GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 Convenis – Conveni CONVENI de col·laboració Foment de Ciutat, l'Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona (IMSS), l'Ajuntament de Barcelona, l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona (IMEB) i el Consorci d'Educació de Barcelona (CEB) relatiu als programes socials dins del pla de barris en l'àmbit educatiu. Barcelona, a la data de la signatura REUNITS L’AJUNTAMENT DE BARCELONA, amb domicili a Barcelona, Plaça de Sant Jaume 1, i NIF P0801900B, representada en aquest acte per la Sra. Sara Berbel Sánchez, Gerent Municipal, en ús de les facultats delegades per acord de la Comissió de Govern de data 23 de novembre de 2017, assistida en aquest acte per la senyora M. Isabel Fernández Galera, Secretària Delegada de la Gerència Municipal, per delegació del Secretari General en data 1 de maig de 2015. FOMENT DE CIUTAT, SA, empresa pública municipal de l’Ajuntament de Barcelona, que és el seu soci únic, amb domicili a Barcelona, carrer Pintor Fortuny 17-19, entresòl, i NIF A62091616, representada en aquest acte per la senyora Anna Terra Sans, en qualitat de Directora General, d’acord amb el nomenament efectuat pel Consell d’Administració de data 31 d’octubre de 2019 L’INSTITUT MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS (en endavant IMSS), amb domicili a Barcelona, carrer València núm. 344, i NIF P0800234G, representat per la senyora Lidia García Chicano, Gerent de l'IMSS, per delegació de la Presidència de 17 de juny de 2019, assistida en aquest acte per la senyora Elisenda Comas Martin, Secretària Delegada de l’institut, en exercici de les funcions d’assessorament i de fe pública que li atribueix l’article 9.2 dels Estatuts, per delegació de la Secretaria General de l'Ajuntament de Barcelona, segons atribucions conferides en data 16 de febrer del 2022, funcions d’assessorament, que disposa l’article 3.3 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el Règim Jurídic dels Funcionaris d’Administració Local amb Habilitació de Caràcter Nacional. El CONSORCI D’EDUCACIÓ DE BARCELONA (en endavant CEB), amb seu a la Plaça d’Urquinaona, número 6, NIF Q0801205F, representada en aquest acte per la senyora Mercè Massa Rincón, en qualitat de Gerent, actuant en nom i representació d’aquesta institució, d’acord amb el nomenament de data 30 d’octubre de 2015 i amb les facultats delegades per l’article 20 de les Bases d’execució del Pressupost per corresponent a l’exercici 2021, aprovades pel Consell de Direcció en data 9 de febrer de 2021. L’INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ DE BARCELONA (en endavant IMEB), amb domicili a Barcelona, Plaça Espanya núm. 5, representat pel senyor Jordi Sánchez Masip, Gerent de l'IMEB, per delegació de la Presidència de 13 de setembre de 2021, assistit en aquest acte per la senyora Ana García Cachafeiro, Secretària Delegada de l’institut, en exercici de les funcions d’assessorament i de fe pública que li atribueix l’article 9.2 dels Estatuts, per delegació de la Secretaria General de l'Ajuntament de Barcelona de 9 de novembre de 2018. Les parts, en l’exercici de les seves funcions legalment atribuïdes, reconeixent-se 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 recíprocament la capacitat legal necessària per formalitzar el present conveni i obligant-se de mutu acord en els termes d’aquest document i a tal efecte MANIFESTEN I. Que la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, regula i ordena el sistema de serveis socials amb la finalitat de garantir a la ciutadania l’accés universal i que aquests es prestin amb els requisits i els estàndards de qualitat òptims, per garantir la dignitat i la qualitat de vida de les persones. En aquest sentit, l’article 41 de la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, estableix que l’Administració de la Generalitat de Catalunya i els ens locals col·laboren en l’aplicació de les polítiques de serveis socials, d’acord amb els competències respectives, mitjançant els instruments que estableixen la legislació general de règim jurídic i procediment administratiu i la legislació de règim local. II. Que