GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d Convenis – Conveni CONVENI de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable per a promoure la incorporació de clàusules socials en la contractació pública que incentivin l'accessibilitat i la integració laboral i social de les persones amb discapacitat. Barcelona, REUNITS D'una part l'Il·lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, en nom i representació de l'Ajuntament de Barcelona, expressament facultat per acord de la Comissió de Govern de data 24 de novembre de 2022, assistit en aquest acte per l'Il·lm. Sr. Jordi Cases Pallarès, secretari general de l'Ajuntament de Barcelona, qui actua com a fedatari i assessor legal preceptiu, d'acord amb el que es disposa en l'article 92 bis de la Llei reguladora de les bases de Règim local (Llei 7/1985, de 2 d'abril, afegit per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local), en relació amb els articles 2n i 3r del Reial decret 128/2018, de 16 de març. I d'una altra part l'Excm. Sr. José Luis Rodríguez Zapatero, president de l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable i expresident del Govern d'Espanya, actuant en nom i representació de l'Associació per Acord del seu Comitè de Direcció de 14 de desembre de 2016. Les Parts es reconeixen amb capacitat legal suficient per a atorgar el present Conveni de col·laboració, als efectes de la qual MANIFESTEN PRIMER.- La forta inversió que acompanya la contractació pública és l'àrea on més i millor poden influir les polítiques públiques per a garantir i promoure activament els drets dels col·lectius més desfavorits, com és el de les persones amb discapacitat. No sols exigint als adjudicataris el compliment de la normativa aplicable, sinó impulsant mesures d'acció positiva que remoguin els obstacles existents per a l'accés al treball d'aquests col·lectius. L'adopció d'aquesta mena de mesures de discriminació positiva és, d'altra banda, plenament conforme amb els nostres principis constitucionals, perquè desenvolupa els valors consagrats en la Constitució, que ja des de l'article 1.1 proclama que Espanya es constitueix com un Estat social i democràtic de Dret, consignant la igualtat entre els valors superiors del seu ordenament jurídic. En l'article 9.2 s'estableix que "correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integren siguin reals i efectives; remoure els obstacles que impedeixin o dificultin la seva plenitud i facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social". Per part seva, l'article 10 identifica la dignitat de la persona com a fonament de l'ordre polític i de la pau social. Al seu torn, l'article 14 estableix el principi d'igualtat davant la Llei, prohibint tota discriminació per raó de qualsevol condició o circumstància personal o social. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d Pel que fa a les persones amb discapacitat es refereix, l'article 49 obliga els poders públics a realitzar una política de previsió, tractament, rehabilitació i integració que els permeti gaudir dels drets reconeguts en el Títol Primer, entre ells, el dret al treball (art. 35). A nivell europeu, el valor de la contractació pública com a instrument per a implementar polítiques públiques, entre altres les que es refereixen a aspectes socials, es va reforçar en el document comunitari “Estratègia Europa 2020, una estratègia per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador”, que té com un dels seus tres objectius bàsics aconseguir una economia amb alt nivell d'ocupació i de cohesió social. Neix així el concepte de “contractació estratègica”. En aquest marc es van aprovar les denominades Directives de Quarta Generació en matèria de contractació, destacant la Directiva 24/2014, de 26 de febrer, sobre contractació pública, que incideix en el vessant social d'aquesta i imposa als Estats membres un mandat per a adoptar mesures efectives que garanteixin el compliment dels compromisos legal i convencionalment establerts. En aquest sentit, la Directiva revisa i modernitza les normes sobre contractació pública amb la finalitat de “permetre que els contractants utilitzin millor la contractació pública en suport d'objectius socials comuns” (Considerant 2). En aquesta línia, el Considerant 45 exigeix als Estats membres i poders adjudicadors que “prenguin les mesures pertinents per a vetllar pel compliment de les seves obligacions en els àmbits del Dret mediambiental, social i laboral, aplicables en el lloc en el qual es realitzin les obres o es prestin els serveis”. Per part seva, en el Considerant 47 s'al·ludeix a la innovació social com un dels principals motors del creixement futur i contribueix a obtenir la millor relació qualitat-preu en les inversions públiques. En el que a la discapacitat es refereix, el