marc institucional i normatiu que permeti reconèixer i promoure experiències ciutadanes d'ús comunitari aprofitant patrimoni públic, i que defineix un conjunt de normes d'ús i gestió caracteritzats per la universalitat en l'accés, la democràcia en la gestió i la sostenibilitat en l'ús. -11 La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Empresa i Treball, promou el programa Xarxa d'Ateneus Cooperatius, i altres convocatòries i subvencions per fer visible l'ESS i fomentar la creació de noves empreses de l'economia social que generin riquesa i ocupació de qualitat als territoris, i l'Ajuntament de Barcelona promou el programa de foment de l'economia social i solidària a través del Pla d'impuls de l'Economia Social i Solidària 2021- 2023 (PIESS 2021-2023), o el pla que el substitueixi en el futur, que en tot cas mantindrà les línies mestres del pla original que inspira aquest Acord. -12 Ambdues administracions manifesten la voluntat de coordinar estratègies i recursos per tal d'amplificar resultats i processos en les polítiques públiques de foment de l'economia social i solidària a la ciutat de Barcelona, amb la finalitat d'evitar duplicitats, afavorir l'eficiència i aprofitar millor les mesures i els recursos generats en els diferents àmbits d'actuacions i programes. En virtut del que s'ha exposat, ambdues parts es reconeixen recíprocament capacitat legal necessària per obligar-se en representació de les administracions respectives, i acorden subscriure aquest Acord marc de col·laboració, que es regirà pels següents 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c Pactes Primer Objecte És objecte d'aquest Acord marc de col·laboració establir la cooperació entre el Departament d'Empresa i Treball i l'Ajuntament de Barcelona en les polítiques públiques en matèria de foment de l'ESS mitjançant instruments de suport, de caràcter institucional i estratègic, per al foment, l'enfortiment i la promoció de l'ESS a la ciutat de Barcelona. L'Acord marc de col·laboració estableix els instruments de cooperació entre aquests programes vigents o bé entre els programes futurs que els substitueixin en matèria de foment de l'economia social i solidària. Segon Regulació jurídica Aquest Acord de col·laboració, que suposa una expressió del principi de cooperació interadministrativa que defineix l'article 47.2.a) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2.10.2015), està regulat per la llibertat de pactes a què han arribat els seus signants i que s'enuncien en aquest articulat, que recull, entre d'altres, el contingut de la normativa aplicable següent: La Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona (DOGC núm. 2801, de 8.1.1999). La Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya (DOGC núm. 5686, de 5.8.2010). La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (els articles 47 a 53 com a legislació bàsica). La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (DOGC núm. 3887, de 20.5.2003). La normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius aprovat pel Decret d'Alcaldia de 27 d'abril de 2011. La normativa general reguladora de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal el 17 de desembre de 2010. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003) i el Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.7.2006). El Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (DOGC núm. 2066, de 23.6.1995). La Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques (BOE núm. 264, de 4.11.2003). 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c L'Ordre EMT/167/2021, de 2 d'agost, per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de subvencions a la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, projectes singulars i projectes transversals de suport a l'economia social i solidària, per a la promoció, la difusió i el foment de projectes d'economia social i cooperativa (DOGC núm. 8473, de 5.8.2021). L'Ordre EMT/203/2021, de 28 d'octubre, de modificació de l'Ordre EMT/167/2021, de 2 d'agost, per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de subvencions de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, projectes singulars i projectes transversals de suport a l'ESS, per a la promoció, la difusió i el foment de projectes d'economia social i cooperativa (DOGC núm. 8535, de 3.11.2021). La Resolució EMT/3327/2021, de 5 de novembre, per la qual es fa pública la convocatòria per a la concessió de subvencions a la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, projectes singulars i projectes de suport al cooperativisme i a l'economia social i solidària, per a la promoció, la difusió i el foment de projectes d'economia social i cooperativa en l'exercici 2021 (DOGC núm. 8540, de 10.11.2021). L'Ordre EMT/175/2022, de 18 de juliol, de modificació de l'Ordre EMT/167/2021, de 2 d'agost, per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de subvencions a la Xarxa d'Ateneus Cooperatius, projectes singulars i projectes transversals de suport a l'economia social i solidària, per a la promoció, la difusió i el foment de projectes d'economia social i cooperativa, modificada per l'Ordre EMT/203/2021, de 28 d'octubre (DOGC núm. 8714, de 21.7.2022). La resta de normativa legal vigent aplicable. Tercer Compromisos del Departament d'Empresa i Treball El Departament d'Empresa i Treball farà anualment, en funció de les disponibilitats pressupostàries, convocatòries de subvencions per al foment de l'ESS als territoris, promovent actuacions de suport a la creació i creixement de cooperatives i iniciatives d'economia social, i la creació i manteniment d'espais