l'Ajuntament de Barcelona, d'acord amb la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, assumeix competències específiques en matèria de serveis socials, per les quals desenvolupa i gestiona programes d'atenció social. III. Que l’Ajuntament de Barcelona desenvolupa les seves actuacions en matèria de serveis socials tant directament com mitjançant organismes autònoms, d’acord amb l’organització establerta al Decret d’Alcaldia d’1 de juliol de 2011. IV. Que d’acord amb el Decret 84/2002 de 5 de febrer, de constitució del Consorci d’Educació de Barcelona, el Consorci és un ens públic de caràcter associatiu, creat per l’article 61.7 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona, integrat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió conjunta de les funcions, les activitats i els serveis en matèria educativa establerts en els articles 123 i 124 de la Llei esmentada. V. Que el Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en sessió de 2 d’octubre de 2009 va aprovar la constitució de l’IMSS, com a organisme autònom local de l’Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la regulació de règim local i la Carta municipal de Barcelona, que té com a finalitats la d’impulsar, organitzar, gestionar i articular, internament i externament, el procés de prestació dels serveis socials de responsabilitat municipal adreçats a la ciutadania, per garantir el benestar de totes les persones que viuen i conviuen a la ciutat de Barcelona. VI. Que els centres educatius públics necessiten disposar de professionals d’atenció social per tal de complementar l’atenció educativa dels alumnes, en funció de les necessitats de cada centre i donar suport al desenvolupament de projecte educatiu del centre, coordinadament amb els docents. Els professionals de l’equip docent necessiten suport per poder assumir les necessitats i demandes que a l’actualitat cal donar resposta, les situacions complexes que es produeixen als centres requereixen respostes per millorar la convivència que passa per millorar la inclusió socioeducativa dels alumnes a través dels professionals de l’àmbit social. VII. Que en data 27 de setembre de 2021 es va signar el conveni marc de col·laboració entre el CEB i Foment de Ciutat S.A. per l’establiment del procediment de despesa corrent així com del seguiment dels treballs impulsats en el marc de programa de Pla de Barris. VIII. Que en data 22 de maig de 2019 es va signar un conveni de col·laboració entre l’IMSS i el CEB relatiu als programes socials dins del Pla de Barris, a l’efecte que els educadors socials col·laborin amb els centres educatius de la ciutat de Barcelona inclosos en el Pla 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 de Barris amb la finalitat d’afavorir la integració social i afrontar les desigualtats i la falta d’oportunitats de les famílies i els alumnes del centres educatius. L’esmentat conveni ha estat vigent fins al curs escolar 2019/2020. IX. Que l’Institut Municipal de Serveis Socials va realitzar la contractació d’aquest personal, que va prestar servei durant el quart trimestre de l’exercici 2021, i en aquest sentit, Pla de Barris va finançar l’import de 755.555 euros, mitjançant transferència de crèdit a càrrec de la partida 0100 48902 15361 i amb destinació a la partida 0200 41040 15361 del pressupost municipal 2021. X. Que, en virtut de les consideracions precedents, les Parts, de les seves lliures i espontànies voluntats, han acordat atorgar el següent conveni amb subjecció als següents ACORDS Primer. Objecte del conveni L'objecte del present conveni és establir el marc de col·laboració entre l’IMSS, l’Àrea de Cultura, Educació, Ciencia i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona, el CEB, l’IMEB i Foment de Ciutat, SA a l'efecte de que Educadors Socials col·laborin amb els centres educatius de la ciutat de Barcelona inclosos al Pla de Barris 2021-2024 amb la finalitat d’afavorir la integració social i afrontar les desigualtats i la falta d’oportunitats de les famílies i l’alumnat dels centres educatius. Segon. Centres Educatius Els centres educatius inclosos al Pla de Barris que disposaran de dotació