Considerant 3 de la Directiva recull l'exigència d'aplicar-la prenent com a referència la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de les persones amb discapacitat (aprovada per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 13 de desembre de 2006), particularment en l'elecció de mitjans de comunicació, especificacions tècniques, criteris d'adjudicació i condicions d'execució del contracte. Per part seva, en el Considerant 36 es reputa com a necessària la reserva de contractes a empreses socials que busquin la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat, garantint la igualtat d'oportunitats en benefici de tots. També al·ludeix la Directiva a la necessària observança dels criteris d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat o el disseny per a tots els usuaris (Considerants 76, 99, 101, i articles 42 i 62). A Espanya, les directrius de la Directiva 24/2014 han quedat plasmades en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, d'ara endavant, *LCSP. En l'apartat V de la seva Exposició de Motius s'estableix com a objectiu de la nova legislació la d'incloure en els contractes públics consideracions de tipus social, mediambiental i d'innovació i desenvolupament. Aquestes consideracions podran incloure's tant en dissenyar-se els criteris d'adjudicació, com a criteris qualitatius per a avaluar la millor relació qualitat-preu, o com a condicions especials d'execució, si bé la seva introducció està supeditada al fet que es relacionin amb l'objecte del contracte a celebrar. En particular, en el cas de les condicions especials d'execució, la Llei imposa l'obligació a l'òrgan de contractació d'establir en el plec almenys una de les condicions especials d'execució de tipus mediambiental, social o relatives a l'ocupació que es llisten en l'article 202. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d En el mateix sentit, l'article 1.3 LCSP, en descriure l'objecte i finalitat de la nova Llei, s'exigeix: “En tota contractació pública s'incorporaran de manera transversal i preceptiva criteris socials i mediambientals sempre que guardi relació amb l'objecte del contracte, en la convicció que la seva inclusió proporciona una millor relació qualitat-preu en la prestació contractual, així com una major i millor eficiència en la utilització dels fons públics. Igualment es facilitarà l'accés a la contractació pública de les petites i mitjanes empreses, així com de les empreses d'economia social”. Així, LCSP ha suposat un avanç notable en el que a la consideració d'aspectes socials en la contractació pública es refereix, entre ells els relacionats amb les persones amb discapacitat, preveient la incorporació de clàusules socials en la tramitació, adjudicació i execució dels contractes públics, entre les quals destaquen: - La prohibició de contractar per a les empreses que no compleixin amb l'obligació de reservar llocs de treball per a persones amb discapacitat establerta legalment. Segons disposa l'article 71.1.d) de la Llei, el compliment d'aquesta obligació legal podrà acreditar-se mitjançant la presentació d'una declaració responsable del licitador. - L'obligació de reservar un percentatge de contractes per a la seva execució per Centres Especials d'Ús d'iniciativa social. En aquest sentit, la disposició addicional quarta de la Llei suposa un extraordinari avanç en el que a la fixació de percentatges mínims de reserva es refereix, perquè disposa que, si els mateixos no s'establissin en el termini d’un any des de la seva entrada en vigor, necessàriament s'aplicarà el del 7 per cent, que s'incrementarà fins a un 10 per cent en els quatre anys següents. - La consideració d'aspectes socials com a criteris d'adjudicació del contracte (Art. 145. 2.1.*º), de manera que el preu ja no constitueix l'únic criteri d'adjudicació, havent de valorar-se una pluralitat d'ells per a determinar la millor relació qualitat-preu, entre altres, la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat i la subcontractació amb Centres Especials d'Ocupació. - L'obligació d'establir en els plecs de clàusules administratives particulars almenys una condició especial d'execució del contracte de caràcter social, ètic, mediambiental o d'un altre ordre. Per consegüent, els òrgans de contractació estaran sempre obligats a incloure una clàusula d'índole social, ètic o mediambiental com a condició d'execució, de manera que les clàusules socials deixen de ser una facultat administrativa que podia exercitar-se o no a voluntat de l'adjudicador del contracte (Art. 202). - D'altra banda, el Llei recull previsions que obliguen als òrgans de contractació al fet que en els plecs de contractació i en les fases de la licitació es compleixin els requisits d'accessibilitat universal (Arts. 93, 125, 126, 259, Disp. Addicional 