de referència per a la difusió, la coordinació, l'aprenentatge, la innovació i el suport en l'àmbit de l'economia cooperativa, social i solidària. El Departament d'Empresa i Treball, en el marc de la regulació dels programes de foment de l'ESS, té com a objectiu la territorialització dels recursos i les accions, tant a la ciutat de Barcelona com a la resta de territoris de Catalunya. Actualment, el Departament canalitza el foment de l'ESS a través de múltiples convocatòries de subvencions, com ara el Programa d'Ateneus Cooperatius. Per a l'any 2024, la Comissió de Seguiment d'aquest Acord estudiarà els projectes presentats al programa de l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona i la seva adequació amb les polítiques públiques de foment de l'ESS desenvolupades a la ciutat, en especial el Pla d'impuls d'Economia Social i Solidària i el programa Patrimoni ciutadà d'ús i gestió comunitària. Per a futures edicions de la convocatòria del Programa Ateneus Cooperatius, el Departament d'Empresa i Treball, respecte a l'àmbit territorial de Barcelona ciutat, tindrà en consideració, si escau amb clàusules específiques o complementàries, les propostes de l'Ajuntament de 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c Barcelona, atesa la seva expertesa en el territori, i hi incorporarà criteris del programa Patrimoni ciutadà d'ús i gestió comunitària i del Pla d'impuls d'Economia Social i Solidària 2021-2023, o del pla anàleg que el substitueixi. Així mateix, el Departament d'Empresa i Treball tindrà en consideració la valoració que farà l'Ajuntament de Barcelona dels projectes que afectin el terme municipal de Barcelona dins del programa Ateneus Cooperatius, i que seran tractats a la reunió de la Comissió de Seguiment. Quart Compromisos i aportacions de l'Ajuntament de Barcelona L'Ajuntament de Barcelona, supeditat al fet que l'òrgan competent municipal aprovi els procediments patrimonials corresponents, autoritzarà l'ús del Bloc4 de Can Batlló, en el marc del programa Patrimoni ciutadà d'ús i gestió comunitària, a una entitat de l'àmbit cooperatiu i de l'economia social representativa de la ciutat, per al desenvolupament del projecte Bloc4BCN-Espai Cooperatiu. El projecte Bloc4BCN-Espai Cooperatiu és un equipament de la ciutat dedicat al foment de l'economia cooperativa, social i solidària. L'autorització d'ús a l'entitat gestora de l'equipament inclourà l'obligació d'ubicar les activitats de l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona a l'espai Bloc4 de Can Batlló. El projecte adjudicatari de l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona garantirà la complementarietat i coordinació amb el Pla d'impuls d'Economia Social i Solidària 2021-2023 i els serveis municipals d'ESS, o amb els plans anàlegs que el substitueixin en el futur, i amb el programa Patrimoni ciutadà d'ús i gestió comunitària. En concret, l'entitat adjudicatària i el projecte de l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona han de garantir: Que el projecte reuneixi els requisits que estableix l'Ordre EMT/167/2021, de 2 d'agost, i la Resolució EMT/3327/2021, de 5 de novembre, o les ordres equivalents en exercicis posteriors i mentre duri l'Acord marc de col·laboració. Tenir arrelament al territori. Que el projecte suposi un impacte i tingui un retorn social. Que la gestió sigui democràtica, transparent i amb participació de tota la comunitat. Que siguin espais on es presti atenció a la cura de les persones, dels processos i de l'entorn. Que el projecte lliuri anualment un balanç comunitari, eina dissenyada per facilitar l'autoavaluació del projecte i, en particular, l'anàlisi de l'impacte comunitari i del retorn social del projecte. Cinquè Seguiment Amb la finalitat de fer un seguiment dels pactes, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir -si s'escau- sobre les noves iniciatives a impulsar i resoldre les incidències que puguin produir-se, les parts acorden constituir una Comissió de Seguiment d'aquest Acord marc. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c La Comissió de Seguiment estarà integrada per les persones següents: Per part del Departament d'Empresa i Treball: El director o directora general d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives, o la persona que designi. Dues persones tècniques de la Direcció General d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives, o la persona que sigui designada. Per part de l'Ajuntament de Barcelona: El comissionat/da d'Economia Social, Desenvolupament Local i Consum, o la persona que sigui designada. El director o directora de Serveis de Democràcia Activa i Descentralització, o la persona que designi. El director o directora d'Innovació Socioeconòmica de Barcelona Activa o la persona que designi. Es reunirà amb periodicitat mínima semestral i s'aixecarà acta de cadascuna de les reunions. Al marge de la Comissió de Seguiment d'aquest Acord, i amb l'objectiu de garantir la coherència, coordinació i complementarietat de les polítiques de foment de l'economia social i solidària a la ciutat, l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat adjudicatària del programa Ateneu Cooperatiu a Barcelona ciutat hauran d'establir mecanismes i espais de coordinació i seguiment periòdic de les polítiques, programes i accions que es desenvolupin a la ciutat de Barcelona, sens perjudici de les obligacions que com a entitat adjudicatària de la subvenció imposa l'Ordre EMT/167/2021, de 2 d'agost, o les ordres equivalents en exercicis posteriors i mentre duri l'Acord marc de col·laboració. En aquest cas, l'Ajuntament de