d’Educador Social a traves de l’IMSS són els següents: Tipus de Educ.SS/IMSS Districte Nom centre centre 2n PDB Ciutat Vella Escola Castella 1 Ciutat Vella Escola Milà i Fontanals 1 Ciutat Vella Institut Miquel Tarradell 1 Ciutat Vella Escola Collaso i Gil 1 Ciutat Vella Escola Ruben Darío 1 Ciutat Vella Escola Drassanes 1 Ciutat Vella Institut Milà i Fontanals 1 Ciutat Vella Escola Baixeras 1 Sants-Montjuïc Escola Poble Sec 1 Sants-Montjuïc Escola Mossén Jacint Verdaguer 1 Sants-Montjuïc Escola Bàrkeno 1 Sants-Montjuïc Institut Montjuïc 1 Horta-Guinardó Institut Coves d'en Cimany 1 Escola Horta-Guinardó Escola El Carmel 1 Horta-Guinardó Institut Mirades /Taxonera 1 Escola Horta-Guinardó Institut Vall d'Hebron 1 Nou Barris Escola Calderón de la Barca 1 Nou Barris Escola El Turó 1 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 Nou Barris Institut Barcelona-Congrés 1 Nou Barris Escola Marta Mata 1 Nou Barris Escola Mercè Rodoreda 1 Nou Barris Escola Prosperitat 1 Nou Barris Institut Trinitat Nova 1 Escola Nou Barris Institut Antaviana 1 Escola Nou Barris Institut Turó de Roquetes 1 Escola Nou Barris Escola Elisenda Montcada 1 Nou Barris Escola Ciutat Comtal 1 Nou Barris Escola Ferrer i Guàrdia 1 Nou Barris Institut Picasso 1 Sant Andreu Institut Rec Comtal 1 Escola Sant Andreu Escola Baró de Viver 1 Sant Andreu Institut El Til·ler 1 Escola Sant Martí Escola Concepción Arenal 1 Sant Martí Escola Eduard Marquina 1 Sant Martí Escola Joaquim Ruyra 1 Sant Martí Escola Prim 1 Sant Martí Institut Barri Besòs 1 Sant Martí Escola Els Horts 1 Sant Martí Escola La Pau 1 Sant Martí Escola L'Arc de Sant Martí 1 Sant Martí Institut Bernat Metge 1 Ciutat IMEB EMB 5 Tercer. Obligacions de Foment de Ciutat SA Foment de Ciutat, SA identifica els programes i accions per implementar a determinats centres educatius de la ciutat i en especial aquells que requereixen un recurs professional social. Fixa el procediment per l'aprovació de despesa corrent de l'Ajuntament dins el programa Pla de Barris 2021-2024 i aporta finançament per import total de 6.044.445 € distribuït en les anualitats concretades a la taula de l’acord desè. Estableix una sistemàtica de traspàs d'informació que permeti fer el seguiment del programa social desplegat als centres educatius per part dels educadors socials de l’IMSS. Quart. Obligacions de l’IMSS L’IMSS posa a disposició els Educadors Socials que col·laboraran amb els centres educatius inclosos al Pla de Barris, sens perjudici de la vigència del present conveni, gestiona tots els pagaments que se’n derivin de la seva contractació, assumint una part del cost, concretat en 405.819 € distribuït en les anualitats concretades a la taula de l’acord desè, a càrrec del seu pressupost. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 El número d’Educadors Socials serà de 46 Educadors (41 per a centres del Consorci i 5 per a centres de l’IMEB) més una estructura necessària per a la coordinació i gestió tècnica del personal educador social. Cinquè. Obligacions del CEB i de l’IMEB El CEB i l’IMEB, a través dels seus tècnics, determinarà la dotació i dedicació dels Educadors Socials a cada centre educatiu i farà, conjuntament amb l’estructura de coordinació que determini l’IMSS, el seguiment i coordinació de la implementació del model assessorant i donant suport als centres educatius i coordinant les comissions de seguiment que s’establiran. Sisè. Obligacions de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona. l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona aporta finançament per import total de 405.819 € distribuït en les anualitats concretades a la taula de l’acord desè. Setè. Objectius i funcions dels educadors socials Els/les educadors/es socials, com a part de l’equip social dels centres educatius, treballen per aconseguir el transit de l’equip docent a l’equip educatiu i del treball a l’escola al treball en xarxa. Com a objectiu global han de treballar per assegurar l’atenció global dels infants i les seves famílies en els centres escolars públics dels barris amb Pla de barris, facilitant el treball conjunt i la mirada comuna entre professionals de l’àmbit