16a, Disp. Addicional 18a, Disp. Addicional 47a). - També s'estableix la possibilitat que en els plecs s'informi sobre les obligacions legals relatives a la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat i a la contractació d'un número o percentatge específic de persones amb discapacitat (Art. 129). En el mateix sentit, els òrgans de contractació prendran les mesures pertinents per a garantir que en l'execució dels contractes els contractistes compleixen les obligacions aplicables en matèria social (Art. 201). Per al cas de subrogació empresarial, es disposa que quan l'empresa que vingués efectuant la prestació objecte del contracte a adjudicar fos un Centre Especial d'Ocupació, l'empresa que resulti adjudicatària tindrà l'obligació de subrogar-se com a ocupador de totes les persones 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d amb discapacitat que vinguessin desenvolupant la seva activitat en l'execució del referit contracte (Art. 130). Finalment, en l'article 147 es manté el criteri de desempat entre ofertes a favor de les presentades per aquelles empreses que tinguin en la seva plantilla un percentatge de treballadors amb discapacitat superior al que els imposi la normativa, o el major percentatge de treballadors fixos amb discapacitat en la seva plantilla, segons el cas. D'altra banda, el 12 d'abril de 2019 es va aprovar pel Consell de Ministres el Pla per a l'impuls de la contractació pública socialment responsable en el marc de la Llei de Contractes del Sector Públic, mesura que busca beneficiar especialment a les persones amb discapacitat, a les dones i que fomenta les millores de les condicions laborals del conjunt dels treballadors. Amb l'impuls que el Pla li donarà a l'aplicació de consideracions socials en la contractació pública, les empreses que comptin en les seves plantilles amb persones amb discapacitat, disposin de plans d'igualtat entre homes i dones, fomentin la conciliació laboral i tinguin bones condicions salarials i laborals tindran majors possibilitats de convertir-se en proveïdors de l'Administració i guanyar les licitacions. L'objectiu és incentivar la utilització de la contractació pública per a la promoció d'oportunitats d'ocupació, treballs dignes, inclusió social, accessibilitat o comerç just, entre altres àrees. Amb aquesta mesura s'aprofundeix en l'enfocament de la contractació pública denominada "contractació pública estratègica", la qual constitueix una aproximació nova a la compra pública en posar aquesta última al servei d'altres polítiques considerades clau com la política social. Les mesures que comprèn el Pla són susceptibles de ser agrupades entorn de tres eixos: En primer lloc, el Pla sistematitza i recopila totes les previsions que la LCSP contempla en matèria de contractació pública estratègica socialment responsable. En concret, el Pla pretén impulsar l'aplicació per part de les entitats del sector públic estatal de tota una sèrie d'orientacions per a la redacció dels plecs de les licitacions públiques: - Qui pot contractar (per exemple, seran excloses les empreses que no compleixin amb la seva obligació legal de tenir una quota de reserva de llocs de treball del 2 per 100 per a persones amb discapacitat). - L'obligació de rebutjar ofertes per vulnerar la normativa social o laboral (d'aquesta manera es lluita contra el "dúmping social" en els contractes públics). - Que es tinguin en compte consideracions socials com a paràmetre de la qualitat de la prestació. - L'obligació del contractista i dels seus subcontractistes de complir determinades consideracions socials durant l'execució del contracte; podent el seu incompliment, en el primer cas, portar aparellada fins i tot la resolució del contracte. Aquesta obligatorietat quant a la inclusió de clàusules socials en la contractació pública s'ha imposat també a nivell autonòmic i local, podent citar-se sobre aquest tema, principalment, tant el Codi de Contractació Pública Socialment Responsable de la Generalitat de Catalunya (juny 2017) com el Decret d'Alcaldia S1/D/2017-1271, de 24 d'abril, de contractació pública sostenible de l'Ajuntament de Barcelona. Existeix per tant cobertura normativa suficient per a articular en tots els contractes del sector públic en els quals pel seu objecte no resulti incompatible, mesures per a afavorir una 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d contractació pública socialment més responsable, en particular, la dirigida a promoure la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat, i això prenent com a referència el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, inspirada en la Convenció Internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat, abans ressenyada. De conformitat amb tot l'anterior, és ineludible el deure de les Administracions Públiques d'impulsar la inclusió de clàusules socials en les seves licitacions, de manera que es promogui la realització efectiva de la igualtat d'oportunitats i la no discriminació en l'àmbit de la contractació pública, sent aquesta la raó de ser del present Conveni de Col·laboració. SEGON.