Barcelona ha d'evitar que cap entitat adjudicatària del Bloc4 dupliqui els serveis de compliment obligatori per a l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona que recull l'Ordre abans esmentada. En cas de manca de col·laboració o greu desacord en la forma de garantir aquesta coherència, coordinació i complementarietat, l'Ajuntament podria proposar la revisió de la ubicació de l'Ateneu Cooperatiu de Barcelona en l'espai del projecte Bloc4BCN- Espai Cooperatiu amb el consens del Departament d'Empresa i Treball. La Direcció General d'Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives estarà informada per la Comissió de Seguiment d'aquest conveni i participarà en la mediació. Setè Vigència Aquest Acord marc entrarà en vigor l'endemà de la data de signatura i tindrà una vigència màxima de 4 anys. Vuitè Modificació de l'Acord Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest Acord marc s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c L'Acord podrà completar-se amb nous pactes de cooperació i coordinació en l'àmbit de foment de l'economia social i solidària a la ciutat de Barcelona que les parts trobin adequats. Les parts podran incorporar al aquest Acord marc de col·laboració les addendes que considerin oportunes per al desenvolupament dels projectes conjunts que puguin sorgir, incloent-hi les de contingut econòmic. En aquest últim cas, es tramitaria per mitjà del procediment d'un conveni de col·laboració. L'aprovació d'altres modificacions o noves addendes han de seguir el mateix procediment seguit per a l'aprovació de l'Acord marc. Novè Causes d'extinció i efectes de l'incompliment Aquest acord de col·laboració s'extingirà si es produeix alguna de les causes següents: Compliment del seu objectiu, si aquest fet es produeix abans que finalitzi la vigència. Transcurs del termini de vigència. Acord unànime de totes les parts signants. Resolució judicial que en declari la nul·litat. Denúncia d'una de les parts. Qualsevol altra causa prevista a la normativa. En cas que una part incompleixi les obligacions i els compromisos assumits, l'altra part podrà requerir que els compleixi en un termini determinat, que no podrà superar la data de vigència de l'Acord marc. Si transcorregut el termini atorgat persisteix l'incompliment, s'entendrà resolt l'Acord marc amb la notificació d'aquestes circumstàncies a l'altra part. Desè Publicitat De conformitat amb l'article 14 de la Llei 19/2014, de 24 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; l'article 44 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, i l'article 110.3 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, cal fer públic aquest Acord al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al web del Registre de convenis de col·laboració de la Generalitat. Així mateix, d'acord amb l'article 112 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, el contingut íntegre d'aquest Acord, un cop signat, serà publicat al web de l'Ajuntament, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal als efectes escaients. Onzè Interpretació i compliment Mitjançant la Comissió de Seguiment que es constitueixi a aquest efecte, les parts han de resoldre de mutu acord les diferències que puguin sorgir en l'execució i la interpretació d'aquest Acord, abans de sotmetre's, si s'escau, a la via judicial. Per a qualsevol qüestió litigiosa que es derivi de les diferències sobre la interpretació i el compliment d'aquest Acord, les parts s'han de sotmetre expressament a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu de Barcelona, i renuncien a qualsevol fur que els pogués correspondre. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2023 CSV: 048f-9e2e-30d4-408c Dotzè Protecció de dades personals Les parts es comprometen a guardar la més estricta confidencialitat sobre les informacions, dades i documentació a què tinguin accés en virtut d'aquest Acord i dels específics que se'n derivin, sense que puguin utilitzar-les per a usos diferents als que aquest preveu, i fan constar, de manera expressa, que vetllaran per al compliment de la normativa de protecció de dades personals aplicable en cada cas. Ni en virtut d'aquest Acord ni dels projectes que es puguin realitzar en el seu desenvolupament, no es podrà accedir a dades de caràcter personal ni es podran fer tractaments ni cessions a tercers no permesos per les lleis. Quant als tractaments legítims de dades necessàries per al desenvolupament de les actuacions que es realitzin en el marc d'aquest Acord, en cas que siguin necessaris, les parts han d'adequar les seves actuacions als requisits que estableixen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE L119/1, de 4.5.2016) i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD). La vulneració del deure de confidencialitat sobre les dades esmentades o de qualsevol altra obligació derivada de la legislació de protecció de dades de caràcter personal serà causa de resolució de l'Acord, sens perjudici de la responsabilitat sancionadora en què es pugui incórrer d'acord amb aquesta normativa. Tretzè Despeses Els pactes de col·laboració indicats en aquest Acord no impliquen cap despesa directa per al Departament d'Empresa i Treball. I, com a prova de conformitat, les parts compareixents signen aquest Acord de col·laboració. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 10 de gener de 2023. Roger Torrent i Ramió, conseller d'Empresa i Treball. Jaume Collboni Cuadrado, primer tinent d'Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. M. Eugènia Riera, secretària delegada. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007