educatiu, social i de salut. Com a objectius específics han de: • Facilitar el procés d'aprenentatge dels nois i noies • Facilitar la implicació de les famílies en el procés aprenentatge dels fills i filles • Promoure el treball en xarxa entre els professionals de l'àmbit educatiu i social • Millorar la participació d'infants i adolescents i les seves famílies a la vida social del centre • Incorporar i fomentar la mirada social i territorial Les seves funcions dins del centre educatiu són les següents: • Generar vincles amb els infants, les famílies, l'equip directiu i l'equip educatiu, com a eina per produir canvis amb perspectiva de proximitat i vinculació • Realitzar l’acompanyament socioeducatiu: espai d’escolta activa amb l’infant. • Punt d’atenció a famílies: en situacions de vulnerabilitat social i contenció en situacions de crisis. • Treballar amb un model d'atenció centrat en l'infant i la família: centrant la intervenció en les capacitats i les potencialitats de l'infant i les seves famílies • Esdevenir referent de serveis socials pel que fa a l’atenció individualitzada d’aquells alumnes i les seves famílies que presentin mes dificultats de vinculació amb els professionals dels CSS i amb l’objectiu final que s’hi vinculin • Generar connexions i treball en xarxa amb entitats, equipaments, serveis (serveis socials i especialitzats, socioeducatius, de lleure). • Incorporar en la seva actuació el dins i fora del centre educatiu amb una visió holística i integral de l’infant/jove. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 • Acompanyar i donar suport a l’equip docent i educatiu i l’equip directiu en la detecció i atenció dels alumnes que presenten situacions de risc , situacions de possible maltractament, en situacions complexes. • Assessorar i donar suport a l’equip docent per impulsar noves metodologies i cultures de treball conjuntes entre serveis socials, salut mental, salut, lleure o esport. Aquestes funcions i les tasques concretes de l’educador/a s’emmarquen dins l’equip multidisciplinar dels centres educatius, generant mirades i propostes d’actuació compartides i enriquides. Vuitè. Comissió de seguiment Amb la finalitat de fer el seguiment i el control de l’execució dels programes i de les obligacions derivades d’aquest conveni i d’avaluar el seu desenvolupament, així com proposar modificacions i ajustos que millorin i simplifiquin l’actuació de les parts integrants d’aquest conveni, les parts pacten constituir una Comissió de seguiment integrada per representants de cadascuna de les parts, que es reuniran amb una periodicitat mínima semestral. La composició estarà conformada pel Director de l’Àrea del Servei d’Educació i Territori o persona en qui delegui i Directora de l’Àrea d’Orientació i Educació Inclusiva o persona amb qui delegui per part del CEB, per part de l’IMSS per la Directora de Serveis Socials Bàsics Territorials o persona amb qui delegui, per part de Foment per la Coordinadora d’educació de Pla de Barris o persona amb qui delegui i per part de l’IMEB per la Cap del Departament d’educació infantil o persona amb qui delegui. En cas d’impossibilitat d’assistència els membres podran delegar l’exercici de les seves funcions en qualsevol altre membre de la Comissió o en qui consideri oportú. No obstant a les reunions de la Comissió de seguiment podran incorporar-se, amb veu però sense capacitat decisòria, aquelles persones que es considerin oportunes per l’adequat desenvolupament de les reunions. Les decisions i els acords de la Comissió han de tenir la conformitat de les parts, i es deixarà constància dels acords adoptats per a un millor seguiment de l’evolució dels programes socials dins del Pla de Barris en l’àmbit educatiu en el marc d’aquest conveni. Novè. Protecció de dades En cas que les actuacions objecte del present conveni facin necessari el tractament de dades de caràcter personal, aquest estarà subjecte a l’establert en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD) i a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de 2018, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (LLOPD). El CEB i l’IMEB s'obliguen a tractar les dades de caràcter personal a les quals tinguin accés en ocasió del compliment del present conveni d'acord amb les instruccions dictades per l’IMSS, sense que en cap cas les pugui aplicar ni utilitzar amb una finalitat diferent a aquell compliment, ni comunicar-les, ni tan sols per a la seva conservació, a d'altres persones, i tindran de conformitat amb la normativa aplicable la consideració d’encarregats del tractament, tal com es detalla a continuació. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 El CEB i l’IMEB resten obligats al secret professional pel que fa a les dades de caràcter personal a les quals tinguin accés en ocasió del compliment del present acord, obligació que subsistirà, fins i tot, un cop el conveni s’hagi extingit, per finalització del seu termini o objecte, per resolució o per qualsevol altra causa legalment admesa o establerta en aquest conveni, tal com s’indica tot seguit. El CEB i l’IMEB, com a encarregats de tractament i tenint en compte l’adequació del nivell de seguretat al risc, tindran les obligacions següents:  Utilitzar les dades personals objecte del tractament, o les que reculli per a la seva inclusió, només per a la finalitat objecte d’aquest encàrrec. En cap cas podrà utilitzar-les per a finalitats pròpies.  Tractar les dades personals seguint únicament les instruccions documentades del responsable.  Portar, per escrit, un registre de totes les categories d’activitats de tractament efectuades per compte del responsable que contingui: - El nom i les dades de contacte de l’encarregat o encarregats i de cada responsable per compte del qual actuï l’encarregat. - Les categories de tractaments efectuades per compte de cada responsable. - Una descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat apropiades que estigui aplicant.  No comunicar dades a terceres persones, excepte en el cas que compti amb l’autorització expressa del responsable del tractament, o en els supòsits legalment admissibles. Si l’encarregat vol subcontractar, haurà d’informar obligatòriament al responsable i sol·licitar la seva autorització prèvia.  Mantenir el deure de secret respecte a les dades de caràcter personal a les quals hagi tingut accés en virtut del present encàrrec, inclús després de que finalitzi el contracte.  Garantir que les persones autoritzades al tractament de dades personals s’hagin compromès, de forma expressa i per escrit, a respectar la confidencialitat i a complir les mesures de seguretat corresponents, de les quals se les ha d’informar convenientment.  Mantenir a disposició del responsable la documentació acreditativa del compliment de la obligació establerta a l’apartat anterior.  Garantir la formació necessària en matèria de protecció de dades personals de les persones autoritzades per a tractar dades de caràcter personal.  Quan les persones afectades exerceixin els drets reconeguts per la normativa de protecció de dades davant de l’encarregat del tractament (accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat de les dades), aquest haurà de comunicar-ho per correu electrònic a l’adreça que indiqui el responsable. La comunicació haurà de fer-se de forma immediata i en cap cas més enllà del dia laborable següent al de la recepció de la sol·licitud, juntament amb altres informacions que puguin ser rellevants per a resoldre la sol·licitud. (per valorar la pertinença del seu contingut)  Assistir al responsable en la seva obligació de respondre a les sol·licituds que tinguin per objecte l’exercici dels drets dels interessats així com també als requeriments de les autoritats de control.  