- La ciutat de Barcelona va ser pionera, a través de Barcelona Activa, en l'impuls de la contractació social des de finals de la dècada dels anys 90. L'Ajuntament de Barcelona impulsa des de l'any 2005 la contractació pública socialment responsable incorporant en els processos contractuals criteris ambientals i de caràcter social. El Consell Plenari Municipal va establir l'obligatorietat de la reserva social en la contractació de l'Ajuntament de Barcelona i dels Ens que conformen el grup Ajuntament municipal l'any 2007 i l'ha anat augmentant progressivament. Posteriorment va desenvolupar el marc regulador a través del decret d'Alcaldia de 20 de novembre de 2013 relatiu a la contractació pública responsable amb criteris socials i ambientals i es va dotar de la Guia de contractació pública social. L'Ajuntament de Barcelona, en compliment i desenvolupament de les disposicions constitucionals i legals abans referides, està especialment interessat a avançar un pas més enllà en una contractació pública cada vegada més responsable socialment mitjançant la incorporació de noves clàusules en els seus plecs de licitació que la promoguin. TERCER.- Que l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable és una entitat sense ànim de lucre constituïda per acord del seu Comitè de Direcció, el dia 26 de juliol de 2010 entre els fins del qual destaca el de promoure la inclusió de clàusules socials en les licitacions públiques, particularment les que persegueixen la integració soci-laboral de les persones amb discapacitat, per mitjà del suport tècnic a entitats contractants i contractistes, la difusió de bones pràctiques de contractació pública social i la promoció de la contractació responsable i de la responsabilitat social corporativa. QUART.- Que totes dues entitats entenen que la inclusió de clàusules socials en la contractació pública és un bé que beneficia a la comunitat i que s'han d'arbitrar totes les mesures necessàries per a promoure-la, la qual cosa redundarà en la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat i en la millora de la seva qualitat de vida, tot això en línia amb l'article 9 de la Convenció Internacional de Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides. Per això, i amb tals fins, acorden formalitzar el present Conveni de col·laboració que es desenvoluparà conformement a les següents CLAUSULES PRIMERA.- Objecte del Conveni Promoure la incorporació de clàusules socials que incentivin l'accessibilitat i la integració laboral i social de les persones amb discapacitat, en la contractació pública que dugui a terme l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents. El seu desenvolupament es durà a terme a través de la cooperació tècnica entre totes dues Institucions, implantant així una política de contractació sostenible des del punt de vista social. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d SEGONA.- Àmbits de Col·laboració En el marc d'aquest conveni de col·laboració l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable es comprometen a prestar-se mútuament suport per a desenvolupar les activitats descrites en aquest apartat, posant en comú la seva experiència i coneixement respecte d'aquells assumptes objecte de les seves activitats. Els àmbits de col·laboració prevists són els següents: 2.1. Accions de foment d'iniciatives: S'establirà un programa de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable pel qual aquell es compromet a la incorporació de clàusules socials en els seus processos de licitació i aquesta a facilitar aquesta inclusió sobre la base de la seva experiència acumulada com a entitat impulsora de la contractació socialment responsable. Així, l'Associació Foro de la Contractació Socialment Responsable es compromet a oferir assessorament en la matèria a l'Ajuntament de Barcelona, i això mitjançant: - La col·laboració en l'elaboració de disposicions normatives, instruccions i/o acords impulsats per l'Ajuntament de Barcelona relatius a la incorporació de clàusules socials en els processos de contractació de la seva competència mitjançant la posada a la disposició de documentació anàloga ja aprovada per altres entitats o organismes. - La disponibilitat del seu personal per a celebrar reunions de treball amb els funcionaris i tècnics competents en matèria de contractació pública a l'efecte de tractar totes les qüestions que pugui suscitar la implementació de les clàusules socials i facilitar la seva aplicació efectiva (tipus de