En allò referent a les notificacions de violacions de la seguretat de les dades: 1.L’encarregat del tractament notificarà al responsable del tractament, de forma immediata i mitjançant l’adreça de correu electrònic facilitada pel responsable, les violacions de la seguretat de les dades personals al seu càrrec de les quals tingui coneixement, juntament amb tota la informació rellevant per a la documentació i comunicació de la incidència. Es facilitarà, com a mínim, la informació següent: 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 a) Descripció de la naturalesa de la violació de la seguretat de les dades personals, incloent quan sigui possible, les categories i el nombre aproximat d’interessats afectats i les categories i el nombre aproximat de registres de dades personals afectats. b) Dades de la persona de contacte per obtenir més informació. c) Descripció de les possibles conseqüències de la violació de la seguretat de les dades personals. Descripció de les mesures adoptades o proposades per a posar remei a la violació de la seguretat de les dades personals, incloent si escau, les mesures adoptades per a mitigar els possibles efectes negatius. Si no és possible facilitar la informació de forma simultània, la informació s’ha de facilitar de forma gradual i sense dilacions. L’encarregat, a petició del responsable, comunicarà en el menor temps possible aquestes violacions de la seguretat de les dades als interessats, quan sigui probable que la violació suposi un alt risc pels drets i llibertats de les persones físiques. La comunicació ha de fer-se en un llenguatge clar i senzill i haurà d’incloure els elements que en cada cas assenyali el responsable, com a mínim: a) La naturalesa de la violació de les dades b) Dades del punt de contacte del responsable o de l’encarregat on es pugui obtenir més informació. c) Descripció de les possibles conseqüències de la violació de la seguretat de les dades personals. d) Descripció de les mesures adoptades o proposades pel responsable de tractament per a posar remei a la violació de la seguretat de les dades personals, incloent si escau, les mesures adoptades per a mitigar els possibles efectes negatius.  Posar a disposició del responsable tota la informació necessària per a demostrar el compliment de les seves obligacions, així com per a la realització de les auditories o les inspeccions que realitzi el responsable o un altre auditor autoritzat per ell.  Permetre i contribuir a la realització d’auditories, incloses inspeccions, per part del responsable o auditor autoritzat per aquest.  D’acord amb l’art. 32 del RGPD i el nivell de mesures establert per l’Ajuntament de Barcelona, prendrà totes les mesures necessàries per a la seguretat del tractament, incloent entre d’altres, si s’escau: o La pseudoanonimització i el xifrat de dades personals. o La capacitat de garantir la confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència permanents dels sistemes i serveis de tractament. o La capacitat de restaurar la disponibilitat i l’accés a les dades personals de forma ràpida en cas d’incident físic o tècnic. o Un procés de verificació, avaluació i valoració regulars de l’eficàcia de les mesures tècniques i organitzatives per garantir la seguretat del tractament.  Per tal d’avaluar l’adequació del nivell de seguretat, tindrà particularment en compte els riscos que presenti el tractament de les dades com a conseqüència de la destrucció, pèrdua o alteració accidental o il·lícita de dades personals trameses, conservades o tractades d’altra forma, o la comunicació o accés no autoritzats a les dades esmentades.  Al finalitzar la prestació dels serveis del tractament d’acord amb les instruccions que rebi de l’Ajuntament de Barcelona, suprimir o tornar totes les dades personals i suprimir les còpies existents (tret que existeixen obligacions legals que requereixin la conservació per un temps definit).  Si considera que una instrucció del responsable infringeix el RGPD o altres disposicions en matèria de protecció de dades. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4  de la Unió o dels Estats membres, l’encarregat informarà immediatament al responsable.  Si l’encarregat infringeix la normativa de protecció de dades vigent (RGPD, LLOPD) serà considerat responsable del tractament. Desè. Contingut econòmic La dotació econòmica prevista durant la durada del conveni és de 6.856.083 € i s’ha establert d’acord amb els següents criteris: (1) el cost del lloc de treball s’ha calculat considerant que el 50% tenen 1 trienni. (2) el cost per substitucions inicialment s’estima en un 7% sense considerar les substitucions per COFA, i durant els primers sis mesos, s’avaluarà per part dels serveis tècnics de l’IMSS, CEB i IMEB la incidència d’aquesta partida per valorar la possibilitat d’ampliar/reduir/modificar/adaptar els criteris de substitució. (3) el cost de coordinació del programa està inclòs a la dotació corresponent a despeses de gestió (9%) per cada educador. (4) Per a cada exercici es revisarà l’aportació per possibles actualitzacions derivades d’increments retributius inclosos a les corresponents LPGE. El conveni està finançat per l’Ajuntament de Barcelona i l’IMSS, el detall que aporta cada ens és el següent: FINANÇAMENT AMB PRESSUPOST AJUNTAMENT DE BARCELONA APORTACIÓ ÀREA DE APORTACIÓ PLA DE APORTACIÓ CULTURA, EDUCACIÓ, ANY PERÍODE BARRIS (FOMENT DE AJUNTAMENT CIÈNCIA I CIUTAT) (1) (1+2) COMUNITAT (2) Partida pressupostària 0100 41040 15361 0800 41040 32011 2022 any sencer 2.266.667 152.182 2.418.849 2023 any sencer 2.266.667 152.182 2.418.849 2024 8 mesos 1.511.111 101.455 1.612.566 total 6.044.445 € 405.819 € 6.450.264 € L’Ajuntament de Barcelona realitzarà aquestes transferències a favor de l’IMSS, que d’acord amb el pacte quart gestionarà totes les despeses derivades de l’objecte del conveni. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 FINANÇAMENT A CÀRREC DEL PRESSUPOST DE L'IMSS 2022 any sencer 152.182 2023 any sencer 152.182 2024 8 mesos 101.455 405.819 € El que suma un total de 6.856.083 euros. Onzè. Vigència La vigència d’aquest conveni serà a partir de la data de la seva signatura i fins el 30 de setembre de 2024. Dotzè.- Modificació Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest acord marc s’haurà de fer amb el consentiment exprés de les parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s’haurà d'ajustar al que estableix la Llei General de subvencions i el seu reglament i a la Llei 26/2010, de 2 d'agost de Règim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya i a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic i qualsevol altra que les desenvolupi. Tretzè. Resolució Seran causes de resolució del conveni: a) L’expiració del termini de vigència acordat. b) Mutu acord de les parts manifestat per escrit c) Denúncia d’una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d’antelació d) L’incompliment per alguna de les parts de les obligacions derivades d’aquest Conveni. e) Les generals establertes per la legislació vigent. En el cas d’extinció anticipada, les actuacions en curs s’hauran de dur a terme fins a la seva completa execució. Es fixarà per la Comissió de Seguiment la forma de finalitzar les actuacions i compromisos en curs i, si s’escau, s’establirà per aquesta Comissió un termini improrrogable per a la seva consecució. Catorzè. Naturalesa del conveni i litigi. Aquest conveni té naturalesa administrativa, li és d’aplicació la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, així com les normes generals de dret administratiu, els principis de bona administració i l’ordenament jurídic en general. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 1 de febrer del 2023 CSV: 08fb-4787-8fa4-1ef4 La resolució de les diferències d’interpretació i compliment que poguessin sorgir en l’execució d’aquest conveni es portarà a terme de forma amistosa a través de la comissió de seguiment. Tot i així, en el cas que no es puguin resoldre les diferències s’estarà al que disposi la Llei 29/1998,de 13 de juliol de la jurisdicció contenciosa administrativa. I perquè així consti, en prova de conformitat i acceptació, les parts signen aquest conveni a Barcelona, a la data de la signatura, 30 de desembre de 2022. Anna Terra Sans, directora general de Foment de Ciutat SA. Sara Berbel Sánchez, gerent municipal de l’Ajuntament de Barcelona. Mª Isabel Fernández Galera, secretària delegada de l’Ajuntament de Barcelona. Lidia García Chicano, gerent de l’Institut Municipal de Serveis Social de Barcelona. Elisenda Comas Martin, secretària delegada de l’Institut Municipal de Serveis Social de Barcelona. Mercè Massa Ricón, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona. Jordi Sánchez Masip, gerent de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona. Ana García Cachafeiro, secretària delegada de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007