clàusules, exemples de redacció, models de plecs amb clàusules socials, experiències en altres Administracions Públiques, control i seguiment, etc.). - L'establiment d'un canal de comunicació entre el personal de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Associació, a fi d'anar solucionant de manera immediata les incidències que pugui plantejar l'aplicació de clàusules socials en els processos de contractació que es vagin convocant, fent un seguiment permanent d'aquests. - La posada a la disposició de la web institucional de l'Associació, www.conr.es, per a l'obtenció d'informació de tota índole sobre les clàusules socials (normativa, jurisprudència, doctrina administrativa, guies, etc.), així com aparador en el qual recollir les bones pràctiques en matèria de contractació pública de l'Ajuntament de Barcelona ja existents i que es vagin generant a conseqüència de li execució del present Conveni de Col·laboració. Implantada la dinàmica de contractació socialment sostenible a l'Ajuntament de Barcelona, l'Associació es compromet a col·laborar amb aquell també: - En la configuració d'una Eina que permeti realitzar una avaluació de l'efectiva aplicació de criteris socials en els contractes de l'Ajuntament. - En l'elaboració d'una Memòria anual que analitzi l'evolució en l'aplicació de criteris socials en la contractació municipal. 2.2. Cooperació transversal: - Cooperació, en l'àmbit d'actuació competencial de l'Ajuntament de Barcelona, per a la sensibilització social i empresarial respecte dels processos privats de compra, promovent també la incorporació de clàusules socials a aquest nivell, alguna cosa que, amb 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d independència d'afavorir la integració de les persones amb discapacitat, també representa un valor per a les pròpies empreses, perquè comptar amb proveïdors responsables, per exemple, afegeix un avantatge competitiu als seus productes i serveis i genera una imatge d'inclusió i compromís que connecta amb els seus clients. - Impulsar l'establiment de criteris de preferència, vinculats a la contractació de persones amb discapacitat, accessibilitat universal en instal·lacions, productes i serveis per a concessió d'ajudes, subvencions o qualsevol altre tipus de suport derivats dels programes o serveis de l'Ajuntament de Barcelona. -L'Ajuntament de Barcelona donarà suport i transferirà la seva experiència a altres Administracions locals de Catalunya per a impulsar l'aplicació dels criteris socials en la contractació pública donant a conèixer la seva aliança estratègica amb l'Associació Fòrum de Contractació Responsable. -L'Associació Foro de Contractació Responsable donarà a conèixer el contingut d'aquest conveni institucional entre les seves empreses i entitats associades i les convidarà que se sumin a aquesta aliança estratègica amb l'objectiu de compartir informació sobre els seus processos de selecció perquè les persones amb discapacitat de la ciutat de Barcelona puguin conèixer-los i participar. 2.3. Accions complementàries: Es col·laborarà en aquelles altres qüestions relacionades amb l'objecte d'aquest Conveni que la Comissió de Seguiment estimi oportunes, podent establir-se, particularment, les següents: - El mesurament dels beneficis generats per la contractació a concrets col·lectius en risc d'exclusió i, en general, l'establiment d'indicadors que permetin mesurar l'impacte social dels contractes. - L'establiment d'una Comunitat de bones pràctiques en contractació socialment responsable amb tots els poders adjudicadors i òrgans de contractació que es trobin en l'esfera d'acció de l'Ajuntament de Barcelona. - La celebració de sessions conjuntes de formació i de sensibilització per a estendre la cultura de la contractació socialment responsable. TERCERA.- Assumpció de despeses El present Conveni no implica per si mateix l'assumpció de compromisos econòmics per les parts. No obstant això, en cas que les parts convinguin realitzar aportacions econòmiques durant l'execució del Conveni, aquestes hauran de ser prèviament aprovades per la part que vagi a realitzar-les d'acord amb el procediment establert en la seva normativa interna. QUARTA. – Comissió de Seguiment Per al seguiment i execució d'aquest Conveni, així com per a resoldre les possibles divergències que poguessin sorgir en la interpretació dels seus termes, i amb la finalitat d'estimular i coordinar les actuacions de les parts, es constitueix una Comissió Mixta de Seguiment i Execució composta de 4 membres, (dos en representació de cadascuna de les parts). Així mateix, podran assistir a les reunions d'aquesta Comissió els experts que es designin en cada cas per les parts, necessaris per al millor desenvolupament dels corresponents treballs. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d No obstant això, la presència d'aquests experts se circumscriurà a la seva qualitat d'assessors, no tenint en cap cas dret de vot, ni els drets executius que li corresponen als membres d'aquesta Comissió. La Comissió tindrà les següents funcions: a) Definició d'actuacions concretes i dels terminis per a desenvolupar-les. b) Impuls i seguiment de l'execució del conveni. c) Resolució de les incidències i controvèrsies que puguin sorgir sobre la interpretació i l'execució del conveni. d) Aprovació de les actuacions que es desenvolupin a l'empara del conveni. e) Elaboració d'una Memòria Social/Econòmica finalitzada la vigència del Conveni. De les reunions de la Comissió Mixta de Seguiment i Execució s'aixecarà, en el seu cas, acta elaborada a aquest efecte, en la qual es reflecteixin de manera escrita i detallada els acords adoptats pels seus membres. CINQUENA.- Vigència El present conveni entrarà en vigor en la data de la seva signatura i estendrà la seva vigència durant 2 anys. No obstant això, la vigència del conveni es podrà prorrogar mitjançant acord exprés per totes dues parts per altres 2 anys. No obstant l'anterior, les parts podran resoldre de forma anticipada la col·laboració en qualsevol moment, sense necessitat d'al·legar justa causa, i sense que aquesta resolució origini a favor de l'altra part dret a percebre indemnització o compensació de cap mena, sempre que el notifiquin a l'altra part amb una antelació mínima de dos mesos. SISENA.- Jurisdicció La Jurisdicció contenciosa administrativa serà la competent per a resoldre quantes qüestions litigioses poguessin suscitar-se entre les Parts en el desenvolupament del present conveni, donada la seva naturalesa administrativa. SETENA.- Confidencialitat Qualsevol informació confidencial revelada durant la vigència d'aquest conveni es mantindrà amb caràcter estrictament confidencial per al receptor, comprometent-se a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li va ser revelada per l'emissor, excepte imperatiu legal. El receptor protegirà la informació confidencial de l'emissor contra qualsevol ús no autoritzat o revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació quedarà restringit només a aquells empleats de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Associació Fòrum de la Contractació Socialment Responsable que hagin de conèixer-la per a complir amb l'objectiu del present conveni. VUITENA.- Protecció de Dades Tant l'Ajuntament de Barcelona com l'Associació Fòrum de la Contractació Socialment Responsable s'obliguen al compliment de tot allò que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (*LOPD) i el seu 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de febrer del 2023 CSV: de7a-d4bc-0b6d-ec4d Reglament de desenvolupament, en relació amb les dades personals en els quals tingui accés durant la vigència d'aquest conveni. NOVENA.- Difusió de la col·laboració Les parts es comprometen a difondre regularment les accions i vies de col·laboració que es vagin produint amb motiu de l'execució del que es disposa en aquest Conveni En el desenvolupament de les actuacions es farà constar que les mateixes s'emmarquen en el context del present conveni de col·laboració entre totes dues entitats que afavoreixin la inclusió de clàusules socials en la contractació pública. En tots els suports publicitaris, informatius o de difusió que el present conveni i les actuacions derivades del mateix generin, es farà constar la denominació i logotip de les parts signatàries, sempre amb respecte a les directrius d'imatge externa respecte a l'ús de la marca o logotip que cada part indiqui. La utilització dels signes distintius de qualsevol de les parts col·laboradores en aquest Conveni requerirà l'autorització prèvia, expressa i escrita de l'entitat titular del nom o signe distintiu. DESENA.- Cessió de Drets Cap de les dues parts podran cedir a tercers, ni total ni parcialment, els drets i obligacions que es derivin del present conveni, sense el previ consentiment escrit de l'altra part. ONZENA.-Informació al Ciutadà En aplicació del que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés i Bon Govern, aquest conveni serà posat a la disposició dels ciutadans en el Portal de Transparència I, en prova de conformitat, les parts signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data esmentats en l'encapçalament Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 29 de novembre de 2022. Excm. Sr. José Luis Rodríguez Zapatero, president Associació Fòrum de la Contractació Socialment Responsable. Il·lm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado, primer tinent d'Alcalde, Ajuntament de Barcelona. Il·lm. Sr. Jordi Cases Pallarès, secretari general, Ajuntament de Barcelona. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007